(OT) Problem z wyświetlaniem filmów

Data: 2009-02-27 13:29:16
Autor: RK
(OT) Problem z wyświetlaniem filmów
Nie wiem na jakiej grupie zadać to pytanie, tę znam, więc spróbuję tutaj. Mam tv Philips 32" CRT 32PW9551/12 (HDMI) i chciałem oglądać na nim filmy odpalane z kompa. Karta graficzna to ATI Radeon 9550, ma wyjście analogowe (tu mam podłączony monitor) i cyfrowe (tu podłączyłem kablem HDMI/DVI do tv). Problem polega na tym, że kiedy odpalam SubEdit Playera z filmem, widać okno programu ale nie widać filmu (na monitorze widać). Co ciekawe pod mplayer classic widać film na tv ale nie reskaluje mi go (pod SubEditem to samo), więc widzę tylko mały prostokąt. Próbowałem coś pozmieniać w opcjach ekran/ustawienia ale nie mogę uzyskać zamierzonego efektu: wyświetlania filmu na monitorze i na tv, no i żeby film na tv był na całym ekranie. Proszę o pomoc.

P.S. Na marginesie dodam, że ta konfiguracja działała mi jakiś czas temu, czyli miałem film na obu ekranach: monitora i tv i tv reskalował go do całego ekranu ale zacząłem grzebać w opcjach ekran/ustawienia i popierniczyło się :(

--
Robert.

Data: 2009-02-27 13:36:05
Autor: RK
RK pisze:
[...]

Zapomniałem dodać. Napisy mimo, że filmu nie widać pokazują się.

--
Robert.

Data: 2009-02-27 14:48:23
Autor: ursynek
RK pisze:
RK pisze:
[...]

A spróbuj zrobić tak:
- odpal film w Windows Media Player(zatrzymaj jak wystartuje)
- odpal film w subedit(WMP musi być odpalony w tle)

U mnie to działało.

Data: 2009-02-27 14:55:41
Autor: Tomasz Fabiszewski
(OT) Problem z wyświetlaniem filmów
Przeczytaj co to jest overlay - na kartach graficznych.

W sterowniku karty graficznej włącz tryb Theater Mode i po sprawie.
Aby miec napisy na drugim ekranie ( bo to będzie twój drugi problem ) uzyj programu takiego który pozwala wrenderować napisy w overlay drugiego okna ( bsplayer, allplayer , g400 itp.)

Pozdrawiam

Data: 2009-02-27 16:21:34
Autor: RK
Tomasz Fabiszewski pisze:

[...]

Nie bardzo wiem, gdzie ten tryb włączyć. Obecnie mam zainstalowane 7,6 xp dd 48640, to podstawowe stery.
Jak pisałem, wcześniej to działało (film na obu ekranach, reskalowany na tv), czemu teraz nie chce? Nic nie zmieniałem, oprócz gmerania w start/panel sterowania/ekran/ustawienia kompa, w sumie bawiłem się rozdzielczością drugiego monitora czyli tv.

--
Robert.

Data: 2009-02-27 16:45:34
Autor: Tomek Głowacki
RK pisze:
Tomasz Fabiszewski pisze:

[...]

Jeśli TV masz podpięte po HDMI, to powinno go wykryć i powinieneś móc ustawić mu niezależne parametry. Monitor daj na primary, TV na secondary. Monitory w takim trybie, żebyś mógł okienka przesuwać między wyświetlaczami (czyli jakby jeden duży).

Potem w subedicie z paska narzędzi ustaw na którym monitorze ma być odpalany film. Powinno działać.

Aaa. Jak się zachowuje VLC w wersji 0.9.6 i 0.9.8 ? Sprawdź, i powiedz na którym jak to działa (różnią się implementacją obsługi dwóch monitorów).

Ogólnie, Theater mode to chyba ci się nie opłaca (o ile dobrze pamiętam, na ATi dawał możliwość odpalania filmu i tu i tu jednocześnie), np. u mnie go w ogóle nie ma... wystarczy tryb, w którym możesz przeciągać okna między monitorami (DualView?) a następnie w SubEdit wymusić wyświetlanie filmu na tym drugim monitorze (kolejność ustaw sobie który jest który w CCC).

O to chodziło? :)

Pozdr,
TOmek

Data: 2009-02-27 18:03:43
Autor: RK
Tomek Głowacki pisze:

[...]

Działa. Tylko to kombinacja "obraz na tv, a okno programu na monitorze". W ekran/ustawienia musiałem "dołączyć" second monitor. Jest to jakieś wyjście. Szkoda, że nie chce działać "ten sam film na obu ekranach".

Aaa. Jak się zachowuje VLC w wersji 0.9.6 i 0.9.8 ? Sprawdź, i powiedz na którym jak to działa (różnią się implementacją obsługi dwóch monitorów).

Na 0.9.7 nie ma filmu na tv. jest ramka programu ale filmu nie ma. Ściągnąłem wersję 0.9.8 ale po instalacji program się nie otwiera ze względu na "nieprawidłową konfigurację". Dziwne, do tej pory wszystkie wersje vlc instalowały się bez problemu. Spróbuję jeszcze raz zainstalować 0.9.8 przy "dołączonym drugim monitorze".

[...]

Czyli muszę jednak zainstalować stery z tymi dodatkowymi aplikacjami center control coś tam?

O to chodziło? :)

Generalnie chciałem mieć możliwość wyświetlania filmu na obu ekranach lub tylko na tv. Na chwilę obecną, dzięki Twoim wskazówkom działa opcja druga: jest film na tv (na monitorze tylko okno programu). Byłoby super, gdyby działały obie opcje

--
Robert.

Data: 2009-02-27 18:09:35
Autor: RK
RK pisze:

[...]

No niestety, "nie można uruchomić aplikacji, ponieważ jej konfiguracja jest niewłaściwa" :( Ponowne zainstalowanie... próbowałem kilka razy, nie wchodzi :)

--
Robert.

Data: 2009-02-27 19:10:17
Autor: Tomek Głowacki
RK pisze:
RK pisze:

[...]

Zrób to z zipów, VLC nie musi być instalowany. To tak z ciekawości, bo u mnie 0.9.6 śmiga na secondary (czyli overlay na drugim, a wszystko inne na pierwszym) a 0.9.8 tylko na pierwszym, a jak wymuszę drugi to mam ciemno.

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-02-27 19:15:45
Autor: Tomek Głowacki
RK pisze:

[...]

Nie mam pewności, czy Theatre Mode = Clone Mode w nVidii.... bo to własnie to czego szukasz.

Theater Mode, który kiedyś owszem był, chyba wyparował po którejś wersji sterów/hardwaru (patrzyłem dziś na 2400XT i jakiś Catalystach 8.x, takie biurowe gówno - nie ma, na 9700Pro pamiętam, że był ten tryb, ale to było daaawno temu)..

A co do konfiguracji wielu monitorów - CCC pomaga to ogarnąć, więc zainstaluj, może doszukasz się u siebie jakiejś analogicznej opcji do Theatre Mode/Clone Mode.

Pozdr,
Tomek

Data: 2009-02-27 19:21:17
Autor: Tomasz Fabiszewski

Użytkownik "RK" <trevorrkout@poczta.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:go90us$n2b$1nemesis.news.neostrada.pl...
Tomasz Fabiszewski pisze:

[...]

Panowie od czego są instrukacje ( ati do swoich catalystów instrukcje daje po polslku od 3 lat ). Z tego co pamiętam - tryb sterownika zaawansowany - opcje video w rozwijanej liście theater mode i tyle ustawiamy czy ma byc w oknie czy na duzym ekranie w zależności od trybu klonowania lub rozszerzonego pulpitu.

Pozdrawiam

Data: 2009-02-27 16:38:55
Autor: RK
Tomasz Fabiszewski pisze:
Przeczytaj co to jest overlay - na kartach graficznych.

Żeby była jasność, chciałbym mieć ten sam film na obu ekranach (tak, jak miałem na początku).
Zauważyłem właśnie, że podczas restartu, kiedy winda się ładuje, wszystko widzę na tv i to zreskalowane ale znika, kiedy pojawia się pulpit.

--
Robert.

Data: 2009-02-27 15:41:17
Autor: RK
ursynek pisze:

A spróbuj zrobić tak:
    - odpal film w Windows Media Player(zatrzymaj jak wystartuje)
    - odpal film w subedit(WMP musi być odpalony w tle)
U mnie to działało.

No działa ale nie reskaluje obrazu. Poza tym ciekawi mnie czemu tak się dzieje?

--
Robert.

Data: 2009-03-02 07:19:33
Autor: ursynek
RK pisze:
ursynek pisze:

[...]

Szczerze nie mam pojęcia ;P Kiedyś miałem ten problem i przy okazji zauważyłem, że przy takiej konfiguracji działa to poprawnie(w miarę poprawnie).

Pozdrawiam!
ursyn

Data: 2009-02-28 15:35:28
Autor: doslaw
RK pisze:
[...]

ustaw drugi monitor jako pierwszy/glowny
a jak bys mial laptopa to wystarczylo by wcisnac funkcyjny+przelaczanie obrazu

albo zainstaluj lepszy odtwarzacz (skoro pod jednym ci dziala, pod drugim nie)

(OT) Problem z wyświetlaniem filmów