Obama przeprosi Tuska przez telefon? Bia³y Dom zdumiony

Data: 2012-05-31 11:01:46
Autor: Bogdan Idzikowski
Obama przeprosi Tuska przez telefon? Bia³y Dom zdumiony
U¿ycie przez Baracka Obamê okre¶lenia "polski obóz ¶mierci" by³o "b³êdnym wyra¿eniem", czego rz±d amerykañski "¿a³uje" - zapewni³ rzecznik Bia³ego Domu. I tyle. Pytany o telefon z przeprosinami do Donalda Tuska, nie kry³ zdumienia.

Raz jeszcze, ¿a³ujemy z powodu tego b³êdnego wyra¿enia, ale tym w³a¶nie ono by³o - przekonywa³ g³ówny rzecznik Bia³ego Domu Jay Carney na codziennej konferencji prasowej w Bia³ym Domu.

Obama u¿y³ wspomnianego sformu³owania we wtorek na uroczysto¶ci odznaczenia kuriera polskiego podziemia Jana Karskiego i 11 innych osób Prezydenckim Medalem Wolno¶ci.

Carney powtórzy³ tak¿e to samo, co o¶wiadczali wcze¶niej inni rzecznicy Bia³ego Domu: Caitlin M. Hayden i Tommy Vietor, mówi±c, ¿e przejêzyczenie Obamy nie powinno pomniejszaæ znaczenia oczywistej intencji, by uhonorowaæ pana Karskiego i innych Polaków, którzy walczyli ze straszliw± tyrani± nazistów.

Zapytany czy prezydent Obama zamierza zatelefonowaæ do premiera Donalda Tuska w sprawie swej gafy, rzecznik odpowiedzia³, ¿e nic mu nie wiadomo, by prezydent lub ktokolwiek z administracji mia³ takie plany.

Tusk powiedzia³ w ¶rodê, ¿e Polska oczekuje od administracji USA mocniejszego o¶wiadczenia w sprawie gafy ni¿ to, które dotychczas siê pojawi³o - daj±c do zrozumienia, ¿e liczy na przeprosiny.

http://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/392550,barack-obama-przeprosi-donalda-tuska-przez-telefon-za-polskie-obozy-smierci-bialy-dom-zdumiony.html

======================================

I na tym koniec afery. Przeprosin nie bêdzie. To kiedy wypowiadamy wojnê USA? Ja ju¿ kosê na sztorc oprawi³em. Teraz szykujê kajak, by przep³awiæ siê przez ocean.

--
Donald Tusk - "wola³bym siê nie urodziæ, ni¿ na grobach zmar³ych budowaæ swoj± karierê polityczn±".

Data: 2012-05-31 11:12:22
Autor: gringo
Obama przeprosi Tuska przez telefon? Bia³y Dom zdumiony

Data: 2012-06-03 19:11:29
Autor: pluton
Obama przeprosi Tuska przez telefon? Bia³y Dom zdumiony
Powinien przeprosiæ naród polski publicznie, a nie Tuskowi pluæ do ucha
przez telefon.

Uj z narodem Jaros³awa powiniem przeprociæ. Na kolanach.

Nullification

Data: 2012-05-31 11:38:12
Autor: Waldek
Obama przeprosi Tuska przez telefon? Bia³y Dom zdumiony
U¿ytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisa³ w
I na tym koniec afery. Przeprosin nie bêdzie. To kiedy wypowiadamy wojnê
USA? Ja ju¿ kosê na sztorc oprawi³em. Teraz szykujê kajak, by przep³awiæ
siê przez ocean.

Mo¿esz p³yn±æ. Ale najpierw wytrze¼wiej!

Data: 2012-05-31 11:59:33
Autor: Bogdan Idzikowski
Obama przeprosi Tuska przez telefon? Bia³y Dom zdumiony

U¿ytkownik "Waldek" <waldek111@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4fc73c31$0$1226$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jestem trze¼wy tak jak Brudziñski w "kropce nad i" opowiadaj±cy, ¿e to Merkel kaza³a powiedzieæ Obamie o "polskich obozach zag³ady".
Pokazaæ ci jak oprawiaæ kosê na sztorc? Mo¿e ci siê przydaæ w razie inwazji na USA.

--
Donald Tusk - "wola³bym siê nie urodziæ, ni¿ na grobach zmar³ych budowaæ swoj± karierê polityczn±".

Data: 2012-05-31 10:45:02
Autor: dante
Obama przeprosi Tuska przez telefon? Bia³y Dom zdumiony
Dnia Thu, 31 May 2012 11:59:33 +0200, Bogdan Idzikowski napisa³(a):

[...]

"... oprawiaæ kosê na sztorc" - ???
Kosê na sztorc to siê: p r z e k u w a...  dziadek ;)

Data: 2012-05-31 12:53:48
Autor: Hrabia Bobrowski
Obama przeprosi Tuska przez telefon? Bia³y Dom zdumiony

U¿ytkownik "dante" <invalid@not-for-mail.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:9ce504d52a944e79462f63a1afb41bc4not-for-mail.invalid...

Znasz siê na rolnictwie?

BBR

Data: 2012-05-31 11:04:28
Autor: dante
Obama przeprosi Tuska przez telefon? Bia³y Dom zdumiony
Dnia Thu, 31 May 2012 12:53:48 +0200, Hrabia Bobrowski napisa³(a):

[...]

Nie... ale z historii te¿ nie ucieka³em.

Data: 2012-05-31 13:44:16
Autor: Bogdan Idzikowski
[...]

Och! Mam wspólnika. Faktycznie przekuwa siê na sztorc, ale mówi siê oprawia siê na sztorc. Nie przypomina ci to czego¶? Bo mnie powiedzenie Obamy.
To b±d¼my w kontakcie i w razie czego obaj na USA. W kupie ra¼nie!

--
Donald Tusk - "wola³bym siê nie urodziæ, ni¿ na grobach zmar³ych budowaæ swoj± karierê polityczn±".

Data: 2012-05-31 13:32:58
Autor: dante
Obama przeprosi Tuska przez telefon? Bia³y Dom zdumiony
Dnia Thu, 31 May 2012 13:44:16 +0200, Bogdan Idzikowski napisa³(a):

Wspólnika? Oprawia to siê...  obrazy.

Data: 2012-05-31 12:54:17
Autor: Hrabia Bobrowski
[...]

A ty¶ co za jeden? Pod kogo siê podszywasz?

BBR

Obama przeprosi Tuska przez telefon? Bia³y Dom zdumiony