Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ON na Statoil

ON na Statoil

Data: 2009-08-06 22:36:56
Autor: Hinek
ON na Statoil
Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał

Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR?


Absolutnie nie. Taki bolid moze pracowac tylko na paliwie z atestem z
NASA. Paliwo te musi byc bezwzglednie wykonane w nanotechnologi.

--
Hinek

Data: 2009-08-06 23:00:56
Autor: WIHEDCNF
ON na Statoil

Użytkownik "Hinek"

Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR?


Absolutnie nie. Taki bolid moze pracowac tylko na paliwie z atestem z
NASA. Paliwo te musi byc bezwzglednie wykonane w nanotechnologi.

W instrukcji naskrobali, że ON musi spełniać jakieœ tam normy, no to grzecznie pytam, czy może się ktoœ orientuje, czy ON Statoil spełnia te normy  :-)

Data: 2009-08-07 15:17:08
Autor: Leszek Kowalski
ON na Statoil

Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomoœci news:h5fh06$ir9$1mx1.internetia.pl...
W instrukcji naskrobali, że ON musi spełniać jakieœ tam normy, no to grzecznie pytam, czy może się ktoœ orientuje, czy ON Statoil spełnia te normy  :-)

LOL  :-)
Nie ma to jak œlepa wiara w marketing :-)
Pracowałem na BP i wraz z każdš dostawš, dostawaliœmy raport na temat paliwa. Zawsze paramtery ON i Ultimate ON mieœciły się w normie ze sporym zapasem. RóŸnica pomiędzy jednym a drugim paliwem w parametrach była znikoma - powiedziałbym że wartoœc błędu pomiarowego. Gdzieœ mam w domu takie œwiadectwa jakoœci. Jak ktoœ jest zainteresowany to mogę zeskanować. Powinny one być dostępne na każdej stacji na żšdanie klienta.

Tak BTW to w oleju napędowym jest zawsze dodatek "Estry metylowe kwasów tłuszczowych (rzepak)" w wysokoœci około 5% o czym pewnie nie każdy wie :-)

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

Data: 2009-08-07 21:12:08
Autor: Bastion
ON na Statoil

Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:4a7c2948$1news.home.net.pl...


 Zawsze paramtery ON i Ultimate ON mieœciły się w normie ze sporym
zapasem.

Jakie parametry masz na mysli?
Temperature wytracania parafiny, zawartosc siarki, liczbe cetanowa?

Data: 2009-08-07 22:29:28
Autor: Leszek Kowalski
ON na Statoil

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h5hv5e$lio$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:4a7c2948$1news.home.net.pl...


 Zawsze paramtery ON i Ultimate ON mieœciły się w normie ze sporym
zapasem.

Jakie parametry masz na mysli?
Temperature wytracania parafiny, zawartosc siarki, liczbe cetanowa?

Parametrów jest sporo (około 18).

Dla przykładu dla ON zimowego
Parafina wytrąca się (temperatura mętnienia): -3 (brak normy)
Zawartośc siarki: 5,9 mg/kg (norma 10mg/kg)
liczba cetanowa: 54,3 (min. 51)

Normy wg PN-EN 590:2006

Tutaj skan Świadectwa jakości:
http://www.ostbahn.pl/temp/swiadectwo.jpg

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

Data: 2009-08-08 10:00:27
Autor: Bastion
ON na Statoil

Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:4a7c8e9c$1news.home.net.pl...

Dla przykładu dla ON zimowego
Parafina wytrąca się (temperatura mętnienia): -3 (brak normy)
Zawartośc siarki: 5,9 mg/kg (norma 10mg/kg)
liczba cetanowa: 54,3 (min. 51)

Normy wg PN-EN 590:2006

Tutaj skan Świadectwa jakości:
http://www.ostbahn.pl/temp/swiadectwo.jpg

Ciekawe. Teraz by sie przydalo porownac to ze swiadectwem
jakosci dla Ultimate, Dynamic, Verva i V- Power.
Osobiscie obstawiam, ze V- Power bedzie mial najwyzsza liczbe cetanowa (60-65?).

