Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ObniĹĽone zawieszenie a jego trwaĹ‚ość i ukĹ‚adu kier.

Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.

Data: 2010-04-14 15:20:10
Autor: kamil
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.


"Michał" <michal_www@onet.pl> wrote in message news:hq4ctu$rtc$1news.onet.pl...
Witam

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości.

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-14 15:59:24
Autor: Robert Rędziak
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układu kier.
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.

 To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie
 jest twardszy?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-04-14 18:24:20
Autor: Michał
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier.
W dniu 2010-04-14 17:59, Robert Rędziak pisze:
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100, kamil<kamil@spam.com>  wrote:

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w
stosunku do fabrycznych.

  To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie
  jest twardszy?


Progresja, na pocz±tku jest komfort potem jest twardo jak cholera :)
Amortyzator też musi mieć inne tłumienie dlatego musi być bardzo drogi.

http://www.allegro.pl/item999373869_vw_golf_iv_4_motion_amortyzatory_przod_bilstein_b8.html

Dla porównania:

http://www.allegro.pl/item967878179_bilstein_amortyzatory_przod_vw_golf_iv_octavia.html



Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 18:32:45
Autor: Robert Rędziak
Obniżone zawieszenie a jego trwało¶ć i układu kier.
On Wed, 14 Apr 2010 18:24:20 +0200, Michał <michal_www@onet.pl>
wrote:

Progresja, na pocz±tku jest komfort

 Tak, tak. Zazwyczaj w tych progresywnych sprężynach następuje
 szybkie zblokowanie gę¶ciej ustawionych zwojów (już w zakresie
 napięcia wstępnego) i sprężyna pracuje głównie tward± czę¶ci±.
 Tak naprawdę najczę¶ciej ta miękka czę¶ć sprężyny progresywnej
 spełnia rolę helpera z zawieszeń sportowych.

Amortyzator też musi mieć inne tłumienie dlatego musi być bardzo drogi.

http://www.allegro.pl/item999373869_vw_golf_iv_4_motion_amortyzatory_przod_bilstein_b8.html

 Akurat w Bilsteinie płacisz jeszcze za inne rzeczy. Poza tym 860
 za parkę kolumn to nie jest jaki¶ straszny koszt. Drogi to jest
 Ohlins, Reiger, AVO, Spax...

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-04-15 00:43:20
Autor: Tomasz Pyra
Obniżone zawieszenie a jego trwał o¶ć i układu kier.
Robert Rędziak pisze:
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100, kamil <kamil@spam.com> wrote:

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.

 To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie
 jest twardszy?

Po prostu zmniejsza się prze¶wit, ro¶nie szansa dobicia podwoziem, ale utwardzać nic nie trzeba.

Np. opuszczanie auta na gwincie - nic się nie utwardza.

Data: 2010-04-14 16:23:45
Autor: Michał
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.


Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Rozumiem że to jakieś progresywne? Tylko to właśnie tylko 25 mm... a takie firmy tuningowe typu JAMEX dają 35, 40 a nie kiedy 50 i 60 mm :)

Czy Prodrive to takĹĽe inne amortyzatory?


Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 16:05:16
Autor: kamil
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
"Michał" <michal_www@onet.pl> wrote in message news:hq4j5j$edt$1news.onet.pl...


Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Rozumiem że to jakieś progresywne? Tylko to właśnie tylko 25 mm... a takie firmy tuningowe typu JAMEX dają 35, 40 a nie kiedy 50 i 60 mm :)

Czy Prodrive to takĹĽe inne amortyzatory?

Tak, progresywne. Nie wiem jak to wyglada cenowo w porownaniu do zwyklych, ale raczej warte wydania paruset zl wiecej. Czy 25mm to malo zalezy jeszcze, co chcesz zrobic. Jesli auto na glebe do pokazywania na zlotach jest sens 60mm obnizac, ale do jezdzenia na codzien przez zwalniajace pod domem, to juz zaczyna inaczej wygladac. :)




Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-14 16:24:22
Autor: Grzegorz Prędki
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości.

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

Data: 2010-04-14 16:03:15
Autor: kamil
Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.


"Grzegorz Prędki" <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com> wrote in message news:4bc5d016$0$17089$65785112news.neostrada.pl...

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości.

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

Wbrew pozorom wcale nie jest duzo twardszy od WRXa. To nie EVO-taczka. :)

Inna sprawa ze pojecie komfortu troche sie zmienia na polskich drogach niestety..



Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-14 17:24:33
Autor: Michał
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.

Wbrew pozorom wcale nie jest duzo twardszy od WRXa. To nie EVO-taczka. :)

Inna sprawa ze pojecie komfortu troche sie zmienia na polskich drogach
niestety..


To znaczy? Na polskie drogi chyba im bardziej miękko tym lepiej?


Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 17:03:42
Autor: Michał
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

On pisał "w stosunku".


Pozdrawiam

Data: 2010-04-14 17:48:51
Autor: Grzegorz Prędki
Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.
Michał pisze:

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

On pisał "w stosunku".


No tak. Jest twardo. W stosunku do seryjnego twardo :)

Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona