OT - kolarzówka w pytaniach...

Data: 2010-03-11 12:02:42
Autor: PeJot
OT - kolarzówka w pytaniach...
  Roooobert K... pisze:

1. Co ile km należy zmieniać lancuch (czy może metoda 3 lancuchow, na mtb mi sie to niezle sprawdza)?

To stosuj. Tyle że na szosie można rzadziej to robić, napęd mniej narażony na zabrudzenie.

2. Czy to prawda ( z serii prawda czy  mity), ze po jedzie nalezy upuscic troche powietrza, by opony nie robily sie 'baloniaste" ?

Pierwsze słyszę. Takie całkiem głupie to nie jest przy ci¶nieniach ~ 8 atmosfer, ale ja nie stosuję.

3. Jaki macie zestaw  "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli opona, latki pompka - jaka ?, itp.)?

Jedyne co wypadało by mieć solidniejsze, to łyżki do opon, z racji tego że szosowe opony ciężko się zakładaj±.

6. Jaki fajny koszyk i bidon polecacie (czy jezeli bede mial bidon litrowy to moze mi nie wytrzymac mocowanie na ramie - rama ALU) ?

Może lepiej 2 x 0.5 l. Oczka w ramie niekoniecznie musz± znosić obci±żenia.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

Data: 2010-03-11 21:27:49
Autor: PeJot
OT - kolarzówka w pytaniach...
PeJot pisze:

[...]

Dodam jeszcze - pompka: jak najprostsza i najlżejsza, byleby dojechać do stacji benzynowej z kompresorem.

Data: 2010-03-11 21:36:05
Autor: pianagol[LUB]
OT - kolarzówka w pytaniach...
Użytkownik "PeJot" <PeJot@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hnbjns$8pt$1news.onet.pl...
PeJot pisze:

[...]

Hm... W Twoich stronach maj± na stacjach kompresory, które pompuj± do 8 bar??

--
zdrowya życzę,
pianagol

Data: 2010-03-11 21:42:05
Autor: MadMan
OT - kolarzówka w pytaniach...
Dnia Thu, 11 Mar 2010 21:36:05 +0100, pianagol[LUB] napisał(a):

Dodam jeszcze - pompka: jak najprostsza i najlżejsza, byleby dojechać do stacji benzynowej z kompresorem.

Hm... W Twoich stronach maj± na stacjach kompresory, które pompuj± do 8 bar??

Nie wiem jak w jego, ale w moich s±. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-11 12:51:33
Autor: Michał Wolff
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 11 Mar, 21:42, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Thu, 11 Mar 2010 21:36:05 +0100, pianagol[LUB] napisa (a):

> Hm... W Twoich stronach maj na stacjach kompresory, kt re pompuj do 8
> bar??

Nie wiem jak w jego, ale w moich s .

"Wymy¶lili te durackie maszyny bo siły w ręcach nie mieli" :))
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-11 21:58:04
Autor: MadMan
OT - kolarzówka w pytaniach...
Dnia Thu, 11 Mar 2010 12:51:33 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):

"Wymy¶lili te durackie maszyny bo siły w ręcach nie mieli" :))

A tam siły. Ja moj± pompeczk± za parę zł dopompuję do 3 atmosfer około.
Opony wymagaj±: tylna 6-7, przednia 7-8 atmosfer. Więc jak złapię flaka
i muszę wymieniać dętkę to potem przez jaki¶ czas muszę ostrożnie jechać
:)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-11 13:06:49
Autor: Michał Wolff
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 11 Mar, 21:58, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Thu, 11 Mar 2010 12:51:33 -0800 (PST), Micha Wolff napisa (a):

> "Wymy lili te durackie maszyny bo si y w r cach nie mieli" :))

A tam si y. Ja moj pompeczk za par z dopompuj do 3 atmosfer oko o.
Opony wymagaj : tylna 6-7, przednia 7-8 atmosfer. Wi c jak z api flaka
i musz wymienia d tk to potem przez jaki czas musz ostro nie jecha
:)

No bo jak się kupuje gówienka pompuj±ce do 3 atmosfer - to czemu się
dziwić? :)
Ja mam malutk± pompeczkę - a nabija do 10 (choć oczywi¶cie trzeba do
tego porz±dnej krzepy, z reguły kończę na ok. 8).
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-11 22:12:19
Autor: MadMan
OT - kolarzówka w pytaniach...
Dnia Thu, 11 Mar 2010 13:06:49 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):

Ja mam malutk± pompeczkę - a nabija do 10 (choć oczywi¶cie trzeba do
tego porz±dnej krzepy, z reguły kończę na ok. 8).

