Data: 2010-03-11 09:38:10 | |
Autor: Roooobert K... | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
Witam,
Z tej racji, że to moja pierwsza szosa (nowy rower, pelna Tiagra), zapodam pare pytan. 1. Co ile km należy zmieniać lancuch (czy może metoda 3 lancuchow, na mtb mi sie to niezle sprawdza)? 2. Czy to prawda ( z serii prawda czy mity), ze po jedzie nalezy upuscic troche powietrza, by opony nie robily sie 'baloniaste" ? 3. Jaki macie zestaw "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli opona, latki pompka - jaka ?, itp.)? 4. Mam 18 biegow, jakie moge miec maksymalne przekosy bez zbyt duzej szkody dla lancucha ? 5. Jak sie sprawuja podstawki pod licznik Sigmy 1609 czy tez mocowanie tego licznika, jezeli zakupie na drugi rower podstawke i bede czesto zmienial tylko sam licznik ? 6. Jaki fajny koszyk i bidon polecacie (czy jezeli bede mial bidon litrowy to moze mi nie wytrzymac mocowanie na ramie - rama ALU) ? Pozdr... R... -- |
|
Data: 2010-03-11 05:34:51 | |
Autor: Michał Wolff | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
On 11 Mar, 10:38, " Roooobert K..." <rkrk0...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
1. Co ile km nale y zmienia lancuch (czy mo e metoda 3 lancuchow, na mtb mi Tez uważam że to nie ma sensu. Używam fabrycznego napędu już ze 13-15 tys km, działa bez zarzutu, rowerem szosowym najczę¶ciej nie jeĽdzi się zim±, czy w jak±¶ specjalnie zł± pogodę i ma sporo większ± żywotno¶ć. Zmiana łańcucha co 800km? Toż ja niewiele czę¶ciej (pewnie co jakie¶ 500km) łańcuch smaruję :)) 3. Jaki macie zestaw "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli Typowo - dętka, łyżki do opon, pompka, imbusy. Natomiast na dłuższ± trasę (szczególnie parudniow±) warto wozić zapasow± oponę, parę razy mi się przydała, leciutk± 200g oponę szosow± rozerwać zdecydowanie łatwiej niż trekingow± czy MTB. Ale to też zależy jakie mamy opony, nieco cięższe (ze 300g) na pewno wytrzymało¶ć będ± miały większ±. 4. Mam 18 biegow, jakie moge miec maksymalne przekosy bez zbyt duzej szkody Ja nie uzywam tylko zupełnych przekosów czyli mała tarcza z mał± zębatk± kasety i dużej tarczy z duż± zębtak± kasety. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-03-11 07:14:55 | |
Autor: pHarry | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
On 11 Mar, 14:34, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Ale to też zależy jakie mamy opony, Bylbym ostrozny z tego typu stwierdzeniami. Za duza waga idzie masywnosc, ale to tylko jeden z elementow. Czesto po prostu niskiej klasy czesci sa ciezkie bo sa z kiepskich materialow i moga miec nizsza wytrzymalosc od znacznie lzejszych i drozszych. Konkretnie w lepszych oponach jest wiele warstw mocnego oplotu i to na pewno ma jakies znaczenie. Ostatnio zajechalem w 10tys (gorskich asfaltow i nie tylko) GP3000 i mimo ze na gumie mialy wiele naciec - od mikro rozmiarow do 5mm, to ani razu ich nie przebilem. Oczywiscie jak cos jest ciezsze i rownie wysokiej klasy, to wtedy raczej napewno bedzie odporniejsze. Zwlaszcza jesli jest przeznaczone na trudne warunki, czy tam do jazdy uzytkowej, trekkingowej, itp. |
|
Data: 2010-03-11 08:20:33 | |
Autor: pHarry | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
On 11 Mar, 10:38, " Roooobert K..."
