Oblodzony podjazd lub zjazd i korek

Data: 2010-11-09 23:33:33
Autor: robertcb
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Jak to jest z autami stoj±cymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - nie staczaj± się mimo wcisnietego hamulca?

Data: 2010-11-09 23:39:53
Autor: Hinek
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał

Jak to jest z autami stoj±cymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - nie
staczaj± się mimo wcisnietego hamulca?

Nie. Maja takie specjalne przyssawki.

--
Hinek

Data: 2010-11-09 23:44:40
Autor: Grzegorz Prędki
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
W dniu 2010-11-09 23:33, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
Jak to jest z autami stojącymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - nie
staczajÄ… siÄ™ mimo wcisnietego hamulca?

W 6 albo 7 klasie podstawowki bylo na fizyce o wspolczynniku tarcia statycznego i dynamicznego.

Data: 2010-11-09 23:48:13
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-11-09 23:44, Grzegorz Prędki pisze:
[...]

Dla niektórych, twoja wypowiedź może być niezrozumiała. ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-11-10 07:04:56
Autor: Agent

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:ibcj3f$9t$1news.dialog.net.pl...
[...]

Jak stoisz to masz większe tarcie niż jak jedziesz.

Data: 2010-11-10 08:59:13
Autor: Kuba \(aka cita\)

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości news:ibdcm9$87v$1news.onet.pl...

[...]

a takie pojęcia jak żart, sarkazm są Ci znane?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-10 10:52:43
Autor: JanKo
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Agent Kuba (aka cita) nadaje:
[...]

Nie każdy miał (lub będzie miał) okazję uczęszczać do 7 klasy podstawówki więc wypadałoby podziękować.

Data: 2010-11-10 18:28:23
Autor: Kuba \(aka cita\)
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek

Użytkownik "JanKo" <bez@maila.tu> napisał w wiadomości news:ibdq16$rsi$1inews.gazeta.pl...
Agent Kuba (aka cita) nadaje:
[...]

ja mam dziękować?
LoL, za co?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2010-11-10 12:11:23
Autor: Sebastian Kaliszewski
Agent wrote:

[...]

Gdyby tylko powierzchnia opony poruszała się względem powierzchni drogi...

Wyjaśnienie szkolne jest zbyt proste :)

Wyjaśnienie szkolne pi*drzwi pasuje do poślizgu z zablokowanymi kołami (wtedy masz tarcie dynamiczne)

pzdr
\SK

Data: 2010-11-11 12:42:09
Autor: Adam Płaszczyca
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Dnia Wed, 10 Nov 2010 12:11:23 +0100, Sebastian Kaliszewski napisał(a):

Wyja¶nienie szkolne pi*drzwi pasuje do po¶lizgu z zablokowanymi kołami (wtedy masz tarcie dynamiczne)

Ale tylko na ¶liskim - jak opony zostawiaj± ¶lady, to juz nie masz tarcia,
a ¶cinanie ;)

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2010-11-09 23:46:54
Autor: f
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek

Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:0ef8.00000426.4cd9cc3dnewsgate.onet.pl...
Jak to jest z autami stoj±cymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - nie
staczaj± się mimo wcisnietego hamulca?

ciepłe opony topi± lód i przestaj± się ¶lizgać.
Weż kostkę lodu z lodowki i połóż na niej monetę groszow± i pochylaj, aż spadnie

Data: 2010-11-10 11:55:50
Autor: kffiatek
W dniu 2010-11-09 23:46, f pisze:

[...]

Moim zdaniem jest odwrotnie, opony przymarzaj± do oblodzonej jezdni i samochód nie zjeżdża.

pzdr
--
kffiatek

Data: 2010-11-10 12:55:25
Autor: Sebastian Kaliszewski
f wrote:

[...]

Jak stopi± to dopiero się ¶lizgaj±. Lód jest ¶liski wła¶nie dzięki łatwo wytwarzaj±cej się mikrowarstewce wody.

