ON drożeje

Data: 2009-12-31 11:17:10
Autor: Inead
ON drożeje
Wszystko git, tylko czemu dopłacimy do kolejorzy. A dróg i tak nie będzie.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7409995,Tankuj_Diesla_w_starym_roku_.html

Data: 2009-12-31 11:33:38
Autor: ww
ON drożeje
W dniu 2009-12-31 11:17, Inead pisze:
Wszystko git, tylko czemu dopłacimy do kolejorzy. A dróg i tak nie będzie.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7409995,Tankuj_Diesla_w_starym_roku_.html

Krew mnie zalewa jak słyszę, że podwyżka spowodowana jest wymogiem unijnym (opłata paliwowa w tym wypadku). Żaden minister, polityk nie wspomniał nigdy, że przeciętny mieszkaniec starej unii może kupić sobie ok 5-6 litrów paliwa za jedną godzinę pracy. VAT również jest wymogiem unijnym ale stawka 22% już na pewno nie.
W.W.

Data: 2009-12-31 10:59:48
Autor: DooMiniK
ON drożeje
On 2009-12-31 10:33, ww wrote:
[...]

.... no jeszcze gorzej. Mnie krew zalewa, jak jestem w Polsce i za bak
paliwa płaci się ~180PLN. Mieszkam obecnie w Irlandii. Litr ON po podwyżce to 1.119EU (wczoraj tankowałem). Po zatankowaniu 40.59 litra ON
zapłaciłem 45.42 (średnio płacę za tankowanie 40EU, wczoraj już
jeździłem na rezerwie).
Płaca minimalna w IRL to ~9EU/h. Zwykłe zarobki (np. sprzedawca w
sklepie) ma na godzinę 10-12EU. Przyzwoite płace zaczynają się już od
20EU/h.
Za płacę minimalną można więc kupić 8litrów paliwa, dobrze sytułowany
Irlandczyk kupi 30litrów, bardzo dobrze sytułowany (stanowiska
dyrektorskie, powyżej 100tyś./rok) zatankuje za godzinę pracy cały bak.

--
Dominik Siedlak (bachus)

Data: 2009-12-31 11:05:07
Autor: Massai
ON drożeje

On 2009-12-31 10:33, ww wrote:
> [...]

płace zaczynają się już od 20EU/h.
Za płacę minimalną można więc kupić 8litrów paliwa, dobrze sytułowany

Dobrze sytuowany pracownik w Polsce też wyciąga 100 pln za godzinę
czyli 25 litrów.

bardzo dobrze sytułowany (stanowiska
dyrektorskie, powyżej 100tyś./rok) zatankuje za godzinę pracy cały
bak.

A w Polsce, jak to w tego typu krajach bardzo dobrze sytuowany za
godzinę pracy to i zatankuje paliwa na pół roku albo i lepiej ;-)

Po prostu u nas mamy znacznie większe dysporporcje.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-12-31 11:58:44
Autor: DooMiniK
ON drożeje
DooMiniK wrote:

On 2009-12-31 10:33, ww wrote:
[...]

Mam dziwne wrażenie, że nie ma aż tak dużo w klasie średniej
zarabiających po 17.000PLN/rękę ;-)

[...]

To nie chodzi raczej o dysproporcje, ale o różnice w UE. W Irlandii
samochód nie jest żadnym "dobrem", luksusem - to standardowy przedmiot
codziennego użytku a koszt paliwa jest raczej pomijalnym promilem
w budżecie domowym. W Polsce to nadal spory luksus i wydatek.

--
Dominik Siedlak (bachus)

Data: 2009-12-31 13:17:18
Autor: Cavallino
ON drożeje
Użytkownik "DooMiniK" <mail_test@cos.pl> napisał w wiadomości news:

Dobrze sytuowany pracownik w Polsce też wyciąga 100 pln za godzinę
czyli 25 litrów.

Mam dziwne wrażenie, że nie ma aż tak dużo w klasie średniej
zarabiających po 17.000PLN/rękę ;-)

Zadzwoń do dowolnego hydraulika to stracisz złudzenia.

