Oblodzony podjazd lub zjazd i korek

Data: 2010-11-09 23:48:31
Autor: Cavallino
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Użytkownik <robertcb@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:0ef8.00000426.4cd9cc3dnewsgate.onet.pl...
Jak to jest z autami stojącymi w korku na pochyłym, oblodzonym odcinku - nie
staczają się mimo wcisnietego hamulca?

Mój samochód wjeżdża do garażu mimo zaciągniętego ręcznego, gdy mam szklankę na podjeździe.
Przed założeniem napędu do bramy garażowej stanowiło to pewien problem, kilka razy blisko muru już było.

Data: 2010-11-10 11:03:39
Autor: jerry
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości news:ibcj3s$hml$1news.onet.pl...
Mój samochód wjeżdża do garażu mimo zaciągniętego ręcznego, gdy mam szklankę na podjeździe.

Bo kto buduje dom z parterem/garażem poniżej drogi?

Data: 2010-11-10 11:23:07
Autor: Cavallino
Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości news:4cda6e05$0$22799$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Sporo ludzi.
U mnie spadek jest minimalny, trzy schodki na 10 m.
Garaż musiał być trochę niżej, żeby łatwo wychodzić na jego dach z półpiętra.
Ma to DUŻO więcej plusów niż problemy ze spadkiem, które może ze 3 razy przez 8 lat się pokazały.

Data: 2010-11-10 02:27:56
Autor: Mateusz
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
może kretyńskie pytanie, ale zadam ;)

W sytuacji, kiedy pojazd zaczyna nam się staczać na zablokowanych
kołach można wrzucić wsteczny i próbować go utrzymać w miejscu
ruszając ? czy skutki takiej operacji będą drastyczne...

Data: 2010-11-10 10:42:23
Autor: Radarro
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał(a):
mo=BFe krety=F1skie pytanie, ale zadam ;)

W sytuacji, kiedy pojazd zaczyna nam si=EA stacza=E6 na zablokowanych
ko=B3ach mo=BFna wrzuci=E6 wsteczny i pr=F3bowa=E6 go utrzyma=E6 w miejscu
ruszaj=B1c ? czy skutki takiej operacji b=EAd=B1 drastyczne...

Nie ma kretynskich pytan :) DA SIE i skutki będą żadne lub prawie żadne dla mechaniki auta :) jak nie masz
sprzęgla w agonalnym stanie to się da. Tylko że taka operacja niewiele pomoże,
jeżeli jest naprawdę bardzo ślisko, szklaneczka. Auto ma sporą masę, więc i
tak się będzie staczać, a ty nie będziesz miał ŻADNEJ kontroli mieląc kołami :)

PS - ćwiczyłem to na ostrym zjeździe 2 zimy temu. Radarro i Touring --

Data: 2010-11-10 04:44:41
Autor: Mateusz
On 10 Lis, 11:42, "Radarro" <r.konopin...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> napisa (a):

> [...]

> ko=B3ach mo=BFna wrzuci=E6 wsteczny i pr=F3bowa=E6 go utrzyma=E6 w miejscu
> ruszaj=B1c ? czy skutki takiej operacji b=EAd=B1 drastyczne...

DA SIE i skutki b d adne lub prawie adne dla mechaniki auta :) jak nie masz
sprz gla w agonalnym stanie to si da. Tylko e taka operacja niewiele pomo e,
je eli jest naprawd bardzo lisko, szklaneczka. Auto ma spor mas , wi c i
tak si b dzie stacza , a ty nie b dziesz mia ADNEJ kontroli miel c ko ami :)

PS - wiczy em to na ostrym zje dzie 2 zimy temu.

Wspomniałeś mi coś o sprzęgle. Wnioskuję z tego, że żeby teoretycznie
wyprowadzić auto z takiego zsuwania będzie trzeba troszeczkę je
przypalić ? czy niekoniecznie ;)

Data: 2010-11-12 07:13:09
Autor: Radarro
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Mateusz <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał(a):
> Mateusz <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> napisa (a):
Wspomnia=B3e=B6 mi co=B6 o sprz=EAgle. Wnioskuj=EA z tego, =BFe =BFeby teor=
etycznie
wyprowadzi=E6 auto z takiego zsuwania b=EAdzie trzeba troszeczk=EA je
przypali=E6 ? czy niekoniecznie ;)

Jezeli jest bardzo slisko, to nic nie przypali, sprzeglo "pokona" opor kol na
sliskej powierzchni i kola sie zaczna krecic na wstecznym w przeciwna strone
niz zsuwa sie auto. Proste. :)
Przypalisz tylko jak bedziesz mial pod kolami powierzchnie o wiekszym tarciu.
Tylko wtedy nie bedziesz potrzebowal wrzucac wstecznego, bo wyhamujesz heblem. Radarro

Data: 2010-11-10 12:32:39
Autor: J.F.
Oblodzony podjazd lub zjazd i korek
Użytkownik "Mateusz" <mateusz.chmurzynski@gmail.com> napisał w
W sytuacji, kiedy pojazd zaczyna nam się staczać na zablokowanych
kołach można wrzucić wsteczny i próbować go utrzymać w miejscu
ruszając ? czy skutki takiej operacji będą drastyczne...

Drastyczne to nie. Zakladajac ze uda ci sie wsteczny wlaczyc [niesynchronizowany] to i tak bedziesz sie zsuwal dalej, tylko kierownica bedzie jeszcze dziwniej dzialala :-)

J.

Data: 2010-11-10 04:47:57
Autor: Mateusz
On 10 Lis, 12:32, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Mateusz" <mateusz.chmurzyn...@gmail.com> napisał w

> [...]

[niesynchronizowany] to i tak bedziesz sie zsuwal dalej, tylko
kierownica bedzie jeszcze dziwniej dzialala :-)

Hmm... jak juz bym się porwał na taki manewr to kierę bym tylko
trzymał w jednej pozycji raczej, inaczej by mnie obróciło nie ;) ?
Druga sprawa - jak to jest w wypadku gdy ma się tylni napęd ? efekty
będą takie same ?

Data: 2010-11-10 17:49:45
Autor: J.F.
[...]

Jako ze najwyrazniej lod jest sliski to i skutki krecenia kierownica sa dosc mierne :-)
Moze obroci, moze nie obroci, a moze i tak by obrocilo niezaleznie od krecenia.

Tylko ten efekt - suniesz do przodu, kierownica w lewo, a auto idzie w prawo :-)

Druga sprawa - jak to jest w wypadku gdy ma się tylni napęd ? efekty
będą takie same ?

Ze nadal bedziesz sunal to owszem - takie same :-)
Tylko kierownica bedzie dzialala normanie - tzn normalnie jak w RWD - moze troche, moze wcale :-)

J.

Data: 2010-11-10 11:34:42
Autor: jerry
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości news:ibdrq8$ku2$1news.onet.pl...
Bo kto buduje dom
z parterem/garażem poniżej drogi?
Sporo ludzi.
Nie tak sporo. I to tylko pod warunkiem, że istnieje kanaliza deszczowa i możesz sprzed wjazdu odprowadzić do niej deszczówkę.

Ma to DUŻO więcej plusów niż problemy ze spadkiem, które może ze 3 razy przez 8 lat się pokazały.
Bo zgaduję, że na Twojej ulicy kanaliza deszczowa jest. A nie wszystkie
w Poznaniu ją mają (nie mówiąc już poza terenem wielkomiejskim)

Data: 2010-11-10 11:40:53
Autor: Cavallino
Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości news:4cda754b$0$20998$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Obserwacje wskazują na co innego.

I to tylko pod warunkiem, że istnieje kanaliza deszczowa
i możesz sprzed wjazdu odprowadzić do niej deszczówkę.

Nie słyszałem o takim wymogu.
Ja mam odprowadzenie do studni chłonnej i to czy podjazd jest lekko pochyły czy nie, nie ma praktycznie tu żadnego znaczenia.
Z drogi woda nie leci, bo droga jest 15 m od garażu.

Ma to DUŻO więcej plusów niż problemy ze spadkiem, które może ze 3 razy
przez 8 lat się pokazały.
Bo zgaduję, że na Twojej ulicy kanaliza deszczowa jest.

Nie ma żadnej.

Oblodzony podjazd lub zjazd i korek