ON - pytanie laika

Data: 2013-12-03 11:28:22
Autor: Trybun
ON - pytanie laika
Czy zimowy olej napędowy jest jakoś specjalnie oznaczany na stacjach paliw? Tzn - czy na dystrybutorze ON jest to zaznaczane że paliwo jest zimowe?

Data: 2013-12-03 10:32:39
Autor: masti
ON - pytanie laika
Dnia pięknego Tue, 03 Dec 2013 11:28:22 +0100 osobnik zwany Trybun
napisał:

Czy zimowy olej napędowy jest jakoś specjalnie oznaczany na stacjach
paliw? Tzn - czy na dystrybutorze ON jest to zaznaczane że paliwo jest
zimowe?

tak/nie - nie ma obowiÄ…zku oznaczania minimalnej temperatury dla ON ale wiele stacji siÄ™ chwali, że jest "zimowy" lub temperaturÄ…. ZresztÄ…  może być "zimowy" i zimowy: 0d -15 do -40C :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-12-06 21:36:49
Autor: Trybun
ON - pytanie laika
napisał:

[...]
wiele stacji się chwali, że jest "zimowy" lub temperaturą.

ZresztÄ…  może być "zimowy" i zimowy: 0d -15 do -40C :)

Czyli nie ma informacji na dystrybutorze, żeby siÄ™ dowiedzieć to trzeba siÄ™  zapytać obsÅ‚ugi o jakich parametrach maja paliwo? Pytam bo zatankowaÅ‚em peÅ‚en zbiornik, i nie mam pewnoÅ›ci czy to byÅ‚o zimowe czy letnie.

Data: 2013-12-03 11:39:12
Autor: yabba
ON - pytanie laika
Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l7kbo4$b8s$1node2.news.atman.pl...
Czy zimowy olej napędowy jest jakoś specjalnie oznaczany na stacjach paliw? Tzn - czy na dystrybutorze ON jest to zaznaczane że paliwo jest zimowe?

Tak jak masti napisaÅ‚, nie ma wymogu oznaczania. Zawsze  możesz zapytac siÄ™ obsÅ‚ugi o parametry paliwa. MuszÄ… mieć karteczkÄ™ z wynikami badaÅ„ każdego transportu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2013-12-03 12:14:00
Autor: Tata
ON - pytanie laika
Zawsze  możesz zapytać siÄ™ obsÅ‚ugi o parametry paliwa. MuszÄ… mieć karteczkÄ™ z wynikami badaÅ„ każdego transportu.

Dwa lata temu spytałem się na Staoil'u o parametry paliwa zimowego, nie było żadnej karteczki, usłyszałem tylko iż ON spełnia normy i to wszystko. Pytanie o liczbę cetanową powoduje grymas (uśmiech) zdziwienia.

Z poważaniem
MJ

Data: 2013-12-03 18:33:09
Autor: Cavallino
ON - pytanie laika

Użytkownik "Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l7kedl$364$1@news.dialog.net.pl...
Zawsze  możesz zapytać siÄ™ obsÅ‚ugi o parametry paliwa. MuszÄ… mieć karteczkÄ™ z wynikami badaÅ„ każdego transportu.

Dokładniej to jest zakaz sprzedawania określonego paliwa w określonych miesiącach.
W grudniu, na 100% na każdej stacji jest olej zimowy.

Data: 2013-12-03 18:52:21
Autor: Wiwo
ON - pytanie laika

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:529e1624$0$2365$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Co najwyżej, w grudniu na 100% na każdej stacji _powinien_ być olej zimowy. Niestety różnie z tym bywa...

Wiwo

Data: 2013-12-03 13:43:58
Autor: Przemek
ON - pytanie laika
W styczniu zrobi³em ma³y eksperyment i kupi³em po 5l ON na kilku ró¿nych stacjach u mnie w mie¶cie. Dodatkowo dla porównania da³em letnie paliwo z dodatkiem depresatora. Paliwo sta³o na dworze ponad miesi±c, w plastikowych bankach. Najni¿sza zanotowana temperatura to -18. W ¿adnej bañce nie wytr±ci³a siê parafia, choæ w letnim pojawi³y siê malutkie oczka, jak w rosole, o ile pamiêtam, to chyba jeszcze w paliwie ze Statoila by³o podobnie. By³o mêtne, w dodatku wytr±ci³ siê jaki¶ osad, co¶ jakby olej. Za to ich Gold by³ najczystszy ze wszystkich, nawet w porównaniu do VPower Shella.
Najgorsze wra¿enie(wizualne) zrobi³o na mnie zwykle paliwo Statoil, choæ to mo¿e byæ kwestia tej konkretnej stacji, bo Gold by³ lany w tym samym miejscu. Reszta paliw nie wyró¿nia³a siê na plus, czy minus. Tankowa³em na Orlenie, Bliskiej, Lukoil, Statoil, Shell i jeszcze gdzie¶, ale ju¿ nie pamiêtam dok³adnie :)

Data: 2013-12-03 23:19:55
Autor: J.F.
ON - pytanie laika
Dnia Tue, 3 Dec 2013 13:43:58 -0800 (PST), Przemek napisa³(a):
[...]

A to dziwne ... Bo ja kiedys testowalem w zamrazarce i na moj gust to
metnieje gdzies przy polowie tego mrozu.

Depresator jakby nie ma na to wplywu,ale to by trzeba dokladniej
sprawdzic.
Po podgrzaniu metnosc znika.

J.

Data: 2013-12-04 02:00:46
Autor: Budzik
ON - pytanie laika
Osobnik posiadaj±cy mail jfox_xnospamx@poczta.onet.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

A to dziwne ... Bo ja kiedys testowalem w zamrazarce i na moj gust to
metnieje gdzies przy polowie tego mrozu.

Dopóki sie nie zrobi kaszka to jest ok.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2013-12-04 07:26:18
Autor: Wiwo
ON - pytanie laika

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:04122013.5B9B91F3budzik61.poznan.pl...
[...]

No nie do koñca. Kaszka siê robi, kiedy temperatura przekroczy punkt zablokowania zimnego filtra. Mêtnienie oznacza, ¿e drobiny parafiny zaczynaj± ju¿ siê wytr±caæ. Tutaj jest to opisane: http://maciejmikula.pl/2011/11/temperatura-metnienia-czyli-czego-nie-powiedzial-tobie-sprzedawca-oleju-napedowego/

Wiwo

Data: 2013-12-04 11:00:35
Autor: Budzik
ON - pytanie laika
Osobnik posiadaj±cy mail nic_tu_nie_ma@po_czta.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]
Zapewne zale¿y to od rodzaju silnika.
Ja w prostych dieslach nigdy nie mia³em problemu z paliwem w temperaturze powy¿ej -20.
W ogole rzadko mi sie to zdarza³o zeby paliwo zamarz³o ale zdarza³o sie.
Raz nawet kilkanascie lat temu zamarzlo mi w trasie w starym poczciwym 207D ale od poczatku ciezko mu sie jecha³o, mysla³em ze sie przepcha jak paliwo sie troche ogrzeje, ale przejecha³em jakies 50km, pewnie gdzies grudka stane³a w przewodzie i koniec :(
A tak to, je¿eli juz by³ problem to raczej w ogole nie odpali³.
Jak juz odpali³ to jecha³.

Ale tak jak pisze - to byo kilkanascie lat temu - moze obecnie jest lepiej.

Z ciekawostek - jakies 10 lat temu przy duzych mrozach postanowi³em sprawdzic wieczorem czy odpale bo autko sta³o kilka dni a rano mia³em jechaæ.
Odpali³em bez wiekszego problemu, odsniezy³em auto itp. I to odsnierzenie by³o najwiekszym b³edem bo rano juz nie odpali³. Strzelam, ze pow³oka sniegu tworzy³a jakas anty wiatrowo temperaturow± os³one :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Lubiê pracê. Praca mnie fascynuje. Potrafiê godzinami
siedzieæ i przygl±daæ siê jej."   Jerome K. Jerome

Data: 2013-12-03 19:21:18
Autor: Cavallino
ON - pytanie laika

Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l7l5or$dbg$1@node1.news.atman.pl...

[...]

JakiÅ› konkret?
Bo jednak paliwo ktoś produkuje i poza drastycznymi przypadkami przemytu, ciężko kupić paliwo inne, niż jest produkowane.
A zimą letni olej napędowy nie jest produkowany zazwyczaj.

Data: 2013-12-03 19:56:32
Autor: Wiwo
ON - pytanie laika

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:529e2108$0$2372$65785112news.neostrada.pl...

JakiÅ› konkret?

Chociażby relacje kilku znajomych mechaników, którzy co roku naprawiają w zimie awarie wynikające z letniego paliwa (a w zasadzie niewiadomo jakiego), które w zimie nie powinno się znaleźć w dystrybutorach.

Bo jednak paliwo ktoś produkuje i poza drastycznymi przypadkami przemytu, ciężko kupić paliwo inne, niż jest produkowane.
A zimą letni olej napędowy nie jest produkowany zazwyczaj.

Tia... W teorii tak. Niestety co roku kontrole jakości i norm paliwa pokazują, że sporo próbek jednak norm nie spełnia. Na dużych/firmowych stacjach jest nieźle, ale na mniejszych ciągle można trafić na syf niewiadomego pochodzenia.

Wiwo

Data: 2013-12-03 21:20:18
Autor: Cavallino
ON - pytanie laika

Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l7l9h6$hec$1@node1.news.atman.pl...

[...]

A skąd wiedzą, że to było letnie paliwo?
Bo obstawiam, że nie bardzo wiesz (albo oni), co konkretnie oznacza olej zimowy.

[...]

Mówisz o takich po PGR?
A kto normalny tankuje zimÄ… ON na dziwnych stacjach?

Data: 2013-12-03 22:08:24
Autor: Wiwo
ON - pytanie laika

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:529e3cec$0$2185$65785112news.neostrada.pl...

A skąd wiedzą, że to było letnie paliwo?

Jeśli problemem są zatkane przewody paliwowe przy byle przymrozku, to raczej nie jest to olej zimowy.

Bo obstawiam, że nie bardzo wiesz (albo oni), co konkretnie oznacza olej zimowy.

Zaczyna się mędrkowanie. Wiem o co chodzi z paliwami zimowymi, ale dam Ci satysfakcję, możesz się wykazać i zrobić wykład jeśli ma Ci ulżyć.

Mówisz o takich po PGR?
A kto normalny tankuje zimÄ… ON na dziwnych stacjach?

Tak, tak jasne... Widziałem zawartość baku samochodu, który był tankowany zawsze na stacjach jednego z dużych koncernów i od tamtej pory na tych stacjach nie tankuję.