Data: 2009-08-08 18:10:04
Autor: Leszek Kowalski
ON na Statoil

Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h5jc62$3i3$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:4a7c8e9c$1news.home.net.pl...

Dla przykładu dla ON zimowego
Parafina wytrąca się (temperatura mętnienia): -3 (brak normy)
Zawartośc siarki: 5,9 mg/kg (norma 10mg/kg)
liczba cetanowa: 54,3 (min. 51)

Normy wg PN-EN 590:2006

Tutaj skan Świadectwa jakości:
http://www.ostbahn.pl/temp/swiadectwo.jpg

Ciekawe. Teraz by sie przydalo porownac to ze swiadectwem
jakosci dla Ultimate, Dynamic, Verva i V- Power.
Osobiscie obstawiam, ze V- Power bedzie mial najwyzsza liczbe cetanowa (60-65?).

Nie przesadzaj :-) Swoją drogą za duży indeks cetanowy też nie jest korzystny.
Mam też świadectwo jakości dla ON Ultimate z BP. Liczba cetanowa to 53,3.
Przeważnie różnica między ON a premium ON wynosi góra 2 jednostki. Podejrzewam, że ma to znikomy wpływ na jakość danego paliwa. Norma mówi o minimum 46.

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

Data: 2009-08-08 20:39:34
Autor: Bastion
ON na Statoil

Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:4a7da34f$1news.home.net.pl...

Nie przesadzaj :-) Swoją drogą za duży indeks cetanowy też nie jest
korzystny.
Mam też świadectwo jakości dla ON Ultimate z BP. Liczba cetanowa to 53,3.
Przeważnie różnica między ON a premium ON wynosi góra 2 jednostki.
Podejrzewam, że ma to znikomy wpływ na jakość danego paliwa. Norma mówi o
minimum 46.


Norma dla zupelnie nieistotnego _indeksu_ cetanowego wynosi 46.
Natomiast norma dla _liczby_ cetanowej wynosi 51.
Wysoka wartosc liczby cetanowej nie jest korzystna dla silnikow diesla?
Co masz na mysli?

Data: 2009-08-07 21:48:58
Autor: J.F.
ON na Statoil
On Fri, 7 Aug 2009 15:17:08 +0200,  Leszek Kowalski wrote:
Tak BTW to w oleju napędowym jest zawsze dodatek "Estry metylowe kwasów tłuszczowych (rzepak)" w wysoko?ci około 5% o czym pewnie nie każdy wie :-)

Jest ? Duzo sie dzialo w biopaliwach i mowisz ze tak sie w koncu
skonczylo ? J.

Data: 2009-08-07 21:53:24
Autor: jerzu
ON na Statoil
On Fri, 07 Aug 2009 21:48:58 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Jest ? Duzo sie dzialo w biopaliwach i mowisz ze tak sie w koncu
skonczylo ?

Tak było już prze "wojną rzepakową" ;-)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2009-08-07 22:32:17
Autor: Leszek Kowalski
ON na Statoil

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3h1p75t16l0sqd61n4rsjsrr9ogiei2cos4ax.com...
On Fri, 07 Aug 2009 21:48:58 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Jest ? Duzo sie dzialo w biopaliwach i mowisz ze tak sie w koncu
skonczylo ?

Tak było już prze "wojną rzepakową" ;-)

Tak już jest od dawna, tyle że się o tym głośno nie mówi.
ON jak i noPb zawiera dodatki biokomponentów (zarówno te krajowe paliwo i te importowane).

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

Data: 2009-08-08 07:53:54
Autor: J.F.
ON na Statoil
On Fri, 7 Aug 2009 22:32:17 +0200,  Leszek Kowalski wrote:
On Fri, 07 Aug 2009 21:48:58 +0200, J.F.
Jest ? Duzo sie dzialo w biopaliwach i mowisz ze tak sie w koncu
skonczylo ?

