OT - kolarzówka w pytaniach...

Data: 2010-03-11 09:38:10
Autor: Roooobert K...
OT - kolarzówka w pytaniach...
Witam,

Z tej racji, że to moja pierwsza szosa (nowy rower, pelna Tiagra), zapodam pare pytan.

1. Co ile km należy zmieniać lancuch (czy może metoda 3 lancuchow, na mtb mi sie to niezle sprawdza)?

2. Czy to prawda ( z serii prawda czy  mity), ze po jedzie nalezy upuscic troche powietrza, by opony nie robily sie 'baloniaste" ?

3. Jaki macie zestaw  "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli opona, latki pompka - jaka ?, itp.)?

4. Mam 18 biegow, jakie moge miec maksymalne przekosy bez zbyt duzej szkody dla lancucha ?

5. Jak sie sprawuja podstawki pod licznik Sigmy 1609 czy tez mocowanie tego licznika, jezeli zakupie na drugi rower podstawke i bede czesto zmienial  tylko sam licznik ?

6. Jaki fajny koszyk i bidon polecacie (czy jezeli bede mial bidon litrowy to moze mi nie wytrzymac mocowanie na ramie - rama ALU) ?

Pozdr...

R...

Data: 2010-03-11 05:34:51
Autor: Michał Wolff
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 11 Mar, 10:38, " Roooobert K..." <rkrk0...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

1. Co ile km nale y zmienia lancuch (czy mo e metoda 3 lancuchow, na mtb mi
sie to niezle sprawdza)?

Tez uważam że to nie ma sensu. Używam fabrycznego napędu już ze 13-15
tys km, działa bez zarzutu, rowerem szosowym najczę¶ciej nie jeĽdzi
się zim±, czy w jak±¶ specjalnie zł± pogodę i ma sporo większ±
żywotno¶ć. Zmiana łańcucha co 800km? Toż ja niewiele czę¶ciej (pewnie
co jakie¶ 500km) łańcuch smaruję :))

3. Jaki macie zestaw  "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli
opona, latki pompka - jaka ?, itp.)?

Typowo - dętka, łyżki do opon, pompka, imbusy. Natomiast na dłuższ±
trasę (szczególnie parudniow±) warto wozić zapasow± oponę, parę razy
mi się przydała, leciutk± 200g oponę szosow± rozerwać zdecydowanie
łatwiej niż trekingow± czy MTB. Ale to też zależy jakie mamy opony,
nieco cięższe (ze 300g) na pewno wytrzymało¶ć będ± miały większ±.

4. Mam 18 biegow, jakie moge miec maksymalne przekosy bez zbyt duzej szkody
dla lancucha ?

Ja nie uzywam tylko zupełnych przekosów czyli mała tarcza z mał±
zębatk± kasety i dużej tarczy z duż± zębtak± kasety.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-11 07:14:55
Autor: pHarry
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 11 Mar, 14:34, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Ale to też zależy jakie mamy opony,
nieco cięższe (ze 300g) na pewno wytrzymało¶ć będ± miały większ±.

Bylbym ostrozny z tego typu stwierdzeniami. Za duza waga idzie
masywnosc, ale to tylko jeden z elementow. Czesto po prostu niskiej
klasy czesci sa ciezkie bo sa z kiepskich materialow i moga miec
nizsza wytrzymalosc od znacznie lzejszych i drozszych. Konkretnie w
lepszych oponach jest wiele warstw mocnego oplotu i to na pewno ma
jakies znaczenie. Ostatnio zajechalem w 10tys (gorskich asfaltow i nie
tylko) GP3000 i mimo ze na gumie mialy wiele naciec - od mikro
rozmiarow do 5mm, to ani razu ich nie przebilem.

Oczywiscie jak cos jest ciezsze i rownie wysokiej klasy, to wtedy
raczej napewno bedzie odporniejsze. Zwlaszcza jesli jest przeznaczone
na trudne warunki, czy tam do jazdy uzytkowej, trekkingowej, itp.

