Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ON zimą

ON zimą

Data: 2017-01-08 19:19:50
Autor: Jacek
ON zimą
Wczoraj (minus 18) zamarzło mi paliwo. Po wjechaniu do garażu (na pych) i kilkugodzinnym grzaniu zapalił.
Wziąłem próbkę do słoika i w zamrażarce przy minus 27 ON się zestalił.
Dolałem depresator i ok litra benzyny i zatankowałem do pełna jakiegoś Ultimate, czy coś tam za 5,19 zł.
Nabieram szacunku dla Rosjan, którzy mają dużo większe mrozy i jakoś jeżdżą.
Jacek

Data: 2017-01-08 19:34:20
Autor: J.F.
ON zimą
Dnia Sun, 8 Jan 2017 19:19:50 +0100, Jacek napisał(a):
Wczoraj (minus 18) zamarzło mi paliwo.

A mialem wlasnie spytac komu auto zamarzlo :-)

U mnie na szczescie nie ma warunkow, -5 to nie mroz, zamarza tylko
cola w bagazniku :-)
Po wjechaniu do garażu (na pych) i kilkugodzinnym grzaniu zapalił.
Wziąłem próbkę do słoika i w zamrażarce przy minus 27 ON się zestalił.

A ile miales na dworze/polu ?

Jak sie kiedys bawilem, to gdzies przy -15 ON metnial.
Ale z depresatorem tez metnial.
Do zestalenia daleko, ale ponoc i to potrafi filtr zablokowac.

Nabieram szacunku dla Rosjan, którzy mają dużo większe mrozy i jakoś jeżdżą.

Po prostu rafinerie przyzwyczajone do warunkow.
Albo samochodow na noc nie gasza :-)

P.S. W mondeo jest jakis elektryczny podgrzewacz paliwa, czy cos daje
trudno powiedziec - brak odpowiedniego mrozu :-)

J.

Data: 2017-01-09 01:39:25
Autor: re
ON zimą


Użytkownik "J.F."

Wczoraj (minus 18) zamarzło mi paliwo.

A mialem wlasnie spytac komu auto zamarzlo :-)
-- -
Co kawałek jakiś samochód stoi na poboczu, ale tu się nikt nie przyzna bo wstyd

Data: 2017-01-08 20:08:30
Autor: Michał Jankowski
ON zimą
Na szczęście diesle mają być zakazane. :)

   MJ

Data: 2017-01-08 20:19:41
Autor: Jacek
ON zimą
W dniu 08.01.2017 o 20:08, Michał Jankowski pisze:
Na szczęście diesle mają być zakazane. :)
Tak jest! Zakazy oraz kary to panaceum na wszystko
Jacek

Data: 2017-01-10 12:27:23
Autor: Ghost
ON zimą


Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o4u3cc$c3o$1@node1.news.atman.pl...

W dniu 08.01.2017 o 20:08, Michał Jankowski pisze:

Na szczęście diesle mają być zakazane. :)

Tak jest! Zakazy oraz kary to panaceum na wszystko

Rzekł Trynkiewicz  z wyraźnym buntem i ironią.

Data: 2017-01-08 20:46:59
Autor: ąćęłńóśźż
ON zimą
Od +/- 15 lat słychać, jak to podniosą akcyzę na gaz i będzie droższy od benzyny.


-- -- -
Na szczęście diesle mają być zakazane.

Data: 2017-01-08 20:45:20
Autor: ąćęłńóśźż
ON zimą
Przy tankowaniu dolewaj 5% benzyny i po krzyku.
A wiesz, dlaczego radzieckie ciężarówki (popularne i w Polsce, te różne ZiS-y i Ził-y) były benzynowe?


-- -- -
Nabieram szacunku dla Rosjan, którzy mają dużo większe mrozy i jakoś jeżdżą.

Data: 2017-01-09 07:08:05
Autor: Wiesiaczek
ON zimą
W dniu 08.01.2017 o 20:45,  ąćęłńóśźż pisze:
Przy tankowaniu dolewaj 5% benzyny i po krzyku.
A wiesz, dlaczego radzieckie ciężarówki (popularne i w Polsce, te różne ZiS-y i Ził-y) były benzynowe?

Polskie też były benzynowe, jak choćby klasyczny Star 66.
Z takimi silnikami używano samochodów w Wojsku Polskim ze względu właśnie na warunki zimowe i ewentualne związane z tym problemy.




--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Data: 2017-01-12 12:38:08
Autor: Marek
ON zimą
On Sun, 8 Jan 2017 20:45:20 +0100,  ąćęłńóśźż<nie@dla.spamerow> wrote:
Przy tankowaniu dolewaj 5% benzyny i po krzyku.

Wlalem, też zamarzło. Podobno to nic nie da jak ropa ma wode.

--
Marek

Data: 2017-01-12 13:08:10
Autor: ąćęłńóśźż
ON zimą
Jak ropa ma wodę, to lej denaturat, tylko drożej wychodzi.
Ile teraz kosztuje w półhurcie 5 l denaturatu?


-- -- -
Wlalem, też zamarzło.
Podobno to nic nie da jak ropa ma wode.

Data: 2017-02-02 23:44:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ON zimą

"Marek" almarsoft.5192089198483332259@news.neostrada.pl

Przy tankowaniu dolewaj 5% benzyny i po krzyku.

Wlalem, też zamarzło. Podobno to nic nie da jak ropa ma wode.

Bo trzeba lać 50% -- miałem taki samochód, więc wiem.
Do ,,nowych'' nie można lać benzyny. (nowy w ciapkach,
bo teraz raczej nie ma zbyt wielu starych samochodów)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.  '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

Data: 2017-01-08 21:49:39
Autor: Sebastian Biały
ON zimą
On 2017-01-08 19:19, Jacek wrote:
Nabieram szacunku dla Rosjan, którzy mają dużo większe mrozy i jakoś
jeżdżą.

Jak mówił znajomy co w Czelabińsku przetrwał dwie zimy: silnika się nie gasi podczas mrozów. Pracuje 24/h. Po zgaszeniu więcej kłopotu z odpaleniem, mają specjalne ogrzewane garaże gdzie się wkłada na dobę takie nieodpalające koparki, cieżarówki, autobusy i inne takie które ktoś głupio zgasił i zapomniał na czas odpalić.

Data: 2017-01-10 18:37:40
Autor: Mateusz Bogusz
ON zimą
Jak mówił znajomy co w Czelabińsku przetrwał dwie zimy: silnika się nie
gasi podczas mrozów. Pracuje 24/h.

A dopiero co ktoś tutaj pisał, że najgorsze co można zrobić to zostawić auto na kilka godzin na jałowym.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-01-10 19:45:06
Autor: masti
ON zimą
Mateusz Bogusz wrote:

Jak mówił znajomy co w Czelabińsku przetrwał dwie zimy: silnika się nie
gasi podczas mrozów. Pracuje 24/h.

A dopiero co ktoś tutaj pisał, że najgorsze co można zrobić to zostawić auto na kilka godzin na jałowym.

a ktoś mówi, że to zdrowe dla silnika?
nie. ale dla kierownika zdecydowanie wygodniejsze

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2017-01-12 18:22:04
Autor: Mateusz Bogusz
ON zimą
a ktoś mówi, że to zdrowe dla silnika?
nie. ale dla kierownika zdecydowanie wygodniejsze

A rząd wielkości tej choroby, to jaki jest? Nagar się odkłada od samego jeżdżenia, nie ważne czy powoli czy szybko. Ale olej i jego wymiany są od tego, żeby go zbierać.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2017-01-13 15:24:27
Autor: masti
ON zimą
Mateusz Bogusz wrote:

a ktoś mówi, że to zdrowe dla silnika?
nie. ale dla kierownika zdecydowanie wygodniejsze

A rząd wielkości tej choroby, to jaki jest? Nagar się odkłada od samego jeżdżenia, nie ważne czy powoli czy szybko. Ale olej i jego wymiany są od tego, żeby go zbierać.

silnik potrzebuje obciążenia, zeby osiągnąć temperaturę wypalenia
nagaru, Dla duzy diesli do generatorów to jest 30-50% mocy

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2017-02-02 23:45:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ON zimą

"Mateusz Bogusz" o53655$ooj$2@node2.news.atman.pl

A dopiero co ktoś tutaj pisał, że najgorsze co można zrobić to zostawić auto na kilka godzin na jałowym.

Są różne silniki.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.  '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

Data: 2017-01-09 03:42:10
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości news:o4tvs6$8kh$1node1.news.atman.pl...
Wczoraj (minus 18) zamarzło mi paliwo. Po wjechaniu do garażu (na pych) i kilkugodzinnym grzaniu zapalił.
Wziąłem próbkę do słoika i w zamrażarce przy minus 27 ON się zestalił.

Wygląda, że ostatnio zatankowałeś ON przejściowy. Jak dawno i na jakiej stacji tankowałeś?

Dolałem depresator i ok litra benzyny i zatankowałem do pełna jakiegoś Ultimate, czy coś tam za 5,19 zł.

Przed zatankowaniem zapytaj się obsługi jaką temperaturę blokady filtru ma ON z ostatniej odstawy.

Nabieram szacunku dla Rosjan, którzy mają dużo większe mrozy i jakoś jeżdżą.

ON arktyczny, podgrzewane filtry paliwa, być może grzałki w baku. Na noc nie gaszą silników.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-09 15:35:42
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 09-01-2017 o 03:42, yabba pisze:
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości
news:o4tvs6$8kh$1node1.news.atman.pl...
Wczoraj (minus 18) zamarzło mi paliwo. Po wjechaniu do garażu (na
pych) i kilkugodzinnym grzaniu zapalił.
Wziąłem próbkę do słoika i w zamrażarce przy minus 27 ON się zestalił.

Wygląda, że ostatnio zatankowałeś ON przejściowy.

Skąd ten wniosek?
-27 to za duży mróz również dla oleju zimowego.
Norma dla zimowego to -20 ZTCW.

Data: 2017-01-09 21:35:20
Autor: e-Shrek
ON zimą
W dniu 09.01.2017 o 15:35, Cavallino pisze:
W dniu 09-01-2017 o 03:42, yabba pisze:
Skąd ten wniosek?
-27 to za duży mróz również dla oleju zimowego.
Norma dla zimowego to -20 ZTCW.

Zalezy ktorego. 2-3 lata temu w okolicach Zakopca w nocy miejscami do -38 spadalo. Orlenowy ON przy -27 w trakcie jazdy zamarzal. Statoilowy zimowy nie mial tego problemu, tylko jakos do Rabki musialem sie dotelepac, zeby zalac. Od tamtej pory jak nadchodza mrozy przechodze na statoilo. A bylo to w Mondeo MK3, bo ktos o pogrzewaczach w mondku pisal ;) Moze te nowsze. MKIV na razie nie odczuwa, zeby bylo zimno, poza tym, ze rano pojawia sie na chwile "sprezynka" ;)

--

e-Shrek

-- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Data: 2017-01-10 11:24:21
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 09-01-2017 o 21:35, e-Shrek pisze:
W dniu 09.01.2017 o 15:35, Cavallino pisze:
W dniu 09-01-2017 o 03:42, yabba pisze:
Skąd ten wniosek?
-27 to za duży mróz również dla oleju zimowego.
Norma dla zimowego to -20 ZTCW.

Zalezy ktorego. 2-3 lata temu w okolicach Zakopca w nocy miejscami do
-38 spadalo. Orlenowy ON przy -27 w trakcie jazdy zamarzal. Statoilowy
zimowy nie mial tego problemu,

Zwykły czy arktyczny?
A może oni mają tylko ten drugi?

Data: 2017-01-10 12:16:05
Autor: J.F.
ON zimą
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o52col$vsq$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 09-01-2017 o 21:35, e-Shrek pisze:
-27 to za duży mróz również dla oleju zimowego.
Norma dla zimowego to -20 ZTCW.
Zalezy ktorego. 2-3 lata temu w okolicach Zakopca w nocy miejscami do
-38 spadalo. Orlenowy ON przy -27 w trakcie jazdy zamarzal. Statoilowy
zimowy nie mial tego problemu,

Zwykły czy arktyczny?
A może oni mają tylko ten drugi?

Tak buduja marke sugerujac ze maja doskonale zimowe paliwo ... ale czy naprawde, czy sprzedaja zimowy z Orlenu ... ktoz to wie.
A moze by tak na bezczelnego o atest paliwa poprosic ? :-)


J.

Data: 2017-01-11 00:07:50
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5874c275$0$15195$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o52col$vsq$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 09-01-2017 o 21:35, e-Shrek pisze:
-27 to za duży mróz również dla oleju zimowego.
Norma dla zimowego to -20 ZTCW.
Zalezy ktorego. 2-3 lata temu w okolicach Zakopca w nocy miejscami do
-38 spadalo. Orlenowy ON przy -27 w trakcie jazdy zamarzal. Statoilowy
zimowy nie mial tego problemu,

Zwykły czy arktyczny?
A może oni mają tylko ten drugi?

Tak buduja marke sugerujac ze maja doskonale zimowe paliwo ... ale czy naprawde, czy sprzedaja zimowy z Orlenu ... ktoz to wie.

Co to za róznica, kto wyprodukował paliwo sprzedawane przez Statoil. Ważne, że spełnia parametry deklarowane przez sprzedawcę.

A moze by tak na bezczelnego o atest paliwa poprosic ? :-)


Co w tym jest takiego bezczelnego?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-11 10:55:37
Autor: J.F.
ON zimą
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58756899$0$641$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Zalezy ktorego. 2-3 lata temu w okolicach Zakopca w nocy miejscami do
-38 spadalo. Orlenowy ON przy -27 w trakcie jazdy zamarzal. Statoilowy
zimowy nie mial tego problemu,

Zwykły czy arktyczny?
A może oni mają tylko ten drugi?

Tak buduja marke sugerujac ze maja doskonale zimowe paliwo ... ale czy naprawde, czy sprzedaja zimowy z Orlenu ... ktoz to wie.

Co to za róznica, kto wyprodukował paliwo sprzedawane przez Statoil. Ważne, że spełnia parametry deklarowane przez sprzedawcę.

Niby racja, ale jak to "zwykly ON" z Orlenu, to wszedzie mozna taki kupic :-)

A moze by tak na bezczelnego o atest paliwa poprosic ? :-)
Co w tym jest takiego bezczelnego?

Zobaczyc ten napis "Orlen" i moze jeszcze nazwe produktu :-)

J.

Data: 2017-01-11 12:17:38
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5876011c$0$5144$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58756899$0$641$65785112@news.neostrada.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Zalezy ktorego. 2-3 lata temu w okolicach Zakopca w nocy miejscami do
-38 spadalo. Orlenowy ON przy -27 w trakcie jazdy zamarzal. Statoilowy
zimowy nie mial tego problemu,

Zwykły czy arktyczny?
A może oni mają tylko ten drugi?

Tak buduja marke sugerujac ze maja doskonale zimowe paliwo ... ale czy naprawde, czy sprzedaja zimowy z Orlenu ... ktoz to wie.

Co to za róznica, kto wyprodukował paliwo sprzedawane przez Statoil. Ważne, że spełnia parametry deklarowane przez sprzedawcę.

Niby racja, ale jak to "zwykly ON" z Orlenu, to wszedzie mozna taki kupic :-)

Rence opadajom. Sam pisałeś, że ORLEN produkuje kilka rodzajów zimowego ON. Na innych stacjach można kupić ten zwykły do -20, albo Verva do -20. Statoil może hurtowo kupować Ekodiesel Ultra klasa 2 do -32 (arktyczny), dodawać swoje dodatki i sprzedawać jako Statoil Arktyczny.
Potzrebujesz zimowy ON, kupujesz paliwo gdziekolwiek. Potrzebujesz arktyczny, kupujesz na Statoil. Albo na innej stacji, która chwali się, że ma arktyczny. Lotos ma czasem swój bardzo dobry arktyczny, który wygląda jak woda.


A moze by tak na bezczelnego o atest paliwa poprosic ? :-)
Co w tym jest takiego bezczelnego?

Zobaczyc ten napis "Orlen" i moze jeszcze nazwe produktu :-)

No i? To nie jest żadna tajemnica, że koncerny paliwowe mające swoje stacje benzynowe kupują hurtowo paliwo u koncernów paliwowych mających lepszą cenę hurtową na danym terenie. Około 3/4 paliw sprzedawanych w Polsce pochodzi z polskich rafinerii, czyli głównie z ORLENU i LOTOSU. Pozostałe są importowane od WSZYSTKICH sąsiadów.
Taka sama sytuacja jak kupujesz opony niby z Dębicy, wyprodukowane przez zupełnie inną fabrykę w Turcji albo Anglii. Teraz handluje się markami produktów, a nie produktami jako takimi.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-11 14:43:43
Autor: ąćęłńóśźż
ON zimą
A w zbiornikach stacji nie mieszaja się rodzaje ropy??

Data: 2017-01-11 15:12:14
Autor: J.F.
ON zimą
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości
A w zbiornikach stacji nie mieszaja się rodzaje ropy??

IMO - przecietna stacja ma takie obroty, ze szybko dojda do normy.

A moze tez byc kilka mniejszych zbiornikow, wtedy latwiej zadbac o rotacje.

J.

Data: 2017-01-12 08:50:37
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik " ąćęłńóśźż" <nie@dla.spamerow> napisał w wiadomości news:o55cpd$t85$1node2.news.atman.pl...
A w zbiornikach stacji nie mieszaja się rodzaje ropy??

Mieszają, ale po kilku dostawach są juz parametry docelowe.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-11 18:52:07
Autor: e-Shrek
ON zimą
W dniu 10.01.2017 o 12:16, J.F. pisze:

Tak buduja marke sugerujac ze maja doskonale zimowe paliwo ... ale czy
naprawde, czy sprzedaja zimowy z Orlenu ... ktoz to wie.
A moze by tak na bezczelnego o atest paliwa poprosic ? :-)

Wiesz, tak jak napisalem, Orlen zimowy w trasie jak spadlo ponizej -26 zamarzal. Statoil sobie radzil. To byly dosc ektremalne warunki, i przy -5 czy -10 pewnie nei ma to takiego znaczenia.

--

e-Shrek

-- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Data: 2017-01-11 18:56:12
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 11-01-2017 o 18:52, e-Shrek pisze:
W dniu 10.01.2017 o 12:16, J.F. pisze:

Tak buduja marke sugerujac ze maja doskonale zimowe paliwo ... ale czy
naprawde, czy sprzedaja zimowy z Orlenu ... ktoz to wie.
A moze by tak na bezczelnego o atest paliwa poprosic ? :-)

Wiesz, tak jak napisalem, Orlen zimowy w trasie jak spadlo ponizej -26
zamarzal. Statoil sobie radzil.

Ale konkretnie - porównujesz zwykły olej zimowy z Orlenu do oleju premium z Statoila?
Bo tak wynika z Twoich dwóch odpowiedzi sprzed chwili.

Data: 2017-01-12 22:51:01
Autor: e-Shrek
ON zimą
W dniu 11.01.2017 o 18:56, Cavallino pisze:

Ale konkretnie - porównujesz zwykły olej zimowy z Orlenu do oleju
premium z Statoila?
Bo tak wynika z Twoich dwóch odpowiedzi sprzed chwili.

Dokladnie tak. Na Orlenie masz Eko, Bio (jesli jeszcze jest) i Verve. Leje Eko, zgodnie z info z tamtego okresu, wtedy mial parametry do -26.



--

e-Shrek

-- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Data: 2017-01-12 23:01:48
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 12-01-2017 o 22:51, e-Shrek pisze:
W dniu 11.01.2017 o 18:56, Cavallino pisze:

Ale konkretnie - porównujesz zwykły olej zimowy z Orlenu do oleju
premium z Statoila?
Bo tak wynika z Twoich dwóch odpowiedzi sprzed chwili.

Dokladnie tak. Na Orlenie masz Eko, Bio (jesli jeszcze jest) i Verve.
Leje Eko, zgodnie z info z tamtego okresu, wtedy mial parametry do -26.

Ale to bez sensu porównanie.
Wystarczy zalać DOWOLNY olej arktyczny, czy to jest Statoil czy nie, nie ma z tym wiele wspólnego.

Jak Orlen nie ma na stacjach oleju arktycznego, to nie tankować u nich i po kłopocie.

Data: 2017-01-13 10:32:11
Autor: J.F.
ON zimą
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o58ucb$acr$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 12-01-2017 o 22:51, e-Shrek pisze:
Ale konkretnie - porównujesz zwykły olej zimowy z Orlenu do oleju
premium z Statoila?
Bo tak wynika z Twoich dwóch odpowiedzi sprzed chwili.

Dokladnie tak. Na Orlenie masz Eko, Bio (jesli jeszcze jest) i Verve.
Leje Eko, zgodnie z info z tamtego okresu, wtedy mial parametry do -26.

Ale to bez sensu porównanie.
Wystarczy zalać DOWOLNY olej arktyczny, czy to jest Statoil czy nie, nie ma z tym wiele wspólnego.
Jak Orlen nie ma na stacjach oleju arktycznego, to nie tankować u nich i po kłopocie.

do d* z taka rada ... a gdzie na stacji widziales dystrybutor z olejem arktycznym ?

I jeszcze pewnie bezczelnie ci powiedza "Trzeba bylo lepszego paliwa nalac, to by nie zamarzl. Verwy" :-)

J.

Data: 2017-01-13 16:05:54
Autor: Marek
ON zimą
On Fri, 13 Jan 2017 10:32:11 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
do d* z taka rada ... a gdzie na stacji widziales dystrybutor z
olejem
arktycznym ?

Dziś na orlenie pytałem do ilu stopni jest on verva, do -35 padła odpowiedź. To jest ten arktyczny czy nie? Ekodiesel na orlenie jest do -20.
Po czym się poznaje on arktyczny? Po dedykowanej temp -35 czy specjalnym oznaczeniu "on arktyczny" na dystrybutorze?

--
Marek

Data: 2017-01-13 18:53:09
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 13-01-2017 o 16:05, Marek pisze:
On Fri, 13 Jan 2017 10:32:11 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
do d* z taka rada ... a gdzie na stacji widziales dystrybutor z
olejem
arktycznym ?

Dziś na orlenie pytałem do ilu stopni jest on verva, do -35 padła
odpowiedź.

Pokazał jakiś papier?
Bo Orlen na stronie nie chwali się że Verva jest olejem arktycznym, wręcz przeciwnie.

Data: 2017-01-14 12:44:20
Autor: Marek
ON zimą
On Fri, 13 Jan 2017 18:53:09 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Pokazał jakiś papier?

Nie wnikałem tak bardzo. Natomiast na BP chcieli mi pokazać papier na -35 gdy złożyłem reklamację  po zatankowaniu ich paliwa premium i po przejechaniu 5 km zaczął mi się silnik dławić przy -12.

--
Marek

Data: 2017-01-15 15:36:37
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.2927240327621862330news.neostrada.pl...
On Fri, 13 Jan 2017 18:53:09 +0100, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
Pokazał jakiś papier?

Nie wnikałem tak bardzo. Natomiast na BP chcieli mi pokazać papier na -35 gdy złożyłem reklamację  po zatankowaniu ich paliwa premium i po przejechaniu 5 km zaczął mi się silnik dławić przy -12.


I co było na tym papierze?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-16 09:16:26
Autor: Marek
ON zimą
On Sun, 15 Jan 2017 15:36:37 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
I co było na tym papierze?

Napisałem "chcieli", nie miałem czasu na przepychanki. Na papierze można pokazać wszystko. Fakty byly takie, że  w ON "mającym na papierze  -35" wytracila się parafina przy -12 i zapchała mi filtr.

--
Marek

Data: 2017-01-16 09:56:43
Autor: J.F.
ON zimą
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.3329895649533188530@news.neostrada.pl...
On Sun, 15 Jan 2017 15:36:37 +0100, "yabba"
I co było na tym papierze?
Napisałem "chcieli", nie miałem czasu na przepychanki. Na papierze można pokazać wszystko. Fakty byly takie, że  w ON "mającym na papierze  -35" wytracila się parafina przy -12 i zapchała mi filtr.

A czasowo jak to wygladalo ?
przymrozilo, zatankowales, pojechales, i zamarzlo w trasie ?

Czy zamarzlo, tankowales nie wiadomo kiedy, papier by ci pokazali z ostatniej dostawy ..

Bo orlen dziala tak
http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedowe/Strony/OlejNapedowyEkodieselUltra.aspx
od 1 pazdziernika dostarcza olej przejsciowy -10C, a od 15 listopada olej zimowy -20C.
Jesli zatankowales 14 listopada i przetrzymales do styczniowych mrozow, to mial prawo zamarznac.

Napisalem "dostarcza", oni napisali "stosuje sie" ... moze przesadzilem, moze odbiorca musi dobry zamowic.
A nawet jesli "dostarcza", to trzeba dodac pare dni na rozwiezienie i wymieszanie w zbiornikach.

BP musi zamawiac cos innego, jesli maja -35, a wtedy to oni decyduja co i kiedy.

Ogolnie rzecz biorac az taka roznica nie powinna sie zdarzyc - pomylka jakas ?

J.

Data: 2017-01-17 14:56:42
Autor: Marek
ON zimą
On Mon, 16 Jan 2017 09:56:43 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A czasowo jak to wygladalo ?
przymrozilo, zatankowales, pojechales, i zamarzlo w trasie ?

Pisalem, tankowalem dzień wcześniej jak było na +, bo wiedziałem że mróz idzie. Na drugi dzień przy -12 po przejechaniu 5km zaczął się dlawic.

--
Marek

Data: 2017-01-17 15:04:35
Autor: J.F.
ON zimą
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
On Mon, 16 Jan 2017 09:56:43 +0100, "J.F."
A czasowo jak to wygladalo ?
przymrozilo, zatankowales, pojechales, i zamarzlo w trasie ?

Pisalem, tankowalem dzień wcześniej jak było na +, bo wiedziałem że mróz idzie. Na drugi dzień przy -12 po przejechaniu 5km zaczął się dlawic.

I rozumiem, ze to co najmniej grudzien byl ?

Dziwne troche ... no i powinno byc wiecej takich stojacych :-)

J.

Data: 2017-01-19 10:58:32
Autor: Marek
ON zimą
On Tue, 17 Jan 2017 15:04:35 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
I rozumiem, ze to co najmniej grudzien byl ?

Kur... masz jakieś problemy czytaniem ze zrozumieniem? Tydzień temu to było. Gdzie w grudniu miałeś mrozy? W Arktyce chyba.

--
Marek

Data: 2017-01-19 11:35:42
Autor: J.F.
ON zimą
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości
On Tue, 17 Jan 2017 15:04:35 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
I rozumiem, ze to co najmniej grudzien byl ?

Kur... masz jakieś problemy czytaniem ze zrozumieniem? Tydzień temu to było. Gdzie w grudniu miałeś mrozy? W Arktyce chyba.

Napisales nieprecyzyjnie, dawkujesz informacje w wielu postach, to co sie dziwisz.
Ogolna zasada jest taka, ze przy -12 jeszcze diesle nie staja.

Wiec chcialem sie upewnic, ze paliwo bylo zimowe.

J.

Data: 2017-01-19 06:14:50
Autor: przemek.jedrzejczak
ON zimą
-- Ogolna zasada jest taka, ze przy -12 jeszcze diesle nie staja.

ogolnie to nie uogolniajmy bo to do niczego dobrego nie prowadzi ... jeden zmienia filtr paliwa wg ksiazki drugi dopiero jak mu w zimie woda zamarznie, jeden jezdzi z pustym zbiornikiem i mu sie akwarium robi, drugi tankuje pod korek i kondensatu nie kolekcjonuje

-- Wiec chcialem sie upewnic, ze paliwo bylo zimowe.

od listopada teoretycznie nie ma innej opcji wiec trzeba szukac gdzie indziej a najprosciej bedzie odwodnic filtr choc niektorzy hardkorowcy zalecaja wyjezdzenie zbiornika przed zima do zera :-)

http://www.jednoslad.pl/od-kiedy-na-stacjach-pojawiaja-sie-paliwa-zimowe-czym-sie-one-roznia/

P.

Data: 2017-01-19 17:06:33
Autor: J.F.
ON zimą
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a196bf35-3c22-4a1c-be16-ed22bd83effb@googlegroups.com...
-- Ogolna zasada jest taka, ze przy -12 jeszcze diesle nie staja.
ogolnie to nie uogolniajmy bo to do niczego dobrego nie prowadzi ... jeden zmienia filtr paliwa wg ksiazki drugi dopiero jak mu w zimie woda zamarznie, jeden >jezdzi z pustym zbiornikiem i mu sie akwarium robi, drugi tankuje pod korek i kondensatu nie kolekcjonuje

Woda w filtrze zamarza juz przy -1, nie trzeba czekac na -12 :-)

-- Wiec chcialem sie upewnic, ze paliwo bylo zimowe.
od listopada teoretycznie nie ma innej opcji wiec trzeba szukac gdzie indziej

Ale wcale by mnie nie zdziwilo, ze ktos zatankowal np 14 listopada, i miesiac jezdzil, az przymrozilo i zamarzlo.

http://www.jednoslad.pl/od-kiedy-na-stacjach-pojawiaja-sie-paliwa-zimowe-czym-sie-one-roznia/

Ale to jakis wymog prawny ?
Bo wydaje mi sie, ze kiedys na stronie Orlenu stalo "Orlen dostarcza", a teraz "nalezy stosowac".
Orlen na swoich stacjach zakladam, ze stosuje sie do wlasnych zalecen, ale juz inne stacje to juz niekoniecznie.

Z tym "dostarcza" tez moze byc jakis poslizg, bo nowa dostawa zmiesza sie ze starym paliwem w baku, w zbiorniku na stacji, moze u jakiegos posrednika po drodze ...

Tak czy inaczej - "zimowy" olej to tylko -20 gwarantuje, arktyczny nie wszedzie wystepuje,  o lepszosci paliw mozna by dlugo dyskutowac, ale od -12 do -20 troche brakuje.


J.

Data: 2017-01-20 11:04:46
Autor: Marek
ON zimą
On Thu, 19 Jan 2017 11:35:42 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ogolna zasada jest taka, ze przy -12 jeszcze diesle nie staja.

A kto powiedział, ze stają? Silnik się tylko dławi ograniczonym przepływem przez filtr. Komputer wyswietli błąd, ograniczy moc i trzeba się turlać 80 kmh, a i ruszac trzeba delikatnie i długo bo się dławi.
Poniżej -12 zadzwoń do serwisu forda albo mitsubishi i spróbuj się umówić na wymianę filtra.

--
Marek

Data: 2017-01-20 03:15:32
Autor: przemek.jedrzejczak
ON zimą
-- Poniżej -12 zadzwoń do serwisu forda albo mitsubishi i spróbuj się umówić na wymianę filtra.

opel tez skomplikowal rzeczy proste:
http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4095

plus dla producenta ze przypomina o odwadnianiu:

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/przeglady-eksploatacyjne/283917,Opel-Astra-H-i-Zafira-B-wymiana-i-odwadnianie-filtra-paliwa-w-silniku-wysokopreznym.html

i zwracam uwage na ten fragment:

Następnie wypinamy złącze wielostykowe podgrzewania paliwa (na górze filtru) wraz z złączem czujnika temperatury paliwa (na dole - o ile jest zamontowany).

czyli odwadniac i podgrzewac a wszystko bedzie dobrze :-)

P.

