Obama o ostatnich 25-latach Polski

Data: 2011-05-28 19:13:22
Autor: Anatol
Obama o ostatnich 25-latach Polski
http://lubczasopismo.salon24.pl/obamawpolsce/post/310730,obama-dla-salon24-pl-polska-moze-byc-swiatowym-liderem

"Myślę, że wy Polacy powinniście przede wszystkim  spojrzeć wstecz i docenić, jak daleko zaszliście w tak krótkim czasie. Przez dwadzieścia pięć lat mogliście przejść od państwa, które miało słabą gospodarkę i olbrzymie ograniczenia polityczne do otwartego społeczeństwa i państwa z silną gospodarką rynkową, której zazdrości wam wielu innych w Środkowej Europie. Jesteście jedynym krajem, który nie przeszedł recesji podczas ostatniego kryzysu finansowego. W porównaniu z innymi krajami ciągle macie niskie bezrobocie".

Anatol

Data: 2011-05-28 10:34:31
Autor: robertbig
On 28 Maj, 19:13, "Anatol" <c...@usuntowp.pl> wrote:
http://lubczasopismo.salon24.pl/obamawpolsce/post/310730,obama-dla-sa...

"My l , e wy Polacy powinni cie przede wszystkim  spojrze wstecz i
doceni , jak daleko zaszli cie w tak kr tkim czasie. Przez dwadzie cia pi
lat mogli cie przej od pa stwa, kt re mia o s ab gospodark i olbrzymie
ograniczenia polityczne do otwartego spo ecze stwa i pa stwa z siln
gospodark rynkow , kt rej zazdro ci wam wielu innych w rodkowej Europie.
Jeste cie jedynym krajem, kt ry nie przeszed recesji podczas ostatniego
kryzysu finansowego. W por wnaniu z innymi krajami ci gle macie niskie
bezrobocie".

Anatol

Sukces.
Polacy w samych skarpetkach . Majty na kostkach i dupa nadtawiona w
kierunku zachodnim.

Data: 2011-05-28 19:40:26
Autor: bolek
Obama o ostatnich 25-latach Polski

Uzytkownik "robertbig" <robertbig@wp.pl> napisal w wiadomosci news:6c859d20-1372-4f9e-a75e-c66ba8ace548e13g2000vbo.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -

I jeszcze sie z tego ciesza !
Ale jedna rzecz mi sie podoba.
Przykorytnicy sie slinia, a reszte narodu ma niezly ubaw.

bolek

Data: 2011-05-28 23:32:23
Autor: Anatol
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Na tle reszty krajów bylej RWPG dokonalismy najwiekszego postepu cywilizacyjno-ekonomicznego i tak to widzi swiat.

Anatol

Data: 2011-05-28 16:58:15
Autor: Marek
On May 28, 11:32 pm, "Anatol" <c...@usuntowp.pl> wrote:
Uzytkownik "robertbig" <robert...@wp.pl> napisal w wiadomoscinews:6c859d20-1372-4f9e-a75e-c66ba8ace548e13g2000vbo.googlegroups.com...
> [...]

> Anatol

Sukces.
Polacy w samych skarpetkach . Majty na kostkach i dupa nadtawiona w

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -­-- -

Na tle reszty krajów bylej RWPG dokonalismy najwiekszego postepu
cywilizacyjno-ekonomicznego i tak to widzi swiat.

Anatol

Zdaje sie Czesi i Wegrzy bija nas na glowe...???

Data: 2011-05-29 11:35:14
Autor: Anatol
Obama o ostatnich 25-latach Polski

Uzytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:6ec10197-6eed-47e0-9765-7713549c13d1v10g2000yqn.googlegroups.com...

Na tle reszty krajów bylej RWPG dokonalismy najwiekszego postepu
cywilizacyjno-ekonomicznego i tak to widzi swiat.

Zdaje sie Czesi i Wegrzy bija nas na glowe...???

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

W ciagu ostatnich 25-lat stracili - przede wszystkim Wegrzy - przewage cywilizacyjna jaka mieli dotychczas (telefony, przemysl przetwórczy, uslugi telekomunikacyjne, gastronomiczne, handel detaliczny, drogi szybkiego ruchu, stadiony, wyksztalcenie itd - http://pb.pl/2/a/2010/08/31/Jak_30_lat_odmienilo_Polske ).

Wegrzy juz nawet statystycznie maja nizsze PKB per capita od Polaków - po raz chyba pierwszy w calej historii obu krajów.

Wzrost PKB  2010/1989

Polska  +91%
Czechy +39%
Wegry +19%

Anatol

Data: 2011-05-29 13:35:10
Autor: u2
W dniu 2011-05-29 11:35, Anatol pisze:

[...]