Data: 2010-03-11 08:20:33
Autor: pHarry
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 11 Mar, 10:38, " Roooobert K..."
1. Co ile km nale y zmienia lancuch (czy mo e metoda 3 lancuchow, na mtb mi
sie to niezle sprawdza)?

Nie sposob podac konkretnej liczby. Ten szeroki zakres co ktos podal
5-15tys, to i tak mozna rozszerzyc w niektorych przypadkach.

Generalnie na szose oczywiscie warto smarowac na sucho i niczym wiecej
sie nie przejmowac. Tez stosuje do wymiany to kryterium ok.0,75%. Ale
i bez przesady z suchymi smarami. Mam doswiadczenie z Finish Line.
Bialy (parafina) jest zbyt slaby i byle poranna jazda go wykancza
poprzez roszenie. Czerwony (teflon) jest bardzo OK, tylko trzeba go
skapo dawkowac. Naprawde rzadko w przeciwienstwie do mtb, gdzie po
kazdej konkretnej wyrypie wypadaloby powtorzyc, nie wazne czy bylo
blotko czy pyl.

2. Czy to prawda ( z serii prawda czy  mity), ze po jedzie nalezy upuscic
troche powietrza, by opony nie robily sie 'baloniaste" ?

Musi jakis okropny mit to byc. Przeciez samo ucieka i po tygodniu
wypada doladowac. Rzeczywiscie nowe oponki (zwlaszcza skladane) po
poczatkowym okresie sie troche ukladaja i nabieraja nieco objetosci.
No ale tak wlasnie ma byc.

3. Jaki macie zestaw  "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli
opona, latki pompka - jaka ?, itp.)?

Na szoske mam zestaw mikro. "Klucze" wlasnie SKS MikroTool (35g) -
lyzki sa OK, imbusy bardzo slabe, ale i zapasowa spinka do lancucha
sie miesci w srodku. Pompka Crank Power Pump - 95g, wersja plastikowa
jest strasznie slaba, ale taka juz mam i jakos zyje z tym (a nieraz
snejki lapie), oczywiscie detka. To sie latwo miesci wszedzie - do
podsiodlowki, do trojkata czy do kieszonek. Tej ostatniej opcji nie
lubie jednakowoz, nie jestem scigantem.

4. Mam 18 biegow, jakie moge miec maksymalne przekosy bez zbyt duzej szkody
dla lancucha ?

Maksymalnego przekosu (mam trojtarcz) unikam calkowicie. Ale tego
przedostatniego biegu czasem uzywam i uwazam ze nie jest to az tak
szkodliwe, o ile sie nie pedaluje mocno, a zwlaszcza nie staje nie
pedaly.

6. Jaki fajny koszyk i bidon polecacie (czy jezeli bede mial bidon litrowy
to moze mi nie wytrzymac mocowanie na ramie - rama ALU) ?

Mam zwykly alu koszyk Merida i czesto wpycham do niego na sile nie
tyle 1l bidon, co 1l flaszke plastikowa po mleku "do gory nogami". Nic
sie nie dzieje, a prawie zawsze szaleje po zjazdach (mieszkam w
gorach). Mam rame 1300g i kurcze martwicie mnie troche ta
wytrzymaloscia gwintow. Nie slyszalem jeszcze o tym. Ale to jest na
rurze dolnej, czyli ciezar w wiekszosci lezy na rurze. Na podsiodlowej
duzo bardziej by pracowaly sruby i gwinty.

Data: 2010-03-11 10:58:57
Autor: pianagol[LUB]
OT - kolarzówka w pytaniach...
Użytkownik " Roooobert K..." <rkrk0101@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hnadm2$bfh$1inews.gazeta.pl...

1. Co ile km należy zmieniać lancuch (czy może metoda 3 lancuchow, na mtb mi
sie to niezle sprawdza)?

Ja stosuję. Zmieniam zwykle jak mi się zabrudzi i pora na szekjowanie.

2. Czy to prawda ( z serii prawda czy  mity), ze po jedzie nalezy upuscic
troche powietrza, by opony nie robily sie 'baloniaste" ?

Nie stosuję.