Wiwo

Data: 2013-12-03 22:35:35
Autor: Cavallino
ON - pytanie laika

Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l7lh8e$qc5$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Tyle że niekoniecznie chodzi o "byle przymrozek", ostatnich kilka lat było mroźnych z temperaturami poniżej -20.
Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.

A na takie warunki zwykły olej zimowy zdecydowanie nie wystarcza, nawet arktyczny nie daje rady, trzeba go wspomagać odpowiednimi specyfikami.

Bo obstawiam, że nie bardzo wiesz (albo oni), co konkretnie oznacza olej zimowy.

Zaczyna się mędrkowanie. Wiem o co chodzi z paliwami zimowymi

Z tego co piszesz wynika, że nie bardzo.

Data: 2013-12-03 23:11:48
Autor: J.F.
ON - pytanie laika
Dnia Tue, 3 Dec 2013 22:35:35 +0100, Cavallino napisa³(a):
Tyle ¿e niekoniecznie chodzi o "byle przymrozek", ostatnich kilka lat by³o mro¼nych z temperaturami poni¿ej -20.
Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.

A dlaczego ?
Temperatura odczuwalna samochodu dotyczy inaczej.

A na takie warunki zwyk³y olej zimowy zdecydowanie nie wystarcza, nawet arktyczny nie daje rady, trzeba go wspomagaæ odpowiednimi specyfikami.

No nie, sa kraje gdzie -20 oznacza lekka zime.

J.

Data: 2013-12-04 00:04:21
Autor: Wiwo
ON - pytanie laika

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:529e4e91$0$2158$65785112news.neostrada.pl...

Jeśli problemem są zatkane przewody paliwowe przy byle przymrozku, to raczej nie jest to olej zimowy.

Tyle że niekoniecznie chodzi o "byle przymrozek", ostatnich kilka lat było mroźnych z temperaturami poniżej -20.

Pisząc "byle przymrozku" dokładnie to miałem na myśli. Nie pisałem o -20. Te przypadki które znam występowały przy wyższych temperaturach. Powyżej -15 stopni. Właściciele po pierwszej wpadce tankowali tylko na dużych stacjach i lali depresatory do końca zimy.

Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.

A słyszałeś o powrocie paliwa? Paliwo powracające z silnika jest wyraźnie cieplejsze od otoczenia i podgrzewa paliwo w baku i/lub filtrze.
Problemy najczęściej występują po postoju albo tankowaniu.

Z tego co piszesz wynika, że nie bardzo.

Zapomniałeś zrobić wykład.

Wiwo

Data: 2013-12-03 15:21:26
Autor: Przemek
ON - pytanie laika
Powracaj±ce paliwo te¿ mo¿e byæ przyczyn± k³opotów. Jest wyra¼nie cieplejsze od paliwa w baku, co sprzyja zbieraniu siê wody, zw³aszcza przy ma³ej ilo¶ci paliwa. Najrozs±dniej jest nie schodziæ poni¿ej po³owy baku, a po d³u¿szej je¼dzie tankowaæ do pe³na przed postojem.
Sam mia³em okazjê to przetestowaæ, kiedy je¼dzi³em na rezerwie przy du¿ych mrozach. Zamarz³o mi paliwo i od tej pory staram siê mieæ pe³en bak jak najczê¶ciej, zw³aszcza zim±.

Data: 2013-12-04 08:44:56
Autor: Mirek Ptak
ON - pytanie laika
Dnia 2013-12-04 00:04,  *Wiwo* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
Tyle ¿e niekoniecznie chodzi o "byle przymrozek", ostatnich kilka lat
by³o mro¼nych z temperaturami poni¿ej -20.

Pisz±c "byle przymrozku" dok³adnie to mia³em na my¶li. Nie pisa³em o
-20. Te przypadki które znam wystêpowa³y przy wy¿szych temperaturach.
Powy¿ej -15 stopni. W³a¶ciciele po pierwszej wpadce tankowali tylko na
du¿ych stacjach i lali depresatory do koñca zimy.

Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.

A s³ysza³e¶ o powrocie paliwa? Paliwo powracaj±ce z silnika jest
wyra¼nie cieplejsze od otoczenia i podgrzewa paliwo w baku i/lub filtrze.
Problemy najczê¶ciej wystêpuj± po postoju albo tankowaniu.

Przecie¿ o tym napisa³ - jak zwykle pó³s³ówkami, ale dok³adnie to chodzi³o :)
10° mniej od -20° to -30°

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2013-12-04 02:00:47
Autor: Budzik
ON - pytanie laika
Osobnik posiadaj±cy mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

A sk±d wiedz±, ¿e to by³o letnie paliwo?

Je¶li problemem s± zatkane przewody paliwowe przy byle przymrozku, to
[...]

Jak paliwo nie zamrznie ci jak stoisz i nie zrobi sie kaszka w baku, to jak juz odpalisz ruszysz i pojedziesz, to ci w czasie jazdy raczej nie zamarznie.
Chyba ze mróz przywali jak w pojutrze :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Przepis na dziecko: 25dag mi³o¶ci, 25dag namiêtno¶ci, 2 jajka,
4 kolana. Ubijaæ do rana a¿ powstanie piana. Odstawiæ na 9 miesiêcy
i kupic wózek dzieciêcy. ;-)

Data: 2013-12-04 18:52:54
Autor: Cavallino
ON - pytanie laika

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:04122013.19FE1BAD@budzik61.poznan.pl...
[...]

