Data: 2010-04-14 14:37:16 | |
Autor: Michał | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier. | |
Witam
Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości. Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po tuskowej drodze nie działa na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba jest? Wynika że: Każda dziura rozkłada nam się na dwa wektory. Jeden taki jak oś poruszania się koła góra - dół, drugi mniej więcej do niego prostopadły. Drążki kierownicze zużywają się gdy działa właśnie ta siła z wektora prostopadłego, mam rację? Przy obniżonym zawieszeniu twardość jest większa, czy siła działająca na drążki jest mniejsza? Zakładając że ktoś nie zmieni amortyzatorów to na pewno bo droga przebyta przez tłok amortyzatora jest mniejsza - mniejsza więc siła tłumienia - większa siła musi iść gdzie indziej - na drążki. Mam rację? A gdy amortyzatory mają odpowiednią siłę tłumienia? Wtedy nie ma większego zużycia? A co z wahaczami? Co ze stabilizatorami? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-14 05:47:53 | |
Autor: tadek | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i ukła du kier. | |
On 14 Kwi, 14:37, Michał <michal_...@onet.pl> wrote:
Witam |
|
Data: 2010-04-14 05:50:58 | |
Autor: tadek | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i ukła du kier. | |
On 14 Kwi, 14:37, Michał <michal_...@onet.pl> wrote:
Witam jad±ce poproponuję jeĽdzić tylko po "kaczorowych" drogach tylko obawiam się że te drogi objechałby¶ rowerem w jedno popołudnie |
|
Data: 2010-04-14 14:57:25 | |
Autor: Michał | |
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier. | |
proponuję jeĽdzić tylko po "kaczorowych" drogach tylko obawiam się że Na jedno wychodzi: komunistyczne (tfu) państwowe drogi... Ale nie dawno PO awansowało (przypadkowo, lub dlatego tusek albo jego kolega, albo kto¶ kto go opłaca zablokował klapki w samolocie naciskaj±c przycisk pod swoim biurkiem), dlatego piszę tuskowej bo teraz polska bardziej tuskowa niż tydzień temu niestety. Ale wróćmy do tematu... Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-14 15:01:43 | |
Autor: Cavallino | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier. | |
Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hq4e3m$udh$1news.onet.pl...
Lecz się człowieku. Szkoda że nie umiecie zachować powagi chwili tak jak wasza konkurencja - wydawało się że może być milej w tym kraju, ale nie - pisiorstwo zaczyna po swojemu. |
|
Data: 2010-04-14 15:05:01 | |
Autor: Michał | |
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier. | |
Lecz się człowieku. Spokojnie. NIE POPIERAM żadnej partii skrajnie komunistycznej jak± z pewno¶ci± jest PiS i PO. Pasuje? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-14 15:10:51 | |
Autor: Cavallino | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier. | |
Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hq4ehv$pu$1news.onet.pl...
Lecz się człowieku. Dżisus. Jakie odstrzegasz w PO cechy partii komunistycznej? Może poza obowi±zkowym kultem wodza (ale to nie nasz problem, tylko ich)? |
|
Data: 2010-04-14 15:16:53 | |
Autor: Michał | |
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier. | |
Wysokie podatki, miliardy urzędników (z ich działalno¶ci widać że najlepiej to oni by woleli żeby kraj miał 20 milionów obywateli a z zagranicy przyjeżdżali do nas ludzie do pracy w urzędach - najlepiej ze 100 milinów ludzi którzy byliby opłacani z zaci±gania coraz większego długu publicznego), przymus ZUS, cenzura w internecie (np ten post to dla tuska pornografia i pedofilia z któr± chce walczyć) i wiele innych. |
|
Data: 2010-04-14 15:31:54 | |
Autor: Cavallino | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier. | |
Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hq4f87$3ch$1news.onet.pl...
