Objawy pękniętego bloku lub głowicy

Data: 2012-03-13 16:56:31
Autor: Sebastian Biały
Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Witam.

Pacjent to 2.2dci.

Jakie potencjalne objawy może mieć pęknięty blok lub głowica?

Objawy zaobserwowane:

a) majonez w oleju

b) dymi na biało (ale nie zawsze, czasem, różnie)

c) Połyka 1L płynu chłodzacego na 10km.

d) Kapie olej (a może mieszanina z wodą) z okolicy rozrzadu. Kilka tyg temu widać było plame zabarwioną w kolorze płynu.

e) Bardzo słabo zapala poniżej 5 stopni. Poniżej zera w ogóle.

Na razie wszyscy boją się nawet zaglądać. To że cos nie tak z uszczelką to prawie pewne, ale szukam podpowiedzi co powinno być czuć/widać w przypadku totalnej katastrofy takkej jak pęknięty blok.

Na blok/głowice wskazuje (na razie jeden) mechanik. Twierdzi że kapanie z okolicy rozrzadu i majonez mogą być powiązane wspólna awarią, właśnie ta gorszą.

Co ważne autko po nagrzaniu silnika jeździ jak jeździło, żadnych niepokojących objawów, moc jest, turbo pompuje i jest ogólnie gites majonez. Tylko ten majonez ...

Data: 2012-03-13 16:20:28
Autor: to
Objawy pêkniêtego bloku lub g³owicy
begin Sebastian Biały
Co ważne autko po nagrzaniu silnika jeździ jak jeździło, żadnych
niepokojących objawów, moc jest, turbo pompuje i jest ogólnie gites
majonez. Tylko ten majonez ...

To wszystko może być od UPG, nikt Ci korespondencyjnie nie powie. :> A małe nieszczelności w bloku czy głowicy bardzo ciężko czasem znaleźć nawet na wymontowanym silniku, a co dopiero przez internet.

Data: 2012-03-13 17:22:35
Autor: Sebastian Biały
On 2012-03-13 17:20, to wrote:
[...]

Nie oczekuje diagnozy przez internet. Pytam jednak na grupie ponieważ przy takim wycieku jak u mnie dziura miusiałaby być ogromna. A to powinno przekładać się na osiągi, a tu nic. Może jednak czegoś nie wiem.

Data: 2012-03-13 17:41:08
Autor: Andy Niwiński

"Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:jjns8d$afg$1inews.gazeta.pl...
On 2012-03-13 17:20, to wrote:
[...]

Nie musiało. Przerabiałem na C-Maxie 2.0TDCi jakieś dwa miesiące temu. Co prawda przedmuch miałem tylko na uszczelce i "tylko" między cylindrem a układem chłodzenia, ale robota ta sama. Wymiana uszczelki i szlifowanie głowicy i auto śmiga jak śmigało. Bo właśnie mimo tego przedmuchu auto nie sprawiało absolutnie żadnych problemów (poza wywalaniem płynu z układu chłodzenia).

I nic nie gdybaj i nie szukaj "diagnostów", tylko z autem do warsztatu. Bo będzie tylko gorzej, jak nie masz pękniętej głowicy, to będziesz miał, jak tak dalej będziesz jeździł. Nie wspominam już o właściwościach "smarnych" majonezu :)
Porządne firmy robiące głowice sprawdzaja szczelność, a w przypadku tragedii spawają jerównież. A pęknięcia bloku zdarzają się tak żadko, że praktycznie giną w marginesie błędu statystycznego.

Data: 2012-03-13 18:11:03
Autor: Sebastian Biały
On 2012-03-13 17:41, Andy Niwiński wrote:
Bo będzie tylko gorzej, jak nie masz pękniętej głowicy, to będziesz
miał, jak tak dalej będziesz jeździł.

A swoją droga dlaczego z powodu dziury w uszczelce miała by pękać głowica?

> A pęknięcia bloku zdarzają się tak żadko, że
praktycznie giną w marginesie błędu statystycznego.

Margines jest szeroki, nie dość że Renault to jeszcze 2.2dci :)

Data: 2012-03-13 21:52:29
Autor: Maciej M.
On 2012-03-13 18:11, Sebastian Biały wrote:

 > A pÄ™kniÄ™cia bloku zdarzajÄ… siÄ™ tak żadko, że
praktycznie giną w marginesie błędu statystycznego.

Margines jest szeroki, nie dość że Renault to jeszcze 2.2dci :)

No widzę że kolega jest następną ofiarą nieśmiertelnego 2.2DCi... zmora mechaników ;)

--
MM

Data: 2012-03-13 22:09:15
Autor: Sebastian Biały
On 2012-03-13 21:52, Maciej M. wrote:
> [...]
Margines jest szeroki, nie dość że Renault to jeszcze 2.2dci :)
No widzę że kolega jest następną ofiarą nieśmiertelnego 2.2DCi... zmora

Ależ to bardzo fajny silnik :) To kwestia mechaników ktorzy jak nie jest VW to się nie biorą.

Zaczynam sie zastanwiać, czy głupi informatyk jak ja nie dałby rady ściągnąc głowicy i zmienić uszczelki, zakładając garaż i garść kluczy :)

Data: 2012-03-13 23:02:18
Autor: J.F.
Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Dnia Tue, 13 Mar 2012 22:09:15 +0100, Sebastian Bia³y napisa³(a):
Zaczynam sie zastanwiaæ, czy g³upi informatyk jak ja nie da³by rady ¶ci±gn±c g³owicy i zmieniæ uszczelki, zak³adaj±c gara¿ i gar¶æ kluczy :)

Filozofii w tym wielkiej nie ma. Ale nagimnastykowac sie czasem trzeba, przedluzki miec rozne, podnosnik
warsztatowy, bo kanal moze nie wystarczyc. Niby glowica od gory przykrecana, ale im nowsze auto tym czesciej polowe
trzeba rozkrecic.

U mnie stary silnik, a i tak tylko jedna swieca zarowa daje sie wymienic
:-(

J.

Data: 2012-03-14 14:31:07
Autor: Maciej M.
On 2012-03-13 22:09, Sebastian Biały wrote:

> [...]
mechaników ;)

Ależ to bardzo fajny silnik :) To kwestia mechaników ktorzy jak nie jest
VW to siÄ™ nie biorÄ….

Tak, zapewne dlatego że bardzo fajnie w nim tłoki wychodzą bokiem ;)

--
MM

Data: 2012-03-15 06:03:48
Autor: Marek Dyjor
Maciej M. wrote:
On 2012-03-13 22:09, Sebastian Biały wrote:

[...]

jest VW to siÄ™ nie biorÄ….

Tak, zapewne dlatego że bardzo fajnie w nim tłoki wychodzą bokiem ;)

to ci sie pomyrdało z 3 litrowcem gdzie tloki opadały.

Data: 2012-03-15 08:08:04
Autor: Maciej M.
On 2012-03-15 06:03, Marek Dyjor wrote:

[...]

Nie pomyrdało. Takie przyjemności 2.2DCi też serwuje, np. pewnemu taksówkarzowi na EIV z którym miałem przyjemność jechać już po fakcie...

--
MM

Data: 2012-03-14 15:39:02
Autor: Nex@pl
Objawy pękniętego bloku lub głowicy

Zaczynam sie zastanwiać, czy głupi informatyk jak ja nie dałby rady
ściągnąc głowicy i zmienić uszczelki, zakładając garaż i garść kluczy :)

Ja, jako informatyk przyznaję się do wymiany uszczelek pod głowicami w omedze MV6 3.0 ;-)

Słowem, dobra instrukcja, druga ręka do pomocy i dasz radę.

Data: 2012-03-14 15:59:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
Objawy pêkniêtego bloku lub g³owicy
Hello Nex,

Wednesday, March 14, 2012, 3:39:02 PM, you wrote:

Zaczynam sie zastanwiaæ, czy g³upi informatyk jak ja nie da³by rady
¶ci±gn±c g³owicy i zmieniæ uszczelki, zak³adaj±c gara¿ i gar¶æ kluczy :)
Ja, jako informatyk przyznajê siê do wymiany uszczelek pod g³owicami w
omedze MV6 3.0 ;-)
S³owem, dobra instrukcja, druga rêka do pomocy i dasz radê.

