OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli

Data: 2020-04-26 10:09:58
Autor: Janusz
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych co się  tak plują że lekarstwo bardziej szkodzi, okazuje się że nawet Ci co lekko przeszli wirusa mają nieodwracalnie płuca zniszczone, np nurkowie którzy już po wirusie nimi nie moga być.

"Lekarze z Kliniki Uniwersyteckiej w Innsbrucku (Austria) przebadali sześciu austriackich nurków. Wszyscy byli zakażeni koronawirusem, ale mieli łagodne objawy i przebywali w domowej kwarantannie. 5-6 tygodni temu uznano ich za wyleczonych.

Badania wykazały jednak, że choroba COVID-19 wywołała u nich trwałe uszkodzenia płuc. Austriacy, którzy wcześniej byli uznawani za zdrowych, nie będą mogli wrócić do nurkowania.

Uszkodzenia płuc są nieodwracalne. To szokujące, nie rozumiemy, co się tutaj dzieje - powiedział w rozmowie z APA lekarz z Kliniki Uniwersyteckiej w Innsbrucku Frank Hartig."

https://www.o2.pl/artykul/koronawirus-niepokojace-doniesienia-z-austrii-nawet-lagodny-przebieg-moze-niszczyc-pluca-6503967816501377a

No i co Cavallino durniu? dalej uważasz że lekarstwo bardziej szkodzi?

--
Janusz

Data: 2020-04-26 13:42:04
Autor: nadir
W dniu 26.04.2020 o 10:09, Janusz pisze:

dalej uważasz że lekarstwo bardziej szkodzi?

No ale jest lekarstwo na to konkretne dziadostwo?

Data: 2020-04-26 04:50:44
Autor: Zenek Kapelinder
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Jest lekarstwo. To kwarantanna, maski na ulicach i odkazanie wszystkiego i wszędzie.

Data: 2020-04-26 05:11:43
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Proponowalbym zacząć od nauki języków ;-)

"Es gibt Hinweise darauf, dass die Patienten sowohl in ihrem Allgemeinzustand lange brauchen, um sich zu erholen. Also über nach einem Monat nach Krankenhausentlassung sind sie noch allgemein geschwächt, und auch die Lungenfunktion, die scheint nicht gut zu sein", hatte der Chefvirologe der Berliner Charité im NDR-Info-Podcast erklärt.

Lekarze już wcześniej ostrzegali że pełna rekonwalescencja może potrwać do 1 miesiąca (od wyjścia te szpitala) a w pewnych przypadkach nawet dłużej. Dla zawodowego nurka u którego stan płuc odgrywa kluczową rolę jest to oczywiście problem.

I dalej Obwohl ihr Krankheitsverlauf nicht schwerwiegend gewesen ist, können sie ihren Sport nun erstmal nicht mehr ausüben.

Czyli że aktualnie nie mogą nurkować ;-)

Data: 2020-04-26 16:59:44
Autor: Budzik
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Użytkownik Przemek Jedrzejczak przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

Proponowalbym zacząć od nauki języków ;-)

dzieki Przemo, nie znam niemieckiego i dałem się nabrac na Janusza tłumaczenie... Janusz, jakies słowo komentarza?

--
Pozdrawia... Budzik
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

Data: 2020-04-26 11:43:54
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
To nie jego wina tylko tego portalu O2.
Clickbait nie pierwszy i nie ostatni.

Data: 2020-04-26 20:58:47
Autor:

Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsABABBF73689D1budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

Janusze nigdy nie przyznają się do błędu.

Data: 2020-04-26 21:21:23
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-26 o 20:58, Ghost pisze:

[...]

Odpier.. się ode mnie, czy ja tłumaczyłem artykuł? masz link szukaj sobie tłumacza.

--
Janusz

Data: 2020-04-28 10:37:02
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-27 o 19:34, Ghost pisze:

[...]

Jak byś nie pisał w internetach to tylko by twoja matka wiedziała o twoim niedojebaniu muzgowym a tak wiedzą wszystcy.

Data: 2020-04-28 09:46:20
Autor: Budzik
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Użytkownik Janusz janusz_kk@o2.pl ...

Jak byś nie pisał w internetach to tylko by twoja matka wiedziała o twoim niedojebaniu muzgowym a tak wiedzą wszystcy.

Zenek ma konkurenta ;-DDDDD

--
Pozdrawia... Budzik
Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

Data: 2020-04-28 11:58:21
Autor: Cavallino
W dniu 28-04-2020 o 11:46, Budzik pisze:
Użytkownik Janusz janusz_kk@o2.pl ...

Jak byś nie pisał w internetach to tylko by twoja matka wiedziała o
twoim niedojebaniu muzgowym a tak wiedzą wszystcy.

Zenek ma konkurenta ;-DDDDD

Ale jak dziwna prawidłowość: uwielbia pis i jego działania, jest chamidłem, szkół nie kończył, co widać po ortografii, miałkość rozumowania porażająca - i tak ma każdy z nich.

Typowy przedstawiciel suwerena.....

Data: 2020-04-28 16:17:27
Autor: Janusz

Data: 2020-05-08 20:21:37
Autor: ąćęłńóśźż
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Wypisz wymaluj miszczu kawalino.

-- -
jest chamidłem, szkół nie kończył, co widać po ortografii, miałkość rozumowania porażająca

Data: 2020-04-28 16:18:32
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-28 o 11:46, Budzik pisze:
Użytkownik Janusz janusz_kk@o2.pl ...

Jak byś nie pisał w internetach to tylko by twoja matka wiedziała o
twoim niedojebaniu muzgowym a tak wiedzą wszystcy.

Zenek ma konkurenta ;-DDDDD

Znalezione :)
ale dla tego ghosta idealnie pasuje :)

--
Janusz

Data: 2020-04-27 08:04:15
Autor: Cavallino
W dniu 26-04-2020 o 20:58, Ghost pisze:

[...]

To nie żaden błąd, to celowe sianie rządowej propagandy.
Zwracanie uwagi na tym co wypisują jemu podobne pisowskie płatne trolle, całkowicie mija się z celem.

Data: 2020-04-27 11:05:29
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-27 o 08:04, Cavallino pisze:
[...]

Sam jesteś głupim trollem.

Data: 2020-04-26 21:22:36
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-26 o 18:59, Budzik pisze:
[...]

Do czego? sądzisz że ja tłumaczyłem i napisałem artykuł? linku nie widziałeś?

--
Janusz

Data: 2020-04-26 20:59:43
Autor: Budzik
[...]

Ale teraz masz poprawione tłumaczenie.
A ze okrasiłes swoj pierwszy post inwektywami, wiec chciałem zapytac, czy poprawne tłumaczenie cokolwiek zmienia w twoim nastawieniu?
Czy moze jest tak, ze skoro fakty nie odpowiadaja załozonej tezie to tym gorzej dla faktów.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2020-04-27 11:10:54
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-26 o 22:59, Budzik pisze:
[...]

Moje nastawienie jest do troll-a jest stałe, obrzucił mnie błotem więc dostaje na odlew.

Czy moze jest tak, ze skoro fakty nie odpowiadaja załozonej tezie to tym
gorzej dla faktów.
Ale jakie fakty? inni też piszą że uszkadza płuca, tu dowodzą że ci co przeszli lekko też mają uszkodzone. Fakty są takie że uszkodzone płuca się NIE REGENERUJĄ, to nie wątroba, jeżeli pęcherzyki są zwłóknione czyli zniszczone to takie już zostaną, to są trwałe uszkodzenia. I nie wynika to tylko z tego jednego artykułu więc nieudolne tłumaczenie nie zmienia sytuacji chorych ani mojego zdania.

--
Janusz

Data: 2020-04-27 19:38:45
Autor:

Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r867it$rrk$1$Janusz@news.chmurka.net...

[...]

Nie mowilem? Janusze zawsze ida w zaparte.

Data: 2020-04-26 21:46:20
Autor: Kubuś Puchatek
W dniu 26.04.2020 o 21:22 Janusz <janusz_kk@o2.pl> pisze:

[...]

Ale to ty podpierasz się tym tłumaczeniem, że obecne pseudodziałania rządu  (cyrk z maseczkami itd.) są OK.

Kamil

Data: 2020-04-26 13:16:34
Autor: Zenek Kapelinder
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
To nie są pseudodzialania tylko realne działania ratujące ludziom życie. Zasłanianie nosa i ust jest kluczowe do zatrzymania liczby zachorowań. Do tego krótkotrwała kwarantanna dla wszystkich przecinająca drogi rozprzestrzeniania się wirusa. Na początku mówili że maseczki dla wszystkich nie są potrzebne.. I to był błąd jaki zrobili. Poza tym patrząc na swiatowe statystyki trzeba uznać że działania rządu były i są wzorcowe dla takiej sytuacji.

Data: 2020-04-27 06:00:00
Autor: Budzik
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

I to był błąd jaki zrobili.

błedzik... ;-(

--
Pozdrawia... Budzik
"Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widzą tak, jak jest, tylko

Data: 2020-04-26 22:14:01
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-26 o 21:46, Kubuś Puchatek pisze:
[...]

Artykułem a nie tłumaczeniem. Zakładam że ktoś kto to tłumaczył zrobił to lepiej niż translator.

--
Janusz

Data: 2020-04-27 19:36:35
Autor:

Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r84n1v$ibf$3$Janusz@news.chmurka.net...

[...]

Ale piałeś ze szczęścia i pogardy dla innych - obserwować jak teraz leżysz i kwiczysz, bezcenne :-)

Data: 2020-04-27 21:06:10
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-27 o 19:36, Ghost pisze:

[...]

Chłopcze, wiesz gdzie możesz mnie pocałować?

Data: 2020-04-26 13:57:41
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-26 o 13:42, nadir pisze:
W dniu 26.04.2020 o 10:09, Janusz pisze:

dalej uważasz że lekarstwo bardziej szkodzi?

No ale jest lekarstwo na to konkretne dziadostwo?

Tak bardzo krytykowane tutaj zamknięcie ludzi w domach, niestety chciałoby się rzec,
bo to gospodarka upadnie, tak, część upadnie ale wszędzie tak jest, my nie jesteśmy tutaj
ani lepsi ani gorsi.
Wnioski z tego są takie że trzeba przeczekać na szczepionkę bo przechorowanie jest bardzo ryzykowne jak widać  w artykule.

--
Janusz

Data: 2020-04-26 18:15:24
Autor: nadir
W dniu 26.04.2020 o 13:57, Janusz pisze:

Tak bardzo krytykowane tutaj zamknięcie ludzi w domach, niestety chciałoby się rzec, bo to gospodarka upadnie, tak, część upadnie ale
wszędzie tak jest, my nie jesteśmy tutaj ani lepsi ani gorsi.

Ale to nie jest lekarstwo, tylko środki zapobiegające.

Wnioski z tego są takie że trzeba przeczekać na szczepionkę bo przechorowanie
jest bardzo ryzykowne jak widać  w artykule.

Czyli nie ma lekarstwa.

Data: 2020-04-26 21:19:58
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-26 o 18:15, nadir pisze:
[...]

Zgadza się, ale dla niektórzy na tej grupie uważają że to jest gorsze od wirusa i toczą zacięte boje a kto nie jest z nimi to od razu go wyzywają od pisowców.
Mi się też te ograniczenia nie podobają ale z dwojga złego wolę pocierpieć niż przedwcześnie zakończyć żywot.

Wnioski z tego są takie że trzeba przeczekać na szczepionkę bo przechorowanie
jest bardzo ryzykowne jak widać  w artykule.

Czyli nie ma lekarstwa.

No i nie będzie, szczepionka nie leczy zarażonych, są jakieś inne leki które pomagają,
zobaczymy co się z tego wyklaruje.

--
Janusz

Data: 2020-04-27 06:10:20
Autor: ddddddddddddd
W dniu 26.04.2020 o 20:19, Janusz pisze:
[...]

ci co nie zamknęli gospodarki lub się szybciej obudzą, stracą mniej

[...]

w ogóle by mi to nie przeszkadzało, gdyby tacy jak ty siedzieli w domach, a tacy jak ja żyli dalej normalnie

Wnioski z tego są takie że trzeba przeczekać na szczepionkę bo przechorowanie
jest bardzo ryzykowne jak widać  w artykule.

jak widać jedni wolą wierzyć w kłamstwa w mediach, a inni woleliby zaryzykować i żyć normalnie

Czyli nie ma lekarstwa.

No i nie będzie, szczepionka nie leczy zarażonych, są jakieś inne leki które pomagają,
zobaczymy co się z tego wyklaruje.

obstawiam szczepionkę, większy na tym zarobek niż na lekach podawanych tylko gdy faktycznie zachodzi potrzeba

Lukasz

Data: 2020-04-26 22:30:46
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
-- Od jutra w niemczech obowiązek noszenia masek.

Tylko w miejscach publicznych typu sklep czy komunikacja miejska.

-- Wychodzi że zasłaniane twarzy jest skuteczna metoda.

Nosząc zwykłą maskę chronisz tych z grup ryzyka, tak tych samych którzy powinni kiblowac w domach żeby nie umrzeć jak ktoś na nich nakaszle.

Data: 2020-04-27 08:13:19
Autor: J.F.
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Dnia Sun, 26 Apr 2020 22:30:46 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
napisał(a):
-- Od jutra w niemczech obowiązek noszenia masek.
Tylko w miejscach publicznych typu sklep czy komunikacja miejska.

A na chodniku ?

[...]

Ktos tu podawal wyniki badan, ze maski bardziej chronia nosiciela niz
innych.

Ja tam widze, ze na wdechu maska przylega lepiej do twarzy, a na
wydechu odstaje i powietrze wylatuje bokiem.
A przy kaszlu to taka maska na gumkach odskakuje zdrowo.

ale przy zwyklym oddychaniu ... chyba daje duzo
https://www.youtube.com/watch?v=XG1Du-GOJs0

.... tylko czy nie pod warunkiem, ze noszacy wyrzuca lub pierze ja
regularnie ?

Ale to tez ciekawe
https://www.youtube.com/watch?v=AVnDIzebhAQ

J.

Data: 2020-04-26 23:56:57
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
https://www.stern.de/news/weltaerztepraesident-kritisiert-maskenpflicht-9235396.html

Na chodniku przed sklepem jak najbardziej :-)

PS jeśli taki lekarz mówi że to bzdura to coś w tym jest.

Data: 2020-04-27 06:26:08
Autor: ddddddddddddd
W dniu 27.04.2020 o 06:10, ddddddddddddd pisze:

Wnioski z tego są takie że trzeba przeczekać na szczepionkę bo przechorowanie
jest bardzo ryzykowne jak widać  w artykule.

jak widać jedni wolą wierzyć w kłamstwa w mediach, a inni woleliby zaryzykować i żyć normalnie

no i ciekawostka jeszcze taka, że Youtube i fb oficjalnie przyznał, że usuwa "fake newsy" na temat covid.
Według tych firm fake newsy to takie, które nie przedstawiają oficjalnego stanowiska firmy WHO (jak coś jest finansowane przez prywatne firmy, to ciężko nazwać to niezależną organizacją).
Dzięki temu faktycznie np. lockdown'y będą pomagać, bo nic innego nie będziesz mógł powiedzieć. Nawet, gdyby pracownik WHO miał inne zdanie na ten temat, to szybko przestałby być pracownikiem, a jego założenia- fake newsami...

Lukasz

Data: 2020-04-27 09:51:37
Autor: J.F.
Użytkownik "ddddddddddddd"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r85qdl$iha$1@dont-email.me...
[...]

Jak mozna bylo wyczytac - sporo finansowal np rzad USA.

Ale te prywatne firmy ... czyzby to znaczylo, ze lekarstwa na CoVid nie ma ?
Bo co szkodzi napisac, ze lek XXX przynosi statystyczna poprawe wynikow o 15% ...

Data: 2020-04-27 11:18:21
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-27 o 07:10, ddddddddddddd pisze:
[...]

Jak dla mnie możesz wracać na to drzewo z którego zlazłeś, bo jak widzę to mam do czynienia z kolejnym bucem.

jak widać jedni wolą wierzyć w kłamstwa w mediach, a inni woleliby zaryzykować i żyć normalnie
Pierdolisz, powiem krótko, o uszkodzeniu płuc było już wcześniej i to żaden fake news,
może na Ciebie trafi to wtedy zmienisz zdanie.

[...]

Ale szczepionka nie leczy, tylko zapobiega, czego nie rozumiesz?

--
Janusz

Data: 2020-04-27 12:55:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Hello ddddddddddddd,

Monday, April 27, 2020, 7:10:20 AM, you wrote:

[...]

Potrafisz przeliczyć życie na pieniądze?

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-04-27 14:11:12
Autor: J.F.
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5919428886$20200427125557@squadack.com...
[...]

Ale tak moralnie czy ekonomicznie ?

Bo wiesz ... oni ZUSu nie placa, a biora :-P

J.

Data: 2020-04-27 15:02:29
Autor: RoMan Mandziejewicz
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Hello J.F.,

[...]

Swoje już zapłacili. Ja prawie 40 lat zapierdalam na ZUS i chciałbym
dożyć choć tej głodowej emerytury. Bo mi się, kwa nać!, należy jak psu
buda.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-04-28 08:26:17
Autor: Shrek
[...]

Jak nie chcesz znać odpowiedzi to nie pytaj;)

--
Shrek

Data: 2020-05-06 23:34:50
Autor: kk
On 2020-04-27 15:02, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello J.F.,

[...]

Emerytura to pomoc a nie lokata.

Data: 2020-04-28 08:34:28
Autor: ddddddddddddd
[...]

ale zaraz - nie jest faktem, że umierają prawie tylko słabe organizmy? to o jakim przeliczaniu tu mówimy? I co ci przeszkadza, że ja będę ryzykował i umrę, ty możesz następne miesiące siedzieć w domu- nie chciałbym ryzykować twoim życiem. A moim zdaniem ja już tą chorobę przeszedłem, ale jeszcze nie było paniki więc mogłem spokojnie nazwać ją grypą - a jeśli nie, to chciałbym żyć normalnie, bo uważam że przeżyję (a jeśli nie, to ty będziesz miał lepiej, bo nie będziesz płacił na moją emeryturę ;)
Tobie jest łatwiej przeliczać życie na pieniądze, bo tragedii związanych z utratą pracy czy wpędzeniem się w milionowe długi jeszcze nie widać - i pewnie widać nie będzie, bo kogo to obchodzi, że ktoś się powiesił bo miał 10/50/500/... tysięcy długu (no i kto powiąże fakty, że to z powodu lockdown'u). Znam to dobrze, bo byłem w grupie z milionowym zadłużeniem (grupie kilkudziesięciu osób, która dała się oszukać, a prawo w Polsce jest po stronie przestępców) i znam osobę, która nie miała siły walczyć i próbowała przez to popełnić samobójstwo

Lukasz

Data: 2020-04-28 09:51:15
Autor: Cavallino
W dniu 28-04-2020 o 09:34, ddddddddddddd pisze:

[...]

Przecież Roman już pisał, że on wcale nie chce siedzieć w domu.
To wszyscy inni mają obowiązkowo siedzieć w domu, żeby go nie zarazić.

Data: 2020-04-28 10:03:07
Autor: collie
W dniu 28.04.2020 o 09:51, Cavallino pisze:

Przecież Roman już pisał, że on wcale nie chce siedzieć w domu.
To wszyscy inni mają obowiązkowo siedzieć w domu, żeby go nie zarazić.

Roman tak już ma. Pewnie też z Bałut*.

* Bałuty to stan umysłu - vide Zenek Kapelinder.

Data: 2020-04-28 10:15:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Hello Cavallino,

Tuesday, April 28, 2020, 9:51:15 AM, you wrote:

[...]

Koniu, nie przekręcaj. Zaprzestałem dyskusji, bo kopanie się z Tobą
nie ma sensu - czego nie zrozumiesz, to zmyślisz. --
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-04-28 10:23:06
Autor: Cavallino
[...]

Koniu, nie przekręcaj.

Nie przekręcam - to Twoje własne słowa.
Nie wiem czy chciałeś napisać to co napisałeś, ale tak napisałeś.

Wobec aktualnych problemów milionów ludzi z pracą i brakiem dochodów, zabrzmiało to wyjątkowo egoistycznie.....

Data: 2020-04-28 10:37:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Hello Cavallino,

Tuesday, April 28, 2020, 10:23:06 AM, you wrote:

[.......]

Powtarzam: Zaprzestałem dyskusji, bo kopanie się z Tobą nie ma sensu -

Data: 2020-04-28 10:43:57
Autor: Cavallino
[...]

Powtarzam:

Możesz sobie teraz powtarzać ile chcesz i co chcesz, bo nie chodzi o to z czym teraz masz ochotę dyskutować, nie o tym była mowa, zresztą nie Tobie wcześniej odpowiadałem.

Tego co napisałeś już nie cofniesz.

Ale to było cenne - jasno pokazało jakim torem idą oczekiwania zwolenników zamordyzmu wobec wszystkich.

W sumie już wcześniej uważałem, że właśnie o to m.in. w tym bałaganie chodzi.

Data: 2020-04-28 12:11:01
Autor: RoMan Mandziejewicz
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Hello Cavallino,

Tuesday, April 28, 2020, 10:43:57 AM, you wrote:

[............]

*PLONK!* za manipulację cytatami - cięcie bez oznaczenia i wstawianie
co wygodne. Nie trudź się odpowiedzią - nie przeczytam.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-04-28 12:15:00
Autor: Cavallino
[...]

Nie "co wygodne" tylko co sam zapobiegliwie wyciąłeś, nie chcąc się przyznać co chlapnąłeś wcześniej.....

W sumie się nie dziwię - powodów do chwały nie było, więc teraz trzeba robić krzyk, że to nie Twoja ręka i winny jest cały świat, że napisałeś co napisałeś ....

Data: 2020-04-28 11:18:40
Autor: J.F.
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r88p58$4uj$1$Cav@news.chmurka.net...
Hello Cavallino,
[...]

Oj tam - dostana zasilek.

Tylko tak sobie patrze .. w NY juz po epidemii. 11 tys ludzi ich to kosztowalo, plus ci nietestowani.

We Wloszech jakby widac zmniejszenie. 26 tys na razie.
We Francji podobnie.

A u nas ... konca nie widac.
W Belgii, Holandii, Hiszpanii - tez niewyrazne  statystyki.

J.

Data: 2020-04-28 02:54:41
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Data: 2020-04-28 11:35:22
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-28 o 11:18, J.F. pisze:
[...]

Tyle że nadal ponad setka umiera dziennie, więc nie opowiadaj że maja po,
zmarłych maja 1153/milion, wszystkie rekordy pobili.
Po to ma Grenlandia.

We Wloszech jakby widac zmniejszenie. 26 tys na razie.
We Francji podobnie.

A u nas ... konca nie widac.
W Belgii, Holandii, Hiszpanii - tez niewyrazne  statystyki.
Długo sie to jeszcze będzie ciągło, bo nadal jest sporo zarażonych którzy zarażają innych.

--
Janusz

Data: 2020-04-28 04:48:18
Autor: Zenek Kapelinder
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Oni według tamtejszej propagandy nie zarażają się tylko odporność stadna robią. A że przypomina to wytwarzanie odporności stadnej na gaz i niejedzenie w niemieckich obozach koncentracyjnych to inna sprawa.

Data: 2020-04-28 12:04:28
Autor: J.F.

Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r88tcp$a1b$1$Janusz@news.chmurka.net...
W dniu 2020-04-28 o 11:18, J.F. pisze:
Tylko tak sobie patrze .. w NY juz po epidemii. 11 tys ludzi ich to kosztowalo, plus ci nietestowani.
Tyle że nadal ponad setka umiera dziennie, więc nie opowiadaj że maja po,

opieram sie na
https://www1.nyc.gov/site/doh/covid/covid-19-data.page

Nie ma tam tej setki, ale moze cos dopisza i wzrosnie.
25.04 bylo 57, 26.04 7

zmarłych maja 1153/milion, wszystkie rekordy pobili.

Ale zakladam, ze kto mial zachorowac ten juz zachorowal.

Zobacz tez, ze smiertelnosc w grupie 75+ byla 1%.
Tzn 1000 zgonow na 100 tys mieskancow w tym wieku.
Ale ... 1% z nich to powinno statystycznie zejsc w te 30 dni ze starosci.

Po to ma Grenlandia.

Raczej przed. Teraz musza pilnie uwazac na kolejna fale.

[...]

No - przyklad NY pokazuje, ze niekoniecznie - troche ginie, reszta okazuje sie odporna.

Ale jak sie wprowadza izolacje, to sie to rozciaga w czasie.
Jak sie osiagnie nieprzeciazenie szpitali - to swietnie.
Jak sie doczeka szczepionki - tez swietnie.
Ale jak sie polozy gospodarke, to zle ...

J.

Data: 2020-04-28 16:28:42
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-28 o 12:04, J.F. pisze:

[...]

A ja na https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
i za wczoraj NY ma 348 zgonów.

zmarłych maja 1153/milion, wszystkie rekordy pobili.

Ale zakladam, ze kto mial zachorowac ten juz zachorowal.
Wiesz trochę to słaba pociecha, pojadę klasykiem
"a jakby tam była twoja Matka?"

Zobacz tez, ze smiertelnosc w grupie 75+ byla 1%.
Tzn 1000 zgonow na 100 tys mieskancow w tym wieku.
Ale ... 1% z nich to powinno statystycznie zejsc w te 30 dni ze starosci.
Tam statystyki są wypaczone przez murzynów, podobno 70% zgonów to oni,
otyłość, zła dieta itd.

Po to ma Grenlandia.

Raczej przed. Teraz musza pilnie uwazac na kolejna fale.
Ale sa na razie zieloni :)

[...]

Jaka odporna? NY ma dopiero 300tys zarazonych, co daje 1,5%, to tyle co nic.

Ale jak sie wprowadza izolacje, to sie to rozciaga w czasie.
Jak sie osiagnie nieprzeciazenie szpitali - to swietnie.
Jak sie doczeka szczepionki - tez swietnie.
Ale jak sie polozy gospodarke, to zle ...
Sama sie położy, zawsze trafi na ścianę wynikłą z wirusa. Zauważ że nie tylko my mamy problemy, dlaczego np: Trump tak szybko pompuje tak olbrzymią kasę w gospodarkę?

--
Janusz

Data: 2020-04-29 07:59:26
Autor: J.F.
Dnia Tue, 28 Apr 2020 16:28:42 +0200, Janusz napisał(a):
[...]

to jest City

Nie ma tam tej setki, ale moze cos dopisza i wzrosnie.
25.04 bylo 57, 26.04 7

No i dopisali- dzis 25.04 bylo 80, 26.04 68, a 27.04 10.

Trzeba bedzie zobaczyc za pare dni - byc moze wcale tak nie wygasla.

A ja na https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/
i za wczoraj NY ma 348 zgonów.

A to caly stan.

https://covid19tracker.health.ny.gov/views/NYS-COVID19-Tracker/NYSDOHCOVID-19Tracker-Map?%3Aembed=yes&%3Atoolbar=no&%3Atabs=n

zmarłych maja 1153/milion, wszystkie rekordy pobili.
Ale zakladam, ze kto mial zachorowac ten juz zachorowal.
Wiesz trochę to słaba pociecha, pojadę klasykiem
"a jakby tam była twoja Matka?"

Wiem, ale ... czy u nas do tylu nie dojdzie ?

[...]

A gdyby twoja matka byla Murzynka ? :-)

[...]

Plus nieokreslona liczbe nieprzetestowanych.
Jesli tam taki masowy pomor, to chyba i zakazonych duzo.

Ale liczba potwierdzonych zakazen tez spada, chociaz ... tutaj dla Bronxu czy Queens nie wyglada tak pozytywnie
https://covid19tracker.health.ny.gov/views/NYS-COVID19-Tracker/NYSDOHCOVID-19Tracker-DailyTracker?%3Aembed=yes&%3Atoolbar=no&%3Atabs=n

[...]

No bo izolacje wprowadzil, czy tez wprowadzily poszczegolne stany.
Poza tym trzeba Boeinga uratowac :-)

J.

Data: 2020-04-29 11:33:26
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-29 o 07:59, J.F. pisze:
[...]

No i co z tego, ma  bardzo duże zagęszczenie więc wirus się szybko roznosi to i szybko powinien wygasnąć bo łatwiej uzyskać odporność stadną, tyle że z danych wynika że do tego jeszcze bardzo daleko.

[...]

No ok, miasto sto stan 348.

[...]

Nie, zwiększy sie umieralność o te kilkadziesiąt dziennie i tyle.

[...]

Wiesz, moja Mama ma 81 i raka, ale na szczęście w dość łagodnej formie.

Jaka odporna? NY ma dopiero 300tys zarazonych, co daje 1,5%, to tyle co nic.

Plus nieokreslona liczbe nieprzetestowanych.
Jesli tam taki masowy pomor, to chyba i zakazonych duzo.
Pewnie tak, ale nadal dużo za mało żeby sie uodpornić.

[...]

Ale nie wygaśnie, właśnie czytam "Słynny amerykański immunolog Anthony Fauci powiedział, że jest "prawie pewien", że koronawirus powróci jesienią. Lekarz dodał, że istnieje szansa, że koronawirus nie zniknie w okresie letnim, kiedy wzrosną temperatury.
Dr Anthony Fauci powiedział, że jest niemal całkowicie pewien, że wirus powróci jesienią. W wywiadzie, który cytuje agencja Reutera, podzielił się także obawą, że wirus nigdy nie zostanie całkowicie zwalczony, a okres letni nie oznacza wolności od choroby
Lekarz dodał, że wzrost temperatur i nadejście lata niekoniecznie musi oznaczać znikniecie wirusa. Przypomniał, że wiele przypadków wykryto np. w RPA. Oznacza to, że wirus może przetrwać i w cieplejszym klimacie, a co za tym idzie nie będzie tak łatwo się go pozbyć."

"Nie tylko lekarz z USA przewiduje drugą falę. Wielu ekspertów jest przekonanych, że jesienią, kiedy temperatury ulegną obniżeniu, koronawirus uderzy ponownie. Co gorsza, może się to zbiec z epidemią grypy, która co roku zbiera na całym świecie śmiertelne żniwo."

https://www.o2.pl/informacje/koronawirus-anthony-fauci-przewiduje-nawrot-epidemii-na-jesien-6504858870810241a

[...]

Boeninga nic nie uratuje, oni się sami zakopują, przykład do B737MAX, to co tam nawyczyniali żeby być konkurencją dla Aribusa woła o pomstę do nieba.
Samolot za mały, no to powiększamy :)
Silniki za słabe, no to dajemy mocniejsze,
nie mieszczą się w gondolach no to przesuńmy je,
samolot stracił stateczność, no to sztucznie ją naprawmy, dajmy komputer,
co mamy? stare z '96 16bitowe jednostki,
za słabe? no to dajmy dwa,
Co się może nie udać?
Wszystko, dwa rozwalone i chyba 346 osób zmusiło ich w końcu
do uziemienia wszystkich B737MAX.
https://antyweb.pl/dwa-16-bitowe-komputery-z-1996-maja-naprawic-konstrukcyjne-bledy-boeinga-737-max-nie-wiem-jak-wy-ale-ja-do-takiego-samoloty-nie-wsiade/

--
Janusz

Data: 2020-04-26 18:17:19
Autor: nadir
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Jest lekarstwo. To kwarantanna, maski na ulicach i odkazanie wszystkiego i wszędzie.

Czyli jak zachorujesz na tego wirusa, ja mam nosić maskę i wszystko odkażać czy Ty, żebyś wyzdrowiał?

Data: 2020-04-26 10:06:32
Autor: Zenek Kapelinder
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Dlaczego wątpisz w to że to Ty pierwszy na niego zachorujesz? I przez Ciebie będę musiał nosić maseczkę i wszystko odkażać? Chwilowo mam plan uchować się do czasu aż będzie szczepionka i może skuteczne lekarstwo. I cos czuję że chcesz mi plan spierdolic.

Data: 2020-04-26 19:58:50
Autor: nadir
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli

Dlaczego wątpisz w to że to Ty pierwszy na niego zachorujesz?

Całkiem możliwe, że już miałem tego wirusa, Ty może też? Po prostu nie wiem? Na razie nawet nie wiem czy jest sens robić jakieś testy, bo czytam i słyszę, że te też są nie do końca wiarygodne.

I przez Ciebie będę musiał nosić maseczkę i wszystko odkażać?

Dlaczego przeze mnie? To nie ja każę je nosić i wszystko odkażać.
Mało tego, maski każe robić ten co jeszcze 2-3 tygodnie wcześniej twierdził, że maseczki nic nie dają.

Chwilowo mam plan uchować się do czasu aż będzie szczepionka i może skuteczne lekarstwo.

Tylko, że raz, to może nie być chwila, a dwa już się okazuje, że szczyt zachorowań planują nam na jesień. Masz zamiar ukrywać się do listopada?

I cos czuję że chcesz mi plan spierdolic.

A gdzieżbym śmiał.

Data: 2020-04-26 11:51:19
Autor: Zenek Kapelinder
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
To co się dzieje na świecie wskazuje że zagrożenie jest większe niż nam mówią. Arogancja władzy w wielu państwach skończyła się wynikami gorszymi od naszych od dziesięciu do dwudziestu razy razy. Uwazam że błędem było czekanie tygodnia na wprowadzenie pierwszych powszechnych rozwiązań. Z maskami uważam że błędem było czekanie na obowiązek ich noszenia. Ale przy niskiej zachorowalności jestem im w stanie wybaczyć te dwa zaniedbania. Inna sprawa że nie było zakazu noszenia masek czy innego zasłaniania twarzy. Nosiłem maskę wcześniej niż nakazali. Od jutra w niemczech obowiązek noszenia masek. Wychodzi że zasłaniane twarzy jest skuteczna metoda. Z moich skromnych obserwacji wychodzi że we wszystkich krajach w których wirus się pojawia w pewnym momencie wprowadza się maski, zakaz wychodzenia z domu bez potrzeby, zakaz kontaktowania się z innymi. Ale jedni, my na przyklad, zrobili to bardzo wcześnie i mają mało chorych i zmarłych. Ignoranci w innych miejscach doprowadzili swoimi złymi decyzjami do czegoś co można nazwać ludobójstwem przez zaniechanie. Oni poniosą większe konsekwencje finansowe niż my. Nie dość że i tak będą zmuszeni do kwarantann to odbędzie się to przy większej ilości chorych i potrwa zdecydowanie dłużej.