> Rozumiem, że to wszystko jest programem tejże partii i przez nich zostało wprowadzone/jest ich win±? Ale jest i ¶wiatełko na przyszło¶ć - teraz będzie łatwiej to zmienić i nie będzie tłumaczenia, że chc± ale nie mog±. |
|
Data: 2010-04-17 11:55:49 | |
Autor: Bhastek | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układu kier. | |
|
|
Data: 2010-04-17 12:32:44 | |
Autor: Wlodzimierz Zabotynski | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier. | |
|
|
Data: 2010-04-17 12:36:19 | |
Autor: J.F. | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układu kier. | |
|
|
Data: 2010-04-14 15:41:06 | |
Autor: Borys Pogoreło | |
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier. | |
Dnia Wed, 14 Apr 2010 15:16:53 +0200, Michał napisał(a):
[bełkot] Spieprzaj z powrotem na psp. Tu jest grupa o samochodach, a nie o polityce. -- Borys Pogoreło borys(#)leszno,edu,pl |
|
Data: 2010-04-14 16:42:32 | |
Autor: the_foe | |
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier. | |
W dniu 2010-04-14 15:05, Michał pisze:
LOL proklerykalni komunisci i komuni¶ci liberałowie? Towarzysz Lenin się przewraca w mauzoleum -- the_foe |
|
Data: 2010-04-14 16:56:54 | |
Autor: Michał | |
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier. | |
Spokojnie. NIE POPIERAM żadnej partii skrajnie komunistycznej jak± zLOL S±dzę że za jego czasów podatki były niższe niż dzi¶. Podobnie jak za czasów "liberała" (w porównaniu do Tuska i Kaczyńskiego) Adolfa Hitlera. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-14 18:48:23 | |
Autor: the_foe | |
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier. | |
W dniu 2010-04-14 16:56, Michał pisze:
Nie wiesz o czym mówisz. Za Lenina (procz krotkiego pkresu NEP) i za Hitlera gospodarka była planowa. Podatki wowczas nie sa dla panstwa niezbedne bo swoj haracz pobierze albo w nademisji pieniadza albo ograniczajac place. -- the_foe |
|
Data: 2010-04-14 19:15:55 | |
Autor: Michał | |
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier. | |
Nie wiesz o czym mówisz. Za Lenina (procz krotkiego pkresu NEP) i za Teraz też jest bardzo planowa i na wszystko trzeba zgody i koncesje i pozwolenia (tfu) urzędasów. Niemcy za Hitlera nie miały niskich podatków, nademisja pieni±dza występuje i dzi¶. Tylko Niemcy za Hitlera prowadzili wojnę a Polacy za jego młodszego Tuska nie maj± z nic wysokich podatków itp... no chyba że teraz jest jaka¶ ekspansja Polski a ja o niczym nie wiem? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-14 18:09:23 | |
Autor: to | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układu kier. | |
Michał wrote:
Teraz teĹĽ jest bardzo planowa i na wszystko trzeba zgody i koncesje i Czy Wy tam, w UPR, nie macie jakiegoĹ› medyka? ;) -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-16 11:33:05 | |
Autor: J.F. | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier. | |
On Wed, 14 Apr 2010 18:48:23 +0200, the_foe wrote:
W dniu 2010-04-14 16:56, Michał pisze: W komunizmie podatki nie sa potrzebne, bo panstwo zawlaszczylo srodki produkcji. Potrzebne sa domiary, milicja, ormo i rewolucyjna czujnosc, zeby im kapitalizm nie wyrosl od poczatku. A pieniadze mozna dodrukowac Za wczesnego Hitlera ustroj byl jednak kapitalistyczny, a kanclerz uzdrowil sutuacje ekonomiczna - dzieki robotom publicznym .. J. |
|
Data: 2010-04-14 14:55:16 | |
Autor: krzysiek82 | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier. | |
Michał pisze:
Witam Golf 3 ok 90tyś przelotu po polskich drogach, na glebie, nic się nie działo, oczywiście teoretycznie nic, bo buda na pewno cierpiała na tym, wszelkie zgrzewy itp itd. Natomiast w zawieszeniu nie musiałem nic robić poza wymianą sworzni wahacza po kupnie auta. Podstawa to nauczyć się jeździć a nie tłuc jak szalony i nie zwracać uwagi na wyrwy na drodze. Obniżenie nie zawsze równa się usztywnienie. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-04-14 14:55:47 | |
Autor: Katanka | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier. | |
Michał wrote:
Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po Co za Tusko-fobia na tej grupie. Nie pojmuję! -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl |
|
Data: 2010-04-14 15:20:10 | |
Autor: kamil | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier. | |
"Michał" <michal_www@onet.pl> wrote in message news:hq4ctu$rtc$1news.onet.pl... Witam Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-14 15:59:24 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układu kier. | |
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote: Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych. To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie jest twardszy? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-04-14 18:24:20 | |
Autor: Michał | |
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier. | |
W dniu 2010-04-14 17:59, Robert Rędziak pisze:
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.] Progresja, na pocz±tku jest komfort potem jest twardo jak cholera :) Amortyzator też musi mieć inne tłumienie dlatego musi być bardzo drogi. http://www.allegro.pl/item999373869_vw_golf_iv_4_motion_amortyzatory_przod_bilstein_b8.html Dla porównania: http://www.allegro.pl/item967878179_bilstein_amortyzatory_przod_vw_golf_iv_octavia.html Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-14 18:32:45 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układu kier. | |
On Wed, 14 Apr 2010 18:24:20 +0200, Michał <michal_www@onet.pl>
wrote: Progresja, na pocz±tku jest komfort Tak, tak. Zazwyczaj w tych progresywnych sprężynach następuje szybkie zblokowanie gę¶ciej ustawionych zwojów (już w zakresie napięcia wstępnego) i sprężyna pracuje głównie tward± czę¶ci±. Tak naprawdę najczę¶ciej ta miękka czę¶ć sprężyny progresywnej spełnia rolę helpera z zawieszeń sportowych. Amortyzator też musi mieć inne tłumienie dlatego musi być bardzo drogi. Akurat w Bilsteinie płacisz jeszcze za inne rzeczy. Poza tym 860 za parkę kolumn to nie jest jaki¶ straszny koszt. Drogi to jest Ohlins, Reiger, AVO, Spax... r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-04-15 00:43:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier. | |
Robert Rędziak pisze:
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.] Po prostu zmniejsza się prze¶wit, ro¶nie szansa dobicia podwoziem, ale utwardzać nic nie trzeba. Np. opuszczanie auta na gwincie - nic się nie utwardza. |
|
Data: 2010-04-14 16:23:45 | |
Autor: Michał | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier. | |
Rozumiem że to jakieś progresywne? Tylko to właśnie tylko 25 mm... a takie firmy tuningowe typu JAMEX dają 35, 40 a nie kiedy 50 i 60 mm :) Czy Prodrive to także inne amortyzatory? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-14 16:05:16 | |
Autor: kamil | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier. | |
"Michał" <michal_www@onet.pl> wrote in message news:hq4j5j$edt$1news.onet.pl...
Tak, progresywne. Nie wiem jak to wyglada cenowo w porownaniu do zwyklych, ale raczej warte wydania paruset zl wiecej. Czy 25mm to malo zalezy jeszcze, co chcesz zrobic. Jesli auto na glebe do pokazywania na zlotach jest sens 60mm obnizac, ale do jezdzenia na codzien przez zwalniajace pod domem, to juz zaczyna inaczej wygladac. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-14 16:24:22 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier. | |
Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości. Komfort w STI? Dobre :) |
|
Data: 2010-04-14 16:03:15 | |
Autor: kamil | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier. | |
"Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message news:4bc5d016$0$17089$65785112news.neostrada.pl...
Wbrew pozorom wcale nie jest duzo twardszy od WRXa. To nie EVO-taczka. :) Inna sprawa ze pojecie komfortu troche sie zmienia na polskich drogach niestety.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-14 17:24:33 | |
Autor: Michał | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier. | |
To znaczy? Na polskie drogi chyba im bardziej miękko tym lepiej? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-14 17:03:42 | |
Autor: Michał | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier. | |
On pisał "w stosunku". Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-14 17:48:51 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier. | |
Michał pisze:
No tak. Jest twardo. W stosunku do seryjnego twardo :) |
|
Data: 2010-04-14 20:12:49 | |
Autor: Irokez | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier. | |
Użytkownik "Michał" <michal_www@onet.pl> napisał w wiadomości news:hq4ctu$rtc$1news.onet.pl...
Witam No trochę twardziej miałem jak teraz po powrocie do 'cywila' Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po tuskowej drodze nie działa na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba jest? Wynika że:ciach.. żeś nakombinował. Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a ją rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochową na krzyrzówce z zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło). Poza tym same plusy jeśli chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej dostaje po dupie a trwałość? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie odczułem zwiększenia trwałości tylko mniej mogę uważać na miskę, ale nadal jest nisko. Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam tyle kasy. Pozdrawiam. -- Irokez AR 156 2.4JTD |
|
Data: 2010-04-14 22:59:56 | |
Autor: Marek Józefowski | |
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier. | |
W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
[...] ciach..[...oraz przedpi¶ćcy z podw±tku "pseudo-politycznego"...] Jaasne... tylko po jak± cholerę krospostujesz(-ecie) to na pl.sci.fizyka? -- The only difference between a tax man and a taxidermist is that the taxidermist leaves the skin. [Mark Twain] |
|
Data: 2010-04-18 22:28:25 | |
Autor: Wlodzimierz Zabotynski | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier. | |
|
|
Data: 2010-04-19 08:05:01 | |
Autor: Wlodzimierz Zabotynski | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier. | |
|
|
Data: 2010-04-20 09:53:14 | |
Autor: Wlodzimierz Zabotynski | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier. | |
"Marek Józefowski" <marjozef@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hq5ace$q0h$1news.onet.pl... W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze: Wlasnie, po jaka? Czarek |
|
Data: 2010-04-21 04:14:31 | |
Autor: Wlodzimierz Zabotynski | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układ u kier. | |
"Marek Józefowski" <marjozef@poczta.onet.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hq5ace$q0h$1news.onet.pl... W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze: |
|
Data: 2010-04-15 00:57:18 | |
Autor: Filip KK | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier. | |
W dniu 2010-04-14 14:37, Michał pisze:
Po pierwsze, uprzedza sie ze crosspostujesz!!! Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po Nie. |
|
Data: 2010-04-16 13:30:01 | |
Autor: .Peeter | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier. | |
"Michał" wrote:
Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu kierowniczego? Golf 3 GTI, rok jazdy na gwintowanym zawieszeniu, bez żadnych ograniczeń typu "a tu nie pojadę, bo to, a tam nie pojadę, bo tamto". Po roku jazdy żadnych problemów z zawieszeniem i układem kierowniczym, w aucie nic nie zaczęło trzeszczeć, wszystko było OK. Jedyne straty związane z niskim zawieszeniem to połamana dokładka przedniego zderzaka i kilka rys na śrubach mocujących przednie wahacze do wózka i na poprzeczce pod wydechem, mniej więcej w połowie auta. :-) Niskie i twarde zawieszenie to imho fajna sprawa, Golfina jeździła zakręty jak przyklejona, żadnego wychylania się nadwozia, bujania, pływania itp dziwnych objawów. Gwint + Yokohama Parada daje pełną satysfakcję z jazdy. Inna sprawa, że nasze drogi się średnio nadają na takie wynalazki, moje Toledo teraz jeździ na seryjnym zawieszeniu (i tak bardzo twardym) i z jednej strony korci mnie zakup gwintu, z drugiej szkoda mi trochę tych resztek komfortu. Gdybyśmy mieli dobre, lub chociaż zadowalające drogi, kupiłybm gwint na pewno. A, jeszcze jedno. Gwint + rozpórka przednich kielichów to też niezły pomysł. :-) Pozdrawiam ..Peeter |