Ale pewnie nie kosztowała 15 zł tylko odpowiednio więcej :)
No i to po pierwsze pompka awaryjna, a po drugie jak j± kupowałem to
miałem opony pompowane do max 5 atmosfer (a maj±ce zakres w stylu
2.8-5), chyba że kupowałem jeszcze jak miałem "górala" - wtedy opony
były do chyba 3 atmosfer max :) O jeĽdzie na żyletkach nie my¶lałem. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-11 13:28:14
Autor: Michał Wolff
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 11 Mar, 22:12, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Ale pewnie nie kosztowa a 15 z tylko odpowiednio wi cej :)
No i to po pierwsze pompka awaryjna

Pompka awaryjna - ale raczej nie dla szosówki (a o tym jest w±tek). 3
atmosfery to jest za mało na jazdę szosówk±, szansa przebicia będzie
bardzo duża.

Dal mnie kompresory to strata czasu - przebijam, to od razu naprawiam
jak potrzeba, a nie musze się łamać za ile znajdę stację benzynow± z
kompresorem (np. na Podlasiu czy innych rejonach bez wielu większych
miast to nie takie proste, a kompresor pompuj±cy do 8-10 atmosfer
wręcz niemożliwe trafić). Pełna niezależno¶ć jest warta wydatku na
lepsz± pompkę, podobnie jak warto dać te 100zł by mieć w domu porz±dn±
pompkę podłogow±, nabijaj±c± do 10 atm bez większego wysiłku przy
pompowaniu.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-11 22:49:50
Autor: MadMan
OT - kolarzówka w pytaniach...
Dnia Thu, 11 Mar 2010 13:28:14 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):

Pełna niezależno¶ć jest warta wydatku na
lepsz± pompkę, podobnie jak warto dać te 100zł by mieć w domu porz±dn±
pompkę podłogow±, nabijaj±c± do 10 atm bez większego wysiłku przy
pompowaniu.

No tu trochę przesadziłe¶, bo już za 60 zł można kupić tak± co do 8
dobija. Więcej nie sprawdzałem. I do czego te 10? Jakie to opony? Bo moja przednia o szeroko¶ci 23 to
tak jak piszę, wg producenta 7-8 jest. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-12 02:21:35
Autor: Michał Wolff
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 11 Mar, 22:49, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

I do czego te 10? Jakie to opony? Bo moja przednia o szeroko¶ci 23 to
tak jak piszę, wg producenta 7-8 jest.

Większo¶ć opon szosowych można pompować do 9-10 atmosfer, szytki nawet
i 12-14
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-12 11:31:26
Autor: MadMan
OT - kolarzówka w pytaniach...
Dnia Fri, 12 Mar 2010 02:21:35 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):

I do czego te 10? Jakie to opony? Bo moja przednia o szeroko¶ci 23 to
tak jak piszę, wg producenta 7-8 jest.

Większo¶ć opon szosowych można pompować do 9-10 atmosfer, szytki nawet
i 12-14

Szytki to wiem. Pytam bo mój Michelin Dynamic jest do 8 (chociaż znam
osobę która dyma do 10 i nie zauważa negatywnych skutków; ja wolę nie bo
to tania opona). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-12 10:52:18
Autor: Fabian
OT - kolarzówka w pytaniach...
MadMan pisze:
I do czego te 10? Jakie to opony? Bo moja przednia o szeroko¶ci 23 to
tak jak piszę, wg producenta 7-8 jest.

Vittoria Zaffiro 700x23c. Min/max 7/10 więc pompuje 10, szczególnie, że
brutto ważę czasem 110 kg ;)

Fabian.

Data: 2010-03-12 07:20:51
Autor: pHarry
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 11 Mar, 22:28, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Pełna niezależno¶ć jest warta wydatku na
lepsz± pompkę, podobnie jak warto dać te 100zł by mieć w domu porz±dn±
pompkę podłogow±, nabijaj±c± do 10 atm bez większego wysiłku przy
pompowaniu.

W pelni popieram! Stowa to chyba minimum przyzwoitosci na stacjonarna.

Data: 2010-03-12 19:02:28
Autor: Fabian
OT - kolarzówka w pytaniach...
pHarry pisze:
[...]

Zależy, mam 2 po 36/38 zł z lidla i pierwsza, któr± kupiłem do¶ć szybko
zaczęła przepuszczać powietrze powyżej 6 atm. Uszczelniłem trochę
silikonem i spokojnie do 8 atm. można napompować, do 10 też tylko trzeba
się spieszyć ;). Za to druga, któr± kupiłem (żeby mieć w razie czego w
pracy ;)  działa idealnie. Tylko przebieg obie maj± stosunkowo mały więc
pewnie z czasem się rozpadn±, ale jak za tak± cenę to my¶lę, że spoko.

Fabian.

Data: 2010-03-12 11:39:28
Autor: Tomasz Minkiewicz
OT - kolarzĂłwka w pytaniach...
On Thu, 11 Mar 2010 13:06:49 -0800 (PST)
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:

> [...]
> Opony wymagaj : tylna 6-7, przednia 7-8 atmosfer. Wi c jak z api flaka
> i musz wymienia d tk to potem przez jaki czas musz ostro nie jecha

No bo jak siÄ™ kupuje gĂłwienka pompujÄ…ce do 3 atmosfer - to czemu siÄ™
dziwić? :)
Ja mam malutką pompeczkę - a nabija do 10 (choć oczywiście trzeba do
tego porządnej krzepy, z reguły kończę na ok. 8).

