Obcinanie wiadomo¶ci SMS.

Data: 2012-01-05 02:02:26
Autor: Piotr W.
Obcinanie wiadomo¶ci SMS.
Witam.

W okresie ¶wi±tecznym pojawiaj± się życzenia od rodzinki znajomych.

Często s± to rozmaite wierszyki przekraczaj±ce 160 znaków.

I wła¶nie z tego powodu ujawniła się wada  na czę¶ci kart SIM funkcjonuj±cych w moje rodzince.

(W normalnym użytkowaniu sporadycznie wysyła się SMS'a > 160 znaków)

I tak na starych kartach SIM (kupionych i aktywowanych  w latach 2003-2006 jest ok.

(Zależnie od telefonu, długi SMS jest dzielony na kilka i tak wy¶wietlany lub w nowszych tel. składany z

kliku otrzymanych w jeden długi  SMS zgadzaj±cy się co do znaku z wysłanym.)

Natomiast w nowych, niedawno dokupionych kartach SIM (2009-2010) taki SMS zostaje obcięty.

I w nowych tel. jest czytelne te pierwsze 160 znaków a potem *brak czę¶ci wiadomo¶ci*.

W starszych tel. SMS jest odebrany w czę¶ciach i pierwszy SMS jest czytelny a następne puste.

I o ile operator nie jest zainteresowany abym przeczytał cały tekst życzeń ¶wi±tecznych, to winien być

zainteresowany abym prawidłowo odbierał takie długie SMS'ym bo SMS'y reklamuj±ce jak±¶ now± promocję

też s± obcinane i tym samym nie wiem na czym ona polega, jak krótki do użyć etc...:)

Problem pewnie tkwi  nowszych kartach SIM, ale dlaczego nowsze jest gorsze od starszego w podstawowej

funkcjonalno¶ci ? Oczywi¶cie zgłosiłem problem mailem u operatora, ale na razie cisza, a punkcie panienki robi± wielkie oczy ......

Może kto¶ spotkał się z takim problemem i zna receptę/rozwi±zanie jakie¶ ustawienia etc. ?

Dodam, że przetestowałem różne kombinacje kart i tel. starszych i nowszych i problem nie leży w ap. telefonicznym.

pozdrowienia  Piotr W.

Data: 2012-01-05 22:32:25
Autor: JadryĹ›
Obcinanie wiadomości SMS.
W dniu 2012-01-05 02:02, Piotr W. pisze:
Witam.

W okresie świątecznym pojawiają się życzenia od rodzinki znajomych.

Często są to rozmaite wierszyki przekraczające 160 znaków.

I wĹ‚aĹ›nie z tego powodu ujawniĹ‚a siÄ™ wada  na części kart SIM funkcjonujÄ…cych w moje rodzince.

(W normalnym użytkowaniu sporadycznie wysyła się SMS'a > 160 znaków)

I tak na starych kartach SIM (kupionych i aktywowanych  w latach 2003-2006 jest ok.

(Zależnie od telefonu, długi SMS jest dzielony na kilka i tak wyświetlany lub w nowszych tel. składany z

kliku otrzymanych w jeden dĹ‚ugi  SMS zgadzajÄ…cy siÄ™ co do znaku z wysĹ‚anym.)

Natomiast w nowych, niedawno dokupionych kartach SIM (2009-2010) taki SMS zostaje obcięty.

I w nowych tel. jest czytelne te pierwsze 160 znaków a potem *brak części wiadomości*.

W starszych tel. SMS jest odebrany w częściach i pierwszy SMS jest czytelny a następne puste.

I o ile operator nie jest zainteresowany abym przeczytał cały tekst życzeń świątecznych, to winien być

zainteresowany abym prawidłowo odbierał takie długie SMS'ym bo SMS'y reklamujące jakąś nową promocję

też są obcinane i tym samym nie wiem na czym ona polega, jak krótki do użyć etc...:)

Problem pewnie tkwi  nowszych kartach SIM, ale dlaczego nowsze jest gorsze od starszego w podstawowej

funkcjonalności ? Oczywiście zgłosiłem problem mailem u operatora, ale na razie cisza, a punkcie panienki robią wielkie oczy ......

Może ktoś spotkał się z takim problemem i zna receptę/rozwiązanie jakieś ustawienia etc. ?

Dodam, że przetestowałem różne kombinacje kart i tel. starszych i nowszych i problem nie leży w ap. telefonicznym.

pozdrowienia  Piotr W.

