Obowi膮zkowe kamery w samochodach

Data: 2011-05-30 15:28:55
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
Witam,

tak se ogl膮dam program o tym, jak ci臋偶ko ustali膰 przebiegi wypadk贸w.
I my艣l臋 sobie, 偶e powinny zosta膰 prawnie wprowadzone kamery, takie jak w
pojazdach do egzamin贸w prawa jazdy. Gdyby ka偶de auto mia艂o taki sprz臋t,
by艂oby o wiele przyjemniej na drogach.

Co o tym my艣licie?

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Niech 偶adne nieprzyzwoite s艂owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, kt贸re mo偶e budowa膰, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios艂o b艂ogos艂awie艅stwo tym, kt贸rzy go s艂uchaj膮. (Ef 4,29)

Data: 2011-05-30 09:17:35
Autor: witek
On 5/30/2011 8:28 AM, Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
[...]

S艂usznie.
Obowi膮zkowo.
Sprawdzane podczas przegl膮d贸w i przez policjant贸w w trakcie kontroli czy dzia艂aj膮 i nagrywaj膮.
mandat za brak w艂膮czonej kamery.
Oczywiscie koncesje i licencje na sprzeda偶.

Chcesz to sobie kup, zamontuj i juz. Po co ci do tego prawo?

Data: 2011-05-30 18:04:14
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 30.05.2011 16:17, witek pisze:

Chcesz to sobie kup, zamontuj i juz. Po co ci do tego prawo?

Mi po nic (pomijaj膮c, 偶e by艂oby taniej). Ale np. potr膮cony pieszy dzi臋ki
temu w艂a艣ciwie zostanie oszacowany.

Ja ju偶 od dawna o takim czym艣 marz臋, ale nieseryjne s膮 i na razie za
du偶o kosztuj膮 :(

Data: 2011-05-30 18:52:11
Autor: qwerty
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
U偶ytkownik "Przemys艂aw Adam 艢miejek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:is0f5u$3i1$3@news.onet.pl...
Ja ju偶 od dawna o takim czym艣 marz臋, ale nieseryjne s膮 i na razie za
du偶o kosztuj膮 :(

Bzdury. Kup pierwszy lepszy aparat.

Data: 2011-05-31 08:52:10
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 30.05.2011 18:52, qwerty pisze:
U偶ytkownik "Przemys艂aw Adam 艢miejek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
Ja ju偶 od dawna o takim czym艣 marz臋, ale nieseryjne s膮 i na razie za
du偶o kosztuj膮 :(

Bzdury. Kup pierwszy lepszy aparat.

Na z臋by? Bo taki system w wersji uproszczonej kosztuje oko艂o 2000z艂, a w
pe艂nej zapewne du偶o dro偶ej niestety. Wi臋c zanim bedziesz rzuca艂 bzdurami
nast臋pnym razem, przygotuj sobie jakie艣 wsparcie z odsy艂aczem do taniej
wersji.

Data: 2011-05-31 16:10:29
Autor: qwerty
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
U偶ytkownik "Przemys艂aw Adam 艢miejek"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:is236q$kt8$2@news.onet.pl...
[...]

A co za problem zamocowa膰 do zag艂贸wka pasa偶era?

Data: 2011-05-31 20:45:02
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 31.05.2011 16:10, qwerty pisze:
[...]

Co zamocowa膰? Jak zamocowa膰?

Data: 2011-05-31 10:02:16
Autor: mvoicem
(30.05.2011 18:04), Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
[...]

Obowi膮zkowe kosztowa艂yby o wiele wi臋cej.

Popatrz na ceny kas fiskalnych w taks贸wkach.

p. m.

Data: 2011-05-31 08:54:06
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 31.05.2011 10:02, mvoicem pisze:
Obowi膮zkowe kosztowa艂yby o wiele wi臋cej.

Nie. By艂oby montowane seryjnie w fabryce, tak jak obowi膮zkowy ABS czy
obowi膮zkowe pasy.

Popatrz na ceny kas fiskalnych w taks贸wkach.

Akurat nie znam cen, ale to nie s膮 obowi膮zkowe w samochodach, tylko
,,specjalistyczne dla chc膮cych'' (chcacych by膰 taks贸wkarzami). W艂a艣nie
tak jak teraz system nagrywania. Specjalistyczny dla chc膮cych.

Data: 2011-05-31 12:21:25
Autor: mvoicem
(31.05.2011 08:54), Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
W dniu 31.05.2011 10:02, mvoicem pisze:
Obowi膮zkowe kosztowa艂yby o wiele wi臋cej.

Nie. By艂oby montowane seryjnie w fabryce, tak jak obowi膮zkowy ABS czy
obowi膮zkowe pasy.

Tyle 偶e teraz mo偶esz sobie wybra膰 kamerk臋 jak膮 chcesz. Albo od jakiego艣
Wiod膮cego Producenta, albo chi艅ski szajs. Lepsz膮 lub gorsz膮.

Jak ci wyjdzie Ustawa i Rozporz膮dzenie, to b臋dzie okre艣la膰 minimalne
wymagania, cz臋艣ciowo niepotrzebne (patrz kasy fiskalne w taks贸wkach),
kt贸re same w sobie podbij膮 cen臋.

Obowi膮zkowo艣膰 te偶 raczej wp艂ynie na podwy偶szenie a nie obni偶enie ceny.

A to 偶e by艂by montowany serynie w samochodach - dotyczy艂oby to tylko
samochod贸w nowych to raz, dwa - sp贸jrz na allegro na ceny
radiodbiornik贸w samochodowych "montowanych seryjnie" i por贸wnaj z cenami
analogicznych standardowych, montowanych w "kiesze艅", z艂膮czka iso itd...

Popatrz na ceny kas fiskalnych w taks贸wkach.

Akurat nie znam cen, ale to nie s膮 obowi膮zkowe w samochodach, tylko
,,specjalistyczne dla chc膮cych'' (chcacych by膰 taks贸wkarzami).

Tyle 偶e wcze艣niej, jakby jaki艣 taks贸wkarz chcia艂 mie膰 kas臋, to by s臋
tak膮 zwyk艂膮 na bateri臋 kupi艂, jak baby na targowisku, za 300z艂 chyba ju偶
si臋 da.

Ale Minister se wymy艣li艂 偶e taka kasa w taks贸wce to koniecznie musi by膰
sprz臋偶ona z taksometrem. Co jest bzdur膮, bo na targowisku kasa nie musi
by膰 sprz臋偶ona z wag膮, to czemu ma by膰 sprz臋偶ona z taksometrem? Bzdura
kt贸ra znacznie podwy偶sza cen臋 takiego urz膮dzenia.

W艂a艣nie
tak jak teraz system nagrywania. Specjalistyczny dla chc膮cych.

No jak, przecie偶 chcesz 偶eby to by艂o obowi膮zkowe we wszystkich samochodach.

p. m.

ps: twoja wizja pa艅stwa mnie przera偶a. Najpierw, wbrew wszystkim kt贸rzy
wobec spisu s膮 albo oboj臋tni albo widz膮 w tym inwigilacj臋 pa艅stwa,
domagasz si臋 偶eby Ci臋 koniecznie spisali. Teraz chcesz 偶eby obowi膮zkowo
艣ledzi膰 gdzie kto je藕dzi. Strach pomy艣le膰 jakie jeszcze ulepszenia
chcia艂by艣 偶eby wprowadzono ...

Data: 2011-06-01 08:34:56
Autor: Smok Eustachy
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Dnia Tue, 31 May 2011 12:21:25 +0200, mvoicem napisa艂(a):
/.../
[...]

Niech mi kto艣 wyja艣ni o co chodzi z tym spisem? Ma kto艣 przyjs膰 itp?

Data: 2011-06-02 20:33:01
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 31.05.2011 12:21, mvoicem pisze:
A to 偶e by艂by montowany serynie w samochodach - dotyczy艂oby to tylko
samochod贸w nowych

No i ok. Wiele obowi膮zkowych element贸w wyposa偶enia nie dotyczy starych
aut. ABS, zag艂贸wki, trzeci stop....

to raz, dwa - sp贸jrz na allegro na ceny
radiodbiornik贸w samochodowych "montowanych seryjnie" i por贸wnaj z cenami
analogicznych standardowych, montowanych w "kiesze艅", z艂膮czka iso itd...

A bo to jest inne zjawisko. Producent robi W艂asny Kszta艂t aby nie da艂o
si臋 zamontowa膰 konkurencji. Wi臋c samo ,,radio zamienne'' jest dro偶sze,
bo niestandardowe, pod dane auto.

[...]

czyli nie problem w obowi膮zkowo艣ci....

Ale Minister se wymy艣li艂 偶e taka kasa w taks贸wce to koniecznie musi by膰
sprz臋偶ona z taksometrem. Co jest bzdur膮,

Dlaczego bzdur膮? Taks贸wkarze nie ciulaj膮. Tak by艂oby ci臋偶ko zapanowa膰
nad tym. Ilu klient贸w taks贸wki bierze paragony? Z艂ot贸wa by kasowa艂 wg
taksometru i nie nabija艂 na kas臋.

bo na targowisku kasa nie musi
by膰 sprz臋偶ona z wag膮,

Bo tu trudniej niestety to sprz臋偶y膰, analogicznie do taksometru to raz.
A dwa -- 艂atwiej wy艂apa膰 bab臋 sprzedaj膮c膮 poza kas膮, bo na targowisku
obserwuj膮 ja dziesi膮tki oczu. Wi臋c si臋 b臋dzie ba艂a nie nabija膰. Do tego
ona sprzedaje najcz臋艣ciej wi臋cej produkt贸w, wi臋c nienabijanie oznacza
liczenie na liczydle (papier, kalkulator etc), co r贸wnie偶 si臋 bardzo
rzuca w oczy. A taksiarz co艣tam naciska sobie na guziczkach. Wi臋c
obecnie  jedyna metoda oszukania systemu to nie w艂膮czy膰 taksometru i si臋
um贸wi膰 na stawk臋 na oko. A przy niezintegrowanych 90% kurs贸w by pewnie
nie nabija艂.

 to czemu ma by膰 sprz臋偶ona z taksometrem? Bzdura
kt贸ra znacznie podwy偶sza cen臋 takiego urz膮dzenia.

E tam. technologicznie wcale nie taki problem. Podwy偶szy艂a cen臋 niszowo艣膰.

ps: twoja wizja pa艅stwa mnie przera偶a. Najpierw, wbrew wszystkim kt贸rzy
wobec spisu s膮 albo oboj臋tni albo widz膮 w tym inwigilacj臋 pa艅stwa,
domagasz si臋 偶eby Ci臋 koniecznie spisali.

Buhahahaha, roz艂o偶y艂e艣 mnie na 艂opatki. To, 偶e paru uprowc贸w lub
paranoik贸w na tej li艣cie marudzi na spis nie upowa偶nia ci臋 do
sugerowania, 偶e id臋 w poprzek ca艂emu narodowi, jako jeden z niewielu
szale艅c贸w.

 Teraz chcesz 偶eby obowi膮zkowo
艣ledzi膰 gdzie kto je藕dzi.

Bynajmniej. To wi臋ksza prywatno艣膰 ni偶 w sklepie, bo tam jak idziesz, to
nie wiesz co ochrona robi z nagraniami. A tu nagrania b臋d膮 w Twoim
samochodzie. I b臋d膮 s艂u偶y膰 tylko rozstrzyganiu ,,kto winny w wypadku'',
a wtedy fakt, 偶e tam jeste艣 i tak jest znany.

Strach pomy艣le膰 jakie jeszcze ulepszenia
chcia艂by艣 偶eby wprowadzono ...

Wiele czyni膮cych 偶ycie bezpieczniejszym i przyjemniejszym.

Data: 2011-06-03 13:53:00
Autor: mvoicem
[OT]Re: Obowi膮zkowe kamery w samochodach
(02.06.2011 20:33), Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
> [...]
Buhahahaha, roz艂o偶y艂e艣 mnie na 艂opatki. To, 偶e paru uprowc贸w lub
paranoik贸w na tej li艣cie marudzi na spis nie upowa偶nia ci臋 do

Paru UPRowc贸w i paranoik贸w (roboczo za艂贸偶my 偶e masz racj臋 co do tego
okre艣lenia) marudzi, wi臋kszo艣ci zwisa. Ty jeden jedyny gor膮co chcesz w
tym bra膰 udzia艂.

sugerowania, 偶e id臋 w poprzek ca艂emu narodowi, jako jeden z niewielu
szale艅c贸w.

My艣l臋 偶e upowa偶nia mnie to do stwierdzenia, 偶e mo偶e nie w poprzek ca艂emu
narodowi, ale na pewno obok ca艂ego narodu, w sporym oddaleniu.

p. m.

Data: 2011-06-03 12:16:37
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 03.06.2011 13:53, mvoicem pisze:
[...]

Robi艂e艣 jakie艣 badania? bo ja na szybko ju偶 znam wi臋cej os贸b, kt贸re
debatuje o spisywaniu si臋 i zale偶y im na spisie. A 偶e nie na tej grupie,
to inksza inkszo艣膰.

[...]

Jajco prawda. Sporo os贸b, zw艂aszcza z notorycznie pomijanych grup
spo艂ecznych, chce si臋 spisa膰 i pokaza膰, 偶e istniej膮, 偶eby ich nie
pomijano w planach pa艅stwowych.

Data: 2011-06-03 15:43:22
Autor: mvoicem
(03.06.2011 12:16), Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
[...]

No takie same badania robi艂em jak i ty - opiera艂em si臋 na osobistych
do艣wiadczeniach.

[...]

Je偶eli w tej grupie wydzieli膰 tych, kt贸rzy s膮 za wprowadzeniem
obowi膮zkowych kamer do samochodu, zast膮pieniem ca艂ego obrotu got贸wkowego
obrotem bezgot贸wkowym i innymi tego typu pomys艂ami - to my艣l臋 偶e
zosta艂aby niewielka grupka, a by膰 mo偶e sam jeden Ty.

p. m.

Data: 2011-06-03 20:51:09
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 03.06.2011 15:43, mvoicem pisze:
[...]

No wi臋c nie generalizuj i nie m贸w o mnie negatywnych rzeczy, bo ja
opieraj膮c si臋 na badaniach osobistych mog臋 powiedzie膰 co艣 ca艂kiem
przeciwnego. Cho膰 akurat, 偶e wi臋kszo艣ci narodu to wisi, to si臋 mog臋
zgodzi膰.

Podejrzewam, 偶e w temacie spisu mamy  grup臋 tych, co koniecznie i silnie
nie chc膮 si臋 da膰 spisa膰, grup臋 tych, co si臋 chc膮 spisa膰 oraz tych, co im
wisi i powiewa. Wywlekanie tego, 偶e ja nale偶臋 do grupy chc膮cej si臋
spisa膰, zw艂aszcza w tonie sugeruj膮cym dziwno艣膰, odmienno艣膰 i to w
kontek艣cie zupe艂nie innej dyskusji w dodatku , uwa偶am za niezbyt w艂a艣ciwe.

Data: 2011-05-31 14:14:21
Autor: cyklista
Obowi眤kowe kamery w samochodach
U縴tkownik Przemys砤w Adam iejek napisa:
W dniu 30.05.2011 16:17, witek pisze:

Chcesz to sobie kup, zamontuj i juz. Po co ci do tego prawo?

Mi po nic (pomijaj眂, 縠 by硂by taniej). Ale np. potr眂ony pieszy dzi阫i
temu w砤禼iwie zostanie oszacowany.

Ja ju od dawna o takim czym marz, ale nieseryjne s i na razie za
du縪 kosztuj :(

Wszystko oficjalnie wymagane i do tego wbudowane w samoch骴 by硂by 10 razy dro縮ze (popatrz ile kosztuje nawigacja solo a ile wbudowana w samochodzie).

Zale縴 ile to dla ciebie du縪, ja uwa縜m 縠 to co teraz jest dost阷ne za 200-300 z nie jest jak倍 zaporow cen. (wiem 縠 tak naprawd to koszt tego jest 10x mniejszy w chinach ale ka縟y musi zarobi w 砤馽uchu pokarmowym)

Data: 2011-05-31 14:32:42
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 31.05.2011 14:14, cyklista pisze:
Zale縴 ile to dla ciebie du縪, ja uwa縜m 縠 to co teraz jest dost阷ne za
200-300 z nie jest jak倍 zaporow cen.

Znalaz砮m za 10 razy wi阠ej, a i tak tylko prz骴 obejmowa硂. Gdzie
widzisz takie tanie?

--
Przemys砤w Adam iejek

Niech 縜dne nieprzyzwoite s硂wo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, kt髍e mo縠 budowa, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios硂 b硂gos砤wie駍two tym, kt髍zy go s硊chaj. (Ef 4,29)

Data: 2011-05-31 14:44:25
Autor: cyklista
[...]

bo ty szukasz profesjonalnych rejestrator體 ze 秎edzeniem GPS i czujnikami op蠹nie do rozstrzygania z jak si潮 i z kt髍ej strony by硂 uderzenie,

na has硂 "rejestrator trasy" allegro wyrzuca ci mas tego

pierwszy z brzegu http://allegro.pl/kamera-samochodowa-rejestrator-trasy-2-5-fv-i1624128134.html

i do tego 縠by stwierdzi kto ci zajecha (a nie jak on twierdzi 縠 tylko hamowa), czy w潮czy kierunkowskaz przy skr阠ie w lewo jak go wyprzeda砮, jakie by硂 秝iat硂 na skrzy縪waniu, odczytania tablicy samochodu przed tob, nagrania zaraz po kolizji zezna 秝iadk體 w zupe硁o禼i wystarcza

Data: 2011-06-01 12:43:46
Autor: Icek
W dniu 2011-05-30 18:04, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
W dniu 30.05.2011 16:17, witek pisze:

Chcesz to sobie kup, zamontuj i juz. Po co ci do tego prawo?

Mi po nic (pomijaj膮c, 偶e by艂oby taniej). Ale np. potr膮cony pieszy dzi臋ki
temu w艂a艣ciwie zostanie oszacowany.

to niech pieszy sobie nosi

Icek

Data: 2011-05-30 13:31:05
Autor: januszek
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
Przemys艂aw Adam 艢miejek napisa?(a):

[...]

Co o tym my艣licie?

Od dawna mowie, ze zaiast tworzyc zawile przepisy o rozliczaniu przez firmy vat od zakupu aut prosciej wprowadzic przepis mowiacy o tym, ze kazde auto kupione "na firme" musi posiadac tachograf i spelniac wszystkie wynikajace z powyzszego wymogi ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Pr臋dko艣膰 zabija. W艂膮cz my艣lenie!"

Data: 2011-05-30 13:46:57
Autor: to
Obowi眤kowe kamery w samochodach
begin Przemys艂aw Adam 艢miejek
[...]

My艣l臋, 偶e za艣miecasz kolejn膮 grup臋 swoimi "m膮dro艣ciami".

Data: 2011-05-30 15:42:37
Autor: Robert Tomasik
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
U偶ytkownik "Przemys艂aw Adam 艢miejek" <niechce@spamu.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:is062n$3r5$1news.onet.pl...
[...]

Uwa偶am, ze to bardzo dobry pomys艂. Skoro da si臋 zrobi膰 za kilkadziesi膮t z艂otych d艂ugopis zapisuj膮cy 2 godziny z akumulatorkiem, to powielenie tego rozwi膮偶ania, tak by zapisywa膰 poprzez nadpisywanie 2 godzin ostatnich za艂贸偶my do wy艂膮czenia kluczyka wydaje mi si臋 rozwi膮zaniem w skali seryjnej wartym kilka z艂tych. Zasilanie przecie偶 mo偶e by膰 z sieci. Juz sie nawet za takim rejestratorem rozglada艂em po ALLEGRO, ale nie widz臋.

Data: 2011-05-30 13:45:56
Autor: Smok Eustachy
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Dnia Mon, 30 May 2011 15:42:37 +0200, Robert Tomasik napisa艂(a):
/.../
[...]

I legalizacja 2 st贸wy co kwarta艂. Money For Nothing.

Data: 2011-05-30 15:50:08
Autor: Robert Tomasik
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
U偶ytkownik "Smok Eustachy" <smok.eustachy@wurg.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:is072k$av0$8news.onet.pl...
[...]

Jaka legalizacja? Kamery?

Data: 2011-05-30 09:18:22
Autor: witek
On 5/30/2011 8:50 AM, Robert Tomasik wrote:
[...]

A co? Z艂y pomys艂 na biznes?

Data: 2011-05-30 16:00:07
Autor: RadoslawF
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Dnia 2011-05-30 15:50, U縴tkownik Robert Tomasik napisa:

Uwa縜m, ze to bardzo dobry pomys. Skoro da si zrobi za kilkadziesi眛
z硂tych d硊gopis zapisuj眂y 2 godziny z akumulatorkiem, to powielenie
tego rozwi笨ania, tak by zapisywa poprzez nadpisywanie 2 godzin
ostatnich za丑縨y do wy潮czenia kluczyka wydaje mi si rozwi眤aniem w
skali seryjnej wartym kilka z硉ych. Zasilanie przecie mo縠 by z sieci.
Juz sie nawet za takim rejestratorem rozglada砮m po ALLEGRO, ale nie
widz.

I legalizacja 2 st體y co kwarta. Money For Nothing.

Jaka legalizacja? Kamery?

Urz眃zenia rejestruj眂ego z kt髍ego materia w razie wypadku
mo縠 by np. wykorzystany w s眃zie.
Bo je秎i nie b阣zie m骻 by tam wykorzystany to nie ma sensu
instalowa go.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-30 16:11:45
Autor: Ikselka
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Dnia Mon, 30 May 2011 16:00:07 +0200, RadoslawF napisa(a):

Ot罂 to 3-)

--
XL  "Dzisiaj 縴jemy w czasach, w kt髍ych najgorsze wyst阷ki s wpisane w prawa
cz硂wieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20of%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

Data: 2011-05-30 14:26:17
Autor: to
Obowi眤kowe kamery w samochodach
begin Ikselka
Urz膮dzenia rejestruj膮cego z kt贸rego materia艂 w razie wypadku mo偶e by膰
np. wykorzystany w s膮dzie. Bo je艣li nie b臋dzie m贸g艂 by膰 tam
wykorzystany to nie ma sensu instalowa膰 go.

Ot贸偶 to 3-)

Ot贸偶 bzdura.

Oczywi艣cie nie zmienia to faktu, 偶e pomys艂 PA艢 jest bez sensu, ale to u
niego norma.

Data: 2011-05-30 16:29:13
Autor: Krystian Zaczyk
Obowi眤kowe kamery w samochodach
U縴tkownik "RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> napisa:

Jaka legalizacja? Kamery?

Urz眃zenia rejestruj眂ego z kt髍ego materia w razie wypadku
mo縠 by np. wykorzystany w s眃zie.

Legalizacja dotyczy przyrz眃體 pomiarowych (waga, wodomierz,
radar do pomiaru pr阣ko禼i itp. - jest to urz阣owe za秝iadczenie,
縠 przyrz眃 spe硁ia wymagania metrologiczne). ZTCW, kamera nie
podaje wynik體 swojej rejestracji jako wielko禼i w jakich jednostkach ;-)

Bo je秎i nie b阣zie m骻 by tam wykorzystany to nie ma sensu
instalowa go.

J.w. Ka縟y materia mo縠 by wykorzystany w s眃zie, je縠li s眃
go zechce wykorzysta.

Krystian

Data: 2011-05-30 16:48:28
Autor: Robert Tomasik
Obowi眤kowe kamery w samochodach
U縴tkownik "RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:is07t8$ahe$1news.onet.pl...
[...]

Nie popadajmy w paranoj. Dowodem mo縠 by wszystko, co s眃 dopu禼i. Kamera nei musi mie 縜dnej legalizacji, bo nie jest urz眃zenie pomiarowym.

Data: 2011-05-30 18:00:47
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 30.05.2011 15:45, Smok Eustachy pisze:
I legalizacja 2 st贸wy co kwarta艂. Money For Nothing.

A po co legalizacja? To nie ma rejestrowa膰 pr臋dko艣ci, ale ruch drogowy.
W razie wypadku bieg艂y przeanalizuje nagranie. Do stwierdzenia jak szed艂
pieszy zanim go waln膮艂e艣 albo czy ten z boku wymusi艂 nie jest potrzebna
legalizacja

Data: 2011-06-01 10:49:46
Autor: BartekK
W dniu 2011-05-30 18:00, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Nie b贸j si臋, jak by wprowadzi膰 przepis o obowi膮zkowej kamerze, to i obowi膮zkowej jej legalizacji mo偶na by od razu. No i zakup kamery oczywi艣cie "homologowanej" kt贸ra nie daje mo偶liwo艣ci skasowania nagrania kiedy chcesz (cena tak ze 4x wy偶sza ni偶 zwyk艂ej, bo importuje i homologuje krewny-pociotek)
I co kwarta艂 p艂atne 49z艂 sprawdzenie plombowania zasilania - by艣 nie m贸g艂 wy艂膮czy膰 jak sam przekraczasz przepisy!

ps. sam posiadam kamer臋, sam si臋 na ni膮 zdecydowa艂em, i par臋 razy si臋 ju偶 przyda艂a, np http://www.youtube.com/watch?v=shFjBj-m_tY ale jestem szczerym wrogiem wszystkich nakaz贸w odg贸rnych, zw艂aszcza kt贸re ko艅cz膮 si臋 wyci膮ganiem kasy z ludzi

Data: 2011-05-30 14:25:44
Autor: to
Obowi眤kowe kamery w samochodach
begin Robert Tomasik
[...]

Mo偶na p贸j艣膰 dalej i nakaza膰, by ka偶dy chodzi w czapce z zamontowan膮 kamer膮, do kt贸rej zdalny dost臋p mia艂yby wszystkie s艂u偶by. Tylko pomy艣l jakby to u艂atwi艂o zwalczanie przest臋pczo艣ci! --

Data: 2011-05-30 16:27:31
Autor: Ikselka
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Dnia 30 May 2011 14:25:44 GMT, to napisa(a):

begin Robert Tomasik

[...]

Mo縩a p骿舵 dalej i nakaza, by ka縟y chodzi w czapce

W CHIP-ce. :-P

z zamontowan kamer, do kt髍ej zdalny dost阷 mia硑by wszystkie s硊縝y. Tylko pomy秎 jakby to u砤twi硂 zwalczanie przest阷czo禼i!

Chipy, chipy wszczepi wszystkim!
;-)

Data: 2011-05-30 16:49:54
Autor: Robert Tomasik
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
U偶ytkownik "to" <to@abc.xyz> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4de3a8e8$0$2501$65785112news.neostrada.pl...
begin Robert Tomasik

[...]

Ja nie my艣la艂em o tym w  kategoriach nakazu, tylko wolnej woli w艂a艣ciciela pojazdu.

Data: 2011-05-30 16:13:00
Autor: to
Obowi眤kowe kamery w samochodach
begin Robert Tomasik
Ja nie my艣la艂em o tym w  kategoriach nakazu, tylko wolnej woli
w艂a艣ciciela pojazdu.

Zacytowa艂e艣 co zacytowa艂e艣 i napisa艂e艣, 偶e to dobry pomys艂, wi臋c moja interpretacja nie jest raczej dziwna. Je艣li nie chodzi Ci o nakaz, to jaki problem? Kup, zamontuj i b臋dziesz mia艂. Tylko, 偶eby艣 si臋 nie zdziwi艂, jak policja obejrzy kiedy艣 ten Tw贸j "dow贸d" i znajdzie tam te偶 troch臋 dowod贸w na Twoje wykroczenia, kt贸re raczej zderza Ci si臋 jak ka偶demu czasem pope艂nia膰.

