ObowiÄ…zkowe kamery w samochodach

Data: 2011-05-30 09:17:35
Autor: witek
ObowiÄ…zkowe kamery w samochodach
On 5/30/2011 8:28 AM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
Witam,

tak se oglądam program o tym, jak ciężko ustalić przebiegi wypadków.
I myślę sobie, że powinny zostać prawnie wprowadzone kamery, takie jak w
pojazdach do egzaminów prawa jazdy. Gdyby każde auto miało taki sprzęt,
byłoby o wiele przyjemniej na drogach.

Co o tym myślicie?

SÅ‚usznie.
ObowiÄ…zkowo.
Sprawdzane podczas przeglądów i przez policjantów w trakcie kontroli czy działają i nagrywają.
mandat za brak włączonej kamery.
Oczywiscie koncesje i licencje na sprzedaż.

Chcesz to sobie kup, zamontuj i juz. Po co ci do tego prawo?

Data: 2011-05-30 18:04:14
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 30.05.2011 16:17, witek pisze:

Chcesz to sobie kup, zamontuj i juz. Po co ci do tego prawo?

Mi po nic (pomijając, że byłoby taniej). Ale np. potrącony pieszy dzięki
temu właściwie zostanie oszacowany.

Ja już od dawna o takim czymś marzę, ale nieseryjne są i na razie za
dużo kosztują :(

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-30 18:52:11
Autor: qwerty
ObowiÄ…zkowe kamery w samochodach
Użytkownik "PrzemysÅ‚aw Adam Åšmiejek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:is0f5u$3i1$3@news.onet.pl...
Ja już od dawna o takim czymś marzę, ale nieseryjne są i na razie za
dużo kosztują :(

Bzdury. Kup pierwszy lepszy aparat.

Data: 2011-05-31 08:52:10
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 30.05.2011 18:52, qwerty pisze:
Użytkownik "PrzemysÅ‚aw Adam Åšmiejek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
Ja już od dawna o takim czymś marzę, ale nieseryjne są i na razie za
dużo kosztują :(

Bzdury. Kup pierwszy lepszy aparat.

Na zęby? Bo taki system w wersji uproszczonej kosztuje około 2000zł, a w
pełnej zapewne dużo drożej niestety. Więc zanim bedziesz rzucał bzdurami
następnym razem, przygotuj sobie jakieś wsparcie z odsyłaczem do taniej
wersji.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-31 16:10:29
Autor: qwerty
ObowiÄ…zkowe kamery w samochodach
Użytkownik "PrzemysÅ‚aw Adam Åšmiejek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:is236q$kt8$2@news.onet.pl...
[...]

A co za problem zamocować do zagłówka pasażera?

Data: 2011-05-31 20:45:02
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.05.2011 16:10, qwerty pisze:
[...]

Co zamocować? Jak zamocować?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-31 10:02:16
Autor: mvoicem
(30.05.2011 18:04), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

Obowiązkowe kosztowałyby o wiele więcej.

Popatrz na ceny kas fiskalnych w taksówkach.

p. m.

Data: 2011-05-31 08:54:06
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.05.2011 10:02, mvoicem pisze:
Obowiązkowe kosztowałyby o wiele więcej.

Nie. Byłoby montowane seryjnie w fabryce, tak jak obowiązkowy ABS czy
obowiÄ…zkowe pasy.

Popatrz na ceny kas fiskalnych w taksówkach.

Akurat nie znam cen, ale to nie sÄ… obowiÄ…zkowe w samochodach, tylko
,,specjalistyczne dla chcących'' (chcacych być taksówkarzami). Właśnie
tak jak teraz system nagrywania. Specjalistyczny dla chcÄ…cych.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-05-31 12:21:25
Autor: mvoicem
(31.05.2011 08:54), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
W dniu 31.05.2011 10:02, mvoicem pisze:
Obowiązkowe kosztowałyby o wiele więcej.

Nie. Byłoby montowane seryjnie w fabryce, tak jak obowiązkowy ABS czy
obowiÄ…zkowe pasy.

Tyle że teraz możesz sobie wybrać kamerkę jaką chcesz. Albo od jakiegoś
Wiodącego Producenta, albo chiński szajs. Lepszą lub gorszą.

Jak ci wyjdzie Ustawa i Rozporządzenie, to będzie określać minimalne
wymagania, częściowo niepotrzebne (patrz kasy fiskalne w taksówkach),
które same w sobie podbiją cenę.

Obowiązkowość też raczej wpłynie na podwyższenie a nie obniżenie ceny.

A to że byłby montowany serynie w samochodach - dotyczyłoby to tylko
samochodów nowych to raz, dwa - spójrz na allegro na ceny
radiodbiorników samochodowych "montowanych seryjnie" i porównaj z cenami
analogicznych standardowych, montowanych w "kieszeń", złączka iso itd...

Popatrz na ceny kas fiskalnych w taksówkach.

Akurat nie znam cen, ale to nie sÄ… obowiÄ…zkowe w samochodach, tylko
,,specjalistyczne dla chcących'' (chcacych być taksówkarzami).

Tyle że wcześniej, jakby jakiś taksówkarz chciał mieć kasę, to by sę
taką zwykłą na baterię kupił, jak baby na targowisku, za 300zł chyba już
siÄ™ da.

Ale Minister se wymyślił że taka kasa w taksówce to koniecznie musi być
sprzężona z taksometrem. Co jest bzdurą, bo na targowisku kasa nie musi
być sprzężona z wagą, to czemu ma być sprzężona z taksometrem? Bzdura
która znacznie podwyższa cenę takiego urządzenia.

Właśnie
tak jak teraz system nagrywania. Specjalistyczny dla chcÄ…cych.

No jak, przecież chcesz żeby to było obowiązkowe we wszystkich samochodach.

p. m.

ps: twoja wizja państwa mnie przeraża. Najpierw, wbrew wszystkim którzy
wobec spisu są albo obojętni albo widzą w tym inwigilację państwa,
domagasz się żeby Cię koniecznie spisali. Teraz chcesz żeby obowiązkowo
śledzić gdzie kto jeździ. Strach pomyśleć jakie jeszcze ulepszenia
chciałbyś żeby wprowadzono ...

Data: 2011-06-01 08:34:56
Autor: Smok Eustachy
Obowi±zkowe kamery w samochodach
Dnia Tue, 31 May 2011 12:21:25 +0200, mvoicem napisał(a):
/.../
[...]

Niech mi ktoś wyjaśni o co chodzi z tym spisem? Ma ktoś przyjsć itp?

Data: 2011-06-02 20:33:01
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 31.05.2011 12:21, mvoicem pisze:
A to że byłby montowany serynie w samochodach - dotyczyłoby to tylko
samochodów nowych

No i ok. Wiele obowiązkowych elementów wyposażenia nie dotyczy starych
aut. ABS, zagłówki, trzeci stop....

to raz, dwa - spójrz na allegro na ceny
radiodbiorników samochodowych "montowanych seryjnie" i porównaj z cenami
analogicznych standardowych, montowanych w "kieszeń", złączka iso itd...

A bo to jest inne zjawisko. Producent robi Własny Kształt aby nie dało
się zamontować konkurencji. Więc samo ,,radio zamienne'' jest droższe,
bo niestandardowe, pod dane auto.

[...]

czyli nie problem w obowiązkowości....

Ale Minister se wymyślił że taka kasa w taksówce to koniecznie musi być
sprzężona z taksometrem. Co jest bzdurą,

Dlaczego bzdurą? Taksówkarze nie ciulają. Tak byłoby ciężko zapanować
nad tym. Ilu klientów taksówki bierze paragony? Złotówa by kasował wg
taksometru i nie nabijał na kasę.

bo na targowisku kasa nie musi
być sprzężona z wagą,

Bo tu trudniej niestety to sprzężyć, analogicznie do taksometru to raz.
A dwa -- łatwiej wyłapać babę sprzedającą poza kasą, bo na targowisku
obserwują ja dziesiątki oczu. Więc się będzie bała nie nabijać. Do tego
ona sprzedaje najczęściej więcej produktów, więc nienabijanie oznacza
liczenie na liczydle (papier, kalkulator etc), co również się bardzo
rzuca w oczy. A taksiarz cośtam naciska sobie na guziczkach. Więc
obecnie  jedyna metoda oszukania systemu to nie wÅ‚Ä…czyć taksometru i siÄ™
umówić na stawkę na oko. A przy niezintegrowanych 90% kursów by pewnie
nie nabijał.

 to czemu ma być sprzężona z taksometrem? Bzdura
która znacznie podwyższa cenę takiego urządzenia.

E tam. technologicznie wcale nie taki problem. Podwyższyła cenę niszowość.

ps: twoja wizja państwa mnie przeraża. Najpierw, wbrew wszystkim którzy
wobec spisu są albo obojętni albo widzą w tym inwigilację państwa,
domagasz się żeby Cię koniecznie spisali.

Buhahahaha, rozłożyłeś mnie na łopatki. To, że paru uprowców lub
paranoików na tej liście marudzi na spis nie upoważnia cię do
sugerowania, że idę w poprzek całemu narodowi, jako jeden z niewielu
szaleńców.

 Teraz chcesz żeby obowiÄ…zkowo
śledzić gdzie kto jeździ.

Bynajmniej. To większa prywatność niż w sklepie, bo tam jak idziesz, to
nie wiesz co ochrona robi z nagraniami. A tu nagrania będą w Twoim
samochodzie. I będą służyć tylko rozstrzyganiu ,,kto winny w wypadku'',
a wtedy fakt, że tam jesteś i tak jest znany.

Strach pomyśleć jakie jeszcze ulepszenia
chciałbyś żeby wprowadzono ...

Wiele czyniących życie bezpieczniejszym i przyjemniejszym.
--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-03 13:53:00
Autor: mvoicem
[OT]Re: ObowiÄ…zkowe kamery w samochodach
(02.06.2011 20:33), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
Buhahahaha, rozłożyłeś mnie na łopatki. To, że paru uprowców lub
paranoików na tej liście marudzi na spis nie upoważnia cię do

Paru UPRowców i paranoików (roboczo załóżmy że masz rację co do tego
określenia) marudzi, większości zwisa. Ty jeden jedyny gorąco chcesz w
tym brać udział.

sugerowania, że idę w poprzek całemu narodowi, jako jeden z niewielu
szaleńców.