Data: 2017-01-20 12:35:03
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik <przemek.jedrzejczak@gmail.com> napisał w wiadomości news:05b98dd7-565d-4c71-8c42-d1e95b86867agooglegroups.com...
-- Poniżej -12 zadzwoń do serwisu forda albo mitsubishi i spróbuj się umówić na wymianę filtra.

opel tez skomplikowal rzeczy proste:
http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4095

plus dla producenta ze przypomina o odwadnianiu:

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/przeglady-eksploatacyjne/283917,Opel-Astra-H-i-Zafira-B-wymiana-i-odwadnianie-filtra-paliwa-w-silniku-wysokopreznym.html

i zwracam uwage na ten fragment:

Następnie wypinamy złącze wielostykowe podgrzewania paliwa (na górze filtru) wraz z złączem czujnika temperatury paliwa (na dole - o ile jest zamontowany).

czyli odwadniac i podgrzewac a wszystko bedzie dobrze :-)



Niekoniecznie. Można mieć pecha i parafina może zatkać smok w zbiorniku i przewody paliwowe.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-20 16:37:54
Autor: Marek
ON zimą
On Fri, 20 Jan 2017 12:35:03 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Niekoniecznie. Można mieć pecha i parafina może zatkać smok w
zbiorniku i
przewody paliwowe.

Stąd w l200 już bez dyskusji montują  podgrzewacz także w zbiorniku.

--
Marek

Data: 2017-01-20 16:29:27
Autor: Marek
ON zimą
On Fri, 20 Jan 2017 03:15:32 -0800 (PST), przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
czyli odwadniac i podgrzewac a wszystko bedzie dobrze :-)

Już to widzę jak.Juergen Klopp odwadnia i podgrzewa.

--
Marek

Data: 2017-01-17 16:52:52
Autor: ąćęłńóśźż
ON zimą
Parafina już mogła być w układzie paliwowym, jak już jest wytrącona to sama z siebie się nie rozpuszcza.


-- --
Na drugi dzień przy -12 po przejechaniu 5km zaczął się dlawic.

Data: 2017-01-19 10:59:54
Autor: Marek
ON zimą
On Tue, 17 Jan 2017 16:52:52 +0100,  ąćęłńóśźż<nie@dla.spamerow> wrote:
Parafina już mogła być w układzie paliwowym, jak już jest wytrącona
to sama z siebie się nie rozpuszca.



Przeplywajace paliwo jej nie rozpusci? A benzyna? A wyższa temperatura?

--
Marek

Data: 2017-01-19 11:10:39
Autor: ąćęłńóśźż
ON zimą
Weź świeczkę i spróbuj.


-- -- -
Przeplywajace paliwo jej nie rozpusci? A benzyna? A wyższa temperatura?

Data: 2017-01-17 03:59:19
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.3329895649533188530news.neostrada.pl...
On Sun, 15 Jan 2017 15:36:37 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
I co było na tym papierze?

Napisałem "chcieli", nie miałem czasu na przepychanki. Na papierze można pokazać wszystko. Fakty byly takie, że  w ON "mającym na papierze  -35" wytracila się parafina przy -12 i zapchała mi filtr.



Szkoda, że nie popatrzyłeś na papier, czego on dotyczył. Zwykłego ON czy ON premium? Paliwo premium niekoniecznie jest dobrym paliwem jeśli chodzi o niską temperaturę zamarzania.
Mogło też tak być, że przedostatnia dostawa była -10C, a tylko ostatnia -35C i w zbiorniku stacji było w rzeczywistości coś pośrodku.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-13 18:52:27
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 13-01-2017 o 10:32, J.F. pisze:
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o58ucb$acr$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 12-01-2017 o 22:51, e-Shrek pisze:
Ale konkretnie - porównujesz zwykły olej zimowy z Orlenu do oleju
premium z Statoila?
Bo tak wynika z Twoich dwóch odpowiedzi sprzed chwili.

Dokladnie tak. Na Orlenie masz Eko, Bio (jesli jeszcze jest) i Verve.
Leje Eko, zgodnie z info z tamtego okresu, wtedy mial parametry do -26.

Ale to bez sensu porównanie.
Wystarczy zalać DOWOLNY olej arktyczny, czy to jest Statoil czy nie,
nie ma z tym wiele wspólnego.
Jak Orlen nie ma na stacjach oleju arktycznego, to nie tankować u nich
i po kłopocie.

do d* z taka rada ... a gdzie na stacji widziales dystrybutor z olejem
arktycznym ?

Ale na której?
Orlenu?
Orlen nie ma tego oleju w ofercie na stacjach, więc u nich go w detalu nie kupisz w ogóle.

Data: 2017-01-14 01:14:24
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:58789e9c$0$15188$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o58ucb$acr$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 12-01-2017 o 22:51, e-Shrek pisze:
Ale konkretnie - porównujesz zwykły olej zimowy z Orlenu do oleju
premium z Statoila?
Bo tak wynika z Twoich dwóch odpowiedzi sprzed chwili.

Dokladnie tak. Na Orlenie masz Eko, Bio (jesli jeszcze jest) i Verve.
Leje Eko, zgodnie z info z tamtego okresu, wtedy mial parametry do -26.

Ale to bez sensu porównanie.
Wystarczy zalać DOWOLNY olej arktyczny, czy to jest Statoil czy nie, nie ma z tym wiele wspólnego.
Jak Orlen nie ma na stacjach oleju arktycznego, to nie tankować u nich i po kłopocie.

do d* z taka rada ... a gdzie na stacji widziales dystrybutor z olejem arktycznym ?

Widziałem taki opis na dystrybutorze na Statoilu, czasem jest dystrybutor z ON arktycznym na stacji Lotosu.


I jeszcze pewnie bezczelnie ci powiedza "Trzeba bylo lepszego paliwa nalac, to by nie zamarzl. Verwy" :-)

Paliwa nazywane klasą premium (Verwa, Ultimate, VPower itp.) nie muszą być lepsze od normalnych jeśli chodzi o zamarzanie ON.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-14 12:45:14
Autor: Marek
ON zimą
On Sat, 14 Jan 2017 01:14:24 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Paliwa nazywane klasą premium (Verwa, Ultimate, VPower itp.) nie
muszą być
lepsze od normalnych jeśli chodzi o zamarzanie ON.

Czyli musi być wprost oznaczenie "arktyczny"?

--
Marek

Data: 2017-01-14 12:51:11
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 14-01-2017 o 12:45, Marek pisze:
On Sat, 14 Jan 2017 01:14:24 +0100, "yabba"
<g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Paliwa nazywane klasą premium (Verwa, Ultimate, VPower itp.) nie
muszą być
lepsze od normalnych jeśli chodzi o zamarzanie ON.

Czyli musi być wprost oznaczenie "arktyczny"?

Nie.
Musisz wcześniej wiedzieć który olej jest arktycznym, albo dopytać przed tankowaniem.

Na pewno Lotos Dynamic i Statoil MilesPremium czy jak one się tam zwą są olejami arktycznymi.

Data: 2017-01-15 15:24:12
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.2407856898302311867news.neostrada.pl...
On Sat, 14 Jan 2017 01:14:24 +0100, "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
Paliwa nazywane klasą premium (Verwa, Ultimate, VPower itp.) nie
muszą być
lepsze od normalnych jeśli chodzi o zamarzanie ON.

Czyli musi być wprost oznaczenie "arktyczny"?



Nie musi być takiej nazwy. Na przykładowym Statoilu jest dystrybutor z napisem "ON arktyczny -32C". Na innych stacjach musisz przed zatankowaniem pójść i zapytać się jaki ON mają w zbiornikach.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-15 09:50:24
Autor: J.F.
ON zimą
Dnia Sat, 14 Jan 2017 01:14:24 +0100, yabba napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Jak Orlen nie ma na stacjach oleju arktycznego, to nie tankować u nich i po kłopocie.

do d* z taka rada ... a gdzie na stacji widziales dystrybutor z olejem arktycznym ?

Widziałem taki opis na dystrybutorze na Statoilu, czasem jest dystrybutor z ON arktycznym na stacji Lotosu.

I jeszcze pewnie bezczelnie ci powiedza "Trzeba bylo lepszego paliwa nalac, to by nie zamarzl. Verwy" :-)

Paliwa nazywane klasą premium (Verwa, Ultimate, VPower itp.) nie muszą być lepsze od normalnych jeśli chodzi o zamarzanie ON.


Albo wrecz gorsze, bo jak podawalem - Verwy sie nie robi w klasie
arktycznej.
Ale w Suwalkach chyba ja sprzedaja ... i co - nie zamarza ?

J.

Data: 2017-01-15 15:35:28
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1l8wn2bxw7aij$.1cr5nyitgut5s.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 14 Jan 2017 01:14:24 +0100, yabba napisał(a):
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Jak Orlen nie ma na stacjach oleju arktycznego, to nie tankować u nich i
po kłopocie.

do d* z taka rada ... a gdzie na stacji widziales dystrybutor z olejem
arktycznym ?

Widziałem taki opis na dystrybutorze na Statoilu, czasem jest dystrybutor z
ON arktycznym na stacji Lotosu.

I jeszcze pewnie bezczelnie ci powiedza "Trzeba bylo lepszego paliwa
nalac, to by nie zamarzl. Verwy" :-)

Paliwa nazywane klasą premium (Verwa, Ultimate, VPower itp.) nie muszą być
lepsze od normalnych jeśli chodzi o zamarzanie ON.


Albo wrecz gorsze, bo jak podawalem - Verwy sie nie robi w klasie
arktycznej.
Ale w Suwalkach chyba ja sprzedaja ... i co - nie zamarza ?



Zamarza, ale przy silnych mrozach. Deklarowane parametry paliwa są minimalne. W rzeczywistości zawsze są trochę lepsze, więc jeśli ON ma deklarowane -20, to wytrzymuje pewnie do -23/-25.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-15 15:31:33
Autor: e-Shrek
ON zimą
W dniu 12.01.2017 o 23:01, Cavallino pisze:
Ale to bez sensu porównanie.
Wystarczy zalać DOWOLNY olej arktyczny, czy to jest Statoil czy nie, nie
ma z tym wiele wspólnego.

No OK, ja akurat mam doswiadczenia ze Statoil. Orlen jako takiego arktyka nie ma, ma rozne wersje temperaturowe Ekodiesla i Vervy. Max chyba -26 wg ich strony.


--

e-Shrek

-- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Data: 2017-01-11 19:12:51
Autor: J.F.
ON zimą
Użytkownik "e-Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o55rc6$bnd$2@node2.news.atman.pl...
W dniu 10.01.2017 o 12:16, J.F. pisze:
Tak buduja marke sugerujac ze maja doskonale zimowe paliwo ... ale czy
naprawde, czy sprzedaja zimowy z Orlenu ... ktoz to wie.
A moze by tak na bezczelnego o atest paliwa poprosic ? :-)

Wiesz, tak jak napisalem, Orlen zimowy w trasie jak spadlo ponizej -26 zamarzal. Statoil sobie radzil. To byly dosc ektremalne warunki, i przy

Ale czy pozwalajacy na porownanie ?
Tak chocby ze 6 takich samych samochodow, 3 zatankowane na Orlenie,  3 na Statoil, parkujace pod pod ta sama chmurka, i jadace ta sama trasa .... bo tu kazdy 1 stopien C sie liczy :-)

Nie mowie nie, moze i to paliwo ze Statoila lepsze ... ale mowienie ze lepsze nic nie kosztuje
(no nie tak calkiem nic, czas reklamowy drogi jest, ale zaplacic go trzeba  :-))

-5 czy -10 pewnie nie ma to takiego znaczenia.

Zadnego.

Nie ma na grupie nikogo z Suwalk ?
Gdzie wy tam tankujecie ? :-)

Choc Orlen moze do Suwalk dostarczac lepsze paliwo, to moze ktos okazjonalnie odwiedzajacy ...

J.

Data: 2017-01-12 22:53:48
Autor: e-Shrek
ON zimą
W dniu 11.01.2017 o 19:12, J.F. pisze:

Ale czy pozwalajacy na porownanie ?
Tak chocby ze 6 takich samych samochodow, 3 zatankowane na Orlenie,  3
na Statoil, parkujace pod pod ta sama chmurka, i jadace ta sama trasa
... bo tu kazdy 1 stopien C sie liczy :-)

Ale oczywiscie. Kolega jadacy superbem z dolewka "magicznego srodka" na tym orlenowym przejechal bez zatrzymania :)
Ja tylko napisalem, ze w tych konkretnych warunkach i tamtym silniku statoil wygral. Na razie w gorszych nie jezdzilem i dla dwojego spokoju jak ida mrozy leje stat i juz :)




--

e-Shrek

-- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Data: 2017-01-13 10:35:42
Autor: J.F.
ON zimą
Użytkownik "e-Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o58tta$9t4$2@node2.news.atman.pl...
W dniu 11.01.2017 o 19:12, J.F. pisze:
Ale czy pozwalajacy na porownanie ?
Tak chocby ze 6 takich samych samochodow, 3 zatankowane na Orlenie, 3
na Statoil, parkujace pod pod ta sama chmurka, i jadace ta sama trasa
... bo tu kazdy 1 stopien C sie liczy :-)

Ale oczywiscie. Kolega jadacy superbem z dolewka "magicznego srodka" na tym orlenowym przejechal bez zatrzymania :)
Ja tylko napisalem, ze w tych konkretnych warunkach i tamtym silniku statoil wygral.

Ale nie bardzo wiadomo dlaczego wygral.
Np czy do paliwa ze statoila nie dolal kierowca magicznego srodka :-)

Na razie w gorszych nie jezdzilem i dla dwojego spokoju jak ida mrozy leje stat i juz :)

No coz, paliwo z Orlenu musi byc na tyle dobre, zeby rzadko zamarzalo, bo wtedy straca klientow i bylyby masowe narzekania.

J.

Data: 2017-01-13 02:18:04
Autor: przemek.jedrzejczak
ON zimą
nie chcialbym psuc corocznej zabawy ale to juz bylo :-)

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/woda-w-paliwie-jak-z-nia-walczyc/hlyc3

P.

Data: 2017-01-15 15:34:10
Autor: e-Shrek
ON zimą
W dniu 13.01.2017 o 10:35, J.F. pisze:

Ale nie bardzo wiadomo dlaczego wygral.
Bo nie zamarzl :) I przez kolejny tydzien cieszylem sie nartami, a nie zabawa w zamarzajace paliwo ;)

Np czy do paliwa ze statoila nie dolal kierowca magicznego srodka :-)

Nie, nie dolewalem :)

No coz, paliwo z Orlenu musi byc na tyle dobre, zeby rzadko zamarzalo,
bo wtedy straca klientow i bylyby masowe narzekania.

No tamto to bylo ekstremum. A teraz co tam w Waw bylo, -7, phi ;)

--

e-Shrek

-- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Data: 2017-01-15 16:14:20
Autor: J.F.
ON zimą
Dnia Sun, 15 Jan 2017 15:34:10 +0100, e-Shrek napisał(a):
W dniu 13.01.2017 o 10:35, J.F. pisze:
Ale nie bardzo wiadomo dlaczego wygral.
Bo nie zamarzl :) I przez kolejny tydzien cieszylem sie nartami, a nie zabawa w zamarzajace paliwo ;)

Sporo innych narciarzy pewnie dieslami przyjechalo ... i co, wszyscy
na Statoilu tankowali ?


J.

Data: 2017-01-17 21:17:01
Autor: e-Shrek
ON zimą
W dniu 15.01.2017 o 16:14, J.F. pisze:

Sporo innych narciarzy pewnie dieslami przyjechalo ... i co, wszyscy
na Statoilu tankowali ?

Ale o co Ci chodzi? Jesli odczytujesz moje jako cos wiecej niz osobiste doswiadczenie to wybacz. Ja nie robie badan.


--

e-Shrek

-- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Data: 2017-01-17 21:49:50
Autor: J.F.
ON zimą
Użytkownik "e-Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o5lu3t$rl4$1@node2.news.atman.pl...
W dniu 15.01.2017 o 16:14, J.F. pisze:
Sporo innych narciarzy pewnie dieslami przyjechalo ... i co, wszyscy
na Statoilu tankowali ?

Ale o co Ci chodzi? Jesli odczytujesz moje jako cos wiecej niz osobiste doswiadczenie to wybacz. Ja nie robie badan.

A ja lubie.

I trzeba sobie jasno powiedziec, ze przypadki "zamarzniecia paliwa" sa u nas dosc sporadyczne.
Zdarzaja sie, ale rzadko.

Mroz musi byc jak na krajowe warunki (z wylaczeniem Suwalk) potezny .... a i tak jakos wiele samochodow jedzie.

Wiec nalezy wyciagnac wniosek, ze paliwo ze Statoila to tylko jeden z czynnikow, i niekoniecznie istotny  :-)

J.

Data: 2017-01-11 18:50:46
Autor: e-Shrek
ON zimą
W dniu 10.01.2017 o 11:24, Cavallino pisze:

Zwykły czy arktyczny?
A może oni mają tylko ten drugi?

Arktyczny.


--

e-Shrek

-- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Data: 2017-01-12 12:42:48
Autor: Marek
ON zimą
On Mon, 9 Jan 2017 21:35:20 +0100, e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl> wrote:
-38 spadalo. Orlenowy ON przy -27 w trakcie jazdy zamarzal.
Statoilowy
zimowy nie mial tego problemu,

A to nie jest mit, ze statoil ma magiczne niezamarzajace paliwo? Przecież wszystkie stacje w pl handlują paliwem kupionym z tego samego źródła... Może jakość paliwa statoilu wynika z tego, że nie chrzczą wodą jak inni?

--
Marek

Data: 2017-01-12 22:54:52
Autor: e-Shrek
ON zimą
W dniu 12.01.2017 o 12:42, Marek pisze:

A to nie jest mit, ze statoil ma magiczne niezamarzajace paliwo?
Przecież wszystkie stacje w pl handlują paliwem kupionym z tego samego
źródła... Może jakość paliwa statoilu wynika z tego, że nie chrzczą wodą
jak inni?

O tym juz przedpiscy pisali. Kwestia dodatkow. To nie woda zamarza, tylko parafina sie wytraca ;)


--

e-Shrek

-- -
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

Data: 2017-01-13 09:54:49
Autor: Marek
ON zimą
On Thu, 12 Jan 2017 22:54:52 +0100, e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl> wrote:
O tym juz przedpiscy pisali. Kwestia dodatkow. To nie woda zamarza, tylko parafina sie wytraca ;)

Już przy -12 z elanym depresatorem i 5% roztworem benzyny?

--
Marek

Data: 2017-01-13 09:05:58
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.5362201174462387489news.neostrada.pl...
On Mon, 9 Jan 2017 21:35:20 +0100, e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl> wrote:
-38 spadalo. Orlenowy ON przy -27 w trakcie jazdy zamarzal.
Statoilowy
zimowy nie mial tego problemu,

A to nie jest mit, ze statoil ma magiczne niezamarzajace paliwo?

Ma zamarzające poniżej -32C.

Przecież wszystkie stacje w pl handlują paliwem kupionym z tego samego źródła...

Nie. Jest produkcja Orlenu, Lotosu, jest import paliwa z każdego kierunku. Są różne rodzaje ON: letni przejściowy, kilka zimowych, arktyczny do -32C oraz super-specjalne do jeszcze niższych temperatur (w Polsce niespotykane).

Może jakość paliwa statoilu wynika z tego, że nie chrzczą wodą jak inni?

Nie. Statoil kupuje w rafinerii/hurtowni ON arktyczny o bardzo dobrych parametrach. Inne stacje kupują zwykły ON zimowy.

Pomijam przypadki ewidentnych oszustw, albo pomyłki w zamówieniach.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-13 09:58:40
Autor: J.F.
ON zimą
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości
Przecież wszystkie stacje w pl handlują paliwem kupionym z tego samego źródła...

Nie. Jest produkcja Orlenu, Lotosu,

Ale oni maja produkty bardzo podobne.

jest import paliwa z każdego kierunku.

Dawniej dosc znikomy. Z Rosji troche sprowadzano - bo tani, moze i Statoil cos sprowadzal.
Reszta brala z dwoch w/w zrodel.

Ostatnio byl ponoc spory import z Niemiec ... ale rzad ponoc juz ukrocil ten zly proceder :-)

Może jakość paliwa statoilu wynika z tego, że nie chrzczą wodą jak inni?
Nie. Statoil kupuje w rafinerii/hurtowni ON arktyczny o bardzo dobrych parametrach. Inne stacje kupują zwykły ON zimowy.

A ciekaw jestem jak to jest z tym mitycznym dolewaniem wody.
Woda sie zasadniczo nie miesza, ale moze takie 50l w 10 tys to da rade sie rozpuscic.
Szczegolnie w benzynie z dodatkiem etanolu ...

J.

Data: 2017-01-13 10:58:05
Autor: ąćęłńóśźż
ON zimą
Myślisz, ze ktoś dolewa? Raczej chodzi o wode skraplaną w różnych instalacjach (zbiorniki, cysterny, rury).


-- -- -
A ciekaw jestem jak to jest z tym mitycznym dolewaniem wody.
Woda sie zasadniczo nie miesza, ale moze takie 50l w 10 tys to da rade sie rozpuscic.

Data: 2017-01-13 16:07:17
Autor: Marek
ON zimą
On Fri, 13 Jan 2017 09:58:40 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Woda sie zasadniczo nie miesza, ale moze takie 50l w 10 tys to da
rade
sie rozpuscic.
Szczegolnie w benzynie z dodatkiem etanolu ...

A jak myślisz po co jest na filtrze odwadniacz z kranikiem?

--
Marek

Data: 2017-01-14 01:03:10
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:587896c0$0$5152$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "yabba"  napisał w wiadomości
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości
Przecież wszystkie stacje w pl handlują paliwem kupionym z tego samego źródła...

Nie. Jest produkcja Orlenu, Lotosu,

Ale oni maja produkty bardzo podobne.

Tak jak większość rafinerii na świecie. :)


jest import paliwa z każdego kierunku.

Dawniej dosc znikomy. Z Rosji troche sprowadzano - bo tani, moze i Statoil cos sprowadzal.

Około 1/5 paliwa na polskim rynku jest importowana.

Reszta brala z dwoch w/w zrodel.

Ostatnio byl ponoc spory import z Niemiec ... ale rzad ponoc juz ukrocil ten zly proceder :-)

Paliwo przyjeżdża z każdego kierunku.


Może jakość paliwa statoilu wynika z tego, że nie chrzczą wodą jak inni?
Nie. Statoil kupuje w rafinerii/hurtowni ON arktyczny o bardzo dobrych parametrach. Inne stacje kupują zwykły ON zimowy.

A ciekaw jestem jak to jest z tym mitycznym dolewaniem wody.


W paliwie trafia się woda pochodząca ze skraplania pary wodnej w zbiornikach.

Woda sie zasadniczo nie miesza, ale moze takie 50l w 10 tys to da rade sie rozpuscic.
Szczegolnie w benzynie z dodatkiem etanolu ...


To tyle co nic.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-13 10:56:49
Autor: ąćęłńóśźż
ON zimą
Teraz odwrotne pytanie: zatankujesz pełen bak "arktycznego" (co tam jest? chyba zwykła nafta, jak u babci w lampie?), a tu temperatura skacze do +10°C: jak paliwo "arktyczne" wpływa na osiągi silnika w ciepłym?


-- -- -
Statoil kupuje w rafinerii/hurtowni ON arktyczny o bardzo dobrych parametrach.

Data: 2017-01-13 18:50:50
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 13-01-2017 o 09:05, yabba pisze:

Może jakość paliwa statoilu wynika z tego, że nie chrzczą wodą jak inni?

Nie. Statoil kupuje w rafinerii/hurtowni ON arktyczny

Zwykły też.


o bardzo dobrych
parametrach. Inne stacje kupują zwykły ON zimowy.

ORAZ RÓWNIEŻ arktyczny który sprzedają jak droższą alternatywę.

Data: 2017-01-14 01:08:52
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:o5b41p$ev0$2node1.news.atman.pl...
W dniu 13-01-2017 o 09:05, yabba pisze:

Może jakość paliwa statoilu wynika z tego, że nie chrzczą wodą jak inni?

Nie. Statoil kupuje w rafinerii/hurtowni ON arktyczny

Zwykły też.


Oczywista oczywistość.


o bardzo dobrych
parametrach. Inne stacje kupują zwykły ON zimowy.

ORAZ RÓWNIEŻ arktyczny który sprzedają jak droższą alternatywę.

Nie wszystkie mają w ofercie arktyczny. Ostatnio tankowałem na Shelu i był tylko ON zimowy do -28C (według dokumentów dostawy).
Statoil zrobił ze swojego ON arktycznego podstawę reklamy swoich stacji.


--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-10 16:48:56
Autor: z
ON zimą
W dniu 2017-01-09 o 15:35, Cavallino pisze:

-27 to za duży mróz również dla oleju zimowego.
Norma dla zimowego to -20 ZTCW.

Chwila. Mam się bać? Leję verwę na orlenie od dwóch zim i nic więcej nie robię.

z

Data: 2017-01-10 17:39:29
Autor: J.F.
ON zimą
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5875026a$0$640$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2017-01-09 o 15:35, Cavallino pisze:
-27 to za duży mróz również dla oleju zimowego.
Norma dla zimowego to -20 ZTCW.

Chwila. Mam się bać? Leję verwę na orlenie od dwóch zim i nic więcej nie robię.

A jakie mrozy pamietasz ?

Orlen ma kilka rodzajow olejow
http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedowe/Strony/VervaOnPaliwoPremium.aspx

Jak widac gatunek F jest tylko do -20 C :-(

Teraz, to by sie przydal ten
http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedowe/Strony/Olej-napedowy-Ekodiesel-ULTRA-klasa-2.aspx
Ekodiesel ULTRA klasa 2, dawniej zwany chyba arktycznym.

A on chyba robiony i dostarczany na zamowienie odbiorcy.

Ale cos tu jest nie tak - bo patrzac na tvp info, to sporo samochodow powinno wlasnie w kraju stac.
Albo Orlen robi lepsze paliwo niz deklaruje, albo umiejetnie rozwozi po rejonach (jakbym nie mogl do Suwalk pojechac na paliwie z Zielonej Gory),
albo filtr sie nie blokuje tak od razu, a potem pod maska cieplej sie robi, albo te podgrzewacze paliwa cos daja ... i sa masowo montowane przez producentow.

A moze po prostu nie ma filtra, a pompa sobie jakos radzi ? :-)

J.

Data: 2017-01-10 18:36:55
Autor: z
ON zimą
W dniu 2017-01-10 o 17:39, J.F. pisze:
A moze po prostu nie ma filtra, a pompa sobie jakos radzi ? :-)

D4D w ostatnie mrozy palił (odpukać) jak tylko miał czym zakręcić.
Akurat robię teraz 10-20 km po mieście.

Dolewać coś profilaktycznie.

W mordę. przestraszyliście mnie :-)

z

Data: 2017-01-11 14:41:56
Autor: ąćęłńóśźż
ON zimą
5 litrów benzyny przy każdym tankowaniu ropy.
Idiotyczne dystrybutory, q..a mać ;-))


-- -- -
Dolewać coś profilaktycznie.

Data: 2017-01-10 19:29:10
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 10-01-2017 o 16:48, z pisze:
W dniu 2017-01-09 o 15:35, Cavallino pisze:

-27 to za duży mróz również dla oleju zimowego.
Norma dla zimowego to -20 ZTCW.

Chwila. Mam się bać? Leję verwę na orlenie od dwóch zim i nic więcej nie
robię.

To jak Ci spadnie temperatura poniżej -20 to lepiej zmień nawyki.

Data: 2017-01-10 20:57:54
Autor: z
ON zimą
W dniu 2017-01-10 o 19:29, Cavallino pisze:

To jak Ci spadnie temperatura poniżej -20 to lepiej zmień nawyki.

To mam lać tą benzynę czy inny denaturat? :-)

z

Data: 2017-01-10 22:01:53
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 10-01-2017 o 20:57, z pisze:
W dniu 2017-01-10 o 19:29, Cavallino pisze:

To jak Ci spadnie temperatura poniżej -20 to lepiej zmień nawyki.

To mam lać tą benzynę czy inny denaturat? :-)

Nie.
Albo lej olej arktyczny (Lotos, Statoil, Shell, Orlen - te droższe wersje ON, najlepiej chyba z reguły wychodził Lotos Dynamic), albo kup sobie antydepresator do paliwa i dolewaj do baku jak zapowiadają mrozy.
Z doświadczenia ostatnich kilku lat - nie zbankrutujesz, bo to się zdarza raz w roku przez kilka dni góra.

Data: 2017-01-11 14:42:42
Autor: ąćęłńóśźż
ON zimą
Tam jest eliksir złota?


-- -- -
antydepresator

Data: 2017-01-11 15:10:21
Autor: z
ON zimą
W dniu 2017-01-10 o 22:01, Cavallino pisze:
Nie.
Albo lej olej arktyczny (Lotos, Statoil, Shell, Orlen - te droższe
wersje ON, najlepiej chyba z reguły wychodził Lotos Dynamic), albo kup
sobie antydepresator do paliwa i dolewaj do baku jak zapowiadają mrozy.
Z doświadczenia ostatnich kilku lat - nie zbankrutujesz, bo to się
zdarza raz w roku przez kilka dni góra.

To z przecież napisałem że leję _Vervę_ na Orlenie :-)

To mam zmieniać przyzwyczajenia czy nie? :-)

z

Data: 2017-01-11 15:17:46
Autor: J.F.
ON zimą
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58763cce$0$657$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2017-01-10 o 22:01, Cavallino pisze:
Nie.
Albo lej olej arktyczny (Lotos, Statoil, Shell, Orlen - te droższe
wersje ON, najlepiej chyba z reguły wychodził Lotos Dynamic), albo kup
sobie antydepresator do paliwa i dolewaj do baku jak zapowiadają mrozy.

To z przecież napisałem że leję _Vervę_ na Orlenie :-)
To mam zmieniać przyzwyczajenia czy nie? :-)

No widziales - nie ma Vervy arktycznej.
Ale na przecietnej stacji tak latwo arktycznego paliwa nie dostaniesz.

No i sie rodzi dylemat - Statoil czy depresator ... depresator w sumie zawsze warto dolac.

J.

