ObowiÄ…zkowe kamery w samochodach

Data: 2011-05-30 15:42:37
Autor: Robert Tomasik
ObowiÄ…zkowe kamery w samochodach
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:is062n$3r5$1news.onet.pl...
Witam,

tak se oglądam program o tym, jak ciężko ustalić przebiegi wypadków.
I myślę sobie, że powinny zostać prawnie wprowadzone kamery, takie jak w
pojazdach do egzaminów prawa jazdy. Gdyby każde auto miało taki sprzęt,
byłoby o wiele przyjemniej na drogach.

Co o tym myślicie?

Uważam, ze to bardzo dobry pomysł. Skoro da się zrobić za kilkadziesiąt złotych długopis zapisujący 2 godziny z akumulatorkiem, to powielenie tego rozwiążania, tak by zapisywać poprzez nadpisywanie 2 godzin ostatnich załóżmy do wyłączenia kluczyka wydaje mi się rozwiązaniem w skali seryjnej wartym kilka złtych. Zasilanie przecież może być z sieci. Juz sie nawet za takim rejestratorem rozgladałem po ALLEGRO, ale nie widzę.

Data: 2011-05-30 13:45:56
Autor: Smok Eustachy
Obowi±zkowe kamery w samochodach
Dnia Mon, 30 May 2011 15:42:37 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
/.../
[...]
widzÄ™.

I legalizacja 2 stówy co kwartał. Money For Nothing.

Data: 2011-05-30 15:50:08
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Smok Eustachy" <smok.eustachy@wurg.pl> napisał w wiadomości news:is072k$av0$8news.onet.pl...
[...]

Jaka legalizacja? Kamery?

Data: 2011-05-30 09:18:22
Autor: witek
On 5/30/2011 8:50 AM, Robert Tomasik wrote:
[...]

A co? Zły pomysł na biznes?

Data: 2011-05-30 16:00:07
Autor: RadoslawF
Obowi±zkowe kamery w samochodach
Dnia 2011-05-30 15:50, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

Uważam, ze to bardzo dobry pomysł. Skoro da się zrobić za kilkadziesi±t
złotych długopis zapisuj±cy 2 godziny z akumulatorkiem, to powielenie
tego rozwi±żania, tak by zapisywać poprzez nadpisywanie 2 godzin
ostatnich załóżmy do wył±czenia kluczyka wydaje mi się rozwi±zaniem w
[...]

Urz±dzenia rejestruj±cego z którego materiał w razie wypadku
może być np. wykorzystany w s±dzie.
Bo je¶li nie będzie mógł być tam wykorzystany to nie ma sensu
instalować go.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-30 16:11:45
Autor: Ikselka
Dnia Mon, 30 May 2011 16:00:07 +0200, RadoslawF napisał(a):

[...]

Otóż to 3-)

--
XL  "Dzisiaj żyjemy w czasach, w których najgorsze występki s± wpisane w prawa
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20of%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

Data: 2011-05-30 14:26:17
Autor: to
Obowi±zkowe kamery w samochodach
begin Ikselka
Urządzenia rejestrującego z którego materiał w razie wypadku może być
np. wykorzystany w sądzie. Bo jeśli nie będzie mógł być tam
wykorzystany to nie ma sensu instalować go.

Otóż to 3-)

Otóż bzdura.

Oczywiście nie zmienia to faktu, że pomysł PAŚ jest bez sensu, ale to u
niego norma.

Data: 2011-05-30 16:29:13
Autor: Krystian Zaczyk
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> napisał:

Jaka legalizacja? Kamery?

Urz±dzenia rejestruj±cego z którego materiał w razie wypadku
może być np. wykorzystany w s±dzie.

Legalizacja dotyczy przyrz±dów pomiarowych (waga, wodomierz,
radar do pomiaru prędko¶ci itp. - jest to urzędowe za¶wiadczenie,
że przyrz±d spełnia wymagania metrologiczne). ZTCW, kamera nie
podaje wyników swojej rejestracji jako wielko¶ci w jakich¶ jednostkach ;-)

Bo je¶li nie będzie mógł być tam wykorzystany to nie ma sensu
instalować go.

J.w. Każdy materiał może być wykorzystany w s±dzie, jeżeli s±d
go zechce wykorzystać.

