OT Glosniki PC zamiast glosnikow samochodowych? plusy/minusy

Data: 2009-07-15 11:56:19
Autor: pmolski
OT Glosniki PC zamiast glosnikow samochodowych? plusy/minusy
Witam,
zamontowalem sobie radyjko w samochodzie - starym struclu, ktory ma
mnie zawiezc na wakacje. Szukam glosnikow - i przyszedl mi do glowy
pomysl uzycia glosnikow komputerowych. Wbrew pozorom takie rozwiazanie
ma pare plusow ;)
Po pierwsze latwosc montazu - stawiam je na polce ;). Nie bede musial
bawic sie w robienie dziur w tapicerce czy tylniej polce.
Po drugie - jade z laptopem (praca) i bede mogl je tez uzywac do muzy/
filmow.
Minusy :
1. musialbym zrobic jakos obejscie wzmacniacza - tak powiedzial mi
znajomy elektronik. W samochodzie nie bede ich zasilal 220V ;)
2. Obejscie musialoby byc "wymienne" zebym mogl je przelaczac samochod/
laptop.

Pytanie - czy "jakosc" dzwieku w tanich glosnikach PC jest zblizona do
"jakosci" dzwieku w tanich glosnikach samochodowych?
Klopoty ze zrobieniem obejscia wzmacniacza?

W tej chwili "zamontowalem" w samochodzie sredniej wielkosci kolumne
od wiezy stereo kladac ja za tylnim siedzeniem.
Jezeli pomysl z glosnikami PC jest do bani to jutro jade na szrot po
glosniki samochodowe za 10 zl sztuka, ale nie bede w stanie ich
podlaczyc do laptopa.

Cale "car audio" jest robione po kosztach minimalnych - wartosc
samochodu oscyluje w granicach wartosci radiomagnetofonu z 1995 roku,
ktory zamontowalem w srodku ;) ;)

pozdr
Piotr

Data: 2009-07-15 21:19:33
Autor: JoteR
OT Glosniki PC zamiast glosnikow samochodowych? plusy/minusy
<pmolski@ant.pl> napisal:

mnie zawiezc na wakacje. [...]
jade z laptopem (praca)

Te dwa zdania sie wzajemnie wykluczaja.

1. musialbym zrobic jakos obejscie wzmacniacza - tak powiedzial mi
znajomy elektronik. W samochodzie nie bede ich zasilal 220V ;)

Chyba tu pomieszales 2 pojecia - obejscie wzmacniacza to jedno, a obejscie zasilacza (w glosnikach) to drugie.
To pierwsze mozesz zrobic na 2 sposoby:
1. Wyprowadzic sygnal sprzed wzmacniacza mocy w radiomagnetofonie, od biedy nawet z gniazdka sluchawkowego, jesli ów sprzet ma takowe. Wtedy mozesz prosto przelaczac sygnal pomiedzy "car audio" a laptopem, zawsze korzystajac ze wzmacniacza (i regulacji) w glosnikach. Wada - wzmacniacze w tanich glosnikach sa adekwatne do ich ceny, o basach raczej mozesz zapomniec.
2. Ominac wzmacniacz w glosnikach, dorabiajac w nich dodatkowe wejscie tylko dla "car audio", polaczone bezposrednio (z grubsza ujmujac) do glosników. Wada - zbytnie podglosnienie radiomagnetofonu moze Ci wysadzic te glosniki w powietrze.

Przystosowanie zasilania to jeszcze inna bajka, ale IMHO szkoda zachodu. Glosniczki komputerowe w samochodzie to bardzo sredni pomysl.

Jezeli pomysl z glosnikami PC jest do bani to jutro jade na szrot po
glosniki samochodowe za 10 zl sztuka, ale nie bede w stanie ich
podlaczyc do laptopa.

E tam, kazdy przytomny elektronik dorobi Ci wejscie w owym "car audio" do podlaczenia dzwieku z laptopa.

JoteR

Data: 2009-07-15 12:30:50
Autor: pmolski
On 15 Lip, 21:19, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:

> mnie zawiezc na wakacje. [...]
> jade z laptopem (praca)

Te dwa zdania sie wzajemnie wykluczaja.
I tu nie masz racji ;) - zawsze marzylem o plywaniu na desce przed
caly dzien, a wieczorem praca zeby miec na dalsze plywanie.

Chyba tu pomieszales 2 pojecia - obejscie wzmacniacza to jedno, a obejscie
zasilacza (w glosnikach) to drugie.
No to nie rozumiem - jak dzialaja glosniki PC? Maja wzmacniacz i
zasilacz?

[...]
O czyms takim myslalem - sposob na podpiecie przewodu z radia do
glosnika.

E tam, kazdy przytomny elektronik dorobi Ci wejscie w owym "car audio" do
podlaczenia dzwieku z laptopa.
To juz mam, kupilem za cale 1zl "kasete" z wyjsciem minijack.
Bardziej chodzi mi o zabranie glosnikow z samochodu i podlaczenie do
laptopa na kwaterze. W samochodzie bedzie grajek mp3 lub przenosnie CD
podlaczane przez kasete adapter.

I mam kolejne rozwiazanie samochodowe - znalazlem w graciarni mini
glosniki od wiezy
- do laptopa ich nie podlacze, ale nie beda zabieraly tyle miejsca w
samochodzie i nie trzeba bedzie latac po szrotach.

pozdr
Piotr

JoteR

Data: 2009-07-15 22:37:50
Autor: Kot Prezydenta
OT Glosniki PC zamiast glosnikow samochodowych? plusy/minusy

Uzytkownik <pmolski@ant.pl> napisal w wiadomosci news:c33772ca-69fd-41d5-b5c8-a986a10466e7c36g2000yqn.googlegroups.com...

Chyba tu pomieszales 2 pojecia - obejscie wzmacniacza to jedno, a obejscie
zasilacza (w glosnikach) to drugie.
No to nie rozumiem - jak dzialaja glosniki PC? Maja wzmacniacz i
zasilacz?

tak, maja i wzmacniacz i zasilajacy go zasilacz

Data: 2009-07-20 18:56:55
Autor: Radosław Sokół
W dniu 15.07.2009 21:30, pmolski@ant.pl pisze:
[...]

Chodzi o to, że na komputerze przenośnym nie da się wydajnie
i wygodnie pracować.

Data: 2009-07-15 12:30:58
Autor: pmolski

Data: 2009-07-15 12:31:03
Autor: pmolski

Data: 2009-07-16 00:48:49
Autor: BartekK
pmolski@ant.pl pisze:
[...]
A w razie wypadku/hamowania dostaniesz nimi po głowie lub zabiją twojego pasażera? Pomyśl dwa razy, jaką energię kinetyczną uzyskają dwa głośniki po 0,5kg sztuka. I wcale nie musi to być uderzenie w mur przy 160kmh/h, wystarczy ostre hamowanie albo poślizg.

Pytanie - czy "jakosc" dzwieku w tanich glosnikach PC jest zblizona do
"jakosci" dzwieku w tanich glosnikach samochodowych?
Może być zbliżona, pod warunkiem że słuchasz z głośnością "domowego słuchania komputera" Zauważ że w aucie masz _znacznie_ głośniej, zwłaszcza jak sam wspominasz - to trochę sztrucel... Byle radio samochodowe z 1993roku ma te 10W na kanał, podobnie głośniki (niezależnie od jakości dzwięku, szerokości pasma itd, ale jakąś tam moc i ciśnienie akustyczne mają). Komputerowe pierdziki mają 1000p.m.p.o a realnie to po 2W na kanał i to przy znacznym pierdzeniu. Porównaj wielkość membrany tych głośników - aby wywołać takie same ciśnienie akustyczne potrzebujesz albo powierzchni, albo znacznych wychyłów i ogromnych mocy (a tego z pewnością w głośniczkach od pc nie będzie)

Jak chcesz głośniki za 10zł to nie jedz na szrot, tylko do sklepu/targowiska - jakieś najtańsze "chińszczyzna" marki blow, vtech, vsonic itp kupisz parę nowych za ~15zł, przynajmniej nie będą charczeć na dziendobry z powodu przemoczenia papieru i zatarcia opiłkami cewki...

Data: 2009-07-20 18:59:05
Autor: Radosław Sokół
W dniu 15.07.2009 20:56, pmolski@ant.pl pisze:
Po pierwsze latwosc montazu - stawiam je na polce ;). Nie bede musial

Musisz przyśrubować. Nie wolno *stawiać* niczego tego typu
na półce. W razie hamowania dostaniesz takim głośnikiem
ślicznie po potylicy i trup na miejscu.

Po drugie - jade z laptopem (praca) i bede mogl je tez uzywac do muzy/

Jak zostało już wspominane -- na notebooku nie da się
zbyt efektywnie pracować ;)

Po drugie -- komputera przenośnego w czasie jazdy luzem
gdzieś na fotelu też nie wolno stawiać.

Jezeli pomysl z glosnikami PC jest do bani to jutro jade na szrot po
glosniki samochodowe za 10 zl sztuka, ale nie bede w stanie ich
podlaczyc do laptopa.

Też się da obejść, ale radziłbym zapomnieć o pomyśle wkłada-
nia czegokolwiek będącego luzem do kabiny.

OT Glosniki PC zamiast glosnikow samochodowych? plusy/minusy