Data: 2017-01-11 18:09:40
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 11-01-2017 o 15:10, z pisze:
W dniu 2017-01-10 o 22:01, Cavallino pisze:
Nie.
Albo lej olej arktyczny (Lotos, Statoil, Shell, Orlen - te droższe
wersje ON, najlepiej chyba z reguły wychodził Lotos Dynamic), albo kup
sobie antydepresator do paliwa i dolewaj do baku jak zapowiadają mrozy.
Z doświadczenia ostatnich kilku lat - nie zbankrutujesz, bo to się
zdarza raz w roku przez kilka dni góra.

To z przecież napisałem że leję _Vervę_ na Orlenie :-)

To mam zmieniać przyzwyczajenia czy nie? :-)

A ta Verva na pewno jest olejem arktycznym?
Ja na Orlenie nie tankuję, musisz sam przeczytać.

Data: 2017-01-12 08:49:44
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:58763cce$0$657$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2017-01-10 o 22:01, Cavallino pisze:
Nie.
Albo lej olej arktyczny (Lotos, Statoil, Shell, Orlen - te droższe
wersje ON, najlepiej chyba z reguły wychodził Lotos Dynamic), albo kup
sobie antydepresator do paliwa i dolewaj do baku jak zapowiadają mrozy.
Z doświadczenia ostatnich kilku lat - nie zbankrutujesz, bo to się
zdarza raz w roku przez kilka dni góra.

To z przecież napisałem że leję _Vervę_ na Orlenie :-)

To mam zmieniać przyzwyczajenia czy nie? :-)



Verva nie jest paliwem arktycznym, jest do -20 czy 22. Poczytaj na stronie Orlenu. Verva ma więcej dodatków niewpływających na temperaturę zamarzania, a na jakieś trzeciorzędne parametry paliwa.
ON arktyczny jest do okolic -30.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-12 15:17:25
Autor: z
ON zimą
W dniu 2017-01-12 o 08:49, yabba pisze:
Verva nie jest paliwem arktycznym, jest do -20 czy 22. Poczytaj na
stronie Orlenu. Verva ma więcej dodatków niewpływających na temperaturę
zamarzania, a na jakieś trzeciorzędne parametry paliwa.
ON arktyczny jest do okolic -30.


Z tego co piszecie to co trzeci samochód w te mrozy powinien być udupiony. U nas na wschodzie było grubo poniżej -20.
Może co dziesiąty miał problem a pewnie większość z akumulatorem.

D4D ma grzałkę w filtrze paliwa? :-)

z

Data: 2017-01-12 19:58:37
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 12-01-2017 o 15:17, z pisze:
W dniu 2017-01-12 o 08:49, yabba pisze:
Verva nie jest paliwem arktycznym, jest do -20 czy 22. Poczytaj na
stronie Orlenu. Verva ma więcej dodatków niewpływających na temperaturę
zamarzania, a na jakieś trzeciorzędne parametry paliwa.
ON arktyczny jest do okolic -30.


Z tego co piszecie to co trzeci samochód w te mrozy powinien być
udupiony.

Nie każdy ma diesla.

Ale - niektórzy pomimo ostrzeżeń, mają francuskie, co jest jeszcze gorsze.
Takie nowe peugeoty jeżdżą do -15.
Potem zamarza im AdBlue i samochód staje.
Producent nie przewidział, że gdzieś może być zimniej niż -15, przecież we Francji jest ciepło.....

Data: 2017-01-12 20:44:15
Autor: z
ON zimą
W dniu 2017-01-12 o 19:58, Cavallino pisze:

Nie każdy ma diesla.

Dlatego ostrożnie założyłem że co trzeci ;-) Źle założyłem?

z

Data: 2017-01-12 22:31:22
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 12-01-2017 o 20:44, z pisze:
W dniu 2017-01-12 o 19:58, Cavallino pisze:

Nie każdy ma diesla.

Dlatego ostrożnie założyłem że co trzeci ;-) Źle założyłem?

Raczej tak.
Część z nich w ogóle nie rusza auta zimą, część leje odpowiednie paliwo lub antydepresanty itd

Data: 2017-01-12 20:55:16
Autor: Tomasz Gorbaczuk
ON zimą
W dniu .01.2017 o 19:58 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Ale - niektórzy pomimo ostrzeżeń, mają francuskie, co jest jeszcze  gorsze.
Takie nowe peugeoty jeżdżą do -15.
Potem zamarza im AdBlue i samochód staje.
Producent nie przewidział, że gdzieś może być zimniej niż -15, przecież  we Francji jest ciepło.....

Przy -27st. (w sobotę) mój francuz odpalił ze sprawną tylko jedną świecą  żarową.
Paliwo najtańsze jakie znalazłem :-)
Jeszcze żaden mój francuz mnie nie zawiódł.

TG

Data: 2017-01-12 22:32:18
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 12-01-2017 o 20:55, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .01.2017 o 19:58 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Ale - niektórzy pomimo ostrzeżeń, mają francuskie, co jest jeszcze
gorsze.
Takie nowe peugeoty jeżdżą do -15.
Potem zamarza im AdBlue i samochód staje.
Producent nie przewidział, że gdzieś może być zimniej niż -15,
przecież we Francji jest ciepło.....

Przy -27st. (w sobotę) mój francuz odpalił ze sprawną tylko jedną świecą
żarową.

Masz młodszego niż 2 lata Peugeota?

Paliwo najtańsze jakie znalazłem :-)
Jeszcze żaden mój francuz mnie nie zawiódł.

Kup sobie nowego z adblue to już nie odpali..

Data: 2017-01-13 07:13:43
Autor: Tomasz Gorbaczuk
ON zimą
W dniu .01.2017 o 22:32 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Masz młodszego niż 2 lata Peugeota?
citroen 2.0 HDI - 2010 r.

TG

Data: 2017-01-13 18:53:36
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 13-01-2017 o 07:13, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .01.2017 o 22:32 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Masz młodszego niż 2 lata Peugeota?
citroen 2.0 HDI - 2010 r.

No właśnie.
Staroć - nie o takich mowa.

Data: 2017-01-13 21:56:19
Autor: Tomasz Gorbaczuk
ON zimą
W dniu .01.2017 o 18:53 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Masz młodszego niż 2 lata Peugeota?
citroen 2.0 HDI - 2010 r.

No właśnie.
Staroć - nie o takich mowa.


Stary ale jary :-), nadal go pakują do nowych aut.
Kolejnego C4 chcę kupić dokładnie z takim samym silnikiem..
Twierdzisz, że go popsuli?

TG

Data: 2017-01-13 22:01:04
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 13-01-2017 o 21:56, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .01.2017 o 18:53 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


Masz młodszego niż 2 lata Peugeota?
citroen 2.0 HDI - 2010 r.

No właśnie.
Staroć - nie o takich mowa.


Stary ale jary :-), nadal go pakują do nowych aut.
Kolejnego C4 chcę kupić dokładnie z takim samym silnikiem..
Twierdzisz, że go popsuli?

Oczywiście.
Co nie znaczy, że już tego nie naprawili, ale przynajmniej w pierwszych seriach z AdBlue, samochód nie był w stanie jeździć poniżej -15.

Data: 2017-01-14 12:00:17
Autor: t-1
ON zimą
W dniu 2017-01-13 o 22:01, Cavallino pisze:

Oczywiście.
Co nie znaczy, że już tego nie naprawili, ale przynajmniej w pierwszych
seriach z AdBlue, samochód nie był w stanie jeździć poniżej -15.

Bo nazwa jest myląca.
To powinno nazywać się AdUrine.
(jednak paskudnie brzmi)
Polega na wstrzykiwaniu wodnego roztworu mocznika do układu wydechowego, co wiąże tlenki azotu.
I tak wróciliśmy z ekologią do czasów pojazdów zaprzęgowych.

Data: 2017-01-12 20:27:56
Autor: 007
ON zimą
z w <news:58778ff6$0$648$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2017-01-12 o 08:49, yabba pisze:
Verva nie jest paliwem arktycznym, jest do -20 czy 22. Poczytaj na
stronie Orlenu. Verva ma więcej dodatków niewpływających na temperaturę
zamarzania, a na jakieś trzeciorzędne parametry paliwa.
ON arktyczny jest do okolic -30.

Z tego co piszecie to co trzeci samochód w te mrozy powinien być udupiony. U nas na wschodzie było grubo poniżej -20.

U was Towarzyszu? ;P

W DC się korki zmniejszyły przy mrozach, a dzisiaj jak odpuściło to znowu sie zakorkowało..

--
'Tom N'

Data: 2017-01-17 10:26:08
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał w wiadomości news:58778ff6$0$648$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2017-01-12 o 08:49, yabba pisze:
Verva nie jest paliwem arktycznym, jest do -20 czy 22. Poczytaj na
stronie Orlenu. Verva ma więcej dodatków niewpływających na temperaturę
zamarzania, a na jakieś trzeciorzędne parametry paliwa.
ON arktyczny jest do okolic -30.


Z tego co piszecie to co trzeci samochód w te mrozy powinien być udupiony. U nas na wschodzie było grubo poniżej -20.
Może co dziesiąty miał problem a pewnie większość z akumulatorem.



Nie każdy tankuje Vervę, nie każdy ma pecha zatankować na stacji zarządzanej przez oszusta, nie każdy ma w baku paliwo przejściowe z jesieni.
Ja tej zimy widziałem w DC tylko 2 diesle zamarznięte w czasie jazdy.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-10 23:40:11
Autor: yabba
ON zimą
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:o5073u$tlj$1node2.news.atman.pl...
W dniu 09-01-2017 o 03:42, yabba pisze:
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości
news:o4tvs6$8kh$1node1.news.atman.pl...
Wczoraj (minus 18) zamarzło mi paliwo. Po wjechaniu do garażu (na
pych) i kilkugodzinnym grzaniu zapalił.
Wziąłem próbkę do słoika i w zamrażarce przy minus 27 ON się zestalił.

Wygląda, że ostatnio zatankowałeś ON przejściowy.

Skąd ten wniosek?

Tak jak sam piszesz, ON zimowy powinien działać w -18C. Jeśli ON zatkał filtr przy -18C, to mógł to być ON przejściowy.

-27 to za duży mróz również dla oleju zimowego.
Norma dla zimowego to -20 ZTCW.

Jak wyżej.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-01-11 18:07:23
Autor: Cavallino
ON zimą
W dniu 10-01-2017 o 23:40, yabba pisze:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w
wiadomości news:o5073u$tlj$1node2.news.atman.pl...
W dniu 09-01-2017 o 03:42, yabba pisze:
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości
news:o4tvs6$8kh$1node1.news.atman.pl...
Wczoraj (minus 18) zamarzło mi paliwo. Po wjechaniu do garażu (na
pych) i kilkugodzinnym grzaniu zapalił.
Wziąłem próbkę do słoika i w zamrażarce przy minus 27 ON się zestalił.