Data: 2011-05-30 18:27:42
Autor: Robert Tomasik
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
U偶ytkownik "to" <to@abc.xyz> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4de3c20c$0$2486$65785112news.neostrada.pl...
begin Robert Tomasik

[...]

No to do艂o偶ymy czerwony przycisk RESET :-)

Data: 2011-05-31 10:49:06
Autor: Kamil
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Dnia Mon, 30 May 2011 18:27:42 +0200, Robert Tomasik napisa(a):

No to do硂縴my czerwony przycisk RESET :-)

Kt髍y b阣zie "przypadkowo" wciskany w sytuacjach nam odpowiadaj眂ych ;)

Data: 2011-05-31 14:56:47
Autor: Robert Tomasik
Obowi眤kowe kamery w samochodach
U縴tkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisa w wiadomo禼i news:rltquwwcol7l.1totho2mqaogh$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 30 May 2011 18:27:42 +0200, Robert Tomasik napisa(a):

No to do硂縴my czerwony przycisk RESET :-)

Kt髍y b阣zie "przypadkowo" wciskany w sytuacjach nam odpowiadaj眂ych ;)

O to mi chodzi硂 - by zach阠i do dobrowolnego u縴tkowania.

Data: 2011-06-01 08:37:35
Autor: Smok Eustachy
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Dnia Tue, 31 May 2011 14:56:47 +0200, Robert Tomasik napisa艂(a):

U偶ytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisa艂 w wiadomo艣ci
Dnia Mon, 30 May 2011 18:27:42 +0200, Robert Tomasik napisa艂(a):

No to do艂o偶ymy czerwony przycisk RESET :-)

Kt贸ry b臋dzie "przypadkowo" wciskany w sytuacjach nam odpowiadaj膮cych ;)

O to mi chodzi艂o - by zach臋ci膰 do dobrowolnego u偶ytkowania.
To si臋 nie nadaje jako narz臋dzie 艣miejkowej represji i inwigilacji

Data: 2011-06-01 12:12:56
Autor: Bydl
On 2011-05-31 10:49:06 +0200, Kamil <asdfg@asd.com> said:

Dnia Mon, 30 May 2011 18:27:42 +0200, Robert Tomasik napisa(a):

No to do硂縴my czerwony przycisk RESET :-)

Kt髍y b阣zie "przypadkowo" wciskany w sytuacjach nam odpowiadaj眂ych ;)

Ale禼ie odkryli.
Na pocz眛ku lat 70. ub. wieku w RFN proponowano czarn睜skrzynk do samochodu - rejstruj眂 przyspieszenia, pr阣ko舵, czas i si酬 hamowania, stan o秝ietlenia...

....z guzikiem RESET dla wol眂ych, by te dane nie ujrza硑 秝iat砤 dziennego.
To teraz zgadujcie, co si z pomys砮m sta硂.
;>

--
Bydl

Data: 2011-06-01 12:22:10
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Bydl" <pan.bydle@gmail.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is53b8$2bf$1@cougar.axelspringer.pl...

Ale禼ie odkryli.
Na pocz眛ku lat 70. ub. wieku w RFN proponowano czarn skrzynk do samochodu - rejstruj眂 przyspieszenia, pr阣ko舵, czas i si酬 hamowania, stan o秝ietlenia...

w stanach w niekt髍ych autach s czarne skrzynki

Data: 2011-06-01 13:18:01
Autor: niusy.pl
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl>

[...]

pc car ? :-)

Data: 2011-06-01 14:36:39
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is575b$rsk$1@news.net.icm.edu.pl...

pc car ? :-)

z tego co s硑sza砮m, niekt髍e modele cadillacow maj taki system

Data: 2011-06-02 11:21:15
Autor: Bydl
On 2011-06-01 12:22:10 +0200, "szerszen" <szerszen@tlen.pl> said:

[...]

Wprawdzie dooko砤, ale odpowiedzia砮 - w jednym pa駍twie, w niekt髍ych pojazdach jest co zupe硁ie innego...

--
Bydl

Data: 2011-06-02 11:29:07
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Bydl" <pan.bydle@gmail.com> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is7kmb$4dn$2@cougar.axelspringer.pl...

Wprawdzie dooko砤, ale odpowiedzia砮 - w jednym pa駍twie, w niekt髍ych pojazdach jest co zupe硁ie innego...

jak zwa tak zwa, ale zapisuje kilka parametr體, mi阣zy innymi pr阣ko舵, z tego co s硑sza砮m :)

Data: 2011-06-02 18:27:52
Autor: Bydl
On 2011-06-02 11:29:07 +0200, "szerszen" <szerszen@tlen.pl> said:

[...]

Tak, ale kluczowy jest ten RESET.
Czyli prawo oskar縜nego o niezeznawania przeciw sobie.
:-)))

--
Bydl

Data: 2011-06-03 17:45:59
Autor: Nostradamus
Obowi眤kowe kamery w samochodach
U縴tkownik "Bydl"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is8dm8$ttk$1@cougar.axelspringer.pl...
,
[...]

Nic ci to nie da je秎i poszkodowany resetu nie wci秐ie;)
A je秎i b阣zie to obwarowane przepisami to za ten reset jeszcze ci dowal. Zreszt i dzisiaj w razie udowodnienia, 縠 skasowa砮 nagranie po kolizji w kt髍ej oka縠sz si sprawc, s阣zia mo縠 ci do硂zy ciut wi阠ej ni normalnie. Wp硑w na kar ma "zachowanie si obwinionego po pope硁ieniu wykroczenia".

Data: 2011-06-04 13:54:38
Autor: Bydl
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
(Poprawi砮m znaki cytowania)

On 2011-06-03 17:45:59 +0200, "Nostradamus" <lesiosan@wp.pl> said:

[...]

A bo nic do tego, czy go wci秐ie, czy nie. TO jego decyzja czy skorzysta z tych zapisow, czy te nie.
Jest po prostu kolosalna r罂nica mi阣zy rejestratorem z mo縧iwo禼i skasowania danych, a rejestratorem bez tej mo縧iwo禼i.
O tym pisa砮m.

A je秎i b阣zie to obwarowane przepisami to za ten reset jeszcze ci dowal.

Rozmawiamy o hipotetycznych przysz硑ch przepisach?
To stawiam tez, 縠 nie masz racji i zgodnie z przepisami nie dowal.

 Zreszt i dzisiaj w razie udowodnienia, 縠 skasowa砮 nagranie po kolizji w kt髍ej oka縠sz si sprawc, s阣zia mo縠 ci do硂zy ciut wi阠ej ni normalnie.

Kt髍y przepis reguluje stosowanie nieistniej眂ych rejestrator體?

Wp硑w na kar ma "zachowanie si obwinionego po pope硁ieniu wykroczenia".

Daj ten przepis, bo nie bardzo rozumem dlaczego mia砨ym by鏍karany za odmow zeznawania na swoj niekorzy舵.

--
Bydl

Data: 2011-06-05 07:14:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-04 13:54, Bydl pisze:

A je秎i b阣zie to obwarowane przepisami to za ten reset jeszcze ci
dowal.

Rozmawiamy o hipotetycznych przysz硑ch przepisach?
To stawiam tez, 縠 nie masz racji i zgodnie z przepisami nie dowal.

Bo nie b阣zie 縜dnego przycisku Reset.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-06 21:42:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 4 Jun 2011, Bydl wrote:

Jest po prostu kolosalna r罂nica mi阣zy rejestratorem z mo縧iwo禼i skasowania danych, a rejestratorem bez tej mo縧iwo禼i.

  Jest jeszcze pytanie o techniczn skuteczno舵 tego skasowania.
  To 縠 "po w硂縠niu do USB nie dzia砤", nie oznacza 縠 nie da si
danych jednak wyd硊ba. Z kolei przy zintegrowanym uk砤dzie sterowania
uzyskanie *gwarancji* mo縠 by... trudne.
  No i do tego to has硂 z u縴ciem flasha: skuteczny reset powinien
dzia砤 "momentalnie". Do tego bez zasilania, bo z tym mo縠 by
k硂pot jak po硂wy auta nie ma ;)
  Czyli w miar skuteczne rozwi眤anie to RAM z w砤snym podtrzymaniem.

Wp硑w na kar ma "zachowanie si obwinionego po pope硁ieniu wykroczenia".

Daj ten przepis, bo nie bardzo rozumem dlaczego mia砨ym by鏍karany za odmow zeznawania na swoj niekorzy舵.

  Podejrzewam 縠 chodzi o taki szczeg蟪, 縠 na "areszt wydobywczy" te
nie ma 縜dnego przepisu. Ba, formalnie jest to bezprawne.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-30 16:42:55
Autor: Smok Eustachy
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Dnia Mon, 30 May 2011 16:49:54 +0200, Robert Tomasik napisa艂(a):
/../
Ja nie my艣la艂em o tym w  kategoriach nakazu, tylko wolnej woli
w艂a艣ciciela pojazdu.

Doprowadzasz w膮tek do degrengolady. Chodzi o obowi膮zek w tym w膮tku. W sensie 偶eby nagrania mo偶na by艂o u偶y膰 przeciw Tobie. Stad te偶 plomby, legalizacje itp. Ciekawe czemu o satelitach nie ma mowy - kt贸re ju偶 s膮.

Data: 2011-05-30 23:26:35
Autor: Robert Tomasik
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
U偶ytkownik "Smok Eustachy" <smok.eustachy@wurg.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:is0hef$av0$9news.onet.pl...
[...]

Zale偶y w kt贸rej ga艂臋zi.

Data: 2011-05-30 16:11:00
Autor: Ikselka
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
Dnia Mon, 30 May 2011 15:28:55 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

Witam,

tak se ogl眃am program o tym, jak ci昕ko ustali przebiegi wypadk體.
I my秎 sobie, 縠 powinny zosta prawnie wprowadzone kamery, takie jak w
pojazdach do egzamin體 prawa jazdy. Gdyby ka縟e auto mia硂 taki sprz阾,
by硂by o wiele przyjemniej na drogach.

Co o tym my秎icie?

Ze iejek jeste 3-)

Data: 2011-05-30 18:03:04
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 30.05.2011 16:11, Ikselka pisze:
[...]

No to b硑sn瓿a spostrzegawczo禼i....

      3-)

znaczy co, cycki ci obwis硑 na szpar?

Data: 2011-05-30 21:03:48
Autor: Ikselka
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Dnia Mon, 30 May 2011 18:03:04 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

Powieki na ga砶i oczne, 鎤oku.

Data: 2011-05-31 08:50:29
Autor: Przemys砤w Adam iejek
W dniu 30.05.2011 21:03, Ikselka pisze:
znaczy co, cycki ci obwis硑 na szpar?
Powieki na ga砶i oczne, 鎤oku.

硂j, to przykre, mo縠 da si operowa? Bo z obwis硑mi cyckami jeszcze
jako dasz rad, a tak widzisz, zauwa縜sz rzeczy oczywiste odkrywaj眂 je
ze zdziwieniem.

Data: 2011-05-30 23:41:47
Autor: JK
W dniu 2011-05-30 18:03, Przemys砤w Adam iejek pisze:
[...]

:-))) - celny strza!

JK

Data: 2011-05-30 17:11:15
Autor: Maruda
W dniu 2011-05-30 15:28, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Tak, a ka偶dy obywatel wszczepionego w dup臋 czipa. I drugiego w penisa, z czujnikiem przyspieszenia.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-05-30 21:04:19
Autor: Ikselka
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
Dnia Mon, 30 May 2011 17:11:15 +0200, Maruda napisa(a):

W dniu 2011-05-30 15:28, Przemys砤w Adam iejek pisze:
[...]

Tak, a ka縟y obywatel wszczepionego w dup czipa. I drugiego w penisa, z czujnikiem przyspieszenia.

:-)

Data: 2011-05-30 18:49:11
Autor: CabaJ
[...]

Zgoda. Rowerzysci tez.

Data: 2011-05-30 18:53:07
Autor: qwerty
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
U偶ytkownik "CabaJ"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:is0hqj$c8k$1@news.dialog.net.pl...
Zgoda. Rowerzysci tez.

Niech najpierw wykupi膮 oc.

Data: 2011-05-30 19:06:20
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-30 18:53, qwerty pisze:
U偶ytkownik "CabaJ" napisa艂 w wiadomo艣ci grup
Zgoda. Rowerzysci tez.

Niech najpierw wykupi膮 oc.

Po co? Czy jest to jaki艣 pal膮cy problem? Nie wydaje mi si臋.

1. Szkody wyrz膮dzone przez rowerzyst贸w s膮 w stosunkowo niewielkiej jednostkowej wysoko艣ci, wi臋c mo偶na wyegzekwowa膰 bezpo艣rednio lub chocia偶by ze swojego AC, nie trac膮c zni偶ek
2. Nawet je艣li nie mo偶na, to UFG zap艂aci za napraw臋, dochodz膮c od sprawcy szkody roszczenia w terminie p贸藕niejszym
3. Du偶a cz臋艣膰 z nich i tak ma OC w ramach innego ubezpieczenia (np. mieszkania)

Po c贸偶 zatem regulowa膰 kolejne obszary obowi膮zkowymi ubezpieczeniami w sytuacji, kiedy system dzia艂a poprawnie i bez tego?

--
Liwiusz

Data: 2011-05-30 19:09:50
Autor: Maruda
W dniu 2011-05-30 19:06, Liwiusz pisze:

[...]

.... - aby rozszerzy膰 obszar dzia艂ania systemu przymusu ?

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-05-30 21:58:52
Autor: Shrek
[...]

Bo tak:P Niekt贸rzy musz膮 utrudnia膰 偶ycie innym,  bo sami maj膮 pod g贸rk臋.

Shrek.

Data: 2011-05-31 02:14:33
Autor: Kubba Bubba
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:is0iqb$i5o$1news.onet.pl...

Niech najpierw wykupi oc.

Po co? Czy jest to jaki pal眂y problem? Nie wydaje mi si.