Jak nie jak tak?
Przetrenowa³em to w praktyce.

Data: 2013-12-04 19:00:33
Autor: Budzik
ON - pytanie laika
[...]

Generalnie tak jest.
Ale zgadza sie, ze moze sie zda¿yc inaczej. niestety sam tez to przetrenowa³em.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"W demokracji wolno g³upcom g³osowaæ,
w dyktaturze wolno g³upcom rz±dziæ."  Bertrand Russell

Data: 2013-12-04 20:34:56
Autor: sqlwiel
OT Re: ON - pytanie laika
W dniu 2013-12-04 20:00, Budzik pisze:

Ale zgadza sie, ze moze sie zda¿yc inaczej. niestety sam tez to
przetrenowa³em.

¯e co siê przepraszam mo¿e?
(Komu¶ innemu bym odpu¶ci³...)

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-04 21:50:28
Autor: Budzik
OT Re: ON - pytanie laika
Osobnik posiadaj±cy mail @googlepoczta.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Ale zgadza sie, ze moze sie zda¿yc inaczej. niestety sam tez to
przetrenowa³em.

¯e co siê przepraszam mo¿e?
(Komu¶ innemu bym odpu¶ci³...)

:)
sam nie wiem jak to sie sta³o.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Bóg stworzy³ cz³owieka, poniewa¿ rozczarowa³ siê ma³p±.
Z dalszych eksperymentów zrezygnowa³."  Mark Twain

Data: 2013-12-05 14:00:42
Autor: Budzik
OT Re: ON - pytanie laika
[...]

Niestety od wczoraj to jaka¶ epidemia sie u mnie zrobi³a.
Wychwyci³em przed wys³aniem:
pszeszkadzac
ponownie zda¿a
i co¶ tam jeszcze.

Ale juz wiem co sie sta³o! kilka godzin wcze¶niej nieopatrznie wszed³em na stronê Stokrotki.
Czuje siê usprawiedliwiony :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Cytaty zosta³y pociête tendencyjnie,
a odpowiedzi nie uwzglêdniaj± innego ni¿ mój punktu widzenia.

Data: 2013-12-05 15:54:19
Autor: sqlwiel
OT Re: ON - pytanie laika
W dniu 2013-12-05 15:00, Budzik pisze:
[...]

Tak, t³umaczy³em to na innej grupie. Je¶li siê napatrzysz na b³êdn± pisowniê, to Ci siê utrwala, a w ka¿dym razie rozmywa to w³a¶ciwe nakierowanie.

Za chwilê bêdziemy uwa¿aæ, ¿e dwóch obejmuj±cych siê facetów, to "normalna para".

Umówmy siê wiêc mo¿e, ¿e b³êdy nie tyle wytykamy, co bêdziemy poprawiaæ. Ku po¿ytkowi tych durniów, którzy gotowi pomy¶leæ, ¿e tak mia³o byæ.

--

Dziêkujê. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-05 17:00:28
Autor: Budzik
OT Re: ON - pytanie laika
Osobnik posiadaj±cy mail @googlepoczta.com napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Umówmy siê wiêc mo¿e, ¿e b³êdy nie tyle wytykamy, co bêdziemy poprawiaæ.

Ja tam sie nie gniewam. Sam zreszta zauwazy³em ten b³±d wracajac do w±tku... po czym przeczyta³em Twojego posta... :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"...kobiety tak dalece szanowaæ nale¿y, jak dalece
same siebie szanowaæ umiej±." Wojciech Bogus³awski

Data: 2013-12-04 19:39:33
Autor: Artur Ma¶l±g
ON - pytanie laika
W dniu 2013-12-04 03:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadaj±cy mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisa³:
(...)
[...]

ON to raczej nie zamarza - najwy¿ej woda filtrze paliwa.

i nie zrobi sie kaszka w baku, to jak
juz odpalisz ruszysz i pojedziesz, to ci w czasie jazdy raczej nie
zamarznie.

Z tym jest ró¿nie - mo¿esz zapaliæ, pojechaæ i po drodze korki
parafinowe zakoñcz± radosn± podró¿.

Chyba ze mróz przywali jak w pojutrze :)

To te¿ jest zdradliwe - masz -20 w mie¶cie i jedziesz w trasê.
Grza³ki w baku to posiadaj± raczej ciê¿arówki, ale czê¶æ nowszych
osobówek posiada podgrzewanie elektryczne w filtrach paliwa - np.
Avensis T22. Systemy z VW (podgrzewanie tylko powracaj±cym paliwem) jako¶ mnie nie uratowa³y przed ¶wietnym paliwem zimowym z Shell-a.
Teraz VW te¿ ju¿ chyba stosuje podgrzewanie elektryczne, ale to
nadal nie ratuje przed badziewnym paliwem w trasie.

Data: 2013-12-04 05:50:33
Autor: MadMan
ON - pytanie laika
[...]

Jaka¶ alternatywna fizyka powsta³a czy co? :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-12-04 08:42:21
Autor: Mirek Ptak
ON - pytanie laika
Dnia 2013-12-04 05:50,  *MadMan* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:
>Tyle ¿e niekoniecznie chodzi o "byle przymrozek", ostatnich kilka lat by³o
>mro¼nych z temperaturami poni¿ej -20.
>Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.
Jaka¶ alternatywna fizyka powsta³a czy co?:)

Te¿ nie rozumiesz ile to bêdzie dziesiêæ mniej ni¿ -20?