A planowanie g³owicy papierem ¶ciernym na stole kuchennym zrobi³e¶?

--
Best regards,

Data: 2012-03-14 16:30:44
Autor: Sebastian Bia³y
On 2012-03-14 15:59, RoMan Mandziejewicz wrote:
A planowanie g³owicy papierem ¶ciernym na stole kuchennym zrobi³e¶?

U mnie w okolicy planuj± g³owicê "za stówkê" w profesjonalnej firmie. Tylko nie chc± pokazaæ jak :)

Data: 2012-03-14 16:57:17
Autor: AZ
On 03/14/2012 04:30 PM, Sebastian Bia³y wrote:
A planowanie g³owicy papierem ¶ciernym na stole kuchennym zrobi³e¶?

U mnie w okolicy planuj± g³owicê "za stówkê" w profesjonalnej firmie.
Tylko nie chc± pokazaæ jak :)

Szyba, papiórek i jazda ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-14 16:12:48
Autor: to
Objawy pêkniêtego bloku lub g³owicy
begin AZ
Szyba, papiórek i jazda ;-)

Koło mnie planują heblem.

Data: 2012-03-14 17:17:03
Autor: AZ
Objawy pękniętego bloku lub głowicy
On 03/14/2012 05:12 PM, to wrote:
begin AZ

Szyba, papiórek i jazda ;-)

Koło mnie planują heblem.

Można i tak, w Polsce szeroko rozwinięte jest kowalstwo artystyczne ale jak to artyści - nie lubią jak im patrzy się na ręce. Kiedyś w trasie jeden mi wymieniał silniczek krokowy przez 8 godzin, czasami aż się odwracałem bo szkoda samochodu mi się robiło.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-03-14 17:45:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Objawy pêkniêtego bloku lub g³owicy
Hello AZ,

Wednesday, March 14, 2012, 5:17:03 PM, you wrote:

Szyba, papiórek i jazda ;-)
Ko³o mnie planuj± heblem.
Mo¿na i tak, w Polsce szeroko rozwiniête jest kowalstwo artystyczne ale
jak to arty¶ci - nie lubi± jak im patrzy siê na rêce. Kiedy¶ w trasie jeden mi wymienia³ silniczek krokowy przez 8 godzin, czasami a¿ siê odwraca³em bo szkoda samochodu mi siê robi³o.

Oj, nie zapomnê 5 mechaników wymieniaj±cych sprzeg³o w Poldku przez 4
godziny...

--
Best regards,

Data: 2012-03-14 13:02:23
Autor: Andy Niwiński

On 2012-03-13 17:41, Andy Niwiński wrote:
Bo będzie tylko gorzej, jak nie masz pękniętej głowicy, to będziesz
miał, jak tak dalej będziesz jeździł.

A swoją droga dlaczego z powodu dziury w uszczelce miała by pękać głowica?

Bo "przeciekające" miejsce powoduje z powodu "chłodzenia" w niewłaściwym miejscu niezaplanowane naprężenia.

A przeciek na zewnątrz to się ustala talkiem. Wymyty silnik dobrze osusza się sprężonym powietrzem. Następnie pudruje talkiem (może być również puder do niemowlęcych dupek) i przejeżdza kilka kilometrów. Nie zalecam gazowania na warsztacie, bo nawet przy wysokich obrotach nie zawsze "na stojaka" będzie ciekło jak pod obciążeniem.

Data: 2012-03-13 19:09:49
Autor: to
[...]

Często przy sporym przedmuchu przy UPG ubywa tylko kilka % mocy, co dla większości osób będzie niezauważalne...

Data: 2012-03-13 20:52:44
Autor: Sebastian Biały
On 2012-03-13 20:09, to wrote:
Często przy sporym przedmuchu przy UPG ubywa tylko kilka % mocy, co dla
większości osób będzie niezauważalne...

Niestety martwi mnie wyciek na zewnatrz. Chyba że jest możliwe, że uszczelka wyleciała poza blok silnika.

