Obcokrajowiec w Polsce (EU) i wzgledy prawne.

Data: 2009-04-13 20:32:19
Autor: euro
Obcokrajowiec w Polsce (EU) i wzgledy prawne.
Witajcie,

Razem z zona (obywatelka wloska) zastanawiamy sie zamieszkac na stale w Polsce. Ile kosztuje zabezpieczenie zdrowotne osoby ktora przyjezdza do naszego kraju na stale? Na co nalezy zwrocic uwage? Wychodze z zalozenia ze moja zona nie znajac jezyka polskiego szybko pracy nie znajdzie, a ubezpieczona musi byc.

Poza tym na co polecacie z punktu prawnego zwrocic uwage? Jakie problemy moga wyniknac?

Prosze o Wasze opinie i porade, powoli mamy dosc zycia w Niemczech...

Dziekuje bardzo
Euro

Data: 2009-04-13 14:20:45
Autor: witek
euro wrote:
[...]

O ile ty będziesz pracował, to zgłaszasz ją do twojego ubezpieczenia, tak samo jak dzieci. Cała rodzina będzie ubezpieczona i będzie jechała na twoim ubezpieczeniu.
Jedynej rzeczy, której nie wiem, to czy cokolwiek zmienia fakt, że nie jest obywatelem, ale nie powinno.

Poza tym na co polecacie z punktu prawnego zwrocic uwage? Jakie problemy moga wyniknac?

karte stałego pobytu na poczatek a potem obywatelstwo.
bez tego przez wiele urzędów bez czołgu sie nie przebije.

Data: 2009-04-13 22:02:43
Autor: euro
witek schrieb:

> [...]
> na twoim ubezpieczeniu.
> Jedynej rzeczy, której nie wiem, to czy cokolwiek zmienia fakt, że nie

mysle ze nie powinno, przeciez jestesmy w EU. Razem z zona mieszkamy w Niemczech i nie ma zadnych problemow z socjalem mimo ze nie jestesmy obywatelami.

> karte stałego pobytu na poczatek a potem obywatelstwo.
> bez tego przez wiele urzędów bez czołgu sie nie przebije.

z tego co wiem to na poczatku otrzymuje sie tymczasowa karte stalego pobytu a po 5 latach dopiero karte stalego pobytu.

dzieki witek

Obcokrajowiec w Polsce (EU) i wzgledy prawne.