ObowiÄ…zek wymeldowania

Data: 2014-08-31 00:42:03
Autor: PlaMa
ObowiÄ…zek wymeldowania
Wymeldowałem się z dotychczasowego miejsca zamieszkania (meldunek
stały), dostałem pisemko w urzędzie, że MUSZĘ w ciągu 3mc wymienić swoje
dokumenty... wkurza mnie to trochę bo mój DO jest ważny raptem jeszcze
rok (chyba wrzesień 2015) no i chodzą plotki o nowym wzorze DO bez
adresu. Jest jakaś opcja, żeby olać ten wymóg zmiany dokumentów nie
narażając się na jakieś kary?

Data: 2014-08-31 07:01:25
Autor: Robert Tomasik
ObowiÄ…zek wymeldowania
Użytkownik "PlaMa" <mariush.p-usunto@wp.pl> napisał w wiadomości news:54025341$0$2238$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jak nie masz aktualnie żadnego zameldowania, to dostaniesz dowód bez zmeldowania już teraz.

Data: 2014-08-31 09:06:15
Autor: Liwiusz
ObowiÄ…zek wymeldowania
W dniu 2014-08-31 00:42, PlaMa pisze:
[...]

Nałożenie kary bardzo wątpliwe, ale skąd niechęć do wymiany dowodu? Przecież jest bezpłatna.

--
Liwiusz

Data: 2014-08-31 10:58:06
Autor: Maciek
ObowiÄ…zek wymeldowania
W dniu 2014-08-31 o 09:06, Liwiusz pisze:
Nałożenie kary bardzo wątpliwe, ale skąd niechęć do wymiany dowodu? Przecież jest bezpłatna.
A zdjęcia do dowodu to się znajduje na ulicy? Poza tym już sam czas to
pieniÄ…dz :-)

Maciek

Data: 2014-08-31 11:53:08
Autor: witek
ObowiÄ…zek wymeldowania
Maciek wrote:
[...]

zdjecia zwykle sÄ… po 50 gr albo taniej.  wystarczy zwykly telefon z aparatem.

Data: 2014-09-01 00:01:01
Autor: Robert Tomasik
ObowiÄ…zek wymeldowania
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ltvjtk$jbc$3dont-email.me...
Maciek wrote:
[...]

Oj! Coś chyba niezbyt mądrze piszesz. Po pierwsze zdjęcie musi spełniać parametry i raczej telefonem sie go nie da zrobić. Oczywiście można na jednej odbitce 9 x 13 wydrukować wymagane fotki, ale musisz mieć pierwotny plik od fotografa albo jakiegoś profesjonalisty. Czasem taniej na miejscu za 20 złotych zrobić, niż tracić czas i ganiać po mieście.

Data: 2014-09-01 05:52:40
Autor: W
Obowi±zek wymeldowania
Robert Tomasik wystuka³, co nastêpuje:

U¿ytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:ltvjtk$jbc$3dont-email.me...
Maciek wrote:
W dniu 2014-08-31 o 09:06, Liwiusz pisze:
Na³o¿enie kary bardzo w±tpliwe, ale sk±d niechêæ do wymiany dowodu?
Przecie¿ jest bezp³atna.
A zdjêcia do dowodu to siê znajduje na ulicy? Poza tym ju¿ sam czas
to pieni±dz :-)

zdjecia zwykle s± po 50 gr albo taniej.  wystarczy zwykly telefon z aparatem.

Oj! Co¶ chyba niezbyt m±drze piszesz. Po pierwsze zdjêcie musi spe³niaæ
parametry i raczej telefonem sie go nie da zrobiæ.

Jakie? Bo poza wymiarami odbitki i tego co i jak ma byæ na zdjêciu (profil, ucho, etc. ; chocia¿ teraz bêdzie chyba inaczej) to tak trochê bijesz trwogê 'bo bozia ukara bo nie pog³ogos³awione przez prawdziwego Fotografa a jego piksele s± lepsiejsze'...

Data: 2014-09-01 20:43:19
Autor: animka
ObowiÄ…zek wymeldowania
Robert Tomasik wystukał, co następuje:

Maciek wrote:
[...]

Jakie? Bo poza wymiarami odbitki i tego co i jak ma być na zdjęciu (profil,
ucho, etc. ; chociaż teraz będzie chyba inaczej) to tak trochę bijesz trwogę
'bo bozia ukara bo nie pogłogosławione przez prawdziwego Fotografa a jego
piksele sÄ… lepsiejsze'...

I tak do dowodu skanują potem zdjęcie i z kolorowego w dowodzie osobistym jest w odcieniach szarości.
Szkoda pieniędzy ba fotografa.
Zeskanowałam sobie ze 20x kolorowe zdjęcie (takie same co do dowodu), wydrukowałam na papierze foto no i mam w zapasie.
Różnicy żadnej w jakości zdjęcia nie ma.

--
animka

Data: 2014-09-01 10:43:54
Autor: Gotfryd Smolik news
ObowiÄ…zek wymeldowania
On Mon, 1 Sep 2014, Robert Tomasik wrote:

Po pierwsze zdjêcie musi spe³niaæ
parametry i raczej telefonem sie go nie da zrobiæ.

  Kwalifikacja tych "parametrów" raczej nie zale¿y od aparatu, a od
o¶wietlenia. Potrzebna rozdzielczo¶æ jest, jak na dzisiejsze czasy,
nik³a. Pozostaje kwestia zlokalizowania miejsca w którym jest
"dobre ¶wiat³o" (wcale niekoniecznie mocne).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-01 18:54:20
Autor: the_foe
ObowiÄ…zek wymeldowania
W dniu 2014-08-31 10:58, Maciek pisze:
[...]

e-urzedy ku...wa... ja nie rozumiem, czemu nie mogę maila napisać do biurwy, załączyć zdjęcie z adnotacją: reszta bez zmian ?

--
@foe_pl

Data: 2014-09-02 12:15:06
Autor: Gotfryd Smolik news
ObowiÄ…zek wymeldowania
On Mon, 1 Sep 2014, the_foe wrote:

e-urzedy ku...wa... ja nie rozumiem, czemu nie mogê maila napisaæ do biurwy,
za³±czyæ zdjêcie z adnotacj±: reszta bez zmian ?

  Pewnie dlatego, ¿e z u¿yciem programu do morfingu móg³by¶ za pomoc±
piêciu zmian dowodu staæ siê "innym cz³owiekiem" ni¿ fizycznie :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-08-31 11:12:03
Autor: PlaMa
ObowiÄ…zek wymeldowania
[...]

hmm... jak mi poprzedni stracił ważność to musiałem płacić... chyba O_o ...

Trochę koi to moje nerwy, przy czym muszę się z tego powodu wybrać w
200km podróż, której nie planowałem :/

Data: 2014-08-31 11:16:33
Autor: PlaMa
ObowiÄ…zek wymeldowania
W dniu 2014-08-31 o 11:12, PlaMa pisze:

[...]

a co z innymi dokumentami? PJ itd itp?

Data: 2014-08-31 11:54:12
Autor: witek
ObowiÄ…zek wymeldowania
PlaMa wrote:
[...]

ja jezdze na niewymienionym i ostatnio policjant przy wypisywaniu mandatu :) nie miał zastrzeżeń.

Data: 2014-08-31 12:20:29
Autor: Liwiusz
ObowiÄ…zek wymeldowania
W dniu 2014-08-31 11:12, PlaMa pisze:
[...]

Widzę na grupie, że meldowałeś się ostatnio w maju, więc na pewno wówczas nie płaciłeś :)

--
Liwiusz

Data: 2014-08-31 12:34:03
Autor: PlaMa
ObowiÄ…zek wymeldowania
W dniu 2014-08-31 o 12:20, Liwiusz pisze:

[...]

wtedy tylko teoretyzowałem :)

Data: 2014-08-31 13:01:25
Autor: Kris
Obowi±zek wymeldowania
W dniu niedziela, 31 sierpnia 2014 11:12:03 UTC+2 u¿ytkownik PlaMa napisa³:

Trochê koi to moje nerwy, przy czym muszê siê z tego powodu wybraæ w
200km podró¿, której nie planowa³em :/
A nie mo¿esz wymieniæ tam gdzie jeste¶ aktualnie?

Data: 2014-08-31 22:19:16
Autor: PlaMa
Obowi±zek wymeldowania
W dniu 2014-08-31 o 22:01, Kris pisze:

Trochê koi to moje nerwy, przy czym muszê siê z tego powodu wybraæ w
200km podró¿, której nie planowa³em :/
A nie mo¿esz wymieniæ tam gdzie jeste¶ aktualnie?

mo¿na tak? Bo przemeldowa³em siê do miejsca oddalonego 200km ode mnie w
tej chwili :)

Data: 2014-08-31 22:22:42
Autor: Liwiusz
ObowiÄ…zek wymeldowania
W dniu 2014-08-31 22:19, PlaMa pisze:
W dniu 2014-08-31 o 22:01, Kris pisze:

Trochę koi to moje nerwy, przy czym muszę się z tego powodu wybrać w
200km podróż, której nie planowałem :/
A nie możesz wymienić tam gdzie jesteś aktualnie?

można tak?

Najbardziej aktualną informację dostaniesz w urzędzie ;)

Bo przemeldowałem się do miejsca oddalonego 200km ode mnie w
tej chwili :)

A czemuż tak daleko się zameldowałeś, to niepraktyczne :)

--
Liwiusz

Data: 2014-09-01 18:52:05
Autor: the_foe
ObowiÄ…zek wymeldowania
[...]

ja nie ma DO od 4 lat. Legitymuje sie paszportem. Chyba jednak bede musiał sobie nowy DO zrobic, bo paszport sie konczy a nowego bez DO nie wyrobią chyba...

--
@foe_pl

ObowiÄ…zek wymeldowania