A jednak chyba to wina telefonu a nie karty.. U mnie tak sie dzieje gdy dostanę sms-a na Nokię wysłany z Samsunga.
  Moja recepta to poczekać trochÄ™ z odczytem, tzn. pozwolić aparatowi zapisać caĹ‚Ä… wiadomość poprzez nie otwieranie sms-a zaraz po usĹ‚yszeniu sygnaĹ‚u.

Data: 2012-01-05 22:56:14
Autor: Piotr W.
Obcinanie wiadomości SMS.

[...]

To jak wytłumaczysz, ze obcinanie wiadomości nie zależy od źródła wysłania (niezależnie czy z telefonu czy z internetu np ze www.orange.pl)
Obcina zawsze niezależnie od umieszczenia w różnym telefonie, było testowanych kilka telefonów w których starsze karty SIM działają dobrze.
Starsza karta SIM odbiera dobrze, nawet jak się pośpieszę z odczytem, to cześć pierwsza jest już dostępna a na końcu widomości info:
*uzupeĹ‚nianie wiadomoĹ›ci* i po chwili reszta jest czytelna,  a nowa karta SIM ma info *brak części wiadomoĹ›ci* mimo odebrania dalszej części
podzielonego SMS'a i odczekania aĹĽ wszystkie SMS'y  zostanÄ… odebrane.
W punktach się dziwią, pierwszy raz o tym słyszą, na *100 problem nieznany, radzą przetestować kartę SIM w salonie.
Problem dotyczy ostatnio zakupionych kart SIM i to dwóch różnych operatorów. Stare karty SIM pracują bez zarzutu.

pozdr. Piotr W.
..

Data: 2012-01-07 08:13:53
Autor: Tomaszek
Obcinanie wiadomości SMS.
W dniu 2012-01-05 22:56, Piotr W. pisze:
To jak wytłumaczysz, ze obcinanie wiadomości nie zależy od źródła
wysłania (niezależnie czy z telefonu czy z internetu np ze www.orange.pl)

To nie jest wina karty SIM. Ja w 1999 roku otrzymywałem już wiadomości 160 znaków i dobrze było. W każdym razie nie jest to wina jej wieku.

Obcina zawsze niezależnie od umieszczenia w różnym telefonie, było
testowanych kilka telefonów w których starsze karty SIM działają dobrze.

To operator i jego problemy z przesyłaniem łączonych wiadomości. W relacji smsowej Play > Mobilking nie miałem chyba żadnego podwójnego sms-a dostarczonego do mnie prawidłowo( wszystko doszło, ale było uzupełnianie wiadomości ) W drugą stronę bez problemów.

W punktach się dziwią, pierwszy raz o tym słyszą, na *100 problem
nieznany, radzą przetestować kartę SIM w salonie.

Dla nich zawsze wszystko jest nowe i dziwne;) NiewaĹĽne dla ktĂłrego operatora. SÄ… siebie warci.

Problem dotyczy ostatnio zakupionych kart SIM i to dwóch różnych
operatorĂłw. Stare karty SIM pracujÄ… bez zarzutu.

Operatorzy, pory dnia, przeciążenia sieci, plamy na słońcu, dynamiczny rozwój firmy... wybierz sobie coś;)

Data: 2012-01-05 22:40:10
Autor: Grzexs
Obcinanie wiadomości SMS.
Natomiast w nowych, niedawno dokupionych kartach SIM (2009-2010) taki
SMS zostaje obcięty.

I w nowych tel. jest czytelne te pierwsze 160 znakĂłw a potem *brak
[...]

U mnie też się coś z SMS-ami chrzaniło, ale było trochę inaczej. Przyszedł sms i był uszkodzony, po chwili pojawił się identyczny kolejny, ale po dłuższej chwili (5…10 min) pojawiły się brakujące części obu sms-ów. I taka sytuacja miała miejsce ze 3 razy. SMS szedł z Orange do T-Mobile albo do Play'a.

Wydaję mi się, że nie jest to problem kart sim, tylko jakichś połączeń międzyoperatorskich.

--
Grzexs

Data: 2012-01-05 23:03:13
Autor: Piotr W.
Obcinanie wiadomości SMS.

[...]

 DziejÄ™ siÄ™ tak (obcina) mino dostarczenia kompletu SMS'Ăłw  niezaleĹĽnie czy nadawcÄ™ i odbiorcÄ™
obsługuje ten sam operator czy też są to różni operatorzy. Czasami na następne SMS'y trzeba chwilkę
zaczekać, ale w starych kartach wszystko jest czytelne a w nowych  tylko pierwszy SMS 160 zn. jest czytelny
następne nie.(są puste). Telefony różne, starsze i nowsze w których to telefonach dobrze działają starsze karty SIM.

pozdr. Piotr W.

