Oblężona twierdza Jaroslawa K.

Data: 2011-06-21 04:23:59
Autor: cirrus
Oblężona twierdza Jaroslawa K.
# Jarosław Kaczyński tworzy mit oblężonej twierdzy, w której zamyka jedną czwartą społeczeństwa.

Analogię z "oblężoną twierdzą" stosuję od października 2010. Wziąłem ją od Herlinga-Grudzińskiego. Używał jej w kilku opowiadaniach, aby opisać sposób, w jaki Hiszpanie zdławili ludowy bunt Neapolitańczyków. Upraszczając, najpierw pozbyli się przywódcy, potem zarazili ich dżumą, a na koniec zorganizowali im karnawał. Była to metafora na opis zrywu Solidarności i wyraz niezgody H.G. na miękką jej linię.

W mojej opinii Jarosław Kaczyński próbuje obecne wydarzenia wpisać w podobny schemat. PiS stoi po stronie "ludu", to podziemna opozycja demokratyczna. Platforma to partia władzy, elit, podatna na wpływy establishmentu. PO to PZPR, Hiszpanie. Wczorajsze pierwsze 30 minut konwencji, które komentowałem, było w moim odczuciu poświęcone budowaniu takiego schematu. Jarosław Kaczyński przygotował gotowy wzorzec, wedle którego można będzie interpretować próbę postawienia go pod Trybunałem Stanu. On ma być tym przywódcą ludowym, ofiarą. Opowiadał też o tym, jak to PO zachowuje się jak partia władzy, jak niszczy instytucje, które mają ją kontrolować.

Otóż moim zdaniem Kaczyński zamyka w twierdzy ludzi, którzy czują się wykluczeni, są niezadowoleni z przebiegu transformacji, czują lęk przed obecną rzeczywistością (niepewność pracy), lokalna władza, pracodawcy niewiele troszczą się o to, aby czuli się godnie. Kaczyński narzuca im wygodną ramę interpretacyjną rzeczywistości. Ta władza jest gnuśna, zgina karki przed Rosją i Niemcami. Wszystko się zmieni, kiedy do władzy powróci PiS, znów powieje flaga biało-czerwona.

Jesteśmy w szczególnym punkcie historii. 22 lata niepodległości. Czas, w którym możemy zbudować suwerenne, sprawne państwo. Społeczeństwo zdało egzamin. Jakże niesprawiedliwe jest posługiwanie się pojęciem, że poszło grillować. To m.in. dzięki przedsiębiorczości tego społeczeństwa poradziliśmy sobie z kryzysem. Musimy też mądrze wydawać środki z UE, bo niedługo one się skończą. Materiał na wiele tekstów, ale upraszczając mamy szansę dokonać skoku cywilizacyjnego (zagrożeń też jest multum - np. przenoszenie produkcji do krajów, gdzie jest tańsza siła robocza).

Zamykanie w oblężonej twierdzy powoduje pogłębianie się poczucia wykluczenia, uderza w zaufanie do państwa, powoduje pogłębianie się negatywnych procesów społecznych. Nie sprzyja podejmowaniu wysiłku, przedsiębiorczości. Zmniejsza szansę na to, iż to państwo w końcu stanie się sprawne, silne.

Linia przyjęta przez prezesa PiS jest ogromnym zawodem. Nie tylko bardziej skuteczna, ale też społecznie pożyteczna była strategia z kampanii prezydenckiej. Jeśli Polska jest najważniejsza, to niech prezes PiS diagnozuje problemy i przedstawia własne pomysły na ich rozwiązanie. Niech to będzie też diagnoza bardziej obiektywna, racjonalna, a nie budowanie lęków.

PO to nie PZPR, nie zaraża dżumą. Rządy tej partii są negatywnie oceniane, ale PO ma duże społeczne poparcie. Powodem jest to, iż duża część Polaków nie chce być zamykana w oblężonej twierdzy PiS. Nie pasuje im zniekształcona rzeczywistość Kaczyńskiego. Nie ma tu wizji, która poderwałaby społeczeństwo. Nie ma ideologii, ale propaganda (wpisywanie się z postawami, poglądami w poczucie niezadowolenia). Polacy widzą wady rządu (nie pamiętam dokładnie, ale ponad 70% źle ocenia jego działania), problemy z autostradami, służbą zdrowia, zadłużeniem, drożyzną, etc. Jarosław Kaczyński nie jest wiarygodnym krytykiem, ani alternatywą. Duża część Polaków jest coraz bardziej pragmatyczna, zachowuje się racjonalnie, chce być traktowana uczciwie, poważnie. Nie grilluje.  #
Ze strony:
http://tiny.pl/hfl35

--
stevep

Data: 2011-06-21 02:30:23
Autor: obserwator
Oblężona twierdza Jaroslawa K.
cirrus <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał(a): (ciach brednie bolszewickich funkcjonariuszy udajacych dziennikarzy)

nadal Kaczynski tematem numer 1? A co robi aktualnie rzadzace towarzystwo
oszustow i zlodziei z PO?

Co robi SLD ? To tez partia podobno opozycyjna? Ona jest cacy, bo
wasza,towarzysze z Czerskiej i Wiertniczej?

Data: 2011-06-21 08:33:47
Autor: cirrus
Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:itovnv$dfh$1inews.gazeta.pl...
[...]

Potwierdzam nr 1 upierdliwców małych nie tylko wzrostem.

--
stevep

Data: 2011-06-21 15:13:30
Autor: wekon
" obserwator"  wrote in message news:itovnv$dfh$1inews.gazeta.pl...

cirrus <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał(a):

(ciach brednie bolszewickich funkcjonariuszy udajacych dziennikarzy)

nadal Kaczynski tematem numer 1?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

No ci Wielcy już tak mają, że się o nich pisze, dyskutuje i cytuje. Zwłaszcza jak konkurencja tapla się w bulu i beznadzieji. Ostatnia wizyta Obamy, najpierw że Prezes będzie, następnie że przybył, później, że wygłosił najlepsze przemówienie itd. Ale myślę, że nie ma się czym martwić, niech stefek dalej obwieszcza kto będzie rządził w tym kraju.

wekon

Data: 2011-06-21 14:08:57
Autor: Tomek

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał w wiadomości news:itovc3$4fh$1news.vectranet.pl...
# Jarosław Kaczyński tworzy mit oblężonej twierdzy, w której zamyka jedną czwartą społeczeństwa.

Jaką 1/4? Sondaży nie czytasz?
Nas jest już przynajmniej 2/3...
Tomek

Data: 2011-06-21 14:13:08
Autor: cirrus
Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e008a0b$0$2436$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A gdzie widziałeś poparcie dla PiS-u 75%?

--
stevep

Data: 2011-06-22 18:03:42
Autor: hesk
On Tue, 21 Jun 2011 14:08:57 +0200, "Tomek" <kuki543@wp.pl> wrote:

> [...]
># Jarosław Kaczyński tworzy mit oblężonej twierdzy, w której zamyka jedną >czwartą społeczeństwa.

 przepraszam, nie wytrzymalem: liczycie razem z bydlem?  uprzedze cie. znam odpowiedz. i riposte! ;o)))))

http://dadrl.pl/?page=aktualnosci
http://www.prokapitalizm.pl/swietlny-przekret.html

Oblężona twierdza Jaroslawa K.