Przeciez w tym zestawieniu nic nie ma o drogach, stadionach,
wykształceniu Wegrow. Nie wspominam o przemysle i handlu.

A to ze niewiele sie zmienilo od czasow Jeruzela w III RP wskazuje n.p.
sytuacja na rynku mieszkaniowym. Lodowka i pralka to nie wyznacznik
zamoznosci.

Data: 2011-05-29 14:52:19
Autor: Anatol

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4de22f73$0$2487$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Nikt się już nie podnieca zaopatrzeniem sklepów na Węgrzech czy w Czechach, czeskim piwem i autostradami, dostepnością telefonów, kosmetykami i środkami czystości tak jak  latach 8o-tych a to dlatego że w Polsce jest już podobnie przy wyższych płacach i emeryturach niż na Węgrzech.

A to ze niewiele sie zmienilo od czasow Jeruzela w III RP wskazuje n.p.
sytuacja na rynku mieszkaniowym.

Jak widać w zestawieniu liczba mieszań wzrosła o 35% przy jednoczesnym wzroście średniej powierzchni o 30% (co oznacza że buduje się setki tysiecy domów).

Lodowka i pralka to nie wyznacznik
zamoznosci.

No pewnie bo także np. liczba samochodów wzrost z 2,4 mln do 16,5 mln, drogi publiczne wzrost ze 180 tys km do 261 tys, sieć wodociągowa  wzrost z 53 tys km do 267 tys km, łącza telefonii stacjonarnej - wzrost ze 1,9 mln do 8 mln, ścieki nieoczyszczone - spadek z 12011 hm3 do 136 hm3, wzrost liczby studentów z 450 tys do 1,9 mln.

To jest prawdziwy skok cywilizacyjny.

Anatol

Data: 2011-05-29 15:01:17
Autor: u2
W dniu 2011-05-29 14:52, Anatol pisze:
[...]

Tyle, ze nadal drogi i stadiony maja lepsze, no i wyniki sportowe w
grach zespolowych maja niezle , zwlaszcza pepiczki.

[...]

Bylo tobie tolek tlumaczone, ze ujemny przyrost naturalny bierze sie
przede wszystkim stad, ze mlodzi Polacy nie maja gdzie mieszkac. Wiec
nie przytaczaj klamliwych statystyk

[...]

W Polsce zalewaja nas powodzie, ale brakuje wody pitnej.

W Polsce jest wiele samochodow, ale większość to zużyte używki.

W Polsce są telefony komórkowe, ale nie ma ogólnie dostępnego internetu,
choć miliardy ojro z UE czekaja na zainwestowanie.

Tak więc tolek spierdalaj w podskokach i nie czekaj az ciebie wyrzucimy
na taczce.

Data: 2011-05-29 18:51:45
Autor: Anatol

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4de243a2$0$2452$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Za rok, dwa gęstość dróg szybkiego ruchu bedzie już podobna albo nawet lepsza w Polsce. W latach 80-tych różnica była kolosalna tak jak prawie we wszystkim.

no i wyniki sportowe w
grach zespolowych maja niezle , zwlaszcza pepiczki.

W siatkówce i piłce ręcznej też ?

Bylo tobie tolek tlumaczone, ze ujemny przyrost naturalny bierze sie
przede wszystkim stad, ze mlodzi Polacy nie maja gdzie mieszkac. Wiec
nie przytaczaj klamliwych statystyk

W PRL dostępność mieszkań był gorsza a gęstość zaludnienia w loklach była znacznie większa. Wysoki przyrost naturalny to przede wszystkim cecha biednych, słabo wykształconych społeczeństw. Największy przyrost w Europie mają Albania i Turcja  a nie Szwecja czy Szwajacaria.

W Polsce zalewaja nas powodzie, ale brakuje wody pitnej.

Powodzie mają to do siebie że powodują skażenie wszelkich ujęc wody jak również zlewisk lokalnych cieków wodnych (od rozmywanych szamb, cmentarzy, wyspisk śmieci, padliny i innych gnijących elementów organicznych).

W Polsce jest wiele samochodow, ale większość to zużyte używki.

Te używki mają wyższy standard od prlowskich nówek zarówno jeżeli chodzi o komfort podróżowania jak i bezpieczństwo czy uciążliwość dla środowiska.

W Polsce są telefony komórkowe, ale nie ma ogólnie dostępnego internetu,
choć miliardy ojro z UE czekaja na zainwestowanie.