Data: 2012-01-07 21:53:53
Autor: Grzexs
Obcinanie wiadomości SMS.
[...]

Może stare karty SIM nie przedstawiają do publicznej wiadomości niecałkowicie odebranych SMS-ów, a nowe – i owszem? Być może zmieniło się podejście do tematu – lepiej pokazać kawałek SMS-a uszkodzonego niż nic?

--
Grzexs

Data: 2012-01-10 08:33:58
Autor: _±ćęłń󶼿.
Obcinanie wiadomo¶ci SMS.
Mam to samo w Plusie, składałem reklamację, stwierdzili że to nie ich wina (a jakże by inaczej).
I rzeczywi¶cie jakie¶ czas temu wymieniałem star± kartę na nowsz± (głównie z uwagi na brak na starej karcie czę¶ci usług Plus Mega - Pilot Plus).

-- -- -
SMS zostaje obcięty.

Data: 2012-01-10 21:05:51
Autor: Piotr W.
Obcinanie wiadomo¶ci SMS.

Użytkownik "_±ćęłń󶼿." <j666@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jegt5m$834$1inews.gazeta.pl...
[...]

Witam

Problemem s± nowe karty SIM. Zaimplementowano w nich szereg dodatkowych usług kosztem miejsca dla SMS'a > 160 zn.

Zwykle firmy dokładaj± starań aby nowe rozwi±zanie było kompatybilne ze starsz± wersj±.

Tutaj to pominięto. Mam dwie karty Orange i dwie Play z tym problemem, a Ty piszesz o Plusie, wiec problem dotyczy

nowych kart SIM, a nie sieci. (stare karty SIM działaj± bez problemu)

Rozwi±zaniem jest kupno tel. z pamięci± na karcie ( np: mini SD) i wtedy telefon zapisuje SMS'y (SMS'y > 160 zn. też )

w telefonie, a nie na karcie SIM i problem znika.

Wypróbowałem na tel. HTC Pro. Działa ok. ze starymi kartami SIM i z nowymi, tyle tylko, że to kosztowne rozwi±zanie.

A poza tym telefon typu cegła z mnóstwem niepotrzebnych mi funkcji zżeraj±cy  baterię  w expressowym  tempie.

Może Nokia N 101 będzie też się nadawała.

Muszę przetestować. A może kto¶ ma taki tel. i już przetestował. Proszę o info.

Długi SMS, wbrew pozorom nie jest tak±  rzadko¶ci±. Coraz więcej użytkowników ma konto np. na Orange i wysyła SMS

z komputera, a wtedy bardzo łatwo przekroczyć 160 znaków, szczególnie że np.  aplikacja na orange  on-line umożliwia

wysłanie SMS'a o 460 znakach. Spotkałem się z SMS'em: Życzenia ¶wi±teczne - długie, skopiowane pewnie gdzie¶ z www..

+ info: spotkamy się u wuja u którego będziemy *brak czę¶ci wiadomo¶ci* i trzeba oddzwonić, u którego wuja i kiedy ?

Albo SMS z info o nowej promocji - podane korzy¶ci, daty obowi±zywania + wzór krótkiego kodu i. *brak czę¶ci wiadomo¶ci*.

Wielu uruchamia sobie przesyłanie SMS'em wyci±gów z rachunku bankowego i tu Zonk-

*brak czę¶ci wiadomo¶ci* ...(banki nie wysyłaj± pojedynczego  SMS'a po każdej operacji tylko co¶ w rodzaju zbiorczego,

obejmuj±cego 2-3 dni i kilka pozycji  i tym samym  przekracza 160 znaków.)

Pozdrowienia PiotrW.

Data: 2012-01-19 23:40:33
Autor: Piotr W.
Obcinanie wiadomo¶ci SMS. korekta

> Rozwi±zaniem jest kupno tel. z pamięci± na karcie ( np: mini SD) i wtedy telefon zapisuje SMS'y (SMS'y > 160 zn. też )
w telefonie, a nie na karcie SIM i problem znika.

Problem nie  znika. Telefon musi mieć wbudowan± pamięć wewnętrzn± mini SD nie rozwi±zuje problemu.
Może s± tel, których oprogramowanie umożliwia mimo braku pamięci wbudowanej skorzystanie do przyjęcia SMS'a >160 zn
z karty mikro SD.