1. Co ile km nale y zmienia lancuch (czy mo e metoda 3 lancuchow, na mtb miNie sposob podac konkretnej liczby. Ten szeroki zakres co ktos podal 5-15tys, to i tak mozna rozszerzyc w niektorych przypadkach. Generalnie na szose oczywiscie warto smarowac na sucho i niczym wiecej sie nie przejmowac. Tez stosuje do wymiany to kryterium ok.0,75%. Ale i bez przesady z suchymi smarami. Mam doswiadczenie z Finish Line. Bialy (parafina) jest zbyt slaby i byle poranna jazda go wykancza poprzez roszenie. Czerwony (teflon) jest bardzo OK, tylko trzeba go skapo dawkowac. Naprawde rzadko w przeciwienstwie do mtb, gdzie po kazdej konkretnej wyrypie wypadaloby powtorzyc, nie wazne czy bylo blotko czy pyl. 2. Czy to prawda ( z serii prawda czy mity), ze po jedzie nalezy upuscicMusi jakis okropny mit to byc. Przeciez samo ucieka i po tygodniu wypada doladowac. Rzeczywiscie nowe oponki (zwlaszcza skladane) po poczatkowym okresie sie troche ukladaja i nabieraja nieco objetosci. No ale tak wlasnie ma byc. 3. Jaki macie zestaw "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysliNa szoske mam zestaw mikro. "Klucze" wlasnie SKS MikroTool (35g) - lyzki sa OK, imbusy bardzo slabe, ale i zapasowa spinka do lancucha sie miesci w srodku. Pompka Crank Power Pump - 95g, wersja plastikowa jest strasznie slaba, ale taka juz mam i jakos zyje z tym (a nieraz snejki lapie), oczywiscie detka. To sie latwo miesci wszedzie - do podsiodlowki, do trojkata czy do kieszonek. Tej ostatniej opcji nie lubie jednakowoz, nie jestem scigantem. 4. Mam 18 biegow, jakie moge miec maksymalne przekosy bez zbyt duzej szkodyMaksymalnego przekosu (mam trojtarcz) unikam calkowicie. Ale tego przedostatniego biegu czasem uzywam i uwazam ze nie jest to az tak szkodliwe, o ile sie nie pedaluje mocno, a zwlaszcza nie staje nie pedaly. 6. Jaki fajny koszyk i bidon polecacie (czy jezeli bede mial bidon litrowy Mam zwykly alu koszyk Merida i czesto wpycham do niego na sile nie tyle 1l bidon, co 1l flaszke plastikowa po mleku "do gory nogami". Nic sie nie dzieje, a prawie zawsze szaleje po zjazdach (mieszkam w gorach). Mam rame 1300g i kurcze martwicie mnie troche ta wytrzymaloscia gwintow. Nie slyszalem jeszcze o tym. Ale to jest na rurze dolnej, czyli ciezar w wiekszosci lezy na rurze. Na podsiodlowej duzo bardziej by pracowaly sruby i gwinty. |
|
Data: 2010-03-11 10:58:57 | |
Autor: pianagol[LUB] | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
Użytkownik " Roooobert K..." <rkrk0101@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hnadm2$bfh$1inews.gazeta.pl...
1. Co ile km należy zmieniać lancuch (czy może metoda 3 lancuchow, na mtb mi Ja stosuję. Zmieniam zwykle jak mi się zabrudzi i pora na szekjowanie. 2. Czy to prawda ( z serii prawda czy mity), ze po jedzie nalezy upuscic Nie stosuję. 3. Jaki macie zestaw "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli Dętka zapasowa, łatki, łyżki, mały scyzoryk z imbusami - mie¶ci się w małej torebce podsiodłowej. Mała pompka w uchwycie pod bidonem. 4. Mam 18 biegow, jakie moge miec maksymalne przekosy bez zbyt duzej szkody Jak najmniejsze :) Raczej unikaj 2 skrajnych koronek po przeciwnej stronie. 5. Jak sie sprawuja podstawki pod licznik Sigmy 1609 czy tez mocowanie tego Nie wiem. 6. Jaki fajny koszyk i bidon polecacie (czy jezeli bede mial bidon litrowy Mam tacxa tao alu. Daje radę.