Wygląda, że ostatnio zatankowałeś ON przejściowy.

Skąd ten wniosek?

Tak jak sam piszesz, ON zimowy powinien działać w -18C.

A czy samochód stał w tym miejscu, w którym było mierzone te -18?
Spokojnie tam gdzie stał mogło być mniej niż -20.
A już szczególnie jak ruszył i zgasł po krótkiej jeździe.

Data: 2017-01-09 10:48:34
Autor: Hinek
ON zimą
Użytkownik "Jacek"  napisał

Nabieram szacunku dla Rosjan, którzy mają dużo większe mrozy i jakoś jeżdżą.


Paliwo zimowe używane na Syberii nazywane solarką wytrzymuje do -45 stopni.
Jest bezbarwne, pachnie naftą. Silników rzeczywiście jak przyjdą mrozy nie
gasi się.

--
Hinek

Data: 2017-01-12 12:35:03
Autor: Marek
ON zimą
On Sun, 8 Jan 2017 19:19:50 +0100, Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> wrote:
Wczoraj (minus 18) zamarzło mi paliwo. Po wjechaniu do garażu (na
pych)
i kilkugodzinnym grzaniu zapalił.
Wziąłem próbkę do słoika i w zamrażarce przy minus 27 ON się
zestalił.
Dolałem depresator i ok litra benzyny i zatankowałem do pełna
jakiegoś
Ultimate, czy coś tam za 5,19 zł.

I nie zamarzl? Ja wlalem deprestator, 5l benzyny na 70l ropy i  tak zamarzl i się dlawil (transit).
Dzwonilem do serwisu i powiedzieli, żebym już dzisiaj mają pełen komplet zamarznietych i więcej już nie przyjmą (sic!).  Twierdzą że.żadne depresatory nie pomogą, bo.stacje dolewają wody do paliwa i tak to zamarznie. Mam sobie sam rozgrzać filtr i wylac z niego  wodę przez spust (chociaż.kontrolka wody się nie świeciła).

A tak w ogóle to co za kretynski pomyśl by filtr paliwa był poza.komorą silnika i nie ogrzewany. Czy oprócz  forda są jeszcze inny producenci co nie mają instalacjj grzewczej filtra? Mitsubishi po aferach z zamraznietymi l200 i pajero bez szemrania wymienia na instalacje z ogrzewanym filtrem...

--
Marek

Data: 2017-02-01 03:54:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ON zimą

"Jacek" o4tvs6$8kh$1@node1.news.atman.pl

Wczoraj (minus 18) zamarzło mi paliwo. Po wjechaniu do garażu (na pych)

Mrozy złapały mnie w okolicy Włocławka -- w Wieńcu Zdroju.

Samochód (o nim nieco niżej) stał ,,pod chmurką''.
Ja miałem nieco ;) lepiej -- w pokoju było początkowo +14 stopni...
Na domiar złego otworzyło się okno bezklamkowe w czasie, gdy
na zewnątrz było kilkanaście stopni poniżej zera a serwisant
nie mógł przybyć, gdyż jakiś mądraliński odpalił w pokoju
jakąś racę, co pociągnęło za sobą uruchomienie procedur
przeciwpożarowych, które z powodu jakiegoś błędu (może
mrozu właśnie) niepotrzebnie wezwały samochody strażackie...

Gazowe ogrzewanie budynku pracowało nieprawidłowo (trudno
było nad nim zapanować, gdyż był to pierwszy sezon grzewczy
tego ogrzewania) a budynek był wyziębiony tygodniowym nieużywaniem.

Rozchorowałem się i nie wyzdrowiałem pomimo upływu kilku tygodni...

Internet WiFi nie działał, gdyż na jednym (na pierwszym -- mam snapy)
kanale pracowało naraz kilkadziesiąt (sic!) nadajników WiFi. Wystarczyłoby
liczbę APków podzielić przez 10, aby łączność była. (w pokoju łapałem 11 APków
z tym samym SSIDem -- wzajemnie zakłócających się)

Komórkowy internet nie był doskonały. Czasami nie miałem nawet zasięgu GSM.


Z basenu nie korzystałem zbyt często, bo:

 - tuż po przyjeździe musiałem odstać w kolejce do lekarza
 - po paru dniach basen wyłączono z użycia
 - rozchorowałem się

NFZ początkowo zgodził się na przesunięcie terminu (bo pojechałem tam
do sanatorium) ale w ostatniej chwili zgodę wycofał. Tak ,,podziękował''
mi za to, że przed paru laty nie skompromitowałem jego lekarzy,
wysyłających mnie na leczenie nieistniejącego reumatyzmu -- mam
i skierowanie na leczenie reumatyzmu, i dwa wyniki badań krwi,
ukazujące brak reumatyzmu...

O moich problemach reumatycznych NFZ dowiedział się z internetu, nie
ze skierowania -- lekarz rodzinny kierował mnie do sanatorium na
leczenie/rehabilitację kręgosłupa, co wystarczająco podparł wynikami badań.
(czyli lekarz balneolog w NFZ nawet nie zajrzał do skierowania -- był zapewne przepracowany)

Ogólnie NFZ tak organizuje sanatoria, aby zniechęcić ludzi do tego typu
leczenia, o czym mogłem dowiedzieć się dzięki rozmowom z innymi kuracjuszami...

Sam byłem w sanatorium 4 razy w ciągu ostatnich kilku lat -- 2 razy z NFZ, 2 razy z ZUS.
(2 razy w Gołdapi, 2 razy w Wieńcu Zdroju)

-=-

Akumulator samochodowy po 10 dniach bez ładowania nie sprawił kłopotu.
(fabryczny -- samochód kupiony w salonie na początku lutego 2009 roku)
Paliwo też nie sprawiło kłopotu -- z oleju napędowego nie wydzieliła się parafina.

Przepaliła się żarówka H7. Po wymianie, nowa,
przeżyła tylko kilkaset km, po czym przepaliła się...

W czasie wymieniania nie dotknąłem szkła ani rękami, ani rękawiczkami.

Natomiast dotknąłem szkła innej H7 rękawiczkami -- zasyczało,
zaskwierczało, ale żarówka nie przepaliła się...

Do tej zmiany (z początku br) wymieniłem tylko jedną (i tylko jeden raz) żarówkę H7.
(przejechałem niewiele -- niespełna 40 tysięcy km)

Poza żarówkami (kierunkowskazowym zabrakło pomarańczowego
lakieru a H7 przepaliły się) miałem problem z otwarciem
klapy bagażnika -- przełamały się przewody rygla.

Volvo za diagnozę chciało ponad 2 stówy.

Usterkę usunął człowiek trudniący się autoalarmami -- za 5 dych.


Ciekawe, które przewody padną jako kolejne...

-=-

Ponadto miałem inny problem -- zgubiłem kluczyk.
Kluczyk spokojnie leżał na stoliku, ale nie widziałem go.
(być może byłem zbyt mocno zmęczony -- wówczas widzę raczej
niewiele; bywa, że małych przedmiotów po prostu nie widzę)

Volvo twierdzi, że nie można zdezaktywować kluczyka bez wizyty w serwisie.

IMO trochę głupie rozwiązanie.

-=-

Byłem w Wieńcu Zdroju z ZUS i z NFZ.
Różnica w traktowaniu -- jak między niebem i ziemią.
(odradzam NFZ)
Z całego tegorocznego pobytu zapamiętałem
gnanie podziemnymi tunelami na zabiegi i z zabiegów...
Jak policzyłem -- w tunelach tych spędziłem około 30 godzin!

W roku ubiegłym (ZUS) miałem ponad 3 razy więcej zabiegów
(ZUS daje więcej niż NFZ; ponadto trochę ;) dorzuciłem,
korzystając z tego, że nie tylko ja mam kłopoty z rachowaniem)
ale bez trudu zwiedziłem okolicę -- Bydgoszcz, Toruń, Ciechocinek
i pobliskie wsie oraz miasteczka...

W tym roku zwiedzałem jedynie Włocławek i Brześć Kujawski.
(niemal stale spałem, gdyż byłem rozchodowany)
Włocławek wiele zyskuje w nocnym oświetleniu.
(w dzień wygląda fatalnie -- chyba tylko budynki kościelne są tam zadbane)

W 2 roku użytkowania -- sanatoryjne budynki sypią się.
Widać włożone ogromne pieniądze (najbogatszego człowieka
w tamtej okolicy -- exsekretarza PZPR) i socjalistyczne
(fatalne!) myślenie.

Na oko -- nie ma co zbierać...
Ale może nie jest aż tak źle -- może trzeba tylko odkopać
i uszczelnić tunele oraz uszczelnić ściany oraz dachy?...
[raczej nie]
Dookoła widać brak wyobraźni i umiejętności...
Oraz ogromny wkład finansowy...

WiFi można poprawić tanim kosztem -- wystarczy wyłączyć 80% APków...
Przeciekające ściany i dachy to także niezbyt trudne zajęcie...
Błędy w projekcie ogrzewania dają znać o sobie tylko w niesprzyjających
okolicznościach. Gorzej z wentylacją -- a raczej brakiem tejże.
Ale są też inne problemy... Nie tyle poważniejsze, co trudniejsze
w usunięciu i nie uniemożliwiające używania, przez co nieusuwalne...

Ponadto widać niskie zarobki personelu, przekładające się na niechęć do pracy...
Tylko nieliczne osoby są zdeterminowane tak mocno, że nie wykazują zniechęcenia...

Polska rzeczywistość -- marnotrawienie i ludzkich zasobów, i nieludzkich...

Ogólnie obsługa BARDZO miła.

-=-

Wracając do samochodu...
Za Wyszkowem zajechałem drogę pędzącej furgonetce tak,
że kilkadziesiąt minut (; kierowca mścił się powolną jazdą.  ;)
Jeśli ktoś nie pojmuje -- za Wyszkowem był straszliwy korek...
Po tym korku byłem już tak dobity, że jechałem niemal nieprzytomny...

Kierowcy są obecnie bardzo wyrozumiali, dzięki czemu dotarłem do Białegostoku, zamiast do trumny...

Za wspólną jazdę ,,polskimi drogami'' i wyrozumiałość -- dziękuję. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o)  `-:`-'.'.  '`\.'`.'    ~'~'~'~'~'~'~'~'~    o.`.,
-bf-      `-    \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

ON zimą

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona