Obciążenie za niedostarczone smsy

Data: 2010-04-18 16:36:59
Autor: Czeresniak
Obciążenie za niedostarczone smsy
Z telefonu na abonament w sieci Plus, wysłałem sms na numer w UK. Gdy przez dłuższy czas nie otrzymywałem potwierdzenia dostarczenia wiadomości zadzwoniłem pod ten numer i okazało się, że się pomyliłem i że takiego numeru nie ma. Sms nie został dostarczony a moje konto obciążono opłatą za tego smsa.
Czy takie postępowanie operatora jest prawidłowe?
Czy zostanę też obciążony opłatą za połączenie w trakcie którego usłyszałem "nie ma takiego numeru"?

Pozdrawiam
Darek

Data: 2010-04-18 17:21:17
Autor: brum
[...]

tak

Czy zostanę też obciążony opłatą za połączenie w trakcie którego usłyszałem "nie ma takiego numeru"?

w polsce nie, ale na przyklad w krajach skandynawskich jeszcze niedawno bylo tak, ze placilo sie nie tylko za polaczenia zrealizowane, ale rowniez za probe polaczenia z numerem zajetym lub gdy ktos nieodbierze

Data: 2010-04-19 18:57:27
Autor: SDD

Użytkownik "Czeresniak" <darek1980@op.pl> napisał w wiadomości news:hqf5ee$15o$1news.onet.pl...

Czy takie postępowanie operatora jest prawidłowe?

Placisz za WYSLANIE SMS-a, a nei za DOSTARCZENIE.
Czujesz roznice?
Jak wyslesz list pod adres, ktory nie istniej, to tez bedziesz domagal sie od poczty zwrotu pieniedzy, jakie wydales na znaczek?

Czy zostanę też obciążony opłatą za połączenie w trakcie którego usłyszałem "nie ma takiego numeru"?

Nie, ale tylko dzieki temu, ze akurat panuja tu inne zwyczaje - zreszta sa kraje, gdzie placi sie za zajetosc sieci (kanalu radiowego) - czyli juz samo wcisniecie zielonej sluchawki powoduje naliczanie oplat.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-19 22:49:50
Autor: Andrzej Podenkiewicz
W dniu 2010-04-19 18:57, SDD pisze:

Jak wyslesz list pod adres, ktory nie istniej, to tez bedziesz domagal sie od poczty zwrotu pieniedzy, jakie wydales na znaczek?

Ale zapewne dostanę zwrot listu z informacją, że adresat nieosiągalny.
Zapewne czujesz różnicę?
:)

Pzdr.
Kferro

Data: 2010-04-20 00:10:46
Autor: SDD

Użytkownik "Andrzej Podenkiewicz" <kferro@orange.pl> napisał w wiadomości news:hqifle$pju$1inews.gazeta.pl...
Ale zapewne dostanę zwrot listu z informacją, że adresat nieosiągalny.
Zapewne czujesz różnicę?

1. Przy wlaczonym raportowaniu zazwyczaj przychodzi rowniez raport o niedostarczeniu SMSa - tak mam np w Playu -  wiec analogia: SMS = list pozostaje takze i tutaj zachowana.
2. Nie zawsze dostaniesz taki list z poczty - nie dostaniesz go np. w sytuacji, gdy nie podasz adresu zwrotnego.
3. O ile sie nie myle, to w przypadku listow poleconych, za zwrot - by go odebrac -  musisz zaplacic tyle samo, co za list. W tym wiec przypadku analogia nie jest zachowana - i to na korzysc dla SMSow: za raport o niedostarczeniu nie musisz juz ekstra nic placic.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-04-20 04:22:44
Autor: XYZ
On 20.04.2010 00:10, SDD wrote:
[...]
Odmawiając przyjęcia tego listu również, pośrednio, dostaję informację o niedostarczeniu...

Obciążenie za niedostarczone smsy