-- zdrowya życzę, pianagol |
|
Data: 2010-03-11 11:30:34 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
Dnia 11.03.2010 10:38 użytkownik Roooobert K... napisał :
Witam, System z trzema łańcuchami na pewno warto stosować, chociaż na szosie napęd mniej dostaje po tyłku, więc jazda na jeden łańcuch też powinna być w porz±dku. Je¶li jazda na trzy łańcuchy, to w szosówce zmieniaj co ok. 800 km. Je¶li na jeden, to najlepiej mierzyć i zmieniać gdy osi±gnie 1% wydłużenia - wtedy już koniecznie, albo można wcze¶niej zachowawczo, przy 0,75% wydłużenia. No chyba, że chcesz jeĽdzić na jednym łańcuchu do ¶mierci napędu, to wtedy nie zmieniasz wcale i po prostu ¶migasz, aż zacznie przeskakiwać. 2. Czy to prawda ( z serii prawda czy mity), ze po jedzie nalezy upuscic troche powietrza, by opony nie robily sie 'baloniaste" ? Jaka¶ bajka. 3. Jaki macie zestaw "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli opona, latki pompka - jaka ?, itp.)? Niezależnie od tego czy jadę po szosie czy w terenie, to biorę stały zestaw: pompka, łatki (czasem jeszcze dętka), łyżki, zestaw kluczy (imbusy, ¶rubokręty, skuwacz, płaskie, do nypli), spinka do łańcucha. Wszystko do kieszonek na plecach. 4. Mam 18 biegow, jakie moge miec maksymalne przekosy bez zbyt duzej szkody dla lancucha ? Generalnie unikać przekosów jak najbardziej, ale przy zestawie 2x9 je¶li czasem trzeba to używałbym wszystkich przełożeń. 5. Jak sie sprawuja podstawki pod licznik Sigmy 1609 czy tez mocowanie tego licznika, jezeli zakupie na drugi rower podstawke i bede czesto zmienial tylko sam licznik ? Nie wiem, ale ostatnio coraz gorzej się mówi o Sigmie. 6. Jaki fajny koszyk i bidon polecacie (czy jezeli bede mial bidon litrowy to moze mi nie wytrzymac mocowanie na ramie - rama ALU) ? Niestety nie wiem. Mocowanie koszyka powinno wytrzymać, problem raczej może być ze stabilnym przewożeniem dużego bidonu. Pomy¶l, czy nie lepiej mieć dwa koszyki i bidony 0,75 l. PS Dlaczego dałe¶ OT w temacie? -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2010-03-11 12:02:42 | |
Autor: PeJot | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
Roooobert K... pisze:
1. Co ile km należy zmieniać lancuch (czy może metoda 3 lancuchow, na mtb mi sie to niezle sprawdza)? To stosuj. Tyle że na szosie można rzadziej to robić, napęd mniej narażony na zabrudzenie.
Pierwsze słyszę. Takie całkiem głupie to nie jest przy ci¶nieniach ~ 8 atmosfer, ale ja nie stosuję.
Jedyne co wypadało by mieć solidniejsze, to łyżki do opon, z racji tego że szosowe opony ciężko się zakładaj±. 6. Jaki fajny koszyk i bidon polecacie (czy jezeli bede mial bidon litrowy to moze mi nie wytrzymac mocowanie na ramie - rama ALU) ? Może lepiej 2 x 0.5 l. Oczka w ramie niekoniecznie musz± znosić obci±żenia. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-03-11 21:27:49 | |
Autor: PeJot | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
PeJot pisze:
3. Jaki macie zestaw "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli opona, latki pompka - jaka ?, itp.)? Dodam jeszcze - pompka: jak najprostsza i najlżejsza, byleby dojechać do stacji benzynowej z kompresorem. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-03-11 21:36:05 | |
Autor: pianagol[LUB] | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hnbjns$8pt$1news.onet.pl...
