Obmyœlajš ustawe.....to się uœmiałem, a piesi chyba mniej.....

Data: 2019-12-10 08:53:37
Autor: BaX
Obmyœlajš ustawe.....to się uœmiałem, a piesi chyba mniej.....
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/pierwszenstwo-dla-pieszych-nie-tylko-na-pasach-jest-nowy-projekt-ustawy/38klfer

....pierwszeństwo po zatrzymaniu się przed pasami...

znaczy jak się nie zatrzyma zanim wejdzie to będzie wtargnięcie pod pojazd?

Dobrze napisał autor, kierowcy podniosš swoje bezpieczeństwo instalujšc kamerkę, a pieszy?

Data: 2019-12-10 07:59:08
Autor: sczygiel
Obmyślają ustawe.....to się uśmiałem, a pie si chyba mniej.....
On Tuesday, 10 December 2019 01:54:28 UTC-6, BaX  wrote:
[...]

Dobrze napisał autor, kierowcy podniosą swoje bezpieczeństwo instalując kamerkę, a pieszy?

Pieszy tez moze miec kamerke.

Gdzie te czasy kiedy uczylo sie dzieci jak sie przechodzi przez ulice.

Mam wrazenie ze niebawem mlodzi beda na nas patrzec z szacunkiem i beda powtarzac:
Ludzie z jego pokolenia sa z innej gliny, material sprzedtransformacyjny, oni nie padaja jak muchy podczas przechodzenia przez jezdnie.
Nie to co dzisiejsza mlodziez...

Data: 2019-12-10 21:02:13
Autor: Marcin N
W dniu 2019-12-10 o 16:59, sczygiel@gmail.com pisze:
Gdzie te czasy kiedy uczylo sie dzieci jak sie przechodzi przez ulice.

Nie uczysz tego swojego dziecka? Liczysz, że ktoś obcy Cię wyręczy? I jeszcze masz pretensje?

--
MN

Data: 2019-12-11 10:32:00
Autor: viktorius
Obmyślają ustawe.....to się uśmia łem, a piesi chyba mniej.....
W dniu 2019-12-10 o 16:59, sczygiel@gmail.com pisze:

Gdzie te czasy kiedy uczylo sie dzieci jak sie przechodzi przez ulice.

Kiedyś to były czasy, teraz to nawet czasów nie ma...

[...]

Córka pięciolatka ma w przedszkolu naukę przechodzenia przez ulicę, zasady używania numeru 112, zasady zachowania się w przypadku zgubienia się.
Nie wyręczam się przedszkolem, równolegle staram się tego nauczyć w domu. Ale jak niedawno podjąłem temat numeru 112, to powiedziała, że to już zna. Po krótkim przepytaniu okazało się, że to co powiedziano jej w przedszkolu jest zbieżne z tym, co ja chciałem jej przekazać.

A że starsze dzieci, głównie nastolatki jak ameby przez te ulice z nosem w ekranie, to nie wina braku wiedzy, tylko amnezji wtórnej.

--
viktorius

Data: 2019-12-11 16:08:32
Autor: Shrek
W dniu 11.12.2019 o 10:32, viktorius pisze:

Gdzie te czasy kiedy uczylo sie dzieci jak sie przechodzi przez ulice.

Kiedyś to były czasy, teraz to nawet czasów nie ma...

Jeśli za kryterium brać to czego uczą dzieci w przedszkolu jak się na przejściu zachować, to czasy są te same.

[...]

Bo wszyscy co pieprzą, że im dzieci demoralizują w przedszkolu czy podstawówce, że mają się pchać na siłę w "imię zasad" albo dzieci nie mają, albo z nimi nie rozmawiają. Dalej uczą lewo, prawo, lewo o dopiero idziesz.

[...]

Ba. Nie raz okazywało się, że dzieciaki w kwestiach ogarnięcia pomocy są... bardziej ogarnięte.

A że starsze dzieci, głównie nastolatki jak ameby przez te ulice z nosem w ekranie, to nie wina braku wiedzy, tylko amnezji wtórnej.

I braku zainteresowania tematem przez rodziców. Przecież jakiś mają. Co więcej pewnie część tu się udziela.

--
Shrek

Data: 2019-12-11 08:00:34
Autor: rowerex
W dniu środa, 11 grudnia 2019 16:08:41 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

> [...]

I braku zainteresowania tematem przez rodziców. Przecież jakiś mają. Co więcej pewnie część tu się udziela.

Wina cywilizacji oraz wożenia dzieci w więźniarkach do i ze szkoły. Ssaki od urodzenia naśladują rodziców - dziecko zachowa nawyki wyuczone w przedszkolu pod warunkiem, że zobaczy takie same u rodziców, ale ich nie widzi, bo nawet nie ma okazji, lub widzi coś zupełnie sprzecznego, więc zamyka się w swoim świecie.

Przeciętny uczeń szkoły powie w końcu tak: "skoro starzy mają mnie w dupie, to ja ich, ich świat i ich naukę też mam w dupie - sami swoich zasad nie potrafią przestrzegać, więc niech się walą".

Hmmm... choć na chwilę dyskusja zaczyna zahaczać o coś innego niż absurdalne grzebanie w gównie - a gówno będzie większe i bardziej śmierdzące, bo nikt nie widzieć swojego, więc każdy rozgrzebuje cudze.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-12-12 09:29:21
Autor: viktorius
W dniu 2019-12-11 o 17:00, rowerex@op.pl pisze:
[...]

A wystarczy z dzieckiem raz na jakiś cza pójść na spacer, poprzechodzić parę razy przez skrzyżowanie. Niech dziecko uczy się tak, jak najlepiej umie, przez naśladowanie.
No ale jak to? Chodzić? 2km pieszo, nie samochodem?
Może się to komuś nie spodoba, ale to rodzic jest dla dziecka największym autorytetem, nie pani w szkole czy przedszkolu. Jak rodzic uważa, że jego rola w nauczaniu dziecka skończyła sie w momencie, gdy na kilka godzin oddaje dziecko w opiekę innej osoby, to jest w dużym błędzie.

Przeciętny uczeń szkoły powie w końcu tak: "skoro starzy mają mnie w
dupie, to ja ich, ich świat i ich naukę też mam w dupie - sami swoich zasad nie
potrafią przestrzegać, więc niech się walą".

Tu akurat nic nie zrobisz, każdy nastolatek, czy teraz, czy 30 lat temu miał w dupie słowa rodziców, taki okres buntu. Ważne żeby go przetrwać, a nie zginąć na przejściu dla pieszych.

--
viktorius

Data: 2019-12-12 10:23:23
Autor: viktorius
W dniu 2019-12-11 o 16:08, Shrek pisze:
[...]

Tak mało, a za razem tak dużo: rozmowa i spędzanie czasu z dzieckiem. Dla niektórych to niepojęte, żeby się bawić z dzieckiem,  spacerować. Przecież wybawiło się w przedszkolu, raz w tygodniu wyszło z paniami na dwór, wystarczy.

Idealnym rodzicem  nie jestem, ale uczę, że nawet jak jest zielone, to nie idź, tylko się rozejrzyj. Bo jakiś kierowca może nie zauważyć, że ma się zatrzymać na czerwonym. Może to zaprocentuje, oby moja nauka nigdy nie była wykorzystana w praktyce.

[...]

Niektórzy rodzice nie dorośli to tego, żeby być rodzicami, a tego już nie zmienisz. Nauczyciele nie nadrobią w szkole/przedszkolu tego, co rodzice zaniedbali. Oni są od nauczania, nie wychowywania.
Pozostaje więc tak to uregulowac prawnie, żeby mimo braku wpojenia pewnych zachowań, zaopiekować się tymi "sierotami" globalnie. Bo za nasze dzieci odpowiadamy my, społeczeństwo.

--
viktorius

Data: 2019-12-12 18:34:20
Autor: Shrek
W dniu 12.12.2019 o 10:23, viktorius pisze:

[...]

I słusznie uczysz.
Pozostaje więc tak to uregulowac prawnie, żeby mimo braku wpojenia pewnych zachowań, zaopiekować się tymi "sierotami" globalnie. Bo za nasze dzieci odpowiadamy my, społeczeństwo.

I co proponujesz?

--
Shrek

Data: 2019-12-13 12:20:14
Autor: viktorius
W dniu 2019-12-12 o 18:34, Shrek pisze:
[...]

Staram się :)

Pozostaje więc tak to uregulowac prawnie, żeby mimo braku wpojenia pewnych zachowań, zaopiekować się tymi "sierotami" globalnie. Bo za nasze dzieci odpowiadamy my, społeczeństwo.

I co proponujesz?

No właśnie jedyny rozwiązaniem są takie ustalenia systemowe, które może głupie dla niektórych, ale zwiększają bezpieczeństwo niedouczonych ameb na przejściach dla pieszych.

--
viktorius

Data: 2019-12-11 11:02:56
Autor: ąćęłńóśźż
Obmyślają ustawe.....to się uśmiałem, a piesi chyba mniej.....
Jak dziecko ma patrzeć w lewo przez stojące na prawym pasie przed zebrą auto i widzieć, że morderca napierdala lewym pasem (bywa, że pod prąd)??

-- -- -
Gdzie te czasy kiedy uczylo sie dzieci jak sie przechodzi przez ulice.

Data: 2019-12-11 14:07:16
Autor: FreyKol
Obmyślają. Zapytaj dziecko.
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <a@e.pl> napisał w wiadomości

Jak dziecko ma patrzeć w lewo przez stojące na prawym pasie przed zebrą
auto i widzieć, że morderca napierdala lewym pasem (bywa, że
pod prąd)??

Zapytaj dziecko, pięciolatka lub starszego.
Jestem pewien, że ci odpowie i odpowie całkiem rozsądnie.

Data: 2019-12-12 00:52:27
Autor: WS
On Wednesday, December 11, 2019 at 11:02:58 AM UTC+1, ąćęłńóśźż wrote:
Jak dziecko ma patrzeć w lewo przez stojące na prawym pasie przed zebrą auto i widzieć, że morderca napierdala lewym pasem (bywa, że pod prąd)??

Tylko do czego prowadza te durne europrzepisy... siedze sobie wlasnie w Egipcie, piesi przechodza gdzie chca, po jednym pasie na wilopasmowkach ustepujac pierwszenstwa samochodom i wypadku jeszcze nie widzialem (ani zadnej stluczki)
Tuz po wyjsciu z hotelu mamy 2x 3 pasy, ruch mniej niz sredni, pasy, przed nimi prog zwalniajacy, przejsc sie da od reki, ale ;) pewnie sporo ludzi z Eu lazlo jak krowy, to postawili ciecia ze swiecacym znakiem STOP (jak u nas przy szkolach) i bez jego asysty nie wolno przechodzic ;)
Jak idziemy z przeciwnej strony niz on stoi, to krzyczy, zeby czekac, stosujemy sie, bo pewnie jak ktos mu przejdzie sam, to go z pracy wy...wala :(

Data: 2019-12-12 18:47:49
Autor: Shrek
W dniu 12.12.2019 o 09:52, WS pisze:

[...]

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

Posegreguj sobie po ilości trupów na ilość mieszkańców i popatrz kto ma powyżej 20 zanim zaczniesz stawiać Afrykę za wzór. Akurat Egipt znacznie odstaje od średniej dla Afryki, na tyle, że jest to zapewne błąd w danych - na przykład jak leży trup obok drogi a nie ma winnego albo winny jest skłonny zapłacić za niewinność to "wzioł i umar". Jedyne inne kraje "afrykańskie" to Mauritius i Seszyle, więc sam widzisz, ze nie porównywalne z Egiptem pod żadnym względem.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate#/media/File:Road_traffic_accidents_world_map_-_Death_-_WHO2013.svg

Wygląda na to, że Europa nie taka jednak durna.

--
Shrek

Data: 2019-12-12 11:47:41
Autor: WS
On Thursday, December 12, 2019 at 6:48:15 PM UTC+1, Shrek wrote:

Wygląda na to, że Europa nie taka jednak durna.

Zalezy od przyjetych kryteriow ;)

Jesli celem nadrzednym jest zmniejszenie ilosci smiertelnych wypadkow wsrod pieszych, nawet kosztem tworzenia niepelnosprawnego intelektualnie spoleczenstwa to jestesmy znacznie lepsi ;)
Ale dlaczego nie isc na calosc i np. nie zakazac ruchu pojazdow, na poczateku w miastach? ;) Spadek smiertelnosci bedzie zauwazalny, UE nas doceni... i sypnie kilkoma eurocentami ;)

Data: 2019-12-12 15:19:02
Autor: Zenek Kapelinder
Obmyślają ustawe.....to się uśmiałem, a pie si chyba mniej.....
Po co zakazywać jeśli to już się stało tylko sporo osób o tym nie wie. W Lodzi w godzinach kiedy ludzie jadą do pracy i z niej wracają a także pomiędzy tymi godzinami przemieszczenie sie samochodem z punktu A do punktu B zajmuje tyle samo czasu co z buta i jest trzy razy dłuższe od przejechania rowerem czy hulajnoga,  samochody stały się zbędne.

Data: 2019-12-12 20:57:30
Autor: GDeF
Obmyślają ustawe....
Użytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał w wiadomości

Jesli celem nadrzednym jest zmniejszenie ilosci smiertelnych wypadkow
wsrod pieszych, nawet kosztem tworzenia niepelnosprawnego intelektualnie
spoleczenstwa

Przede wszystkim zginie mniej takich durniów jak ty WS.
Mały zysk dla spoleczeństwa.

Data: 2019-12-12 20:45:04
Autor: WS
Obmyślają ustawe....
On Thursday, December 12, 2019 at 8:58:17 PM UTC+1, GDeF wrote:

Przede wszystkim zginie mniej takich durniów jak ty WS.

Widze, ze jakis nowy kolega typu zolnierz lewactwa sie objawil ;)
Ja sobie akurat radze z przejsciami, nawet w Marakeszu ;), a PL stosuje takie samo podejscie, wiec mi to ...rybka ;) Tylko szkoda mi kierowcow w miastach (sam staram sie po Krk nie jezdzic samochodem, wiec jw)

Mały zysk dla spoleczeństwa.

No i standardowo, jesli ma zysku, to po co sie w to pchac? ;)

Data: 2019-12-13 10:01:50
Autor: GDeF
Obmyślają. Prawo boskie.
Użytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisał w wiadomości news:9572312a-68ea-4d2f-a582-17cb267d2ff5googlegroups.com...

UE

Prawo boskie : Nie wymieniaj imienia Unii nadaremno.

Data: 2019-12-12 19:09:19
Autor: ąćęłńóśźż
Obmyślają ustawe.....to się uśmiałem, a piesi chyba mniej.....
"Half of the world's road traffic deaths occur among motorcyclists (23 percent), pedestrians (22 percent) and cyclists (5 percent) - i.e., "vulnerable road users" - with 31 percent of deaths among car occupants and the remaining 19 percent among unspecified road users."

Data: 2019-12-12 19:20:44
Autor: Shrek
W dniu 12.12.2019 o 19:09, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Ale że co - bo nie wiem komu i na co odpowiadasz?

--
Shrek

Data: 2019-12-12 20:02:49
Autor: andal
On Thu, 12 Dec 2019 19:09:19 +0100, ąćęłńóśźż wrote:

[...]

to jest porownanie walczach (motycklisci, rowerzysci ,piesi) z samochdami ?

Data: 2019-12-13 12:36:30
Autor: ąćęłńóśźż
Obmyślają ustawe.....to się uśmiałem, a piesi chyba mniej.....
Jestem zaskoczony jednak, że aż 23% ofiar śmiertelnych na drogach to motocykliści (wliczając skuterzystów), no ale pewnie Azja robi statystyki.
22% to piesi.
5% to rowerzyści (znów pewnie trochę Azji).
Czyli "wrażliwi użytkownicy dróg".
"Tylko" 31% to kierowcy i pasażerowie samochodów.
Kiedyś zbroja, dziś blacha.
W sumie mogliby wyodrębnić autobusy (pewnie Indie by robiły statystyki).
Może lokomotywy to pozostałe 19% 'unspecified road users'?

Data: 2019-12-29 11:34:37
Autor: ąćęłńóśźż
Obmyślają ustawe.....to się uśmiałem, a piesi chyba mniej.....
https://edition.cnn.com/2019/12/28/africa/port-said-egypt-bus-accident-trnd/index.html

-- -- -

Data: 2019-12-10 08:54:35
Autor: BaX
Obmy?lajš ustawe.....to się u?miałem, a piesi chyba mniej.....
tak wiem, kodowanie...ale to chyba wina outlooka na xp ;)

Data: 2019-12-10 18:57:48
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2019-12-10 o 08:54, BaX pisze:
tak wiem, kodowanie...ale to chyba wina outlooka na xp ;)

Nono, samochodem też pewnie jeździsz ze źle ustawionymi światłami, spierdoloną zbieżnością, bez hamulców i bez zapiętych pasów :>
Chujtam, można oślepiać innych a jak komuś nie pasuje to może niepaczeć :> ważne że jedziesz :>

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-12-11 09:24:54
Autor: BaX

Użytkownik "LordBluzgR" <mkawran@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5defdca7$0$17362$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale tylko tak daleko na ile pozwalają węże ogrodowe nawinięte na felgach

Data: 2019-12-11 10:48:11
Autor: Miroo
Obmy?lajĹĄ ustawe.....to się u?miałeQ1|Bmœj˜ž˛'!ÉśŚž'Ł
W dniu 2019-12-11 o 09:24, BaX pisze:
[...]

Tylko nie zapomnij zmienić węży na zimowe, już pora!

Pozdrawiam

Obmyœlajš ustawe.....to się uœmiałem, a piesi chyba mniej.....