OT - kolarzówka w pytaniach...

Data: 2010-03-11 14:13:49
Autor: szaman
OT - kolarzówka w pytaniach...
  Roooobert K... wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

1. Co ile km należy zmieniać lancuch (czy może metoda 3 lancuchow, na mtb mi sie to niezle sprawdza)?

3 łańcuchy - IMHOP zupełnie bez sensu, szczególnie na szosie. Sam kiedyś w trekkingu stosowałem i uważam to za chybiony pomysł. W szosie dodatkowo napęd mniej się brudzi - tym bardziej zmiana łańcuchów co tydzień czy 2 mija się z celem...
A co ile zmieniać 1 łańcuch - tutaj nie da się krótko odpowiedzieć. Musisz zmieniać, gdy się zużyje. Może mu się to przydarzyć po 5kkm, albo po 15kkm...

2. Czy to prawda ( z serii prawda czy  mity), ze po jedzie nalezy upuscic troche powietrza, by opony nie robily sie 'baloniaste" ?

Nie spuszczam, pompuję 9-10 ata, nie zauważam owej 'baloniastości'.

3. Jaki macie zestaw  "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli opona, latki pompka - jaka ?, itp.)?

Dętka + łatki + strzykawka ze smarem + łyżki + pompka (nie zawsze...) do torby podsiodłowej. Opony zapasowej nie wożę:P

4. Mam 18 biegow, jakie moge miec maksymalne przekosy bez zbyt duzej szkody dla lancucha ?

No tak na oko, może nie korzystać z blatu i 2 najmniejszych. Analogicznie przy małej tarczy.

5. Jak sie sprawuja podstawki pod licznik Sigmy 1609 czy tez mocowanie tego licznika, jezeli zakupie na drugi rower podstawke i bede czesto zmienial  tylko sam licznik ?

Nie wiem.

6. Jaki fajny koszyk i bidon polecacie (czy jezeli bede mial bidon litrowy to moze mi nie wytrzymac mocowanie na ramie - rama ALU) ?

Bidon mam isostarowy 1l. Koszyczek - jakiś czarny z tworzywa speca - wytrzymuje na razie:)

szamnn

OT - kolarzówka w pytaniach...