Obecne karty audio 6-kanalowe - sposoby konfiguracji

Data: 2009-06-24 14:48:59
Autor: Robbo
Obecne karty audio 6-kanalowe - sposoby konfiguracji
Witam,

Dzisiejsze zintegrowane karty pozwalaja na w miare swobodne podlaczanie
glosnikow/mikrofonu do wybranych gniazdek w takim sensie że ustawienie co
gdzie zostalo podlaczone mozna skonfigurowac programowo przez sterowniki.

Wszystko fajnie, ale czy podlaczajac jednocześnie glosniki glowne do jednego gniazdka i sluchawki do
drugiego gniazdka istnieje jakis magiczny sposob konfiguracji aby dany
program korzystal z wyjscia na wybrane przeze mnie wyjscie np. sluchawki?.
Zazwyczaj w programach do VOIP mozna konfigurowac z ktorego urzadzenia (jako
calosci) program ma korzystac. Ale ja używam wciąż jednej i tej samej karty jako urządzenia i chcialbym jednak skorzystać z tych 6 czy 8-iu
kanałów jakie obecnie są w standardzie wyposażenia i wybrać, że głośniki do
systemu jako domyślne, ale np. Skype żeby używał słuchawek podłączonych do
innego gniazdka.

Czy mimo tych 8 kanałów (i zdawałoby się dużych możliwościach konfiguracji i
podłączeń) nadal jestem zmuszony do kupowania kolejnej karty dźwiękowej
tylko po to by podłączyć słuchawki i nakazać danemu programowi korzystanie z
innej karty?

Czy moze sa jakies programy do jakiejś wirtualizacji urządzeń, który by przedstawiał w systemie dodatkowe urządzenia audio (a tam miałbym wybrane że używa danego wyjścia) ?

--
rb

Data: 2009-06-24 17:36:25
Autor: doom3

Użytkownik "Robbo" <robbo@i.luv.spam.com> napisał w wiadomości news:h1t7u4$nnb$1nemesis.news.neostrada.pl...

Czy moze sa jakies programy do jakiejś wirtualizacji urządzeń, który by przedstawiał w systemie dodatkowe urządzenia audio (a tam miałbym wybrane że używa danego wyjścia) ?

Zalezy jaki to uklad, ale o ile pamietam to kazdy potrafi niezaleznie puscic dwa rozne zrodla sygnaly na wyjscia tyl i przod.

Przykladowo na Relatek HD Audio w panelu sterowania w mikserze po kliknieciu ikony narzedzi, jest opcja "wlacz odtwarzanie wileostrumieniowe", po wlaczeniu tego pojawiaja Ci sie nowe urzadzenia miksujace w systemie, ktore ustawiasz sobie w takim skype i wtedy sluchawki i mikrofon z przedniego wyjscia pc sa do skype a tylnie wyjscia graja sobie muzyke np: z winampa.

--
doom3

Data: 2009-06-25 08:37:17
Autor: Robbo

Użytkownik "doom3" <doom3mk@o2.pl> napisał w wiadomości news:h1th9j$1rcd$1news2.ipartners.pl...

[...]

Brzmi jak dokladnie opcja ktorej bym potrzebowal. Akurat też mam Realtek HD. Rzeczywiscie jest opcja "wlacz odtwarzanie wileostrumieniowe", jednak po jej odpaleniu nic nowego w systemie mi sie nie pojawilo. Czy cos dodatkowo trzeba odpowiednio ustawic? Np. Tryb 4CH Głośnik? Czy jak?
Z góry dzięki za porady.

--
rb

Data: 2009-06-25 09:58:58
Autor: Robbo

Użytkownik "Robbo" <robbo@i.luv.spam.com> napisał w wiadomości news:h1v6ki$f0k$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

OK, zrobilem aktualizacje sterownika realtek HD Audio i teraz wszystko działa zgodnie z planem. Dzieki za podpowiedź o wielostrumieniowym odtwarzaniu.

--
rb

Data: 2009-06-26 09:12:51
Autor: Robbo
[...]

Pozwole sobie jeszcze zapytac bo chyba masz praktyczne doswiadczenie z tym "wielostrumieniowym" - mianowicie czy to drugie urzadzenie, ktore sie pojawia w systemie zawsze odtwarza dzwiek przez tzw. "front panel audio" (z przednich wyjść) czy jest moze jakis sposob na wybranie jednego z wyjsc z tylnych jack'ow? Problem w tym że akurat nie mam w obudowie front panel audio..

--
rb

Data: 2009-06-26 11:08:04
Autor: maX
[...]

Tzw auto-sense. Ale tylko niektóre płyty to mają. W pozostałych jest niezmienialny rozkład wejść / wyjść.

[...]

Wszystkie 8-kanałowe Realteki HD mają taką funkcję programowego "rozdzielenia" na dwie niezalezne karty dźwiękowe (7.1ch + 2ch). A nie wykluczam, że niektóre starsze też.
Czaem trzeba to włączyć w biosie (opcję 'Front Panel" dać w biosie na Enabled)

[...]

Kup śledzia z jackami do głośników stereo i mikrofonu. To najlepsze wyjście jesli nie ma tych I/O w obudowie. Podłączasz w te same piny co byś podłączał Front Panel.

Obecne karty audio 6-kanalowe - sposoby konfiguracji