Przy na prawdę dużym mrozie (u nas niewystępuj±cym), rzędu -50C lód przestaje być ¶liski

Weż kostkę lodu z lodowki i połóż na niej monetę groszow± i pochylaj, aż spadnie

No i?

pzdr
\SK

Data: 2010-11-10 13:40:39
Autor: Robson
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek

Weż kostkę lodu z lodowki i połóż na niej monetę groszow± i pochylaj, aż
spadnie

180st.. cholera chyba przymarzla... o to chodzilo, zeby przymarznac do podloza?

Data: 2010-11-09 23:48:31
Autor: Cavallino
[...]

Mój samochód wjeżdża do garażu mimo zaci±gniętego ręcznego, gdy mam szklankę na podjeĽdzie.
Przed założeniem napędu do bramy garażowej stanowiło to pewien problem, kilka razy blisko muru już było.

Data: 2010-11-10 11:03:39
Autor: jerry
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomo¶ci news:ibcj3s$hml$1news.onet.pl...
Mój samochód wjeżdża do garażu mimo zaci±gniętego ręcznego, gdy mam szklankę na podjeĽdzie.

Bo kto buduje dom z parterem/garażem poniżej drogi?

Data: 2010-11-10 11:23:07
Autor: Cavallino
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4cda6e05$0$22799$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Sporo ludzi.
U mnie spadek jest minimalny, trzy schodki na 10 m.
Garaż musiał być trochę niżej, żeby łatwo wychodzić na jego dach z półpiętra.
Ma to DUŻO więcej plusów niż problemy ze spadkiem, które może ze 3 razy przez 8 lat się pokazały.

Data: 2010-11-10 02:27:56
Autor: Mateusz
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
może kretyńskie pytanie, ale zadam ;)

W sytuacji, kiedy pojazd zaczyna nam się staczać na zablokowanych
kołach można wrzucić wsteczny i próbować go utrzymać w miejscu
ruszaj±c ? czy skutki takiej operacji będ± drastyczne...

Data: 2010-11-10 10:42:23
Autor: Radarro
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał(a):
mo=BFe krety=F1skie pytanie, ale zadam ;)

W sytuacji, kiedy pojazd zaczyna nam si=EA stacza=E6 na zablokowanych
ko=B3ach mo=BFna wrzuci=E6 wsteczny i pr=F3bowa=E6 go utrzyma=E6 w miejscu
ruszaj=B1c ? czy skutki takiej operacji b=EAd=B1 drastyczne...

Nie ma kretynskich pytan :) DA SIE i skutki będ± żadne lub prawie żadne dla mechaniki auta :) jak nie masz
sprzęgla w agonalnym stanie to się da. Tylko że taka operacja niewiele pomoże,
jeżeli jest naprawdę bardzo ¶lisko, szklaneczka. Auto ma spor± masę, więc i
tak się będzie staczać, a ty nie będziesz miał ŻADNEJ kontroli miel±c kołami :)

PS - ćwiczyłem to na ostrym zjeĽdzie 2 zimy temu. Radarro i Touring --

Data: 2010-11-10 04:44:41
Autor: Mateusz
On 10 Lis, 11:42, "Radarro" <r.konopin...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> napisa (a):

> [...]

> ko=B3ach mo=BFna wrzuci=E6 wsteczny i pr=F3bowa=E6 go utrzyma=E6 w miejscu
> ruszaj=B1c ? czy skutki takiej operacji b=EAd=B1 drastyczne...

DA SIE i skutki b d adne lub prawie adne dla mechaniki auta :) jak nie masz
sprz gla w agonalnym stanie to si da. Tylko e taka operacja niewiele pomo e,
je eli jest naprawd bardzo lisko, szklaneczka. Auto ma spor mas , wi c i
tak si b dzie stacza , a ty nie b dziesz mia ADNEJ kontroli miel c ko ami :)

PS - wiczy em to na ostrym zje dzie 2 zimy temu.

Wspomniałe¶ mi co¶ o sprzęgle. Wnioskuję z tego, że żeby teoretycznie
wyprowadzić auto z takiego zsuwania będzie trzeba troszeczkę je
przypalić ? czy niekoniecznie ;)

Data: 2010-11-12 07:13:09
Autor: Radarro
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał(a):
> Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> napisa (a):
Wspomnia=B3e=B6 mi co=B6 o sprz=EAgle. Wnioskuj=EA z tego, =BFe =BFeby teor=
etycznie
wyprowadzi=E6 auto z takiego zsuwania b=EAdzie trzeba troszeczk=EA je
przypali=E6 ? czy niekoniecznie ;)

Jezeli jest bardzo slisko, to nic nie przypali, sprzeglo "pokona" opor kol na
sliskej powierzchni i kola sie zaczna krecic na wstecznym w przeciwna strone
niz zsuwa sie auto. Proste. :)
Przypalisz tylko jak bedziesz mial pod kolami powierzchnie o wiekszym tarciu.
Tylko wtedy nie bedziesz potrzebowal wrzucac wstecznego, bo wyhamujesz heblem. Radarro

Data: 2010-11-10 12:32:39
Autor: J.F.
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Użytkownik "Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał w
W sytuacji, kiedy pojazd zaczyna nam się staczać na zablokowanych
kołach można wrzucić wsteczny i próbować go utrzymać w miejscu
ruszaj±c ? czy skutki takiej operacji będ± drastyczne...

Drastyczne to nie. Zakladajac ze uda ci sie wsteczny wlaczyc [niesynchronizowany] to i tak bedziesz sie zsuwal dalej, tylko kierownica bedzie jeszcze dziwniej dzialala :-)

J.

Data: 2010-11-10 04:47:57
Autor: Mateusz
On 10 Lis, 12:32, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Mateusz" <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> napisał w

> [...]

[niesynchronizowany] to i tak bedziesz sie zsuwal dalej, tylko
kierownica bedzie jeszcze dziwniej dzialala :-)

Hmm... jak juz bym się porwał na taki manewr to kierę bym tylko
trzymał w jednej pozycji raczej, inaczej by mnie obróciło nie ;) ?
Druga sprawa - jak to jest w wypadku gdy ma się tylni napęd ? efekty
będ± takie same ?

Data: 2010-11-10 17:49:45
Autor: J.F.
[...]

Jako ze najwyrazniej lod jest sliski to i skutki krecenia kierownica sa dosc mierne :-)
Moze obroci, moze nie obroci, a moze i tak by obrocilo niezaleznie od krecenia.

Tylko ten efekt - suniesz do przodu, kierownica w lewo, a auto idzie w prawo :-)

Druga sprawa - jak to jest w wypadku gdy ma się tylni napęd ? efekty
będ± takie same ?

Ze nadal bedziesz sunal to owszem - takie same :-)
Tylko kierownica bedzie dzialala normanie - tzn normalnie jak w RWD - moze troche, moze wcale :-)

J.

Data: 2010-11-10 11:34:42
Autor: jerry
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomo¶ci news:ibdrq8$ku2$1news.onet.pl...
Bo kto buduje dom
z parterem/garażem poniżej drogi?
Sporo ludzi.
Nie tak sporo. I to tylko pod warunkiem, że istnieje kanaliza deszczowa i możesz sprzed wjazdu odprowadzić do niej deszczówkę.

Ma to DUŻO więcej plusów niż problemy ze spadkiem, które może ze 3 razy przez 8 lat się pokazały.
Bo zgaduję, że na Twojej ulicy kanaliza deszczowa jest. A nie wszystkie
w Poznaniu j± maj± (nie mówi±c już poza terenem wielkomiejskim)

Data: 2010-11-10 11:40:53
Autor: Cavallino
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4cda754b$0$20998$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Obserwacje wskazuj± na co innego.

I to tylko pod warunkiem, że istnieje kanaliza deszczowa
i możesz sprzed wjazdu odprowadzić do niej deszczówkę.

Nie słyszałem o takim wymogu.
Ja mam odprowadzenie do studni chłonnej i to czy podjazd jest lekko pochyły czy nie, nie ma praktycznie tu żadnego znaczenia.
Z drogi woda nie leci, bo droga jest 15 m od garażu.

Ma to DUŻO więcej plusów niż problemy ze spadkiem, które może ze 3 razy
przez 8 lat się pokazały.
Bo zgaduję, że na Twojej ulicy kanaliza deszczowa jest.

Nie ma żadnej.

Data: 2010-11-10 04:10:56
Autor: to
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
begin robertcb
Jak to jest z autami stojącymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku -
nie staczajÄ… siÄ™ mimo wcisnietego hamulca?

Jak słusznie zauważył Hinek niektóre mają przyssawki. Inne z kolei wysuwają takie jakby kolce-szpikulce i wbijają się nimi w lód. Jeszcze inne nie mają żadnego z tych systemów i się staczają, a zgromadzeni wokół nich piesi wznoszą okrzyki "ale urwał".

--
ignorance is bliss

Data: 2010-11-10 11:08:25
Autor: Jakub Witkowski
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
W dniu 2010-11-10 05:10, to pisze:
begin robertcb

Jak to jest z autami stojącymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku -
nie staczajÄ… siÄ™ mimo wcisnietego hamulca?

Jak słusznie zauważył Hinek niektóre mają przyssawki. Inne z kolei
wysuwajÄ… takie jakby kolce-szpikulce i wbijajÄ… siÄ™ nimi w lĂłd.

U nas na wybrzeĹĽu bardziej popularne jest rzucanie kotwic.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2010-11-10 11:39:51
Autor: neoniusz
[...]

Za to w Zakopanem wykorzystuja ciupagi.

Data: 2010-11-10 09:28:54
Autor: Axel
<robertcb@poczta.onet.pl> wrote in message
Jak to jest z autami stoj±cymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku -
nie  staczaj± się mimo wcisnietego hamulca?

Nie staczaja sie na 100%. Moga sie natomiast zesliznac...

--
Axel

Data: 2010-11-10 11:47:40
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.11.2010 23:33, robertcb@poczta.onet.pl pisze:
Jak to jest z autami stoj±cymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - nie staczaj± się mimo wcisnietego hamulca?

Staczaj to raczej się nie będ± - ewentualnie zsuwać ;)

Generalnie - zależy. Od opon. Od oblodzenia. Od temperatury. Od masy
pojazdu. Od nawierzchni pod spodem (nierówno¶ci itepe).

Zasadniczo do takiej sytuacji na drogach nie powinno do¶ć (piaskarki
sol±ce ;) itepe) a czyj¶ prywatny podjazd to jego problem ;)

Data: 2010-11-10 15:25:55
Autor: Sebastian Kaliszewski
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
robertcb@poczta.onet.pl wrote:
Jak to jest z autami stoj±cymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - nie staczaj± się mimo wcisnietego hamulca?

Czasem się nie staczaj± (a raczej zsuwaj±) a czasem jest "ale urwał".
Generalnie w samochodach z napędem tylko na czę¶ć osi (zwykle na 1) jest spora "martwa strefa" gdzie już nie da się podjechać ale jeszcze się nie zsuwa. Bo hamowanie działa na wszystkie koła a napęd nie. I tu uwaga -- hamulec ręczny też dotyczy zwykle nie wszystkich osi.

pzdr
\SK

Data: 2010-11-10 15:40:05
Autor: Cavallino
Użytkownik "Sebastian Kaliszewski" <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

[...]

Dokładnie.
Dlatego na ręcznym się mi auto zsuwało z podjazdu, a na nożnym już nie.
Całe szczę¶cie zreszt±, bo tylko dzięki temu można było zatrzymać auto i wjechać na równe.

Oblodzony podjazd lub zjazd i korek