Obciążalność kół rowerowych

Data: 2010-04-08 12:47:10
Autor: robertcb
Obciążalność kół rowerowych
Witam.
Zakładając że mamy koła tej samej firmy, ta sama obręcz, 36 szprych, ta sama piasta, a jedynie rozmiar kół różny - to które będą miały większą obciążalność (nie będą "strzelać" szprychy pod załadowanym bagażnikiem) - większe czy mniejsze? (np w przedziale 26 - 20 cali - polskie składaki)

Data: 2010-04-08 13:16:27
Autor: kml

Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:3461.00001479.4bbdb42enewsgate.onet.pl...
[...]

Te, które będę lepiej zaplecione strzelą później :)

kml
Last update 02/04/2010 AVID Elixir 5

Data: 2010-04-08 14:21:46
Autor: Jan Cytawa
[...]

Chyba logiczne, ze mniejsze kola beda mocniejsze.

Jan Cytawa

Data: 2010-04-08 14:26:17
Autor: robertcb
> [...]

Chyba logiczne, ze mniejsze kola beda mocniejsze.

obręcz tak, na pewno bedzie odporniejsza na scentrowanie, ale chodziło mi o szprychy, które fe facto są tej samej grubości i klasy.

Data: 2010-04-08 09:23:55
Autor: pHarry
Obciążalność kół rowerowych
Jesli obrecz mniej pracuje, to i szprychom bedzie lzej.

Obciążalność kół rowerowych