Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ObniĹĽone zawieszenie a jego trwaĹ‚ość i ukĹ‚adu kier.

Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.

Data: 2010-04-14 14:37:16
Autor: Michał
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Witam

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości.

Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po tuskowej drodze nie działa na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba jest? Wynika że:

Każda dziura rozkłada nam się na dwa wektory. Jeden taki jak oś poruszania się koła góra - dół, drugi mniej więcej do niego prostopadły.

Drążki kierownicze zużywają się gdy działa właśnie ta siła z wektora prostopadłego, mam rację?

Przy obniżonym zawieszeniu twardość jest większa, czy siła działająca na drążki jest mniejsza?
Zakładając że ktoś nie zmieni amortyzatorów to na pewno bo droga przebyta przez tłok amortyzatora jest mniejsza - mniejsza więc siła tłumienia - większa siła musi iść gdzie indziej - na drążki. Mam rację?

A gdy amortyzatory mają odpowiednią siłę tłumienia? Wtedy nie ma większego zużycia?

A co z wahaczami? Co ze stabilizatorami?



Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 05:47:53
Autor: tadek
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i ukła du kier.
On 14 Kwi, 14:37, Michał <michal_...@onet.pl> wrote:
Witam

 >
jad±ce po
tuskowej drodze >

Data: 2010-04-14 05:50:58
Autor: tadek
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i ukła du kier.
On 14 Kwi, 14:37, Michał <michal_...@onet.pl> wrote:
Witam

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwało¶ć i trwało¶ć
układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wi±że się ze zwiększeniem
twardo¶ci.

Czy je¶li zakładaj±c że prawie każda siła działaj±ca na koło jad±ce po
tuskowej drodze nie działa na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba
jest? Wynika że:

Każda dziura rozkłada nam się na dwa wektory. Jeden taki jak o¶
poruszania się koła góra - dół, drugi mniej więcej do niego prostopadły.

Dr±żki kierownicze zużywaj± się gdy działa wła¶nie ta siła z wektora
prostopadłego, mam rację?

Przy obniżonym zawieszeniu twardo¶ć jest większa, czy siła działaj±ca na
dr±żki jest mniejsza?
Zakładaj±c że kto¶ nie zmieni amortyzatorów to na pewno bo droga
przebyta przez tłok amortyzatora jest mniejsza - mniejsza więc siła
tłumienia - większa siła musi i¶ć gdzie indziej - na dr±żki.. Mam rację?

A gdy amortyzatory maj± odpowiedni± siłę tłumienia? Wtedy nie ma
większego zużycia?

A co z wahaczami? Co ze stabilizatorami?

Pozdrawiam

jad±ce po
tuskowej drodze >
proponuję jeĽdzić tylko po "kaczorowych" drogach tylko obawiam się że
te drogi objechałby¶ rowerem w jedno popołudnie

Data: 2010-04-14 14:57:25
Autor: Michał
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier.

proponuję jeĽdzić tylko po "kaczorowych" drogach tylko obawiam się że
te drogi objechałby¶ rowerem w jedno popołudnie

Na jedno wychodzi: komunistyczne (tfu) państwowe drogi...

Ale nie dawno PO awansowało (przypadkowo, lub dlatego tusek albo jego kolega, albo kto¶ kto go opłaca zablokował klapki w samolocie naciskaj±c przycisk pod swoim biurkiem), dlatego piszę tuskowej bo teraz polska bardziej tuskowa niż tydzień temu niestety.

Ale wróćmy do tematu...


Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 15:01:43
Autor: Cavallino
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier.
Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hq4e3m$udh$1news.onet.pl...

proponuję jeĽdzić tylko po "kaczorowych" drogach tylko obawiam się że
te drogi objechałby¶ rowerem w jedno popołudnie

Na jedno wychodzi: komunistyczne (tfu) państwowe drogi...

Ale nie dawno PO awansowało (przypadkowo, lub dlatego tusek albo jego kolega, albo kto¶ kto go opłaca zablokował klapki w samolocie naciskaj±c przycisk pod swoim biurkiem),

Lecz się człowieku.
Szkoda że nie umiecie zachować powagi chwili tak jak wasza konkurencja - wydawało się że może być milej w tym kraju, ale nie - pisiorstwo zaczyna po swojemu.

Data: 2010-04-14 15:05:01
Autor: Michał
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier.
Lecz się człowieku.
Szkoda że nie umiecie zachować powagi chwili tak jak wasza konkurencja -
wydawało się że może być milej w tym kraju, ale nie - pisiorstwo zaczyna
po swojemu.

Spokojnie. NIE POPIERAM żadnej partii skrajnie komunistycznej jak± z pewno¶ci± jest PiS i PO.

Pasuje?


Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 15:10:51
Autor: Cavallino
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier.
Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hq4ehv$pu$1news.onet.pl...
Lecz się człowieku.
Szkoda że nie umiecie zachować powagi chwili tak jak wasza konkurencja -
wydawało się że może być milej w tym kraju, ale nie - pisiorstwo zaczyna
po swojemu.

Spokojnie. NIE POPIERAM żadnej partii skrajnie komunistycznej jak± z pewno¶ci± jest PiS i PO.

Dżisus.
Jakie odstrzegasz w PO cechy partii komunistycznej?
Może poza obowi±zkowym kultem wodza (ale to nie nasz problem, tylko ich)?

Data: 2010-04-14 15:16:53
Autor: Michał
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier.

Dżisus.
Jakie odstrzegasz w PO cechy partii komunistycznej?
Może poza obowi±zkowym kultem wodza (ale to nie nasz problem, tylko ich)?

Wysokie podatki, miliardy urzędników (z ich działalno¶ci widać że najlepiej to oni by woleli żeby kraj miał 20 milionów obywateli a z zagranicy przyjeżdżali do nas ludzie do pracy w urzędach - najlepiej ze 100 milinów ludzi którzy byliby opłacani z zaci±gania coraz większego długu publicznego), przymus ZUS, cenzura w internecie (np ten post to dla tuska pornografia i pedofilia z któr± chce walczyć) i wiele innych.

Data: 2010-04-14 15:31:54
Autor: Cavallino
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier.
Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hq4f87$3ch$1news.onet.pl...
>
Dżisus.
Jakie odstrzegasz w PO cechy partii komunistycznej?
Może poza obowi±zkowym kultem wodza (ale to nie nasz problem, tylko ich)?

Wysokie podatki, miliardy urzędników (z ich działalno¶ci widać że najlepiej to oni by woleli żeby kraj miał 20 milionów obywateli a z zagranicy przyjeżdżali do nas ludzie do pracy w urzędach - najlepiej ze 100 milinów ludzi którzy byliby opłacani z zaci±gania coraz większego długu publicznego), przymus ZUS, cenzura w internecie (np ten post to dla tuska pornografia i pedofilia z któr± chce walczyć) i wiele innych.

Rozumiem, że to wszystko jest programem tejże partii i przez nich zostało wprowadzone/jest ich win±?
Ale jest i ¶wiatełko na przyszło¶ć - teraz będzie łatwiej to zmienić i nie będzie tłumaczenia, że chc± ale nie mog±.

Data: 2010-04-17 11:55:49
Autor: Bhastek
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układu kier.


Data: 2010-04-17 12:32:44
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier.


Data: 2010-04-17 12:36:19
Autor: J.F.
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układu kier.


Data: 2010-04-14 15:41:06
Autor: Borys Pogoreło
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier.
Dnia Wed, 14 Apr 2010 15:16:53 +0200, Michał napisał(a):

[bełkot]
dla tuska pornografia i pedofilia z któr± chce walczyć) i wiele innych.

 Spieprzaj z powrotem na psp.

 Tu jest grupa o samochodach, a nie o polityce.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-04-14 16:42:32
Autor: the_foe
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier.
W dniu 2010-04-14 15:05, Michał pisze:

Spokojnie. NIE POPIERAM żadnej partii skrajnie komunistycznej jak± z
pewno¶ci± jest PiS i PO.
LOL
proklerykalni komunisci i komuni¶ci liberałowie? Towarzysz Lenin się przewraca w mauzoleum

--
the_foe

Data: 2010-04-14 16:56:54
Autor: Michał
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier.
Spokojnie. NIE POPIERAM żadnej partii skrajnie komunistycznej jak± z
pewno¶ci± jest PiS i PO.
LOL
proklerykalni komunisci i komuni¶ci liberałowie? Towarzysz Lenin się
przewraca w mauzoleum


S±dzę że za jego czasów podatki były niższe niż dzi¶. Podobnie jak za czasów "liberała" (w porównaniu do Tuska i Kaczyńskiego) Adolfa Hitlera.


Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 18:48:23
Autor: the_foe
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier.
W dniu 2010-04-14 16:56, Michał pisze:

S±dzę że za jego czasów podatki były niższe niż dzi¶. Podobnie jak za
czasów "liberała" (w porównaniu do Tuska i Kaczyńskiego) Adolfa Hitlera.

