Data: 2010-03-11 05:34:51 | |
Autor: Michał Wolff | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
On 11 Mar, 10:38, " Roooobert K..." <rkrk0...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
1. Co ile km nale y zmienia lancuch (czy mo e metoda 3 lancuchow, na mtb mi Tez uważam że to nie ma sensu. Używam fabrycznego napędu już ze 13-15 tys km, działa bez zarzutu, rowerem szosowym najczęściej nie jeździ się zimą, czy w jakąś specjalnie złą pogodę i ma sporo większą żywotność. Zmiana łańcucha co 800km? Toż ja niewiele częściej (pewnie co jakieś 500km) łańcuch smaruję :)) 3. Jaki macie zestaw "naprawczy" na szose i gdzie go wozicie (mam na mysli Typowo - dętka, łyżki do opon, pompka, imbusy. Natomiast na dłuższą trasę (szczególnie parudniową) warto wozić zapasową oponę, parę razy mi się przydała, leciutką 200g oponę szosową rozerwać zdecydowanie łatwiej niż trekingową czy MTB. Ale to też zależy jakie mamy opony, nieco cięższe (ze 300g) na pewno wytrzymałość będą miały większą. 4. Mam 18 biegow, jakie moge miec maksymalne przekosy bez zbyt duzej szkody Ja nie uzywam tylko zupełnych przekosów czyli mała tarcza z małą zębatką kasety i dużej tarczy z dużą zębtaką kasety. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2010-03-11 07:14:55 | |
Autor: pHarry | |
OT - kolarzówka w pytaniach... | |
On 11 Mar, 14:34, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Ale to też zależy jakie mamy opony, Bylbym ostrozny z tego typu stwierdzeniami. Za duza waga idzie masywnosc, ale to tylko jeden z elementow. Czesto po prostu niskiej klasy czesci sa ciezkie bo sa z kiepskich materialow i moga miec nizsza wytrzymalosc od znacznie lzejszych i drozszych. Konkretnie w lepszych oponach jest wiele warstw mocnego oplotu i to na pewno ma jakies znaczenie. Ostatnio zajechalem w 10tys (gorskich asfaltow i nie tylko) GP3000 i mimo ze na gumie mialy wiele naciec - od mikro rozmiarow do 5mm, to ani razu ich nie przebilem. Oczywiscie jak cos jest ciezsze i rownie wysokiej klasy, to wtedy raczej napewno bedzie odporniejsze. Zwlaszcza jesli jest przeznaczone na trudne warunki, czy tam do jazdy uzytkowej, trekkingowej, itp. |
|