Data: 2009-08-06 22:36:56 | |
Autor: Hinek | |
ON na Statoil | |
Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał
Absolutnie nie. Taki bolid moze pracowac tylko na paliwie z atestem z NASA. Paliwo te musi byc bezwzglednie wykonane w nanotechnologi. -- Hinek |
|
Data: 2009-08-06 23:00:56 | |
Autor: WIHEDCNF | |
ON na Statoil | |
Użytkownik "Hinek" Czy olej napędowy na stacjach statoil nadaje się do silników CR?Absolutnie nie. Taki bolid moze pracowac tylko na paliwie z atestem z W instrukcji naskrobali, że ON musi spełniać jakie tam normy, no to grzecznie pytam, czy może się kto orientuje, czy ON Statoil spełnia te normy :-) |
|
Data: 2009-08-07 15:17:08 | |
Autor: Leszek Kowalski | |
ON na Statoil | |
Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomoci news:h5fh06$ir9$1mx1.internetia.pl... W instrukcji naskrobali, że ON musi spełniać jakie tam normy, no to grzecznie pytam, czy może się kto orientuje, czy ON Statoil spełnia te normy :-) LOL :-) Nie ma to jak lepa wiara w marketing :-) Pracowałem na BP i wraz z każdš dostawš, dostawalimy raport na temat paliwa. Zawsze paramtery ON i Ultimate ON mieciły się w normie ze sporym zapasem. Rónica pomiędzy jednym a drugim paliwem w parametrach była znikoma - powiedziałbym że wartoc błędu pomiarowego. Gdzie mam w domu takie wiadectwa jakoci. Jak kto jest zainteresowany to mogę zeskanować. Powinny one być dostępne na każdej stacji na żšdanie klienta. Tak BTW to w oleju napędowym jest zawsze dodatek "Estry metylowe kwasów tłuszczowych (rzepak)" w wysokoci około 5% o czym pewnie nie każdy wie :-) -- pozdrawiam Leszek Kowalski |
|
Data: 2009-08-07 21:12:08 | |
Autor: Bastion | |
ON na Statoil | |
Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:4a7c2948$1news.home.net.pl... Zawsze paramtery ON i Ultimate ON mieciły się w normie ze sporym Jakie parametry masz na mysli? Temperature wytracania parafiny, zawartosc siarki, liczbe cetanowa? |
|
Data: 2009-08-07 22:29:28 | |
Autor: Leszek Kowalski | |
ON na Statoil | |
Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h5hv5e$lio$1mx1.internetia.pl...
Parametrów jest sporo (około 18). Dla przykładu dla ON zimowego Parafina wytrąca się (temperatura mętnienia): -3 (brak normy) Zawartośc siarki: 5,9 mg/kg (norma 10mg/kg) liczba cetanowa: 54,3 (min. 51) Normy wg PN-EN 590:2006 Tutaj skan Świadectwa jakości: http://www.ostbahn.pl/temp/swiadectwo.jpg -- pozdrawiam Leszek Kowalski |
|
Data: 2009-08-08 10:00:27 | |
Autor: Bastion | |
ON na Statoil | |
Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:4a7c8e9c$1news.home.net.pl...
Ciekawe. Teraz by sie przydalo porownac to ze swiadectwem jakosci dla Ultimate, Dynamic, Verva i V- Power. Osobiscie obstawiam, ze V- Power bedzie mial najwyzsza liczbe cetanowa (60-65?). |
|
Data: 2009-08-08 18:10:04 | |
Autor: Leszek Kowalski | |
ON na Statoil | |
Użytkownik "Bastion" <bez@maila.pl> napisał w wiadomości news:h5jc62$3i3$1mx1.internetia.pl...
