"Obecna praktyka rządzenia PO jest groźna dla Polski"

Data: 2012-04-22 22:17:23
Autor: u2
"Obecna praktyka rządzenia PO jest groźna dla Polski"
... wraża agentura dąży do rozbioru Polski :

http://www.wykop.pl/ramka/788093/obecna-praktyka-rzadzenia-po-jest-grozna-dla-polski/

- Bełkotem można określić narrację gospodarczą PO w minionych 3 latach.
Bełkotem można określić obecne dokumenty rządowe, które dotyczą finansów
publicznych. Bełkot to obecna polityka innowacji w Polsce. W niedawno
opublikowanym raporcie o innowacyjności polskiej gospodarki pokazaliśmy,
że mimo wydania 10 mld euro środków unijnych na wzrost innowacyjności w
Polsce, innowacyjność radykalnie spadła w minionych 5 latach.
Przepalenie bez sensu 10 mld euro to dopiero jest bełkot. Program PO nie
istnieje, a obecna praktyka rządzenia PO jest po prostu groźna dla
przyszłości Polski - powiedział prof. Krzysztof Rybiński. Ekonomista
stwierdził również: "W programie PiS dostrzegam pomysły dobre dla
Polski, na przykład propozycje nowych reguł tworzenia prawa,
deregulację, propozycję stworzenia funduszu przyszłych pokoleń z
dochodów z gazu łupkowego czy renegocjację celów unijnej polityki
ochrony klimatu, która jest zabójcza dla Polski. Ale w kwestii finansów
publicznych i innych kluczowych spraw gospodarczych program PiS jest
pełen ogólników, więc nie wiemy, co się tak naprawdę za tymi ogólnikami
kryje".

Z Krzysztofem Rybińskim - doktorem habilitowanym nauk ekonomicznych,
rektorem Uczelni Vistula - rozmawia Jacek Nizinkiewicz

Jacek Nizinkiewicz: Czy złożył Pan pozew przeciwko rządowi Donalda Tuska
za OFE?

Prof. Krzysztof Rybiński: Podpisy są cały czas zbierane na stronie
www.pozwij-rzad.pl, mamy już ponad 7000 chętnych, którzy chcą dołączyć
do pozwu zbiorowego. Teraz czekamy na zaskarżenie ustawy do Trybunału
Konstytucyjnego, co powinno mieć miejsce niebawem. Jeżeli Trybunał
orzeknie o niezgodności ustawy z Konstytucją, wtedy złożymy pozew,
pierwszy pozew "naród przeciw rządowi", i będziemy dochodzić odszkodowania.

- Czego Polacy mogą spodziewać się po zmianach w OFE?

- Zmiany, które wprowadził rząd w systemie emerytalnym, mają cztery
podstawowe negatywne skutki: po pierwsze - obniżają nasze emerytury w
przyszłości, po drugie - tworzą w ZUS taki mechanizm jak funkcjonował w
Bezpiecznej Kasie Oszczędności Grobelnego w 1990 roku, tak jak wtedy
obiecują odsetki, których nie będzie jak spłacić; po trzecie - pozwalają
ukryć przez obywatelami ponad 200 mld złotych długu publicznego w ciągu
10 lat; po czwarte - dają rządowi mnóstwo gotówki na bieżące wydatki, co
pozwala na kolejne odłożenie w czasie koniecznych reform.

- Może Pan już dzisiaj powiedzieć, jakim naciskom był poddawany przez
rząd za krytykę w sprawie OFE? W wywiadzie dla "Wprost" mówił Pan: "W
mojej karierze trzykrotnie rządzący interweniowali u mojego pracodawcy
ze skargą na mnie. Wiem, że niektórzy moi koledzy ekonomiści też byli
poddawani naciskom. Rozmawiałem niedawno z osobą wysoko postawioną w
swojej instytucji. Po bardzo niepochlebnej wypowiedzi tej osoby względem
rządu, przedstawiciel polskiego rządu wysłał list do właścicieli tej
firmy za granicę z żądaniem, żeby z tą osobą zrobić porządek. To są
praktyki stosowane przez polityków, w tym również Platformy
Obywatelskiej'. Nie podawał Pan żadnych konkretów, przez co Pańska
wypowiedź, z całym szacunkiem, może brzmieć jak blef. Jakim naciskom
poddawała Pana PO?

- Jest oczywiste, że nie podam publicznie konkretów dotyczących osób
trzecich i mojej rodziny. W moim przypadku były osobiste naciski, żebym
przestał krytykować rząd w postaci rozmowy z jedną z kluczowych osób z
otoczenia Tuska, ponadto różne instytucje są ostrzegane przez ludzi
związanych z PO, żeby nie współpracowali ze mną, że to jest w rządzie
źle widziane. Poza tym powstają artykuły, które próbują mnie oczerniać,
czego przykładem był niedawny tekst w "Polityce". Nie wiem, czy tekst
powstał "na zamówienie", ale jest to kolejna forma nacisku. Ja do tego
przywykłem, w ciągu minionych 15 lat różni przedstawiciele różnych
rządów próbowali skarżyć się na mnie do właścicieli instytucji, w
których pracowałem, ale zawsze bezskutecznie. Dlaczego? Dlatego, że moja
krytyka jest do bólu merytoryczna i oparta na faktach. Dlatego tak boli!

PO czy PiS? Której partii zaufasz?

- Jak Pan ocenia politykę gospodarczą rządu Tuska - rządu, który jako
jedyny w Europie poradził sobie z kryzysem finansowym?

- Rząd sobie z niczym nie poradził, żaden element pakietu
antykryzysowego nie został zrealizowany. To gospodarka sobie poradziła,
mimo żenującej nieudolności tego rządu. Jak można w warunkach
4-procentowego wzrostu gospodarczego doprowadzić do 110 miliardowego
deficytu w finansach publicznych? A co będzie, jak przyjdą chudsze lata?
Jaki wtedy będzie deficyt w finansach publicznych? Każda rodzina to
rozumie, że jeżeli zarabia miesięcznie 5 tysięcy netto a wydaje 10
tysięcy, to po jakimś czasie skończy się limit na karcie kredytowej i
banki odmówią dalszego kredytu. A rząd Tuska tego nie rozumie, on chowa
długi pod dywan, w ciągu 10 lat planuje schować około 300 mld złotych.

"Obecna praktyka rządzenia PO jest groźna dla Polski"