Data: 2009-12-31 12:57:11
Autor: DooMiniK
ON drożeje
On 2009-12-31 12:17, Cavallino wrote:
[...]

Dyskusja jest o czym innym - za chwilkę ktoś poda,
żebym zadzwonił do dowolnego zduna ;-)

Chodziło mi o porównanie, że to tak, jakby w Polsce
tankować za 40zł.

--
Dominik Siedlak (bachus)

Data: 2009-12-31 14:03:53
Autor: Cavallino
ON drożeje
Użytkownik "DooMiniK" <mail_test@cos.pl> napisał w wiadomości news:4b3c9fa8$1news.home.net.pl...
On 2009-12-31 12:17, Cavallino wrote:
[...]

Dyskusja jest o czym innym

Ciekawe, bo właśnie zanegowałeś wynagrodzenia rzędu 100 zł/h.
Kontrargument na ten sam temat od razu wykracza poza ramy dyskusji, a Twoje wypowiedź nie?
Jakim cudem?

Data: 2009-12-31 15:01:37
Autor: Bydlę
ON droĹźeje

On 2009-12-31 12:17, Cavallino wrote:
[...]

Zaraz, zaraz!
Masz takiego taniego hydraulika?
W Katowicach gość po 15-20 minutowej wizycie mówi 40-50 zł...

--
Bydlę

Data: 2009-12-31 15:07:46
Autor: Cavallino
ON drożeje
Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości news:

Ciekawe, bo właśnie zanegowałeś wynagrodzenia rzędu 100 zł/h.

Zaraz, zaraz!
Masz takiego taniego hydraulika?
W Katowicach gość po 15-20 minutowej wizycie mówi 40-50 zł...

Hurtowo jest taniej. ;-)

Data: 2009-12-31 15:17:53
Autor: Pab_lo
ON drożeje

On 2009-12-31 14:03:53 +0100, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> said:

Zaraz, zaraz!
Masz takiego taniego hydraulika?
W Katowicach gość po 15-20 minutowej wizycie mówi 40-50 zł...

Pieprzycie jak potluczeni.
Co z tego, ze on skasuje 50 zl za 15 min roboty jesli musi dojechac, kilka godzin sie ponudzic czekajac na zlecenie itd itp.  Elektronikowi tez wymawiasz, ze za wymiane rezystorka za 10 gr kasuje 100 zl ? On wie co wymienic Ty nie...

Tak na to wszystko patrzy np DTPowiec ktory za 10 godzin siedzenia na dupie dostaje 400 zl *. No bida jest bo 40 zl na godzine ale 400 zl dzien w dzien czy sie stoi czy sie lezy!

*taka stawke normalnie podaja ale czy tyle dostaja na etacie to nie wiem

Picasso

Data: 2009-12-31 15:25:57
Autor: Cavallino
ON drożeje

On 2009-12-31 14:03:53 +0100, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> said:

Zaraz, zaraz!
Masz takiego taniego hydraulika?
W Katowicach gość po 15-20 minutowej wizycie mówi 40-50 zł...

Pieprzycie jak potluczeni.

Grzeczniej synku....

Co z tego, ze on skasuje 50 zl za 15 min roboty jesli musi dojechac, kilka godzin sie ponudzic czekajac na zlecenie itd itp.

Bo normalnie nikt do pracy nie dojeżdża i nie zdarzają się okresy bez zatrudnienia.....

Data: 2009-12-31 15:40:57
Autor: Pab_lo
ON drożeje

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hhic9t$mmi$1news.onet.pl...

Grzeczniej synku....

Bo dostane plonka ?

Bo normalnie nikt do pracy nie dojeżdża i nie zdarzają się okresy bez zatrudnienia.....

Zawsze mozna zmienic branze... np na instalatorstwo :)

Picasso

Data: 2009-12-31 16:39:02
Autor: Cavallino
ON drożeje
Użytkownik "Pab_lo" <nicponim@pl.pl> napisał w wiadomości news:hhidqn$id4$1nemesis.news.neostrada.pl...

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hhic9t$mmi$1news.onet.pl...

