Oblodzenie

Data: 2013-02-15 01:00:10
Autor: Jarosław Sokołowski
Oblodzenie
TJ_Blues napisał:

Zastanamia mnie dlaczego do walki z oblodzeniami nie zaprzegnieto
do tej pory chemii. I nie chodzi mi o srodki chemiczne jak glikol,
ktorymi polewane sa samoloty od 15 do 45min przed odlotem. Chodzi
o cos sprytniejszego:-) Niedawno lazac bez celu po Youtubce znalazlem
takie cos:

http://youtu.be/IPM8OR6W6WE

Material reklamowy srodka hydrofobicznego. Takie co cos nie pozwala
by material zostal zwizony, ergo, nawet zamarznieta kropla nie
powinna przywierac do podloza. Czyli podmuch i/lub normalne wibracje w czasie lotu powinny niejako automatycznie usuwac wode w stanie cieklym i krysztalki lodu.

Sprystakc takim preparatem samolot i voila, nawet by nie trzeba
plata podgrzewac goracym powietrzem z bleedera :-)

Tylko niech nie zapomną tym kibli w samolocie od środka spsiukać.

--
Jarek (cholera, a może ten zajzajer nie ma atestów i homologacji?)

Oblodzenie