OWD... i co dalej? :)

Data: 2011-08-26 08:43:33
Autor: Łukasz
OWD... i co dalej? :)
Nie dawno otrzymałem wymarzony certyfikat samodzielnego nurka wód otwartych
(PADI OWD), ale czuję pewien niedosyt. Kurs był bardzo fajny, jednak chciałbym umieć trochę więcej. Nie zależy mi na głębokości, wiem że muszę się sporo opływać instruktor powtarzał nam to wielokrotnie: zdobywajcie doświadczenie. I teraz chcę skożystać z doświadczenia kolegów z forum, którzy ten etap mają za sobą. Jaki kurs polecacie, by znacznie podnieść umiejętności, poprawić pływalność, być lepszym partnerem w razie problemu umieć mu zaradzić, pomóc. Widzę, ze jest więcej organizacji, niż sama PADI. Czym się różnią i gdzie polecacie dalsze kursy?

Data: 2011-08-26 09:11:30
Autor:
OWD... i co dalej? :)
=?ISO-8859-2?Q?_=A3ukasz?= <lukasz.nurek@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
[...]

Wymieniony tu Włodek Kołacz jest dobrym instruktorem z dużym stażem i dobrą prasą, to jeśli chodzi o PADI i PTTK. Znacznie podnosi umiejętności nurkowanie w Bałtyku z plaży, ale to przyszłość. Również samodzielne w innych miejscach, to też przyszłość. Nurkowanie to rozległa dyscyplina.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-26 09:15:33
Autor: Łukasz
OWD... i co dalej? :)
  <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
=?ISO-8859-2?Q?_=A3ukasz?= <lukasz.nurek@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > Nie dawno otrzymałem wymarzony certyfikat samodzielnego nurka wód
> [...]

przyszłość.
Również samodzielne w innych miejscach, to też przyszłość. Nurkowanie to rozległa dyscyplina.

Ale gdzie indziej pisze Pan, że się nie zna na konfiguracjach, jest niespokojny i nie zna sie na różnych typach butli. Ja bym wolał jednak do kogoś pozbawionego tych wad, bo w moim odczuciu dyskwalifikują tego Pana.
Dlaczego kurs z plaży to przyszłość? Wszystkie nadmorskie bazy mają takie w ofercie i to na całym świecie. Pan uważa inaczej?

Data: 2011-08-26 09:30:15
Autor:
OWD... i co dalej? :)
=?ISO-8859-2?Q?_=A3ukasz?= <lukasz.nurek@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

Ale gdzie indziej pisze Pan, że się nie zna na konfiguracjach, jest niespokojny i nie zna sie na różnych typach butli. Ja bym wolał jednak do kogoś pozbawionego tych wad, bo w moim odczuciu dyskwalifikują tego Pana.

Naprawdę do szału mogę doprowadzić wielu instruktorów. Nie ma specjalistów w nurkowaniu od wszystkiego, zawsze jest jakaś działka której ktoś nie zna.

Dlaczego kurs z plaży to przyszłość? Wszystkie nadmorskie bazy mają takie w ofercie i to na całym świecie. Pan uważa inaczej?

Nurkowałeś już sam w Bałtyku ? Dlatego to Twoja przyszłość, nie teraźniejszość.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-26 10:03:07
Autor: Łukasz
OWD... i co dalej? :)
  <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
=?ISO-8859-2?Q?_=A3ukasz?= <lukasz.nurek@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):  > > Znacznie podnosi umiejętności nurkowanie w Bałtyku z plaży, ale to > przyszłość. > Ale gdzie indziej pisze Pan, że się nie zna na konfiguracjach, jest > niespokojny i nie zna sie na różnych typach butli. Ja bym wolał jednak do > kogoś pozbawionego tych wad, bo w moim odczuciu dyskwalifikują tego Pana.

Naprawdę do szału mogę doprowadzić wielu instruktorów. Nie ma specjalistów
nurkowaniu od wszystkiego, zawsze jest jakaś działka której ktoś nie zna.
Ale znajomość bezpiecznych konfiguracji i butli nie jest wyjątkową specjalnością. Mieliśmy to omawiane na kursie. Ale zaczyna się wyjaśniać, że nie można kierować się Pana opinią, bo jest Pan stronniczy i nie lubi Pana Włodka. Bardzo proszę o nie kontynuowanie swoich porachunków w moim wątku, bo będę musiał uznać Pana jako osobę mało wiarygodną.
> [...]
> ofercie i to na całym świecie. Pan uważa inaczej?

Nurkowałeś już sam w Bałtyku ? Dlatego to Twoja przyszłość, nie teraźniejszość.

Nie wolno nurkować samemu. Tak nas uczono na kursie OWD. --

Data: 2011-08-26 11:00:51
Autor: Pszemol
OWD... i co dalej? :)
" Łukasz" <lukasz.nurek@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:j37r0r$bfd$1inews.gazeta.pl...
Nurkowałeś już sam w Bałtyku ?
Dlatego to Twoja przyszłość, nie teraźniejszość.

Nie wolno nurkować samemu. Tak nas uczono na kursie OWD.

Nie tylko niewolno co nie powinno się.
Powinno się unikać samodzielnych nurkowań ale czasem się nie da.
Jest to raczej tylko opcja dla doświadczonych nurków.

http://www.extremedivers.com/solo.htm

Data: 2011-08-26 11:23:07
Autor:
[...]

Nawet sytuacje awaryjne w których utraciliśmy źródło wyporu i pozostały jedynie subtelne zróżnicowania konfiguracji ? Nie sądzę.

Ale zaczyna się wyjaśniać, że nie można kierować się Pana opinią, bo jest Pan stronniczy i nie lubi Pana Włodka.

Naprawdę nie wiesz co się dzieje kiedy kogoś nie lubię.

Bardzo proszę o nie kontynuowanie swoich porachunków w moim wątku, bo będę musiał uznać Pana jako osobę mało wiarygodną.

Oczywiście, bardzo się zmartwię, jak bum cyk cyk.

Nie wolno nurkować samemu. Tak nas uczono na kursie OWD.

Trafiłeś na ludzi którzy nurkują samodzielnie i to od wielu lat.

pozdrawiam rc

Data: 2011-08-26 10:05:55
Autor: Łukasz
OWD... i co dalej? :)
  <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Nurkowałeś już sam w Bałtyku ? Dlatego to Twoja przyszłość, nie teraźniejszość.
A te wszystkie bazy w Europie zlokalizowane nad Bałtykiem, to gdzie uczą? Nie nurkuje się w nich z plaży? W samej Polsce jest ich kilka.

Data: 2011-08-27 20:14:28
Autor: tomek
OWD... i co dalej? :)
rc

Tak łatwo Ci przychodzi pisać konkretne imiona i nazwiska, może w końcu przestniesz się wstydzić swojego? - czy to dla Ciebie... zbyt wiele?

czy rc = remote control?

Miałem okazję poznać Włodka Kołacza nurkująć na Trześniaku, dopowiem tylko, że to człowiek z którym się rozmawia po raz pierwszy,  ale jakby się znało już dobre kilka lat.

pozdrawiam Cie mimo wszystko Panie RC

tomek szankowski

http://www.water.fr.pl

//i jeszcze z mojej strony: "masz prawo do bycia chujowym"

Data: 2011-08-26 11:02:19
Autor: Pszemol
OWD... i co dalej? :)
" Łukasz" <lukasz.nurek@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:j37mbk$ov1$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja bym Ci polecał abyś teraz zrobił z tym swoim nowym plastikiem
20-30 nurków pod okiem doświadczonego divemastera i zebrał
trochę doświadczenia. Same kursy Ci doświadczenia nie załatwią.
A sądzę nawet że lepiej z następnych kursów skorzystasz gdy już
będziesz miał za paskiem te 20-30 nurków w łatwych akwenach.

Data: 2011-08-26 12:07:11
Autor: Jarek Andrzejewski
OWD... i co dalej? :)
On Fri, 26 Aug 2011 08:43:33 +0000 (UTC), " Łukasz"
<lukasz.nurek@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:

Nie dawno otrzymałem wymarzony certyfikat samodzielnego nurka wód otwartych
(PADI OWD), ale czuję pewien niedosyt. Kurs był bardzo fajny, jednak chciałbym

Jestem w podobnej sytuacji i uznałem, że najlepszą drogą będzie
praktyka.
- utrzymuję kontakt z klubem, gdzie robiłem kurs
- zlokalizowałem lokalne kluby, organizujące wyjazdy na nurkowania i
zapisałem się na ich newslettery. Łódzki Seaquest czy Batysfera
organizują od czasu do czasu jednodniowe "wypady" na nurki, zapewniają
transport, wiedzą gdzie można fajnie zanurkować (np. nad jez.
Powidzkie)
- staram się wiedzieć, gdzie można zanurkować niedaleko miejsc, gdzie
jestem (mieszkam, jadę na urlop, na weekendowy wypad). Korzystam np. z
www.divinglog.pl i z wyszukiwarek (hasło typu "nurkowanie koło X"
działa cuda :-), szukam lokalnych klubów i baz
Tak zanurkowałem w Hańczy, w Zatoce Puckiej ("Groźny"), w Hańczy, w
jez. Ożewo, w jez. Staw koło Płociczna i mam w planie w najbliższy
weekend zanurkować na Zakrzówku
- zawczasu staram się zapewnić sobie partnera (np. piszę ogłoszenie na
lokalnym forum czy korzystam ze wspomnianego divinglog.pl)

Oczywiście kursy też mam w planie, ale tak naprawdę o tym, co Cię
będzie ciągnęło zdecydujesz dopiero w trakcie zdobywania
doświadczenia.

"Kierunków" ćwiczeń szukam w Necie, czytam książki nurkowe (jakie
tylko mi w łapy wpadną :-), googluję. Np. sporo ćwiczeń i podstawowych
informacji jest na
http://www.nurkomania.pl/nurkowanie_podstawowe_umiejetnosci.htm
Na stronie Włodka warto przeczytać o wyważaniu (mam nadzieję, że za tę
wskazówkę nie stanę się czyimś wrogiem :-)

Generalnie przyjąłem taką zasadę: nie staram się zgłębiać wiedzy za
bardzo "do przodu". Inaczej ujmując: skupiam się na informacjach
potrzebnych mi teraz: wyważenie, nawigacja, fizjologia nurkowania,
niebezpieczeństwa itp. Trimixy, nitrox, nurkowanie na duże głębokości, jaskiniowe, pod lodem
itp. itd. - zostawiam sobie "na kiedyś" i nie staram się już wiedzieć
na ten temat bardzo dużo. Staram się, nomen omen, nie rzucać na
głęboką wodę.
Na to przyjdzie czas, gdy uznam, że podstawy mam w "małym palcu".

Uwaga: powyższe uwagi napisał nurek bardzo niedoświadczony, ale może i
spostrzeżenia kogoś takiego się przydadzą, bo doświadczeni (w każdej
dziedzinie) często mają tendencję do zakładania, że dla rozmówcy pewne
rzeczy powinny być oczywiste (a przecież nie są).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-08-26 16:21:29
Autor: Włodek
OWD... i co dalej? :)
Bardzo dobre uwagi.
Nie dlatego ze polecasz moją stronę balastową ale dlatego że tak jest bardzo dobrze gdy się chcesz rozwijać. Po kursie to właśnie od środowiska nurkowego, w którym się znajdujesz, zdobywasz największą wiedzę i doświadczenie praktyczne. Czytanie jest równie ważnym elementem edukacji nurkowej bez którego nie ma nurka świadomego :-)
Kurs tego nie jest w stanie zastąpić :-)
Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl
tel. 501 109 697