Obniżki opłat sądowych

Data: 2019-08-25 15:36:21
Autor: z
Obniżki opłat sądowych
Takie hasło wypluwają hejterzy i inne takie posły że właśnie wzrosły opłaty sądowe.
Tymczasem okazuje się że relatywnie przy kwocie mniejszej ni 20 tys. (takiej co zwykłego Kowalskiego dotyczy) taka opłata wg nowej tabeleki będzie mniejsza niż obecne 5%.
Przy wyższej kwocie dalej będzie taka jak obecnie (5%) tylko z podwyższonym Górnym limitem do ze 100 do 200 tys. zł.
Tu proszę mnie poprawić co to tej kwoty bo usłyszałem to oczywiście w tvn24 przed chwilą w telewizji.
Taka "podwyżka" i planowane "spotkanie przygotowawcze" mają skłonić strony sporu do zawierania ugody i nie zawracania głowy "wysokiemu sądowi"

A teraz czekam na lamenty jakie to głupie i jak umniejszy dochody lemingów ;-)

Data: 2019-08-25 10:29:02
Autor: Bruno Brunowski
Obniżki opłat sądowych
W dniu niedziela, 25 sierpnia 2019 15:36:23 UTC+2 użytkownik z napisał:
[...]

Czyli tradycyjnie "lokomotywy staniały". --
Bruno

Data: 2019-08-25 23:39:40
Autor: z
Obniżki opłat sądowych
W dniu 2019-08-25 o 19:29, Bruno Brunowski pisze:

Czyli tradycyjnie "lokomotywy staniały".

Zapewne rżniesz specjalnie głupa ale jest jakaś szansa że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.
Dlatego tłumaczę: lokomotywy ZDROŻAŁY a bułki w piekarni staniały ;-)

Data: 2019-08-25 14:55:42
Autor: Bruno Brunowski
Obniżki opłat sądowych
W dniu niedziela, 25 sierpnia 2019 23:39:43 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

Dlatego tłumaczę: lokomotywy ZDROŻAŁY a bułki w piekarni staniały ;-)

https://www.infor.pl/prawo/w-sadzie/postepowanie-sadowe/2981570,Koszty-i-oplaty-sadowe-w-sprawach-cywilnych-2019-bedzie-drozej.html
https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/oplaty-sadowe-w-gore-dorota-jasinska-nadolna-tlumaczy-biznes-dla-ludzi,963572.html

A teraz P... i S...

--
Bruno

Data: 2019-08-26 07:57:18
Autor: z
Obniżki opłat sądowych
W dniu 2019-08-25 o 23:55, Bruno Brunowski pisze:

[...]

Przyznaję się do błędu. Zawierzyłem temu samemu redaktorkowi opowiadającemu w innej audycji.
Na przyszłość nawet fakty będę musiał sprawdzać w wiarygodnym źródle.

Ale ...

Zdajesz sobie sprawę że kilkunastokrotną podwyżkę można zbić takim oto argumentem ;-)

30 / 500 = 0,06
100 / 1500 = 0,06
200 / 4000 = 0,05
400 / 7500 = 0,53
500 / 10000 = 0,05
750 / 15000 = 0,05
1000 / 20000 = 0,05

Data: 2019-08-25 23:49:46
Autor: Bruno Brunowski
Obniżki opłat sądowych
W dniu poniedziałek, 26 sierpnia 2019 08:10:02 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

Ale ...

Zdajesz sobie sprawę że kilkunastokrotną podwyżkę można zbić takim oto argumentem ;-)

Podsumowując, podwyżki są, tyle że poniżej 20tys. niewielkie. A 20tys to nie jest jakiś niebotyczny limit i każdy pisior może mieć sprawę w której wchodzą w grę większe pieniądze.

--
Bruno

Data: 2019-08-26 09:08:09
Autor: z
Obniżki opłat sądowych
W dniu 2019-08-26 o 08:49, Bruno Brunowski pisze:
Podsumowując, podwyżki są, tyle że poniżej 20tys. niewielkie. A 20tys to nie jest jakiś niebotyczny limit i każdy pisior może mieć sprawę w której wchodzą w grę większe pieniądze.

I wtedy zapłaci po staremu 5%.
Aż do 200 tys. roszczenia. Powyżej po staremu LOKOMOTYWY ZA DARMO ;-)

Data: 2019-08-26 00:23:59
Autor: Bruno Brunowski
Obniżki opłat sądowych
W dniu poniedziałek, 26 sierpnia 2019 09:08:11 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

I wtedy zapłaci po staremu 5%.
Aż do 200 tys. roszczenia. Powyżej po staremu LOKOMOTYWY ZA DARMO ;-)

"Oprócz tego wzrosły również wpisy w innych rodzajach spraw. - Na przykład stwierdzenie nabycia spadku wcześniej kosztowało 50 złotych, w tej chwili opłata od wniesienia takiego roszczenia wynosi 100 złotych - wskazał gość programu "Biznes dla Ludzi" w TVN24 BiS.

Wraz z nowelizacją pojawiła się także nowa opłata. - Taka, która będzie nas wszystkich dotykała, to opłata w wysokości 100 złotych od wniosku o sporządzenie uzasadnienia orzeczenia. Wcześniej wniesienie takiego wniosku nie podlegało żadnej opłacie - wyjaśniła.

- Jeżeli strona będzie zdecydowana, żeby wnosić apelację, to uzasadnienie jest jej konieczne - zaznaczyła Dorota Jasińska-Nadolna.

To jednak nie wszystko. Zmiany dotyczą także pokrywania kosztów procesu. - Jest taka zasada, że strona przegrywająca proces pokrywa koszty procesu i zwraca stronie przeciwnej poniesione koszty. Jednakże do tej pory było tak, że strona mogła żądać tylko i wyłącznie jednokrotności tych kosztów - powiedziała.

- Teraz ta nowelizacja wprowadziła taką zasadę, że jeżeli sąd uzna, że przeciwnik procesowy nadużył prawa procesowego, działał w sposób zmierzający do przedłużenia postępowania, to w orzeczeniu kończącym sprawę, może zarządzić grzywnę dla takiej osoby, a także na wniosek jej przeciwnika procesowego, może zarządzić od niej większe koszty niż wynikające z tego wyniku sprawy - dodała Dorota Jasińska-Nadolna, radca prawny z Grupy Prawnej Togatus.

Kwota nie może jednak przekroczyć dwukrotności kosztów procesowych."

Czyli plebsowi podnieśli, a krezusi mają po staremu?

Słuszna linię ma nasza Partia!

--
Bruno

Data: 2019-08-26 09:37:56
Autor: z
Obniżki opłat sądowych
W dniu 2019-08-26 o 09:23, Bruno Brunowski pisze:
[...]

To chyba dobrze.

Obniżki opłat sądowych