1. Szkody wyrz眃zone przez rowerzyst體 s w stosunkowo niewielkiej jednostkowej wysoko禼i, wi阠 mo縩a wyegzekwowa bezpo秗ednio lub chocia縝y ze swojego AC, nie trac眂 zni縠k

Po pierwsze nie ka縟y ma AC, po drugie wara od mojego AC niezale縩ie od zni縠k, skoro wina le縴 po stronie cyklisty.

Stosunkowo niewielkie szkody taaa? :) Na moich oczach rozbujany kozak wjecha w ma砮 dziecko skacz眂e sobie po chodniku, sko馽zy硂 si z砤man nog i wizyt w szpitalu.

Chyba 縠 chodzi硂 Ci o niewielkie szkody wyrz眃zone przez pijanych cykist體 kt髍zy wje縟zaj pod ko砤 aut (takich w skali roku na pewno jest niema硂).

Kiedy tak niewielk szkod (wgniecione drzwi i zdarty lakier) zrobi mi cyklista wje縟縜j眂 w bok auta, bo my秎a 縠 ma pierwsze駍two. Je糳zi砮m starym grzechotnikiem wi阠 mia砮m to w dupie, ale jakbym 秏iga 秝ie縴m mesiem z salonu to pare tysi na robot trzeba by wyskroba.

2. Nawet je秎i nie mo縩a, to UFG zap砤ci za napraw, dochodz眂 od sprawcy szkody roszczenia w terminie p蠹niejszym

lol :)

abba fatima, po co w og髄e na OC na auta, mamy przeciez UFG! :)) UFG z u秏iechem niezw硂cznie wyp砤ci nam pieni笨ki a je秎i nie to w trybie cywilnym raz dwa odzyskamy pieni眃ze od Pana Zdzicha spod monopolowego w Cycowie.

3. Du縜 cz甓 z nich i tak ma OC w ramach innego ubezpieczenia (np. mieszkania)

Ja nie mam, m骿 brat odk眃 okradli mu cha硊p a ubezpieczalnia umy砤 r眂zki te nie ma nawet ubezpieczenia na mieszkanie. Nie wszyscy maj, a ju szczeg髄nie m硂dzi gniewni szalej眂y na rowerkach, a takich jest najwiecej.

Po c罂 zatem regulowa kolejne obszary obowi眤kowymi ubezpieczeniami w sytuacji, kiedy system dzia砤 poprawnie i bez tego?

Te same kiepskie argumenty mo縠sz przytoczy z pomys砮m likwidacji OC dla samochod體. System dzia砤 tak 縠 jak si co stanie to kierowca auta ma problem i b髄 g硂wy jak tu wycisn辨 kas na napraw a rowerzysta 秔i spokojnie i ma wyjebane. Powinno by odwrotnie.

Pzdr,

Data: 2011-05-31 02:28:44
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-31 02:14, Kubba Bubba pisze:

[...]

Po to si kupuje AC, aby mie ochron r體nie w takich sytuacjach.

Stosunkowo niewielkie szkody taaa? :) Na moich oczach rozbujany kozak
wjecha w ma砮 dziecko skacz眂e sobie po chodniku, sko馽zy硂 si z砤man
nog i wizyt w szpitalu.

No i? Bo nie widz zwi眤ku. OC by temu zapobieg硂?

[...]

C罂, trudno si dyskutuje z osob o rozdwojonej ja糿i ;) Z jednej strony chce obowi眤kowych ubezpiecze, z drugiej strony sama si nie ubezpiecza, bo uwa縜, 縠 ubezpieczyciele oszukuj.

[...]

Z OC te cz阺to kas trzeba wyszarpywa, co zreszt napisa砮 wy縠j, wi阠 砤two舵 uzyskania odszkodowania nie jest tutaj argumentem (albo, jak napisa砮, jest argumentem kiepskim).

Przes砤nk ku ubezpieczeniu OC samochodu (kt髍emu to ubezpieczeniu jako obowi眤kowemu te zreszt jestem przeciwny) jest fakt, 縠 samoch骴 statystycznie wyrz眃za o wiele wi阫sze szkody. W體czas rzeczywi禼ie mo縠 by problem z odzyskaniem odszkodowania od kierowcy-sprawcy.

Szkoda rowerowa jest jednak zazwyczaj o wiele ni縮za i kilka tysi阠y z硂tych jest to wyegzekwowania.

A nawet je秎i nie, to przecie nigdzie nie jest powiedziane, 縠 ka縟y ma mie mo縧iwo舵 uzyskania odszkodowania za ka縟 szkod.

Szkody w wielko禼i podobnej do rowerowych mog powodowa rolkarze, deskorolkarze, wszelkie dzieci (graj眂e w pi砶 i nie), ale jako nikt rozs眃nie my秎眂y (pomijaj眂 ludzi na garnuszku zak砤d體 ubezpiecze) nie my秎i o obowi眤ku ubezpieczenia OC dla ka縟ej 縴j眂ej osoby.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-31 09:03:59
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is1cnu$j7f$1@news.onet.pl...

Po to si kupuje AC, aby mie ochron r體nie w takich sytuacjach.

a dlaczego to ja mam p砤ci za czyje przewinienie?

No i? Bo nie widz zwi眤ku. OC by temu zapobieg硂?

nie, ale przynajmniej kasa by by砤

[...]

a szkoda, bo ka縟y powinien by ubezpieczony, by硂 by taniej, szybciej itd

Data: 2011-05-31 09:13:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-31 09:03, szerszen pisze:

[...]

Przecie nie musisz p砤ci. Ale jak ju kupujesz, to chocia korzystaj.

No i? Bo nie widz zwi眤ku. OC by temu zapobieg硂?

nie, ale przynajmniej kasa by by砤

Zasadniczo ja mam OC na rower i dzi阫i temu je縟筷 bardziej agresywnie, bo nie boj si jak w korku zarysuj komu lusterko, czy nawet jak potr眂 kogo na 禼ie縞e, czy ci眊u rowerowo-pieszym. Tym samym wprowadzenie OC dla wszystkich b阣zie skutkowa zwi阫szeniem wypadk體 (tak samo jak to jest w przypadkach samochod體, zauwa, 縠 jak kto je糳zi bez OC, to je糳zi ostro縩ie i nie tylko dlatego, aby go policja nie z砤pa砤).

[...]

To tylko Przemys砤wowa logika mo縠 dochodzi do wniosk體, 縠 jak co jest obowi眤kowe, to jest ta駍ze. Szanujemy j :)

--
Liwiusz

Data: 2011-05-31 10:35:47
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is24fn$qvh$1@news.onet.pl...

Przecie nie musisz p砤ci. Ale jak ju kupujesz, to chocia korzystaj.

kupuje, jak ja na rozrabiam, jak kto inny narozrabia, niech on p砤ci, ja nie mam 縴czenia ci眊a si latami po s眃ach i czeka na zmi硂wanie s阣ziego, a potem ewentualn 禼i眊alno舵 komornika

[...]

ale ty tak na powa縩ie?
wiesz jak tobie si nie秏iertelno舵 w潮cza po tym jak kupisz sobie oc, bo jak widz niebezpiecze駍two rozwa縜sz jedynie w kategoriach finansowych, to jeste super materia砮m do nagrody darwina, ja mimo wykupionych rozmaitych ubezpiecze, je縟筷 tak aby nikomu krzywdy nie zrobi i tak samo staram si zachowywa w innych sytuacjach, my秎 縠 jednak wi阫szo舵 ludzi tak czyni, a ubezpieczenia kupuj na wszelki wypadek, a nie po to aby bardziej kozaczy

To tylko Przemys砤wowa logika mo縠 dochodzi do wniosk體, 縠 jak co jest obowi眤kowe, to jest ta駍ze. Szanujemy j :)

jest ta駍ze, bo jest jej wi阠ej, ilo舵 ubezpieczonych wzro秐ie znacznie, ilo舵 szk骴 ju wcale nie tak bardzo

Data: 2011-05-31 10:40:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-31 10:35, szerszen pisze:
[...]

Tak Ci si tylko wydaje. A nawet je秎i, to statystycznie jest to nieprawda.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-31 11:32:56
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is29ic$cp3$1@news.onet.pl...

Tak Ci si tylko wydaje. A nawet je秎i, to statystycznie jest to nieprawda.

statystycznie to ja ze swoim psem mamy po 3 nogi, tak si tymi statystykami zas砤niasz, to poprosz je do wgl眃u

Data: 2011-05-31 11:39:53
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-31 11:32, szerszen pisze:

[...]

To Ty chcesz komu co wmusi, wi阠 prosz o statystyki, 縠 szkody rowerowe stanowi istotny k硂pot.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-31 11:48:01
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is2d1b$prf$2@news.onet.pl...

To Ty chcesz komu co wmusi, wi阠 prosz o statystyki, 縠 szkody rowerowe stanowi istotny k硂pot.

ja nie wiem jak rowerowe, ale szkody wyrz眃zone przez ludzi bez oc, pieszych i rowerzyst體, to ju istotny problem

Data: 2011-06-01 00:59:24
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 31 May 2011, szerszen wrote:

[...]

  Logic error.
  S眃z眂 z opis體, to w砤秐ie tak dzia砤 ubezpieczenie ;)
(a raczej ubezpieczyciele).
  Sk眃 teza, 縠 od ubezpieczyciela 砤twiej wyszarpa odszkodowanie ni
od "cz硂wieka z ulicy"?
  Bo chyba nie z przekonania, 縠 (ubezpieczyciele) maj kiepskich prawnik體 ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-01 09:04:47
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1106010057050.12480@quad...

 S眃z眂 z opis體, to w砤秐ie tak dzia砤 ubezpieczenie ;)

poniek眃 masz racj, ale to nie znaczy 縠 to norma i 縠 tak powinno by

 Sk眃 teza, 縠 od ubezpieczyciela 砤twiej wyszarpa odszkodowanie ni
od "cz硂wieka z ulicy"?

st眃, 縠 nad ubezpieczycielem wisi ustawodawca i ma w jego wzgl阣zie okre秎one wymogi, do tego ubezpieczyciel jest wyp砤calny, a co mi po zas眃zeniu odszkodowania np 100 tys. od kolesia kt髍y zarabia 1000 miesi阠znie i ma 3 osobow rodzin na utrzymaniu?

Data: 2011-06-01 09:10:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-01 09:04, szerszen pisze:

[...]

100 tysi阠y szkody? Rowerem? Owszem, mo縠 si zdarzy, ale dla jednego przypadku na 10 lat nie ma co wprowadza obowi眤kowych ubezpiecze.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-01 09:19:36
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is4olk$le7$3@news.onet.pl...

100 tysi阠y szkody? Rowerem? Owszem, mo縠 si zdarzy, ale dla jednego przypadku na 10 lat nie ma co wprowadza obowi眤kowych ubezpiecze.

a co mnie obchodzi ile, czy to b阣zie 100, czy to b阣zie 10, nie ma znaczenia, nie chce czeka na swoj kas, na naprawienie szkody niewiadomo ile i przede wszystkim, nie chce latami ci眊a si po s眃ach, a na koniec, wyrywa swojej kasy drobnymi kawa砶ami przez komornika, przez najbli縮ze kilkadziesi眛 lat, piesi i rowerzy禼i powoduj oko硂 1/5 wypadk體, wi阠 jest o co kopie kruszy

Data: 2011-06-01 11:12:39
Autor: niusy.pl
[...]

Czyli te ubezpieczenia pieszych od chodzeniach po drodze, tak ?

Data: 2011-06-01 12:24:33
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is50ag$okk$1@news.net.icm.edu.pl...

Czyli te ubezpieczenia pieszych od chodzeniach po drodze, tak ?

chyli co, oc od je縟縠nia po drogach?

Data: 2011-06-01 13:17:20
Autor: niusy.pl
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl>

Czyli te ubezpieczenia pieszych od chodzeniach po drodze, tak ?

chyli co, oc od je縟縠nia po drogach?

A ja nie m體i砮m, 縠 takie oc jest bez sensu tylko akurat inne p砤cimy. A jak mamy p砤ci od je縟縠nia to musi by dobrowolne bo przecie nie obejmiemy ubezpieczeniem starej babci, kt髍a w og髄e je糳zi nie umie i z domu nie wychodzi, wi阠 ubezpieczenie od chodzenia te odpada.

Data: 2011-06-01 14:39:42
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is5742$rnu$1@news.net.icm.edu.pl...

[...]

bo to ma by oc, od czego to ju jego zakres sam sobie cz硂wiek ustali, cz硂wiek ma by ubezpieczony nie pojazd

Data: 2011-06-01 09:24:57
Autor: spp
W dniu 2011-06-01 09:10, Liwiusz pisze:

100 tysi阠y szkody? Rowerem? Owszem, mo縠 si zdarzy, ale dla jednego
przypadku na 10 lat nie ma co wprowadza obowi眤kowych ubezpiecze.

A tak rzadkie s przypadki gdy kierowca usi硊j眂 omin辨 rowerzyst straci samoch骴?

--
spp

Data: 2011-06-01 12:52:04
Autor: Icek
W dniu 2011-06-01 09:26, Liwiusz pisze:
[...]

bo majac swiadomosc, ze rowerzysta nie ma OC wali w rowerzyste zamiast w sciane

Icek

Data: 2011-06-01 09:08:57
Autor: Liwiusz
[...]

S硊szna teza. Opisywa砮m ju kiedy na grupie przypadek lekkiego pogryzienia przez psa i szkodzie w ubraniu. Wezwanie do zap砤ty do opiekuna zwierz阠ia poskutkowa硂. Gdyby by ubezpieczony, prawdopodobnie o te 100z trzeba by si szarpa w s眃zie.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-01 09:21:36
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is4oic$le7$1@news.onet.pl...

Gdyby by ubezpieczony, prawdopodobnie o te 100z trzeba by si szarpa w s眃zie.

a sk眃 wniosek, 縠 posiadanie ubezpieczenia automatycznie zamyka drog polubownego za砤twienia sprawy?

Data: 2011-06-01 09:26:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-01 09:21, szerszen pisze:

[...]

