Obejście ograniczeń Zdalnego Pulpitu

Data: 2011-01-07 20:25:03
Autor: Piotr Wozniacki
Obejście ograniczeń Zdalnego Pulpitu
Witajcie,

Mam śmieszny problem, i chętnie poczytam wasze opinie nt. jego praktycznego rozwiązania :)

Otóż mam w sieci domowej dwa komputery, z których jeden (laptop) jest moim "centrum dowodzenia" (ma podpięty dodatkowy monitor, głośniki, zewnętrzną klawiaturę i myszkę, drukarkę itd.) Drugi natomiast to silna stacja robocza do obliczeń (robię rendering wideo jako hobby, oraz obliczenia w ramach analiz CAE jako główne zajęcie), pozbawiona klawiatury, myszy i monitora. Nieprzypadkowo wspominam ten rodzaj zastosowań, bo tłumaczy on przyjęci przeze mnie takiej a nie innej konfiguracji komputerów w moim mini-biurze domowym: otóż zarówno rendering, jak i analizy potrafią zabierać sporo czasu, i powodują duży hałas stacji roboczej wobec prawie nieustannego obciążenia CPU w 100%. Dlatego właśnie wyprowadziłem stację roboczą do innego pomieszczenia - niech sobie tam huczy:) Ja tymczasem obsługuję sobie cichutkiego laptopa, a przy okazji - zawsze jest on gotowy (w sensie zawartości) do szybkiego odpięcia od zewnętrznych urządzeń, i zabrania do Klienta na prezentację czy szkolenie...

Ale do rzeczy: projekty obliczeniowe na stacji roboczej uruchamiam z laptopa przez Remote Desktop. Jak pewnie wiecie, w tym środowisku pulpit w zasadzie nie różni się niczym od lojalnego, z wyjątkiem jednego: można się z niego wylogować, ale nie można (przynajmniej myszką) wywołać uśpienia, przeładowania ani wyłączenia zdalnego komputera... I w tym właśnie tkwi mój problem!

Aktualnie radzę sobie w ten sposób, że sprzętowemu włącznikowi stacji (jest tylko jeden przycisk) przypisałem funkcję Stand-by, i - gdy kończę pracę na jakiś czas - udaję się do pomieszczenia w którym maszyna stoi, i usypiam ją przyciskiem.

Gdy chcę wyłączyć komputer, wcześniej muszę wejść do opcji zarządzania energią i zmienić funkcję przycisku na "Wyłącz" - a dalej jak poprzednio.

Jest to trochę kłopotliwe, a poza tym nie rozwiązuje problemu gdy - np. po zainstalowaniu uaktualnień systemu - musi on zostać przeładowany (oczywiście, można go po prostu wyłączyć i włączyć ponownie - ale "na ślepo" jest to trochę stresujące)...

Zapewne można napisać jakieś skrypty, aby wszystkie 3 czynności (uśpienie, wyłączenie i przeładowanie) móc wykonywać zdalnie, przez Remote Desktop - ale nie wiem, jak to zrobić.

....To jak - pomożecie? No.

:)

Czekam na sugestie i pozdrawiam
Piotr

Data: 2011-01-07 15:42:31
Autor: Pszemol
"Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> wrote in message news:4d276895$0$2437$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W czasie sesji zdalnej, zamiast CTRL+ALT+DEL naciśnij CTRL+ALT+END.

Data: 2011-01-07 20:39:57
Autor: Andrzej W.
W dniu 2011-01-07 20:25, Piotr Wozniacki pisze:
[...]

Chyba czegoś nie dopatrzyłeś...
W Windows XP uruchamiasz menadżer zadań i masz tam wszystkie opcje, o
których piszesz. Jeśli jest to Windows 7 to te opcje pojawiają się zanim
wywołasz menadżera.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2011-01-07 20:45:03
Autor: Rados³aw Sokó³
Obej¶cie ograniczeñ Zdalnego Pulpitu
W dniu 07.01.2011 20:25, Piotr Wozniacki pisze:
Mam ¶mieszny problem, i chêtnie poczytam wasze opinie nt. jego praktycznego rozwi±zania :)

http://www.ntg.prv.pl/

FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-01-07 21:34:07
Autor: nom

http://www.computerhope.com/shutdown.htm

Data: 2011-01-09 00:30:15
Autor: Adam Koltowski
Obej¶cie ograniczeñ Zdalnego Pulpitu

U¿ytkownik "Piotr Wozniacki" <p.wozniacki@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4d276895$0$2437$65785112news.neostrada.pl...
Witajcie,

Mam ¶mieszny problem, i chêtnie poczytam wasze opinie nt. jego praktycznego rozwi±zania :)

Otó¿ mam w sieci domowej dwa komputery, z których jeden (laptop) jest moim "centrum dowodzenia" (ma podpiêty dodatkowy monitor, g³o¶niki, zewnêtrzn± klawiaturê i myszkê, drukarkê itd.) Drugi natomiast to silna stacja robocza do obliczeñ (robiê rendering wideo jako hobby, oraz obliczenia w ramach analiz CAE jako g³ówne zajêcie), pozbawiona klawiatury, myszy i monitora. Nieprzypadkowo wspominam ten rodzaj zastosowañ, bo t³umaczy on przyjêci przeze mnie takiej a nie innej konfiguracji komputerów w moim mini-biurze domowym: otó¿ zarówno rendering, jak i analizy potrafi± zabieraæ sporo czasu, i powoduj± du¿y ha³as stacji roboczej wobec prawie nieustannego obci±¿enia CPU w 100%. Dlatego w³a¶nie wyprowadzi³em stacjê robocz± do innego pomieszczenia - niech sobie tam huczy:) Ja tymczasem obs³ugujê sobie cichutkiego laptopa, a przy okazji - zawsze jest on gotowy (w sensie zawarto¶ci) do szybkiego odpiêcia od zewnêtrznych urz±dzeñ, i zabrania do Klienta na prezentacjê czy szkolenie...

Ale do rzeczy: projekty obliczeniowe na stacji roboczej uruchamiam z laptopa przez Remote Desktop. Jak pewnie wiecie, w tym ¶rodowisku pulpit w zasadzie nie ró¿ni siê niczym od lojalnego, z wyj±tkiem jednego: mo¿na siê z niego wylogowaæ, ale nie mo¿na (przynajmniej myszk±) wywo³aæ u¶pienia, prze³adowania ani wy³±czenia zdalnego komputera... I w tym w³a¶nie tkwi mój problem!

Aktualnie radzê sobie w ten sposób, ¿e sprzêtowemu w³±cznikowi stacji (jest tylko jeden przycisk) przypisa³em funkcjê Stand-by, i - gdy koñczê pracê na jaki¶ czas - udajê siê do pomieszczenia w którym maszyna stoi, i usypiam j± przyciskiem.

Gdy chcê wy³±czyæ komputer, wcze¶niej muszê wej¶æ do opcji zarz±dzania energi± i zmieniæ funkcjê przycisku na "Wy³±cz" - a dalej jak poprzednio.

Jest to trochê k³opotliwe, a poza tym nie rozwi±zuje problemu gdy - np. po zainstalowaniu uaktualnieñ systemu - musi on zostaæ prze³adowany (oczywi¶cie, mo¿na go po prostu wy³±czyæ i w³±czyæ ponownie - ale "na ¶lepo" jest to trochê stresuj±ce)...

Zapewne mo¿na napisaæ jakie¶ skrypty, aby wszystkie 3 czynno¶ci (u¶pienie, wy³±czenie i prze³adowanie) móc wykonywaæ zdalnie, przez Remote Desktop - ale nie wiem, jak to zrobiæ.

...To jak - pomo¿ecie? No.

:)

Czekam na sugestie i pozdrawiam
Piotr

Czesc twoich problemow rozwiaze zwykla komenda, ktora mozesz sobie odpalic

komenda shutdown

odpal sobie w wierszu polecen "shutdown /?" to zobaczysz skladnie i sobie dobierzesz parametry

o ile dobrze zrozumialem twoj problem .....

Adam

Data: 2011-01-09 10:59:34
Autor: Piotr Wozniacki
Obejście ograniczeń Zdalnego Pulpitu
Panowie,

Dziękuję za podpowiedz - sprawę załatwia Alt+F4 na zdalnym pulpicie (dzięki Michał!)

Piotr

Data: 2011-01-10 12:29:09
Autor: ikov
W dniu 2011-01-09 10:59, Piotr Wozniacki pisze:
Panowie,

Dziękuję za podpowiedz - sprawę załatwia Alt+F4 na zdalnym pulpicie
(dzięki Michał!)

Dopiero przeczytałem i że już są podpowiedzi dam swoją: program - Switch Off - można prócz restartu i wyłączenia uruchomić jako usługę i automatycznie kazać restartować, wyłączać o określonej godzinie lub po określonym czasie. Chociaż jedyna słuszna odpowiedź na grupie sprzętowej to wyciągniecie wtyczki lub porzedłużka do wyłącznika :)

Data: 2011-01-10 14:28:23
Autor: z
Piotr Wozniacki pisze:

[...]

http://www.teamviewer.com/pl/index.aspx
W domu darmowy i działa też na linuxie.

Data: 2011-01-10 14:39:54
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Obej¶cie ograniczeñ Zdalnego Pulpitu
Dnia 2011-01-10, o godz. 14:28:23
z <zch280672@gazeta.pl> napisa³(a):

http://www.teamviewer.com/pl/index.aspx
W domu darmowy i dzia³a te¿ na linuxie.

Tak nie do koñca dzia³a na linux-ie tylko razzej na wine. ;-)

Zdrówko

Data: 2011-01-10 14:51:18
Autor: z
Maciek Babcia Dobosz pisze:
[...]

Wiem (chocia¿ paczki deb :-) ) Jakiego¶ spowolnienia przez to nie zauwa¿y³em. Do zdalnego pulpitu nic lepszego nie znalaz³em.
A mo¿e jest???

Data: 2011-01-10 15:30:22
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Obej¶cie ograniczeñ Zdalnego Pulpitu
Dnia 2011-01-10, o godz. 14:51:18
z <zch280672@gazeta.pl> napisa³(a):

Wiem (chocia¿ paczki deb :-) ) Jakiego¶ spowolnienia przez to nie zauwa¿y³em. Do zdalnego pulpitu nic lepszego nie znalaz³em.
A mo¿e jest???

Ja pod Linuxem (i pod Win ale tylko klienta) u¿ywam NX
http://www.nomachine.com/ i czasami FreeNX http://freenx.berlios.de/
Ten pierwszy jest lepiej dopracowany ale komercyjny dla wiêcej ni¿ 3
po³±czeñ. Dzia³a mi bezproblemowo nawet przy po³±czeniach via modem
komórkowy.

Zdrówko

Obejście ograniczeń Zdalnego Pulpitu