Internet jest dostęppny wszędzie jest dostępna sieć telekomunikacyjna. W PRL mało kto miał telefon a tym nielicznym trudno się było dodzownić często nawet na drugą stronę ulicy (a i tak przez telefon dużo nie można było załatwić). Na połączenie miedzymiastowe czekało się nawet 1-2 godziny. O usługach typu Minitel, Bildschirmtext czy America Online nie było nawet co marzyć. Telekomunikacja w PRL była na poziomie Albani - lepiej było nawet w Rumunii i Bułgarii.

Anatol

Data: 2011-05-29 19:01:30
Autor: u2
W dniu 2011-05-29 18:51, Anatol pisze:
[...]

Weź nie ściemniaj.

Za rok może dwa, będą takie horrendalne oplaty za drogi szybkiego ruchu,
że nikomu nie będzie się opłacać po nich jeździć.

A wystarczyło wprowadzić wyśmiewane winietki, które funkcjonuja w
cywilizowanych krajach.

no i wyniki sportowe w
grach zespolowych maja niezle , zwlaszcza pepiczki.

W siatkówce i piłce ręcznej też ?

Piłka nożna i hokej, debilu.

[...]

Biedni to jestesmy nadal, licząc per capita, a przyrost naturalny tragiczny.

Pomysl tolek dlaczego. Jesli jeszcze potrafisz myuslec samodzielnie.

[...]

Pierdolisz.

Przez te lata "rzadow" PO-PSL nie zrobiono nic aby zapobiec powodziom,
nie wspominam o potrzebnej kanalizacji miasteczek i wsi.

W Polsce jest wiele samochodow, ale większość to zużyte używki.

Te używki mają wyższy standard od prlowskich nówek zarówno jeżeli chodzi
o komfort podróżowania jak i bezpieczństwo czy uciążliwość dla środowiska.

PRL dawno sie skończył tolek, a ty ciągle o tym pierdolisz. Patrz jak
ludzie żyją w innych cywilizowanych krajach.

[...]

Jest ulga podatkowa na internet, a nie powinno jej być gdyby internet
był powszechnie dostępny.Jest wiele miliardow do wykorzystania w UE,
tyle że skurwysynom z PO-PSL nie chce sie tego ruszac, bo to same
niekompetentne nieuki.

Podobnie obciach jest z nowymi dowodami elektronicznymi, ktore mialy
sluzyć m.in. jako podpis cyfrowy. Przed wyborami mialy juz byc, ale
okazuje sie ze jak zwykle jest poslizg o co najmniej dwa lata.

Data: 2011-05-29 20:31:02
Autor: jadrys
Obama o ostatnich 25-latach Polski
W dniu 2011-05-29 18:51, Anatol pisze:

Internet jest dostęppny wszędzie jest dostępna sieć telekomunikacyjna.
Anatol

No, fantazja cie poniosła ponad wszelkie normy.

Data: 2011-05-29 20:40:36
Autor: bolek

--
Jeszcze trochę a napisze że jesteśmy w pierwszej dziesiątce
potęg świata. Jak za Gierka.

bolek

Data: 2011-05-29 21:23:03
Autor: jadrys
W dniu 2011-05-29 20:40, bolek pisze:
UĹźytkownik "jadrys"<Che@yahoo.com>  napisał w wiadomości
[...]

Myślę Ĺźe Anatol  nigdy nawet nie był w Polsce.. Takim to zawsze się wydaje Ĺźe o kraju wiedzą wszystko..

Data: 2011-05-30 05:02:23
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iru6fe$3um$1news.onet.pl...
[...]

A co z tego, że ty jesteś, kiedy żyjesz w wyimaginowanej przez swoja frustracje rzeczywistości.

--
stevep

Data: 2011-05-28 19:29:50
Autor: abc
Obama o ostatnich 25-latach Polski
Nie bierz tego zbyt serio. Czerwono czarny muzułmanin Barak Husajn Obama
otoczony przez licznych ochroniarzy, to rzeczywiście osobliwość. Ale nie ma
powodu, żeby przejmować się wygłaszanymi przez niego opniami, które ktoś mu
napisał.

Data: 2011-05-28 20:24:55
Autor: matusm

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:irrafk$gvj$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Wywiad na zlecenie i pod auspiscjami,,,,,,,,,,,,,,
--
-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym i wojewodzkim, a takze na szczeblach podstawowych, musza byc one przez nas operacyjnie opanowane. Musimy zapewnic operacyjne mozliwosci oddzialywania na te organizacje, kreowania ich dzialalnosci i kierowania ich polityka." -- Czeslaw Kiszczak, luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW -- -- -- -- -- -- -
pozdrowienia

Obama o ostatnich 25-latach Polski