St眃, 縠 na ugod musi si zgodzi ubezpieczyciel, je秎i to on ma p砤ci. Oczywi禼ie mo縩a zap砤ci ze swoich i zapomnie, ale chyba nie o to chodzi?

--
Liwiusz

Data: 2011-06-01 10:55:54
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is4pir$oij$1@news.onet.pl...

St眃, 縠 na ugod musi si zgodzi ubezpieczyciel, je秎i to on ma p砤ci. Oczywi禼ie mo縩a zap砤ci ze swoich i zapomnie, ale chyba nie o to chodzi?

a teraz to niby jak si odbywa?
jak ma砤 szkoda, to sporej ilo禼i ludzi bardzie op砤ca si da kilka st體ek z w砤snej kieszeni, ni mie zwy縦i w ubezpieczeniu, to si dzieje dzisiaj mimo obowi眤kowych ubezpiecze, wi阠 twoja teoria le縴

Data: 2011-06-01 11:21:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-01 10:55, szerszen pisze:

[...]

Ale to nie jest argument za obowi眤kowymi ubezpieczeniami, a o tym dyskutujemy.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-01 12:25:19
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is50bj$igu$1@news.onet.pl...

Ale to nie jest argument za obowi眤kowymi ubezpieczeniami, a o tym dyskutujemy.

tym bardziej nie jest to argument przeciw, a nie秏ia硂 przypominam, 縠 sam go podnios砮

Data: 2011-05-31 09:41:06
Autor: niusy.pl
[...]

Niech po prostu p砤ci :-)

Data: 2011-05-31 10:41:51
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is262k$pmr$1@news.net.icm.edu.pl...

Niech po prostu p砤ci :-)

jak p砤ci nie ma problemu, problem jest jak nie p砤ci

problem jest wtedy, jak skasujesz pieszego z jego winy, a potem chcesz naprawi auto i musisz si s眃zi z rodzina poszkodowanego, niby racja jest po twojej stronie, ale...

itd

Data: 2011-05-31 14:48:41
Autor: niusy.pl
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl>

Niech po prostu p砤ci :-)

jak p砤ci nie ma problemu, problem jest jak nie p砤ci

W ubezpieczeniach obowi眤kowych chodzi o to, by wydoi klienta. Nie wiem zupe硁ie czemu ludzie dorabiaj do tego jakie pokr阾ne teorie.

Data: 2011-05-31 15:01:18
Autor: Robert Tomasik
Obowi眤kowe kamery w samochodach
U縴tkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisa w wiadomo禼i news:is2o3b$l4q$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

Gdy w Polsce by硂 jedyne s硊szne towarzystwo ubezpieczeniowe, to Twoja teoria by jeszcze oblecia砤 (ale wtedy nie by硂 Internetu). Teraz, to niby kto mia砨y go doi?

W ubezpieczeniu obowi眤kowym chodzi o ochron poszkodowanych w wypadku 秏ierci lub niewyp砤calno禼i zobowi眤anego do naprawienia szkody.

Data: 2011-05-31 16:11:12
Autor: niusy.pl
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl>

[...]

Ktokolwiek.

W ubezpieczeniu obowi眤kowym chodzi o ochron poszkodowanych w wypadku 秏ierci lub niewyp砤calno禼i zobowi眤anego do naprawienia szkody.

Nie, chodzi o ochron pa駍twa albo jego instytucji zobowi眤anych do pomocy.

Data: 2011-05-31 19:32:57
Autor: Robert Tomasik
Obowi眤kowe kamery w samochodach
U縴tkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisa w wiadomo禼i news:is2su1$smn$1news.net.icm.edu.pl...

[...]

W odniesieniu do szkody na osobie pewnie te.

Data: 2011-05-31 15:11:47
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is2o3b$l4q$1@news.net.icm.edu.pl...

W ubezpieczeniach obowi眤kowych chodzi o to, by wydoi klienta.

iii jasne, a ja my秎, 縠 chodzi o to, abym np. nie musia czyjej rodziny ci眊a po s眃ach o odszkodowanie, jak w砤秐ie sko馽z si zajmowa pogrzebem

Data: 2011-05-31 16:12:29
Autor: niusy.pl
[...]

By sobie AC sprawi a nie opowiada historyjki

Data: 2011-06-01 09:06:31
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is2t0f$ssq$1@news.net.icm.edu.pl...

By sobie AC sprawi a nie opowiada historyjki

bo co, niewygodne dla twojej teoryjki?
dla twoje wiadomo禼i mam pe砮n pakiet z assistance i nnw, co nie znaczy, 縠 chc go u縴wa wtedy, kiedy sprawca jest kto inny

Data: 2011-06-01 08:39:50
Autor: Smok Eustachy
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Dnia Wed, 01 Jun 2011 09:06:31 +0200, szerszen napisa艂(a):

U偶ytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisa艂 w wiadomo艣ci grup

By艣 sobie AC sprawi艂 a nie opowiada艂 historyjki

bo co, niewygodne dla twojej teoryjki? dla twoje wiadomo艣ci mam pe艂en
pakiet z assistance i nnw, co nie znaczy, 偶e chc臋 go u偶ywa膰 wtedy, kiedy
sprawca jest kto inny

Bo Ci podnios膮 sk艂adk臋...?
Bez sensu

Data: 2011-06-01 11:01:13
Autor: szerszen
Obowi膮zkowe kamery w samochodach

U偶ytkownik "Smok Eustachy" <smok.eustachy@wurg.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:is4tsm$3er$4@news.onet.pl...

Bo Ci podnios膮 sk艂adk臋...?
Bez sensu

co bez sensu, to 偶e mam z nie swojej winy p艂aci膰 wi臋cej?
faktycznie bez sensu i w艂a艣nie o tym pisze

Data: 2011-06-01 09:11:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-01 09:06, szerszen pisze:

[...]

Widzisz, a za takie ryzyka w sk砤dce p砤cisz. Dajesz si doi :)

--
Liwiusz

Data: 2011-06-01 09:25:31
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is4omt$le7$4@news.onet.pl...

Widzisz, a za takie ryzyka w sk砤dce p砤cisz. Dajesz si doi :)

p砤c za swoje, za cudze nie mam zamiaru, tak trudno to poj辨?

Data: 2011-06-01 09:28:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-01 09:25, szerszen pisze:

[...]

To Ty nie pojmujesz, 縠 p砤c眂 sk砤dk AC, p砤cisz r體nie za ryzyko wyp砤ty odszkodowania za szkody nie z Twojej winy.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-01 10:57:15
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is4pmd$oij$3@news.onet.pl...

To Ty nie pojmujesz, 縠 p砤c眂 sk砤dk AC, p砤cisz r體nie za ryzyko wyp砤ty odszkodowania za szkody nie z Twojej winy.

to ty nie rozumiesz, 縠 w przypadku takiej szkody, nie mam zamiaru dop砤ca do zwy縠k jakie dostan w takim wypadku

jako nie potrafisz mi wyja秐i, dlaczego to ja mam ponosi koszty czyjej wolno禼i

Data: 2011-06-01 11:22:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-01 10:57, szerszen pisze:

[...]

Ponosisz j na ka縟ym kroku. To te jest cena wolno禼i. Ubezpieczenie wszystkich od wszystkiego do niebezpieczna utopia.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-01 12:30:52
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is50d0$igu$2@news.onet.pl...

Ponosisz j na ka縟ym kroku. To te jest cena wolno禼i. Ubezpieczenie wszystkich od wszystkiego do niebezpieczna utopia.

nieubezpieczanie kogokolwiekj, to paranoja, mo縠my si tak licytowa d硊go

paranoj jest r體nie to, 縠 ja jako posiadacz kilku pojazd體, musz op砤ca oc za wszystkie, mimo i tylko jeden na raz mo縠 porusza si po ulicach, ubezpieczenia oc od aut w renowacji, kt髍e przez miesi眂e nie wyje縟縜j na ulice to czyste z硂dziejstwo itd
dlatego uwa縜m 縠 ubezpieczony powinien by cz硂wiek, a nie przedmiot, bo to cz硂wiek czyni szkod, jak po縴cz komu auto i b阣zie mia dzwona, to naprawa idzie z mojego oc, a nie z jego, ja ponosz dodatkowe straty i tu znowu m骿 pomys prostuje sytuacj, wi阠 jak sam widzisz nie jest to pozbawione sensu

Data: 2011-06-01 13:14:05
Autor: niusy.pl
[...]

To po prostu inne ubezpieczenie

Data: 2011-06-01 14:40:51
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:is56tu$qre$1@news.net.icm.edu.pl...

To po prostu inne ubezpieczenie

inne, ale zamiast, a nie dodatkowo

Data: 2011-06-01 10:10:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 1 Jun 2011, szerszen wrote:

[...]

  Masz wy潮czenie (z ubezpieczenia oraz ze sk砤dki) szk骴 spowodowanych
przez osoby trzecie?
  Bo je秎i nie, to w砤秐ie za to p砤cisz - za mo縧iwo舵, 縠 to osoba
trzecia spowoduje szkod, a ubezpieczyciel b阣zie musia wyp砤ci
i samemu dochodzi regresu.
  Druga wersja, czyli ze to wy潮czenie masz, jest do舵 w眛pliwa
- ubezpieczyciel b阣zie mia trudno禼i dowodowe w wykazaniu
"tej szkody Pan sobie sam nie zrobi rozwalaj眂 si o s硊p,
to kto Panu wyskoczy przed mask i przez to Pan si rozbi,
wi阠 odszkodowanie si nie nale縴".
  W眛pi, aby na takie wy潮czenie si zgodzi.
  Inaczej m體i眂 - s眃z, 縠 wbrew temu co piszesz, jednak p砤cisz :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-01 11:00:05
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1106011005480.7780@quad...

 Bo je秎i nie, to w砤秐ie za to p砤cisz - za mo縧iwo舵, 縠 to osoba
trzecia spowoduje szkod, a ubezpieczyciel b阣zie musia wyp砤ci
i samemu dochodzi regresu.

g. prawda, ubezpieczyciel naprawi z mojego ac, ja dostan zwy縦 i z nikogo 縜dnego regresu nie b阣zie dochodzi, a nawet je秎i, to podw骿nie zarobi, bo z ewentualnego regresu i z mojej zwy縦i, nie zapominaj 縠 rozmowa si tyczy wypadk體 spowodowanych przez osoby bez oc i w przypadkach kiedy tego oc mie nie musia硑

Data: 2011-06-01 23:08:56
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Ale Ty najwyra糿iej czego nie chcesz zrozumie - 縠 *o co innego chodzi*! Nie idzie o zwy縦, ale o wysoko舵 sk砤dki.

*NIE* korzystaj眂 z opcji wyp砤cania za szkody powodowane przez osoby
trzecie (tj. ubezpieczaj眂 si z za硂縠niem, 縠 z tej wersji
korzysta nie b阣ziesz), mimo tego PCISZ ubezpieczycielowi
za ten sk砤dnik AC!
  Dlaczego? - bo raczej nie ma takiej oferty, 縠by wy潮czy
z AC korzystanie ze szk骴 spowodowanych przez "trzecich".
  Po prostu ubezpieczyciel nie ma technicznej mo縧iwo禼i
sprawdzenia, 縠 szkoda *zosta砤* spowodowana przez znan
osob trzeci, je秎i Ty nie b阣ziesz chcia przedstawi
dowod體.

nie zapominaj 縠 rozmowa si tyczy wypadk體 spowodowanych przez osoby bez oc i w przypadkach kiedy tego oc mie nie musia硑

  Nie zapominam.
  Ty masz zamiar nie korzysta w takim przypadku ze swojego AC.
  Wolno Ci.
  Ale *w sk砤dce* p砤cisz za ubezpieczenie od takich zdarze!

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-02 09:11:38
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1106012304020.800@quad...

*NIE* korzystaj眂 z opcji wyp砤cania za szkody powodowane przez osoby
trzecie (tj. ubezpieczaj眂 si z za硂縠niem, 縠 z tej wersji
korzysta nie b阣ziesz), mimo tego PCISZ ubezpieczycielowi
za ten sk砤dnik AC!

ale zdaje si, 縠 nie dostrzegasz drobnego faktu, ty m體isz o tym co jest teraz, i 縠 ja musz si od tego ubezpieczy aby spa spokojnie, jak mi jaka pijana menda wlezie pod ko砤, a ja pisz o tym coby mog硂 by i wtedy to ac wygl眃a硂 by zupe硁ie inaczej

 Dlaczego? - bo raczej nie ma takiej oferty, 縠by wy潮czy
z AC korzystanie ze szk骴 spowodowanych przez "trzecich".

teraz nie ma, ale jakby wprowadzi to o czym pisze, to by by硂, poza tym masz ac mini, tylko od kradzie縴 czy czego podobnego

 Ale *w sk砤dce* p砤cisz za ubezpieczenie od takich zdarze!

teraz tak, ale jakbym mia pewno舵 縠 ka縟y pieszy ma oc, bym nie p砤ci

Data: 2011-06-03 07:06:18
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 2 Jun 2011, szerszen wrote:

ale zdaje si, 縠 nie dostrzegasz drobnego faktu, ty m體isz o tym co jest teraz,

  Tak, lecz:

i 縠 ja musz si od tego ubezpieczy aby spa spokojnie, jak mi jaka pijana menda wlezie pod ko砤

....w砤秐ie NIE O TYM.
  Pisz o tym, 縠 NIE MO疎SZ znale兼 AC, w kt髍ym NIE PCIY za
obs硊g takiego przypadku.

a ja pisz o tym coby mog硂 by

  Przecie wyja秐ia砮m, dlaczego nie ma na to szans.

  A sp髍 nie idzie o to, jak dobrze by硂by gdyby, lecz o to, 縠
pad硂 stwierdzenie o "niep砤ceniu".
  Tu i teraz.
  Nie ma takiej opcji, albo AC "z osobami trzecimi", albo
rezygnacja z AC.

i wtedy to ac wygl眃a硂 by zupe硁ie inaczej

  B阣ziesz musia zak砤d ubezpiecze otworzy, bo inni nie chc
da takiej opcji :)

 Dlaczego? - bo raczej nie ma takiej oferty, 縠by wy潮czy
z AC korzystanie ze szk骴 spowodowanych przez "trzecich".

teraz nie ma, ale jakby wprowadzi to o czym pisze, to by by硂

  Ale dyskusja by砤 o tym, 縠 je秎i ma si AC, to TU I TERAZ
trzeba (niestety) p砤ci sk砤dk za potencjalne "zdarzenia
z osobami trzecimi".
  Wersji z Atlantyd nie omawiano ;)

 Ale *w sk砤dce* p砤cisz za ubezpieczenie od takich zdarze!

teraz tak, ale jakbym mia pewno舵 縠 ka縟y pieszy ma oc, bym nie p砤ci

  No to czego nie zrozumia砮m.
  By砮m przekonany, 縠 idzie o to aby AC obejmowa硂 tylko spowodowane
PRZEZ SIEBIE (no, niech jeszcze b阣zie "si砤 wy縮za" do kompletu) szkody!
(a nie, 縠by go nie p砤ci jakby wszyscy inni mieli OC)

pzdr, Gtofryd

Data: 2011-06-06 08:34:57
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1106022357570.11696@quad...

 Pisz o tym, 縠 NIE MO疎SZ znale兼 AC, w kt髍ym NIE PCIY za
obs硊g takiego przypadku.

ale ca硑 czas t硊macz ;)
TERAZ NIE MOG

 A sp髍 nie idzie o to, jak dobrze by硂by gdyby, lecz o to, 縠
pad硂 stwierdzenie o "niep砤ceniu".

ale ja ca硑 czas pisze w砤秐ie o tym co by mog硂 by, czyli oc na cz硂wieka, nie na pojazd

 B阣ziesz musia zak砤d ubezpiecze otworzy, bo inni nie chc
da takiej opcji :)

tu nie o zak砤d idzie, tylko o zmian przepis體, co komu po zak砤dzie, jak ustawa b阣zie m體i砤 co innego  ;)

 By砮m przekonany, 縠 idzie o to aby AC obejmowa硂 tylko spowodowane
PRZEZ SIEBIE (no, niech jeszcze b阣zie "si砤 wy縮za" do kompletu) szkody!
(a nie, 縠by go nie p砤ci jakby wszyscy inni mieli OC)

lu糿o dywaguj眂 ;) chodzi硂 mi o zmian sposobu op砤cania oc, sprawa z ac wysz砤 przy okazji

Data: 2011-06-06 21:49:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 6 Jun 2011, szerszen wrote:

[...]

  Zgoda :)
  Pic w tym, 縠 techniczne przyczyny dla niemo縩o禼i nie znikn.
  Podejrzewam, 縠 oferta by si nie zmieni砤.

ale ja ca硑 czas pisze w砤秐ie o tym co by mog硂 by, czyli oc na cz硂wieka, nie na pojazd

  No to chyba w眛ek si za bardzo rozga酬zi i pomyli砮m podw眛ki:
odnosi砮m si do wersji "AC tylko na moje w砤sne szkody".
  Popar砮m tez 縠 takiego nie ma - i nie b阣zie.
  Po prostu trudno udowodni komu 縠 k砤mie, m體i眂 i to
on sam spowodowa szkod.

  Co do ubezpieczenie osoby (kieruj眂ego) oczywi禼ie masz racj, IMHO.
  Jedno nie wyklucza drugiego - mog硂by istnie ubezpieczenie osoby
oraz ubezpieczenie pojazdu, z wymogiem "mimimym jedno w danej chwili"
co na wz髍 bilet體 okresowych komunikacji publicznej (imiennych
i bezimiennych), podejrzewam 縠 proporcje wysoko禼i (wg bilet體)
by硑by w sam raz "rynkowo odpowiednie" :)
  Ale dyskutowanie tej wersji grozi wprowadzeniem wymogu obu naraz :>

  Acha.
  A ja si jej uczepi砮m :) (i *tylko* jej)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-07 08:53:15
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1106062142370.1536@quad...

 Zgoda :)
 Pic w tym, 縠 techniczne przyczyny dla niemo縩o禼i nie znikn.
 Podejrzewam, 縠 oferta by si nie zmieni砤.

my秎 縠 by si zmieni砤, wszak to ubezpieczenie dobrowolne i ju teraz masz rozmaite okrojone wersje ac, cho鎎y tylko od kradzie縴

[...]

tylko po co mia砨y k砤ma, 縠 to on spowodowa szkod, w przypadku, kiedy t szkod spowodowa砨y ubezpieczony pieszy/rowerzysta?

 Co do ubezpieczenie osoby (kieruj眂ego) oczywi禼ie masz racj, IMHO.
 Jedno nie wyklucza drugiego - mog硂by istnie ubezpieczenie osoby
oraz ubezpieczenie pojazdu, z wymogiem "mimimym jedno w danej chwili"

ja si nie upieram 縠 mia硂by to by tylko jedno, wyb髍 m骻砨y by i ka縟y wybra砨y co mu wygodniej, lub co mu si bardziej op砤ca, natomiast dzisiejszy system, szczeg髄nie po zmianach z oc sprzed kilku lat, to czyste z硂dziejstwo i op砤ca si jedynie t.u.

 A ja si jej uczepi砮m :) (i *tylko* jej)

nie ma problemu ;)
najwa縩iejsze 縠 doszli秏y do sedna

Data: 2011-06-08 11:53:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 7 Jun 2011, szerszen wrote:

tylko po co mia砨y k砤ma, 縠 to on spowodowa szkod, w przypadku, kiedy t szkod spowodowa砨y ubezpieczony pieszy/rowerzysta?

  M骻砨y k砤ma w innych okoliczno禼iach.
  Na przyk砤d kiedy ten pieszy nie zosta砨y zidentyfikowany (albo
wr阠z nie chcia硂by mu si go identyfikowa lub stara砨y si go
nie zidentyfikowa ze wzgl阣u np. na gro糱y)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-02 20:49:55
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Obowi眤kowe kamery w samochodach

 Ale Ty najwyra糿iej czego nie chcesz zrozumie - 縠 *o co innego
chodzi*! Nie idzie o zwy縦, ale o wysoko舵 sk砤dki.

No i ta wysoko舵 zale縴 od zwy縦i. Wyobra sobie, 縠 masz pecha i
codziennie jaki rowerzysta powoduje ci szkody. szkoda, naprawa, szkoda,
naprawa.... po 30 szkodach nadal twierdzisz, 縠 nie p砤cisz za
spowodowane przez rowerzyst szkody? :D

Data: 2011-06-03 07:13:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 2 Jun 2011, Przemys砤w Adam iejek wrote:

[...]

  Wyobra sobie, 縠 ka縟ego z tych rowerzyst體 pozywasz i nie korzystasz
z AC. Pic w tym, 縠 sk砤dki od tych statystycznych rowerzyst體 NADAL
p砤cisz.
  Oczywi禼ie, przy korzystaniu p砤cisz *wi阠ej*.
  Ale grupowiczowi chodzi硂 o to, 縠 mimo niekorzystania w razie
zdarzenia, p砤cisz *i tak* (w sk砤dce, tej 'podstawowej').

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-03 08:37:59
Autor: Przemys砤w Adam iejek
[...]

No w砤秐ie nie p砤cisz. Bo masz zni縦 za bezszkodowo舵. TY nie
pope硁iasz b酬d體, wi阠 TWOJE ubezpieczenie jest niskie. Od CIEBIE
zale縴 jego wysoko舵. Czy jeste fajt砤pa i walisz w drzewo co tydzie
czy jeste mo縠 od 10 lat nie mia砮 縜dnego zdarzenia.

 Oczywi禼ie, przy korzystaniu p砤cisz *wi阠ej*.

No w砤秐ie. Czyli wyb髍 ,,moje AC czy OC rowerzysty'' oznacza ,,ja
zap砤c za zdarzenie czy rowerzysta''.

Data: 2011-06-03 09:23:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 3 Jun 2011, Przemys砤w Adam iejek wrote:

[...]

  Ale MIMO tej zni縦i p砤cisz sk砤dnik "na obs硊g zdarze os骲 trzecich".
  Ty chyba nie s眃zisz, 縠 odszkodowania s op砤cane wy潮cznie od sk砤dowej
"ponad maksymaln zni縦"?
  Ubezpieczyciel przecie nie ma poj阠ia, 縠 Ty *nie* skorzystasz
z ubezpieczenia "od osoby trzeciej", a dotychczasowy brak wyp砤t
bierze si z niezg砤szania szk骴 - traktuje Ci tak samo, jak
kogo kto zwyczajnie mia szcz甓cie.
  Ale PCISZ sk砤dk na wypadek szkody spowodowanej przez osob trzeci!

TY nie
pope硁iasz b酬d體, wi阠 TWOJE ubezpieczenie jest niskie.

  Tristan, nie myl zni縦i "od szcz甓cia" :P z tym, 縠 nawet najni縮za
minimalna sk砤dka zawiera sk砤dowe od *wszystkich* mo縧iwych zdarze!

  Je秎iby *da硂* si wy潮czy "szkody od os骲 trzecich", to sk砤dka
by砤by *ni縮za*. Ni縮za od tej minimalnej bezszkodowej, bo nie
obejmowa砤by jednego sk砤dnika.
  Ale 縠 wy潮czy si nie da z przyczyn hm... "konstrukcyjnych",
to j p砤cisz i basta.

Od CIEBIE
zale縴 jego wysoko舵. Czy jeste fajt砤pa i walisz w drzewo co tydzie
czy jeste mo縠 od 10 lat nie mia砮 縜dnego zdarzenia.

  Ale to nie ma nic do faktu, 縠 w sk砤dce b阣zie element policzony
od mo縧iwo禼i odszkodowania od szkody "z osoby trzeciej".

 Oczywi禼ie, przy korzystaniu p砤cisz *wi阠ej*.

No w砤秐ie. Czyli wyb髍 ,,moje AC czy OC rowerzysty'' oznacza ,,ja
zap砤c za zdarzenie czy rowerzysta''.

  Tristan, OC rowerzysty nie ma nic do tego.
  Tobie 縜dna r罂nica, czy zap砤c ze swojego OC (tak, mam, to
"rowerowe") czy z w砤snych pieni阣zy. Naprawd.

  R罂nic sprawia to, czy skorzystasz z w砤snego AC czy nie.
  Ale pic w tym, 縠 je秎i NIE B蔇ZIESZ KORZYSTA, to MIMO TEGO
p砤cisz sk砤dk na takie szkody!

  Oczywi禼ie, nie korzystaj眂, masz bonus - jeste traktowany jako
kieruj眂y kt髍y bardzo stara si unika szk骴, w tym *nie* z w砤snej
winy.
  Ale *mimo* tego bonusa, pewn sk砤dow p砤cisz.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-03 09:47:02
Autor: mvoicem
(03.06.2011 09:23), Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

Gotfrydzie, jest ogromna r罂nica. Po pierwsze, od Ciebie pieni眃ze mog
by o wiele trudniej 禼i眊alne. O wiele trudniejsze mo縠 by w og髄e
Twoje przyznanie si do odpowiedzialno禼i.

W ewidentnych przypadkach, ubezpieczyciel, z wyj眛kiem wyj眛kowych mend
w秗骴 ubezpieczycieli, nie kombinuje z uchylaniem si od odpowiedzialno禼i.

p. m.

Data: 2011-06-03 15:07:18
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 3 Jun 2011, mvoicem wrote:

Gotfrydzie, jest ogromna r罂nica. Po pierwsze, od Ciebie pieni眃ze mog
by o wiele trudniej 禼i眊alne.

  Ciekawe jak d硊go mam t硊maczy, 縠 s DWA ODREBNE sk砤dniki p砤cenia
za szkody w AC?

  Jeden jest za szkody "wykorzystane".
  Ten powoduje zwy縦i, i do tego si NIE ODNOSZ.
  Czy mo縠cie to przyj辨 do wiadomo禼i?
  Tak, JEI kto spowoduje Ci szkod i skorzystasz a AC to dostaniesz
zwy縦. Ale to nie s JEDYNE koszty zwi眤ane z "osobami trzecimi" w AC!

  Drugi (sk砤dnik), to jest op砤ta za szkody POTENCJALNE.
  I ten, op砤caj眂 AC, PCISZ.
  Nie ma metody 縠by go nie p砤ci - bo nie ma oferty, w kt髍ej m骻砨y
p砤ci mniej dlatego, 縠 REZYGNUJESZ z AC w przypadku szk骴 powodowanych
przez osoby trzecie.
  Brak takiej oferty ma uzasadnienie logiczne (powa縩a trudno舵 dowodowa),
ale w niczym nie uchybia to faktowi, 縠 ten sk砤dnik *ka縟y korzystaj眂y
z AC* p砤ci.
  Niezale縩ie od tego czy "chcia砨y" czy nie!

  Nie odnosz si do tego, 縠 w razie skorzystania z AC jest zwy縦a.
  Nie odnosz si do tego, 縠 jakby by硂 "OC dla wszystkich", to by mo縠
kto zrezygnowa砨y z AC.
  Odnosz si do tego, 縠 kto kto chce AC ale WY!CZNIE OD WSNYCH
SZK覦, twierdzi 縠 "nie chce p砤ci za szkody od os骲 trzecich"
i sugeruje, 縠 istnia砤by taka mo縧iwo舵 (jakby te osoby trzecie
mia硑 OC).
  Nie ma takiej mo縧iwo禼i zeby nie p砤ci WCALE.
  Ubezpieczyciel ZAWSZE wliczy do sk砤dki AC co najmniej obs硊g prawn
szkody spowodowanej przez osoby trzecie, bo *musi si liczy* z tym,
縠 ubezpieczony z tego skorzysta.
  W tym skorzysta "nieprawid硂wo", twierdz眂 縠 szkoda spowodowana
faktycznie przez osoby trzecie zosta砤 spowodowana przez niego :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-03 18:18:46
Autor: mvoicem
(03.06.2011 15:07), Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Mimo to, nie jest prawd 縠 wszystko jedno czy Tristan 禼i眊nie od
Ciebie czy od twojego TU w ramach OC.

[...]

Ale jest mo縧iwo舵 縠by p砤ci znacznie mniej, np. oko硂 60% mniej :).

Poza tym, w przypadku obowi眤kowego OC (kt髍e jest bez sensu swoj
drog) dla rowerzyst體, pieszych, ps體 i pijak體 le勘cych na drodze -
cz甓 sk砤dki przypadaj眂a na "szkody spowodowane przez osoby trzecie"
by zosta砤 odpowiednio ni縠j skalkulowana przez TU, nieprawda?

p. m.

Data: 2011-06-06 21:32:04
Autor: Gotfryd Smolik news
Obowi眤kowe kamery w samochodach
On Fri, 3 Jun 2011, mvoicem wrote:

Mimo to, nie jest prawd 縠 wszystko jedno czy Tristan 禼i眊nie od
Ciebie czy od twojego TU w ramach OC.

  Ale nigdy tak nie twierdzi砮m.
  Jedynie popar砮m stanowisko, 縠 NIE DA SIE NIE PCI
(w domy秎e: "nie p砤ci w og髄e")

Ale jest mo縧iwo舵 縠by p砤ci znacznie mniej, np. oko硂 60% mniej :).

  Nie o to chodzi.
  W tych "60% mniej" nadal pozostaje pozycja "na wypadek zdarzenia
spowodowanego przez osob trzeci".
  M骻砨y p砤ci 70% mniej albo 85% mniej - nie mam poj阠ia ile, *je秎iby*
m骻 nie p砤ci. Ale nie ma wyboru - wszystko albo nic.

[...]

  Nie wiem, bo nie mam poj阠ia jaka jest 禼i眊alno舵 od takich zdarze.
  Ale nie przypuszczam 縠by podarowali cho鎎y z硂t體k :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-03 12:35:08
Autor: Przemys砤w Adam iejek
[...]

Ale jak osoba trzecia spowoduje, to nie ona ma zwy縦i, tylko ja. Czyli z
jednej strony, dobrze, 縠 ten sk砤dnik jest, ale dbam o jego obni縠nie i
nie widz sprawiedliwo禼i w twierdzeniu ,,olej winnego, zap砤 ze
swojego'', bo wtedy poza czynnikiem ,,na wszelki wypadek, 縠 sprawca
uciek'' dochodzi czynnik ,,zwy縦a, bo sprawca by, ale ni chuja nie
mia OC''.

 Ubezpieczyciel przecie nie ma poj阠ia, 縠 Ty *nie* skorzystasz
z ubezpieczenia "od osoby trzeciej",

Na starcie nie ma, ale potem ju ma i obni縜.

a dotychczasowy brak wyp砤t
bierze si z niezg砤szania szk骴 - traktuje Ci tak samo, jak
kogo kto zwyczajnie mia szcz甓cie.

No nie wa縩e. Wa縩e, 縠 czemu ja mam p砤ci zwy縦 za szale馽a na
rowerze, co codziennie mi w samoch骴 wali? Wiem, przeginam z codziennie,
ale to jedynie pokazuje zjawisko, przez spot阦owan skal.

 Ale PCISZ sk砤dk na wypadek szkody spowodowanej przez osob trzeci!

No a powinien tamten, w OC. Czemu rowerzysta ma nie mie OC, a ja w
samochodzie musz? A nie mozna powiedzie, 縠 poszkodowany ze swojego AC
sobie zrobi? Skoro i tak p砤ci na wypadek szkody spowodowanej przez
osob trzeci....

[...]

No to zlikwidowa wszystkie OC i niech ka縟y p砤ci SOBIE z AC.

 Oczywi禼ie, przy korzystaniu p砤cisz *wi阠ej*.
No w砤秐ie. Czyli wyb髍 ,,moje AC czy OC rowerzysty'' oznacza ,,ja
zap砤c za zdarzenie czy rowerzysta''.
 Tristan, OC rowerzysty nie ma nic do tego.

Ma.

 Tobie 縜dna r罂nica, czy zap砤c ze swojego OC (tak, mam, to
"rowerowe") czy z w砤snych pieni阣zy. Naprawd.

O ile zap砤ci. A jak nie chce? Z OC sprawa jasna. Zg砤szam si (JA!) do
jego ubezpieczyciela i ju. Ubezpieczyciel jest na pewno wyp砤calny. A
rowerok powie ,,spierdalaj wa舵'' i tyle uzyskam.

 Ale *mimo* tego bonusa, pewn sk砤dow p砤cisz.

Owszem, ale to nie zmienia faktu, 縠 bonus si powi阫szy, jak ka縟y
b阣zie za siebie odpowiedzialny.

Data: 2011-06-03 15:18:44
Autor: Gotfryd Smolik news
Obowi眤kowe kamery w samochodach
On Fri, 3 Jun 2011, Przemys砤w Adam iejek wrote:

Ale jak osoba trzecia spowoduje, to nie ona ma zwy縦i, tylko ja.

  Ale zwy縦a to jest JEDEN ZE SKDNIK覹 sk砤dki!

  Ile razy mam pisa, 縠 *w tym co jest w sk砤dce*, nie w zwy縞e,
lecz r體nie w obni縪nej sk砤dce "za bezszkodowo舵", JEST I B蔇ZIE
sk砤dnik "za osoby trzecie"?
  I ten sk砤dnik, p砤c眂 AC, zaplacisz.
  Chcesz czy nie chcesz.

 Ubezpieczyciel przecie nie ma poj阠ia, 縠 Ty *nie* skorzystasz
z ubezpieczenia "od osoby trzeciej",

Na starcie nie ma, ale potem ju ma i obni縜.

  Obni縜 za bezszkodowo舵.
  Bez wzgl阣u na to, czy brak szkody jest wynikiem szcz甓cia,
ostro縩o禼i (w tym wobec potencjalnych sprawc體) czy te
"osobistej egzekucji" szkody!

No nie wa縩e. Wa縩e, 縠 czemu ja mam p砤ci zwy縦

  Ale ja NIE ODNOSZ SI DO SKDNIKA ZAWARTEGO W ZWY疌E!
  Odnosz si do sk砤dnika zawartego W SKDCE.
  R體nie tej obni縪nej "za bezszkodowo舵".

  Przepraszam 縠 ja秐iej ju nie mog, id sobie z w眛ku :)

 Ale 縠 wy潮czy si nie da z przyczyn hm... "konstrukcyjnych",
to j p砤cisz i basta.

No to zlikwidowa wszystkie OC i niech ka縟y p砤ci SOBIE z AC.

  Pieszy te?

  Nie mieszaj dwu R盈NYCH rzeczy:
- tego, 縠 odpowiedzialno舵 powinien ponie舵 sprawca
- tego, 縠 w AC *jest sk砤dnik* od szk骴 "od os骲 trzecich".
  *W SKDCE*.
  I tego sk砤dnika NIE DA si unikn辨 - a nie da si dlatego, 縠
bardzo 砤two jest oszuka ubezpieczyciela w ten spos骲, 縠
stwierdzisz i sam spowodowa砮 szkod, mimo 縠 jej przyczyna
by砤 inna.

  Albo p砤cisz "za ca硂kszta硉" albo nie masz AC.

 Tristan, OC rowerzysty nie ma nic do tego.

Ma.

  Do sk砤dnika "os骲 trzecich" *W SKDCE AC* nie ma.
  I nie pisz mi po raz setny o zwy縦ach i zni縦ach - odnosz
si do JEDNEGO SKDNIKA, tego kt髍y jest w najbardziej
obni縪nej sk砤dce.

 Tobie 縜dna r罂nica, czy zap砤c ze swojego OC (tak, mam, to
"rowerowe") czy z w砤snych pieni阣zy. Naprawd.

O ile zap砤ci. A jak nie chce? Z OC sprawa jasna. Zg砤szam si (JA!) do
jego ubezpieczyciela i ju.

  I jego ubezpieczyciel zap砤ci, bez uzyskania potwierdzenia czy to
ze strony sprawcy czy "organ體" (jak sprawca idzie w zaparte,
to s眃u) 縠 on si przyznaje. Ju to widz.

 Ale *mimo* tego bonusa, pewn sk砤dow p砤cisz.

Owszem

  No zlituj si.
  Przecie ja si odnios砮m TYLKO DO TEGO SKDNIKA.
  Odnios砮m si do tezy 縠 kto "nie chce p砤ci".
  To t硊macz, 縠 NIE DA SI nie p砤ci!

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-03 20:58:17
Autor: Przemys砤w Adam iejek
Obowi眤kowe kamery w samochodach

[ciach ca砤 reszta, bo si nie rozumiemy i chyba nie umiem inaczej]

[...]

Istnieje ,,drobna'' r罂nica pomi阣zy ,,tak ubezpieczycielu, rozjeba砮m
mu tego merca za 150 tysi阠y, pech, prawda? Wyp砤cajcie'' a ,,tak,
moment, gdzie mia砮m drobne, ju wyp砤cam 150 tysi阠y.... O tu jest
75... drugie 75 mam w zapasowych spodniach, prosz poczeka 10 minut,
zaraz przynios''.

Zreszt, jak si nie przyznaje, to mo縩a inaczej dowodzi jego winy. Ale
to w og髄no禼i jest inny problem (przyznaje-nieprzyznaje) ni
zap砤ci-niezap砤ci.

Data: 2011-06-01 12:48:36
Autor: Icek
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Szkoda rowerowa jest jednak zazwyczaj o wiele ni縮za i kilka tysi阠y
z硂tych jest to wyegzekwowania.

tez nie jestem za przymusowym OC ale biorac pod uwage obecna sytuacje zamiast ratowac zycia cyklisty kosztem samochodu i swojego zdrowia trzeba walic w cykliste bo szkody materialne sa niewielkie

Icek

Data: 2011-05-31 08:58:42
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 30.05.2011 19:06, Liwiusz pisze:
W dniu 2011-05-30 18:53, qwerty pisze:
1. Szkody wyrz膮dzone przez rowerzyst贸w s膮 w stosunkowo niewielkiej
jednostkowej wysoko艣ci,

Niewielkiej? Powiedz to mojemu koledze, co mu rowerzysta MZet臋 skasowa艂
(a to by艂o 15 lat temu i ceny MZety by艂y wcale nie takie niskie). A i
tak szcz臋艣cie, 偶e sko艅czy艂o si臋 na skasowaniu pojazdu i lekkich
obra偶eniach zdrowia kolegi. A jakby go trwale okaleczy艂 ?

wi臋c mo偶na wyegzekwowa膰 bezpo艣rednio lub
chocia偶by ze swojego AC, nie trac膮c zni偶ek

Nie ma obowi膮zku AC. Kolega nie mia艂. Straci艂 MZet臋 i straci艂
psychologicznie ch臋膰 jazdy motorami. I si臋 leczy艂 z poobijania.

3. Du偶a cz臋艣膰 z nich i tak ma OC w ramach innego ubezpieczenia (np.
mieszkania)

A to obejmuje takie akcje? To ja mog臋 zrezygnowa膰 z OC aut, bo mam OC
mieszkania?

Data: 2011-05-31 09:16:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-31 08:58, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Czy Wy (zwolennicy r贸偶nych socjalistycznych ci膮got) musicie zawsze u偶ywa膰 tak bzdurnych argument贸w? Co mnie obchodzi, 偶e 15 lat temu kto艣 twojemu koledze MZt臋 rowerem rozwali艂? Jakby to by艂 pieszy, to do dzisiaj by艣 pia艂, 偶e chcesz obowi膮zkowe OC dla pieszych? Liczy si臋 statystyka, a nie twoje chore do艣wiadczenie.

wi臋c mo偶na wyegzekwowa膰 bezpo艣rednio lub
chocia偶by ze swojego AC, nie trac膮c zni偶ek

Nie ma obowi膮zku AC. Kolega nie mia艂. Straci艂 MZet臋 i straci艂
psychologicznie ch臋膰 jazdy motorami. I si臋 leczy艂 z poobijania.

Teraz by dosta艂 odszkodowanie z UFG za motor.

3. Du偶a cz臋艣膰 z nich i tak ma OC w ramach innego ubezpieczenia (np.
mieszkania)

A to obejmuje takie akcje?

To zale偶y od danego ubezpieczenia.

To ja mog臋 zrezygnowa膰 z OC aut, bo mam OC
mieszkania?

Zawsze s膮 wy艂膮czenia na szkody spowodowane pojazdami mechanicznymi.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-31 09:44:43
Autor: niusy.pl
Obowi膮zkowe kamery w samochodach

U偶ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>

[...]

Si臋 akurat nie zgadzam bo ubezpieczenia od rzeczy pewnych lub prawie pewnych nie maj膮 sensu.

Data: 2011-05-31 10:44:43
Autor: szerszen
Obowi膮zkowe kamery w samochodach

U偶ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:is24l1$qvh$2@news.onet.pl...

Jakby to by艂 pieszy, to do dzisiaj by艣 pia艂, 偶e chcesz obowi膮zkowe OC dla pieszych? Liczy si臋 statystyka, a nie twoje chore do艣wiadczenie.

takimi twierdzeniami strzelasz sobie w stop臋 ;)
skoro statystyk膮 sie podpierasz, to ubezpieczenia od rzeczy kt贸re statystycznie nie wyst臋puj膮, lub ma艂o wyst臋puj膮, s膮 艣miesznie tanie

Data: 2011-05-31 10:46:35
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-31 10:44, szerszen pisze:

[...]

Pod warunkiem, 偶e s膮 dobrowolne.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-31 11:34:18
Autor: szerszen
Obowi膮zkowe kamery w samochodach

U偶ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:is29td$eqt$2@news.onet.pl...

Pod warunkiem, 偶e s膮 dobrowolne.

obowi膮zkowe s膮 kontrolowane odg贸rnie, a do tego masz konkurencje wymuszaj膮c膮 spadek cen czy rozszerzone zakresy, wiec nie demonizujmy

Data: 2011-05-31 11:38:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-31 11:34, szerszen pisze:

[...]

Tak samo jak ODE pobiera kilka procent za wp艂at臋, a na rynku s膮 takie same fundusze bez takiej op艂aty. 呕yj w swoich wyimaginowanych wyobra偶eniach dalej.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-31 11:49:58
Autor: szerszen
Obowi膮zkowe kamery w samochodach

U偶ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:is2cvb$prf$1@news.onet.pl...

呕yj w swoich wyimaginowanych wyobra偶eniach dalej.

nie no pewnie ;)
twoje lepsze, dobrowolne oc w ka偶dym zakresie, a jak kto艣 nie ma to pow贸dztwa cywilne

Data: 2011-05-31 12:34:11
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 31.05.2011 09:16, Liwiusz pisze:
[...]

A jak膮 masz statystyk臋 na wsparcie? Bo ostatnio Dworak m贸wi艂, 偶e w 2010
rowerzy艣ci w Krakowie spowodowali tyle samo wypadk贸w, co motocykli艣ci i
motorowerzy艣ci razem wzi臋ci.

[...]

UFG? Co to?

To ja mog臋 zrezygnowa膰 z OC aut, bo mam OC
mieszkania?
Zawsze s膮 wy艂膮czenia na szkody spowodowane pojazdami mechanicznymi.

A rower nie?

Data: 2011-05-31 12:37:15
Autor: szerszen
Obowi膮zkowe kamery w samochodach

U偶ytkownik "Przemys艂aw Adam 艢miejek" <niechce@spamu.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:is2g73$63u$1@news.onet.pl...

A jak膮 masz statystyk臋 na wsparcie? Bo ostatnio Dworak m贸wi艂, 偶e w 2010
rowerzy艣ci w Krakowie spowodowali tyle samo wypadk贸w, co motocykli艣ci i
motorowerzy艣ci razem wzi臋ci.

dokopa艂em si臋 do statystyk polskich z 2008 roku, rowerzy艣ci wtedy spowodowali nieca艂e 4% wypadk贸w, piesi nieca艂e 13%

Data: 2011-05-31 15:35:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-05-31 12:34, Przemys艂aw Adam 艢miejek pisze:
[...]

Podejrzewam, 偶e rower贸w jest wi臋cej ni偶 motor贸w i motocykli. No i trzeba wzi膮膰 pod uwag臋, 偶e i szkody spowodowane rowerem s膮 ma艂e.

[...]

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.

To ja mog臋 zrezygnowa膰 z OC aut, bo mam OC
mieszkania?
Zawsze s膮 wy艂膮czenia na szkody spowodowane pojazdami mechanicznymi.

A rower nie?

Musisz przeczyta膰 w OWU. Mo偶e opr贸cz zalania, chroni Ci臋 te偶 na szkody spowodowane rowerem ;)

--
Liwiusz

Data: 2011-06-01 01:06:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 30 May 2011, Liwiusz wrote:

3. Du縜 cz甓 z nich i tak ma OC w ramach innego ubezpieczenia (np. mieszkania)

....w czym cz甓 ma硑mi literami w OWU: "na terenie posesji" :P
(ale nie zaprzeczam, 縠 inne wersje mog istnie :))

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-01 09:09:56
Autor: Liwiusz
[...]

Istniej i takie  i takie. I w sumie s硊sznie, po co kto nie je縟勘cy na rowerze ma p砤ci za niepotrzebne ryzyko. Zawsze dobrze jak jest wyb髍. No i nie zapominajmy o jedynym na rynku dedykowanym dla rowerzyst體 ubezpieczeniu w PZU.

--
Liwiusz

Data: 2011-05-31 08:59:11
Autor: szerszen
Obowi膮zkowe kamery w samochodach

U偶ytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:is0i0s$nhb$1@inews.gazeta.pl...

Niech najpierw wykupi膮 oc.

nie, powinno zosta膰 zlikwidowane oc na pojazdy, natomiast powinien je p艂aci膰 ka偶dy cz艂owiek, niezale偶nie od tego czy chodzi piechot膮, je藕dzi rowerem, czy samochodem

Data: 2011-05-30 21:23:33
Autor: niusy.pl
Obowi膮zkowe kamery w samochodach

U偶ytkownik "CabaJ" <j.cabaj_WytnijTo@gazeta.pl.pl>

[...]

Piesi !!!

Data: 2011-05-30 21:35:34
Autor: Ikselka
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Dnia Mon, 30 May 2011 21:23:33 +0200, niusy.pl napisa(a):

U縴tkownik "CabaJ" <j.cabaj_WytnijTo@gazeta.pl.pl>

[...]

I psi!
:-)

PS. I koty! - koty zreszt te powoduj wypadki na drodze, przynajmniej
po秗ednio - podobno! Przebiegaj drog i... No, te czarne szczeg髄nie.
3-D

Data: 2011-05-30 21:52:34
Autor: Maruda
W dniu 2011-05-30 21:35, Ikselka pisze:

[...]

Ee... Ty-tam, jak na star wied糾 przysta硂, od razu do magii si阦asz. A tymczasem niejeden wra縧iwy kieruj眂y wd..i w drzewo pr骲uj眂 omin辨 kota, nawet bia砮go. I kto potem ma p砤ci za to auto (i drzewo, pewno dro縮ze)?
Z reszt - nasze ukochane "pa駍two" (wszak nie ma pa駍twa polskiego odk眃 jest UE) ju zaimplementowa硂 cipowanie ps體, za moment kot體, jeszcze troch, to go酬bi i wr骲li (tylko ci昕ko je komu przypisa, coby za nie p砤ci), wi阠 gotujcie si bracia (i siostry) na darmowe i obowi眤kowe piercingi :)

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-05-30 22:15:57
Autor: Ikselka
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Dnia Mon, 30 May 2011 21:52:34 +0200, Maruda napisa(a):

[...]

TO powinno by uj阾e w podatku drogowym! jak nic!
;-PPP

Data: 2011-05-31 09:05:25
Autor: szerszen
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Ikselka" <ikselk@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:mom3kldqfijy.1u1dlsvjkfhal.dlg@40tude.net...

I psi!
:-)

m骿 jest ubezpieczony i nie widz w tym nic 秏iesznego

Data: 2011-05-31 14:11:57
Autor: Ikselka
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Dnia Tue, 31 May 2011 09:05:25 +0200, szerszen napisa(a):

Moje dwa te. U-秏ieszne widz.

Data: 2011-05-31 09:01:25
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
W dniu 30.05.2011 21:23, niusy.pl pisze:
Zgoda. Rowerzysci tez.

Piesi !!!

jeszcze raz: Niewiele jest wypadk贸w, w kt贸rych stron膮 cho膰 jedn膮 (nawet
je艣li niewinn膮) nie jest samoch贸d. A nawet je艣li taki wypadek si臋
zdarza, to w okolicy pewnie si臋 jaki艣 samoch贸d znajduje.

Wi臋c kamery w samochodach wystarcz膮.

Data: 2011-05-31 08:55:16
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
W dniu 30.05.2011 18:49, CabaJ pisze:
[...]

Nie ma potrzeby. Rowerzy艣ci o siebie si臋 do艣膰 s艂abo zabijaj膮. A
potr膮ceni przez samochodziarza byliby nagrani na jego systemie i ew.
winno艣膰/niewinno艣膰 zosta艂aby udowodniona z tamtego nagrania.

Data: 2011-05-31 14:12:32
Autor: Ikselka
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
Dnia Tue, 31 May 2011 08:55:16 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

[...]

Nie ma potrzeby. Rowerzy禼i o siebie si do舵 s砤bo zabijaj.

....a motocykli禼i zbyt dok砤dnie roz...

Data: 2011-05-30 22:30:33
Autor: Feromon
[...]

Ja jestem za. Czarna Skrzynka w ka偶dym poje藕dzie.
Nie myli膰 z "czarnuchami" z "czarnymi".
Do tego kontrola GPS lokalizacji  pojazdu. ToTalna inwigilacja. I zapis rozm贸w z kom贸rek podczas jazdy.
Ile to razy widz臋 panie paplajace do kom贸rki prowadz膮c nieudolnie autko.
Ile to razy widz臋 facet贸w prowadz膮cych dziarsko autko z telefonkiem przy uchu.
A typ auta nie wskazuje na niemo偶no艣膰 zakupu zestawu g艂o艣nom贸wi膮cego.

Nie chodzi mi tu o (偶on臋 plus te艣ciow膮)  bynajmniej.

Skoro ju偶 mamy Odblaskowy Tr贸jk膮t....
Ale obowi膮zkowo艣膰 rodzi pytanie:

"czyj kuzyn/znajomy ma zarobi膰 na tej ustawie?"

Pozdrawiam
Feromon

Chyba kupi臋 sobie takie urz膮dzenie

Data: 2011-05-30 22:56:22
Autor: Ikselka
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Dnia Mon, 30 May 2011 22:30:33 +0200, Feromon napisa(a):

Ale obowi眤kowo舵 rodzi pytanie:

"czyj kuzyn/znajomy ma zarobi na tej ustawie?"

Na kasach fiskalnych dla taks體karzy wszak czyj zarobi. Mo縠 tu b阣zie
ten sam?

Data: 2011-05-30 23:27:27
Autor: JK
W dniu 2011-05-30 22:56, Ikselka pisze:
Dnia Mon, 30 May 2011 22:30:33 +0200, Feromon napisa(a):

Ale obowi眤kowo舵 rodzi pytanie:

"czyj kuzyn/znajomy ma zarobi na tej ustawie?"

Na ..

A ty pustaku co tu robisz? Szyde砶o ci si znudzi硂?

JK

Data: 2011-05-31 14:11:10
Autor: Ikselka
Obowi眤kowe kamery w samochodach
Dnia Mon, 30 May 2011 23:27:27 +0200, JK napisa(a):

[...]

Oj, bo jak wezm dwie cegie砶i, to w sekund zapomnisz o pustakach...

Data: 2011-05-30 23:04:16
Autor: Maruda
W dniu 2011-05-30 22:30, Feromon pisze:

[...]

Kup sobie hurtowni臋/fabryk臋.
Jak wprowadzano ga艣nice, to Gawronik z wyprzedzeniem wykupi艂 ca艂膮 produkcj臋 gasnic na kilka lat naprz贸d.

Gawronika ju偶 nie ma, a my bujamy si臋 z ga艣nicami... To nasz zysk z troski pa艅stwa o bezpiecze艅stwo.

Je艣li kto艣 chce polemizowac, to niech podrzuci statystyki jaki % aut spali艂 si臋 (w obecno艣ci kieruj膮cego) przed wprowadzeniem ga艣nic, a jaki po.

Jak ju偶 si臋 rozp臋dzi, to niech udowodni, 偶e nakaz jazdy na 艣wiat艂ach w pe艂nym s艂o艅cu przyczyni艂 si臋 do zmniejszenia wypadkowo艣ci. A kolejny dyskutant niech postara si臋 wskaza膰 kto zarabia na 偶ar贸wkach, bo na akcyzie za dodatkowo spalone paliwo - oczywi艣cie "pa艅stwo".

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-05-30 23:25:40
Autor: Ikselka
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
Dnia Mon, 30 May 2011 23:04:16 +0200, Maruda napisa(a):

W dniu 2011-05-30 22:30, Feromon pisze:

Skoro ju mamy Odblaskowy Tr骿k眛....
Ale obowi眤kowo舵 rodzi pytanie:

"czyj kuzyn/znajomy ma zarobi na tej ustawie?"

Pozdrawiam
Feromon

Chyba kupi sobie takie urz眃zenie

Kup sobie hurtowni/fabryk.
Jak wprowadzano ga秐ice, to Gawronik z wyprzedzeniem wykupi ca潮 produkcj gasnic na kilka lat naprz骴.

Gawronika ju nie ma, a my bujamy si z ga秐icami... To nasz zysk z troski pa駍twa o bezpiecze駍two.

Je秎i kto chce polemizowac, to niech podrzuci statystyki jaki % aut spali si (w obecno禼i kieruj眂ego) przed wprowadzeniem ga秐ic, a jaki po.

Jak ju si rozp阣zi, to niech udowodni, 縠 nakaz jazdy na 秝iat砤ch w pe硁ym s硂馽u przyczyni si do zmniejszenia wypadkowo禼i. A kolejny dyskutant niech postara si wskaza kto zarabia na 縜r體kach, bo na akcyzie za dodatkowo spalone paliwo - oczywi禼ie "pa駍two".

Popieram!

Data: 2011-05-31 02:22:51
Autor: Kubba Bubba
Obowi眤kowe kamery w samochodach

U縴tkownik "Przemys砤w Adam iejek" <niechce@spamu.pl> napisa w wiadomo禼i news:is062n$3r5$1news.onet.pl...
Witam,

Pomys nie jest z硑, gdyby nie mo縧iwo舵 inwigilacji. 痮na b阣zie sprawdza gdzie m笨 je糳zi, bo mo縠 zapomnia zresetowa kamerki. Kierownik w robocie sprawdzi czy przedstawiciel handlowy omija dziury jak jedzie autem i czy nie parkuje na wysokich kraw昕nikach - ju widz wewn阾rzne regulaminy w niekt髍ych firmach "Ka縟a najechana dziura - 5z od pensji, kraw昕nik - 7,50z".

Dlatego nigdy nie zostanie to wprowadzone jako obowi眤ek - dla ch阾nych zostaj pewne rozwi眤ania dost阷ne ca砶iem niedrogo na allegro, wystarczy poszuka.

Pzdr,

Data: 2011-05-31 10:45:04
Autor: Kamil
Obowi膮zkowe kamery w samochodach
Dnia Mon, 30 May 2011 15:28:55 +0200, Przemys砤w Adam iejek napisa(a):

Co o tym my秎icie?

Zaczynasz lobbing nad ustaw/rozporz眃zeniem w tym kierunku?
Jeste importerem/producentem sprz阾u kt髍y b阣zie do tego potrzebny?   ;P

Obowi膮zkowe kamery w samochodach