Krystian

Data: 2011-05-30 16:48:28
Autor: Robert Tomasik
Obowi±zkowe kamery w samochodach
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:is07t8$ahe$1news.onet.pl...
[...]

Nie popadajmy w paranoję. Dowodem może być wszystko, co s±d dopu¶ci. Kamera nei musi mieć żadnej legalizacji, bo nie jest urz±dzenie pomiarowym.

Data: 2011-05-30 18:00:47
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 30.05.2011 15:45, Smok Eustachy pisze:
I legalizacja 2 stówy co kwartał. Money For Nothing.

A po co legalizacja? To nie ma rejestrować prędkości, ale ruch drogowy.
W razie wypadku biegły przeanalizuje nagranie. Do stwierdzenia jak szedł
pieszy zanim go walnąłeś albo czy ten z boku wymusił nie jest potrzebna
legalizacja

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-01 10:49:46
Autor: BartekK
[...]

Nie bój się, jak by wprowadzić przepis o obowiązkowej kamerze, to i obowiązkowej jej legalizacji można by od razu. No i zakup kamery oczywiście "homologowanej" która nie daje możliwości skasowania nagrania kiedy chcesz (cena tak ze 4x wyższa niż zwykłej, bo importuje i homologuje krewny-pociotek)
I co kwartał płatne 49zł sprawdzenie plombowania zasilania - byś nie mógł wyłączyć jak sam przekraczasz przepisy!

ps. sam posiadam kamerę, sam się na nią zdecydowałem, i parę razy się już przydała, np http://www.youtube.com/watch?v=shFjBj-m_tY ale jestem szczerym wrogiem wszystkich nakazów odgórnych, zwłaszcza które kończą się wyciąganiem kasy z ludzi

Data: 2011-05-30 14:25:44
Autor: to
Obowi±zkowe kamery w samochodach
begin Robert Tomasik
[...]

Można pójść dalej i nakazać, by każdy chodzi w czapce z zamontowaną kamerą, do której zdalny dostęp miałyby wszystkie służby. Tylko pomyśl jakby to ułatwiło zwalczanie przestępczości! --

Data: 2011-05-30 16:27:31
Autor: Ikselka
Obowi±zkowe kamery w samochodach
Dnia 30 May 2011 14:25:44 GMT, to napisał(a):

begin Robert Tomasik

[...]

Można pój¶ć dalej i nakazać, by każdy chodzi w czapce

W CHIP-ce. :-P

z zamontowan± kamer±, do której zdalny dostęp miałyby wszystkie służby. Tylko pomy¶l jakby to ułatwiło zwalczanie przestępczo¶ci!

Chipy, chipy wszczepić wszystkim!
;-)

Data: 2011-05-30 16:49:54
Autor: Robert Tomasik
ObowiÄ…zkowe kamery w samochodach
begin Robert Tomasik

Data: 2011-05-30 16:13:00
Autor: to
Obowi±zkowe kamery w samochodach
begin Robert Tomasik
Ja nie myĹ›laĹ‚em o tym w  kategoriach nakazu, tylko wolnej woli
właściciela pojazdu.

Zacytowałeś co zacytowałeś i napisałeś, że to dobry pomysł, więc moja interpretacja nie jest raczej dziwna. Jeśli nie chodzi Ci o nakaz, to jaki problem? Kup, zamontuj i będziesz miał. Tylko, żebyś się nie zdziwił, jak policja obejrzy kiedyś ten Twój "dowód" i znajdzie tam też trochę dowodów na Twoje wykroczenia, które raczej zderza Ci się jak każdemu czasem popełniać.

Data: 2011-05-30 18:27:42
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4de3c20c$0$2486$65785112news.neostrada.pl...
[...]

trochÄ™ dowodĂłw na Twoje wykroczenia, ktĂłre raczej zderza Ci siÄ™ jak
każdemu czasem popełniać.

No to dołożymy czerwony przycisk RESET :-)

Data: 2011-05-31 10:49:06
Autor: Kamil
Dnia Mon, 30 May 2011 18:27:42 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

No to dołożymy czerwony przycisk RESET :-)

Który będzie "przypadkowo" wciskany w sytuacjach nam odpowiadaj±cych ;)

Data: 2011-05-31 14:56:47
Autor: Robert Tomasik
Obowi±zkowe kamery w samochodach
Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisał w wiadomo¶ci news:rltquwwcol7l.1totho2mqaogh$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 30 May 2011 18:27:42 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

No to dołożymy czerwony przycisk RESET :-)

Który będzie "przypadkowo" wciskany w sytuacjach nam odpowiadaj±cych ;)

O to mi chodziło - by zachęcić do dobrowolnego użytkowania.