3. Jaki macie zestaw  "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli
opona, latki pompka - jaka ?, itp.)?

Dętka zapasowa, łatki, łyżki, mały scyzoryk z imbusami - mie¶ci się w małej torebce podsiodłowej. Mała pompka w uchwycie pod bidonem.

4. Mam 18 biegow, jakie moge miec maksymalne przekosy bez zbyt duzej szkody
dla lancucha ?

Jak najmniejsze :)
Raczej unikaj 2 skrajnych koronek po przeciwnej stronie.

5. Jak sie sprawuja podstawki pod licznik Sigmy 1609 czy tez mocowanie tego
licznika, jezeli zakupie na drugi rower podstawke i bede czesto zmienial
tylko sam licznik ?

Nie wiem.

6. Jaki fajny koszyk i bidon polecacie (czy jezeli bede mial bidon litrowy
to moze mi nie wytrzymac mocowanie na ramie - rama ALU) ?

Mam tacxa tao alu. Daje radę.

Pozdr...

--
zdrowya życzę,
pianagol

Data: 2010-03-11 11:30:34
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
OT - kolarzówka w pytaniach...
Dnia 11.03.2010 10:38 użytkownik  Roooobert K... napisał :
[...]

System z trzema łańcuchami na pewno warto stosować, chociaż na szosie
napęd mniej dostaje po tyłku, więc jazda na jeden łańcuch też powinna
być w porz±dku. Je¶li jazda na trzy łańcuchy, to w szosówce zmieniaj co
ok. 800 km. Je¶li na jeden, to najlepiej mierzyć i zmieniać gdy osi±gnie
1% wydłużenia - wtedy już koniecznie, albo można wcze¶niej zachowawczo,
przy 0,75% wydłużenia. No chyba, że chcesz jeĽdzić na jednym łańcuchu do
¶mierci napędu, to wtedy nie zmieniasz wcale i po prostu ¶migasz, aż
zacznie przeskakiwać.

2. Czy to prawda ( z serii prawda czy  mity), ze po jedzie nalezy upuscic troche powietrza, by opony nie robily sie 'baloniaste" ?

Jaka¶ bajka.

3. Jaki macie zestaw  "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli opona, latki pompka - jaka ?, itp.)?

Niezależnie od tego czy jadę po szosie czy w terenie, to biorę stały
zestaw: pompka, łatki (czasem jeszcze dętka), łyżki, zestaw kluczy
(imbusy, ¶rubokręty, skuwacz, płaskie, do nypli), spinka do łańcucha.
Wszystko do kieszonek na plecach.

4. Mam 18 biegow, jakie moge miec maksymalne przekosy bez zbyt duzej szkody dla lancucha ?

Generalnie unikać przekosów jak najbardziej, ale przy zestawie 2x9 je¶li
czasem trzeba to używałbym wszystkich przełożeń.

5. Jak sie sprawuja podstawki pod licznik Sigmy 1609 czy tez mocowanie tego licznika, jezeli zakupie na drugi rower podstawke i bede czesto zmienial  tylko sam licznik ?

Nie wiem, ale ostatnio coraz gorzej się mówi o Sigmie.

6. Jaki fajny koszyk i bidon polecacie (czy jezeli bede mial bidon litrowy to moze mi nie wytrzymac mocowanie na ramie - rama ALU) ?

Niestety nie wiem. Mocowanie koszyka powinno wytrzymać, problem raczej
może być ze stabilnym przewożeniem dużego bidonu. Pomy¶l, czy nie lepiej
mieć dwa koszyki i bidony 0,75 l.

PS Dlaczego dałe¶ OT w temacie?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2010-03-11 12:02:42
Autor: PeJot
OT - kolarzówka w pytaniach...
  Roooobert K... pisze:

1. Co ile km należy zmieniać lancuch (czy może metoda 3 lancuchow, na mtb mi sie to niezle sprawdza)?

To stosuj. Tyle że na szosie można rzadziej to robić, napęd mniej narażony na zabrudzenie.

2. Czy to prawda ( z serii prawda czy  mity), ze po jedzie nalezy upuscic troche powietrza, by opony nie robily sie 'baloniaste" ?