Myślę że upoważnia mnie to do stwierdzenia, że może nie w poprzek całemu
narodowi, ale na pewno obok całego narodu, w sporym oddaleniu.

p. m.

Data: 2011-06-03 12:16:37
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 03.06.2011 13:53, mvoicem pisze:
[...]

Robiłeś jakieś badania? bo ja na szybko już znam więcej osób, które
debatuje o spisywaniu się i zależy im na spisie. A że nie na tej grupie,
to inksza inkszość.

[...]

Jajco prawda. Sporo osób, zwłaszcza z notorycznie pomijanych grup
społecznych, chce się spisać i pokazać, że istnieją, żeby ich nie
pomijano w planach państwowych.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-03 15:43:22
Autor: mvoicem
(03.06.2011 12:16), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

No takie same badania robiłem jak i ty - opierałem się na osobistych
doświadczeniach.

[...]

Jeżeli w tej grupie wydzielić tych, którzy są za wprowadzeniem
obowiązkowych kamer do samochodu, zastąpieniem całego obrotu gotówkowego
obrotem bezgotówkowym i innymi tego typu pomysłami - to myślę że
zostałaby niewielka grupka, a być może sam jeden Ty.

p. m.

Data: 2011-06-03 20:51:09
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 03.06.2011 15:43, mvoicem pisze:
[...]

No więc nie generalizuj i nie mów o mnie negatywnych rzeczy, bo ja
opierając się na badaniach osobistych mogę powiedzieć coś całkiem
przeciwnego. Choć akurat, że większości narodu to wisi, to się mogę
zgodzić.

Podejrzewam, że w temacie spisu mamy  grupÄ™ tych, co koniecznie i silnie
nie chcą się dać spisać, grupę tych, co się chcą spisać oraz tych, co im
wisi i powiewa. Wywlekanie tego, że ja należę do grupy chcącej się
spisać, zwłaszcza w tonie sugerującym dziwność, odmienność i to w
kontekście zupełnie innej dyskusji w dodatku , uważam za niezbyt właściwe.

Data: 2011-05-31 14:14:21
Autor: cyklista
Obowi±zkowe kamery w samochodach
U¿ytkownik Przemys³aw Adam ¦miejek napisa³:
W dniu 30.05.2011 16:17, witek pisze:

Chcesz to sobie kup, zamontuj i juz. Po co ci do tego prawo?

Mi po nic (pomijaj±c, ¿e by³oby taniej). Ale np. potr±cony pieszy dziêki
temu w³a¶ciwie zostanie oszacowany.

Ja ju¿ od dawna o takim czym¶ marzê, ale nieseryjne s± i na razie za
du¿o kosztuj± :(

Wszystko oficjalnie wymagane i do tego wbudowane w samochód by³oby 10 razy dro¿sze (popatrz ile kosztuje nawigacja solo a ile wbudowana w samochodzie).

Zale¿y ile to dla ciebie du¿o, ja uwa¿am ¿e to co teraz jest dostêpne za 200-300 z³ nie jest jak±¶ zaporow± cen±. (wiem ¿e tak naprawdê to koszt tego jest 10x mniejszy w chinach ale ka¿dy musi zarobiæ w ³añcuchu pokarmowym)

Data: 2011-05-31 14:32:42
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
W dniu 31.05.2011 14:14, cyklista pisze:
Zale¿y ile to dla ciebie du¿o, ja uwa¿am ¿e to co teraz jest dostêpne za
200-300 z³ nie jest jak±¶ zaporow± cen±.

Znalaz³em za 10 razy wiêcej, a i tak tylko przód obejmowa³o. Gdzie
widzisz takie tanie?

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Niech ¿adne nieprzyzwoite s³owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, które mo¿e budowaæ, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios³o b³ogos³awieñstwo tym, którzy go s³uchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2011-05-31 14:44:25
Autor: cyklista
[...]

bo ty szukasz profesjonalnych rejestratorów ze ¶ledzeniem GPS i czujnikami opó¼nieñ do rozstrzygania z jak± si³± i z której strony by³o uderzenie,

na has³o "rejestrator trasy" allegro wyrzuca ci masê tego

pierwszy z brzegu http://allegro.pl/kamera-samochodowa-rejestrator-trasy-2-5-fv-i1624128134.html

i do tego ¿eby stwierdziæ kto ci zajecha³ (a nie jak on twierdzi ¿e tylko hamowa³), czy w³±czy³ kierunkowskaz przy skrêcie w lewo jak go wyprzeda³e¶, jakie by³o ¶wiat³o na skrzy¿owaniu, odczytania tablicy samochodu przed tob±, nagrania zaraz po kolizji zeznañ ¶wiadków w zupe³no¶ci wystarcza

Data: 2011-06-01 12:43:46
Autor: Icek
[...]

to niech pieszy sobie nosi

Icek