PeJot pisze: Hm... W Twoich stronach maj± na stacjach kompresory, które pompuj± do 8 bar?? -- zdrowya życzę, pianagol |
|
Data: 2010-03-11 21:42:05 | |
Autor: MadMan | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
Dnia Thu, 11 Mar 2010 21:36:05 +0100, pianagol[LUB] napisał(a):
Dodam jeszcze - pompka: jak najprostsza i najlżejsza, byleby dojechać do stacji benzynowej z kompresorem. Nie wiem jak w jego, ale w moich s±. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-03-11 12:51:33 | |
Autor: Michał Wolff | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
On 11 Mar, 21:42, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Thu, 11 Mar 2010 21:36:05 +0100, pianagol[LUB] napisa (a): "Wymy¶lili te durackie maszyny bo siły w ręcach nie mieli" :)) -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-03-11 21:58:04 | |
Autor: MadMan | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
Dnia Thu, 11 Mar 2010 12:51:33 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):
"Wymy¶lili te durackie maszyny bo siły w ręcach nie mieli" :)) A tam siły. Ja moj± pompeczk± za parę zł dopompuję do 3 atmosfer około. Opony wymagaj±: tylna 6-7, przednia 7-8 atmosfer. Więc jak złapię flaka i muszę wymieniać dętkę to potem przez jaki¶ czas muszę ostrożnie jechać :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-03-11 13:06:49 | |
Autor: Michał Wolff | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
On 11 Mar, 21:58, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Thu, 11 Mar 2010 12:51:33 -0800 (PST), Micha Wolff napisa (a): No bo jak się kupuje gówienka pompuj±ce do 3 atmosfer - to czemu się dziwić? :) Ja mam malutk± pompeczkę - a nabija do 10 (choć oczywi¶cie trzeba do tego porz±dnej krzepy, z reguły kończę na ok. 8). -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-03-11 22:12:19 | |
Autor: MadMan | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
Dnia Thu, 11 Mar 2010 13:06:49 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):
Ja mam malutk± pompeczkę - a nabija do 10 (choć oczywi¶cie trzeba do Ale pewnie nie kosztowała 15 zł tylko odpowiednio więcej :) No i to po pierwsze pompka awaryjna, a po drugie jak j± kupowałem to miałem opony pompowane do max 5 atmosfer (a maj±ce zakres w stylu 2.8-5), chyba że kupowałem jeszcze jak miałem "górala" - wtedy opony były do chyba 3 atmosfer max :) O jeĽdzie na żyletkach nie my¶lałem. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-03-11 13:28:14 | |
Autor: Michał Wolff | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
On 11 Mar, 22:12, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Ale pewnie nie kosztowa a 15 z tylko odpowiednio wi cej :) Pompka awaryjna - ale raczej nie dla szosówki (a o tym jest w±tek). 3 atmosfery to jest za mało na jazdę szosówk±, szansa przebicia będzie bardzo duża. Dal mnie kompresory to strata czasu - przebijam, to od razu naprawiam jak potrzeba, a nie musze się łamać za ile znajdę stację benzynow± z kompresorem (np. na Podlasiu czy innych rejonach bez wielu większych miast to nie takie proste, a kompresor pompuj±cy do 8-10 atmosfer wręcz niemożliwe trafić). Pełna niezależno¶ć jest warta wydatku na lepsz± pompkę, podobnie jak warto dać te 100zł by mieć w domu porz±dn± pompkę podłogow±, nabijaj±c± do 10 atm bez większego wysiłku przy pompowaniu. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-03-11 22:49:50 | |
Autor: MadMan | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
Dnia Thu, 11 Mar 2010 13:28:14 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):