Data: 2013-12-04 12:26:04
Autor: Jakub Witkowski
ON - pytanie laika
W dniu 2013-12-04 08:42, Mirek Ptak pisze:

>Co podczas jazdy oznacza jeszcze z 10 stopni mniej.
Jaka¶ alternatywna fizyka powsta³a czy co?:)

Te¿ nie rozumiesz ile to bêdzie dziesiêæ mniej ni¿ -20?

Oczywi¶cie jest tylko jedna poprawna odpowied¼: "10° mniej od -20° to -30°"
No i w³a¶nie pomys³, ¿e od samej jazdy spadnie z -20 do -30, jest sprzeczny z fizyk±.
Prawda¿?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci

Data: 2013-12-04 14:16:44
Autor: Mirek Ptak
ON - pytanie laika
Dnia 2013-12-04 12:26,  *Jakub Witkowski* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

> [...]

Oczywi¶cie jest tylko jedna poprawna odpowied¼: "10° mniej od -20° to -30°"
No i w³a¶nie pomys³, ¿e od samej jazdy spadnie z -20 do -30, jest

Tak rozumuj± i owszem, ale o czy innym by³o pisane - mianowicie, ¿e w czasie jazdy ON zimowy wytrzyma i 10° mniej

Data: 2013-12-03 21:23:58
Autor: cef
ON - pytanie laika
Wiwo wrote:

[...]

Ale na mniejszych stacjach (typu POM w Psiurkach)
to ten syf jest niezależnie od pory roku.

Data: 2013-12-03 22:10:29
Autor: Wiwo
ON - pytanie laika

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:529e3de1$0$2145$65785112news.neostrada.pl...

Ale na mniejszych stacjach (typu POM w Psiurkach)
to ten syf jest niezależnie od pory roku.

A czy ja napisałem coś innego?

Wiwo

Data: 2013-12-03 22:26:52
Autor: cef
ON - pytanie laika
Wiwo wrote:

Ale na mniejszych stacjach (typu POM w Psiurkach)
to ten syf jest niezależnie od pory roku.

A czy ja napisałem coś innego?

Odniesienie było do paliwa zimowego.

Szczerze mówiąc czytam tylko tu na grupie
i w internecie o niezwykłych przypadkach
zatykania przewodów parafiną w zimie czy innymi syfami
w innych typach silników i w innych porach roku, ale mimo, że sam
mam już przejechane trochę kilometrów i mam trochę znajomych, którzy
stale jeżdżą samochodami i nie spotkałem się nigdy z niedomaganiem
 samochodu (zakoÅ„czonym naprawÄ… warsztatowÄ…) w zwiÄ…zku z zatankowaniem
jakiegoś syfu. Owszem parę razy na setki tysięcy kilometrów coś było nie tak:
 nie rozpÄ™dzaÅ‚ siÄ™ jak należy czy siÄ™ dÅ‚awiÅ‚, ale nastÄ™pne tankowanie leczyÅ‚o z tych objawów.

Co  takiego widziaÅ‚es w tym "baku samochodu, który byÅ‚ tankowany
zawsze na stacjach jednego z dużych koncernów"? Co tam było?
Stare ręczniki, zużyte podpaski?

Data: 2013-12-03 23:16:04
Autor: J.F.
ON - pytanie laika
Dnia Tue, 3 Dec 2013 22:26:52 +0100, cef napisa³(a):
Szczerze mówi±c czytam tylko tu na grupie
i w internecie o niezwyk³ych przypadkach
zatykania przewodów parafin± w zimie czy innymi syfami
w innych typach silników i w innych porach roku, ale mimo, ¿e sam

A jednak wydaje sie ze sie zdarza. Innym.
Co by nie mowic paliwo "zimowe" ma deklarowane cos -18C. Tylko.

mam ju¿ przejechane trochê kilometrów i mam trochê znajomych, którzy
stale je¿d¿± samochodami i nie spotka³em siê nigdy z niedomaganiem
 samochodu (zakoñczonym napraw± warsztatow±) w zwi±zku z zatankowaniem
jakiego¶ syfu. Owszem parê razy na setki tysiêcy kilometrów co¶ by³o nie tak:
 nie rozpêdza³ siê jak nale¿y czy siê d³awi³, ale nastêpne tankowanie leczy³o z tych objawów.

Czy przy okazji ocieplenie przyszlo? Moj ma elektryczny podgrzewac paliwa. Nie wiem ile daje ... hm, ale z
drugiej strony - skoro dali, to chyba bywal potrzebny.

J.

Data: 2013-12-03 23:39:49
Autor: cef
ON - pytanie laika
J.F. wrote:

Owszem parê razy na setki tysiêcy
kilometrów co¶ by³o nie tak:
 nie rozpêdza³ siê jak nale¿y czy siê d³awi³, ale nastêpne tankowanie
leczy³o z tych objawów.

Czy przy okazji ocieplenie przyszlo?

Nie, bo to latem by³o :-)

Moj ma elektryczny podgrzewac paliwa. Nie wiem ile daje ... hm, ale z
drugiej strony - skoro dali, to chyba bywal potrzebny.

Potrzebny? Marketing, kolego, marketing!

Data: 2013-12-03 23:19:07
Autor: Wiwo
ON - pytanie laika

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:529e4c9f$0$2187$65785112news.neostrada.pl...

