Obiekty I i II kategorii

Data: 2021-05-03 19:10:13
Autor: Henryk Hajdan
Obiekty I i II kategorii
Skąd zwykły obywatel, turysta, ma wiedzieć, że fotografuje obiekt który jest kategorii pierwszej lub drugiej ?

https://www.youtube.com/channel/UCls-R6V4Bnba40-oT0GDNNg

Data: 2021-05-03 19:14:43
Autor: Robert Tomasik
Obiekty I i II kategorii
W dniu 03.05.2021 o 19:10, Henryk Hajdan pisze:
Skąd zwykły obywatel, turysta, ma wiedzieć, że fotografuje obiekt który
jest kategorii pierwszej lub drugiej ?
https://www.youtube.com/channel/UCls-R6V4Bnba40-oT0GDNNg
Nie wie i nme powinien wiedzieć. Szpieg nagra / sfotografuje, to co
bedzie chciał. Dlatego nie należy im tego ułatwiać.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-05-03 17:32:45
Autor: Budzik
Obiekty I i II kategorii
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

[...]

poplułem monitor... :)))

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2021-05-03 19:54:12
Autor: Krzysztof kw1618
Obiekty I i II kategorii
W dniu 2021.05.03 o 19:10, Henryk Hajdan pisze:
Skąd zwykły obywatel, turysta, ma wiedzieć, że fotografuje obiekt który jest kategorii pierwszej lub drugiej ?

https://www.youtube.com/channel/UCls-R6V4Bnba40-oT0GDNNg

Jestem za tym, aby pozdejmować tabliczki z wszelkich obiektów I i II kategorii.
Może się nie znam, ale jak dla mnie wychodzenie do intruza jest bez sensu. Administratorzy ochrony obiektu powinni zrobić audyty co widać z ogólnodostępnych miejsc, aby wiedzieć, co widać i co ewentualnie może być sfilmowane. W dzienniku służby jedynie odnotować, że był jakiś gośc filmujący sprzed bramy. Czy potrzebne im dane osobowe, jeśli nie sfilmował niczego tajnego ?

Tak z ciekawości:
Gdyby intruz puścił drona nad obiekt chroniony to służba wartownicza miałaby podstawę prawną, aby użyć broni palnej w celu zestrzelenia drona ?

Data: 2021-05-03 20:14:28
Autor: Robert Tomasik
Obiekty I i II kategorii
W dniu 03.05.2021 o 19:54, Krzysztof kw1618 pisze:
Tak z ciekawości:
Gdyby intruz puścił drona nad obiekt chroniony to służba wartownicza
miałaby podstawę prawną, aby użyć broni palnej w celu zestrzelenia drona ?

Podstawa jest w Ustawie o ŚPB. Natomiast zakaz lotu dronu nie wynika z
tablic (które zresztą nei mają żadnej mocy prawnej), a z wydzielenia
stref na operacyjnej mapie.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-05-04 13:14:03
Autor: Krzysztof kw1618
Obiekty I i II kategorii
[...]

Rozdział 3
Broń palna
Art. 45.
Broni palnej można użyć, gdy zaistnieje co najmniej jeden z następujących przypadków:
1)   konieczność odparcia bezpośredniego, bezprawnego zamachu na:
[...]
b)  ważne  obiekty,  urządzenia lub obszary albo konieczność przeciwdziałania czynnościom zmierzającym bezpo-średnio do takiego zamachu,

Czy jeśli dron pojawi się nad obiektem chronionym, przekroczy ogrodzenie, to najpierw trzeba stwierdzić, czy dron przystosowany jest do dokonania zamachu ? Czy można strzelać bez oglądania drona, czy wystarczy to, że dron znajdzie się w obrębie obiektu chronionego ?

Data: 2021-05-04 16:14:50
Autor: Robert Tomasik
Obiekty I i II kategorii
W dniu 04.05.2021 o 13:14, Krzysztof kw1618 pisze:

[...]

Nie :-) Musimy przeczytać całą ustawę :-) Art. 47 pkt 7. I nie jest to
użycie broni palnej, a wykorzystanie :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2021-05-03 20:09:14
Autor: Shrek
Obiekty I i II kategorii
W dniu 03.05.2021 o 19:10, Henryk Hajdan pisze:
Skąd zwykły obywatel, turysta, ma wiedzieć, że fotografuje obiekt który jest kategorii pierwszej lub drugiej ?

To proste - o tajnych obiektach wiadomo że są tajne, bo wojak z nich wyskakuje albo kulson. A te tajniejsze niż tajne poznajesz po tym, ze nie ma na nich żadnych tabliczek a kręcą się wojsko/policja/dziwne typy. Bierzesz adres i szukasz w portalu zamówień publicznych. Duża szansa, że znajdziesz w przetargu na dostawę srajtaśmy wraz z danymi własciciela;)

A no i kiedyś geoportal wymalował na czarno wszystko co tajne - tak żeby się w oczy nie rzucało za bardzo;)

--
Shrek

Data: 2021-05-04 13:43:54
Autor: J.F
Obiekty I i II kategorii
On Mon, 3 May 2021 20:09:14 +0200, Shrek wrote:
[...]

Googlowi tez sie czasem zdarzalo.

J.

Data: 2021-05-04 13:49:59
Autor: Shrek
Obiekty I i II kategorii
W dniu 04.05.2021 o 13:43, J.F pisze:

A no i kiedyś geoportal wymalował na czarno wszystko co tajne - tak żeby
się w oczy nie rzucało za bardzo;)

Googlowi tez sie czasem zdarzalo.

Google to googel - siedzi za wielką kałużą i masz na niego ograniczony wpływ (choć w sumie tak sami z siebie)? Geoprotral to chyba portal rządowy, więc wypadałoby żeby swoich nie podpierdalał:P

BTW - google chyba blurował, więc na pierwszy rzut oka nie było widać (choć oczywiście kwestia skali dużo ludzi ogląda, ktoś znajdzie), geoportal jebał na pałę na czarno;) Jedyne z tego dobrego, że pomalowali wszystko jak leci, więc te bardziej tajne rzeczy mieszały się z tymi mniej tajnymi. I tak - były tam też te bardziej tajne;)

--
Shrek

Data: 2021-05-04 14:03:41
Autor: J.F
Obiekty I i II kategorii
On Tue, 4 May 2021 13:49:59 +0200, Shrek wrote:
[...]

No wlasnie - musieli dostac zlecenie.

Data: 2021-05-04 14:26:43
Autor: Shrek
Obiekty I i II kategorii
W dniu 04.05.2021 o 14:03, J.F pisze:

Google to googel - siedzi za wielką kałużą i masz na niego ograniczony
wpływ (choć w sumie tak sami z siebie)?

No wlasnie - musieli dostac zlecenie.

Czyli i tak wychodzi że sprawstwo jest naszych.

Jak to zobaczyłem, to myślałem że może podpucha i pomalowali mało istotne o których wszyscy wiedzą, ale były tam i te bardziej tajne...

--
Shrek

Data: 2021-05-04 14:32:33
Autor: J.F
Obiekty I i II kategorii
On Tue, 4 May 2021 14:26:43 +0200, Shrek wrote:
[...]

A tak swoja droga ... skad Google ma zdjecia lotnicze?
Bo te dokladne to lotnicze, nie satelitarne.

Moze kupili od naszych, i tam juz zamalowane byly ...

J.

Data: 2021-05-04 17:13:02
Autor: Shrek
Obiekty I i II kategorii
W dniu 04.05.2021 o 14:32, J.F pisze:

A tak swoja droga ... skad Google ma zdjecia lotnicze?
Bo te dokladne to lotnicze, nie satelitarne.

Normalnie - zleca lub kupuje. U nas chyba SP-GEO lata i robi.

Moze kupili od naszych, i tam juz zamalowane byly ...

Jakaś myśl... Tak czy inaczej ktoś musiał dać wytyczne i raczej nie było to google. A do googla normalnie zgłaszasz się i na prośbę takie rzeczy robią. Więc na nowo koła bym nie wymyślał;)

--
Shrek

Data: 2021-05-04 19:34:24
Autor: J.F
Obiekty I i II kategorii
On Tue, 4 May 2021 17:13:02 +0200, Shrek wrote:
[...]

Dla sojusznika z NATO zrobia :-)

Ale ... to kazdy szpieg moze sobie zdjecia lotnicze kupic?
Wiec bym sie nie zdziwil, gdyby zablokowali i na tym poziomie, a wtedy
to wszystkim - lacznie z google.

J.

Data: 2021-05-04 19:40:25
Autor: Shrek
Obiekty I i II kategorii
W dniu 04.05.2021 o 19:34, J.F pisze:

Ale ... to kazdy szpieg moze sobie zdjecia lotnicze kupic?

Wcale bym się nie zdziwił:P Jak nie ma zakazu lotów to jak chcesz mu zabronić?

--
Shrek

Data: 2021-05-04 03:48:06
Autor: Astralny Rębajło
Obiekty I i II kategorii
Henryk Hajdan napisał(a):
Skąd zwykły obywatel, turysta, ma wiedzieć, że fotografuje obiekt który jest kategorii pierwszej lub drugiej ? https://www.youtube.com/channel/UCls-R6V4Bnba40-oT0GDNNg

Daj przykład ze zwykłym obywatelem, ten taki nie jest.
Ten łazi tam gdzie jest ochrona i kręci na potrzeby wysokiej
klikalności jutubowej. Znaczy ma taki sposób na życie.

Co turysta może widzieć w szarym budynku jakiej administracji? Nic.

Szukata kwadratowych jajec i tyle.

OT.
Teraz wszyćkie albo jutubery albo szafiarki.
Trza było iść na inżyniera, inżynier nie musi żebrać na patronite.

Data: 2021-05-04 13:19:43
Autor: Henryk Hajdan
Obiekty I i II kategorii
W dniu 04.05.2021 o 12:48, Astralny Rębajło pisze:
Henryk Hajdan napisał(a):
[...]

Komantatorzy pod filmami jarają (słowo od wnuczki) się edukacją mundurowych z ustaw i procedur. Można wysmuć wniosek, że mundurowi coś tam słyszeli, ale nie do końca.

Data: 2021-05-04 06:04:00
Autor: Astralny Rębajło
Obiekty I i II kategorii
Henryk Hajdan napisał(a):

> [...]
Komantatorzy pod filmami jarają (słowo od wnuczki) się edukacją mundurowych z ustaw i procedur. Można wysmuć wniosek, że mundurowi coś tam słyszeli, ale nie do końca.

Zupełnie tak jak wszyscy.

Obiekty I i II kategorii