Data: 2010-11-09 23:33:33 | |
Autor: robertcb | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Jak to jest z autami stoj±cymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - nie staczaj± się mimo wcisnietego hamulca?
-- |
|
Data: 2010-11-09 23:39:53 | |
Autor: Hinek | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał
Nie. Maja takie specjalne przyssawki. -- Hinek |
|
Data: 2010-11-09 23:44:40 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
W dniu 2010-11-09 23:33, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
Jak to jest z autami stojącymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - nie W 6 albo 7 klasie podstawowki bylo na fizyce o wspolczynniku tarcia statycznego i dynamicznego. |
|
Data: 2010-11-09 23:48:13 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
W dniu 2010-11-09 23:44, Grzegorz Prędki pisze:
W dniu 2010-11-09 23:33, robertcb@poczta.onet.pl pisze: Dla niektórych, twoja wypowiedź może być niezrozumiała. ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2010-11-10 07:04:56 | |
Autor: Agent | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:ibcj3f$9t$1news.dialog.net.pl... W dniu 2010-11-09 23:44, Grzegorz Prędki pisze: Jak stoisz to masz większe tarcie niż jak jedziesz. |
|
Data: 2010-11-10 08:59:13 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:ibdcm9$87v$1news.onet.pl...
a takie pojęcia jak żart, sarkazm są Ci znane? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-10 10:52:43 | |
Autor: JanKo | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Agent Kuba (aka cita) nadaje:
a takie pojęcia jak żart, sarkazm są Ci znane?Jak stoisz to masz większe tarcie niż jak jedziesz.W 6 albo 7 klasie podstawowki bylo na fizyce o wspolczynniku tarciaDla niektórych, twoja wypowiedź może być niezrozumiała. ;) Nie każdy miał (lub będzie miał) okazję uczęszczać do 7 klasy podstawówki więc wypadałoby podziękować. |
|
Data: 2010-11-10 18:28:23 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Użytkownik "JanKo" <bez@maila.tu> napisał w wiadomości news:ibdq16$rsi$1inews.gazeta.pl... Agent Kuba (aka cita) nadaje: ja mam dziękować? LoL, za co? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2010-11-10 12:11:23 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Agent wrote:
Gdyby tylko powierzchnia opony poruszała się względem powierzchni drogi... Wyjaśnienie szkolne jest zbyt proste :) Wyjaśnienie szkolne pi*drzwi pasuje do poślizgu z zablokowanymi kołami (wtedy masz tarcie dynamiczne) pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2010-11-11 12:42:09 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Dnia Wed, 10 Nov 2010 12:11:23 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):
Wyja¶nienie szkolne pi*drzwi pasuje do po¶lizgu z zablokowanymi kołami (wtedy masz tarcie dynamiczne) Ale tylko na ¶liskim - jak opony zostawiaj± ¶lady, to juz nie masz tarcia, a ¶cinanie ;) -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2010-11-09 23:46:54 | |
Autor: f | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:0ef8.00000426.4cd9cc3dnewsgate.onet.pl... Jak to jest z autami stoj±cymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - nie ciepłe opony topi± lód i przestaj± się ¶lizgać. Weż kostkę lodu z lodowki i połóż na niej monetę groszow± i pochylaj, aż spadnie |
|
Data: 2010-11-10 11:55:50 | |
Autor: kffiatek | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
W dniu 2010-11-09 23:46, f pisze:
Moim zdaniem jest odwrotnie, opony przymarzaj± do oblodzonej jezdni i samochód nie zjeżdża. pzdr -- kffiatek |
|
Data: 2010-11-10 12:55:25 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
f wrote:
Jak stopi± to dopiero się ¶lizgaj±. Lód jest ¶liski wła¶nie dzięki łatwo wytwarzaj±cej się mikrowarstewce wody. Przy na prawdę dużym mrozie (u nas niewystępuj±cym), rzędu -50C lód przestaje być ¶liski Weż kostkę lodu z lodowki i połóż na niej monetę groszow± i pochylaj, aż spadnie No i? pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2010-11-10 13:40:39 | |
Autor: Robson | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Weż kostkę lodu z lodowki i połóż na niej monetę groszow± i pochylaj, aż 180st.. cholera chyba przymarzla... o to chodzilo, zeby przymarznac do podloza? |
|
Data: 2010-11-09 23:48:31 | |
Autor: Cavallino | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:0ef8.00000426.4cd9cc3dnewsgate.onet.pl...
Jak to jest z autami stoj±cymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - nie Mój samochód wjeżdża do garażu mimo zaci±gniętego ręcznego, gdy mam szklankę na podjeĽdzie. Przed założeniem napędu do bramy garażowej stanowiło to pewien problem, kilka razy blisko muru już było. |
|
Data: 2010-11-10 11:03:39 | |
Autor: jerry | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomo¶ci news:ibcj3s$hml$1news.onet.pl...
Mój samochód wjeżdża do garażu mimo zaci±gniętego ręcznego, gdy mam szklankę na podjeĽdzie. Bo kto buduje dom z parterem/garażem poniżej drogi? |
|
Data: 2010-11-10 11:23:07 | |
Autor: Cavallino | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4cda6e05$0$22799$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomo¶ci news:ibcj3s$hml$1news.onet.pl... Mój samochód wjeżdża do garażu mimo zaci±gniętego ręcznego, gdy mam szklankę Bo kto buduje dom Sporo ludzi. U mnie spadek jest minimalny, trzy schodki na 10 m. Garaż musiał być trochę niżej, żeby łatwo wychodzić na jego dach z półpiętra. Ma to DUŻO więcej plusów niż problemy ze spadkiem, które może ze 3 razy przez 8 lat się pokazały. |
|
Data: 2010-11-10 02:27:56 | |
Autor: Mateusz | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
może kretyńskie pytanie, ale zadam ;)
W sytuacji, kiedy pojazd zaczyna nam się staczać na zablokowanych kołach można wrzucić wsteczny i próbować go utrzymać w miejscu ruszaj±c ? czy skutki takiej operacji będ± drastyczne... |
|
Data: 2010-11-10 10:42:23 | |
Autor: Radarro | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał(a):
mo=BFe krety=F1skie pytanie, ale zadam ;) Nie ma kretynskich pytan :) DA SIE i skutki będ± żadne lub prawie żadne dla mechaniki auta :) jak nie masz sprzęgla w agonalnym stanie to się da. Tylko że taka operacja niewiele pomoże, jeżeli jest naprawdę bardzo ¶lisko, szklaneczka. Auto ma spor± masę, więc i tak się będzie staczać, a ty nie będziesz miał ŻADNEJ kontroli miel±c kołami :) PS - ćwiczyłem to na ostrym zjeĽdzie 2 zimy temu. Radarro i Touring -- |
|
Data: 2010-11-10 04:44:41 | |
Autor: Mateusz | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
On 10 Lis, 11:42, "Radarro" <r.konopin...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> napisa (a): Wspomniałe¶ mi co¶ o sprzęgle. Wnioskuję z tego, że żeby teoretycznie wyprowadzić auto z takiego zsuwania będzie trzeba troszeczkę je przypalić ? czy niekoniecznie ;) |
|
Data: 2010-11-12 07:13:09 | |
Autor: Radarro | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał(a):
> Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> napisa (a): Jezeli jest bardzo slisko, to nic nie przypali, sprzeglo "pokona" opor kol na sliskej powierzchni i kola sie zaczna krecic na wstecznym w przeciwna strone niz zsuwa sie auto. Proste. :) Przypalisz tylko jak bedziesz mial pod kolami powierzchnie o wiekszym tarciu. Tylko wtedy nie bedziesz potrzebowal wrzucac wstecznego, bo wyhamujesz heblem. Radarro -- |
|
Data: 2010-11-10 12:32:39 | |
Autor: J.F. | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Użytkownik "Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał w
W sytuacji, kiedy pojazd zaczyna nam się staczać na zablokowanych Drastyczne to nie. Zakladajac ze uda ci sie wsteczny wlaczyc [niesynchronizowany] to i tak bedziesz sie zsuwal dalej, tylko kierownica bedzie jeszcze dziwniej dzialala :-) J. |
|
Data: 2010-11-10 04:47:57 | |
Autor: Mateusz | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
On 10 Lis, 12:32, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Mateusz" <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> napisał w Hmm... jak juz bym się porwał na taki manewr to kierę bym tylko trzymał w jednej pozycji raczej, inaczej by mnie obróciło nie ;) ? Druga sprawa - jak to jest w wypadku gdy ma się tylni napęd ? efekty będ± takie same ? |
|
Data: 2010-11-10 17:49:45 | |
Autor: J.F. | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Użytkownik "Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał w
On 10 Lis, 12:32, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: Drastyczne to nie. Zakladajac ze uda ci sie wsteczny wlaczycHmm... jak juz bym się porwał na taki manewr to kierę bym tylko Jako ze najwyrazniej lod jest sliski to i skutki krecenia kierownica sa dosc mierne :-) Moze obroci, moze nie obroci, a moze i tak by obrocilo niezaleznie od krecenia. Tylko ten efekt - suniesz do przodu, kierownica w lewo, a auto idzie w prawo :-) Druga sprawa - jak to jest w wypadku gdy ma się tylni napęd ? efekty Ze nadal bedziesz sunal to owszem - takie same :-) Tylko kierownica bedzie dzialala normanie - tzn normalnie jak w RWD - moze troche, moze wcale :-) J. |
|
Data: 2010-11-10 11:34:42 | |
Autor: jerry | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomo¶ci news:ibdrq8$ku2$1news.onet.pl...