Nie przesadzaj :-) Swoją drogą za duży indeks cetanowy też nie jest korzystny. Mam też świadectwo jakości dla ON Ultimate z BP. Liczba cetanowa to 53,3. Przeważnie różnica między ON a premium ON wynosi góra 2 jednostki. Podejrzewam, że ma to znikomy wpływ na jakość danego paliwa. Norma mówi o minimum 46. -- pozdrawiam Leszek Kowalski |
|
Data: 2009-08-08 20:39:34 | |
Autor: Bastion | |
ON na Statoil | |
Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:4a7da34f$1news.home.net.pl... Nie przesadzaj :-) Swoją drogą za duży indeks cetanowy też nie jest Norma dla zupelnie nieistotnego _indeksu_ cetanowego wynosi 46. Natomiast norma dla _liczby_ cetanowej wynosi 51. Wysoka wartosc liczby cetanowej nie jest korzystna dla silnikow diesla? Co masz na mysli? |
|
Data: 2009-08-07 21:48:58 | |
Autor: J.F. | |
ON na Statoil | |
On Fri, 7 Aug 2009 15:17:08 +0200, Leszek Kowalski wrote:
Tak BTW to w oleju napędowym jest zawsze dodatek "Estry metylowe kwasów tłuszczowych (rzepak)" w wysoko?ci około 5% o czym pewnie nie każdy wie :-) Jest ? Duzo sie dzialo w biopaliwach i mowisz ze tak sie w koncu skonczylo ? J. |
|
Data: 2009-08-07 21:53:24 | |
Autor: jerzu | |
ON na Statoil | |
On Fri, 07 Aug 2009 21:48:58 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Jest ? Duzo sie dzialo w biopaliwach i mowisz ze tak sie w koncu Tak było już prze "wojną rzepakową" ;-) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@poczta.onet.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 http://bitnova.info/?p=495699 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |
|
Data: 2009-08-07 22:32:17 | |
Autor: Leszek Kowalski | |
ON na Statoil | |
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3h1p75t16l0sqd61n4rsjsrr9ogiei2cos4ax.com... On Fri, 07 Aug 2009 21:48:58 +0200, J.F. Tak już jest od dawna, tyle że się o tym głośno nie mówi. ON jak i noPb zawiera dodatki biokomponentów (zarówno te krajowe paliwo i te importowane). -- pozdrawiam Leszek Kowalski |
|
Data: 2009-08-08 07:53:54 | |
Autor: J.F. | |
ON na Statoil | |
On Fri, 7 Aug 2009 22:32:17 +0200, Leszek Kowalski wrote:
On Fri, 07 Aug 2009 21:48:58 +0200, J.F. Ale to tak napisales ["jest zawsze"] jakby obowiazek ustawowy byl. Jest ? J. |
|
Data: 2009-08-08 18:06:23 | |
Autor: Leszek Kowalski | |
ON na Statoil | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4l4q75h9dcrjqjscl221ui8k85h9bvkr4g4ax.com... Ale to tak napisales ["jest zawsze"] jakby obowiazek ustawowy byl. Nie ma. Ale po co BP/Orlen/Statoil/Shell ma podać do wiadomości, że ich paliwo zawiera bio-komponenty? Spowoduje to tylko spory odpływ klientów - uciekną do innej sieciowej stacji gdzie zatankuja dokładnie to samo paliwo :-) Ludzie są mało świadomi co tak naprawdę tankują, wystarczy dobry marketing i auto od razu spala mniej i ma więcej koni... -- pozdrawiam Leszek Kowalski |
|
Data: 2009-08-08 19:43:21 | |
Autor: J.F. | |
ON na Statoil | |
On Sat, 8 Aug 2009 18:06:23 +0200, Leszek Kowalski wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Trzeba mowic ze nasze paliwo jest ekologiczne i dzieki najnowszej generacji biokomponentom zmniejsza emisje CO2 i daje prace polskim rolnikom :-P Ale ja nie o tym .. nie ma juz obowiazku kupowac w Plocku lub w Gdansku, wiec skad zalozenie ze naprawde cale paliwo pochodzi z Orlenu? A jesli rafineria za granica nie doda bio ? A tak swoja droga - Orlen do wszystkiego dodaje ? J. |
|
Data: 2009-08-10 23:41:48 | |
Autor: Leszek Kowalski | |
ON na Statoil | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:f2er75hf0hfv57of944on9t09344814g0s4ax.com... Trzeba mowic ze nasze paliwo jest ekologiczne i dzieki najnowszej Lepiej by zadziałal tekst, o zmniejszeniu spalania i poprawie dynamiki :-) Ale ja nie o tym .. nie ma juz obowiazku kupowac w Plocku lub w A gdzie kupować? W Polsce masz tylko te możliwości. Paliwo z Schwedt (Niemcy) również zawiera bio-komponenty. -- pozdrawiam Leszek Kowalski |
|
Data: 2009-08-07 03:20:37 | |
Autor: złoty | |
ON na Statoil | |
Hinek pisze:
Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał ...zapomniales dodac o niezbednym poswieceniu przez biskupa. Sam atest z NASA nie wystarczy (silnik eksploduje). ;) pzdr A. |