Obluzowany zawias drzwi od piwnicy

Data: 2010-12-14 15:18:02
Autor: banzi
Obluzowany zawias drzwi od piwnicy
Witam,

Otóż w mojej piwnicy (wieżowiec z lat 80-tych) obluzował się zawias od
drzwi. W sumie ten zawias to jest kawał sztaby wmurowany pomiędzy
cegły. Na tym wszystkim wiszą drewniane drzwi. Problem jest z zawiasem
górnym, który praktycznie cały wylazł z pomiędzy cegieł a na dodatek
same cegły też się obluzowały. Jakiś czas temu machnąłem to wszystko
zaprawą murarską. Zaprawa wyschła, mur wygląda nieźle jednak zawias
(sztaba) nadal wychodzi. Jak sobie z czymś takim poradzić?

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam
banzi

Data: 2010-12-15 15:08:29
Autor: Przesmiewca
banzi <banzi76@gmail.com> napisał(a):

[...]

tez mam ten problem. Zamurowanie zawiasu nie pomoze raczej na dlugo.
Myslalem, zeby dospawac prostopadly bolec do sztaby, zeby nie wylazila
z cegiel (albo przewiercic i wkrecic srube) , ale nadal bedzie sie ruszac.
Rozwiazaniem moze tez byc wyjecie paru cegiel i porzadne ponowne zamurowanie,
ale jakos mam opory przed rozbieraniem sciany.

Data: 2010-12-15 17:13:28
Autor: sendilkelm
W dniu 2010-12-15 00:18, banzi pisze:

zaprawą murarską. Zaprawa wyschła, mur wygląda nieźle jednak zawias
(sztaba) nadal wychodzi. Jak sobie z czymś takim poradzić?
W mojej piwnicy zrobiłem tak: dałem dospawać do sztaby kołnierz z przodu i gwint z drugiego końca + duuuża podkładka i nakrętka. Skręcone "obejmuje" ścianę piwnicy. Trzęsienie ziemi tego nie ruszy...

--
sendilkelm

Data: 2010-12-15 09:31:50
Autor: banzi
On 15 Gru, 17:13, sendilkelm <sendilk...@op.pl> wrote:
> [...]

i gwint z drugiego końca + duuuża podkładka i nakrętka. Skręcone
"obejmuje" ścianę piwnicy. Trzęsienie ziemi tego nie ruszy...

Dziekuje za te posty. Jakos tak od razu razniej jak sie człowiek
dowie, ze nie tylko on ma takie problemy :)
Bede musial zawolac jakiegos fachowca, zeby rzucil na to okiem ;)

banzi

Data: 2010-12-16 19:37:36
Autor: Druid29

Użytkownik "banzi" <banzi76@gmail.com> napisał w wiadomości news:d70d3ae5-1e18-44bb-a03d-dbf47c933f28c39g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

Jeśli cegły dobrze trzymają to bym spróbował klejem montażowym.

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2010-12-18 11:23:15
Autor: Jakub Tarczewski
Obluzowany zawias drzwi od piwnicy

Jeśli cegły dobrze trzymają to bym spróbował klejem montażowym.

eee... za słaby. W podobnej sytuacji wiele lat temu (włamanie do piwnicy rodziców w bloku poprzez wyjęcie zawiasów z ceglanej ściany) prowizorycznie naprawiłem zawiasy przez osadzenie ich w 'betonie' z epidianu wymieszanego z piaskiem i drobnym żwirkiem. Miałem to później zrobić porządnie (wykucie dziury, mocna zaprawa etc.), ale po tygodniu próba wyjęcia zawiasów (łomem, żabką i wszystkim co pod ręką) okazała się niemożliwa. No i tak zostało do dzisiaj. Klej montażowy nie ma wystarczającej siły przylegania do stali, żeby otrzymać choćby zbliżoną wytrzymałość.

Data: 2010-12-18 20:06:41
Autor: Przesmiewca
Jakub Tarczewski <anhin@onet.eu> napisał(a):

[...]

Nic wiecej do utwardzenia nie dodawales?

Data: 2010-12-18 21:28:07
Autor: Jakub Tarczewski
[...]

poza utwardzaczem do żywicy ;-) nie.
Teraz bym dodał trochę aerosilu albo pyłu kwarcowego, ale i bez tego masa piaskowo-epoksydowa ma imponującą twardość i wytrzymałość, nawet bez wygrzewania.

Data: 2010-12-22 00:16:19
Autor: Druid29

Użytkownik "Jakub Tarczewski" <anhin@onet.eu> napisał w wiadomości news:iei22a$dra$1news.onet.pl...

Jeśli cegły dobrze trzymają to bym spróbował klejem montażowym.

eee... za słaby.

Eee... przesadzasz :) Na kleju montażowym (rozpuszczalnikowym) mam osadzone zawiasy furtki w murowanym ogrodzeniu.

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2010-12-22 09:04:11
Autor: Jakub Tarczewski
Obluzowany zawias drzwi od piwnicy

Eee... przesadzasz :) Na kleju montażowym (rozpuszczalnikowym) mam
osadzone zawiasy furtki w murowanym ogrodzeniu.

Ok, masz osadzone. Być może błąd polega na tym że klejów z magicznym słówkiem "montażowy" w nazwie jest od cholery, i tylko nieliczne nadają się do montażu czegokolwiek. Czy mógłbyś napisać coś więcej o tym kleju? Firma, nazwa, a może skład?

Data: 2010-12-20 09:04:19
Autor: Jackare
[...]

Są specjalne cementy montażowe do wiązania elementów stalowych z murem (kotwy, pręty, sztaby itp), np atlas "monter" Cement wiąże w około 10-15 minut i jest git. Do kupienia w opakowaniach 5 kg
--
Jackare

Obluzowany zawias drzwi od piwnicy