Nie tak sporo. I to tylko pod warunkiem, że istnieje kanaliza deszczowa i możesz sprzed wjazdu odprowadzić do niej deszczówkę.Bo kto buduje domSporo ludzi. Ma to DUŻO więcej plusów niż problemy ze spadkiem, które może ze 3 razy przez 8 lat się pokazały.Bo zgaduję, że na Twojej ulicy kanaliza deszczowa jest. A nie wszystkie w Poznaniu j± maj± (nie mówi±c już poza terenem wielkomiejskim) |
|
Data: 2010-11-10 11:40:53 | |
Autor: Cavallino | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4cda754b$0$20998$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomo¶ci news:ibdrq8$ku2$1news.onet.pl... Bo kto buduje domSporo ludzi. Obserwacje wskazuj± na co innego. I to tylko pod warunkiem, że istnieje kanaliza deszczowa Nie słyszałem o takim wymogu. Ja mam odprowadzenie do studni chłonnej i to czy podjazd jest lekko pochyły czy nie, nie ma praktycznie tu żadnego znaczenia. Z drogi woda nie leci, bo droga jest 15 m od garażu. Ma to DUŻO więcej plusów niż problemy ze spadkiem, które może ze 3 razy Nie ma żadnej. |
|
Data: 2010-11-10 04:10:56 | |
Autor: to | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
begin robertcb
Jak to jest z autami stojącymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - Jak słusznie zauważył Hinek niektóre mają przyssawki. Inne z kolei wysuwają takie jakby kolce-szpikulce i wbijają się nimi w lód. Jeszcze inne nie mają żadnego z tych systemów i się staczają, a zgromadzeni wokół nich piesi wznoszą okrzyki "ale urwał". -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-10 11:08:25 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
W dniu 2010-11-10 05:10, to pisze:
begin robertcb U nas na wybrzeżu bardziej popularne jest rzucanie kotwic. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-11-10 11:39:51 | |
Autor: neoniusz | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
W dniu 10-11-10 11:08, Jakub Witkowski pisze:
Jak to jest z autami stojącymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - Za to w Zakopanem wykorzystuja ciupagi. |
|
Data: 2010-11-10 09:28:54 | |
Autor: Axel | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
<robertcb@poczta.onet.pl> wrote in message
news:0ef8.00000426.4cd9cc3dnewsgate.onet.pl... Jak to jest z autami stoj±cymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - Nie staczaja sie na 100%. Moga sie natomiast zesliznac... -- Axel |
|
Data: 2010-11-10 11:47:40 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
W dniu 09.11.2010 23:33, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
Jak to jest z autami stoj±cymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - nie staczaj± się mimo wcisnietego hamulca? Staczaj to raczej się nie będ± - ewentualnie zsuwać ;) Generalnie - zależy. Od opon. Od oblodzenia. Od temperatury. Od masy pojazdu. Od nawierzchni pod spodem (nierówno¶ci itepe). Zasadniczo do takiej sytuacji na drogach nie powinno do¶ć (piaskarki sol±ce ;) itepe) a czyj¶ prywatny podjazd to jego problem ;) |
|
Data: 2010-11-10 15:25:55 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
robertcb@poczta.onet.pl wrote:
Jak to jest z autami stoj±cymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - nie staczaj± się mimo wcisnietego hamulca? Czasem się nie staczaj± (a raczej zsuwaj±) a czasem jest "ale urwał". Generalnie w samochodach z napędem tylko na czę¶ć osi (zwykle na 1) jest spora "martwa strefa" gdzie już nie da się podjechać ale jeszcze się nie zsuwa. Bo hamowanie działa na wszystkie koła a napęd nie. I tu uwaga -- hamulec ręczny też dotyczy zwykle nie wszystkich osi. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2010-11-10 15:40:05 | |
Autor: Cavallino | |
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek | |
Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomo¶ci news:
Generalnie w samochodach z napędem tylko na czę¶ć osi (zwykle na 1) jest spora "martwa strefa" gdzie już nie da się podjechać ale jeszcze się nie zsuwa. Bo hamowanie działa na wszystkie koła a napęd nie. I tu uwaga -- hamulec ręczny też dotyczy zwykle nie wszystkich osi. Dokładnie. Dlatego na ręcznym się mi auto zsuwało z podjazdu, a na nożnym już nie. Całe szczę¶cie zreszt±, bo tylko dzięki temu można było zatrzymać auto i wjechać na równe. |
|