Pierwsze słyszę. Takie całkiem głupie to nie jest przy ci¶nieniach ~ 8 atmosfer, ale ja nie stosuję.

3. Jaki macie zestaw  "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli opona, latki pompka - jaka ?, itp.)?

Jedyne co wypadało by mieć solidniejsze, to łyżki do opon, z racji tego że szosowe opony ciężko się zakładaj±.

6. Jaki fajny koszyk i bidon polecacie (czy jezeli bede mial bidon litrowy to moze mi nie wytrzymac mocowanie na ramie - rama ALU) ?

Może lepiej 2 x 0.5 l. Oczka w ramie niekoniecznie musz± znosić obci±żenia.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2010-03-11 21:27:49
Autor: PeJot
OT - kolarzówka w pytaniach...
PeJot pisze:

[...]

Dodam jeszcze - pompka: jak najprostsza i najlżejsza, byleby dojechać do stacji benzynowej z kompresorem.

Data: 2010-03-11 21:36:05
Autor: pianagol[LUB]
OT - kolarzówka w pytaniach...
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hnbjns$8pt$1news.onet.pl...
PeJot pisze:

[...]

Hm... W Twoich stronach maj± na stacjach kompresory, które pompuj± do 8 bar??

--
zdrowya życzę,
pianagol

Data: 2010-03-11 21:42:05
Autor: MadMan
OT - kolarzówka w pytaniach...
Dnia Thu, 11 Mar 2010 21:36:05 +0100, pianagol[LUB] napisał(a):

Dodam jeszcze - pompka: jak najprostsza i najlżejsza, byleby dojechać do stacji benzynowej z kompresorem.

Hm... W Twoich stronach maj± na stacjach kompresory, które pompuj± do 8 bar??

Nie wiem jak w jego, ale w moich s±. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-11 12:51:33
Autor: Michał Wolff
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 11 Mar, 21:42, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Thu, 11 Mar 2010 21:36:05 +0100, pianagol[LUB] napisa (a):

> Hm... W Twoich stronach maj na stacjach kompresory, kt re pompuj do 8
> bar??

Nie wiem jak w jego, ale w moich s .

"Wymy¶lili te durackie maszyny bo siły w ręcach nie mieli" :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-11 21:58:04
Autor: MadMan
OT - kolarzówka w pytaniach...
Dnia Thu, 11 Mar 2010 12:51:33 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):

"Wymy¶lili te durackie maszyny bo siły w ręcach nie mieli" :))

A tam siły. Ja moj± pompeczk± za parę zł dopompuję do 3 atmosfer około.
Opony wymagaj±: tylna 6-7, przednia 7-8 atmosfer. Więc jak złapię flaka
i muszę wymieniać dętkę to potem przez jaki¶ czas muszę ostrożnie jechać
:)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-11 13:06:49
Autor: Michał Wolff
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 11 Mar, 21:58, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Thu, 11 Mar 2010 12:51:33 -0800 (PST), Micha Wolff napisa (a):

> "Wymy lili te durackie maszyny bo si y w r cach nie mieli" :))

A tam si y. Ja moj pompeczk za par z dopompuj do 3 atmosfer oko o.
Opony wymagaj : tylna 6-7, przednia 7-8 atmosfer. Wi c jak z api flaka
i musz wymienia d tk to potem przez jaki czas musz ostro nie jecha
:)

No bo jak się kupuje gówienka pompuj±ce do 3 atmosfer - to czemu się
dziwić? :)
Ja mam malutk± pompeczkę - a nabija do 10 (choć oczywi¶cie trzeba do
tego porz±dnej krzepy, z reguły kończę na ok. 8).
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-11 22:12:19
Autor: MadMan
OT - kolarzówka w pytaniach...
Dnia Thu, 11 Mar 2010 13:06:49 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):

Ja mam malutk± pompeczkę - a nabija do 10 (choć oczywi¶cie trzeba do
tego porz±dnej krzepy, z reguły kończę na ok. 8).