Co  takiego widziaÅ‚es w tym "baku samochodu, który byÅ‚ tankowany
zawsze na stacjach jednego z dużych koncernów"? Co tam było?
Stare ręczniki, zużyte podpaski?

Szlam. Błoto. Syf. Po jednym z tankowań samochód odjechał ze stacji i stanął. W warsztacie widziałem co wygrzebali z baku. Samochód stosunkowo młody bo ok. 6 letni. Podobno od nowości jeździł jeden właściciel i tankował tylko na stacjach jednego koncernu (poza awaryjnymi przypadkami). Po wyczyszczeniu układu paliwowego samochód normalnie odpalił.

Wiwo

Data: 2013-12-03 23:39:58
Autor: cef
ON - pytanie laika
Wiwo wrote:
[...]

Szlam. BÅ‚oto. Syf.

Na to jest szansa w każdym 6-letnim baku.

Po jednym z tankowań samochód odjechał ze stacji i
stanął. W warsztacie widziałem co wygrzebali z baku.

Czyli nie wiadomo co i gdzie złapał.
Nie żebym się czepiał, ale muszą być jakies losowe
przypadki, żeby było o czym pisać w zimie.

Po wyczyszczeniu układu paliwowego samochód
normalnie odpalił.

To też nie cud ;-)

Generalnie nie jest to jakaś reguła.
Zatankować gluta można i na stacji z ośmioma certyfikatami.
Ja też przed pierwszą zimą jeżdżoną regularnie dieslem zapytałem
tu na grupie (jak inicjator wątku) co zatankować lub dolać
i odpowiedzi specjalnie nie było. Czyli wszyscy niby piszą jaki to wielki problem,
ale prawie nikt nie doświadczył.

Data: 2013-12-04 00:19:40
Autor: Wiwo
ON - pytanie laika

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:529e5dc1$0$2179$65785112news.neostrada.pl...

Na to jest szansa w każdym 6-letnim baku.

Szansa jest, ale raczej to dziwne, jeżeli samochód był tankowany na "porządnych" stacjach.

Po jednym z tankowań samochód odjechał ze stacji i
stanął. W warsztacie widziałem co wygrzebali z baku.

Czyli nie wiadomo co i gdzie złapał.

Właściciel oczywiście mógł kłamać. Tankował kilkuletnie auto na "dziwnych" stacjach, ale wszem i wobec rozpowiadał, że tankował na markowych. Nie wiem po co tak miał robić, ale mogło tak być. Ciekawe tylko skąd brał faktury wystawiane przez te markowe stacje... Ciekawa teoria, muszę ją przemyśleć... ;-)

Po wyczyszczeniu układu paliwowego samochód
normalnie odpalił.

To też nie cud ;-)

Nie cud, ale potwierdza, że problemem było paliwo, a nie inne "nie wiadomo jakie" przyczyny.

[...]

Akurat ja mogę poświadczyć. W zeszłym roku dwóch kumpli z pracy ciągało samochody do ciepłych garaży na rozmrażanie. Jeden kolega "oszczędny", a drugi tankował na przypadkowej stacji w trasie... Problem nie wystąpił przy dużych mrozach (czyli grubo poniżej 20 stopni). Inne auta odpalały normalnie. Chociaż dla tych przypadków też można znaleźć wytłumaczenie, bo obaj mają badziewne samochody na F... ;-)

Wiwo

Data: 2013-12-04 05:50:00
Autor: bartekltg
ON - pytanie laika

Napisałeś:
>tankował tylko na stacjach jednego koncernu (poza
> awaryjnymi przypadkami)

Ciekawa
teoria, muszę ją przemyśleć... ;-)

Myśl myśl.

Jeden kolega "oszczędny", a
drugi tankował na przypadkowej stacji w trasie...

To też dodaj do materiału do pomyślenia;)

Kurde, ludzie, rozumiem, że trollowanie jest modne,
ale ile trzeba mieć złej woli, żeby nie rozumieć,
że przedpiśca miał na myśli jednorazowe awaryjne
zatankowanie na syfstacji, o którym sam pisałeś.

No, chyba, że skleroza. Wtedy sorry;>

pzdr
bartekltg

Data: 2013-12-04 07:23:19
Autor: Wiwo
ON - pytanie laika

Użytkownik "bartekltg" <bartekltg@gmail.com> napisał w wiadomości news:l7mcba$c64$1node2.news.atman.pl...

Napisałeś:
>tankował tylko na stacjach jednego koncernu (poza
> awaryjnymi przypadkami)

Napisałem, i co? Tobie nigdy nie zdarzyło się zatankować nie na tej stacji, na której chcesz, tylko na tej na której musisz?

Jeden kolega "oszczędny", a
drugi tankował na przypadkowej stacji w trasie...

To też dodaj do materiału do pomyślenia;)

Napisz o co Ci chodzi, bo z jednej strony zarzucasz trolowanie i złą wolę, a tak naprawdę sam to stosujesz.

[...]

O ile można założyć, że zablokowanie samochodu nastąpiło przez zatankowanie na tej jednej trefnej stacji, o tyle szlam o którym pisałem nie zebrał się z tego jednego tankowania.

Wiwo

Data: 2013-12-04 11:33:23
Autor: cef
ON - pytanie laika
Wiwo wrote:

O ile można założyć, że zablokowanie samochodu nastąpiło przez
zatankowanie na tej jednej trefnej stacji, o tyle szlam o którym
pisałem nie zebrał się z tego jednego tankowania.

A widziałeś co jest po 6 latach w zbiorniku samochodu nawet nieuszkodzonego?
(niezależnie od miejsca tankowania)

Możesz to jakoś porównać?

Data: 2013-12-04 19:15:52
Autor: Wiwo
ON - pytanie laika

Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał w wiadomości news:529f04f6$0$2167$65785112news.neostrada.pl...
Wiwo wrote:

[...]

Widziałem w starszych autach. Nie wyglądało to tak kiepsko.

Możesz to jakoś porównać?

Tak. W jednym baku naprawiałem pływak, w innym aucie pomagałem wymieniać uszkodzony bak. Samochody ponad 10 letnie i nie było w nich tyle syfu.

Wiwo

Data: 2013-12-04 22:47:22
Autor: cef
ON - pytanie laika
Wiwo wrote:

Możesz to jakoś porównać?

Tak. W jednym baku naprawiałem pływak, w innym aucie pomagałem
wymieniać uszkodzony bak. Samochody ponad 10 letnie i nie było w nich
tyle syfu.

To już sam nie wiem :-).
Poczekam jak mi paliwo zamarznie i dołączę do chóru
narzekających na jakość paliwa.

Data: 2013-12-04 12:34:10
Autor: Jakub Witkowski
ON - pytanie laika
W dniu 2013-12-04 00:19, Wiwo pisze:

Właściciel oczywiście mógł kłamać. Tankował kilkuletnie auto na "dziwnych" stacjach, ale wszem i wobec rozpowiadał, że tankował na markowych.

Everybody lies. Często okłamujemy nawet sami siebie, że "prawie zawsze cośtam", że "codziennie",
a tak naprawdÄ™, to tylko co drugi raz, albo nie codziennie, tylko jak nam siÄ™ przypomni,itd. itp.
W dodatku sami wierzymy w to co gadamy, albo jesteśmy przekonani, że naciągamy "tylko odrobinkę".
Taka już natura lucka.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2013-12-03 23:09:19
Autor: J.F.
ON - pytanie laika
Dnia Tue, 3 Dec 2013 19:21:18 +0100, Cavallino napisa³(a):
U¿ytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup
W grudniu, na 100% na ka¿dej stacji jest olej zimowy.

Co najwy¿ej, w grudniu na 100% na ka¿dej stacji _powinien_ byæ olej zimowy. Niestety ró¿nie z tym bywa...

Jaki¶ konkret?
Bo jednak paliwo kto¶ produkuje i poza drastycznymi przypadkami przemytu, ciê¿ko kupiæ paliwo inne, ni¿ jest produkowane.
A zim± letni olej napêdowy nie jest produkowany zazwyczaj.

Ale olej opalowy jest. No i firmy maja obowiazek trzymania 3-miesiecznych zapasow.

P.S. Zimowy nie znaczy aktyczny. Na prawdziwa zime zimowy to za malo.

J.

Data: 2013-12-03 23:21:39
Autor: yabba
ON - pytanie laika
[...]

Można np. kupić paliwo letnie, które leżało w "magazynie".
Około roku 2005 w firmie, w której pracowało kilku moich kolegów, wraz z nadejściem mrozów stanęła prawie cała flota samochodów służbowych tankowanych na markowych stacjach w Warszawie. Jeździł tylko jeden samochód, który poprzedniego dnia wrócił z delegacji i został zatankowany daleko poza Warszawą.
W następnych latach nie było już takiej wpadki.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2013-12-03 20:19:40
Autor: masti
ON - pytanie laika
Dnia pięknego Tue, 03 Dec 2013 18:33:09 +0100 osobnik zwany Cavallino
napisał:

Użytkownik "Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:l7kedl$364$1@news.dialog.net.pl...
Zawsze  możesz zapytać siÄ™ obsÅ‚ugi o parametry paliwa. MuszÄ… mieć
karteczkę z wynikami badań każdego transportu.

Dokładniej to jest zakaz sprzedawania określonego paliwa w określonych
miesiÄ…cach.
W grudniu, na 100% na każdej stacji jest olej zimowy.

jakiÅ› przepis?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-12-03 22:16:38
Autor: Wiwo
ON - pytanie laika

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:l7lecs$bft$2dont-email.me...

jakiÅ› przepis?

http://maciejmikula.pl/2012/11/zimowy-olej-napedowy-na-start/

Wiwo

Data: 2013-12-03 21:39:24
Autor: masti
ON - pytanie laika
Dnia pięknego Tue, 03 Dec 2013 22:16:38 +0100 osobnik zwany Wiwo napisał:

Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości

jakiÅ› przepis?

http://maciejmikula.pl/2012/11/zimowy-olej-napedowy-na-start/

dzięki

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-12-03 23:10:56
Autor: yabba
ON - pytanie laika
[...]

Taką informację uzyskałem na BP, Orlenie, Lotosie, Statoilu. Karteczka przyjeżdża razem z dostawą paliwa. Widocznie trafiłeś na obsługę specjalizująca się w hot-dogach. :)
Na jednym Statoilu to sprzedawczyni (młoda dziewczyna) nawet nie wiedziała,
że jest coś takiego jak ON letni i zimowy. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2013-12-04 07:38:28
Autor: Tata
ON - pytanie laika
W dniu 2013-12-03 23:10, yabba pisze:
[...]

specjalizujÄ…ca siÄ™ w hot-dogach. :)
Na jednym Statoilu to sprzedawczyni (młoda dziewczyna) nawet nie wiedziała,
że jest coś takiego jak ON letni i zimowy. :)

Pytałem się kierowniczki (zastępczyni?) stacji, nie chciała pokazać kartki z opisem parametrów posiadanego ON. Przed zatankowaniem zawsze wlewam oryginalnego Skydd'a 1:1000 i mam pewność iż nie wytrąci się parafina. Wszedłem na portal Statoil'a i okazuje się, że dla osoby indywidualnej kontakt telefoniczny lub e-mailowy nie istnieje, jest tylko dla mediów. Hot dogi też na stacji serwują.