[...]

Wypróbowałem N 101 . Mimo obecno¶ci mikro SD, SMS> 160 zn.  jest obcinany.
Natomiast starszy prosty tel. N 1208 posiadaj±cy wbudowan± pamięć, prawidłowo obsługuje SMS>160 zn. wy¶wietlaj±c
jeden długi SMS.
Mało znany Cosmos K+ (z ap. foto posiadaj±cy prawdopodobnie pam. wbudowan±, choć  w opisie telefonu jest
znak zapytania przy info o pamięci) też daje radę SMS> 160 zn. choć dzieli SMS'a na kilka.
Czyli loteria zależna od możliwo¶ci tel.

pozdrowienia

Piotr W.

Data: 2012-01-20 14:00:00
Autor: J.F
Obcinanie wiadomo¶ci SMS. korekta
Użytkownik "Piotr W."  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Watpie zeby to od karty zalezalo. kilkaset bajtow to nie jest pamiec ktorej by we wspolczesnym telefonie zabraklo.

Musi byc jakis inny myk ... zglosic Nokii czy operatorowi.

J.

Data: 2012-01-20 20:23:48
Autor: Piotr W.
Obcinanie wiadomo¶ci SMS. korekta

Watpie zeby to od karty zalezalo. kilkaset bajtow to nie jest pamiec
ktorej by we wspolczesnym telefonie zabraklo.

To jak wytłumaczysz, że w telefonie jedna karta (stary SIM) dobrze działa a jak włożę w ten sam telefon  nowo zakupion± to obcina. ?
Nawet wtedy gdy jest zainstalowana karta mikro SD.
Wypróbowałem 4 egz. nowych SIM dwóch operatorów w różnych telefonach.
Działa dobrze, wtedy jak tel. ma wbudowan± pamięć.
Stare karty działaj±  dobrze niezależnie od telefonu.

Musi byc jakis inny myk ... zglosic Nokii czy operatorowi.

Problem zgłoszony operatorom ( nowe karty różnych operatorów obcinaj± ).
Zgłoszenie przyjęte i to by było na tyle...Play najpierw zaż±dał rejestracji karty SIM (PUK nie wystarcza) aby rozpocz±ć proces
reklamacji. Po rej. przysłano info o przekazaniu sprawy działowi tech. i czekamy (od 10.01)
Orange przysłał SMS o przyjęciu  zgłoszenia (PUK wystarczył).
Nie liczyłbym na rozwi±zanie problemu przez BOK.

W salonach panie robi± duże oczy, panowie konsultanci nie wiedz± w czym problem i nigdy o tym nie słyszeli.
Infolinia zdziwiona. Serwis Noki też zdziwiony.
Długi SMS nie jest powszechny i dlatego te zdziwienia.

A ja chciałem na nowym tel. odbierać SMS'em wyci±g z banku, a SMS nawet w przypadku jednej operacji
przekracza 160 zn.( Nazwa banku , saldo z dnia i tu data, dalej nr rachunku do¶ć długi...:), ostatnie operacje: przelew przychodz±cy,
dnia.... na kwotę:....na końcu dziękujemy.SprawdĽ https:// i tu link... i to wszystko nawet przy jedne pozycji, przekracza 160 zn.
a jak jest kilka pozycji to 3-4 standardowe SMS przychodz± 1/3, 2/3, 3/3.) Starsze karty ok. nowe tylko 1/3 pokazuj± prawidłowo 2/3
3/3 pusty.....Albo jak tel potrafi poł±czyć w jeden te trzy SMS'y to jest tre¶ć pierwszego SMS'a a potem. *brak czę¶ci wiadomo¶ci*,
pisałem o tym w poprzednich postach.

Nowsze tel. ze star± kart± wy¶wietlaj± jako jeden duży SMS. Starsze pokazuj± jako 3 SMS'y.
I tak np: tel. z wbudowan± pamięci± (N 1208) pokazuje jeden duży SMS zapisuj±c go w telefonie.
N 1800 zapisuje na SIM jeżeli jest starszego typu  i jest czytelny jako jeden duży SMS. N6310 też tak zapisuje, ale pokazuje jako
trzy oddzielne SMS;y. N 1800 i N6310 obcina zapisuj±c do SIM'a nowego typu.
Tel z wbudowan± pamięci± pokazuj± SMS'a prawidłowo zapisuj±c go w tel.( SMS zostaje w tel przy wymianie SIM'a).
I pewnie jeszcze  inne kombinacje na które się nie natkn±łem.
Miałem nadzieję, że N 101 - do¶ć nowy telefon na dwie karty SIM, da radę....Nie dał...
A dual SIM bardzo chętnie bym kupił.
Może kto¶ zna telefon  dual SIM posiadaj±cy wbudowana pamięć, w rozs±dniej cenie...

pozdrowienia Piotr W.

Data: 2012-01-20 22:09:32
Autor: J.F.
Dnia Fri, 20 Jan 2012 20:23:48 +0100, Piotr W. napisał(a):
[...]

Mialem napisac "watpie zeby to od karty SD zalezalo".

[...]

Na BOK i serwisantow nokii bym nie liczyl. Trzeba sie przebic dalej, do
fachowcow. Emailem gdzies do Nokii ? Oczywiscie to dla potomnych, bo poprawia za pol roku.

Chyba ze sprobujesz jakis sztuczek - skasowac wszystkie SMS z karty, zapelnic pojedynczymi, moze znow skasowac ..

J.

Data: 2012-01-22 22:36:48
Autor: Tomek

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał :

Infolinia zdziwiona. Serwis Noki też zdziwiony.

A o jaki model nokii chodzi? W N8 przykładowo, normalnie przychodzi długi SMS zamiast czterech pojedynczych.

Data: 2012-01-23 18:56:12
Autor: Piotr W.
Obcinanie wiadomo¶ci SMS. korekta

Użytkownik "Tomek" <precz@ze.spamem> napisał w wiadomo¶ci news:jfhvh7$440$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał :

Infolinia zdziwiona. Serwis Noki też zdziwiony.

A o jaki model nokii chodzi? W N8 przykładowo, normalnie przychodzi długi SMS zamiast czterech pojedynczych.

np: N 1800, N 101,  N 6310i,  ze star± kart± SIM działaj± prawidłowo, z now± obcinaj±.
N1208 z obydwiema kartami SIM, działa ok
Różni± się w/w tel. wbudowan± pamięci±. I tak np:  N 1208 ma wbudowan± i na ni± przyjmuje
SMS'a>160 zn.  prawidłowo.
Inne tel. z wbudowan± pamięci± też ok .(HTC pro i N 6303)
Pozostałe nie maj± wbudowanej pamięci i usiłuj± zapisać SMS'a>160 zn na karcie SIM.
Na starej karcie SIM im się to udaje, na nowej obcina.
W N 101 mimo zainstalowanej micro SD, zapisuje SMS>160 zn. na karcie SIM.
Stary SIM - ok  nowy obcina.(Nie znalazłem w opcjach możliwo¶ci skierowania SMS na micro SD.)
Osobna sprawa to wy¶wietlanie przez telefon takiego SMS'a.
N 6310i  wy¶wietla w kawałkach (stara karta SIM) a ta sama karta SIM z tym długim SMS'em
przełożona do N1800 (SMS jest na karcie SIM zapisany) wy¶wietla jako jeden długi SMS.
No i jeszcze wiele kombinacji jest możliwych, których nie przetestowałem.

pozdrowienia  Piotr W.

Data: 2012-01-22 00:30:46
Autor: Animka
Obcinanie wiadomości SMS. korekta
W dniu 2012-01-20 20:23, Piotr W. pisze:
MoĹĽe ktoĹ› zna telefon  dual SIM posiadajÄ…cy wbudowana pamięć, w rozsÄ…dniej cenie..

Ja kupiłam taki: SCIPHONE I9+++ i68 4G WIFI DUAL SIM 3,2"
Teraz na niego czekam.

--
animka

Data: 2012-02-10 20:57:36
Autor: Grzexs
Obcinanie wiadomo¶ci SMS. korekta
A dual SIM bardzo chętnie bym kupił.
Może kto¶ zna telefon dual SIM posiadaj±cy wbudowana pamięć, w
rozs±dniej cenie...

Ja używam Huawei G5500. Długie SMS-y obsługuje bez żadnych problemów. Natomiast nie za bardzo nadaje się do wygodnego pisania jakichkolwiek SMS-ów ze względu na idiotycznie rozwi±zany edytor. Wbudowan± pamięć jak±¶ tam ma, ale nie wydaje mi się, by cena dodatkowej miniSD była problemem. Necik też hula, więc i z bankiem na upartego można się poł±czyć. Ale najważniejsze dla mnie, że jest cienki i mały.

--
Grzexs

Obcinanie wiadomo¶ci SMS.