Ale pewnie nie kosztowała 15 zł tylko odpowiednio więcej :)
No i to po pierwsze pompka awaryjna, a po drugie jak j± kupowałem to
miałem opony pompowane do max 5 atmosfer (a maj±ce zakres w stylu
2.8-5), chyba że kupowałem jeszcze jak miałem "górala" - wtedy opony
były do chyba 3 atmosfer max :) O jeĽdzie na żyletkach nie my¶lałem. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-11 13:28:14
Autor: Michał Wolff
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 11 Mar, 22:12, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Ale pewnie nie kosztowa a 15 z tylko odpowiednio wi cej :)
No i to po pierwsze pompka awaryjna

Pompka awaryjna - ale raczej nie dla szosówki (a o tym jest w±tek). 3
atmosfery to jest za mało na jazdę szosówk±, szansa przebicia będzie
bardzo duża.

Dal mnie kompresory to strata czasu - przebijam, to od razu naprawiam
jak potrzeba, a nie musze się łamać za ile znajdę stację benzynow± z
kompresorem (np. na Podlasiu czy innych rejonach bez wielu większych
miast to nie takie proste, a kompresor pompuj±cy do 8-10 atmosfer
wręcz niemożliwe trafić). Pełna niezależno¶ć jest warta wydatku na
lepsz± pompkę, podobnie jak warto dać te 100zł by mieć w domu porz±dn±
pompkę podłogow±, nabijaj±c± do 10 atm bez większego wysiłku przy
pompowaniu.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-11 22:49:50
Autor: MadMan
OT - kolarzówka w pytaniach...
Dnia Thu, 11 Mar 2010 13:28:14 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):

Pełna niezależno¶ć jest warta wydatku na
lepsz± pompkę, podobnie jak warto dać te 100zł by mieć w domu porz±dn±
pompkę podłogow±, nabijaj±c± do 10 atm bez większego wysiłku przy
pompowaniu.

No tu trochę przesadziłe¶, bo już za 60 zł można kupić tak± co do 8
dobija. Więcej nie sprawdzałem. I do czego te 10? Jakie to opony? Bo moja przednia o szeroko¶ci 23 to
tak jak piszę, wg producenta 7-8 jest. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-12 02:21:35
Autor: Michał Wolff
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 11 Mar, 22:49, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

I do czego te 10? Jakie to opony? Bo moja przednia o szeroko¶ci 23 to
tak jak piszę, wg producenta 7-8 jest.

Większo¶ć opon szosowych można pompować do 9-10 atmosfer, szytki nawet
i 12-14
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-12 11:31:26
Autor: MadMan
OT - kolarzówka w pytaniach...
Dnia Fri, 12 Mar 2010 02:21:35 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):

I do czego te 10? Jakie to opony? Bo moja przednia o szeroko¶ci 23 to
tak jak piszę, wg producenta 7-8 jest.

Większo¶ć opon szosowych można pompować do 9-10 atmosfer, szytki nawet
i 12-14

Szytki to wiem. Pytam bo mój Michelin Dynamic jest do 8 (chociaż znam
osobę która dyma do 10 i nie zauważa negatywnych skutków; ja wolę nie bo
to tania opona). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-12 10:52:18
Autor: Fabian
OT - kolarzówka w pytaniach...
MadMan pisze:
I do czego te 10? Jakie to opony? Bo moja przednia o szeroko¶ci 23 to
tak jak piszę, wg producenta 7-8 jest.

Vittoria Zaffiro 700x23c. Min/max 7/10 więc pompuje 10, szczególnie, że
brutto ważę czasem 110 kg ;)

Fabian.

Data: 2010-03-12 07:20:51
Autor: pHarry
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 11 Mar, 22:28, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Pełna niezależno¶ć jest warta wydatku na
lepsz± pompkę, podobnie jak warto dać te 100zł by mieć w domu porz±dn±
pompkę podłogow±, nabijaj±c± do 10 atm bez większego wysiłku przy
pompowaniu.

W pelni popieram! Stowa to chyba minimum przyzwoitosci na stacjonarna.

Data: 2010-03-12 19:02:28
Autor: Fabian
OT - kolarzówka w pytaniach...
pHarry pisze:
[...]

Zależy, mam 2 po 36/38 zł z lidla i pierwsza, któr± kupiłem do¶ć szybko
zaczęła przepuszczać powietrze powyżej 6 atm. Uszczelniłem trochę
silikonem i spokojnie do 8 atm. można napompować, do 10 też tylko trzeba
się spieszyć ;). Za to druga, któr± kupiłem (żeby mieć w razie czego w
pracy ;)  działa idealnie. Tylko przebieg obie maj± stosunkowo mały więc
pewnie z czasem się rozpadn±, ale jak za tak± cenę to my¶lę, że spoko.

Fabian.

Data: 2010-03-12 11:39:28
Autor: Tomasz Minkiewicz
OT - kolarzĂłwka w pytaniach...
On Thu, 11 Mar 2010 13:06:49 -0800 (PST)
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]
> Opony wymagaj : tylna 6-7, przednia 7-8 atmosfer. Wi c jak z api flaka
> i musz wymienia d tk to potem przez jaki czas musz ostro nie jecha

No bo jak siÄ™ kupuje gĂłwienka pompujÄ…ce do 3 atmosfer - to czemu siÄ™
dziwić? :)
Ja mam malutką pompeczkę - a nabija do 10 (choć oczywiście trzeba do
tego porządnej krzepy, z reguły kończę na ok. 8).

Problem potrzebnej krzepy rozwiązałem, nabywając taką śmieszną pompkę
Sigmy, która po rozłożeniu staje się pompką „nożną”, tzn. ma wężyk
i otwieraną klapkę przydeptywaną butem. Pojemność ma niewielką, więc
namachać się trzeba, ale za to zupełnie bez wysiłku – dziecko by dało
radÄ™. Manometr wyskalowany jest do 12 atm., z tym, ĹĽe powyĹĽej 8 jest
pole czerwone – nie wiem, co to ma dokładnie znaczyć.

Bardzo fajna rzecz. Polecam (tylko gumka mocująca do bani i się urwała).
Nie powiem Wam, jaki to jest model, albowiem nie mam zielonego pojęcia,
ale ta jest albo identyczna, albo bardzo-bardzo podobna:
http://image.ceneo.pl/data/products/1351447/product.jpg

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-03-12 03:03:04
Autor: Michał Wolff
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 12 Mar, 11:39, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Problem potrzebnej krzepy rozwi±załem, nabywaj±c tak± ¶mieszn± pompkę
Sigmy, która po rozłożeniu staje się pompk± "nożn±", tzn. ma wężyk
i otwieran± klapkę przydeptywan± butem. Pojemno¶ć ma niewielk±, więc
namachać się trzeba, ale za to zupełnie bez wysiłku - dziecko by dało
radę. Manometr wyskalowany jest do 12 atm., z tym, że powyżej 8 jest
pole czerwone - nie wiem, co to ma dokładnie znaczyć.

No to by było rzeczywi¶cie ¶wietne rozwi±zanie, bo nabijanie powyżej
5-6 atmosfer zwykł± ręczn± pompk± to jest makabra. A jak ta pompka
wypada wagowo i objęto¶ciowo? Nie jest to jaki¶ za duży klocek?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-12 12:56:52
Autor: Tomasz Minkiewicz
OT - kolarzĂłwka w pytaniach...
On Fri, 12 Mar 2010 03:03:04 -0800 (PST)
> [...]

> radÄ™. Manometr wyskalowany jest do 12 atm., z tym, ĹĽe powyĹĽej 8 jest
> pole czerwone - nie wiem, co to ma dokładnie znaczyć.

No to by było rzeczywiście świetne rozwiązanie, bo nabijanie powyżej
5-6 atmosfer zwykłą ręczną pompką to jest makabra. A jak ta pompka
wypada wagowo i objętościowo? Nie jest to jakiś za duży klocek?

