Obcinanie wiadomo艣ci SMS.

Data: 2012-01-05 22:32:25
Autor: Jadry艣
Obcinanie wiadomo艣ci SMS.
W dniu 2012-01-05 02:02, Piotr W. pisze:
Witam.

W okresie 艣wi膮tecznym pojawiaj膮 si臋 偶yczenia od rodzinki znajomych.

Cz臋sto s膮 to rozmaite wierszyki przekraczaj膮ce 160 znak贸w.

I w艂a艣nie z tego powodu ujawni艂a si臋 wada  na cz臋艣ci kart SIM funkcjonuj膮cych w moje rodzince.

(W normalnym u偶ytkowaniu sporadycznie wysy艂a si臋 SMS'a > 160 znak贸w)

I tak na starych kartach SIM (kupionych i aktywowanych  w latach 2003-2006 jest ok.

(Zale偶nie od telefonu, d艂ugi SMS jest dzielony na kilka i tak wy艣wietlany lub w nowszych tel. sk艂adany z

kliku otrzymanych w jeden d艂ugi  SMS zgadzaj膮cy si臋 co do znaku z wys艂anym.)

Natomiast w nowych, niedawno dokupionych kartach SIM (2009-2010) taki SMS zostaje obci臋ty.

I w nowych tel. jest czytelne te pierwsze 160 znak贸w a potem *brak cz臋艣ci wiadomo艣ci*.

W starszych tel. SMS jest odebrany w cz臋艣ciach i pierwszy SMS jest czytelny a nast臋pne puste.

I o ile operator nie jest zainteresowany abym przeczyta艂 ca艂y tekst 偶ycze艅 艣wi膮tecznych, to winien by膰

zainteresowany abym prawid艂owo odbiera艂 takie d艂ugie SMS'ym bo SMS'y reklamuj膮ce jak膮艣 now膮 promocj臋

te偶 s膮 obcinane i tym samym nie wiem na czym ona polega, jak kr贸tki do u偶y膰 etc...:)

Problem pewnie tkwi  nowszych kartach SIM, ale dlaczego nowsze jest gorsze od starszego w podstawowej

funkcjonalno艣ci ? Oczywi艣cie zg艂osi艂em problem mailem u operatora, ale na razie cisza, a punkcie panienki robi膮 wielkie oczy ......

Mo偶e kto艣 spotka艂 si臋 z takim problemem i zna recept臋/rozwi膮zanie jakie艣 ustawienia etc. ?

Dodam, 偶e przetestowa艂em r贸偶ne kombinacje kart i tel. starszych i nowszych i problem nie le偶y w ap. telefonicznym.

pozdrowienia  Piotr W.

A jednak chyba to wina telefonu a nie karty.. U mnie tak sie dzieje gdy dostan臋 sms-a na Noki臋 wys艂any z Samsunga.
  Moja recepta to poczeka膰 troch臋 z odczytem, tzn. pozwoli膰 aparatowi zapisa膰 ca艂膮 wiadomo艣膰 poprzez nie otwieranie sms-a zaraz po us艂yszeniu sygna艂u.

Data: 2012-01-05 22:56:14
Autor: Piotr W.
Obcinanie wiadomo艣ci SMS.

[...]

To jak wyt艂umaczysz, ze obcinanie wiadomo艣ci nie zale偶y od 藕r贸d艂a wys艂ania (niezale偶nie czy z telefonu czy z internetu np ze www.orange.pl)
Obcina zawsze niezale偶nie od umieszczenia w r贸偶nym telefonie, by艂o testowanych kilka telefon贸w w kt贸rych starsze karty SIM dzia艂aj膮 dobrze.
Starsza karta SIM odbiera dobrze, nawet jak si臋 po艣piesz臋 z odczytem, to cze艣膰 pierwsza jest ju偶 dost臋pna a na ko艅cu widomo艣ci info:
*uzupe艂nianie wiadomo艣ci* i po chwili reszta jest czytelna,  a nowa karta SIM ma info *brak cz臋艣ci wiadomo艣ci* mimo odebrania dalszej cz臋艣ci
podzielonego SMS'a i odczekania a偶 wszystkie SMS'y  zostan膮 odebrane.
W punktach si臋 dziwi膮, pierwszy raz o tym s艂ysz膮, na *100 problem nieznany, radz膮 przetestowa膰 kart臋 SIM w salonie.
Problem dotyczy ostatnio zakupionych kart SIM i to dw贸ch r贸偶nych operator贸w. Stare karty SIM pracuj膮 bez zarzutu.

pozdr. Piotr W.
..

Data: 2012-01-07 08:13:53
Autor: Tomaszek
Obcinanie wiadomo艣ci SMS.
W dniu 2012-01-05 22:56, Piotr W. pisze:
To jak wyt艂umaczysz, ze obcinanie wiadomo艣ci nie zale偶y od 藕r贸d艂a
wys艂ania (niezale偶nie czy z telefonu czy z internetu np ze www.orange.pl)

To nie jest wina karty SIM. Ja w 1999 roku otrzymywa艂em ju偶 wiadomo艣ci 160 znak贸w i dobrze by艂o. W ka偶dym razie nie jest to wina jej wieku.

Obcina zawsze niezale偶nie od umieszczenia w r贸偶nym telefonie, by艂o
testowanych kilka telefon贸w w kt贸rych starsze karty SIM dzia艂aj膮 dobrze.

To operator i jego problemy z przesy艂aniem 艂膮czonych wiadomo艣ci. W relacji smsowej Play > Mobilking nie mia艂em chyba 偶adnego podw贸jnego sms-a dostarczonego do mnie prawid艂owo( wszystko dosz艂o, ale by艂o uzupe艂nianie wiadomo艣ci ) W drug膮 stron臋 bez problem贸w.

W punktach si臋 dziwi膮, pierwszy raz o tym s艂ysz膮, na *100 problem
nieznany, radz膮 przetestowa膰 kart臋 SIM w salonie.

Dla nich zawsze wszystko jest nowe i dziwne;) Niewa偶ne dla kt贸rego operatora. S膮 siebie warci.

Problem dotyczy ostatnio zakupionych kart SIM i to dw贸ch r贸偶nych
operator贸w. Stare karty SIM pracuj膮 bez zarzutu.

Operatorzy, pory dnia, przeci膮偶enia sieci, plamy na s艂o艅cu, dynamiczny rozw贸j firmy... wybierz sobie co艣;)
--
| TOMASZEK te miejsca omija:
| gazeta.pl*tvn24.pl*onet.pl*facebook.pl*nk.pl
| Niestety, Polska to kraj totalitarny :(

Obcinanie wiadomo艣ci SMS.