OT Re: Brooks zimą

Data: 2009-10-10 09:42:05
Autor: Abece
OT Re: Brooks zimą
Marek 'marcus075' Karweta wrote:

Witam.
Szybko i na temat: czy siodło Brooksa może zostać uszkodzone zdrowo
ujemną temperaturą? Innymi słowy, czy szukać jakiegoś siodła
alternatywnego na zimę, czy jeździć na Brooksie B17?

USE fotelik :D ;P

Data: 2009-10-10 14:36:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
OT Re: Brooks zimą
Abece bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
[...]

Już Ci mówiłem: nie stać cię na Brooksa i dorabiasz ideologię.
;->

Data: 2009-10-10 08:34:56
Autor: Michał Wolff
OT Re: Brooks zimą
On 10 Paź, 14:36, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

Już Ci mówiłem: nie stać cię na Brooksa i dorabiasz ideologię..

A Ty dorabiasz jeszcze większą ideologię, by usprawiedliwić ten
wydatek :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-10 21:32:54
Autor: Titus Atomicus
OT Re: Brooks zimą

sp...@gmail.com> wrote:

> Już Ci mówiłem: nie stać cię na Brooksa i dorabiasz ideologię.

A Ty dorabiasz jeszcze większą ideologię, by usprawiedliwić ten
wydatek :))

E, tam. Ja w tym roku bylem na wycieczce nad Zalewem Zegrzynskim i b. jestem zadowolony z mojego Brooksa.

TA

Data: 2009-10-11 03:29:47
Autor: Michał Wolff
OT Re: Brooks zimą
On 10 Paź, 21:32, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

E, tam. Ja w tym roku bylem na wycieczce nad Zalewem Zegrzynskim i b.
jestem zadowolony z mojego Brooksa.

Nie chcę być złośliwy, ale dystanse jakie robisz niewiele o siodle
powiedzą. Moje też jest z reguły wygodne, dopiero na dystansach
wymagających powyżej 10-12h jazdy czuje się niedogodności
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-11 12:34:20
Autor: Piotr 'Kosu' Kosewski
OT Re: Brooks zimą
Michał Wolff wrote:
Nie chcę być złośliwy, ale dystanse jakie robisz niewiele o siodle
powiedzą. Moje też jest z reguły wygodne, dopiero na dystansach
wymagających powyżej 10-12h jazdy czuje się niedogodności

Fantastyczny argument :d
Na szczęście dystanse powyżej 12h robi pewnie najwyżej 0.01% rowerzystów na świecie i cała reszta mogłaby z powodzeniem używać tych okropnych Brooksów - nawet jeśli są wybitnie wygodne tylko przez pierwsze 6 godzin jazdy :]

pozdrawiam,
PK

Data: 2009-10-11 03:39:34
Autor: Michał Wolff
OT Re: Brooks zimą
On 11 Paź, 12:34, Piotr 'Kosu' Kosewski <notb.mailWYT...@TOgmail.com>
wrote:

[...]

Nie zrozumiałeś. Po co wydawać grube pieniądze na Brooksa skoro i
zwykłe siodło da ci podobny komfort na krótkiej trasie, bez
konieczności zabezpieczania go przed wodą, smarowania pastą itd.? W
sezonie jesienno-zimowym takie warunki masz niemal codziennie, więc
robi się to już upierdliwe.

Nie przyjmuj poza tym jako aksjomatu teorii że Brooks musi być
wygodny, bo paru użytkowników, którzy się na preclu wypowiadali wcale
nie było z nich zadowolonych. Jest to wyraźna mniejszość - ale jak
najbardziej są takie przypadki.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-11 14:20:43
Autor: Piotr 'Kosu' Kosewski
OT Re: Brooks zimą
Michał Wolff wrote:
[...]

Grube pieniądze? Przecież tanie Brooksy kosztują raptem 300-400 zł. To
już cena porównywalna z lepszymi siodłami "standardowymi".

[...]

Ale dla większości wygodne są. A że ludzie są różni, to wszyscy wiemy.
Nie da się nawet zrobić materaca czy krzesła wygodnego dla każdego, więc
trudno wymagać, aby istniało takie siodło.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-10-11 14:49:31
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
OT Re: Brooks zimą
Dnia 11.10.2009 14:20 użytkownik Piotr 'Kosu' Kosewski napisał :
Michał Wolff wrote:
[...]

A zwykłe siodło kosztuje 100 zł. Po co zatem wydawać 300-400 zł?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-11 06:16:44
Autor: Rowerex
OT Re: Brooks zimą
On 11 Paź, 13:49, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

A zwykłe siodło kosztuje 100 zł.

Wpisałem w wyszukiwarkę allegro "zwykłe siodło" i nie ma nic ;-)

Po co zatem wydawać 300-400 zł?

Aby kupić coś do d...y :P

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-11 16:18:29
Autor: Piotr 'Kosu' Kosewski
OT Re: Brooks zimą
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
A zwykłe siodło kosztuje 100 zł. Po co zatem wydawać 300-400 zł?

Zwykły rower kosztuje 2000 zł i jeździ. Ile dałeś za swój? :]

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-10-11 18:51:38
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
OT Re: Brooks zimą
Dnia 11.10.2009 16:18 użytkownik Piotr 'Kosu' Kosewski napisał :
Mikołaj "Miki" Menke wrote:
A zwykłe siodło kosztuje 100 zł. Po co zatem wydawać 300-400 zł?

Zwykły rower kosztuje 2000 zł i jeździ. Ile dałeś za swój? :]

Ale mój jeździ lepiej. ;-P

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-11 14:00:53
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
OT Re: Brooks zimą
Dnia 11.10.2009 12:29 użytkownik Michał Wolff napisał :
[...]

Sugerujesz, że jak się jeździ 4-5 h to można założyć byle co?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-11 05:22:31
Autor: Michał Wolff
OT Re: Brooks zimą
On 11 Paź, 14:00, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

Sugerujesz, że jak się jeździ 4-5 h to można założyć byle co?

Nie sugeruję, że na takich trasach jak robi Titus (krótkie dystanse,
częste przerwy na zwiedzanie) różnica pomiędzy Brooksem a siodłem
plastikowym nie będzie znacząca.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-11 14:48:15
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
OT Re: Brooks zimą
Dnia 11.10.2009 14:22 użytkownik Michał Wolff napisał :
[...]

Rozumiem, że zabrakło przecinka/kropki po pierwszym "nie"?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-11 06:11:56
Autor: Michał Wolff
OT Re: Brooks zimą
On 11 Paź, 14:48, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

Rozumiem, że zabrakło przecinka/kropki po pierwszym "nie"?

Co za dedukcja!
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-11 17:27:26
Autor: Titus Atomicus
OT Re: Brooks zimą
In article <709a6d21-2eaa-42e7-82d2-36ce15f927a6@g31g2000yqc.googlegroups.com>,
> [...]

Nie, sugeruję, że na takich trasach jak robi Titus (krótkie dystanse,
częste przerwy na zwiedzanie) różnica pomiędzy Brooksem a siodłem

A ja czuje te roznice.
Powiem wiecej, czuje ja nawet po godzinie.
Owszem, w pampersach nie jezdze, bo jakos nie potrafie sobie wyobrazic jezdzenia w jednym przepoconym pampersie przez kilka dni, czy praniem tego w sytuacji, kiedy codziennie zmieniam miejsce noclegu.

TA

Data: 2009-10-11 09:04:28
Autor: tadek
OT Re: Brooks zimą
On 11 Paź, 17:27, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article
<709a6d21-2eaa-42e7-82d2-36ce15f92...@g31g2000yqc.googlegroups.com>,
 Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:

> [...]

jezdzenia w jednym przepoconym pampersie przez kilka dni, czy praniem
tego w sytuacji, kiedy codziennie zmieniam miejsce noclegu.

Panowie nad czym tu debatować. Zużyje się jeden Brooks B 17 kupi się
drugiego. Każda rzecz w rowerze się zużywa kupuje się wtedy nową. 3
łańcuchy= 1 Brooks.
A Wy przeżywacie siodełko jak gdyby to była jakaś niepowtarzalna, nie
do zdobycia rzecz.

Data: 2009-10-11 18:28:14
Autor: Tomasz Minkiewicz
OT Re: Brooks zimą
On Sun, 11 Oct 2009 09:04:28 -0700 (PDT)
tadek <tadeklodz@poczta.onet.pl> wrote:

On 11 PaĹş, 17:27, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
> [...]

Panowie nad czym tu debatować. Zużyje się jeden Brooks B 17 kupi się
drugiego. Każda rzecz w rowerze się zużywa kupuje się wtedy nową.

To tak nie działa, bo Brooksy mają taki etap istnienia, gdy zużywają
się jak w „Stare jest piękne” Brina, a nie tak jak większość rzeczy
w naszym trapionym entropią wszechświecie.

A Wy przeżywacie siodełko jak gdyby to była jakaś niepowtarzalna, nie
do zdobycia rzecz.

Idź i obejrzyj „2 secondes”, a konkretnie scenę w której Laurie
i Lorenzo przechwalają się rowerowymi kontuzjami.
Siodło to nie jest jakiśtam łańcuch. Siodło jest ważne! BARDZO WAŻNE! :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-10-11 19:04:55
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
OT Re: Brooks zimą
 Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:

[...]

A jak często można zmieniać? Rok, pół roku, miesiąc? A może jesteś szejkiem naftowym z Bliskiego Wschodu i jak wracasz np. na przebitej dętce to wyrzucasz rower do śmieci i kupujesz nowy?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-11 10:27:20
Autor: Rowerex
OT Re: Brooks zimą
On 11 Paź, 18:04, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

A może jesteś  szejkiem naftowym z Bliskiego Wschodu

Większość preclowiczów to szejkowie naftowi, tudzież benzynowi - ja
np. szejkuje benzyną ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-11 22:15:41
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
OT Re: Brooks zimą
Dnia 11.10.2009 19:27 użytkownik Rowerex napisał :
[...]

Ja jestem szejkiem mieszanym, używam wody z proszkiem do prania i benzyny, ostatnio zdarzyło mi się też pasty do mycia rąk "mechanik".

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-11 18:55:27
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
OT Re: Brooks zimą
Dnia 11.10.2009 17:27 użytkownik Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał :
[...]

A tak to jeździsz w przepoconym czymś innym? Czy pierzesz codziennie? Tak czy siak można skombinować np. 6 kompletów spodenek i koszulek i nie prać w ogóle, tak jak ja zrobiłem na MTB Challenge. :-D

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-10 23:50:56
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
OT Re: Brooks zimą
Michał Wolff bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
sp...@gmail.com> wrote:

Już Ci mówiłem: nie stać cię na Brooksa i dorabiasz ideologię.

A Ty dorabiasz jeszcze większą ideologię, by usprawiedliwić ten
wydatek :))

A gdzie ja ideologię dorabiam? To jest bardzo wygodne siodło, a to, że
trzeba o nie czasami zadbać... No przepraszam Cię, Michał, ale czy Ty, na
przykład, łańcucha nie smarujesz?

Data: 2009-10-11 03:34:20
Autor: Michał Wolff
OT Re: Brooks zimą
On 10 Paź, 23:50, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

A gdzie ja ideologię dorabiam? To jest bardzo wygodne siodło, a to, że
trzeba o nie czasami zadbać... No przepraszam Cię, Michał, ale czy Ty, na
przykład, łańcucha nie smarujesz?

Tylko łańcuch to każdy trzeba smarować, siodło przed wodą chronić -
już nie. Nie oszukujmy się - oprócz wagi odporność na wodę to jest
duża przewaga typowych siodeł nad Brooksem. W dzień naprawdę deszczowy
jadąc na rowerze siodło zawsze będzie mniej lub bardziej mokre, nie
tylko na postoju.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-11 03:41:25
Autor: Rowerex
OT Re: Brooks zimą
On 11 Paź, 11:34, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:

 oprócz wagi odporność na wodę to jest
duża przewaga typowych siodeł nad Brooksem.

Ta przewaga kończy się w lecie parzeniem w tyłek.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-11 04:03:34
Autor: Michał Wolff
OT Re: Brooks zimą
On 11 Paź, 12:41, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

Ta przewaga kończy się w lecie parzeniem w tyłek.

Mnie nic nie parzy, te problemy które z siodłem mam wynikają z obtarć,
a trafia się to na bardzo długich trasach, podobnie jest z tysiącami
użytkowników tradycyjnych siodeł, bo te zdecydowanie przeważają.
Widziałes zawodowca na Brooksie? Wiesz ile oni rocznie jeżdżą? Gdyby
się te ich żyletki ważące poniżej 200g nie sprawdzały - to zwyczajnie
by się przesiedli na szersze, bo nie da się przejechać 20-etapowego
wyścigu, dzień w dzień po prawie 200km z obtartym tyłkiem.

I jeszcze inna sprawa - ja używam siodła lekkiego, ok.300g, gdybym
szukał siodła w parametrach wagowych Brooksa - to bym sztucznych,
znacznie wygodniejszych od mojego znalazł na pęczki.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-11 04:30:41
Autor: Rowerex
OT Re: Brooks zimą
On 11 Paź, 12:03, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
On 11 Paź, 12:41, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

> Ta przewaga kończy się w lecie parzeniem w tyłek.

Mnie nic nie parzy

Bo jeździsz w pampersach i nie masz porównania.

Widziałes zawodowca na Brooksie?

Oczywiście. Przez dziesięciolecia zawodowcy jeździli na Brooksach i
skórzanych siodełkach innych producentów. Potem zaś narodził się
marketing promujący ceratę, tworzywa sztuczne i piąty okres ery
paleozoicznej.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-11 04:36:20
Autor: Michał Wolff
OT Re: Brooks zimą
On 11 Paź, 13:30, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

Bo jeździsz w pampersach i nie masz porównania.

To co, żeby przewagę Brooksa zobaczyć mam nie używać pampersów? :))
Pampers to dla mnie na długiej trasie wyposażenie obowiązkowe, jak dla
99% ludzi jeżdżących długie trasy (także tych z Brooksami)

[...]

Ja mówię o obecnym sprzęcie, nie przedwojennym :))
Kiedyś też używali 15kg stalowych rowerów bez przerzutek, ale od tego
czasu świat trochę poszedł do przodu. I nie opowiadaj bajek o jakimś
marketingu, bo siodła sztuczne wyparły skórzane z rynku nie przez
żaden marketing, tylko niższą wagę i łatwiejszą obsługę.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-11 04:51:27
Autor: Rowerex
OT Re: Brooks zimą
On 11 Paź, 12:36, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
On 11 Paź, 13:30, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

> Bo jeździsz w pampersach i nie masz porównania.

To co, żeby przewagę Brooksa zobaczyć mam nie używać pampersów? :))

A spróbuj nie używać.

Pampers to dla mnie na długiej trasie wyposażenie obowiązkowe, jak dla
99% ludzi jeżdżących długie trasy (także tych z Brooksami)

Skórzane siodełka to nie ideał, ale mają też sporo zalet, zwłaszcza w
lecie. Ja akurat nienawidzę spodenek z wkładką w lecie, kiedy jadę na
jakąś sześcio czy siedmiogodzinną trasę. Pocę się na tyle intensywnie,
że po pewnym czasie pampers i lycra robią się nieprzyjemne.

Na jesień, wiosnę i zimę montuję inne siodełka, typowa cerata i gąbka
- owszem bardzo wygodne, ale wymagają spodenek z wkładką. W lecie
jazda na czymś takim to katorga, porównywalna z jazdą na rozpalonym
żelazku. Próbowałem parokrotnie i stwierdziłem, że nigdy więcej..

Zależy o której wojnie mówimy :)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-11 05:24:06
Autor: Michał Wolff
OT Re: Brooks zimą
On 11 Paź, 13:51, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

[...]