Spory. Momentność, mierzę…
… już zmierzyłem.
Długość 32 cm, średnica cylindra niecałe 3cm, ale w najgrubszym miejscu
pompka ma prawie 5 cm.
Wagi dokładnej nie podam, ale ona jest cała plastikowa i dzięki temu
niezbyt ciężka. W każdym razie zważona w rękach jest wyraźnie lżejsza
od napełnionego jeszcze w połowie kubka z kawą. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-03-12 13:26:06
Autor: PeJot
OT - kolarzĂłwka w pytaniach...
Tomasz Minkiewicz pisze:

Spory. Momentność, mierzę…
… już zmierzyłem.
Długość 32 cm, średnica cylindra niecałe 3cm, ale w najgrubszym miejscu
pompka ma prawie 5 cm.

Z tą średnicą to aerodynamika przysiadła :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-12 13:58:00
Autor: Tomasz Minkiewicz
OT - kolarzĂłwka w pytaniach...
On Fri, 12 Mar 2010 13:26:06 +0100
PeJot <Pejot@o2.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz pisze:

> [...]
> pompka ma prawie 5 cm.

Z tą średnicą to aerodynamika przysiadła :)

Tak to jest, jak ktoĹ› nie zna produktu, a jednak marudzi. Ta pompka to
jest bardzo przemyślana konstrukcja – gumka mocująca urywa się po trzech
dniach, a średnica pompki przewożonej w plecaku na aerodynamikę wpływu
większego nie posiada. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-03-12 03:18:40
Autor: Michał Wolff
OT - kolarzówka w pytaniach...
Jak sprawdziłem Topeak robi cał± grupę tego typu pompek, najmniejsza
Mini Morph - waży 170g:
http://www.topeak.com/products/Mini-Pumps/MiniMorph
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-12 07:00:13
Autor: PeJot
OT - kolarzówka w pytaniach...
pianagol[LUB] pisze:

Dodam jeszcze - pompka: jak najprostsza i najlżejsza, byleby dojechać do stacji benzynowej z kompresorem.

Hm... W Twoich stronach maj± na stacjach kompresory, które pompuj± do 8 bar??

8 niekoniecznie, ale z reguły 6 jest osi±galne. I tak tani± pompk± trudno jest uzyskać więcej jak 4, a i to jest czasochłonne.

Data: 2010-03-11 14:13:49
Autor: szaman
OT - kolarzówka w pytaniach...
  Roooobert K... wytworzył w szalonym umy¶le, a następnie przelał w postać elektroniczn± to, co następuje::

1. Co ile km należy zmieniać lancuch (czy może metoda 3 lancuchow, na mtb mi sie to niezle sprawdza)?

3 łańcuchy - IMHOP zupełnie bez sensu, szczególnie na szosie. Sam kiedy¶ w trekkingu stosowałem i uważam to za chybiony pomysł. W szosie dodatkowo napęd mniej się brudzi - tym bardziej zmiana łańcuchów co tydzień czy 2 mija się z celem...
A co ile zmieniać 1 łańcuch - tutaj nie da się krótko odpowiedzieć. Musisz zmieniać, gdy się zużyje. Może mu się to przydarzyć po 5kkm, albo po 15kkm...

2. Czy to prawda ( z serii prawda czy  mity), ze po jedzie nalezy upuscic troche powietrza, by opony nie robily sie 'baloniaste" ?

Nie spuszczam, pompuję 9-10 ata, nie zauważam owej 'baloniasto¶ci'.

3. Jaki macie zestaw  "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli opona, latki pompka - jaka ?, itp.)?

Dętka + łatki + strzykawka ze smarem + łyżki + pompka (nie zawsze...) do torby podsiodłowej. Opony zapasowej nie wożę:P

4. Mam 18 biegow, jakie moge miec maksymalne przekosy bez zbyt duzej szkody dla lancucha ?

No tak na oko, może nie korzystać z blatu i 2 najmniejszych. Analogicznie przy małej tarczy.

[...]

Bidon mam isostarowy 1l. Koszyczek - jaki¶ czarny z tworzywa speca - wytrzymuje na razie:)

szamnn

OT - kolarzówka w pytaniach...