Data: 2020-04-27 08:10:21
Autor: Cavallino
W dniu 26-04-2020 o 18:17, nadir pisze:
Jest lekarstwo. To kwarantanna, maski na ulicach i odkazanie wszystkiego i wszędzie.

Czyli jak zachorujesz na tego wirusa, ja mam nosić maskę i wszystko odkażać czy Ty, żebyś wyzdrowiał?

Ja już czytałem na tutaj, że tylko po to aby ktoś z grupy dużego ryzyka:

1. mógł sobie wychodzić na zakupy, zamiast siedzieć w domu i się izolować
2. jego żona mogła chodzić do pracy, zamiast siedzieć w domu z nim, lub się od niego całkowicie odizolować,

reszta społeczeństwa ma obowiązkowo:

1. siedzieć w domu
2. część z nich, nie chodzić do pracy, bo zakazana i nie mieć z czego żyć.....

I jakoś nadal uważam, że powinno być dokładnie odwrotnie.

Data: 2020-04-27 05:24:45
Autor: Zenek Kapelinder
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
A co odpiszesz Cavalino na takie coś. Nie ma ograniczeń i kto się ma zarazić to się zarazi. Jedni bardziej inni mniej. I masz pecha. Chodząc bez maseczki bo nieobowiązkowa zarazasz siebie i najbliższą rodzinę wirusem. Macie pecha tak jak 7000 tysięcy osób w tym dniu i jest to ostre zakażenie. Wymaga podłączenia do respiratora. W szpitalu jest Twoja żona, syn, córka i Ty. I jest jeden wolny respirator.

Data: 2020-04-28 08:44:46
Autor: ddddddddddddd
[...]

I jakie teraz masz obłożenie respiratorów czy szpitalnych łóżek? 10% ? A ile osób ma odwołane zabiegi i będzie miało pecha i przez to umrze?

Lukasz

Data: 2020-04-27 11:13:47
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-27 o 08:10, Cavallino pisze:
[...]

Znowu pierdolisz głupoty, grupą już podwyższonego ryzyka są 50+,
oni też mają siedzieć w domu?

Data: 2020-04-27 19:39:32
Autor:

Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r867o9$rrk$2$Janusz@news.chmurka.net...

Znowu pierdolisz głupoty, grupą już podwyższonego ryzyka są 50+,

65+ januszu koronawira

Data: 2020-04-27 21:06:58
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-27 o 19:39, Ghost pisze:

Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r867o9$rrk$2$Janusz@news.chmurka.net...

Znowu pierdolisz głupoty, grupą już podwyższonego ryzyka są 50+,

65+ januszu koronawira
A teraz już możesz spierdalać na drzewo skąd nieopacznie zlazłeś.

Data: 2020-04-27 08:24:44
Autor: J.F.
Dnia Sun, 26 Apr 2020 10:09:58 +0200, Janusz napisał(a):
[...]

Takie doniesienia pojawialy sie juz wczesniej, po sekcjach Chinczykow.
Tylko ... co oni badali, ze im im wyszlo, ze dobrze czujacy sie
czlowiek nie moze dalej nurkowac ?

No i co Cavallino durniu? dalej uważasz że lekarstwo bardziej szkodzi?

Od paru nurkow i sportowcow swiat sie nie przewroci.
Ale ... czy podjete srodki cos dadza ?
Czy jednak wszyscy predzej czy pozniej sie zarazimy ?

J.

Data: 2020-04-27 10:06:37
Autor: K
On 27/04/2020 07:24, J.F. wrote:

Od paru nurkow i sportowcow swiat sie nie przewroci.
Ale ... czy podjete srodki cos dadza ?
Czy jednak wszyscy predzej czy pozniej sie zarazimy ?

J.

Generalnie ile badan tyle wynikow + clickbaity i przeinaczenia na gowno portalach typu WP/o2. Wczoraj WHO niby oglosilo, ze antyciala wcale nie musza powodowac odpornosci. Kto wie co bedzie jutro.

Data: 2020-04-27 15:51:26
Autor: J.F.
Użytkownik "K"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r867as$ra4$1$horizn@news.chmurka.net...
On 27/04/2020 07:24, J.F. wrote:
[...]

Temat po prostu mlody, a wyniki pewnie rozne - od tego na kogo trafi widac duzo zalezy.

J.

Data: 2020-04-27 11:23:58
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-27 o 08:24, J.F. pisze:
[...]

Wiesz zmarłemu to i kadzidło nie pomorze to po co mu płuca, nikt sie tym nie przejmował.

Tylko ... co oni badali, ze im im wyszlo, ze dobrze czujacy sie
czlowiek nie moze dalej nurkowac ?
Ale to nie tylko o nurkowanie chodzi, zmniejsza się znacznie pojemność płuc, człowiek staje się niewydolny, pytanie jakie to potem niesie konsekwencje przy zwykłych chorobach typu grypa czy zapalenie płuc.

Od paru nurkow i sportowcow swiat sie nie przewroci.

Ale tak jak pisałem wyżej, konsekwencje będą na całe życie.

Ale ... czy podjete srodki cos dadza ?
Czy jednak wszyscy predzej czy pozniej sie zarazimy ?
Oby nie, po to jest izolacja, jedynie szczepionka może nas uratować.

--
Janusz

Data: 2020-04-27 12:58:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r868bc$sf9$1$Janusz@news.chmurka.net...
[...]

Przejmowal sie o tyle, ze badali skutki wirusa, stad i podejrzenie, ze uszkadza takze u tych to "prawie zdrowi".

Tu masz info z marca
https://www.medonet.pl/koronawirus,chinscy-lekarze-badaja-pluca-pacjentow-z-koronawirusem-- wyniki-sa-zatrwazajace,artykul,51594041.html

a tu z Europy
https://www.poradnikzdrowie.pl/aktualnosci/lekarz-pokazuje-jak-koronawirus-niszczy-pluca-mlodych-ludzi-aa-9bYx-QDEq-QccJ.html

I nawet mechanizm ciut znamy
https://pulsmedycyny.pl/koronawirus-sars-cov-2-uszkadza-serce-986835

Tylko ... co oni badali, ze im im wyszlo, ze dobrze czujacy sie
czlowiek nie moze dalej nurkowac ?
Ale to nie tylko o nurkowanie chodzi, zmniejsza się znacznie pojemność płuc,

W jakim sensie - chyba sie nie kurcza ?

[...]

To to przestana byc nurkami czy sportowcami, a reszta ozdrowiencow czuje sie w miare dobrze ..

Ale ... czy podjete srodki cos dadza ?
Czy jednak wszyscy predzej czy pozniej sie zarazimy ?
Oby nie, po to jest izolacja, jedynie szczepionka może nas uratować.

Ale ta izolacja nie moze wiecznie trwac.
A raczej sobie nie wyobrazam, zebysmy zostali taka izolowana wyspa w swiecie.

J.

Data: 2020-04-27 16:22:05
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-27 o 12:58, J.F. pisze:
[...]

Ale nie mieli dowodów albo mało.

Tu masz info z marc >
[...]

Ależ wiem o tym, tyle że były to generalnie osoby po cięższym przebiegu choroby,
a tu okazuje sie że ci co to 'bezboleśnie'  przechodzą też nie mogą się czuć bezpieczni, bo wirus zostawia trwały ślad, jak duży pewnie zależy od organizmu, ale nurkowie to raczej
wysportowane osoby w dobrej kondycji fizycznej, więc skoro ich dopadło tak to jakie szanse mamy My 'kanapowcy'?

Tylko ... co oni badali, ze im im wyszlo, ze dobrze czujacy sie
czlowiek nie moze dalej nurkowac ?
Ale to nie tylko o nurkowanie chodzi, zmniejsza się znacznie pojemność płuc,

W jakim sensie - chyba sie nie kurcza ?
Włóknieją, tzn tracą pęcherzyki płucne przez co zmniejsza sie powierzchnia wymiany gazów z otoczeniem. Czyli masz płuca ale działa tylko ich fragment, jak za mały to się dusisz.

[...]

No ok, optymista jesteś, ale z tych wieści które przychodzą jakoś mi coraz trudniej na optymizm.

[...]

A dlaczego nie? wirus jak widać bardzo łatwo się przenosi i przez to ma bardzo wysoką zakażalność. Co oczywiście nie zmienia ludzi którzy nadal potrafią być bezmyślni, złapali kobitę, 54 lata zarażoną, która pojechała na zakupy ze zdrowym mężem, trafiła
na 2 miesiące do paki.
https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-w-polsce-zarazona-kobieta-pojechala-na-zakupy-trafila-na-2-miesiace-do-aresztu-6503997085714049a

A co do izolacji, dzisiaj Nowa Zelandia ogłosiła że prawie wyszła z wirusa
"Dyrektor generalny ds. zdrowia Ashley Bloomfield powiedział, że niewielka liczba nowych przypadków "daje nam pewność, że osiągnęliśmy cel eliminacji". Ostrzegł, że nie oznacza to, iż nie będzie nowych zakażeń, ale że udało się opanować sytuację."

I zrobiła to zamykając wszystko
"Nowa Zelandia wprowadziła jedne z najbardziej rygorystycznych ograniczeń w podróżowaniu i działalności na początku pandemii, gdy w kraju było zaledwie kilkadziesiąt przypadków. Od wtorku zostanie wznowiona opieka zdrowotna, edukacja i działalność niektórych firm. Większość ludzi nadal będzie musiała pozostać w domach i unikać wszelkich interakcji społecznych."

Jak widać da się, koszty w porównaniu do innych krajów niewielkie, tylko 19 osób zmarło, co daje 4/milion.

--
Janusz

Data: 2020-04-27 17:07:17
Autor: J.F.
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r86pqc$be9$1$Janusz@news.chmurka.net...
[...]

Mieli, ze pluca wygladaja jednak inaczej.

Tu masz info z marc >
[...]

Duze mamy, bo smiertelnosc wirusa jednak dosc mala.
I sie moze nawet nie dowiemy, ze pluca mamy lekko uszkodzone - na kanapie nie przeszkadza.

[...]

Czyli wydajnosc, nie "pojemnosc".

[...]

A dlaczego nie?

I co - przez dwa lata nie wpuscimy nikogo z obcych krajow, nie wyjedziemy, lub bedziemy mieli 2 tygodnie kwarantanny ?

I wychwycimy wszyskich krajowych nosicieli, czy nadal zakmniemy szkoly, fryzjerow itp ?

[...]

To sie musza strasznie w areszcie cieszyc :-)

[...]

Ale to ta sama sytuacja - pozbyli sie wirusa, i co dalej ?
U nich latwiej, bo wyspa i wszedzie daleko, ale co - beda wszystkich przyjezdzajacych na tydzien do kwarantanny i potem test ?

J.

Data: 2020-04-27 21:16:09
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-27 o 17:07, J.F. pisze:

Przejmowal sie o tyle, ze badali skutki wirusa, stad i podejrzenie, ze uszkadza takze u tych to "prawie zdrowi".

Ale nie mieli dowodów albo mało.

Mieli, ze pluca wygladaja jednak inaczej.
Ale u ciężko chorych i zmarłych, o innych nie było mowy.

[...]

Dla kogo mała to mała, popatrz na rozkład procentowy, dla 60+ szybko rośnie.

I sie moze nawet nie dowiemy, ze pluca mamy lekko uszkodzone - na kanapie nie przeszkadza.
To prawda.

[...]

Tak wydajność.

[...]

Nie w tym sensie, ruch oczywiście musi być, ale kontrolowany.

I wychwycimy wszyskich krajowych nosicieli, czy nadal zakmniemy szkoly, fryzjerow itp ?
Oni to pryszcz, spróbuj iść do dentysty.

[...]

Podobno dla takich mają specjalne cele.

[...]

Zrobią pewnie podobnie jak chińczycy, czyli maski i kontrola temp na kazdym kroku,
pewnie kwarantanna dla przyjeżdżających z ognisk pandemi.

U nich latwiej, bo wyspa i wszedzie daleko, ale co - beda wszystkich przyjezdzajacych na tydzien do kwarantanny i potem test ?
No coś muszą zrobić żeby znowu go nie przywlec na wyspę.

--
Janusz

Data: 2020-04-27 21:44:58
Autor: J.F.
Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r87b1o$pm0$1$Janusz@news.chmurka.net...
[...]

mozna po koreansku
https://wiadomosci.wp.pl/polak-przeniosl-koronawirusa-do-korei-przylecial-lot-em-do-seulu-6492806943504001a

test na lotnisku, potem odtworzenie trasy/sledzenie komorki.
Ale i tak chyba wszystkich zarazonych nie wyłapią.

No a kto do nich przyleci, jesli trzeba bedzie tydzien w kwarantannie spedzic.

Dobrze, ze internet szybki, i nie trzeba leciec.
Ale nie zawsze sie da.
A ile zarabiali na turystyce zagranicznej ?

J.

Data: 2020-04-28 11:41:36
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-27 o 21:44, J.F. pisze:
[...]

Pewnie nie, problem jest inny, co będzie po, bo może się okazać że zostanie kupa narzędzi do śledzenia ludzi, czyli mocno ograniczą naszą wolność.

No a kto do nich przyleci, jesli trzeba bedzie tydzien w kwarantannie spedzic.
Może w końcu będzie dość szybkich testów wykrywających wirusa żeby po kilku godzinach był wynik.

Dobrze, ze internet szybki, i nie trzeba leciec > Ale nie zawsze sie da.
No niestety.

A ile zarabiali na turystyce zagranicznej ?
Zapewne dużo, bezpośrednio i pośrednio, kupa ludzi została na lodzie.
--
Janusz

Data: 2020-04-28 05:00:00
Autor: Zenek Kapelinder
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Testy będą potrzebne jak zaczną szczepić. W tej chwili są zbędne i nic nie dają. Włochy 29000 testów na milion i 446 zmarłych na milion. Hiszpania 28000 testów na milion i 510 zmarłych na milion. niemcy 24000 testów na milion, zmarłych 73 na milion. Rodzynek w tabelce Francja testów 7000/milion ( mniej niż w Polsce) i zmarłych 357 na milion. Polska prawie 8000 testów na milion i zmarłych 15 na milion. Patrząc na statystyki jak ktoś mówi że trzeba testować to ja bym najpierw jego przetestował czy ma IQ większe niż 90.

Data: 2020-04-28 14:19:41
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0f0e8242-4dd9-49fb-9952-f551d465ea85@googlegroups.com...
Testy będą potrzebne jak zaczną szczepić.

I to inne.

W tej chwili są zbędne i nic nie dają.

Koreanczycy moga sie nie zgodzic.

Włochy 29000 testów na milion i 446 zmarłych na milion.

Musialbys tam pojechac i pogadac.
Czy to nie jest tak, ze w Lombardii zgonow duzo, a gdzie indziej jeszcze malo ... bo juz testuja podejrzanych.

A normalna smiertelnosc to ok 1000 ludzi na milion kazdego miesiaca ....

Hiszpania 28000 testów na milion i 510 zmarłych na milion.
niemcy 24000 testów na milion, zmarłych 73 na milion.

Ciekawie malo zmarlych, co ?

Rodzynek w tabelce Francja testów 7000/milion ( mniej niż w Polsce) i zmarłych 357 na milion.

Nie testuja, to i smierci maja malo :-)
Gdyby Kris mial racje, co do tych 31%, to by znaczylo ze maja 500/mln, i dalej rosnie.

Polska prawie 8000 testów na milion i zmarłych 15 na milion. Patrząc na statystyki jak ktoś mówi że trzeba testować to ja bym najpierw jego przetestował czy ma IQ większe niż 90.

Tylko widzisz jakie sa doniesienia - ludzie czekaja ponad 2 tygodnie na test, dobrze jesli nie umra w tym czasie.
Pol biedy, jesli to nieproduktywny emeryt, gorzej, jesli produkcja stoi.
Inni juz chorzy - lekarze nie wiedza na co.
Szpitale zakazne oblozone podejrzanymi - choc tam akurat problemu z testem byc nie powinno.

Fryzjerowi musisz placic zasilek, itd.

Co prawda .. jak czesto by trzeba tego fryzjera testowac ? test ~400zl kosztowal :-)

J.

Data: 2020-05-08 11:26:09
Autor: kk

Pomysł inwigilacj obywateli jest żałosny z każdych okolicznościach, ale da się wykrywać zarażonych bez tego http://niusy.pl/@wolnemedia.net/abw .. Natomiast skutki mogą być np tskie http://niusy.pl/@wolnemedia.net/abx

Data: 2020-05-07 22:34:14
Autor: kk
On 2020-04-27 21:16, Janusz wrote:
[...]

Po ..uj?! Człowiek przekraczający granicę jest tak samo potencjalnie zarażony jak każdy inny. To jest mnentalność gestapo i tyle.

Data: 2020-05-07 22:57:33
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Z gestapo to przesada ale państwo policyjne to już będzie blisko prawdy ;-)

https://m.youtube.com/watch?v=BuDFm9d_ax4&feature=youtu.be

Przepychanki z polizei (zajebisty design hełmów ala Dark Lord) w tv tego nie puszczają ba mało tego ekipa prorządowej ZDF dostała wpierdol od demonstrantów.

Ps pod przykrywką korony Niemcy biorą się za trudne tematy :-)

https://m.bild.de/politik/inland/politik-inland/hisbollah-seehofer-verbietet-terror-organisation-in-deutschland-70360062.bildMobile.html###wt_ref=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&wt_t=1588917368847

Data: 2020-05-08 08:08:29
Autor: J.F.
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8c860c01-97a6-4ad0-9b7b-a0db21d863c1@googlegroups.com...
Z gestapo to przesada ale państwo policyjne to już będzie blisko prawdy ;-)
https://m.youtube.com/watch?v=BuDFm9d_ax4&feature=youtu.be

Przepychanki z polizei (zajebisty design hełmów ala Dark Lord)

Daleko im do tego :-(

w tv tego nie puszczają ba mało tego ekipa prorządowej ZDF dostała wpierdol od demonstrantów.

A u nas tez jakas nocna akcja byla, pod przykrywka :-)

https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-chin/polska/news-protest-przedsiebiorcow-w-warszawie-miasteczko-przed-kancela,nId,4483781

"Przedsiębiorcy z różnych regionów Polski przyjechali do Warszawy, by domagać się skuteczniejszej pomocy od państwa w czasie pandemii koronawirusa. Najpierw jeździli wokół Ronda Dmowskiego, a później przeszli przed kancelarię premiera. "Zostaniemy tu na noc, do jutra" - zapowiedział jeden z liderów protestu, kandydat na prezydenta Paweł Tanajno.

Uczestnicy protestu przeszli naprzeciwko głównego budynku kancelarii premiera. Rozlokowali się na ławkach, chodniku i trawniku przy płocie Łazienek Królewskich.
Policjanci prewencyjnie zatrzymali 37 osób, wylegitymowano ponad 150 osób, wobec których zostaną skierowane wnioski do inspekcji sanitarnej.
Około 2:00 w nocy rozpoczęła się likwidacja "miasteczka" protestujących. "

J.

Data: 2020-05-08 04:40:41
Autor: Zenek Kapelinder
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
To pewno byli przedsiębiorcy powiązani z przedsiębiorstwem KOD w upadłości. Ciekawe czy jelopozycja zapłaci za nich kary?

Data: 2020-05-09 13:26:43
Autor: ddddddddddddd
[...]

Oglądnij sobie filmy z tych manifestacji. Oni tam przyszli bo firmy im upadają, np. gość który po powrocie z UK zainwestował w fermę drobiu i przez Pis ma teraz kilkaset tysięcy długu, a tarcza go nie obejmuje, właściciel innego biznesu który prowadzi od 18 lat i który będzie musiał zamknąć. Działali mimo powolnego niszczenia firm przez rząd, a teraz zabrania im się całkowicie pracować, nie dostarczając żadnej pomocy.
Tylko tego nie oglądniesz w swojej propagandowej telewizji, tam święty kaczor jest zawsze wspaniały.
Mam nadzieję że nie odpuszczą, bo dopiero teraz więcej przedsiębiorców zebrało się w jednym miejscu, myślę że czara goryczy właśnie się przelewa...

Lukasz

Data: 2020-05-09 06:46:17
Autor: Zenek Kapelinder
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
A co? Przestali kurczaki kupować? Jak by był fryzjerem co otworzył zakład 4 miesiące przed pandemia to bym go żałował. Na rynku mielone z kurczaka 18 złotych za kilogram. Dobrze że są hipermarkety bo chłopi by miastowych cenami zabili. Jak dla mnie mogą protestować do oporu, ale w maskach. A jak są bez masek to sanepid ma ich na żarcie dla psów kazać przerobić. Na polityce ktoś dał filmy z ostatnich protestów w IV rzeszy. Obejrzyj i daj kilka przykładów czym różniła się w działaniach policja w Polsce od gestapo w niemczech.

Data: 2020-05-09 15:32:34
Autor: ddddddddddddd
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
A co? Przestali kurczaki kupować?

nie, zainwestował pieniądze i musiał wstrzymać wszystko - tzn. zobowiązania musi (powinien) spłacać, ale przestał zarabiać. Stracił majątek jedną decyzją rządu.

Lukasz

Data: 2020-05-09 07:57:22
Autor: Zenek Kapelinder
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Jak wstrzymał wszystko? Kurczaki wybił i zakopał? Co w fermie kurzej jest do wstrzymania. To pewno krowy też przestały dawać mleko? Myśl facet to nie boli. Ale że nie robiłeś tego od dłuższego czasu to zacznij od piętnastu minut dziennie.

Data: 2020-05-09 19:19:40
Autor: J.F.
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Dnia Sat, 9 May 2020 07:57:22 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):

Jak wstrzymał wszystko? Kurczaki wybił i zakopał? Co w fermie kurzej
jest do wstrzymania. To pewno krowy też przestały dawać mleko?

O krowach to kiedys linkowalem.
mleka nie przestaly dawac, ale popyt sie zmniejszyl. Dla niektorych moze nawet znikl, jak mial umowy ze szkolami, hotelami,
itp.
I co z tego, jak w sklepach mleko nadal schodzi, skoro oni maja swoich
dostawcow.

No i oczywiscie klienci starych faktur nie placa, czasem dlatego, ze
nie maja z czego.

J.

Data: 2020-05-10 10:15:29
Autor: ddddddddddddd
napisał(a):

[...]

zenkowi nie wytłumaczysz, on pieniądze od pisu dostaje...

Lukasz

Data: 2020-05-10 11:21:36
Autor: Cavallino
napisał(a):

[...]