Mozliwe tez ze to uszkodzenie niezależne, będą rozbierać to zobacza. na razie licze ile mnie to będzie kosztować w najgorszym wypadku :/

Data: 2012-03-13 20:52:49
Autor: to
Objawy pêkniêtego bloku lub g³owicy
begin Sebastian Biały
Niestety martwi mnie wyciek na zewnatrz. Chyba że jest możliwe, że
uszczelka wyleciała poza blok silnika.

No jasne, że możliwe. Poza tym może to być rzecz zupełnie niezwiązana z UPG, ani pęknięciem bloku. Blok ogólnie bardzo rzadko pęka pomijając jakieś feralne serie silników czy uszkodzenia mechaniczne podczas wypadku.

Mozliwe tez ze to uszkodzenie niezależne, będą rozbierać to zobacza. na
razie licze ile mnie to będzie kosztować w najgorszym wypadku :/

Mechanik nie umył silnika w tej okolicy i nie popatrzył skąd cieknie?

Data: 2012-03-13 22:07:37
Autor: Sebastian Biały
On 2012-03-13 21:52, to wrote:
Mechanik nie umył silnika w tej okolicy i nie popatrzył skąd cieknie?

:) Na razie jeden zrezygnował z naprawy. Auto jutro jedzie do 2-go.

Data: 2012-03-13 21:52:25
Autor: gobo
Objawy pękniętego bloku lub głowicy
Nie martw się na zapas. Nieszczelność na zewnątrz mogła powstać w najsłabszym miejscu ze względu na wzrost ciśnienia w układzie znacznie powyżej roboczego.
Piotr

Data: 2012-03-14 21:38:10
Autor: venioo@interia.pl
Objawy pêkniêtego bloku lub g³owicy
Blok: odstaw na dluzej nieodpalone - naleci tyle wody, ze rozrusznik nie da rady jej scisnac w cylindrze przy rozruchu - pol obrotu i sie "zdlawi" i przygasna lampki. To z doswiadczenia w ducato.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-03-15 15:12:49
Autor: Marek Dyjor
U¿ytkownik wrote:
Blok: odstaw na dluzej nieodpalone - naleci tyle wody, ze rozrusznik
nie da rady jej scisnac w cylindrze przy rozruchu - pol obrotu i sie
"zdlawi" i przygasna lampki. To z doswiadczenia w ducato.

trzeba spuszczaæ ci¶nienie z uk³adu ch³odzenia po je¼dzie do czasu naprawy.

Data: 2012-03-15 20:27:54
Autor: venioo@interia.pl
W dniu 2012-03-15 15:12, Marek Dyjor pisze:
U¿ytkownik wrote:
[...]

u mnie nie bylo co spuszczac. tyle wody nalecialo do cylindra, ze nawet obrotu nie chcial zrobic. po spuszczeniu calej zawartosci wraz z olejem bylo juz OK ;)

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-03-15 22:15:05
Autor: Marek Dyjor
U¿ytkownik wrote:
[...]

Jak jedziesz to ci spaliny wywala do p³ynu i robi sie ci¶nienie...

jak zaparkujesz trzeba odkrêciæ korek na zbiorniku p³ynu ch³odz±cego (powoli) i upu¶ciæ ci¶nienie tak aby p³ynu nie wciska³o do cylindra.

Data: 2012-03-15 23:13:22
Autor: venioo@interia.pl
U¿ytkownik wrote:
[...]

tylko ja mialem przypadek, ze samochod stal przez zime, wtedy nastapilo pekniecie i woda caly czas sie wlewala o czym nie wiedzialem. po zimie bylo juz po zawodach. tylko spuszczenie calosci.

--
venioo  -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)

Data: 2012-03-18 20:45:23
Autor: Marek Dyjor
U¿ytkownik wrote:
[...]

a to musia³a byæ solidna dziura :)

ja mia³em przedmuch pod uszczelk± i wodê wciska³o jak posta³ d³u¿ej po je¼dzie.

Swoj± droga to serwis autoryzowany by³ niez³y, chcieli mi rozrusznik na pocz±tek wymieniæ :)

Objawy pękniętego bloku lub głowicy