Obciążenie widelca.

Data: 2011-06-18 01:55:07
Autor: tadek
Obciążenie widelca.
On 17 Cze, 07:59, "Andrzej W." <awa_wp.a_to_wytn...@wp.pl> wrote:
Witam,

Czy sztywny widelec stalowy można zamontować zamiast pionowo to poziomo
(tak jak wahacz wleczony)?
Czy to będzie miało istotny wpływ na jego wytrzymałość?
Obciążenia raczej statyczne, powolna jazda po mieście.

--
Pozdrawiam,
Andrzej.

zamontować można ALE jak to długo wytrzyma to inna sprawa. Przy
poziomym położeniu widelca jest zupełnie inny rozkład obciążeń na
który nie był projektowany Jest duży moment gnący i siły tnące co
prawdopodobnie spowoduje zgięcie a następnie złamanie widelca.

Data: 2011-06-18 14:11:31
Autor: PeJot
Obciążenie widelca.
W dniu 2011-06-18 10:55, tadek pisze:

[...]

Statycznie to może i wytrzyma, ale wystarczy jeden zeskok z krawężnika. W sumie widelec dało by się wzmocnić, pasując lub wklejając w rurę sterową dopasowany kawałek rury grubościennej, ale to skończy się na uginaniu ramion.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-06-20 06:48:30
Autor: Jesse
Obciążenie widelca.
Da się. Po porostu potrzeba widelca o grubych goleniach, ( z wyjątkiem
widelca 20" - z racji małej długości jest wystarczająco sztywny w
poziomie) i nie jak zostało wspomniane nie można go wspawać za rurę
sterową. Dla pewności można podeprzeć widelec w tylnej częsci.
( W praktyce: https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/HiRacer02#5568042782508116306
)
Zerknij na https://picasaweb.google.com/Poziome

Data: 2011-06-20 19:59:40
Autor: Wojtek Sobociński
Obciążenie widelca.
W dniu 2011-06-20 15:48, Jesse pisze:
[...]

Tego zdania, mimo szczerej chęci, nie rozumiem...

Dla pewności można podeprzeć widelec w tylnej częsci.
( W praktyce: https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/HiRacer02#5568042782508116306

Ja tu nie widzę żadnego podparcia w tylnej części. IMO to jest od początku zaprojektowane jako tylny widelec, ma haki jak każda rama.

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Data: 2011-06-20 16:10:30
Autor: Jesse
Obciążenie widelca.
On 20 Cze, 19:59, Wojtek Sobociński <sob...@gazeta.pl> wrote:

Tego zdania, mimo szczerej chęci, nie rozumiem...

Hm tak to jest jak się pisze w pośpiechu, miało być:

"Da się.  Po prostu potrzeba widelca o grubych goleniach, i jak
zostało wspomniane nie można go wspawać za rurę sterową.  Wyjątkiem co
do grubości goleni jest wstawianie widelca widelca 20" - z racji małej
długości nawet przy delikatniejszych goleniach jest wystarczająco
sztywny w poziomie."

Mam nadzieję że teraz jest czytelniej.

> [...]

Ja tu nie widzę żadnego podparcia w tylnej części. IMO to jest od
początku zaprojektowane jako tylny widelec, ma haki jak każda rama.

Nie :) Autor tego roweru udziela się na forum poziomym więc mam
informację o wykonaniu z pierwszej ręki, zresztą sam tydzień temu
popełniłem niemal identyczną ramę :). Haki są ucięte z innej ramy i
wspawane do widelca.  Zwróć uwagę na to że wsporniki fotela przenoszą
ciężar rowerzysty na tył widelca i zapobiegają jego odkształcaniu..
A tak w praktyce realizuje się połączenie widelca z ramą:
https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/TechniczneSchematyItp#5568047475323896514
https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/TechniczneSchematyItp#5568047479762055810
https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/TechniczneSchematyItp#5568047482964523666
https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/TechniczneSchematyItp#5568047496550933490

Tu fotka jednej z moich zabawek z widelcem 20"
https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/MojePoziomkiProjektNr4FWDZox#5603689696626369986

Data: 2011-06-21 10:03:23
Autor: Wojtek Sobociński
Obciążenie widelca.
W dniu 2011-06-21 01:10, Jesse pisze:
[...]

Tak, spoko.

[...]

Fajne, pożyteczne fotki, dzięki. Migomat w garażu - obecny :D

--
Wojtek Sobociński
XTZ '91, stara ale jara

Obciążenie widelca.