Nie tylko on, takich przypałów jest tutaj na pęczki, tak jak w całym polskim necie.

Data: 2020-05-24 22:44:48
Autor: ąćęłńóśźż
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Kamiński będzie gwoździem do trumny PiS.
Ten układ wisi już tylko na stanie zdrowia prezesa.
I teraz zła wiadomość:
ChGW kto przyjdzie w to miejsce.

-- -- -

Data: 2020-04-27 21:19:39
Autor: mk4
On 2020-04-26 10:09, Janusz wrote:
[...]

1) Moze akurat im zaszkodzilo a 95% innych nic takiego sie nie dzieje. To tak jak ze smiercia - 98% przezywa a 2% umiera. Z powikłaniami moze być tak samo. Z grypa jest podobnie.

2) Być moze nurkowie maja juz zajechane płuca ze wzgledu na nurkowanie. Wiec u nich tego typu powikłania mogą być np. bardzo prawdopodobne.

3) Jest to jakis arykulik majacy wywolac sensacje. Teraz kazdy probuj eukrecic jakies swoje lody na koronawirusie. Myśle, ze mozna to sobie ocenic n ainnyhc przykładach, które są nieco bliżej nas i jesteśmy je w stanie w wiekszym stopniu zweryfikować.

4) Jak można mowić o trwałym uszkodzeniu czegoś skoro minęło tak mało czasu. Jak im zrobią badania za rok i wtedy nadal będzie duży problem wtedy można zacząć uzywac słowa trwale. W obecnych oparach absurdu nawet ciezko ustalić czy już przeszli zakążenie tym wirusem czy jeszcze nie.

Swoją drogą jakoś nikt dotad nie stwierdził, czy z tego wirusa w ogole mozna sie wyleczyć. Czy być moze jest jak z opryszczką - ja sie raz złapie to ma się juz do końca życia. To np. by mnie ciekawiło ale jakos o tym cicho szaaaaa. Bo jak wirus zostaje z zakazonymi na zawsze to te wszystkie kwarantanny i inne bztedy mozna miedzy bajki wlozyc.

Inna sprawa to taka, ze nikt nie mowi ile tak naprawde trzeba wirusa zeby byla realna szansa na zakażenie. Cala nakrecana panika podsycana ze wszech strona stara sie nam wmowic, ze kazdy kontakt to realna mozliwość zarażenia. A tak nie jest.
To tak jak z HIV bylo/jest. Jak wykonali transfuzje zakazona krwia to raczej inforkcj apewna. Ale jakies ukłucia, zastrzyki zakazoną igłą, stosunki itp - tu już można było sie zarazić ale niekoniecznie. Decydowała częstość tych zdarzeń i dodatkowe czynniki. A tutaj ani słowa o tym tylko sianie paniki.

Kolejna rzecz to epatowanie liczbami a własciwie manipulowanie liczbami. Czerwone słupki się pietrzą. Tyle, że przy tych słupkach np. dla Polski nikt nie chce narysowac słupków ile normalnie każdego dnia umiera osób. Np. dla Polski ze średniedniej rocznej smiertelnosci wychodzi cos koło 1100 dziennie. No i wtedy te słupki od wirusa sa właściwie niedostrzegalne a stopien paniki grubo nieuzasadniony.

Cala sytuacja z tym wirusem jawi mi sie jak obraz ze średniowiecza. Brak merytoryki i działań opartych na rzetelnej wiedzy ustępują miejsca szarlatanerii spirali paniki i szamanskim praktykom. Na zasadzie - nie wiemy ani czy to pomaga ani czy to szlodzi - ale chlopek roztropek myśli, że być moze szkodzi - wiec wprowadzmy jakies kolejne ograniczenie. Tak na wszelki wypadek. Średniowiecze i ciemnota napedzana panika.

A szczytem jest luzowanie tych obostrzeń kiedy mamy 400-500 zakażen dziennie w kontekscie ich wprowadzania jak mielismy 50 dziennie. To chyba dobitnie pokazuje ile warte są oficjalne wypowiedzi nakrecane przez media i do jakiego poziomu absurdu dobilismy w calej sprawie.

--
mk4

Data: 2020-04-27 12:53:10
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Kilka liczb z historii ... 68r to H3N2 i 50 tys ofiar w Niemczech i około 1.5-2 mln na świecie. Teraz odpowiednio 5tys i 200 tys.
Panika ? Tak. Brak kompetencji na najwyższym szczeblu ? Tak. Cała nadzieja w tym że następnym razem gamonie się ogarną.

Data: 2020-04-27 13:02:13
Autor: Zenek Kapelinder
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Jak niepotrzebnie na wirusa umrze w Polsce jedna osoba to nie da się tego w statystykach procentowych ująć. Ale jak ta osoba będziesz Ty to dla Ciebie będzie to 100%.

Data: 2020-04-27 20:59:58
Autor: Budzik
[...]

to w sumie smieszne ze mowi to ktos kto nie wierzy ze zanieczyszczone powietrze zabija w Polsce przedwczesnie kilkadziesiat tysiecy ludzi...

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2020-04-27 15:11:28
Autor: Zenek Kapelinder
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
I te kilkadziesiąt tysięcy ludzi jak umiera? Mają płuca pełne sadzy? Nie zdajesz sobie sprawy jakie było zanieczyszczenie powietrza w Łodzi w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Później też nie mniejsze. W zimę nie było widać świateł na sygnalizatorze oddalonym o 500 metrów. Jak by by wtedy monitorowali to jak by było 500 jednostek to byłby dobry dzień. I jakiegoś specjalnego zanieczyszczeniowego holokaustu nie było. Nie żebym tamten czas pochwalal ale wynika z tego że człowiek bardzo odporny jest na zanieczyszczenie powietrza. Jak już jesteśmy przy ekologii to może w końcu napiszesz jak oszczedzasz wodę i gdzie trzymasz zaoszczędzona. Żeby nie było że się czepiam to ja nie oszczędzam wody. Zużywam tyle ile potrzebuje i ani kropli więcej.

Data: 2020-04-28 05:59:58
Autor: Budzik
[...]

Ale wiesz ze od tego czasu srednia długośc zycia zwiekszyła sie o 10 lat?
Wtedy srednio Polak zył 67, dzis 77...
W Szwajcarii czy w Szwecji zyja 5 lat dłuzej.

Jak już jesteśmy przy ekologii to może w
końcu napiszesz jak oszczedzasz wodę i gdzie trzymasz zaoszczędzona.
Żeby nie było że się czepiam to ja nie oszczędzam wody. Zużywam tyle
ile potrzebuje i ani kropli więcej.
Ile razy bys nie zapytał, dostaniesz zawsze taka sama odpowiedź.
Teraz jest dobry moment bo susza to duzo programowo popularno naukowych - masz okazje sie dokształcic.

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2020-04-28 05:24:28
Autor: Zenek Kapelinder
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Susza to sprawa rolników. Od dawna im tłumaczą że mają przejść na rośliny rosnące na południu Europy i przejść na nowocześniejsze mniej wodochlonne metody upraw. Część przeszła i oni mają się dobrze. Wszędzie pomidory, ogórki,sałaty różne w Polsce są uprawiane przy minimalnym zużyciu wody. Co ciekawe dla Ciebie oni w tych uprawach nie oszczędzają wody a wykorzystują tyle ile potrzeba. Ty jesteś po drugiej stronie bo oszczędzasz wodę. Czyli mniej pijesz, rzadziej się myjesz i pierzesz. Tylko co robisz z zaoszczędzona nie chcesz powiedzieć.

Data: 2020-04-28 15:59:56
Autor: Budzik
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Czyli mniej pijesz, rzadziej się myjesz i pierzesz.

Boszzzz, co za beton... ;-DDDD

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

Data: 2020-04-28 11:38:03
Autor: Zenek Kapelinder
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Nie ma Budzik możliwości oszczędzania czegokolwiek jesli zmniejszysz zużycie i nie zmagazynujesz rezerw. Czyli żeby szczędząc wodę trzeba zrezygnować z czesci zastosowań do których jej używasz. Jak przestaniesz myc samochód pod domem, co chyba nie jest teraz legalne chyba napisałem bo na 100% nie wiem), to zmniejszysz zużycie ale nie zaoszczędzisz wody dotąd dokąd jej nie zmagazynujesz. Oszczędzanie nierozerwalnie związane jest z magazynowaniem celu późniejszego użycia. Dotyczy to wody, pieniędzy, skarpetek itp. Jeśli zmniejszasz zużycie to zawsze robisz to kostek czegoś. W przypadku wody jest to mniej zupy, herbaty, kawy, rzadsze pranie i mycie podłóg.

Data: 2020-04-28 12:23:29
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Niemcy już luzują ...

Saarländischer Gerichtshof  kippt Ausgangsbeschränkungen
Topmeldung (20.52 Uhr): Im Saarland müssen die im Zuge der Corona-Pandemie verfügten Ausgangsbeschränkungen nach einer Entscheidung des Verfassungsgerichtshofs sofort gelockert werden. Es gebe "aktuell keine belastbaren Gründe für die uneingeschränkte Fortdauer der strengen saarländischen Regelung des Verbots des Verlassens der Wohnung" mehr, entschieden die Verfassungsrichter am Dienstag. Das heißt: Begegnungen in Familien sowie das Verweilen im Freien unter Wahrung der notwendigen Abstände und Kontaktbeschränkungen seien ab sofort wieder möglich.

Sad w Zagłębiu Saary unieważnił przepisy dotyczące opuszczenia mieszkania tylko z ważnego powodu (np praca)
Bayern planuje otwarcie ogródków piwnych w okolicy zielonych świątek a jeśli oni (top 3) tak szacują sytuacje tzn że nie jest źle.

Data: 2020-04-28 13:06:31
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
O zaczyna się ... Po ordery wystąp W czasie przemówienia w parlamencie stwierdził, że sześciotygodniowe obostrzenia uratowały 62 tys. osób przed śmiercią z powodu zakażenia SARS-CoV-2.

https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,25906115,francja-ma-plan-na-znoszenie-roszczen-otwarte-szkoly-zamkniete.html#s=BoxOpImg7

Data: 2020-04-29 07:26:17
Autor: J.F.
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Dnia Tue, 28 Apr 2020 13:06:31 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
napisał(a):
[...]

No ale widziales - w jednym departamencie smiertelnos wzrosla o 140%.

Gdyby nie obostrzenia - dlaczego nie mialoby we wszystkich tyle
wzrosnac.

A ja mam informacje z malej polskiej fabryczki, ktora duzo
wspolpracowala z Niemcami - na razie zadnego przypadku.

J.

Data: 2020-04-28 22:55:03
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
140% brzmi złowieszczo ale w jakim okresie czasu ? Czy umarli ci którzy i tak by wkrótce zeszli ? (To pytanie retoryczne)
Po podsumowaniu roku wyjdzie pewnie standard ba niższy od mocnej grypy sprzed 2 lat.
 W Niemczech już zaczynają plątać się w zeznaniach, brak większej ilości zgonów tłumaczą tym że nie można porównywać ot tak kolejnych lat.

Data: 2020-04-29 17:20:54
Autor: J.F.
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3d844de2-b168-410a-b9cb-a2cbd51b648f@googlegroups.com...

140% brzmi złowieszczo ale w jakim okresie czasu ?

1 marca-13 kwietnia.

Czy umarli ci którzy i tak by wkrótce zeszli ? (To pytanie retoryczne)

W przyszlym miesiacu ?

No coz, jak zechca upublicznic, to zobaczymy za miesiac.
Podejrzewam jednak, ze smiertelnosc nadal bedzie podniesiona ...

Po podsumowaniu roku wyjdzie pewnie standard ba niższy od mocnej grypy sprzed 2 lat.

Ten standard to roznie wygladal w roznych krajach ...

W Niemczech już zaczynają plątać się w zeznaniach, brak większej ilości zgonów tłumaczą tym że nie można porównywać ot tak kolejnych lat.

w pewnym stopniu maja racje, ale ... to oni sie nie moga pochwalic, ze to dzieki dzialaniom rzadu ?

J.

Data: 2020-04-29 09:31:20
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
 Der Altersmedian der Sterbefälle lag bei 82 Jahren.

Średnia wieku ofiar 82 lata. I to mimo tego że umiera więcej mężczyzn niz kobiet.

Przeciętny Niemiec wie że umierają staruszkowie, sankcjom poddano wszystkich a szpitale stoją puste. Liczby są nieubłagane.

https://de.statista.com/statistik/daten/studie/1104173/umfrage/todesfaelle-aufgrund-des-coronavirus-in-deutschland-nach-geschlecht/

I jedziemy dalej 3 landy w tarapatach a beknal cały kraj, sądy po stronie obywateli zdejmują ograniczenia jako nieuzasadnione itd
teraz jedyne co Merkel może zrobić to zasypać wszystkich pieniędzmi: tanie kredyty, zasiłek z 66 na 80% plus wydłużenie okresu wypłaty itp. Stać ich ale Francja, Włochy i Hiszpania to już bankruci.

Data: 2020-04-30 05:18:32
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Niemieckie sądy wątpią w sens dalszych sankcji i unieważniają rozporządzenia:

https://m.bild.de/politik/inland/politik-inland/corona-nach-saarland-urteil-riesen-zweifel-ob-massnahmen-wirklich-helfen-70361550.bildMobile.html

Hingegen zählen sie ,,Schulschließungen und Ausgangssperren zu den zwei am wenigsten effektiven Maßnahmen, wenn sie in Kombination eingeführt wurden".

Zamknięcie szkół oraz ograniczenie wychodzenia należą do dwóch najmniej efektywnych środków zapobiegawczych.

Politycy się skompromitowali, ich paniczne i błędne decyzje przyniosą więcej szkody niż pożytku.Jestesmy rządzeni przez debili i mała to pociecha że tak jest w większości krajów.

Data: 2020-04-28 20:59:56
Autor: Budzik
[...]

Ty nadal nie rozumiesz, ze wody nie przechowuje sie w beczce.
Woda ma być w przyrodzie, w krajobrazie i w wodach gruntowych, podziemnych.

Naprawde, zacznij dyskutować z jakimis argumentami, ktore podaja naukowcy zamiast ze swoimi rojeniami, wtedy być moze nadal nie bedziesz miał racji ale przynajmniej bedzie szansa na jakas merytoryczna dyskusje.

Nawet jakis minister ostatnio gadał w tok fm o tym jak musimy zatrzymywac wode w krajobrazie.

A tu tak na marginesie poprzedniej dyskusji swiezy artykulik o odsalaniu wody:
https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/jak-technologia-
odsalania-wody-morskiej-moze-pomoc-podczas-suszy/v0x4fe0

--
Pozdrawia... Budzik
Henry Louis Mencken

Data: 2020-04-28 15:32:12
Autor: Zenek Kapelinder
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Chciałbym tylko wiedzieć w jaki sposób pijąc szklankę herbaty mniej powodujesz ze wody w wodach gruntowych przybywa.

Data: 2020-04-29 04:59:55
Autor: Budzik
[...]

Nie pije szklanki herbaty mniej.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2020-04-28 22:44:09
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Strach ma wielkie oczy https://mobil.mopo.de/hamburg/rechtsmediziner-- ohne-vorerkrankung-ist-in-hamburg-an-covid-19-noch-keiner-gestorben-- 36508928

Każda z 153 osób zmarłych w Hamburgu od początku pandemii miała choroby towarzyszące.

Nieźle. Myślę że właśnie stanęliśmy na podium.

https://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/713951,81-lat-temu-Marsjanie-zaatakowali-Ziemie-Ludzie-uciekali-w-panice-Tylko-Clint-Eastwood-nie-uwierzyl-w-te-historie

Tu grube miliardy zmieniły właścicieli. Ktoś musiał stracić aby zarobić mógł ktoś.

Data: 2020-04-29 08:59:54
Autor: Budzik
[...]

Przemku, ty mi odpowiadasz?

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

Data: 2020-04-29 11:07:39
Autor: Cavallino
W dniu 29-04-2020 o 10:59, Budzik pisze:
[...]

On chyba tylko wrzutki sobie robi, w każdym razie bez cytatów tak to należy traktować.

Data: 2020-04-29 07:28:20
Autor: J.F.
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Dnia Tue, 28 Apr 2020 15:32:12 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
Chciałbym tylko wiedzieć w jaki sposób pijąc szklankę herbaty mniej powodujesz ze wody w wodach gruntowych przybywa.

A w jaki sposob, jesli nie oszczedzam, tylko podlewam ogrodek :-P

J.

Data: 2020-04-27 21:49:09
Autor: Cavallino
W dniu 27-04-2020 o 21:19, mk4 pisze:

1) Moze akurat im zaszkodzilo a 95% innych nic takiego sie nie dzieje. To tak jak ze smiercia - 98% przezywa a 2% umiera. Z powikłaniami moze być tak samo. Z grypa jest podobnie.

To chyba zależy od momentu kiedy podjęto leczenie i reakcji organizmu na wirusa.
To nie wirus niszczy płuca, tylko układ odpornościowy człowieka - czasem przesadza z reakcją i niszczy organy w których wirus się zagnieździł (fakt- że razem z nim).

Ale z tego co czytałem, proces uszkodzenia płuc jest odwracalny - choć na tą chwilę nikt nie wie czy w pełni i jak długo to może potrwać.

4) Jak można mowić o trwałym uszkodzeniu czegoś skoro minęło tak mało czasu. Jak im zrobią badania za rok i wtedy nadal będzie duży problem wtedy można zacząć uzywac słowa trwale.

Dokładnie tak.

[...]

Zaraz się dowiesz, że to dlatego, że oni (pis u władzy) tak pięknie zarządzili areszt domowy dla wszystkich .....

[...]

Howgh.

A szczytem jest luzowanie tych obostrzeń kiedy mamy 400-500 zakażen dziennie w kontekscie ich wprowadzania jak mielismy 50 dziennie.

Przecież to samo napisałem miesiąc temu i dokładnie tak zrobili jak przewidziałem.
To ściema dla głupiego ludu - idą wybory, więc trzeba udawać że jest super.

Po wyborach powiedzą, że jednak zachorowań.
słupki rosną, więc znowu trzeba kaganiec ludziom przykręcić....

Data: 2020-04-27 22:56:54
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-27 o 21:19, mk4 pisze:

1) Moze akurat im zaszkodzilo a 95% innych nic takiego sie nie dzieje.
Może tak być, problem jest taki że po wyleczeniu nikt ich nie bada, tych nurmków pewnie by też nie badali gdyby dali rady nurkować, widocznie nie dają rady i wszyło szydło z worka.

To tak jak ze smiercia - 98% przezywa a 2% umiera. Z powikłaniami moze być tak samo. Z grypa jest podobnie.
No nie, grypa daje znikomy procent powikłań w stosunku do tego wirusa,
zresztą już było kilku co to twierdzili że to tylko inna grypa a później musieli zmienić zdanie.

2) Być moze nurkowie maja juz zajechane płuca ze wzgledu na nurkowanie. Wiec u nich tego typu powikłania mogą być np. bardzo prawdopodobne.
Ale tam się wypowiadał lekarz, nawet chyba profesor medycyny, czyli raczej osoba nieprzypadkowa i wie co mówi, chyba że dziennikarz poprzekręcał bo to też możliwe.

[...]
Ale że uszkadza płuca to już było wcześniej wiadomo, nowość to to że dzieje się to u tych co lekko przeszli wirusa.

[...]
Zauważ że wypowiada się lekarz, chyba wie co mówi.

[...]
Podobna da się wyleczyć.

[...]
No wynika że mało bo zaraźliwość jego jest bardzo wysoka.

..
[...]
I uważasz że cały świat zwariował i niepotrzebnie sieje panikę? a nie jest jeden co nie sieje, to Białoruś.

Kolejna rzecz to epatowanie liczbami a własciwie manipulowanie liczbami. Czerwone słupki się pietrzą. Tyle, że przy tych słupkach np. dla Polski nikt nie chce narysowac słupków ile normalnie każdego dnia umiera osób.
Ale co z tego, generalnie ludzie umierają w domach i nikt sie nimi nie zajmuje,
ale jak umiera w szpitalu to muszą określić przyczynę, czasem na oko, ale nadal, tak jest na całym świecie.
Więc są to dwie różne statystyki.

[...]
I uważasz że cały świat jest w średniowieczu?

[...]

Wyobraź sobie że są kraje które tak samo zrobiły, nie tylko my.

--
Janusz

Data: 2020-04-28 04:11:41
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 27 kwietnia 2020 21:19:41 UTC+2 użytkownik mk4 napisał:

[...]
We Francji w okresie od 1 marca do 17 kwietnia nastąpił wzrost o 31 proc. liczby zgonów w porównaniu do średniej z lat 2000-2019

Data: 2020-04-28 04:45:36
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Więc Makaron i kolezkowie musi odpowiedzieć sobie czy warto jednak było przeprowadzać wybory a później panicznie zamykać wszystko bo w określonym czasie korona zaczęła zbierać 30% ofiar więcej niż grypa. Trza znów dodrukować pieniądza albo podnieść podatki towarzysze :-)

Data: 2020-04-28 13:43:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e14398ee-ea59-490f-94aa-267be5096fe8@googlegroups.com...
[...]

A jakies zrodlo ?

Ciekawe. 67mln ludzi, przy 80 latach sredniego wieku wychodzi 2300 zmarlych dzienie.
107 tys przez 47 dni.
31% to 33 tys, a przyznaja sie do 23tys - ale do dzis.

Wiec z jednej strony - zbieznosc dosc dobra, ale jednak sporo brakuje.

Oszukuja, wymkneli sie niektorzy, czy inne efekty sie przyczynily do smierci ?

J.

Data: 2020-04-28 04:52:17
Autor: Kris
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 13:43:53 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

A jakies zrodlo ?
https://lmgtfy.com/?q=wzrost+o+31+proc.+liczby+zgon%C3%B3w+we+Francji

Data: 2020-04-28 14:26:50
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:0f970329-061d-4f11-8778-e2922f88c00b@googlegroups.com...
W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 13:43:53 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
A jakies zrodlo ?
https://lmgtfy.com/?q=wzrost+o+31+proc.+liczby+zgon%C3%B3w+we+Francji

czyli chocby
https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-04-28/we-francji-odnotowano-najwyzsza-liczbe-zgonow-w-ciagu-ostatnich-20-lat/

"W okresie 1 marca - 17 kwietnia br. odnotowano we Francji 93 324 zgony w porównaniu do średniej na poziomie 71 126 zgonów w tym samym czasie w poprzednich latach. Oznacza to, że w 2020 roku umarło o 22 198 osób więcej niż w analogicznym okresie w latach poprzednich."

To to sie jeszcze dokladniej zgadza z oficjalna smiertelnoscia CoVid .... dziwic sie chyba nie ma co - zakladam, ze ktos w ciezkim stanie trafia do szpitala i tam test ma.

J.

Data: 2020-04-28 05:46:06
Autor: Kris
W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 14:27:15 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

To to sie jeszcze dokladniej zgadza z oficjalna smiertelnoscia CoVid ... dziwic sie chyba nie ma co - zakladam, ze ktos w ciezkim stanie trafia do szpitala i tam test ma.

Czyli u nas powinno być teraz ok 1400zgonów dziennie
1100 normalnych+ 300 covidowych(wzrost o 30%)
Od 1 marca do 17 kwietnia to 48dni
Normalnie pewnie w tym okresie umierało u nas 48*1100=ok 53000 ludzi..
53000*31% to jest ok 16,5 tys zmarłych
To powinno dać się zauważyć w kostnicach i cmentarzach chociażby.
Wg oficjalnych danych na 17 kwietnia mieliśmy 332 zgony
Wiec albo brakuje 16 tys trupów albo epidemia nasz kraj omija albo słuszna linię ma nasza partia.

Data: 2020-04-28 07:01:22
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
-- Wiec albo brakuje 16 tys trupów albo epidemia nasz kraj omija albo słuszna linię ma nasza partia.

Cud. Albo czosnek i cebula ;-)

Data: 2020-04-28 15:40:03
Autor: collie
W dniu 28.04.2020 o 14:46, Kris pisze:

[...]

Trzeba będzie jeszcze coś zrobić z danymi statystycznymi, wysyłanymi
przez USC do GUS, o liczbie urodzeń i zgonów na danym terenie. Tego
już nie da się tak łatwo zachachmęcić, jak przyczyn zgonu (worek pn.
"niewydolność oddechowa"), bo akt zgonu, to akt zgonu i nieważna
przyczyna zejścia. I daj Bóg, by się nie okazało, że liczby porównawcze
miesiąc do miesiąca w tym i w zeszłych latach ilości zgonów, wskazują
na kreatywną statystykę Ministerstwa Zdrowia przy COVID-19.

Data: 2020-04-28 15:45:01
Autor: J.F.
Użytkownik "collie"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ea83233$0$560$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie trzeba nic robic - GUS to opracuje za dwa lata i to w ujeciu rocznym :-(

[...]

Mogla by sie jakas gazeta zainteresowac i wystapic o dane z PESEL.
Jak odmowia ... znaczy sie klamia :-P

Tylko to niestety kosztuje.

A moze jakis posel w trybie interpelacji : -)

J.

Data: 2020-04-28 07:17:04
Autor: Przemek Jedrzejczak
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Ciekawe czy fałszują jak leci czy patrzą też na wiek żeby ci właściwi umierali.

https://de.statista.com/statistik/daten/studie/1104173/umfrage/todesfaelle-aufgrund-des-coronavirus-in-deutschland-nach-geschlecht/

Średnia wieku osób zmarłych 81 lat. W Polsce średnia dla mężczyzn to 73.8 czyli muszą umierać młodsi bo 81 mało który dożywa.

Zielony wyjechał prosto z mostu https://m.bild.de/politik/inland/politik-inland/tuebingens-ob-boris-palmer-retten-menschen-die-wohl-sowieso-bald-sterben-70318056.bildMobile.html

Menschen, für die Corona nicht besonders gefährlich ist - bei denen unter 40 kommt so gut wie niemand mit Corona auf der Intensivstation an - muss man mehr wirtschaftliche Betätigung ermöglichen."

Nikt z grupy 40- nie wylądował na intensywnej terapii więc ich nie powinna obejmować izolacja. Tabelki są nieubłagane, lockdown dla wszystkich grup wiekowych jest błędem.

Data: 2020-04-28 17:59:56
Autor: Budzik
[...]

A to w sumie ciekawy trop.
Jak sie popatrzy na inne kraje europejskie to w wielu srednia długośc zycia ok 5 lat dłuzsza niz w Polsce.
Hiszpania, Włochy to prawie 6 lat...
Moze dlatego wirus wiecej zabiera bo u nich wiecej starszych osób dozyło wieku w ktorym u nas sa juz dawno w piachu...?

--
Pozdrawia... Budzik
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

Data: 2020-04-28 21:19:19
Autor: Mateusz Viste
2020-04-28 o 17:59 GMT, Budzik napisał:
[...]

Hiszpania: 42.7 lat
Francja: 41.4 lat
Polska: 40.7 lat

Różnica taka sobie (przy czym powyższe to nie średnia, tylko mediana,
ale dla potrzeb tego wątku to mało istotne).

Włochy już trochę starsze, bo mediana 45.5 lat, no ale np. Niemcy mają
47.1 lat - a jednak relatywnie mało ich tam umiera.

źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_median_age

Mateusz

Data: 2020-04-29 10:06:50
Autor: J.F.
Dnia Tue, 28 Apr 2020 21:19:19 +0200, Mateusz Viste napisał(a):
[...]

Tylko wiesz - dwa lata w sredniej, to zgrubsza liczac 4 lata w wieku
zgonu. Choc demografia moze byc istotna.
Tudziez np emigracja mlodych.

Data: 2020-04-29 08:02:11
Autor: J.F.
OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
Dnia Tue, 28 Apr 2020 07:17:04 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
napisał(a):
[...]

No, na swiecie najmlodsza ofiara miala cos 25 lat ..

J.

Data: 2020-04-29 08:22:29
Autor: Cavallino
W dniu 29-04-2020 o 08:02, J.F. pisze:

[...]

W Polsce jedna miała 18...

Data: 2020-04-29 10:04:37
Autor: J.F.
Dnia Wed, 29 Apr 2020 08:22:29 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

czyli mam stare dane, a Przemek ... chyba tez, choc moze niemcy
odporni.

A na swiecie - juz 5-cio latek
https://zdrowie.wprost.pl/koronawirus/10312341/najmlodsza-ofiara-koronawirusa-w-wielkiej-brytanii-zmarlo-5-letnie-dziecko.html

J.

Data: 2020-04-29 10:24:35
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, April 29, 2020, 10:04:37 AM, you wrote:

[...]

18-latek był mocno niepełnosprawny. To pacjent ZOL w Ozimku.

Data: 2020-04-29 10:57:47
Autor: Janusz
W dniu 2020-04-29 o 10:04, J.F. pisze:
[...]

Do tego dwie po 40+ lat, kilkanaście po 50+ lat.

--
Janusz

Data: 2020-04-29 17:16:05
Autor: J.F.

Użytkownik "Przemek Jedrzejczak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:03506578-36bd-4427-949a-14cbc94397f5@googlegroups.com...
[...]

W Niemczech czy w Polsce ? Osob czy mezczyzn ?

W Polsce średnia dla mężczyzn to 73.8 czyli muszą umierać młodsi bo 81 mało który dożywa.

Wniosek nieuzasadniony - moze wlasnie mlodsi nie umieraja, stad taka srednia.

No i dodaj kobiety, co w Polsce zyja srednio 81.7 lat

J.

Data: 2020-04-28 14:45:23
Autor: Mateusz Viste
napisał:

> A jakies zrodlo ?  https://lmgtfy.com/?q=wzrost+o+31+proc.+liczby+zgon%C3%B3w+we+Francji

31% to duża przesada, a Jarek pytał raczej o jakieś rzetelne źródło. Na
dzień 13.04 liczby są takie:

83K zmarłych w 2018
75K zmarłych w 2019
93K zmarłych w 2020

Powyższe liczby dotyczą całkowitej liczby znanych zgonów, niezależnie
od przyczyny, dla okresu od 1ego marca do 13 kwietnia danego roku. Dane
pochodzą od krajowego urzędu statystycznego.

https://www.insee.fr/fr/information/4470857#graphique-figure1_radio1

Mateusz

Data: 2020-04-28 05:49:48
Autor: Kris
W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 14:45:26 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

[...]

Te 31% to ponoć tez na podstawie danych z krajowego urzędu statystycznego INSEE analizowanych przez dziennik "Le Monde"

Data: 2020-04-28 15:01:40
Autor: Mateusz Viste
Viste napisał:

> [...]
> danego roku. Dane pochodzą od krajowego urzędu statystycznego.
statystycznego INSEE analizowanych przez dziennik "Le Monde"

Daj linka, bo z liczb które opublikował INSEE w żaden sposób nie
wychodzi mi 31%. Ale może ja po prostu nie umiem liczyć - dlatego
chętnie zapoznam się z jakąkolwiek rzetelną analizą.

Co więcej, liczba zgonów to nie to samo co liczba zgonów na covid.
Zakładam (ale na liczby trzeba będzie trochę poczekać), że znaczący
odsetek zgonów spowodowany jest durną kwarantanną, a nie grypo-podobnym
wirusem.

Warto też zauważyć, że społeczeństwo się starzeje, więc trend
śmiertelności zwiększa się statystycznie z roku na rok, co dobitnie
obrazuje ten wykresik: https://www.insee.fr/fr/statistiques/2383440

Mateusz

Data: 2020-04-28 06:11:35
Autor: Kris
W dniu wtorek, 28 kwietnia 2020 15:01:43 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:
[...]

Pod tym że rzetelna to się nie podpiszę ale:
https://www.google.com/search?q=W+analizowanym+okresie+br.+ka%C5%BCdego+dnia+stwierdzano+%C5%9Brednio+2121+zgon%C3%B3w%2C+w+por%C3%B3wnaniu+do+1616+%C5%9Brednio+w+latach+2000-2019%2C+co+oznacza+dzienny+wzrost+o+31+proc.+w+2020+r&rlz=1C1GCEU_plPL819PL819&oq=W+analizowanym+okresie+br.+ka%C5%BCdego+dnia+stwierdzano+%C5%9Brednio+2121+zgon%C3%B3w%2C+w+por%C3%B3wnaniu+do+1616+%C5%9Brednio+w+latach+2000-2019%2C+co+oznacza+dzienny+wzrost+o+31+proc.+w+2020+r&aqs=chrome..69i57.2749j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Krótki link: https://tiny.pl/7ml3m

Pewnie o to chodzi:

"...w porównaniu do 1616 średnio w latach 2000-2019"

Pewnie masz rację

Data: 2020-04-28 15:25:49
Autor: Mateusz Viste
2020-04-28 o 06:11 -0700, Kris napisał:
Pewnie o to chodzi:

"...w porównaniu do 1616 średnio w latach 2000-2019"

A to ok, być może prawda (nie liczyłem). Tylko, że to nic innego jak
dziennikarska manipulacja, mająca na celu rzucenie jakimś sensacyjnym
tytułem. Aby było uczciwie, to należałoby porównać średnią z 2000-2019
do średniej z 2020-2039 i skorelować z wiekiem społeczeństwa (w 2020
statystyczny Francuz ma 41 lat, a w 2000r tylko 36).

Mateusz

Data: 2020-04-28 15:07:05
Autor: J.F.
Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20200428144523.003e1188@mateusz...
[...]

Ale zobacz na mapke i tabelke departamentow.
W wielu wzrostu nie ma, nawet jest spadek, ale

Haut-Rhin     144,3
Hauts-de-Seine     127,8
Seine-Saint-Denis     128,1
Val-de-Marne     96,5
Val-d'Oise     88,6
Paris     73,9
Tarn     -20,0
Guyane     -30,9

Ta Guyanne to mam nadzieje nie ta za Atlantykiem :-)

144% nadwyzki  ... i krematoria nie wyrabiaja.

A bez srodkow zaradczych ... zapewne wszedzie byloby te +100%.

J.

Data: 2020-04-28 22:08:47
Autor: kk
On 2020-04-27 21:19, mk4 wrote:
On 2020-04-26 10:09, Janusz wrote:
[...]

To jest Orwell.

OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli