Obietnice Tuska bez pokrycia

Data: 2014-05-31 11:40:44
Autor: u2
Obietnice Tuska bez pokrycia
Urzędy nie wypłacają świadczeń pielęgnacyjnych :

http://niezalezna.pl/55882-obietnice-tuska-bez-pokrycia-urzedy-nie-wyplacaja-swiadczen-pielegnacyjnych

Po orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego i protestach opiekunów osób niepełnosprawnych rząd wreszcie postanowił przywrócić im świadczenia pielęgnacyjne. Jednak urzędnicy robią wszystko, żeby utrudnić życie osobom, których bliscy zostali dotknięci przez los – informuje „Gazeta Polska Codziennie”

- Przed ponad dwoma tygodniami złożyłam w łódzkim urzędzie miejskim wniosek wraz z dokumentami o świadczenia pielęgnacyjne. Urzędniczka od razu powiedziała mi, że nie dostanę. Po 10 dniach do urzędu zadzwonił mąż. Usłyszał, że świadczenia mi się nie należą. Kiedy poprosił o uzasadnienie, dowiedział się, że otrzyma je na piśmie – opowiada pani Dorota.

– Na jakim świecie my żyjemy?! – denerwuje się pan Paweł. – Przecież mamy prawomocny wyrok sądu administracyjnego potwierdzający prawo żony do świadczenia – dodaje.

W portalu internetowym Wykluczeni Opiekunowie Dorosłych Osób Niepełnosprawnych można przeczytać wiele skarg na urzędników. „Dziś mija 14. dzień od złożenia wniosku. […] Dzwonię do nich […], a oni, że mam czekać cierpliwie… No tak, w końcu jestem prawie rok bez pieniędzy, więc co tam, mogę czekać dalej” – pisze opiekun osoby niepełnosprawnej z Poznania.

Inny internauta skarży się na „przesłuchanie”, któremu został poddany po złożeniu wniosków o przywrócenie świadczeń oraz wypłatę zaległych. „Jakie znaczenie dla urzędnika ma stan mojego zdrowia […] jak również wysokość dochodów, skoro chodzi tylko o zwrot nabytych wcześniej świadczeń i fakt sprawowania opieki przy bezterminowych orzeczeniach [o niepełnosprawności]?” – zauważa. Inna internautka z Lubuskiego wspomina o tym, że była wypytywana nawet o wysokość czynszu i opłat za energię. Dodaje rozczarowana, że pieniędzy do tej pory nie dostała.

Cały tekst został opublikowany w najnowszym numerze "Gazety Polskiej Codziennie"
--
Generał Skalski o żydach w UB :
http://www.youtube.com/watch?v=ScSz0xY5W88

Obietnice Tuska bez pokrycia