Problem potrzebnej krzepy rozwiązałem, nabywając taką śmieszną pompkę
Sigmy, która po rozłożeniu staje się pompką „nożną”, tzn. ma wężyk
i otwieraną klapkę przydeptywaną butem. Pojemność ma niewielką, więc
namachać się trzeba, ale za to zupełnie bez wysiłku – dziecko by dało
radÄ™. Manometr wyskalowany jest do 12 atm., z tym, ĹĽe powyĹĽej 8 jest
pole czerwone – nie wiem, co to ma dokładnie znaczyć.

Bardzo fajna rzecz. Polecam (tylko gumka mocująca do bani i się urwała).
Nie powiem Wam, jaki to jest model, albowiem nie mam zielonego pojęcia,
ale ta jest albo identyczna, albo bardzo-bardzo podobna:
http://image.ceneo.pl/data/products/1351447/product.jpg

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-03-12 03:03:04
Autor: Michał Wolff
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 12 Mar, 11:39, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Problem potrzebnej krzepy rozwi±załem, nabywaj±c tak± ¶mieszn± pompkę
Sigmy, która po rozłożeniu staje się pompk± "nożn±", tzn. ma wężyk
i otwieran± klapkę przydeptywan± butem. Pojemno¶ć ma niewielk±, więc
namachać się trzeba, ale za to zupełnie bez wysiłku - dziecko by dało
radę. Manometr wyskalowany jest do 12 atm., z tym, że powyżej 8 jest
pole czerwone - nie wiem, co to ma dokładnie znaczyć.

No to by było rzeczywi¶cie ¶wietne rozwi±zanie, bo nabijanie powyżej
5-6 atmosfer zwykł± ręczn± pompk± to jest makabra. A jak ta pompka
wypada wagowo i objęto¶ciowo? Nie jest to jaki¶ za duży klocek?
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-12 12:56:52
Autor: Tomasz Minkiewicz
OT - kolarzĂłwka w pytaniach...
On Fri, 12 Mar 2010 03:03:04 -0800 (PST)
> [...]

> radÄ™. Manometr wyskalowany jest do 12 atm., z tym, ĹĽe powyĹĽej 8 jest
> pole czerwone - nie wiem, co to ma dokładnie znaczyć.

No to by było rzeczywiście świetne rozwiązanie, bo nabijanie powyżej
5-6 atmosfer zwykłą ręczną pompką to jest makabra. A jak ta pompka
wypada wagowo i objętościowo? Nie jest to jakiś za duży klocek?

Spory. Momentność, mierzę…
… już zmierzyłem.
Długość 32 cm, średnica cylindra niecałe 3cm, ale w najgrubszym miejscu
pompka ma prawie 5 cm.
Wagi dokładnej nie podam, ale ona jest cała plastikowa i dzięki temu
niezbyt ciężka. W każdym razie zważona w rękach jest wyraźnie lżejsza
od napełnionego jeszcze w połowie kubka z kawą. :)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-03-12 13:26:06
Autor: PeJot
OT - kolarzĂłwka w pytaniach...
Tomasz Minkiewicz pisze:

Spory. Momentność, mierzę…
… już zmierzyłem.
Długość 32 cm, średnica cylindra niecałe 3cm, ale w najgrubszym miejscu
pompka ma prawie 5 cm.

Z tą średnicą to aerodynamika przysiadła :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-12 13:58:00
Autor: Tomasz Minkiewicz
OT - kolarzĂłwka w pytaniach...
On Fri, 12 Mar 2010 13:26:06 +0100
PeJot <Pejot@o2.pl> wrote:

Tomasz Minkiewicz pisze:

> [...]
> pompka ma prawie 5 cm.

Z tą średnicą to aerodynamika przysiadła :)

Tak to jest, jak ktoĹ› nie zna produktu, a jednak marudzi. Ta pompka to
jest bardzo przemyślana konstrukcja – gumka mocująca urywa się po trzech
dniach, a średnica pompki przewożonej w plecaku na aerodynamikę wpływu
większego nie posiada. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2010-03-12 03:18:40
Autor: Michał Wolff
OT - kolarzówka w pytaniach...
Jak sprawdziłem Topeak robi cał± grupę tego typu pompek, najmniejsza
Mini Morph - waży 170g:
http://www.topeak.com/products/Mini-Pumps/MiniMorph
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-12 07:00:13
Autor: PeJot
OT - kolarzówka w pytaniach...
pianagol[LUB] pisze:

Dodam jeszcze - pompka: jak najprostsza i najlżejsza, byleby dojechać do stacji benzynowej z kompresorem.

Hm... W Twoich stronach maj± na stacjach kompresory, które pompuj± do 8 bar??

8 niekoniecznie, ale z reguły 6 jest osi±galne. I tak tani± pompk± trudno jest uzyskać więcej jak 4, a i to jest czasochłonne.