Grzeczniej synku....

Bo dostane plonka ?

A tak sam z siebie, bez żadnej groźby, chamstwa wyzbyć się nie możesz?

Bo normalnie nikt do pracy nie dojeżdża i nie zdarzają się okresy bez zatrudnienia.....

Zawsze mozna zmienic branze... np na instalatorstwo :)

Zmieniaj.
To Ty narzekałeś jak im źle.

Data: 2010-01-01 15:18:29
Autor: Pab_lo
ON drożeje

A tak sam z siebie, bez żadnej groźby, chamstwa wyzbyć się nie możesz?

Ty chyba chamstwa nie doswiadczyles...

Zmieniaj.
To Ty narzekałeś jak im źle.

Ja nie narzekalem, IMHO to Wy piszecie jak to hydraulicy maja dobrze
zarabiajac 17 tys miesiecznie.

Abstrahujac, watek rozwinal sie w tym kierunku co zawsze, kiedy poruszana jest kwestia cen paliwa. Jesli w innych krajach jest tak dobrze, to dlaczego ci wszyscy utyskujacy nie wyniosa sie tam gdzie tak jest dobrze ?!  Dlaczego
nie zmienia branzy skoro inne branze wydaja im sie takie atrakcyjne ? Zazwyczaj nic nie jest takie jak wyglada z zewnatrz...

Picasso

Data: 2010-01-01 14:48:16
Autor: J.F.
ON drożeje
On Thu, 31 Dec 2009 15:25:57 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Dojezdza dojezdza, ale rozklada to na 8h roboty, a nie 15min.

i nie zdarzają się okresy bez zatrudnienia.....

Ale to juz pracodawcy zmartwienie, i m.in dlatego pracownik dostaje
mniej niz przynosi firmie przychodu.

J.

Data: 2010-01-01 20:07:04
Autor: Cavallino
ON drożeje
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Bo normalnie nikt do pracy nie dojeżdża

Dojezdza dojezdza, ale rozklada to na 8h roboty, a nie 15min.

Jasne, hydraulik to jedyny zawód który ma prawo pracować na własny rachunek i szybko zrobić co trzeba....

i nie zdarzają się okresy bez zatrudnienia.....

Ale to juz pracodawcy zmartwienie

Że ktoś jest bezrobotny?

Data: 2009-12-31 17:51:39
Autor: Bydlę
ON droĹźeje

On 2009-12-31 14:03:53 +0100, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl>
said:

Zaraz, zaraz!
Masz takiego taniego hydraulika?
W Katowicach gość po 15-20 minutowej wizycie mówi 40-50 zł...

Pieprzycie jak potluczeni.

Nie. Pieprzę normalnie.

Co z tego, ze on skasuje 50 zl za 15 min roboty jesli musi dojechac,

Tak, jasne. Włoży buty, wyjdzie z domu, przejdzie 40 metrów, wsiądzie do autobusu, przejedzie 300 metrów, wysiądzie i przejdzie 260 metrów do mnie do domu?
Po co?
Gość mieszka naprzeciwko...

Elektronikowi tez
wymawiasz, ze za wymiane rezystorka za 10 gr kasuje 100 zl ?

???
Gość przerabiał mi układ zasilania, pozbywał się zbędnych wodotrysków, a instalował potrzebne, posiedział nad sprawą 15 minut i zażyczył sobie 15 zł.
W DC.

 On wie co
wymienic Ty nie...

Phi - doskonale wiedziałem co wymienić, ale warsztat miałem 300 km od miejsca,w którym potrzebowałem pomocy.

Tak na to wszystko patrzy np DTPowiec ktory za 10 godzin siedzenia na dupie
dostaje 400 zl *

Gdzie tyle płacą za siedzenie na dupie?

--
Bydlę

Data: 2010-01-01 13:42:30
Autor: Pab_lo
ON drożeje

On 2009-12-31 15:17:53 +0100, "Pab_lo" <nicponim@pl.pl> said:

Gdzie tyle płacą za siedzenie na dupie?

No dobra - przesadzilem. Jeszcze trzeba poklikac myszka...