Ale nie wyciągaj na podstawie swoich nietypowych doświadczeń ogólnych
wniosków. Z pampersami jeździ wiekszość rowerzystów i nie mają tego
typu problemów
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-11 11:14:40
Autor: Jan Srzednicki
OT Re: Brooks zimą
On 2009-10-11, Michał Wolff wrote:
On 11 PaĹş, 12:41, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

[...]

Hm, a nie lepiej akurat przy wyborze siodła nie kierować się wagą, skoro
jeździsz tak długie trasy?

Data: 2009-10-11 04:28:09
Autor: Michał Wolff
OT Re: Brooks zimą
On 11 Paź, 13:14, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:

Hm, a nie lepiej akurat przy wyborze siodła nie kierować się wagą, skoro
jeździsz tak długie trasy?

Każdy ma swoje priorytety, dla mnie najistotniejszą cechą roweru jest
niska waga, bo to oznacza, że ten sam dystans przejadę szybciej niż na
wygodnym rowerze miejskim ważącym 14kg i na siodle będę siedział
krócej. A niska waga zawsze jest kompromisem względem wygody. I nie
oszukujmy - ilu widziałeś ludzi jeżdżących na długie (ponad 300km)
trasy z Brooksami? Obejrzyj sobie zdjęcia z zakończonego niedawno
ekstremalnego rajdu dookoła Polski (ponad 3tys km w 10 dni). Wszyscy
użytkownicy mieli siodła dużo bardziej wyżyłowane od mojego, więc coś
w tym jednak musi być, nie uważasz?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-11 04:37:18
Autor: Rowerex
OT Re: Brooks zimą
wrote:

> [...]

ekstremalnego rajdu dookoła Polski (ponad 3tys km w 10 dni). Wszyscy
użytkownicy mieli siodła dużo bardziej wyżyłowane od mojego, więc coś

I podobno mieli okrągłe koła, podczas gdy użytkownicy Brooksów mają
kwadratowe ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2009-10-11 05:15:32
Autor: Michał Wolff
OT Re: Brooks zimą
On 11 Paź, 13:37, Rowerex <rowe...@op.pl> wrote:

I podobno mieli okrągłe koła, podczas gdy użytkownicy Brooksów mają
kwadratowe ;-)

Nie ma to jak rzeczowy argument...
Fakty są takie, że miażdżąca większość ludzi jeżdżących ekstremalne
wielogodzinne trasy używa siodeł tradycyjnych i to bardzo wąskich.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-10-11 14:05:43
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
OT Re: Brooks zimą
Dnia 11.10.2009 13:03 użytkownik Michał Wolff napisał :
[...]

No właśnie. Mnie też nic nie parzy, bo jeżdżę w odpowiednim ubraniu. Poza tym wiele z tych lekkich siodeł też jest pokrytych cienką skórą.

I jeszcze inna sprawa - ja używam siodła lekkiego, ok.300g

300 g to nie jest lekkie siodło. ;-P

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-12 19:23:25
Autor: Iguan007
OT Re: Brooks zimą

"Rowerex" <rowerex@op.pl> wrote in message

Ta przewaga kończy się w lecie parzeniem w tyłek.

Naprawde? Kurcze, nie zauwazylem.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-10-11 13:02:19
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
OT Re: Brooks zimą
sp...@gmail.com> wrote:

[...]

I kto to mówi? Ten, który sugeruje, że błoto samo się odkruszy? Poza tym jak zwykle porównanie nietrafione, łańcuchy się smaruje, bo są poddawane dużym obciążeniom (głównie chodzi o tarcie), a poza tym widziałeś takie, których się nie smaruje? Zaś siodełek, z którymi nie trzeba się pieprzyć jest mnóstwo, ja się z żadnym moim nie muszę certolić, jak Ty ze swoim wspaniałym Brooksem. ;-P

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-10-11 04:33:42
Autor: Rowerex
OT Re: Brooks zimą
On 11 Paź, 12:02, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

Zaś siodełek, z którymi nie trzeba się pieprzyć jest mnóstwo

Co za świat, wkoło sami zboczeńcy ;-)

Pozdr-
-Rowerex

OT Re: Brooks zimą