Pełna niezależno¶ć jest warta wydatku na No tu trochę przesadziłe¶, bo już za 60 zł można kupić tak± co do 8 dobija. Więcej nie sprawdzałem. I do czego te 10? Jakie to opony? Bo moja przednia o szeroko¶ci 23 to tak jak piszę, wg producenta 7-8 jest. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-03-12 02:21:35 | |
Autor: Michał Wolff | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
On 11 Mar, 22:49, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
I do czego te 10? Jakie to opony? Bo moja przednia o szeroko¶ci 23 to Większo¶ć opon szosowych można pompować do 9-10 atmosfer, szytki nawet i 12-14 -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-03-12 11:31:26 | |
Autor: MadMan | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
Dnia Fri, 12 Mar 2010 02:21:35 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):
I do czego te 10? Jakie to opony? Bo moja przednia o szeroko¶ci 23 to Szytki to wiem. Pytam bo mój Michelin Dynamic jest do 8 (chociaż znam osobę która dyma do 10 i nie zauważa negatywnych skutków; ja wolę nie bo to tania opona). -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-03-12 10:52:18 | |
Autor: Fabian | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
MadMan pisze:
I do czego te 10? Jakie to opony? Bo moja przednia o szeroko¶ci 23 to Vittoria Zaffiro 700x23c. Min/max 7/10 więc pompuje 10, szczególnie, że brutto ważę czasem 110 kg ;) Fabian. |
|
Data: 2010-03-12 07:20:51 | |
Autor: pHarry | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
On 11 Mar, 22:28, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Pełna niezależno¶ć jest warta wydatku na W pelni popieram! Stowa to chyba minimum przyzwoitosci na stacjonarna. |
|
Data: 2010-03-12 19:02:28 | |
Autor: Fabian | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
pHarry pisze:
On 11 Mar, 22:28, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote: Zależy, mam 2 po 36/38 zł z lidla i pierwsza, któr± kupiłem do¶ć szybko zaczęła przepuszczać powietrze powyżej 6 atm. Uszczelniłem trochę silikonem i spokojnie do 8 atm. można napompować, do 10 też tylko trzeba się spieszyć ;). Za to druga, któr± kupiłem (żeby mieć w razie czego w pracy ;) działa idealnie. Tylko przebieg obie maj± stosunkowo mały więc pewnie z czasem się rozpadn±, ale jak za tak± cenę to my¶lę, że spoko. Fabian. |
|
Data: 2010-03-12 11:39:28 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
OT - kolarzĂłwka w pytaniach... | |
On Thu, 11 Mar 2010 13:06:49 -0800 (PST)
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote: On 11 Mar, 21:58, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote: Problem potrzebnej krzepy rozwiązałem, nabywając taką śmieszną pompkę Sigmy, która po rozłożeniu staje się pompką „nożną”, tzn. ma wężyk i otwieraną klapkę przydeptywaną butem. Pojemność ma niewielką, więc namachać się trzeba, ale za to zupełnie bez wysiłku – dziecko by dało radę. Manometr wyskalowany jest do 12 atm., z tym, że powyżej 8 jest pole czerwone – nie wiem, co to ma dokładnie znaczyć. Bardzo fajna rzecz. Polecam (tylko gumka mocująca do bani i się urwała). Nie powiem Wam, jaki to jest model, albowiem nie mam zielonego pojęcia, ale ta jest albo identyczna, albo bardzo-bardzo podobna: http://image.ceneo.pl/data/products/1351447/product.jpg -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-03-12 03:03:04 | |
Autor: Michał Wolff | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
On 12 Mar, 11:39, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:
Problem potrzebnej krzepy rozwi±załem, nabywaj±c tak± ¶mieszn± pompkę No to by było rzeczywi¶cie ¶wietne rozwi±zanie, bo nabijanie powyżej 5-6 atmosfer zwykł± ręczn± pompk± to jest makabra. A jak ta pompka wypada wagowo i objęto¶ciowo? Nie jest to jaki¶ za duży klocek? -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-03-12 12:56:52 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
OT - kolarzĂłwka w pytaniach... | |
On Fri, 12 Mar 2010 03:03:04 -0800 (PST)
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote: On 12 Mar, 11:39, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote: Spory. Momentność, mierzę… … już zmierzyłem. Długość 32 cm, średnica cylindra niecałe 3cm, ale w najgrubszym miejscu pompka ma prawie 5 cm. Wagi dokładnej nie podam, ale ona jest cała plastikowa i dzięki temu niezbyt ciężka. W każdym razie zważona w rękach jest wyraźnie lżejsza od napełnionego jeszcze w połowie kubka z kawą. :) -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-03-12 13:26:06 | |
Autor: PeJot | |
OT - kolarzĂłwka w pytaniach... | |
Tomasz Minkiewicz pisze:
Spory. Momentność, mierzę… Z tą średnicą to aerodynamika przysiadła :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-03-12 13:58:00 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
OT - kolarzĂłwka w pytaniach... | |
On Fri, 12 Mar 2010 13:26:06 +0100
PeJot <Pejot@o2.pl> wrote: Tomasz Minkiewicz pisze: Tak to jest, jak ktoś nie zna produktu, a jednak marudzi. Ta pompka to jest bardzo przemyślana konstrukcja – gumka mocująca urywa się po trzech dniach, a średnica pompki przewożonej w plecaku na aerodynamikę wpływu większego nie posiada. ;) -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2010-03-12 03:18:40 | |
Autor: Michał Wolff | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
Jak sprawdziłem Topeak robi cał± grupę tego typu pompek, najmniejsza
Mini Morph - waży 170g: http://www.topeak.com/products/Mini-Pumps/MiniMorph -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-03-12 07:00:13 | |
Autor: PeJot | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
pianagol[LUB] pisze:
8 niekoniecznie, ale z reguły 6 jest osi±galne. I tak tani± pompk± trudno jest uzyskać więcej jak 4, a i to jest czasochłonne. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-03-11 14:13:49 | |
Autor: szaman | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
Roooobert K... wytworzył w szalonym umy¶le, a następnie przelał w postać elektroniczn± to, co następuje::
1. Co ile km należy zmieniać lancuch (czy może metoda 3 lancuchow, na mtb mi sie to niezle sprawdza)? 3 łańcuchy - IMHOP zupełnie bez sensu, szczególnie na szosie. Sam kiedy¶ w trekkingu stosowałem i uważam to za chybiony pomysł. W szosie dodatkowo napęd mniej się brudzi - tym bardziej zmiana łańcuchów co tydzień czy 2 mija się z celem... A co ile zmieniać 1 łańcuch - tutaj nie da się krótko odpowiedzieć. Musisz zmieniać, gdy się zużyje. Może mu się to przydarzyć po 5kkm, albo po 15kkm... 2. Czy to prawda ( z serii prawda czy mity), ze po jedzie nalezy upuscic troche powietrza, by opony nie robily sie 'baloniaste" ? Nie spuszczam, pompuję 9-10 ata, nie zauważam owej 'baloniasto¶ci'. 3. Jaki macie zestaw "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli opona, latki pompka - jaka ?, itp.)? Dętka + łatki + strzykawka ze smarem + łyżki + pompka (nie zawsze...) do torby podsiodłowej. Opony zapasowej nie wożę:P 4. Mam 18 biegow, jakie moge miec maksymalne przekosy bez zbyt duzej szkody dla lancucha ? No tak na oko, może nie korzystać z blatu i 2 najmniejszych. Analogicznie przy małej tarczy. 5. Jak sie sprawuja podstawki pod licznik Sigmy 1609 czy tez mocowanie tego licznika, jezeli zakupie na drugi rower podstawke i bede czesto zmienial tylko sam licznik ? Nie wiem. 6. Jaki fajny koszyk i bidon polecacie (czy jezeli bede mial bidon litrowy to moze mi nie wytrzymac mocowanie na ramie - rama ALU) ? Bidon mam isostarowy 1l. Koszyczek - jaki¶ czarny z tworzywa speca - wytrzymuje na razie:) szamnn |