Picasso

Data: 2010-01-01 14:20:48
Autor: Bydlę
ON droĹźeje

On 2009-12-31 15:17:53 +0100, "Pab_lo" <nicponim@pl.pl> said:

Gdzie tyle płacą za siedzenie na dupie?

No dobra - przesadzilem. Jeszcze trzeba poklikac myszka...

Eee... to tak jak wszędzie.
;-(

--
Bydlę

Data: 2009-12-31 21:00:44
Autor: Czarek Daniluk
ON drożeje
Użytkownik DooMiniK napisał:

Dyskusja jest o czym innym - za chwilkę ktoś poda,
żebym zadzwonił do dowolnego zduna ;-)

Chodziło mi o porównanie, że to tak, jakby w Polsce
tankować za 40zł.

Chłopie teraz przywaliłeś, w tym kraju dobrego zduna to szukaj ze świecą, a jak znajdziesz to pewnie zapłacisz jak za zboże ... wszyscy których znałem już dawno powymierali :(

Pozdrawiam !!

Data: 2009-12-31 14:29:29
Autor: J.F.
ON drożeje
On Thu, 31 Dec 2009 13:17:18 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Obecnie tez ? Caly dom, czy  "robil pol godziny i wzial 50zl". Ale godzine dojezdzal
w obie strony.

Fryzjer meski tani .. 15zl w 10-15 minut.
No ale musi zarobic na lokal, sprzet, podatki, zusy ..

J.

Data: 2009-12-31 13:53:30
Autor: Massai
ON drożeje
J.F. wrote:

On Thu, 31 Dec 2009 13:17:18 +0100,  Cavallino wrote: >Użytkownik "DooMiniK" <mail_test@cos.pl> napisał w wiadomości news:

Obecnie tez ? Caly dom, czy  "robil pol godziny i wzial 50zl". Ale godzine dojezdzal
w obie strony.

Za pół godziny to bierze 120 pln ;-)

Dla mnie dobrze sytuowany to np. prawnik z wyższymi kwalifikacjami,
lekarz w prywatnej przychodni etc.

Idziesz na wizytę, w prywatnej przychodni, płacisz 100 pln za 15-20
minutową wizytę. Połowa z tego idzie do kieszeni lekarza. Brutto, musi
podatki zapłacić, ale jak rozumiem te irlandzkie stawki to też brutto.

Fryzjer meski tani .. 15zl w 10-15 minut.
No ale musi zarobic na lokal, sprzet, podatki, zusy ..

Tia.
Fryzjer męski normalny - 30 zł za 10 minut ;-)
Czyli 180 za godzinę, minus koszty itp.

Tylko czy fryzjer to jest ten "dobrze sytuowany"? --
Pozdro
Massai

Data: 2009-12-31 13:03:46
Autor: Uncle Pete
ON drożeje
A w Polsce, jak to w tego typu krajach bardzo dobrze sytuowany za
godzinę pracy to i zatankuje paliwa na pół roku albo i lepiej ;-)

Po prostu u nas mamy znacznie większe dysporporcje.

Nie mamy. Np. współczynnik Gini (miara rozpiętośći dochodów) w przypadku Irlandii i Polski jest praktycznie taki sam (odpowiednio 34,3 i 34,9 - na skali od 0 do 100, im więcej, tym większa rozpiętość).

Piotr

Data: 2009-12-31 13:04:49
Autor: DooMiniK
ON drożeje
On 2009-12-31 12:03, Uncle Pete wrote:
[...]

Dokładnie.
W Irlandii też zarabia się albo "średnią", albo b. dobrze. Różnica
jest natomiast taka, że za podstawową wypłatę miesięczną
można sobie kupić całkiem przyzwoity samochód (Nissan Almera z 2002-2003
roku, 1.4-1.6l to koszt ~2000EU).

p.s. zanim się odezwie jakiś "nawiedzony" homofob:
- tak, chcę wracać,
- tak, kocham Polskę (jak ten owsik do taty: "no ale czemu my tutaj
żyjemy? Ciemno, brudno, a tam na zewnątrz słoneczko, zielona trawka,
niebo...  - synku, bo to jest nasza ojczyzna)
- tak, wyjechałem żeby tylko zarobić i skrócić kredyty o przynajmniej
20lat,
- tak, dużo rzeczy jest denerwujacych "na Wyspach",
- nie, nie jem chleba tostowego z Tesco za 0.69EU).

--
Dominik Siedlak (bachus)

Data: 2009-12-31 15:27:09
Autor: Pab_lo
ON drożeje

Użytkownik "DooMiniK" <mail_test@cos.pl> napisał w wiadomości news:4b3ca172$1news.home.net.pl...
On 2009-12-31 12:03, Uncle Pete wrote:
[...]

Samochody to inna bajka, porownaj to do m2 dzialki budowlanej bedzie w druga strone...

Wynika z tego, ze samochody sa po prostu wybitnie tanie...
Tanie sa bo nikt starego nie chce a nie chca z kilku dosc istotnych powodow o ktorych chyba nie trzeba pisac.

Picasso

Data: 2009-12-31 12:58:30
Autor: Inead
ON drożeje

Za płacę minimalną można więc kupić 8litrów paliwa, dobrze sytułowany
Irlandczyk kupi 30litrów, bardzo dobrze sytułowany (stanowiska
dyrektorskie, powyżej 100tyś./rok) zatankuje za godzinę pracy cały bak.

Naprawdę tylko to Was wkurza??? Mnie irytuje to, że tankując utrzymuję kolej, hutników, górników itd. Stać byłoby nas na więcej gdyby nie ta cała rzesza to wykarmienia.

Data: 2009-12-31 13:06:14
Autor: DooMiniK
ON drożeje
On 2009-12-31 11:58, Inead wrote:

[...]

Słaby jestem z polityki i podatków, ale pamiętam, że gdzieś
kiedyś (wykop?) widziałem genialne zestawienie, co jest w cenie
paliwa (rozrysowane na procenty), jaki podatek i na co... Koszmar.

--
Dominik Siedlak (bachus)

Data: 2009-12-31 13:29:47
Autor: J.F.
ON drożeje
On Thu, 31 Dec 2009 12:58:30 +0100,  Inead wrote:
Naprawdę tylko to Was wkurza??? Mnie irytuje to, że tankując utrzymuję kolej, hutników, górników itd. Stać byłoby nas na więcej gdyby nie ta cała rzesza to wykarmienia.

Tez uwazalem podobnie, a potem sobie przypominalem ze ja na LPG, wiec
nie ja ich utrzymuje :-) A teraz na ON :-(

Chociaz .. ostatnio jakas straszna liczba padla - GDDKiA wydala cos 17
mld na drogi. To mniej wiecej wartosc wplywow z akcyzy paliwowej.

J.

Data: 2009-12-31 13:32:57
Autor: Robert_J
ON drożeje
Mnie irytuje to, że tankując utrzymuję kolej, hutników, górników itd.

A nie przyszło Ci do głowy że utrzymujesz też nauczycieli, pielęgniarki, biblioteki publiczne itp?

Stać byłoby nas na więcej gdyby nie ta cała rzesza to wykarmienia.

Proponuję zagazować tych darmozjadów ;-)). Ale kurde kto za gaz zapłaci??? Chyba nie Ty, bo Ty tylko siebie chciałbyś utrzymywać...

Data: 2010-01-01 18:12:57
Autor: Seweryn
ON drożeje
"DooMiniK"
[...]

Jest tylko jedna istotna sprawa w związku z różnicą cen paliw w obu krajach,
którą trzeba wziąć pod uwagę, żeby to porównanie miało sens.
Podatek drogowy...  Dlaczego nikt z Was o tym nie wspomina?  W Polsce ta
opłata jest wliczona w cenę paliwa, natomiast w zielonym kraju jest to
dodatkowa opłata stała, która w przypadku większych aut jest koszmarnie
wysoka (pominę horendalne stawki ubezpieczeń).  Jeśli ktoś pokonuje
niewielkie przebiegi, wówczas sytuacja wygląda już zupełnie inaczej - koszt
opłat stałych może spokojnie przekroczyć roczny koszt paliwa...

Pozdrawiam,
SPB

Data: 2009-12-31 13:21:39
Autor: Robert_J
ON drożeje
...przeciętny mieszkaniec starej unii może kupić sobie ok 5-6 litrów paliwa za jedną godzinę pracy.

To dlaczego nie przeniesiesz się do któregoś kraju "starej unii"? Ktoś Cię trzyma? Uwierz mi, będziesz chciał wracać prędzej niż Ci się wydaje...

Data: 2009-12-31 13:24:53
Autor: Inead
ON drożeje

To dlaczego nie przeniesiesz się do któregoś kraju "starej unii"? Ktoś Cię trzyma? Uwierz mi, będziesz chciał wracać prędzej niż Ci się wydaje...

 Mogłbym poprosić o rozwinięcie tej myśli?

Data: 2009-12-31 13:26:16
Autor: Robert_J
ON drożeje
To dlaczego nie przeniesiesz się do któregoś kraju "starej unii"? Ktoś Cię trzyma? Uwierz mi, będziesz chciał wracać prędzej niż Ci się wydaje...

Mogłbym poprosić o rozwinięcie tej myśli?

A co w tym jest do rozwijania?

Data: 2009-12-31 13:43:36
Autor: Inead
ON drożeje

"Robert_J" <rob_33@wp.pl> wrote in message news:hhi59c$d0l$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nooo z tym wracaniem,

Data: 2009-12-31 13:08:52
Autor: DooMiniK
ON drożeje
On 2009-12-31 12:43, Inead wrote:

[...]

Ponad 2 lata w Irlandii, życie całkiem dobre,
warunki dobre, płaca dobra (IT) - chcę wracać
i to w podskokach w półprzysiadzie z przytupem ;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)

Data: 2009-12-31 14:32:02
Autor: Robert_J
ON drożeje
Nooo z tym wracaniem,

Odniosę się do całego mojego postu, ponieważ oba jego zdania są powiązane :-).
Chodzi mi o to, że niestety świat jest tak zbudowany, że w jednych miejscach żyje się lepiej, w innych średnio, ale za to w bardzo wielu jest już całkiem przejebane ;-). Sądzę że my żyjemy w tych średnich. I porównywanie że np. w Anglii czy innych USA paliwo kosztuje tyle a tyle jest bez sensu. Podobnie mogą rozumować Ruscy, bambusy z Afryki czy inni Czeczeni, że oni zarabiają 10 USD miesięcznie, a Polacy np. 1000. Określanie poziomu i jakości życia na podstawie ceny paliwa jest śmieszne. Spróbuj poszukać źródeł mówiących np. o tym, jaki odsetek normalnie pracujących amerykanów (tych co za godzinę pracy tankują zbiornik paliwa ;-)) ) ma ubezpieczenie zdrowotne. Trudno będzie Ci uwierzyć jak zobaczysz te liczby ;-). Wspaniała amerykańska służba zdrowia jest piękna tylko w filmach. W życiu realnym właściwie też jest wspaniała, ale tylko dla tych nielicznych, którzy mają dużą kasę. Dlatego napisałem (chyba Tobie) że przecież nikt nie zabrania wyjechać. A dlaczego nie wyjeżdżamy? Ponieważ TAM zawsze będziemy kimś gorszym, będziemy wykonywać prace dla czarnuchów, nigdy nie osiągniemy równego statusu z tubylcami itd... Urodziłeś się tutaj to tutaj żyj, a jeśli uważasz że tam jest lepiej to przecież możesz spokojnie wyjechać :-))).
Powiem Ci że znam sporo osób, które wyjechały "dorobić się". Owszem, kasę przywiozły, a za cenę żarcia badziewia, mieszkania w slumsach i tyrania po 12 godzin dziennie. I tak szczerze mówiąc po przeliczeniu Za i Przeciw moim zdaniem średnio się to opłacało. Ale to tylko moja subiektywna opinia ;-)))
Ale się kurde rozgadałem ;-)))
Pomyślności w Nowym Roku ;-)))
PS.
Dla oddania sprawiedliwości powiem, że mnie też wkurza utrzymywanie z moich podatków firm typu stocznia, nierentowna kopalnia itp...