Tak było już prze "wojną rzepakową" ;-)

Tak już jest od dawna, tyle że się o tym głośno nie mówi.
ON jak i noPb zawiera dodatki biokomponentów (zarówno te krajowe paliwo i te importowane).

Ale to tak napisales  ["jest zawsze"] jakby obowiazek ustawowy byl.
Jest ? J.

Data: 2009-08-08 18:06:23
Autor: Leszek Kowalski
ON na Statoil

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4l4q75h9dcrjqjscl221ui8k85h9bvkr4g4ax.com...

Ale to tak napisales  ["jest zawsze"] jakby obowiazek ustawowy byl.
Jest ?

Nie ma.
Ale po co BP/Orlen/Statoil/Shell ma podać do wiadomości, że ich paliwo zawiera bio-komponenty? Spowoduje to tylko spory odpływ klientów - uciekną do innej sieciowej stacji gdzie zatankuja dokładnie to samo paliwo :-) Ludzie są mało świadomi co tak naprawdę tankują, wystarczy dobry marketing i auto od razu spala mniej i ma więcej koni...

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

Data: 2009-08-08 19:43:21
Autor: J.F.
ON na Statoil
On Sat, 8 Aug 2009 18:06:23 +0200,  Leszek Kowalski wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Ale to tak napisales  ["jest zawsze"] jakby obowiazek ustawowy byl.
Jest ?

Nie ma.
Ale po co BP/Orlen/Statoil/Shell ma podać do wiadomości, że ich paliwo zawiera bio-komponenty? Spowoduje to tylko spory odpływ klientów - uciekną do innej sieciowej stacji gdzie zatankuja dokładnie to samo paliwo :-) Ludzie są mało świadomi co tak naprawdę tankują, wystarczy dobry marketing i auto od razu spala mniej i ma więcej koni...

Trzeba mowic ze nasze paliwo jest ekologiczne i dzieki najnowszej
generacji biokomponentom zmniejsza emisje CO2 i daje prace polskim
rolnikom :-P

Ale ja nie o tym .. nie ma juz obowiazku kupowac w Plocku lub w
Gdansku, wiec skad zalozenie ze naprawde cale paliwo pochodzi z
Orlenu? A jesli rafineria za granica nie doda bio ? A tak swoja droga - Orlen do wszystkiego dodaje ? J.

Data: 2009-08-10 23:41:48
Autor: Leszek Kowalski
ON na Statoil

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:f2er75hf0hfv57of944on9t09344814g0s4ax.com...

Trzeba mowic ze nasze paliwo jest ekologiczne i dzieki najnowszej
generacji biokomponentom zmniejsza emisje CO2 i daje prace polskim
rolnikom :-P

Lepiej by zadziałal tekst, o zmniejszeniu spalania i poprawie dynamiki :-)

Ale ja nie o tym .. nie ma juz obowiazku kupowac w Plocku lub w
Gdansku, wiec skad zalozenie ze naprawde cale paliwo pochodzi z
Orlenu? A jesli rafineria za granica nie doda bio ?

A gdzie kupować? W Polsce masz tylko te możliwości.
Paliwo z Schwedt (Niemcy) również zawiera bio-komponenty.

--
pozdrawiam
Leszek Kowalski

Data: 2009-08-07 03:20:37
Autor: złoty
ON na Statoil
Hinek pisze:
Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał

Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR?


Absolutnie nie. Taki bolid moze pracowac tylko na paliwie z atestem z
NASA. Paliwo te musi byc bezwzglednie wykonane w nanotechnologi.


...zapomniales dodac o niezbednym poswieceniu przez biskupa. Sam atest z NASA nie wystarczy (silnik eksploduje). ;)

pzdr
A.

ON na Statoil

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona