Obcięcie świerka

Data: 2012-12-22 18:42:54
Autor: Jacek
Obcięcie świerka
Tak siÄ™ zastanawiam:
mam w ogrodzie świerk, który z racji wielkości już podpada pod zezwolenie na wycinkę. Czy gdybym uciął sam wierzchołek - tak 1-1,2 metra (w sam raz byłby na choinkę) to jest to dozwolone, czy nie?
Jacek

Data: 2012-12-22 20:22:47
Autor: maruda
Obcięcie świerka
W dniu 2012-12-22 18:42, Jacek pisze:
[...]

Na moje oko - dopóki drzewko nie umrze, to możesz obcinać i wierzchołek i gałęzie. Na kubaturę korony jeszcze nie mają normatywów :)

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2012-12-22 21:26:44
Autor: Zachodni Wiatr
Obcięcie świerka
maruda pisze:
[...]

no jeśli nie uschnie w ciągu 2 lat to nie masz problemu zawsze możesz powiedzieć że z onawy na uszkodzenie linii energetycznej :D
J>begin:vcard
fn:Sex Drag  & Gans
n:;Sex Drag  & Gans
url:http://tinyurl.com/2a376x4
version:2.1
end:vcard

Data: 2012-12-23 11:03:45
Autor: PrivateLan
Obcięcie świerka
W dniu 22.12.2012 20:22, maruda pisze:
[...]

Mylisz się. U nas zarząd zieleni dostał potężną karę od ochrony
środowiska za bezmyślne cięcie przez niewykwalifikowanych chłopków od
piły i siekiery.
Od tej pory tnÄ… pod nadzorem dendrologa.
Po drugie ścięcie wierzchołka zawsze może być poczytane jako próba
zniszczenia drzewa.
Więc rób jak chcesz lecz uważaj, bo możesz mieć przyjaciół wśród
sąsiadów i złożą stosowne zawiadomienie.
--
         (__)
         (oo)

Data: 2012-12-22 22:04:13
Autor: t-1
Obcięcie świerka

Użytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisał w wiadomości news:50d5f11c$0$1309$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Raczej starości ( >10 lat).
Nie ma kryterium wielkości.

Data: 2012-12-24 23:05:33
Autor: Alek
Obcięcie świerka
[...]

Art. 82. pkt 1a.
Zabiegi w obrębie korony drzewa na terenach zieleni lub zadrzewieniach mogą obejmować wyłącznie:
1) usuwanie gałęzi obumarłych, nadłamanych lub wchodzących w kolizje z obiektami budowlanymi lub urządzeniami technicznymi;
2) kształtowanie korony drzewa, którego wiek nie przekracza 10 lat;
3) utrzymywanie formowanego kształtu korony drzewa.

Data: 2012-12-25 17:13:55
Autor: win64
Obcięcie świerka

Użytkownik "Alek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:50d8d1b5$0$1304$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

obiektami budowlanymi lub urzÄ…dzeniami technicznymi;
2) kształtowanie korony drzewa, którego wiek nie przekracza 10 lat;
3) utrzymywanie formowanego kształtu korony drzewa.

A co ustawodawca miał dokładnie na myśli stosując sformułowanie
"na terenach zieleni lub zadrzewieniach "? JakieÅ› skupiska drzew?

Data: 2012-12-25 19:04:07
Autor: Alek
Obcięcie świerka
Użytkownik "win64" <parq@onet.eu> napisał

[...]

tereny zieleni – tereny wraz z infrastrukturą techniczną i budynkami funkcjonalnie z nimi związanymi, pokryte roślinnością, znajdujące się w granicach wsi o zwartej zabudowie lub miast, pełniące funkcje estetyczne, rekreacyjne, zdrowotne lub osłonowe, a w szczególności parki, zieleńce, promenady, bulwary, ogrody botaniczne, zoologiczne, jordanowskie i zabytkowe oraz cmentarze, a także zieleń towarzyszącą ulicom, placom, zabytkowym fortyfikacjom, budynkom, składowiskom, lotniskom oraz obiektom kolejowym i przemysłowym;

zadrzewienie – drzewa i krzewy w granicach pasa drogowego, pojedyncze drzewa lub krzewy albo ich skupiska niebędące lasem w rozumieniu ustawy o lasach, wraz z terenem, na którym występują, i pozostałymi składnikami szaty roślinnej tego terenu, spełniające cele ochronne, produkcyjne lub społeczno-kulturowe;

Data: 2012-12-25 21:48:36
Autor: win64
Obcięcie świerka

Użytkownik "Alek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:50d9eaa0$0$1211$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Ja rozumie to tak, że korony drzew rosnących w moim ogrodzie mogę formować
w dowolny sposób, wg. moich upodobań. Strzeliście, kuliście i w każdej innej formie.
Pod warunkiem że drzewo to będzie dalej rosło.
Więc można obciąć wierzchołek świerka rosnącego we własnym ogrodzie
i uzyskać w ten sposób choinkę Świąteczną.

Data: 2012-12-26 00:54:19
Autor: PrivateLan
Obcięcie świerka
W dniu 25.12.2012 21:48, win64 pisze:

[...]
Bzdura. Drzewa iglaste nie formuje się poprzez ścięcie wierzchołka, bo
prowadzi to najczęściej do uschnięcia więc nie może być traktowane na
równi z innymi drzewami.
Jak ustawa mówi, można drzewa formować lecz nie deformować czy też
doprowadzać do uschnięcia.
Twoje drzewko też podlega ustawie w momencie posadzenia i osiągnięcia 10
lat niezależnie gdzie posadziłeś.
Lepiej wystąpić z wnioskiem o wycięcie ze względu na..., niż samemu
ściąć wierzchołek. Wraz z wnioskiem dołączasz plan nowych nasadzeń,
które mogą (lecz nie muszą) się przyjąć i nie ma żadnych problemów

--
         (__)
         (oo)

Obcięcie świerka