Data: 2010-04-14 15:20:10 | |
Autor: kamil | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier. | |
"Michał" <michal_www@onet.pl> wrote in message news:hq4ctu$rtc$1news.onet.pl... Witam Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-14 15:59:24 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układu kier. | |
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote: Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych. To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie jest twardszy? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-04-14 18:24:20 | |
Autor: Michał | |
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier. | |
W dniu 2010-04-14 17:59, Robert Rędziak pisze:
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.] Progresja, na pocz±tku jest komfort potem jest twardo jak cholera :) Amortyzator też musi mieć inne tłumienie dlatego musi być bardzo drogi. http://www.allegro.pl/item999373869_vw_golf_iv_4_motion_amortyzatory_przod_bilstein_b8.html Dla porównania: http://www.allegro.pl/item967878179_bilstein_amortyzatory_przod_vw_golf_iv_octavia.html Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-14 18:32:45 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układu kier. | |
On Wed, 14 Apr 2010 18:24:20 +0200, Michał <michal_www@onet.pl>
wrote: Progresja, na pocz±tku jest komfort Tak, tak. Zazwyczaj w tych progresywnych sprężynach następuje szybkie zblokowanie gę¶ciej ustawionych zwojów (już w zakresie napięcia wstępnego) i sprężyna pracuje głównie tward± czę¶ci±. Tak naprawdę najczę¶ciej ta miękka czę¶ć sprężyny progresywnej spełnia rolę helpera z zawieszeń sportowych. Amortyzator też musi mieć inne tłumienie dlatego musi być bardzo drogi. Akurat w Bilsteinie płacisz jeszcze za inne rzeczy. Poza tym 860 za parkę kolumn to nie jest jaki¶ straszny koszt. Drogi to jest Ohlins, Reiger, AVO, Spax... r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-04-15 00:43:20 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier. | |
Robert Rędziak pisze:
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.] Po prostu zmniejsza się prze¶wit, ro¶nie szansa dobicia podwoziem, ale utwardzać nic nie trzeba. Np. opuszczanie auta na gwincie - nic się nie utwardza. |
|
Data: 2010-04-14 16:23:45 | |
Autor: Michał | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier. | |
Rozumiem że to jakieś progresywne? Tylko to właśnie tylko 25 mm... a takie firmy tuningowe typu JAMEX dają 35, 40 a nie kiedy 50 i 60 mm :) Czy Prodrive to także inne amortyzatory? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-14 16:05:16 | |
Autor: kamil | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier. | |
"Michał" <michal_www@onet.pl> wrote in message news:hq4j5j$edt$1news.onet.pl...
Tak, progresywne. Nie wiem jak to wyglada cenowo w porownaniu do zwyklych, ale raczej warte wydania paruset zl wiecej. Czy 25mm to malo zalezy jeszcze, co chcesz zrobic. Jesli auto na glebe do pokazywania na zlotach jest sens 60mm obnizac, ale do jezdzenia na codzien przez zwalniajace pod domem, to juz zaczyna inaczej wygladac. :) Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-14 16:24:22 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier. | |
Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości. Komfort w STI? Dobre :) |
|
Data: 2010-04-14 16:03:15 | |
Autor: kamil | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier. | |
"Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message news:4bc5d016$0$17089$65785112news.neostrada.pl...
Wbrew pozorom wcale nie jest duzo twardszy od WRXa. To nie EVO-taczka. :) Inna sprawa ze pojecie komfortu troche sie zmienia na polskich drogach niestety.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2010-04-14 17:24:33 | |
Autor: Michał | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier. | |
To znaczy? Na polskie drogi chyba im bardziej miękko tym lepiej? Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-14 17:03:42 | |
Autor: Michał | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier. | |
On pisał "w stosunku". Pozdrawiam |
|
Data: 2010-04-14 17:48:51 | |
Autor: Grzegorz Prędki | |
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier. | |
Michał pisze:
No tak. Jest twardo. W stosunku do seryjnego twardo :) |
|