Data: 2011-06-01 08:37:35
Autor: Smok Eustachy
Dnia Tue, 31 May 2011 14:56:47 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisał w wiadomości
Dnia Mon, 30 May 2011 18:27:42 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

No to dołożymy czerwony przycisk RESET :-)

Który będzie "przypadkowo" wciskany w sytuacjach nam odpowiadających ;)

O to mi chodziło - by zachęcić do dobrowolnego użytkowania.
To się nie nadaje jako narzędzie śmiejkowej represji i inwigilacji

Data: 2011-06-01 12:12:56
Autor: Bydlę
On 2011-05-31 10:49:06 +0200, Kamil <asdfg@asd.com> said:

Dnia Mon, 30 May 2011 18:27:42 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

No to dołożymy czerwony przycisk RESET :-)

Który będzie "przypadkowo" wciskany w sytuacjach nam odpowiadaj±cych ;)

Ale¶cie odkryli.
Na pocz±tku lat 70. ub. wieku w RFN proponowano czarn± skrzynkę do samochodu - rejstruj±c± przyspieszenia, prędko¶ć, czas i siłę hamowania, stan o¶wietlenia...

....z guzikiem RESET dla wol±cych, by te dane nie ujrzały ¶wiatła dziennego.
To teraz zgadujcie, co się z pomysłem stało.
;>

--
Bydlę

Data: 2011-06-01 12:22:10
Autor: szerszen
Obowi±zkowe kamery w samochodach

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:is53b8$2bf$1@cougar.axelspringer.pl...

Ale¶cie odkryli.
Na pocz±tku lat 70. ub. wieku w RFN proponowano czarn± skrzynkę do samochodu - rejstruj±c± przyspieszenia, prędko¶ć, czas i siłę hamowania, stan o¶wietlenia...

w stanach w niektórych autach s± czarne skrzynki

Data: 2011-06-01 13:18:01
Autor: niusy.pl
Obowi±zkowe kamery w samochodach

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl>

[...]

pc car ? :-)

Data: 2011-06-01 14:36:39
Autor: szerszen
Obowi±zkowe kamery w samochodach

Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:is575b$rsk$1@news.net.icm.edu.pl...

pc car ? :-)

z tego co słyszałem, niektóre modele cadillacow maj± taki system

Data: 2011-06-02 11:21:15
Autor: Bydlę
On 2011-06-01 12:22:10 +0200, "szerszen" <szerszen@tlen.pl> said:

[...]

Wprawdzie dookoła, ale odpowiedziałe¶ - w jednym państwie, w niektórych pojazdach jest co¶ zupełnie innego...

--
Bydlę

Data: 2011-06-02 11:29:07
Autor: szerszen
Obowi±zkowe kamery w samochodach

Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:is7kmb$4dn$2@cougar.axelspringer.pl...

Wprawdzie dookoła, ale odpowiedziałe¶ - w jednym państwie, w niektórych pojazdach jest co¶ zupełnie innego...

jak zwał tak zwał, ale zapisuje kilka parametrów, między innymi prędko¶ć, z tego co słyszałem :)

Data: 2011-06-02 18:27:52
Autor: Bydlę
On 2011-06-02 11:29:07 +0200, "szerszen" <szerszen@tlen.pl> said:

[...]

Tak, ale kluczowy jest ten RESET.
Czyli prawo oskarżanego o niezeznawania przeciw sobie.
:-)))

--
Bydlę

Data: 2011-06-03 17:45:59
Autor: Nostradamus
Obowi±zkowe kamery w samochodach
Użytkownik "Bydlę"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:is8dm8$ttk$1@cougar.axelspringer.pl...
,
[...]

Nic ci to nie da je¶li poszkodowany resetu nie wci¶nie;)
A je¶li będzie to obwarowane przepisami to za ten reset jeszcze ci dowal±. Zreszt± i dzisiaj w razie udowodnienia, że skasowałe¶ nagranie po kolizji w której okażesz się sprawc±, sędzia może ci dołozyć ciut więcej niż normalnie. Wpływ na karę ma "zachowanie się obwinionego po popełnieniu wykroczenia".

Data: 2011-06-04 13:54:38
Autor: Bydlę
ObowiÄ…zkowe kamery w samochodach
(Poprawiłem znaki cytowania)

On 2011-06-03 17:45:59 +0200, "Nostradamus" <lesiosan@wp.pl> said:

[...]

A bo nic do tego, czy go wci¶nie, czy nie. TO jego decyzja czy skorzystać z tych zapisow, czy też nie.
Jest po prostu kolosalna różnica między rejestratorem z możliwo¶ci± skasowania danych, a rejestratorem bez tej możliwo¶ci.
O tym pisałem.

A je¶li będzie to obwarowane przepisami to za ten reset jeszcze ci dowal±.

Rozmawiamy o hipotetycznych przyszłych przepisach?
To stawiam tezę, że nie masz racji i zgodnie z przepisami nie dowal±.

 Zreszt± i dzisiaj w razie udowodnienia, że skasowałe¶ nagranie po kolizji w której okażesz się sprawc±, sędzia może ci dołozyć ciut więcej niż normalnie.

Który przepis reguluje stosowanie nieistniej±cych rejestratorów?

Wpływ na karę ma "zachowanie się obwinionego po popełnieniu wykroczenia".

Daj ten przepis, bo nie bardzo rozumem dlaczego miałbym być karany za odmowę zeznawania na swoj± niekorzy¶ć.

--
Bydlę

Data: 2011-06-05 07:14:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-06-04 13:54, Bydlę pisze:

[...]

Bo nie będzie żadnego przycisku Reset.

--
Liwiusz

Data: 2011-06-06 21:42:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 4 Jun 2011, Bydlę wrote:

Jest po prostu kolosalna różnica między rejestratorem z możliwo¶ci± skasowania danych, a rejestratorem bez tej możliwo¶ci.

  Jest jeszcze pytanie o techniczn± skuteczno¶ć tego skasowania.
  To że "po włożeniu do USB nie działa", nie oznacza że nie da się
danych jednak wydłubać. Z kolei przy zintegrowanym układzie sterowania
uzyskanie *gwarancji* może być... trudne.
  No i do tego to hasło z użyciem flasha: skuteczny reset powinien
działać "momentalnie". Do tego bez zasilania, bo z tym może być
kłopot jak połowy auta nie ma ;)
  Czyli w miarę skuteczne rozwi±zanie to RAM z własnym podtrzymaniem.

Wpływ na karę ma "zachowanie się obwinionego po popełnieniu wykroczenia".

Daj ten przepis, bo nie bardzo rozumem dlaczego miałbym być karany za odmowę zeznawania na swoj± niekorzy¶ć.

  Podejrzewam że chodzi o taki szczegół, że na "areszt wydobywczy" też
nie ma żadnego przepisu. Ba, formalnie jest to bezprawne.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-30 16:42:55
Autor: Smok Eustachy
Obowi±zkowe kamery w samochodach
Dnia Mon, 30 May 2011 16:49:54 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
/../
Ja nie myĹ›laĹ‚em o tym w  kategoriach nakazu, tylko wolnej woli
właściciela pojazdu.

Doprowadzasz wątek do degrengolady. Chodzi o obowiązek w tym wątku. W sensie żeby nagrania można było użyć przeciw Tobie. Stad też plomby, legalizacje itp. Ciekawe czemu o satelitach nie ma mowy - które już są.

Data: 2011-05-30 23:26:35
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Smok Eustachy" <smok.eustachy@wurg.pl> napisał w wiadomości news:is0hef$av0$9news.onet.pl...
Dnia Mon, 30 May 2011 16:49:54 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
/../
Ja nie myĹ›laĹ‚em o tym w  kategoriach nakazu, tylko wolnej woli
właściciela pojazdu.

Doprowadzasz wÄ…tek do degrengolady. Chodzi o obowiÄ…zek w tym wÄ…tku. W
sensie żeby nagrania można było użyć przeciw Tobie. Stad też plomby,
legalizacje itp.
Ciekawe czemu o satelitach nie ma mowy - ktĂłre juĹĽ sÄ….

Zależy w której gałęzi.

ObowiÄ…zkowe kamery w samochodach