Obiecane testy pierścieni, cz. 1

Data: 2010-03-03 00:08:30
Autor: in for
Obiecane testy pierścieni, cz. 1

Zgodnie z zapowiedzią:
http://tinyurl.com/yflrgdf

Poszedłem "po taniości" za radą adwersarza z innego wątku. Radzę jednak dorzucić
6 dych, by uniknąć wycinania rękawic, kupcie raczej Showa. Pierścienie są OK, za
chwilę kolejne części testów.

Szczegóły w filmie powyżej :).

Jacek

Data: 2010-03-03 07:09:04
Autor: Daniel Kowalski
in_for@vp.pl pisze:
[...]

Docinanie rękawiczek rób skalpelem lub scyzorykiem, już po osadzeniu w pierścieniach. Będziesz miał równiutko przycięte co do milimetra.

Data: 2010-03-03 09:04:47
Autor: qlphon
Obiecane testy pierścieni, cz. 1
http://tinyurl.com/yflrgdf

jakoś strasznie lekko to wszystko wchodzi...
czekam na testy praktyczne
czy pod wodą się nie bedzie samo rozpinać

Data: 2010-03-03 09:45:37
Autor: in for
Obiecane testy pierścieni, cz. 1

jakoś strasznie lekko to wszystko wchodzi...

Bo to jest jak z Bondem, który wychodzi z pożaru poprawiając krawat - magia kina
:). Problem w tym, że w tego typu filmiku czas powiedzmy 20 sekund to już
dłużyzna. Pierścienie montuje się bardzo prosto, nie mniej wymaga to pewnej
wprawy i przygotowań.

czekam na testy praktyczne

Będą dwa - na basenie, a potem w jeziorze :).

czy pod wodą się nie będzie samo rozpinać.

Ja też jestem ciekaw... Mam pomysł, żeby właśnie je odkręcić pod wodą. W ten
sposób łatwiej będzie określić na ile jest możliwe ich przypadkowe spadnięcie.
Jest jeszcze jeden aspekt. Na niektórych kursach wymagam zdjęcia rękawic
(mokrych) pod wodą, uważam, że mogą zdarzyć się sytuacje, w których należy to
zrobić. Możliwość zdjęcia suchych rękawic pod wodą i następnie ponownego ich
założenia byłaby kolejną zaletą. Zobaczymy...

Jacek

Data: 2010-03-03 06:43:56
Autor: waterman
On 3 Mar, 09:45, in_...@vp.pl wrote:
> [...]

zrobić. Możliwość zdjęcia suchych rękawic pod wodą i następnie ponownego ich
założenia byłaby kolejną zaletą. Zobaczymy...

Używam takich pierscieni. Na początku miałem problemy z montażem ( ta
instrukcja na pudełku jest do ...) Na sucho zdejmuje się fajnie. Po
dluższym nurku ze zdjęciem były już problemy, nie mogłem ich
prżekręcić.
Napewno przy cenie jaką podaje producent na swojej stronie jest to
fajna alternatywa w stosunku do Rol..
pozdrawiam Jarek

Data: 2010-03-03 11:08:01
Autor: jacekplacek
in_for@vp.pl napisał(a):
[...]

O! Tego nie znałem. Jakie okoliczności mogą do tego skłonić?

Data: 2010-03-03 12:21:50
Autor: ~BitPump
[...]

Dłubiesz w nosie w rękawiczkach???

~BitPump

Data: 2010-03-03 23:20:04
Autor: in for
Obiecane testy pierścieni, cz. 1

O! Tego nie znałem. Jakie okoliczności mogą do tego skłonić?

Bitpump to bardzo ładnie wytłumaczył. Wszystkie, w których suche rękawice
przeszkadzają :).

Jacek

Data: 2010-03-04 08:10:42
Autor: Wojtek Potoczak
Obiecane testy pierÂścieni, c z. 1
Dnia 03-03-2010 o 23:20:04 <in_for@vp.pl> napisał(a):

Wszystkie, w których suche rękawice przeszkadzają :).

Wczesniej pisales ze nie uzywasz suchych rekawic. Jakim zatem cudem wiesz  w jakich czynnosciach moga one przeszkadzac?
To ze czegos nie uzywasz bo nie potrzafisz, nie oznacza ze to nie dziala  dobrze.

Wojtek Potoczak

Data: 2010-03-04 10:46:42
Autor: in for
Obiecane testy pierÂścieni, cz. 1

Wczesniej pisales ze nie uzywasz suchych rekawic. Jakim zatem cudem wiesz  w jakich czynnosciach moga one przeszkadzac?

Tak jak piszesz... Nie używam, co nie znaczy, że nie używałem. Nurkuję na tyle
długo (od ponad 30 lat), że pamiętam rozwiązania, których Ty zapewne nie znasz.
Czy wiesz np. że kiedyś stosowano również suche rękawice bez pierścieni?

Tak, używałem i właśnie dlatego już nie używam, uznałem, że mają zbyt wiele wad.
Ich echem, są ciągłe prośby nurków o pomoc w zdjęciu lub ubraniu rękawic, jak
również bardzo częste przypadki zalania suchego przez rękawice. Irytuje mnie też
konieczność sprawdzenia szczelności rękawic przed nurkowaniem, po założeniu ich,
tak jak czyni to większość z Was...

Takim cudem, że m. in kilkanaście platform na moim akwenie zbudowałem
własnoręcznie. Zdejmowanie (mokrych) rękawic w trakcie wykonywania prac pod wodą
jest dość normalną czynnością, podobnie również w czasie niektórych ćwiczeń, jak
i niektórych awarii sprzętu.

Uważam, że to ważna umiejętność. Poza tym w przypadku wielu nurków jest zbyt
silna obawa psychiczna przed zdjęciem rękawic poniżej termokliny. Jeżeli nie
zostanie to przećwiczone, to nurek w razie konieczności nie zauważy nawet takiej
możliwości. Poza tym zdejmowanie rękawic poniżej termokliny już na kursie OWD
daje jeszcze jedną korzyść, kursant lepiej rozumie czym jest termoklina. Za te
szkoleniowe tipy nie musisz mi dziękować :D.

Oczywiście jeśli nurkujesz wyłącznie w suchych, to pewnie nawet nigdy Ci to nie
przyszło do głowy.

To ze czegos nie uzywasz bo nie potrzafisz,

To jest kompletna nadinterpretacja moich słów. Zupełnie też nie pasuje do
materiału filmowego, który co prawda jest już nakręcony, ale powieszę go w sieci
dopiero za kilka dni. Testowane rękawice można samodzielnie zdjąć i założyć pod
wodą. Stwarzają taką możliwość, a co z nią zrobisz to już Twoja sprawa. Małpie
skrzypce też do niczego się nie przydadzą...

Jacek

Data: 2010-03-04 12:01:22
Autor: Wojtek Potoczak
Dnia 04-03-2010 o 10:46:42 <in_for@vp.pl> napisał(a):

Wczesniej pisales ze nie uzywasz suchych rekawic. Jakim zatem cudem  wiesz
w jakich czynnosciach moga one przeszkadzac?

Tak jak piszesz... Nie używam, co nie znaczy, że nie używałem.

Napisz ile zrobiles nurkowan z konkretnym systemem suchych rekawic.  Wiekszosc opinie bierze sie z niewiedzy i ze zlej obslugi. Zaryzykowal byc  nawet ze kazdy systen rekawic mozna obsluzyc bez problemow, jesli wie sie  dokladnie jak uzywac. Wymaga to wiedzy, wprawy i kilku powtorzen, tak jak  wszystko w nurkowaniu.

Nurkuję  na tyle
długo (od ponad 30 lat), Ĺźe pamiętam rozwiązania, ktĂłrych Ty zapewne nie  znasz.

Wiesz, znam ludzi ktorzy nurkuja np 10 lat a zrobili 50 nurkowan, a znam  takich ktorzy nurkuja rok i zrobili 150 nurkowan.
Spotkalem Ciebie tylko raz, jeszcze jak miales baze w Kulce (nie opamietam  czy juz wtedy byles instruktorem) i pamietam co mowiles o sobie :-)

Czy wiesz np. że kiedyś stosowano również suche rękawice bez pierścieni?

Wiem.

Irytuje mnie teĹź konieczność sprawdzenia szczelności rękawic przed  nurkowaniem, po załoĹźeniu ich, tak jak czyni to większość z Was...

Znam kilkidziesieciu nurkow (uzywaja pierscieni, si-tech, checkup, rolock,  czegos od dui, itp) i nikt nie robi sprawdzenia szczelnosci. Wypadki  zalania sie zdazaja, ale sa sporadyczne i sa tym rzadsze im lepiej ludzie  potrafia obslugiwac pierscienie. Zapewne to samo bedzie w tymi ktore Ty  teraz opisujesz. Predzej czy pozniej ktos zalozy je tak, ze beda  nieszczelne, rzucie je w kat i bedzie twierdzil ze sa do niczego.

Zdejmowanie (mokrych) rękawic w trakcie wykonywania prac pod wodą jest  dość normalną czynnością, podobnie rĂłwnieĹź w czasie niektĂłrych ćwiczeń,  jak i niektĂłrych awarii sprzętu.

Opisz konkretne sytuacje, w ktorych trzeba sciagnac rekawice. Oczywiscie  pomin nurkowanie jaskiniowe i prace z poreczowka.

UwaĹźam, Ĺźe to waĹźna umiejętność. Poza tym w przypadku wielu nurkĂłw jest  zbyt
silna obawa psychiczna przed zdjęciem rękawic poniĹźej termokliny. JeĹźeli  nie
zostanie to przećwiczone, to nurek w razie konieczności nie zauwaĹźy  nawet takiej
moĹźliwości. Poza tym zdejmowanie rękawic poniĹźej termokliny juĹź na  kursie OWD
daje jeszcze jedną korzyść, kursant lepiej rozumie czym jest termoklina.  Za te
szkoleniowe tipy nie musisz mi dziękować :D.

Dziekuje bardzo. aAle do czego ta czynnosc jest potrzebna? Jak wplynie na  sprawnosc manualana kursanta to ze sciagnie rakawice. Jak dlugo bedzie  sprawnie dzialal z golymi rekami w wodzie o temperaturze 4 stopni i z  podciekajacymi rekawami w suchaczu?

Oczywiście jeśli nurkujesz wyłącznie w suchych, to pewnie nawet nigdy Ci  to nie przyszło do głowy.

Nie wyobrazam sobie sytuacji, w ktorej bede musial sciagnac rekawice zenu  wykowac jakas czynnosc pod woda. Przelewkanie nici przez ucho igly?  Probowalem i da sie w suchych rekawicach.
Nie sadzisz, ze gdyby sciaganie rekawic ponizej termoikliny bylo tak  wazne, to taka duza agencja szkolieniowa jak Padi wprowadzila by ten  element do swoich kursow?

Małpie skrzypce też do niczego się nie przydadzą....

Strasznie nerwowo reagujesz, to oznaka...

Wojtek Potoczak

Data: 2010-03-05 19:20:31
Autor: Wojtek B

Użytkownik "Wojtek Potoczak" <wojtekp@post.pl> napisał w wiadomości news:op.u81h8kv1sh4pb9imac-qqq.local...
[...]

Jakiś następny mądrala.
Jeśli to Cie nie interesuje to ignoruj, a nie iskrzysz.
Co jakiś czas pojawia sie jakiś bełkot.
Napisz ile nurkowań na koncie?

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4916 (20100304) __________

http://www.eset.com

Data: 2010-03-06 08:40:26
Autor: Wojtek Potoczak
Dnia 05-03-2010 o 19:20:31 Wojtek B <pacia@polnet.cc> napisał(a):

Jeśli to Cie nie interesuje to ignoruj, a nie iskrzysz.

Bardzo mnie to interesuje, szczegolnie wydumki i odkrycia na temat suchych  rekawic.

Co jakiś czas pojawia sie jakiś bełkot.

Napisz moze co konkretnie bylo belkotem?

Napisz ile nurkowań na koncie?

Nie wiem dokladnie, ale kilka lat temu po 500 liczyc przestalem.

Wojtek Potoczak

Data: 2010-03-04 09:57:59
Autor:
in_for@vp.pl napisał(a):
[...]

Chcesz zrobić test to zrób brutalny i prawdziwy. Wysmaruj błockiem z piachem
zakręć i odkręć kilkakrotnie potem opłucz, wtedy sprawdzaj szczelność i czy
piasek nie wgniótł się w tworzywo.
Znany skafanderek PW-2 wytrzyma ten test, uszczelnienie na gumowej rękawicy.

pozdrawiam rc

Data: 2010-03-05 19:23:24
Autor: in for
[...]

Uważaj, bo każde słowo może być wykorzystane przeciwko Tobie :).

A tak serio to dzięki za pomysł, właśnie o taką krytykę, czy też pomysły mi
chodzi. Jak już zejdą lody to sypnę na nie ze dwie łopaty ziemi i zobaczę co i jak.

Zresztą powyższą uwagę Watermana też wziąłem do serca, tyle że moim zdaniem
mokre odkręca się nawet łatwiej, bo rękawica nie ślizga się po pierścieniu -
wkrótce na YouTube :).

Jacek

Data: 2010-03-05 23:33:09
Autor: Włodek
Użytkownik <in_for@vp.pl> napisał w wiadomości grup

Chcesz zrobić test to zrób brutalny i prawdziwy. Wysmaruj błockiem z
piachem

Ok pierścienie jak pierścienie. Są ładne, zgrabne, kolorowe, w kilku rozmiarach, są
małej średnicy, cena jak cena dla jednego drogie a dla innego tanie jak
barszcz. Rzecz gustu. No i są Polskie co jest bardzo ważne przynajmniej dla mnie. Poza tym to zwykły układ bagnetowy zastosowany do
pierścieni. Technicznie nic nowego. Widziałem je na targach tech w Gdańsku i
zainteresowany rozmawiałem z producentem. Rozmowa była dziwna :-)  Zapytałem o
trwałość układu bagnetowego (znając mankamenty plastyków), o to jak zachowuje się ten precyzyjny plastykowy
układ w realnych warunkach nurkowych takie jakie są w praktyce Czyli pytałem
o to czy wtedy gdy zanieczyszczenia dostaną się do bagnetów pierścienie
dalej będą funkcjonowały tak fajnie jak nowe. Bo plastyk to nie żelazo i prawie zawsze się zaciera z piaskiem - nawet teflon :-) Pytałem o to czy zrobili jakieś próby "niszczące" aby to sprawdzić bo wydawało mi się że robiąc takie rzeczy trzeba spróbować jak to będzie w błocie. Nawet po to aby znać mankamenty lub zalety wyrobu. Jak wiemy Kałasznikow nawet zasypany piachem działa skutecznie ale jak również wiemy (ja wiem) jest dużo mniej precyzyjny od tych pierścieni.

Pokrótce odpowiedź wyglądała tak że nie ma potrzeby robić takich prób bo
bagnet winien być czysty i do niego nie dostaje się nawet woda. Pierścienie ktoś tam testował i jest ok

Ok, bo to oczywiste że trzeba dbać o czystość a łatwiej o to przy doczołowym uszczelnieniu odcinającym możliwość zanieczyszczenia precyzyjnego bagnetu. Jednak napierałem dalej i króciutko
wspomniałem o realnej praktyce w której cały skafander wraz z pierścieniami
podlega zanieczyszczeniom piskiem, pyłem, solą, zwapnieniami i czymkolwiek innym co zaplątało się do torby czy na ceratę lub pochodzi z każdej wody.
Niestety koledzy producenci nie potrafili zrozumieć
o czym mówię więc skończyłem rozmowę. Uznając że zrobili coś może nawet
fajnego ale wiedzę o praktyce użycia mają mierną albo w celach
marketingowych udają że nie ma takiej możliwości.

Jednak jest realna możliwość zanieczyszczenia bagnetu i przylgni i to jest oczywiste
dla każdego nurka. Ta rozmowa zaowocowała tym że nie poleciłem swoim dwóm nurkom tych
pierścieni, kupili inne z za granicy :-(

Przy okazji opublikowałeś inforku kilka dziwnych informacji reklamując te pirścienie.

Zróbmy tak, załóż te pierścienie na rękę a ja położę na nich 1/4 wagi jaką
zadeklarowałeś że pierścień wytrzyma (wiem wiem napisałeś bo napisali lub powiedzieli). Czyli kładę 1000 kg i czekamy na efekt
:-) Moim zdaniem chrupną lub ugną się i zepsują Ci rączkę :-) A jak nie to dorzucimy następną tonę i następną i następną. A jak wytrzymają to zmielę je i zjem :-)) Nie mówimy o postawieniu pierścienia w pionie bo na ściskanie to może nawet wytrzymać. Tyle że to bez znaczenia dla pierścienia.

Swego czasu słynąłem w swoim środowisku z tego że rzadko w ogóle używałem
rękawic nawet poniżej termokliny. Wtedy rękawic używałem tylko zimą. Wolałem większe możliwości manualne niż w
rękawicach no i nie marzłem w dłonie. Teraz także od wiosny jak już woda jest ciepła także do uczenia zwykle nie zakładam rękawic (chyba że w suchym się bujam głębiej to zakładam komplet)

Jednak zupełnie nie jest bezwzględną prawdą że trudniej działa się w
rękawicach niż bez nich. Rzecz leży w czym innym. Nurek który nie został lub sam
się nie nauczył pracować  w rękawicach do potrzeb nurkowych rzeczywiście będzie
miał z tym jakiś problem i niekiedy będzie miał potrzebę zdjęcia ich bo sobie nie radzi np z obsługą inflatora jedną ręką, z zapinaniem pasa itp.

Nurek który ma źle dobrany rozmiar rękawicy lub ma ją źle skonfigurowaną
także ma większą trudność posługiwania się dłońmi Nurek nie nauczony
posługiwania się rękawicami także będzie miał spore opory emocjonalne przed
używaniem rękawic.
No bo rzeczywiście czucie jest ograniczone a jest to jeden z ważniejszych zmysłów używanych do pracy dłońmi. Poza tym ruchliwość paluszków obutych w rękawice także nie należy do najsprawniejszych. Ale to da się pokonać umiejętnościami i w nurkowaniu wtedy nie stanowi istotnego problemu.

Nie znam celu nurkowego, w którym poprawne rękawice i umiejętności uniemożliwią sprawne
wykonanie typowego zadania nurkowego. Nawet działania z kołowrotkiem i sznurkiem tu
przytoczone nie stanowią problemu dla nurka umiejącego np w zeszłym tygodniu wiązałem supełki na lince od kołowrotka. Oczywiście  nie rozmawiamy o sprawności manualnej na poziomie montażu podzespołów zegarka. Bo to nie ta kategoria.

Zwykle zdjęcie suchych rękawic (zalecenia udrożnienia maszety w celu wyrównania ciśnienia w... np cienkim sznureczkiem) kończy się zalewaniem zaczynającym się od rękawów skafandra. Więc nie rozumiem myślenia o tym że zdjęcie suchej rękawicy jest zaletą. Nie jest, to wręcz nie zalecana sytuacja. Przy czym także nie znam systemu pierścieni rękawic którego nie da się zdjąć i założyć pod wodą. Oczywiście znam systemy pierścieni których ani samemu nie założysz ani samemu sprawnie nie zdejmiesz. Ale to powoli przeszłość i nie ta kategoria klamotów.

Zatem to co uznajesz za wyjątek i zaletę jest normą w zdecydowanej większości współczesnych rozwiązań.
Ja doprawdy nie mam żadnych problemów z zakładaniem i ściąganiem sitechów od czasu gdy nauczyłem się tego i poprawnie skonfigurowałem. Tak jak pisał Wojtek B trzeba umieć i nie ma problemów. Niestety niuanse obsługi i konfiguracji sitechów są tak subtelne że trzeba to zrobić wyłącznie w jeden sposób aby było zawsze ok. Pewnie i inne systemy mają swoje niuanse. Ale o tym nie wiem bo nie używam.

Co do sprawdzenia szczelności rękawic na początku nurkowania. To zaręczam Ci że jest to podstawowa procedura podczas używania każdego rodzaju suchych rękawic. Prawie tak samo ważna jak sprawdzenie wszystkich elementów sprzętu i partnerstwa podczas czegoś co kiedyś nazywało się zanurzeniem kontrolnym. Przy czym szczelność rękawic najczęściej sprawdzasz przy okazji robienia innych rzeczy a nie jako wydzielone działanie. Nieszczelność zawsze możliwa z pewnością popsuje nurkowanie w zimnej wodzie jeśli się zdarzy mimo wszystko.

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-03-06 00:53:40
Autor: Haw
Obiecane testy pierścieni, cz. 1
Włodek pisze:
[..]
[...]
Spotkalem sie w literaturze (bo sam nie praktykuje takowego rozwiazania), ze nurek nurkujacy w suchych rekawicach powinien miec zapas w postaci mokrych, aby w razie przebicia mogl zmienic rekawice i dokonczyc nurkowanie. wspomniany nizej sznureczek mozna w takiej sytuacji wyciagnac (lub wciagnac jesli jest to petelka od ocieplacza). jakas logika w tym jest, zwlaszcza jak alternatywa dla odmrozen dloni ma byc DCS.

[...]
Potwierdzam - odkad posmarowalem pierscienie niewielka iloscia silikonu (wbrew zaleceniom producenta), chodza lekko i nie zdarzylo mi sie zalanie (ktore przytrafia sie najczesciej na skutek podwinietego oringu, bo czlowiek zamiast wkladac precyzyjnie, wklada pierscien silowo, bo inaczej by nie wlozyl wogole)

[..]

Co do sprawdzenia szczelności rękawic na początku nurkowania. To zaręczam Ci że jest to podstawowa procedura podczas używania każdego rodzaju suchych rękawic.
Niestety, nawet najlepsze pierscienie nie chronia przed przebiciem rekawic, dlatego zawsze warto taki test wykonac.

[..]

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

pozdrawiam,
Haw.

Data: 2010-03-06 22:11:35
Autor: in for
Obiecane testy pierścieni, cz. 1
/.../ wspomniany niżej sznureczek /.../ odmrożen dloni /.../

No hej!

Nie to bym od razu polemizował, Twoje uwagi sprzed półtora roku były na tyle
konstruktywne, że zaowocowały kompletnie nową stroną internetową, spóźnione
"dzięki"! :)

Nie mniej to mi zakrawa na jakąś kompletną hydrofobię.

Odmrożeń dłoni? Jeszcze trochę i zacznę promować nurkowania bez rękawic poniżej
termokliny od poziomu AOWD! Już myślałem, że jestem jedyny, który uprawia takie
wariactwa (choć pamiętam kiedyś takie nurkowanie w towarzystwie LOTiego), a tu
proszę... Włodek też oszalał - a tak serio - to bardzo praktyczne ćwiczenie,
rekomendowany czas - 30 minut poniżej termokliny.

Sznureczek?? No dobrze..., a jak go nie wyciągniesz to co?? To... rękawek się
zamoczy? :DDD

Come on! Panowie! Jak Wam woda szkodzi, to zawsze możecie w "pampuciach" spędzić
czas w bujanym fotelu przed Discovery.

Aż się cisną na usta słowa Brzechwy:

"Niech pani unika wilgoci,
Niech pani się czasem nie kąpie,
Niech pani nie siada przy pompie,
Niech pani deszczu unika,
Niech pani nie pływa w strumykach,
Niech pani wody nie pija,
Niech pani kałuże omija,
Niech pani nie myje się z rana,
Niech pani, pani kochana,
Na siebie chucha i dmucha,
Bo pani musi być sucha!"

Jacek
_______________________
http://www.shark.net.pl
http://www.nitrox.pl
http://www.linia-zycia.pl

Data: 2010-03-06 23:42:35
Autor: Haw
in_for@vp.pl pisze:
[...]

ciesze sie, ze nie pisalem po proznicy :-).

Nie mniej to mi zakrawa na jakąś kompletną hydrofobię.

Odmrożeń dłoni? Jeszcze trochę i zacznę promować nurkowania bez rękawic poniżej
termokliny od poziomu AOWD!
bynajmniej, woda miala wtedy z 2 lub 3 stopnie, nurkowanie trwalo okolo 30 min, skonczylo sie na popekanej skorze na grzbiecie dloni i smarowaniem przez kilka tyg. tlustym kremem. fakt, ze dlonie mam delikatne i szybko mi marzna - w mokrych rekawicach i suchym skafandrze w zimie po 5 min. bylo mi juz zimno, max wytrzymywalem 15 (suche rekawice byly dla mnie mega odkryciem!). byc moze to kwestia osobnicza, na mnie niestety dziala :(. za to +40 i wiaterek od pustyni moge okreslac jako przyjemne ciepelko :-].
[..]
Sznureczek?? No dobrze..., a jak go nie wyciągniesz to co?? To... rękawek się
zamoczy? :DDD
jak odepniesz zamek rowniez sie zmoczysz. pytanie po co mialbys nie robic pierwszego lub robic drugie?

[...]

bede miec na uwadze, jak pewnego dnia stwierdze ze jestem kobieta ;-D.

Jacek
_______________________
http://www.shark.net.pl
http://www.nitrox.pl
http://www.linia-zycia.pl

Pozdrawiam,
Haw.

Data: 2010-03-07 10:23:36
Autor: in for
Obiecane testy pierścieni, cz. 1
Przede wszystkim cieszę się, że potraktowałeś moją wypowiedź z lekkim
przymrużeniem oka :).

byc moze to kwestia osobnicza
Pewnie tak, ale jest jeszcze inna możliwość. Otóż, jeżeli ktoś mówi, że jest
głodny, to proponuję owsiankę na wodzie, jeśli pada odmowa, mówię: "Wcale nie
jesteś głodny!"

Podobnie jest z zimnem. Jeśli ktoś mówi lub pod wodą pokazuje, że jest mu zimno,
to zwracam uwagę na objawy lekkiego wychłodzenia. Pytanie więc, czy wtedy czułeś
jedynie przeraźliwe zimno w dłonie (z tym można żyć, zapewniam Cię), czy też
byłeś już w hipotermii (ot, choćby lekkiej). Ta druga sytuacja w przypadku
nurkowania wymaga reakcji.

+40 i wiaterek od pustyni

Twardziele też to lubią :).

Jacek
_______________________
http://www.shark.net.pl
http://www.nitrox.pl
http://www.linia-zycia.pl

Data: 2010-03-07 21:39:24
Autor: Haw
Obiecane testy pierścieni, cz. 1
in_for@vp.pl pisze:
[..]
[...]
hipotermia to nie wszystko, tak jak pisalem 30 min nurkowanie zakonczylo sie popekana skora na wierzchu dloni, wole nie myslec co by bylo przy >60 min. mimo ze nie mialem wtedy oznak hipotermii.
niestety, a moze na szczescie bylem wtedy glupi i myslalem, ze "dam rade", dzis wiem ze nalezalo nurkowanie przerwac. dlatego planujac nura gdzie w pewnym momencie nurkowania moge byc zmuszony przebywac pod woda    > 15 min wezme ze soba mokre rakawice i dlatego nie bede sie dziwic ludziom ktorzy biora je zawsze w mysl zasady zeby jak najczesciej nurkowac w konf. w jakiej robia nurkowania dla nich najtrudniejsze.

ale to moj powod zdejmowania suchych pod woda, ciekaw jestem Twoich, wszak to Ty poruszyles to zagadnienie :-).

+40 i wiaterek od pustyni

Twardziele też to lubią :).

Jacek
_______________________
http://www.shark.net.pl
http://www.nitrox.pl
http://www.linia-zycia.pl

pozdrawiam,
Haw.

Data: 2010-03-08 17:46:03
Autor: in for
Obiecane testy pierścieni, cz. 1

ale to moj powod zdejmowania suchych pod woda, ciekaw jestem Twoich, wszak to Ty poruszyles to zagadnienie :-).

Tak, poruszyłem i zupełnie świadomie dalej go nie rozwijam. Widzisz, dyskusje na
sekcie mają to do siebie, że łatwo jest wszystko udowodnić lub czyjś pogląd
zdyskontować nawet wtedy kiedy osoba to robiąca kompletnie nie ma racji.

Po prostu nie mam ochoty toczyć dyskusję, czy da się w rękawicach nawlec igłę,
czy też nie. Ja gdybym miał to zrobić, to zdjąłbym rękawice, ponieważ nie mam z
tym najmniejszego kłopotu, uważam, że zimno w dłonie poniżej termokliny to
sprawa wyłącznie psychiczna, mnie nie przeszkadza.

Jeśli ktoś uważa, że zrobi to równie sprawnie w rękawicach, proszę o filmik na
youtube, ja zrobię to samo ściągając rękawice, porównamy efekty.

Ja to co robię pokazuję na filmie, w odpowiedzi uzyskuję "słowa, słowa".

Pozdrawiam :)

Jacek
_______________________
http://www.shark.net.pl
http://www.nitrox.pl
http://www.linia-zycia.pl

Data: 2010-03-08 18:21:58
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]

Użytkownik <in_for@vp.pl> napisał w wiadomości news:3461.00000501.4b9529cbnewsgate.onet.pl...

uważam, że zimno w dłonie poniżej termokliny to
sprawa wyłącznie psychiczna, mnie nie przeszkadza.

Chyba dla mnichów buddyjskich i fakirów. Bzdury piszesz i tyle.

Karol
http://DIVEZONE.PL

Data: 2010-03-08 18:52:24
Autor:
Karol Susicki [DIVEZONE.PL] <dive@usunto.divezone.pl> napisał(a):
> [...]
> sprawa wyłącznie psychiczna, mnie nie przeszkadza.

Chyba dla mnichów buddyjskich i fakirów. Bzdury piszesz i tyle.

Nie jestem pewien że to bzdury. Był gość z wierzchołka LOK Tymiński się
nazywał, nurkował w piance bez kaptura 50-60m, żaden problem. Nas gonił
żebyśmy mieli wełniane czapki pod skafander PW2. Głowa traci 40% ciepła, ręce
mniej. pozdrawiam rc

Data: 2010-03-11 20:55:51
Autor: Wojtek B
Obiecane testy pierścieni, cz. 1
Pamiętam to dobrze i te pianki Stomilu.
Ale wtedy nurkowanie było dla pasjonatów, a teraz każdy nurkuje i najlepiej przed komputerem.
Poniżej termokliny da sie nurkować bez rękawic, kaptura i butów.
Ale to trzeba lubić a nie zmuszać sie.

--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4936 (20100311) __________

http://www.eset.com

Data: 2010-03-08 19:47:53
Autor: Wojtek Potoczak
Dnia 08-03-2010 o 17:46:03 <in_for@vp.pl> napisał(a):

uważam, że zimno w dłonie poniżej termokliny
sprawa wyłącznie psychiczna, mnie nie przeszkadza.

Jak na razie nakreciles film na basenie w cieplej wodzie, o zimnej to  tylko slowa, slowa, slowa...

Proponuje prosty eksperyment, zanurkuj, po pol godzinie ponizej termokliny  sciagnij rekawice i plywaj jeszcze przez kwadrans. Po tym czasie przed  kamera pokaz jak odpinasz i wpinasz karabinki np. od manomtru, odepnij i  wepnij waz od suchara.

Jeśli ktoś uwaĹźa, Ĺźe zrobi to rĂłwnie sprawnie w rękawicach, proszę o  filmik na youtube, ja zrobię to samo ściągając rękawice, porĂłwnamy  efekty.

Ale wciaz czekam na opis konkretnej sytuacji, napisz co mam zrobic. Na  razie tylko teoretyzujesz, da sie nie da sie, pla pla pla.... Nie piszesz  o niczym konkretnym. Opisz to. Ja w wekend nakrece film spod wody na  ktorym sprobuje to cwiczenie zrobic.

Jesli masz racje, to szczerze napisze ze sie mylilem.

Jak mi nie uwierzysz ze filme bedzie prawdziwy, to moge odzalowac kolejny  wekend i przyjade do Twojej bazy i zrobie to co opiszesz. A Ty zrobisz to  co ja zaproponwalem.
RC moze byc obserwatorem i sedzia :-)

Wojtek Potoczak

Data: 2010-03-08 19:38:04
Autor:
Obiecane testy pier?cieni, cz. 1
Wojtek Potoczak <wojtekp@post.pl> napisał(a):
RC moze byc obserwatorem i sedzia :-)

Z tego co pamiętam to:
Dostałem od Ciebie głębokościomierz. ALE obsmarowałeś mnie że biję żonę.
Co spowodowało że człowiek znany w środowisku (IANTD) napisał do mnie e-maila
z pytaniem czy to prawda. Porozmawialiśmy trochę o ... (gdybym napisał o czym,
to łatwo można by jego zlokalizować). Podał mi adres e-mailowy do ... (gdybym
napisał do kogo, to łatwo można by jego zlokalizować). Porozmawiałem z nim.
Dzięki temu mam ocenę producentów sprzętu ... (gdybym napisał jakiego, to
łatwo można by jego zlokalizować). W tej sytuacji wybieranie mnie na sędziego to: albo duża lekkomyślność albo ... .
Pamiętasz zmianę Twojego stanowiska jak dowiedziałeś się o tym który
instruktor zrobił stopień po obejrzeniu sprzętu u kolegi ?

Po wymienieniu faktów prawdziwych, zgadzam się bez zastrzeżeń.

Lecz przeczytaj mój wpis który zawiesiłem trochę po Twoim, 40% głowa, ręce
mniej. Owszem zimno zabija. Wiem też o kamizelkach ogrzewających klatkę piersiową i na silnym mrozie
(powietrze) można było pracować bez rękawic. Jeżeli Jacek zastosuje kamizelkę
ogrzewaną to stawiam na niego, nie chcę wertować literatury z Fizyki
Medycznej, ale ilość traconego ciepła zależy od strumienia krwi
przepływającego przez chłodzoną część ciała. Przez dłonie nie przepływa 100%
krwi. Z drugiej strony człowiek to nie kaczka z naturalnym wymiennikiem ciepła
(żyła-tętnica), dzięki temu krew wpływająca do łap jest zimna, a krew żylna
wpływająca do tułowia już ogrzana.
Zima woda owszem powoduje hipotermię, lecz nie funduje odmrożeń. Nie ma
zamarzania tkanek i niszczenia przez lód rozrywający komórki.

pozdrawiam rc

Data: 2010-03-08 21:05:03
Autor: Włodek

Użytkownik <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hn3jms$s08$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Owszem.
Jednak zdaje się że się przejęzyczyłeś. Bo krew tętnicami do dłoni napływa ciepła a odpływa zimna żyłami bo jest świetnie schładzana na naczyniach krwionośnych leżących blisko skóry. No chyba że to co napisałeś dotyczy kaczych łap?
W tym obszarze wszelkie czynniki zmniejszające przepływ krwi zdecydowanie zmniejszają możliwości utrzymania temperatury np. ciasne rękawice, ciasne manszety, ciasne rękawy. Bywa i tak że lepiej zdjąć ciasną rękawice. Ot bilans cieplny wtedy jest lepszy.

Tylko pamiętaj że wychłodzeniu dłoni towarzyszy upośledzenie siły mięśniowej a zatem ograniczenie sprawności manualnej. Miewałem takie nurkowania po których nie miałem siły odpiąć sprzączek klamerek itp. prostych spraw. O bólu i zbielałych palcach nie wspominam :-). To z tego powodu nie warto ścigać się z temperaturą zimnej wody. Z gołymi dłońmi to kwestia czasu kiedy przegrasz nierówną walkę. Nawet wtedy gdy tułów będziesz miał ocieplony. Mówimy o zimnej wodzie czyli conajmniej tej z okilic termokliny.
Pozdrawiam Włodek

Data: 2010-03-09 09:01:04
Autor: in for
Obiecane testy pier?cieni, cz. 1

Bywa i tak że lepiej zdjąć ciasną rękawice.

O! Nie jestem sam :). Więcej nawet! Jest nas więcej :).

Tak się składa, że zdejmowanie rękawic pod wodą, poniżej termokliny nie jest
moim wymysłem. Jest to jedno z ćwiczeń, które miałem na kursie CMAS P2 lub P3
już nie pamiętam którym.

Wyzwanie, o którym któreś z was pisze nie jest żadnym wyczynem, wielokrotnie
wykonywałem nurkowania tego typu bez rękawiczek, są tu na sekcie też ich świadkowie.

To sami kursanci OWD, którzy mają możliwość "namacania" tego co jest poniżej
termokliny, ukuli określenie "kwestia psychiki".

Jeśli masz ją zbyt słabą, to popracuj nad tym...

Jeśli ktoś nie daje sobie rady z tak błahą rzeczą jak uczucie zimna w dłonie, to
rzeczywiście powinien pójść na jakiś przyspieszony kurs dla fakirów, czy mnichów
buddyjskich, w przeciwnym razie polecałbym raczej bujany fotel i kanał
Discovery, ew. handelek szpejem w internecie jako substytut nurkowania.

Nie mniej zakład przyjmuję, jak tylko zejdą lody, to dla zabawy (bo w istocie
takie nurkowanie nie jest niczym więcej jak zabawą) wykonam opisane ćwiczenia i
wykażę to.

Jeśli idzie o igłę z nitką..., tak czekam na film, zrewanżuję się nawleczeniem
igły nitką "in my way". Proszę jednak by igła i nitka były przed nurkowaniem
schowane w jakiejkolwiek kieszeni nurka, który wykonuje to ćwiczenie i dobyte z
niej samodzielnie. Inaczej się nie liczy, bo byłby to kompletny idiotyzm,
gdybyśmy na taką zabawę udali się z igłą pomiędzy paluszkami jednej dłoni, a
nitką pomiędzy paluszkami drugiej (choć film to prezentujący zapewne miałby
większą wartość, ha, ha, ha).

Poco tyle gadać?? Zacznijcie nurkować!

Przypominam jedynie, że będą to kolejne filmy publikowane przez mnie w sieci, by
wam coś wykazać (wcześniej było wydobywanie samochodu, o tym, że dzieci nie
toną, o nie_wykuwaniu się spod lodu, no i to co ostatnio - że się same odkręcają
pierścienie, że się coś tam nie da na mokro, itd)

Pozdrawiam,
Jacek
____________________
http://www.nitrox.pl
http://www.shark.net.pl
http://linia-zycia.pl
http://www.targinurkowe.pl
http://www.nuras.info

Data: 2010-03-09 09:26:30
Autor: Wojtek Potoczak
Dnia 09-03-2010 o 09:01:04 <in_for@vp.pl> napisał(a):

Jeśli idzie o igłę z nitką..., tak czekam na film,

Jacku cwiczenie zwizane z nurkowaniem, a nie wydumka.  Ja Cie nie prosze o  trzymanie golych rak przez 24 godziny w wodzie z lodem, tylko o symulacje  realnej sutuacji.

Jesli jednak chcesz manipulowac i tak wydumac cwiczenie zeby wyszlo a  Twoje, to prosze bardzo, juz teraz napisze. In-for jest najmadrzejszym i  najtwardszym nurkiem. Wie o nurkowaniu wszystko i tylko on ma racje. Ja  juz zamilkne na sekcie i nie bede psul Twoich interesikow.

Wojtek Potoczak

Data: 2010-03-09 10:03:55
Autor: in for
Obiecane testy pier?cieni, cz. 1

trzymanie golych rak przez 24 godziny w wodzie z lodem

Zaraz..., miało być 30 minut poniżej termokliny. Ze względu na właściwości
fizyczne wody i lodu jest ogromna różnica pomiędzy wodą poniżej termokliny, a
wodą z lodem.

Myślałem, że o tym wiesz...

Zmieniasz treść zakładu, po jego przyjęciu przez mnie. Oj, nie ładnie, nie ładnie

In-for jest najmadrzejszym i najtwardszym nurkiem.

Po co ta dyskusja "ad personam". Robisz to już po raz drugi w tym wątku. Po co?
Brak Ci innych argumentów? Nie rozumiem dlaczego dyskusję na zagadnienia
nurkowe, odbierasz jako próbę udowodnienia czyjejś mądrości. To jakiś kompletnie
pokręcony sposób prowadzenia dyskusji.

Pozwolisz, że tymczasem opuszczę towarzystwo, w którym padają tego typu
argumnety, jak i te wcześniejsze, że coś jest "bzdurą" i powrócę za miesiąc, dwa
z gotowym materiałem filmowym.

No i cały czas czekam na "igłę z nitką" w Twoim wykonaniu. Gdybyś mimo wszystko
nie dał rady, to tym razem Tobie polecam Brzechwę:

Tańcowała igła z nitką,
Igła - pięknie, nitka - brzydko.
Igła cała jak z igiełki,
Nitce plączą się supełki.
Igła naprzód - nitka za nią:
"Ach, jak cudnie tańczyć z panią!"
Igła biegnie drobnym ściegiem,
A za igłą - nitka biegiem.
Igła górą, nitka bokiem,
Igła zerka jednym okiem,
Sunie zwinna, zręczna, śmigła.
Nitka szepce: "Co za igła!"
Tak ze sobą tańcowały,
Aż uszyły fartuch cały!

Pozdrawiam,
Jacek
____________________
http://www.nitrox.pl
http://www.shark.net.pl
http://www.linia-zycia.pl
http://www.targinurkowe.pl
http://www.nuras.info

Data: 2010-03-09 10:33:14
Autor: Wojtek Potoczak
Dnia 09-03-2010 o 10:03:55 <in_for@vp.pl> napisał(a):

trzymanie golych rak przez 24 godziny w wodzie z lodem

Zaraz..., miało być 30 minut poniĹźej termokliny. Ze względu na  właściwości
fizyczne wody i lodu jest ogromna róşnica pomiędzy wodą poniĹźej  termokliny, a
wodą z lodem.

Myślałem, że o tym wiesz.

Zmieniasz treść zakładu, po jego przyjęciu przez mnie. Oj, nie ładnie,  nie ładnie

Nie cytuj wybiorczo i nie zmieniaj sesnu wypowiedzi.
napisalem "Ja Cie nie prosze o trzymanie golych rak przez 24 godziny w  wodzie z lodem". Manipulatorku.

No i cały czas czekam na "igłę z nitką" w Twoim wykonaniu.
Poczekaj do wekendu.

Wojtek Potoczak

Data: 2010-03-09 11:39:15
Autor: in for
Obiecane testy pier?cieni, cz. 1
Zachowaj spokój :).

Jednak nie masz racji. Otóż Twoja pierwsza wypowiedź brzmiała:

[...]

Następna zaś:

"Ja Cie nie prosze o trzymanie golych rak przez 24 godziny w
wodzie z lodem". Manipulatorku.

a dokładniej:

Ja Cie nie prosze o trzymanie golych rak przez 24 godziny w wodzie z lodem,
tylko o symulacje realnej sutuacji.

Składając powyższe do kupy, gdybyś chciał prowadzić rzetelną dyskusję napisałbyś:

"Ja Cie nie prosze o trzymanie golych rak przez PÓŁ godziny w  wodzie PONIŻEJ TERMOKLINY, tylko o symulacje realnej sutuacji".

To chyba oczywiste.

Zrezygnowałbyś też z ostatniego słowa...

Jacek
http://www.nitrox.pl
http://www.shark.net.pl
htto://www.linia-zycia.pl
http://www.targinurkowe.pl
http://www.nuras.info

Data: 2010-03-09 11:52:22
Autor: Wojtek Potoczak
Obiecane testy pier?cieni, cz. 1
Dnia 09-03-2010 o 11:39:15 <in_for@vp.pl> napisał(a):

Manupulatorku, masz tak duze doswiadczenie w mieszaniu, ze juz z Toba nie  bede dyskutowal. Zrob co chcesz, jak chcesz.
Powodzenia.

Wojtek Potoczak

Data: 2010-03-09 23:48:43
Autor: in for
Obiecane testy pier?cieni, cz. 1

Zrob co chcesz, jak chcesz.

Dzięki, spoko :).

Film z nawlekaniem igły nitką w suchych rękawicach dostanę?

Jacek
____________
http://www.nitrox.pl
http://www.shark.net.pl
http://www.linia-zycia.pl
http://www.targinurkowe.pl
http://www.nuras.info

Data: 2010-03-13 21:05:50
Autor: Wojtek Potoczak
Obiecane testy pier?cieni, cz. 1
Dnia 09-03-2010 o 10:03:55 <in_for@vp.pl> napisał(a):

No i cały czas czekam na "igłę z nitką" w Twoim wykonaniu.

Obiecany film (bez ciecia i montazu) jest tu - http://vimeo.com/10138135
Na tym koncze.

Wojtek Potoczak

Data: 2010-03-13 17:52:30
Autor: Pszemol
"Wojtek Potoczak" <wojtekp@post.pl> wrote in message news:op.u9ivf0crsh4pb9imac-qqq.local...
[...]

Jajcarz z Ciebie i to nie z tej ziemi :-)

Data: 2010-03-13 23:38:46
Autor: in for
Obiecane testy pier?cieni, cz. 1

Obiecany film (bez ciecia i montazu) jest tu - http://vimeo.com/10138135

No brawo! Bardzo mi się podoba, jestem pod wrażeniem..., nie tylko jeśli chodzi
o biegłość w nawleczeniu igły, ale przede wszystkim, że wreszcie dyskusje na
sekcie mają swój finał pod wodą :). Gratuluję!

Przy okazji... Właśnie dowiedziałem się, że np. Rosjanie, by wypróbować
rękawiczki, przed zakupem ubierają je i próbują podnieść z blatu np. zapałkę.

Pozdrawiam,
Jacek
______________
http://www.nitrox.pl
http://www.shark.net.pl
http://www.linia-zycia.pl

Data: 2010-06-10 12:12:30
Autor: Wojtek Potoczak
Obiecane testy pier?cieni, cz. 1
Dnia 09-03-2010 o 10:03:55 <in_for@vp.pl> napisał(a):

...i powrĂłcę za   miesiąc, dwa
z gotowym materiałem filmowym.

Minely juz 3 miesiace...

Wojtek Potoczak

Data: 2010-03-11 06:50:28
Autor: Pszemol
<in_for@vp.pl> wrote in message news:3461.0000053f.4b960040newsgate.onet.pl...
[...]

A gdzie te filmy o dzieciach, samochodzie? Nie mogę się ich doszukać tutaj:
http://www.youtube.com/profile?user=CrazySharkWarszawa#p/u

Data: 2010-03-06 22:34:31
Autor: Włodek
Obiecane testy pierścieni, cz. 1

Użytkownik "Haw" <hawgroup@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hms5i1$4c7$1@inews.gazeta.pl...
Włodek pisze:
[..]
[...]
Tak, to jest logiczne i nie spotkałem się. Jednak zawarował bym taką zasadę dla naprawdę długich nurkowań w zimnej wodzie "z sufitem" gdzie to ryzyko zaczyna być istotne. Choć wiesz zupełnie podobnie można traktować ciasne manszety które ograniczają cyrkulacje krwi w dłoniach zmniejszając perfuzję (zatem i ciepłotę tej końcówki)     Podobnie jak np sytuacja zgięcia ręki w łokciu która mogła być czynnikiem sprzyjającym pojawieniu się DCS (prawdziwe) Można także się zastanawiać nad zapasowym skafandrem na wypadek przecieku. Z tym skafandrem to oczywiście absurd. Jednak pokazuje do czego może prowadzić nadgorliwość.

[...]

  To nie tylko ten temat. Oprócz oringu zbyt cienkiego (ja dał bym nieco grubszy w głębszym rowku) trzeba koniecznie zadbać o gwint (okresowe czyszczenie i smarowanie) a także nie zapominajmy o usunięciu nadmiaru rękawic, ocieplaczy, manszety po to aby nic nie podwijało się w okolicy pierścienia.
  Anegdota. Niedawno moja absolwentka kupiła sobie suche rękawice z pierścieniami. Powiedziałem jej co i jak ma zrobić pokazałem jak to wygląda poprawnie. Jednak im się wydawało że to nadgorliwość tak obcinać wszystko :-) W następny weekend podlodowy - zalało łapki i po przyjemnym nurkowaniu. Mnie nie.

[..]

[...]

Tak. Możemy nazwać to testem lub poprostu zwróceniem uwagi na to czy zalewa rączki, nóżki szyję, rękaw :-).

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

pozdrawiam,
Haw.

Data: 2010-03-06 23:53:05
Autor: Haw
Obiecane testy pierścieni, cz. 1
Włodek pisze:
[..]
[...]
to oczywiste :).
[...]
dodatkowy skafander owszem absurd. ale mimo wszystko chyba latwiej przebic rekawice niz zalac skafander w jakis inny sposob. poza tym majac dobry ocieplacz nawet zalanie nie jest takie dramatyczne no i ciezko sie jakos zabezpieczyc. a z rekawicami sprawa raczej prosta, odmrozenia dloni nie polecam nikomu :(.
mimo ze nie biore ze soba zapasowych mokrych, nie uwazam kogos kto je bierze za paranoika, podobnie jak nie uwazam za paranoika kogos kto idzie na plytkiego nura z twinem i w sloneczny dzien z konkretna latara. jesli ma to sprawic, ze poczuje sie pod woda pewniej i swobodniej, to dla mnie nawet moze miec ulubionego misia w kieszonce pod serduszkiem :-).
[..]

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

pozdrawiam,
Haw.

Data: 2010-03-06 08:58:40
Autor: Wojtek Potoczak
Dnia 05-03-2010 o 23:33:09 Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

Tak jak pisał Wojtek B trzeba umieć i nie ma problemów.

Zeby uscislic, to ze trzeba umieć i nie ma problemĂłw napisalem ja (Wojtek  Potoczak), Wojtek B napisal ze to jest belkot.

Wojtek Potoczak

Data: 2010-03-06 14:06:02
Autor: Wojtek B

Użytkownik "Wojtek Potoczak" <wojtekp@post.pl> napisał w wiadomości news:op.u84y32v4sh4pb9imac-qqq.local...
Dnia 05-03-2010 o 23:33:09 Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

Tak jak pisał Wojtek B trzeba umieć i nie ma problemów.

Zeby uscislic, to ze trzeba umieć i nie ma problemów napisalem ja (Wojtek
Potoczak), Wojtek B napisal ze to jest belkot.

Wojtek Potoczak

Bełkot to jak mówisz cos co nie wnosi nic nowego do sprawy tylko "gadka dla samej gadki"
Pisz konkretnie nie będziesz bełkotał.
To że ktoś ćwiczy jakieś procedury których Ty nie rozumiesz nie jest dowodem ze jest to zbędne ( PADI ).
--
-
Pozdrawiam:

Wojtek " paciak " B.
pacia@polnet.cc

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4920 (20100306) __________

http://www.eset.com

Data: 2010-03-07 17:45:22
Autor: Wojtek Potoczak
Obiecane testy pierścieni, cz. 1
Dnia 06-03-2010 o 14:06:02 Wojtek B <pacia@polnet.cc> napisał(a):

Bełkot to jak mĂłwisz cos co nie wnosi nic nowego do sprawy tylko "gadka  dla samej gadki"

Temat jest o pierscieniach do rekawic i o tym pisalem. To ze mam inne  zdanie niz zalozyciel watku, nie oznacza ze nie pisze na temat.

A teraz napisz ile fragmentow z Twojej wypowiedzi dotyczylo pierscieni? To  wlasnie byl belkot w Twoim wykonaniu?

To Ĺźe ktoś ćwiczy jakieś procedury ktĂłrych Ty nie rozumiesz nie jest  dowodem ze jest to zbędne ( PADI ).

Dlatego pytam o konkrente sytuacje, w ktorych niezbedne jest zdjecie  rekawic pod woda. Sugerujesz ze jest taka procedura w Padi? Chetnie sie  dowiem, bo  otym nie slyszalem.

ps. naucz sie cytowac poprawnie, bo wprowadzasz zamet.
Wojtek Potoczak

Data: 2010-03-07 19:35:43
Autor: Wojtek B

Użytkownik "Wojtek Potoczak" <wojtekp@post.pl> napisał w wiadomości news:op.u87h5wu7sh4pb9imac-qqq.local...
[...]

Nurkuj a nie polemizuj.
Koniec

--
-

Data: 2010-03-08 08:21:44
Autor: Wojtek Potoczak
Obiecane testy pierścieni, cz. 1
Dnia 07-03-2010 o 19:35:43 Wojtek B <pacia@polnet.cc> napisał(a):

Nurkuj a nie polemizuj.

Ja nurkuje, z zaleznosci od roku na nurkowanie poswiecam 40-48 wekendow, a  Ty?

Wojtek Potoczak

Data: 2010-03-08 08:02:37
Autor:
[...]

 =

dowiem, bo  otym nie slyszalem.

Przy cięciu palnikiem łukowo tlenowym często wypalają się dziury w rękawicach,
żeby prąd nie zabił warto wymienić rękawice. Przy cięciu plazmowym masz
jeszcze wyższe napięcia.

pozdrawiam rc

Data: 2010-03-08 09:47:41
Autor: Włodek
Użytkownik <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hn2aut$rmg$1@inews.gazeta.pl...
Wojtek Potoczak <wojtekp@post.pl> napisał(a):
CIAch

 Chetnie sie =
 =

[...]

Witaj Rysiu
To na suche nurkowe zakładasz skórzane spawalnicze (jakby kto nie wiedział mają takie mankiety prawie do łokci) i po problemie. Nie uważasz że to nie ten problem :-)
Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-03-08 10:53:37
Autor:
[...]

Fajnie że nie wytrwałeś w postanowieniu nie pisania na sektę.
Będziesz na targach w Warszawie ?
Jeśli tak, to dam ten fragment zaworu.

Mogę podać hipotetyczny problem, w szczelinie na wraku leży sztabka platyny
lub złota świeci nowością mimo iż minęło od zatonięcie 50 lat. Wtedy
zdejmujemy rękawicę, obcinamy pierścienie od rękawicy, żeby zdobyć skarb.

pozdrawiam rc

Data: 2010-03-08 20:39:45
Autor: Włodek

Użytkownik <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hn2kvh$4kj$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Nie wytrwanie to wyjątek.
Prawdopodobnie będę bo mój kolega chce mnie zabrać. Jednak wystawiać balastu nie będę bo zbyt droga jest ta zabawa. Ostatnio wygrzebałem różne bardziej już historyczne klamoty dla Ciebie, oprócz woreczka z ruskimi częściami - to wezmę to.

[...]

Faktycznie, wyjątkowo mocno hipotetyczna sytuacja. Jak z filmu Spilberga :-)
Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-03-08 21:26:14
Autor:
Obiecane testy pierścieni, cz. 1
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
Faktycznie, wyjątkowo mocno hipotetyczna sytuacja. Jak z filmu Spilberga :-)

Wiesz kilka złotych sztabek z radzieckich wojennych płatności zniknęło.
Rosjanie kontrolowali proces wydobycia, a zniknęły.

pozdrawiam rc

Data: 2010-03-09 18:38:15
Autor: Włodek

Użytkownik <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hn3q1m$ob1$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Kak kupił tak priedał :-)
Mimo wszystko umiejętności kombinowania wg definicji z poprzedniej epoki to nie jest dowód na sens ściągania rękawic pod wodą. Domniemuję że dmuchnąć sztabki można na wiele sposobów pod warunkiem że są niezbyt duże. Bo kruk krukowi oka nie wykole...
Trzeba tylko odrobinę wprawy, determinacji no i mieć to coś..... :-)
Eeeeee Rysiu czyżbyś tam był i widział akcje że wiesz :-)

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-03-09 18:12:18
Autor:
Obiecane testy pierścieni, cz. 1
Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):
Eeeeee Rysiu czyżbyś tam był i widział akcje że wiesz :-)

Nie byłem, był materiał filmowy na Discovery. Złoto ma dużą gęstość, platyna jeszcze wyższą, 1l to okolice 20kg.
W Warszawie z Mennicy zapierniczyli 8 kg irydo-platyny.
Do obróbki potrzebny jest palnik wodorowy, czy pamiętasz kto pytał o takie coś.

pozdrawiam rc

Data: 2010-03-09 20:51:47
Autor: Włodek

Użytkownik <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hn6322$g4h$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Ja pytałem Ale już się tłumaczę żeby nie było że dmuchnąłem tą irydo-platynę :-) Jedynym znanym mi skutecznym sposobem lutowania ołowiu jest palnik wodorowy. Ze względu na czystość płomienia i jego wysoką temperaturę. Czasem mam potrzebę jakieś kawałki połączyć ale nie mogę bo nie mam palnika. Mógł bym sobie zrobić bo to jest rażąco proste ale  wolę jakiś fabryczny z wytwornicą (właściwie o wytwornicę chodzi).
A wiesz jakie małe były by ciężarki z platyny? :-))

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl

pozdrawiam rc

Data: 2010-03-10 07:28:52
Autor:
[...]

Spróbuj ze zwykłym spawalniczym z płomieniem redukującym.

A wiesz jakie małe były by ciężarki z platyny? :-))

Platyna ma gęstość 21g/cm3. ołów tylko 11,34 g/cm3 lecz może być
zanieczyszczony kadmem gęstość 8,65g/cm3. Rekordzistą jest osm 22,6g/cm3
Oczywiście ciężarki będą miały 2 razy mniejszą objętość, lecz cena będzie
bardzo wysoka. Jeżeli problemem jest rzucenie zwykłego pasa, to z takim
również była by bariera finansowa. pozdrawiam rc

Data: 2010-03-11 22:54:51
Autor: Włodek

Użytkownik <demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hn7hnk$abo$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Ponoć nurkowanie to zajęcie dla bogatych :-)) Zatem chyba nie było by tragicznie Wiesz czasy się zmieniły trochę gdy nurkowanie było dla wybranych :-) Teraz to nurkowanie jest wybierane przez wybranych :-))
Co do palnika. To chodzi o:
- zanieczyszczenia min resztki tlenu utrudniające mieszanie się materiałów - np. pasywacja Płomień wodorowy jest czysty bo powstaje tylko czysta woda.
- niska temperatura płomienia (wbrew pozorom aby skutecznie łączyć oba metale trzeba mieć wysoko skoncentrowany strumień ciepła o wolnym przepływie. To daje palnik wodorowy od niechcenia dający 3500 st/C. Taki krótkie liźnięcie ciepła daje szybki przetop wierzchnich warstw zanim ciepło sie rozejdzie głębiej i metal popłynie. Dawno temu (koniec lat 70 ubiegłego wieku :-)) próbowałem spawać ołów właśnie takim bardzo prostym palnikiem.
Pozdrawiam Włodek

Data: 2010-03-06 23:01:49
Autor: Włodek
Obiecane testy pierścieni, c z. 1
Przepraszam Wojtek P. To wina czytnika bo jakoś dziwnie mi pokazuje Pod Wojtek B w adresie podpisał się na końcu Wojtek P.!!! a jeszcze niżej, jak się okazuje, dokładnie tak samo bez znaczków > podpisał się Wojtek B Przeczytałem jeszcze raz i już mi się wszystko myli co kto napisał. W każdym razie któryś Wojtek napisał że jak się nauczysz to będzie bezproblemowo no i parę innych spraw co do których nie mam wątpliwości.

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Użytkownik "Wojtek Potoczak" <wojtekp@post.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.u84y32v4sh4pb9@imac-qqq.local...
Dnia 05-03-2010 o 23:33:09 Włodek <div100@poczta.onet.pl> napisał(a):

Tak jak pisał Wojtek B trzeba umieć i nie ma problemów.

Zeby uscislic, to ze trzeba umieć i nie ma problemów napisalem ja (Wojtek Potoczak), Wojtek B napisal ze to jest belkot.

-- pozdrawiam
Wojtek Potoczak

Data: 2010-03-05 12:19:28
Autor: tomq100
Dnia 2010-03-03 00:08, Użytkownik in_for@vp.pl napisał:

[...]

To wygląda nie mniej nie bardziej niż znane rollocki.
Ciekawe czy to na licencji czy kopia czy może mają jakieś autorskie rozwiązanie ?

tomq100

Data: 2010-03-05 23:12:06
Autor: in for
testy, cz. 2

za chwilę kolejne części testów.

jak wyżej - http://tinyurl.com/yc8puxh

Jacek

Data: 2010-03-09 19:19:43
Autor: Kallahia
testy, cz. 2
Proponuję inny filmowy test: porównanie pierścieni VDS z pierscieniami Rolock
(www.aquatool.com) pod względem ew. podobieńst i róznic.
Dobrze, aby wszystko opatrzone było komentarzem producenta.
Da to z pewnością odpowiedzi na cisnące się pytania dotyczące oryginalności
pierścieni VDS.

Data: 2010-03-09 14:59:55
Autor: Pszemol
testy, cz. 2
"Kallahia" <kallahia@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:hn670f$33p$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czy według Ciebie VDS narusza jakieś patenty?

Data: 2010-03-10 00:01:46
Autor: in for
testy, cz. 2

> Dobrze, aby wszystko opatrzone było komentarzem producenta.
> Da to z pewnością odpowiedzi na cisnące się pytania dotyczące
> oryginalności pierścieni VDS.

Czy według Ciebie VDS narusza jakieś patenty?

Moim zdaniem to bardzo celne pytania, sam zadałem je producentowi.

W sobotę, 13 marca, od godziny 12.00 do 14.00 Daniel (producent) będzie gościł w
Targowym Sklepie Nurkowym. Będzie to jedno z największych stoisk na Targach
Podwodna Przygoda w Pałacu Kultury i Nauki (24 m. kw), więc na pewno zwrócicie
na nie uwagę. Więcej na temnat tego stoiska znajdziecie tu:

http://www.nitrox.pl

Będzie więc okazja, by zadać mu pytania osobiście. Poza tym najprawdopodobniej w
kolejnym numerze gazety internetowej nuras.info ukaże się z nim wywiad.

Przy okazji zapraszam na spotkanie z Czarną Perłą w niedzielę, 14 marca, w tym
samym miejscu, od godziny 12.00-14.00. Będziecie mieli okazję poznać Oskara,
właściciela bazy nurkowej w Czarnogórze

Jacek
_____________
http://www.nitrox.pl
http://www.shark.net.pl
http://www.linia-zycia.pl
http://www.targinurkowe.pl
http://www.nuras.info

Data: 2010-03-09 17:18:45
Autor: Pszemol
testy, cz. 2
<in_for@vp.pl> wrote in message news:3461.000005be.4b96d35anewsgate.onet.pl...

> [...]

Czy według Ciebie VDS narusza jakieś patenty?

Moim zdaniem to bardzo celne pytania, sam zadałem je producentowi.

I jaką uzyskałeś odpowiedź?

Szczerze mówiąc nie bardzo wiem czemu Was to tak interesuje...

Data: 2010-03-10 09:25:52
Autor: in for
testy, cz. 2

I jaką uzyskałeś odpowiedź?

No właśnie nie chcę występować w roli rzecznika. Zainteresował mnie produkt i
chcę go rzetelnie ocenić.

Jacek
http://www.nitrox.pl
http://www.shark.net.pl

Data: 2010-03-11 10:33:16
Autor: tomq100
testy, cz. 2
Dnia 2010-03-09 20:19, Użytkownik Kallahia napisał:
[...]

http://www.aquatool.com/html/rolock_vormontiert.html

Obiecane testy pierścieni, cz. 1