Data: 2010-01-03 10:17:07
Autor: rafal
ON drożeje
Robert_J wrote:

Dla oddania sprawiedliwości powiem, że mnie też wkurza utrzymywanie z moich podatków firm typu stocznia, nierentowna kopalnia itp...

rzeczywiście dużo w tej chwili tych stoczni utrzymujesz... ;)

Data: 2009-12-31 14:58:51
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
ON drożeje
Powitanko,

Wszystko git, tylko czemu dopłacimy do kolejorzy. A dróg i tak nie będzie.

Kolejarzy jest cos kolo 100000 i przynajmniej czesc z nich wykonuje jakas pozyteczna robote, urzednikow jest ponad pol miliona i raczej niewielu z nich robi cos, co moze byc dla innych uzyteczne.

Krew mnie zalewa jak słyszę, że podwyżka spowodowana jest wymogiem unijnym

Mnie taka argumentacja niezmiernie cieszy, moze do ludzi kiedys dotrze jak bardzo zesrala sie ich decyzja o takim, a nie innym, glosowaniu w referendum.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2009-12-31 11:51:02
Autor: Bydlę
ON droĹźeje
On 2009-12-31 11:17:10 +0100, "Inead" <a.frost@gazeta.pl> said:

Wszystko git, tylko czemu dopłacimy do kolejorzy. A dróg i tak nie będzie.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7409995,Tankuj_Diesla_w_starym_roku_.html

Mówisz, żeby dotankować?
Mi jakieś 13 litrów wejdzie.
Dwa złote potencjanych oszczędności. Minus dojazd i powrót.
Patrzę za okno i nie wiem, czy się ruszać...
;-)
--
Bydlę

Data: 2009-12-31 13:07:07
Autor: lux
ON drożeje
Inead pisze:
Wszystko git, tylko czemu dopłacimy do kolejorzy. A dróg i tak nie będzie.
===
bo mamy socjalizm od 20 lat i wkraczamy do eurosocjalizmu (wczesniej komuna)

lux

Data: 2009-12-31 15:28:31
Autor: Pab_lo
ON drożeje

Użytkownik "Inead" <a.frost@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hhhtn9$c44$1inews.gazeta.pl...
Wszystko git, tylko czemu dopłacimy do kolejorzy. A dróg i tak nie będzie.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7409995,Tankuj_Diesla_w_starym_roku_.html

wreszcie LPG i CNG bedzie sie bardziej oplacalo...

Picasso

Data: 2009-12-31 18:13:54
Autor: Adam Szewczak
ON drożeje

[...]

    W sumie mnie bardziej interesuje czy pojdzie w gore tez Bio, bo to by oznaczalo poprostu wrecz mega wielke zarobki na rzepaku. Bo przecie on z ON nie powstaje.
W ostatecznosci ponownie rzepakowy w Lidlu jest tanszy od tego na stacji...w koncu.

PZDr
Adam

Data: 2010-01-01 17:47:26
Autor: =Marcos=
ON drożeje
Wszystko git, tylko czemu dopłacimy do kolejorzy. A dróg i tak nie będzie.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7409995,Tankuj_Diesla_w_starym_roku_.html

Tylko dlaczego kolejorze dopłacają do dróg? A torów i tak nie będzie. Lokomotywy spalinowe też na ON jeżdżą przecież.
Ktoś przecież musi do czegoś dopłacać. Akcyza z wódki nie idzie na nowe gorzelnie. Takie luźne spostrzeżenie.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

Data: 2010-01-02 01:20:31
Autor: Piotr Woszczyński
ON drożeje

Użytkownik "=Marcos=" <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisał w wiadomości news:hhl8vq$1fi$1mx1.internetia.pl...
[...]

Jacy kolejarze gdzie dopłacają? Przecież w cenie biletów jest też i paliwo. No i cena sobie takiego biletu pewnie też wzrośnie..

Data: 2010-01-02 08:20:50
Autor: J.F.
ON drożeje
On Sat, 2 Jan 2010 01:20:31 +0100,  Piotr Woszczyński wrote:
[...]

No to czemu pasazer w wagonie ma doplacac do drog ? J.

Data: 2010-01-02 12:06:24
Autor: Pab_lo
ON drożeje

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:trstj5lmplnde2t3fuu7muanpuibdrbq0c4ax.com...

No to czemu pasazer w wagonie ma doplacac do drog ?

On do lokomotyw ma inny kolor i jest pozbawiony czesci podatkow.

Picasso

Data: 2010-01-02 15:28:17
Autor: Leszek Kowalski
ON drożeje

Użytkownik "Pab_lo" <nicponim@pl.pl> napisał w wiadomości news:hhna0b$fm$1nemesis.news.neostrada.pl...

On do lokomotyw ma inny kolor i jest pozbawiony czesci podatkow.

Widziałeś ON od lokomotywy? Ma taki sam kolor i jest to normalny Olej Napędowy niczym nie różniący się od tego ze stacji paliw.
ZTCW to wcale nie jest on pozbawiony akcyzy czy opłaty drogowej.

Leszek Kowalski

Data: 2010-01-02 17:52:48
Autor: Pab_lo
ON drożeje

Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:4b3f57fcnews.home.net.pl...

Widziałeś ON od lokomotywy? Ma taki sam kolor i jest to normalny Olej Napędowy niczym nie różniący się od tego ze stacji paliw.
ZTCW to wcale nie jest on pozbawiony akcyzy czy opłaty drogowej.

Widzialem i byl bodajze niebieski. Znajomy kiedys takie cos lal do golfiny a pracowal w ZNTK... Ze jest to normalny ON, to wiem a ktorych podatkow jest pozbawiony - niestety nie. ON dla kutrow tez jest tanszy i jakos barwiony.

Picasso

Data: 2010-01-03 01:54:31
Autor: J.F.
ON drożeje
On Sat, 2 Jan 2010 17:52:48 +0100,  Pab_lo wrote:
[...]

Dawno to bylo ? Teraz akcyza jest na wszelkie paliwa "silnikowe".

Jedynie przy wytwarzaniu pradu mozna sie starac o zwrot akcyzy ..
no i akurat w lokomotywach diesel napedza generator elektryczny :-)

J.

Data: 2010-01-03 09:18:12
Autor: Czarek Daniluk
ON drożeje
Użytkownik J.F. napisał:

[...]

Należało by dodać, że nie we wszystkich.
Zaraz wszyscy pomyślą, że w takim szynobusie siedzi generator :D
SM03 była czysto mechaniczna :D
NO i Voith Maxima też jest czysto mechaniczny :)

Pozdrawiam !!

Data: 2010-01-03 13:15:09
Autor: Pab_lo
ON drożeje

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:7iqvj5p357u9apdvia73tr2ofloekm9mds4ax.com...

Dawno to bylo ? Teraz akcyza jest na wszelkie paliwa "silnikowe".

Kolorek widzialem jakies 1,5-2 lata temu ale wydaje mi sie, ze nadal to leje, w sumie nie jestem pewien czy teraz jest barwione.

Jedynie przy wytwarzaniu pradu mozna sie starac o zwrot akcyzy ..
no i akurat w lokomotywach diesel napedza generator elektryczny :-)

Dla zeglugi tez jest jakis wyjatek.

Picasso

Data: 2010-01-03 09:58:07
Autor: AA
ON drożeje
Widzialem i byl bodajze niebieski. Znajomy kiedys takie cos lal do golfiny a pracowal w ZNTK...

No i wlasnie dlatego kolejarze powinni doplacac do drog :)

AA

Data: 2010-01-02 12:04:02
Autor: Cavallino
ON drożeje
Użytkownik "Piotr Woszczyński" <pwoszcz-nospam-@op.pl> napisał w wiadomości news:hhm3al$o0k$1inews.gazeta.pl...

[...]

Pewnie chodzi o akcyzę w cenie ropy do lomotyw....

ON drożeje