Z ukłonami
MJ

Data: 2013-12-04 12:44:54
Autor: orcos
ON - pytanie laika
W dniu 2013-12-03 23:10, yabba pisze:

Na jednym Statoilu to sprzedawczyni (młoda dziewczyna) nawet nie wiedziała,
że jest coś takiego jak ON letni i zimowy. :)

Na jednym Statoilu panienka śmiała się jak głupi do sera jak poprosiłem o żarówkę beztrzonkową 5W. To widocznie wyjątkowo śmieszne słowo dla blond-cip: beztrzonkowa.

--
....|_OR|...
....|COS|...

Data: 2013-12-06 21:37:31
Autor: Trybun
ON - pytanie laika
W dniu 2013-12-03 11:39, yabba pisze:
[...]

Teraz to już raczej za późno. Tylko modlitwy o to aby nie przyszedł mróz, bo mogę mieć auto na całą zimę uziemione, tym pełnym zbiornikiem (najprawdopodobniej) letniego paliwa które niedawno zatankowałem.

Data: 2013-12-06 15:09:08
Autor: Przemek
ON - pytanie laika
Do -20 to bym siê nie przejmowa³. Jak pyta³em siê na Shellu, to w pa¼dzierniku mieli paliwo do -10, a od po³owy listopada mieli mieæ na wiêksze mrozy. Na innych stacjach powinno byæ podobnie.
A jak tak ju¿ bardzo siê martwisz, to kup depresator, wlej odnowieni± ilo¶æ do zbiornika i zrób autem parê km, ¿eby paliwo przesz³o przez ca³y uk³ad zasilania i powrotu. Bêdziesz zabezpieczony na ca³± zimê.

pozdr
Przemek

Data: 2013-12-07 11:17:29
Autor: Trybun
ON - pytanie laika
W dniu 2013-12-07 00:09, Przemek pisze:
[...]

To jest co¶ takiego do kupienie i zastosowania w w³asnym zakresie? Dzieki wielkie za info!

Data: 2013-12-08 20:53:32
Autor: yabba
ON - pytanie laika
U¿ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:l7usjc$m8c$1node2.news.atman.pl...
[...]

Oczywi¶cie. Prawie na ka¿dej stacji benzynowej i w niektórych motoryzacyjnych.
Nazwy handlowe: Diecyl, Skydd itp.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2013-12-08 21:18:01
Autor: Micha³ Baszyñski
ON - pytanie laika
W dniu 2013-12-08 20:53, yabba pisze:

[...]

tylko z zastrze¿eniem takim, ¿e je¿eli producent paliwa sam zrobi³ paliwo zimowe lub przej¶ciowe poprzez dodanie depresatora to paliwa "zwyklego" to dodawanie go samemu parametrów paliwa praktycznie nie poprawi.

--
Pozdr.
Micha³

Data: 2013-12-07 07:31:38
Autor: sqlwiel
ON - pytanie laika
W dniu 2013-12-06 21:37, Trybun pisze:

Teraz to już raczej za późno. Tylko modlitwy o to aby nie przyszedł
mróz, bo mogę mieć auto na całą zimę uziemione, tym pełnym zbiornikiem
(najprawdopodobniej) letniego paliwa które niedawno zatankowałem.

Bez jaj.
Możesz jeszcze dolać etyliny. W moim starym VW 1.6D w instrukcji pisali, że jak jest poniżej -20, to do zimowego ON dolewać nawet do 20% etyliny. Na moje oko, jak przyjdzie te -20, to 5% wystarczy.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-07 11:17:59
Autor: Trybun
ON - pytanie laika
W dniu 2013-12-07 07:31, sqlwiel pisze:
[...]

Stary silnik VW to pewnie na wszystkim by pojechał, ale taka dolewka nie zaszkodzi nowemu dieslowi pracującemu w systemie CR?

Data: 2013-12-07 13:48:53
Autor: cef
ON - pytanie laika
Trybun wrote:

Stary silnik VW to pewnie na wszystkim by pojechał, ale taka dolewka
nie zaszkodzi nowemu dieslowi pracujÄ…cemu w systemie CR?

Zajrzyj do instrukcji i stamtąd dowiesz się, że depresatory czy inne dolewki
etyliny powodują utratę gwarancji (jeśli jest) a jeśli nie ma takiej wzmianki,
to podaj jaka to marka i jaki silnik.

Data: 2013-12-08 21:13:43
Autor: Michał Baszyński
ON - pytanie laika
[...]

wg informacji, które możesz znaleźć na stronie Lotosa jest tak:
  - okres letni od 16 kwietnia do 30 wrzeÅ›nia.
- okres przejściowy od 1 marca do 15 kwietnia oraz od 1 października do 15 listopada.
- okres zimowy od 16 listopada do końca lutego.

--
Pozdr.
Michał

ON - pytanie laika