Nie wiesz o czym mówisz. Za Lenina (procz krotkiego pkresu NEP) i za Hitlera gospodarka była planowa. Podatki wowczas nie sa dla panstwa niezbedne bo swoj haracz pobierze albo w nademisji pieniadza albo ograniczajac place.

--
the_foe

Data: 2010-04-14 19:15:55
Autor: Michał
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier.

Nie wiesz o czym mówisz. Za Lenina (procz krotkiego pkresu NEP) i za
Hitlera gospodarka była planowa. Podatki wowczas nie sa dla panstwa
niezbedne bo swoj haracz pobierze albo w nademisji pieniadza albo
ograniczajac place.


Teraz też jest bardzo planowa i na wszystko trzeba zgody i koncesje i pozwolenia (tfu) urzędasów. Niemcy za Hitlera nie miały niskich podatków, nademisja pieni±dza występuje i dzi¶. Tylko Niemcy za Hitlera prowadzili wojnę a Polacy za jego młodszego Tuska nie maj± z nic wysokich podatków itp... no chyba że teraz jest jaka¶ ekspansja Polski a ja o niczym nie wiem?


Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 18:09:23
Autor: to
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układu kier.
Michał wrote:

Teraz teĹĽ jest bardzo planowa i na wszystko trzeba zgody i koncesje i
pozwolenia (tfu) urzędasów. Niemcy za Hitlera nie miały niskich
podatków, nademisja pieniądza występuje i dziś. Tylko Niemcy za Hitlera
prowadzili wojnę a Polacy za jego młodszego Tuska nie mają z nic
wysokich podatkĂłw itp... no chyba ĹĽe teraz jest jakaĹ› ekspansja Polski a
ja o niczym nie wiem?

Czy Wy tam, w UPR, nie macie jakiegoĹ› medyka? ;)

--
cokolwiek

Data: 2010-04-16 11:33:05
Autor: J.F.
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
On Wed, 14 Apr 2010 18:48:23 +0200,  the_foe wrote:
W dniu 2010-04-14 16:56, Michał pisze:
S±dzę że za jego czasów podatki były niższe niż dzi¶. Podobnie jak za
czasów "liberała" (w porównaniu do Tuska i Kaczyńskiego) Adolfa Hitlera.

Nie wiesz o czym mówisz. Za Lenina (procz krotkiego pkresu NEP) i za Hitlera gospodarka była planowa. Podatki wowczas nie sa dla panstwa niezbedne bo swoj haracz pobierze albo w nademisji pieniadza albo ograniczajac place.

W komunizmie podatki nie sa potrzebne, bo panstwo zawlaszczylo srodki
produkcji. Potrzebne sa domiary, milicja, ormo i rewolucyjna czujnosc,
zeby im kapitalizm nie wyrosl od poczatku. A pieniadze mozna
dodrukowac

Za wczesnego Hitlera ustroj byl jednak kapitalistyczny, a kanclerz
uzdrowil sutuacje ekonomiczna - dzieki robotom publicznym ..

J.

Data: 2010-04-14 14:55:16
Autor: krzysiek82
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.
Michał pisze:
Witam

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości.

Golf 3 ok 90tyś przelotu po polskich drogach, na glebie, nic się nie działo, oczywiście teoretycznie nic, bo buda na pewno cierpiała na tym, wszelkie zgrzewy itp itd. Natomiast w zawieszeniu nie musiałem nic robić poza wymianą sworzni wahacza po kupnie auta. Podstawa to nauczyć się jeździć a nie tłuc jak szalony i nie zwracać uwagi na wyrwy na drodze. Obniżenie nie zawsze równa się usztywnienie.

--
krzysiek82

Data: 2010-04-14 14:55:47
Autor: Katanka
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Michał wrote:

Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po
tuskowej drodze

Co za Tusko-fobia na tej grupie. Nie pojmujÄ™!

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

Data: 2010-04-14 15:20:10
Autor: kamil
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.


"Michał" <michal_www@onet.pl> wrote in message news:hq4ctu$rtc$1news.onet.pl...
Witam

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości.

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-14 15:59:24
Autor: Robert Rędziak
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układu kier.
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.

 To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie
 jest twardszy?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-04-14 18:24:20
Autor: Michał
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier.
W dniu 2010-04-14 17:59, Robert Rędziak pisze:
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100, kamil<kamil@spam.com>  wrote:

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w
stosunku do fabrycznych.

  To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie
  jest twardszy?


Progresja, na pocz±tku jest komfort potem jest twardo jak cholera :)
Amortyzator też musi mieć inne tłumienie dlatego musi być bardzo drogi.

http://www.allegro.pl/item999373869_vw_golf_iv_4_motion_amortyzatory_przod_bilstein_b8.html

Dla porównania:

http://www.allegro.pl/item967878179_bilstein_amortyzatory_przod_vw_golf_iv_octavia.html



Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 18:32:45
Autor: Robert Rędziak
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układu kier.
On Wed, 14 Apr 2010 18:24:20 +0200, Michał <michal_www@onet.pl>
wrote:

Progresja, na pocz±tku jest komfort

 Tak, tak. Zazwyczaj w tych progresywnych sprężynach następuje
 szybkie zblokowanie gę¶ciej ustawionych zwojów (już w zakresie
 napięcia wstępnego) i sprężyna pracuje głównie tward± czę¶ci±.
 Tak naprawdę najczę¶ciej ta miękka czę¶ć sprężyny progresywnej
 spełnia rolę helpera z zawieszeń sportowych.

Amortyzator też musi mieć inne tłumienie dlatego musi być bardzo drogi.

http://www.allegro.pl/item999373869_vw_golf_iv_4_motion_amortyzatory_przod_bilstein_b8.html

 Akurat w Bilsteinie płacisz jeszcze za inne rzeczy. Poza tym 860
 za parkę kolumn to nie jest jaki¶ straszny koszt. Drogi to jest
 Ohlins, Reiger, AVO, Spax...

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-04-15 00:43:20
Autor: Tomasz Pyra
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier.
Robert Rędziak pisze:
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.

 To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie
 jest twardszy?

Po prostu zmniejsza się prze¶wit, ro¶nie szansa dobicia podwoziem, ale utwardzać nic nie trzeba.

Np. opuszczanie auta na gwincie - nic się nie utwardza.

Data: 2010-04-14 16:23:45
Autor: Michał
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.


Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Rozumiem że to jakieś progresywne? Tylko to właśnie tylko 25 mm... a takie firmy tuningowe typu JAMEX dają 35, 40 a nie kiedy 50 i 60 mm :)

Czy Prodrive to takĹĽe inne amortyzatory?


Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 16:05:16
Autor: kamil
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
"Michał" <michal_www@onet.pl> wrote in message news:hq4j5j$edt$1news.onet.pl...


Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Rozumiem że to jakieś progresywne? Tylko to właśnie tylko 25 mm... a takie firmy tuningowe typu JAMEX dają 35, 40 a nie kiedy 50 i 60 mm :)

Czy Prodrive to takĹĽe inne amortyzatory?

Tak, progresywne. Nie wiem jak to wyglada cenowo w porownaniu do zwyklych, ale raczej warte wydania paruset zl wiecej. Czy 25mm to malo zalezy jeszcze, co chcesz zrobic. Jesli auto na glebe do pokazywania na zlotach jest sens 60mm obnizac, ale do jezdzenia na codzien przez zwalniajace pod domem, to juz zaczyna inaczej wygladac. :)




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-14 16:24:22
Autor: Grzegorz Prędki
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości.

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

Data: 2010-04-14 16:03:15
Autor: kamil
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.


"Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message news:4bc5d016$0$17089$65785112news.neostrada.pl...

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości.

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

Wbrew pozorom wcale nie jest duzo twardszy od WRXa. To nie EVO-taczka. :)

Inna sprawa ze pojecie komfortu troche sie zmienia na polskich drogach niestety..



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-14 17:24:33
Autor: Michał
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.

Wbrew pozorom wcale nie jest duzo twardszy od WRXa. To nie EVO-taczka. :)

Inna sprawa ze pojecie komfortu troche sie zmienia na polskich drogach
niestety..


To znaczy? Na polskie drogi chyba im bardziej miękko tym lepiej?


Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 17:03:42
Autor: Michał
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

On pisał "w stosunku".


Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 17:48:51
Autor: Grzegorz Prędki
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.
Michał pisze:

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

On pisał "w stosunku".


No tak. Jest twardo. W stosunku do seryjnego twardo :)

Data: 2010-04-14 20:12:49
Autor: Irokez
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomości news:hq4ctu$rtc$1news.onet.pl...
Witam

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości.

No trochę twardziej miałem jak teraz po powrocie do 'cywila'


Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po tuskowej drodze nie działa na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba jest? Wynika że:

ciach..

żeś nakombinował.
Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a ją rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochową na krzyrzówce z zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło).

Poza tym same plusy jeśli chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej dostaje po dupie a trwałość? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie odczułem zwiększenia trwałości tylko mniej mogę uważać na miskę, ale nadal jest nisko.

Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyĹĽszego ale nie suv bo nie mam tyle kasy.

Pozdrawiam.

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

Data: 2010-04-14 22:59:56
Autor: Marek Józefowski
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier.
W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
[...]
ciach..

że¶ nakombinował.
Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a j±
rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochow± na krzyrzówce z
zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło).

Poza tym same plusy je¶li chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej
dostaje po dupie a trwało¶ć? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie
odczułem zwiększenia trwało¶ci tylko mniej mogę uważać na miskę, ale
nadal jest nisko.

Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam
tyle kasy.
[...oraz przedpi¶ćcy z podw±tku "pseudo-politycznego"...]

Jaasne... tylko po jak± cholerę krospostujesz(-ecie) to na
pl.sci.fizyka?
--
The only difference between a tax man and a taxidermist
is that the taxidermist leaves the skin.   [Mark Twain]

Data: 2010-04-18 22:28:25
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier.


Data: 2010-04-19 08:05:01
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier.


Data: 2010-04-20 09:53:14
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier.

"Marek Józefowski" <marjozef@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
news:hq5ace$q0h$1news.onet.pl...
W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
[...]
> ciach..
>
> że¶ nakombinował.
> Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a j±
> rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochow± na krzyrzówce z
> zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło).
>
> Poza tym same plusy je¶li chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej
> dostaje po dupie a trwało¶ć? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie
> odczułem zwiększenia trwało¶ci tylko mniej mogę uważać na miskę, ale
> nadal jest nisko.
>
> Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam
> tyle kasy.
[...oraz przedpi¶ćcy z podw±tku "pseudo-politycznego"...]

Jaasne... tylko po jak± cholerę krospostujesz(-ecie) to na
pl.sci.fizyka?
-- The only difference between a tax man and a taxidermist
is that the taxidermist leaves the skin.   [Mark Twain]


   Wlasnie, po jaka?

   Czarek

Data: 2010-04-21 04:14:31
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier.

"Marek Józefowski" <marjozef@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
news:hq5ace$q0h$1news.onet.pl...
W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
[...]
> ciach..
>
> że¶ nakombinował.
> Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a j±
> rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochow± na krzyrzówce z
> zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło).
>
> Poza tym same plusy je¶li chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej
> dostaje po dupie a trwało¶ć? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie
> odczułem zwiększenia trwało¶ci tylko mniej mogę uważać na miskę, ale
> nadal jest nisko.
>
> Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam
> tyle kasy.
[...oraz przedpi¶ćcy z podw±tku "pseudo-politycznego"...]

Jaasne... tylko po jak± cholerę krospostujesz(-ecie) to na
pl.sci.fizyka?
-- The only difference between a tax man and a taxidermist
is that the taxidermist leaves the skin.   [Mark Twain]?

Data: 2010-04-15 00:57:18
Autor: Filip KK
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.
W dniu 2010-04-14 14:37, Michał pisze:

Po pierwsze, uprzedza sie ze crosspostujesz!!!

Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po
tuskowej drodze nie działa na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba
jest?

Nie.

Data: 2010-04-16 13:30:01
Autor: .Peeter
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
"Michał" wrote:
Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu kierowniczego?

Golf 3 GTI, rok jazdy na gwintowanym zawieszeniu, bez ĹĽadnych
ograniczeń typu "a tu nie pojadę, bo to, a tam nie pojadę, bo tamto".
Po roku jazdy żadnych problemów z zawieszeniem i układem
kierowniczym, w aucie nic nie zaczęło trzeszczeć, wszystko było OK.
Jedyne straty związane z niskim zawieszeniem to połamana dokładka
przedniego zderzaka i kilka rys na śrubach mocujących przednie
wahacze do wózka i na poprzeczce pod wydechem, mniej więcej
w połowie auta. :-)

Niskie i twarde zawieszenie to imho fajna sprawa, Golfina jeździła
zakręty jak przyklejona, żadnego wychylania się nadwozia, bujania,
pływania itp dziwnych objawów. Gwint + Yokohama Parada daje
pełną satysfakcję z jazdy.

Inna sprawa, że nasze drogi się średnio nadają na takie wynalazki,
moje Toledo teraz jeĹşdzi na seryjnym zawieszeniu (i tak bardzo
twardym) i z jednej strony korci mnie zakup gwintu, z drugiej
szkoda mi trochę tych resztek komfortu. Gdybyśmy mieli dobre,
lub chociaż zadowalające drogi, kupiłybm gwint na pewno.

A, jeszcze jedno. Gwint + rozpĂłrka przednich kielichĂłw to teĹĽ
niezły pomysł. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona