Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   OT - kolarzówka w pytaniach...

OT - kolarzówka w pytaniach...

Data: 2010-03-11 05:34:51
Autor: Michał Wolff
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 11 Mar, 10:38, " Roooobert K..." <rkrk0...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

1. Co ile km nale y zmienia lancuch (czy mo e metoda 3 lancuchow, na mtb mi
sie to niezle sprawdza)?

Tez uważam że to nie ma sensu. Używam fabrycznego napędu już ze 13-15
tys km, działa bez zarzutu, rowerem szosowym najczęściej nie jeździ
się zimą, czy w jakąś specjalnie złą pogodę i ma sporo większą
żywotność. Zmiana łańcucha co 800km? Toż ja niewiele częściej (pewnie
co jakieś 500km) łańcuch smaruję :))

3. Jaki macie zestaw  "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli
opona, latki pompka - jaka ?, itp.)?

Typowo - dętka, łyżki do opon, pompka, imbusy. Natomiast na dłuższą
trasę (szczególnie parudniową) warto wozić zapasową oponę, parę razy
mi się przydała, leciutką 200g oponę szosową rozerwać zdecydowanie
łatwiej niż trekingową czy MTB. Ale to też zależy jakie mamy opony,
nieco cięższe (ze 300g) na pewno wytrzymałość będą miały większą.

4. Mam 18 biegow, jakie moge miec maksymalne przekosy bez zbyt duzej szkody
dla lancucha ?

Ja nie uzywam tylko zupełnych przekosów czyli mała tarcza z małą
zębatką kasety i dużej tarczy z dużą zębtaką kasety.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-03-11 07:14:55
Autor: pHarry
OT - kolarzówka w pytaniach...
On 11 Mar, 14:34, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Ale to też zależy jakie mamy opony,
nieco cięższe (ze 300g) na pewno wytrzymałość będą miały większą.


Bylbym ostrozny z tego typu stwierdzeniami. Za duza waga idzie
masywnosc, ale to tylko jeden z elementow. Czesto po prostu niskiej
klasy czesci sa ciezkie bo sa z kiepskich materialow i moga miec
nizsza wytrzymalosc od znacznie lzejszych i drozszych. Konkretnie w
lepszych oponach jest wiele warstw mocnego oplotu i to na pewno ma
jakies znaczenie. Ostatnio zajechalem w 10tys (gorskich asfaltow i nie
tylko) GP3000 i mimo ze na gumie mialy wiele naciec - od mikro
rozmiarow do 5mm, to ani razu ich nie przebilem.

Oczywiscie jak cos jest ciezsze i rownie wysokiej klasy, to wtedy
raczej napewno bedzie odporniejsze. Zwlaszcza jesli jest przeznaczone
na trudne warunki, czy tam do jazdy uzytkowej, trekkingowej, itp.

OT - kolarzówka w pytaniach...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona