Obcinanie wiadomości SMS.

Data: 2012-01-10 08:33:58
Autor: _ąćęłńóśźż.
Obcinanie wiadomości SMS.
Mam to samo w Plusie, składałem reklamację, stwierdzili że to nie ich wina (a jakże by inaczej).
I rzeczywiście jakieś czas temu wymieniałem starą kartę na nowszą (głównie z uwagi na brak na starej karcie części usług Plus Mega - Pilot Plus).

-- -- -
SMS zostaje obcięty.

Data: 2012-01-10 21:05:51
Autor: Piotr W.
Obcinanie wiadomości SMS.

Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j666@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jegt5m$834$1inews.gazeta.pl...
[...]

Witam

Problemem są nowe karty SIM. Zaimplementowano w nich szereg dodatkowych usług kosztem miejsca dla SMS'a > 160 zn.

Zwykle firmy dokładają starań aby nowe rozwiązanie było kompatybilne ze starszą wersją.

Tutaj to pominięto. Mam dwie karty Orange i dwie Play z tym problemem, a Ty piszesz o Plusie, wiec problem dotyczy

nowych kart SIM, a nie sieci. (stare karty SIM działają bez problemu)

Rozwiązaniem jest kupno tel. z pamięcią na karcie ( np: mini SD) i wtedy telefon zapisuje SMS'y (SMS'y > 160 zn. też )

w telefonie, a nie na karcie SIM i problem znika.

Wypróbowałem na tel. HTC Pro. Działa ok. ze starymi kartami SIM i z nowymi, tyle tylko, że to kosztowne rozwiązanie.

A poza tym telefon typu cegła z mnóstwem niepotrzebnych mi funkcji zżerający  baterię  w expressowym  tempie.

Może Nokia N 101 będzie też się nadawała.

Muszę przetestować. A może ktoś ma taki tel. i już przetestował. Proszę o info.

Długi SMS, wbrew pozorom nie jest taką  rzadkością. Coraz więcej użytkowników ma konto np. na Orange i wysyła SMS

z komputera, a wtedy bardzo łatwo przekroczyć 160 znaków, szczególnie że np.  aplikacja na orange  on-line umożliwia

wysłanie SMS'a o 460 znakach. Spotkałem się z SMS'em: Życzenia świąteczne - długie, skopiowane pewnie gdzieś z www..

+ info: spotkamy się u wuja u którego będziemy *brak części wiadomości* i trzeba oddzwonić, u którego wuja i kiedy ?

Albo SMS z info o nowej promocji - podane korzyści, daty obowiązywania + wzór krótkiego kodu i. *brak części wiadomości*.

Wielu uruchamia sobie przesyłanie SMS'em wyciągów z rachunku bankowego i tu Zonk-

*brak części wiadomości* ...(banki nie wysyłają pojedynczego  SMS'a po każdej operacji tylko coś w rodzaju zbiorczego,

obejmującego 2-3 dni i kilka pozycji  i tym samym  przekracza 160 znaków.)

Pozdrowienia PiotrW.

Data: 2012-01-19 23:40:33
Autor: Piotr W.
Obcinanie wiadomości SMS. korekta

> Rozwiązaniem jest kupno tel. z pamięcią na karcie ( np: mini SD) i wtedy telefon zapisuje SMS'y (SMS'y > 160 zn. też )
w telefonie, a nie na karcie SIM i problem znika.

Problem nie  znika. Telefon musi mieć wbudowaną pamięć wewnętrzną mini SD nie rozwiązuje problemu.
Może są tel, których oprogramowanie umożliwia mimo braku pamięci wbudowanej skorzystanie do przyjęcia SMS'a >160 zn
z karty mikro SD.

[...]

Wypróbowałem N 101 . Mimo obecności mikro SD, SMS> 160 zn.  jest obcinany.
Natomiast starszy prosty tel. N 1208 posiadający wbudowaną pamięć, prawidłowo obsługuje SMS>160 zn. wyświetlając
jeden długi SMS.
Mało znany Cosmos K+ (z ap. foto posiadający prawdopodobnie pam. wbudowaną, choć  w opisie telefonu jest
znak zapytania przy info o pamięci) też daje radę SMS> 160 zn. choć dzieli SMS'a na kilka.
Czyli loteria zależna od możliwości tel.

pozdrowienia

Piotr W.

Data: 2012-01-20 14:00:00
Autor: J.F
Użytkownik "Piotr W."  napisał w wiadomości grup
[...]

Watpie zeby to od karty zalezalo. kilkaset bajtow to nie jest pamiec ktorej by we wspolczesnym telefonie zabraklo.

Musi byc jakis inny myk ... zglosic Nokii czy operatorowi.

J.

Data: 2012-01-20 20:23:48
Autor: Piotr W.
Obcinanie wiadomości SMS. korekta

Watpie zeby to od karty zalezalo. kilkaset bajtow to nie jest pamiec
ktorej by we wspolczesnym telefonie zabraklo.

To jak wytłumaczysz, że w telefonie jedna karta (stary SIM) dobrze działa a jak włożę w ten sam telefon  nowo zakupioną to obcina. ?
Nawet wtedy gdy jest zainstalowana karta mikro SD.
Wypróbowałem 4 egz. nowych SIM dwóch operatorów w różnych telefonach.
Działa dobrze, wtedy jak tel. ma wbudowaną pamięć.
Stare karty działają  dobrze niezależnie od telefonu.

Musi byc jakis inny myk ... zglosic Nokii czy operatorowi.

Problem zgłoszony operatorom ( nowe karty różnych operatorów obcinają ).
Zgłoszenie przyjęte i to by było na tyle...Play najpierw zażądał rejestracji karty SIM (PUK nie wystarcza) aby rozpocząć proces
reklamacji. Po rej. przysłano info o przekazaniu sprawy działowi tech. i czekamy (od 10.01)
Orange przysłał SMS o przyjęciu  zgłoszenia (PUK wystarczył).
Nie liczyłbym na rozwiązanie problemu przez BOK.

W salonach panie robią duże oczy, panowie konsultanci nie wiedzą w czym problem i nigdy o tym nie słyszeli.
Infolinia zdziwiona. Serwis Noki też zdziwiony.
Długi SMS nie jest powszechny i dlatego te zdziwienia.

A ja chciałem na nowym tel. odbierać SMS'em wyciąg z banku, a SMS nawet w przypadku jednej operacji
przekracza 160 zn.( Nazwa banku , saldo z dnia i tu data, dalej nr rachunku dość długi...:), ostatnie operacje: przelew przychodzący,
dnia.... na kwotę:....na końcu dziękujemy.Sprawdź https:// i tu link... i to wszystko nawet przy jedne pozycji, przekracza 160 zn.
a jak jest kilka pozycji to 3-4 standardowe SMS przychodzą 1/3, 2/3, 3/3.) Starsze karty ok. nowe tylko 1/3 pokazują prawidłowo 2/3
3/3 pusty.....Albo jak tel potrafi połączyć w jeden te trzy SMS'y to jest treść pierwszego SMS'a a potem. *brak części wiadomości*,
pisałem o tym w poprzednich postach.

Nowsze tel. ze starą kartą wyświetlają jako jeden duży SMS. Starsze pokazują jako 3 SMS'y.
I tak np: tel. z wbudowaną pamięcią (N 1208) pokazuje jeden duży SMS zapisując go w telefonie.
N 1800 zapisuje na SIM jeżeli jest starszego typu  i jest czytelny jako jeden duży SMS. N6310 też tak zapisuje, ale pokazuje jako
trzy oddzielne SMS;y. N 1800 i N6310 obcina zapisując do SIM'a nowego typu.
Tel z wbudowaną pamięcią pokazują SMS'a prawidłowo zapisując go w tel.( SMS zostaje w tel przy wymianie SIM'a).
I pewnie jeszcze  inne kombinacje na które się nie natknąłem.
Miałem nadzieję, że N 101 - dość nowy telefon na dwie karty SIM, da radę....Nie dał...
A dual SIM bardzo chętnie bym kupił.
Może ktoś zna telefon  dual SIM posiadający wbudowana pamięć, w rozsądniej cenie...

pozdrowienia Piotr W.

Data: 2012-01-20 22:09:32
Autor: J.F.
Dnia Fri, 20 Jan 2012 20:23:48 +0100, Piotr W. napisał(a):
[...]

Mialem napisac "watpie zeby to od karty SD zalezalo".

[...]

Na BOK i serwisantow nokii bym nie liczyl. Trzeba sie przebic dalej, do
fachowcow. Emailem gdzies do Nokii ? Oczywiscie to dla potomnych, bo poprawia za pol roku.

Chyba ze sprobujesz jakis sztuczek - skasowac wszystkie SMS z karty, zapelnic pojedynczymi, moze znow skasowac ..

J.

Data: 2012-01-22 22:36:48
Autor: Tomek

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał :

Infolinia zdziwiona. Serwis Noki też zdziwiony.

A o jaki model nokii chodzi? W N8 przykładowo, normalnie przychodzi długi SMS zamiast czterech pojedynczych.

Data: 2012-01-23 18:56:12
Autor: Piotr W.

Użytkownik "Tomek" <precz@ze.spamem> napisał w wiadomości news:jfhvh7$440$1inews.gazeta.pl...

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał :

Infolinia zdziwiona. Serwis Noki też zdziwiony.

A o jaki model nokii chodzi? W N8 przykładowo, normalnie przychodzi długi SMS zamiast czterech pojedynczych.

np: N 1800, N 101,  N 6310i,  ze starą kartą SIM działają prawidłowo, z nową obcinają.
N1208 z obydwiema kartami SIM, działa ok
Różnią się w/w tel. wbudowaną pamięcią. I tak np:  N 1208 ma wbudowaną i na nią przyjmuje
SMS'a>160 zn.  prawidłowo.
Inne tel. z wbudowaną pamięcią też ok .(HTC pro i N 6303)
Pozostałe nie mają wbudowanej pamięci i usiłują zapisać SMS'a>160 zn na karcie SIM.
Na starej karcie SIM im się to udaje, na nowej obcina.
W N 101 mimo zainstalowanej micro SD, zapisuje SMS>160 zn. na karcie SIM.
Stary SIM - ok  nowy obcina.(Nie znalazłem w opcjach możliwości skierowania SMS na micro SD.)
Osobna sprawa to wyświetlanie przez telefon takiego SMS'a.
N 6310i  wyświetla w kawałkach (stara karta SIM) a ta sama karta SIM z tym długim SMS'em
przełożona do N1800 (SMS jest na karcie SIM zapisany) wyświetla jako jeden długi SMS.
No i jeszcze wiele kombinacji jest możliwych, których nie przetestowałem.

pozdrowienia  Piotr W.

Data: 2012-01-22 00:30:46
Autor: Animka
Obcinanie wiadomości SMS. korekta
W dniu 2012-01-20 20:23, Piotr W. pisze:
MoĹźe ktoś zna telefon  dual SIM posiadający wbudowana pamięć, w rozsądniej cenie..

Ja kupiłam taki: SCIPHONE I9+++ i68 4G WIFI DUAL SIM 3,2"
Teraz na niego czekam.

--
animka

Data: 2012-02-10 20:57:36
Autor: Grzexs
Obcinanie wiadomości SMS. korekta
A dual SIM bardzo chętnie bym kupił.
Może ktoś zna telefon dual SIM posiadający wbudowana pamięć, w
rozsądniej cenie...

Ja używam Huawei G5500. Długie SMS-y obsługuje bez żadnych problemów. Natomiast nie za bardzo nadaje się do wygodnego pisania jakichkolwiek SMS-ów ze względu na idiotycznie rozwiązany edytor. Wbudowaną pamięć jakąś tam ma, ale nie wydaje mi się, by cena dodatkowej miniSD była problemem. Necik też hula, więc i z bankiem na upartego można się połączyć. Ale najważniejsze dla mnie, że jest cienki i mały.

--
Grzexs

Obcinanie wiadomości SMS.