Obowiazek meldunkowy

Data: 2009-04-06 01:57:49
Autor: przypadek
Obowiazek meldunkowy
On 6 Kwi, 10:45, "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster> wrote:
Witam!

Mozecie mnie oswiecic jak to jest teraz?

Sytuacje mam taka. Mieszkam w mieszkaniu, ktorego wlascicielem jest czlonek
rodziny. Mieszkanie idzie na sprzedaz a wlasciciel "kazal" mi sie wymeldowac

słusznie, ale dlatego że tam nie będziesz mieszkał. Jeśli nie chce ci
się mu iść z tym na rękę, to nie musisz się specjalnie spieszyć (o ile
nie boisz się teoretycznego mandatu)

bo boi sie ze bedzie mial problemy ze sprzedaza. Ja od maja wyprowadzam sie
do wynajetego mieszkania w tej samej gminie. Wlasciciel nowego mieszkania
powiedzial mi ze nigdy nikt sie w jego mieszkaniu nigdy nie meldowal wiec on
nie wie jak to jest ale raczej jest nieprzychylnie do tego nastwaiony.

Nie ma nic do gadania. Nie rozmawiaj z nim o tym, tylko jak już
zamieszkasz idziesz  z umową do urzędu i się meldujesz.

Dzisiaj jade podpisac umowe najmu.

Czy moge olac wlasciciela poprzedniego mieszkania i sie nie wymeldowac i
niech on sie buja (nasze stosunki sa gorsze niz zle)?

Możesz. On wniesie o wymeldowanie administracyjne, będzie ciągnęło się
trochę. Dodatkowo, mozesz dostac mandat.

Czy na podstawie samej umowy najmu moge sie przemeldowac do wynajmowanego
mieszkania?
tak

 Czy nowy wlasciciel moze miec cos przeciwko?

nie
Czy juz przypadkiem nie ma zniesionego obowiazku meldunkowego?

nie

Czy moge byc niezameldowany?

zdaje się jest niemożliwe fizycznie(?) bo urzędy jakoś pilnują ale
niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

Jesli obydwu wlascicieli nie chce mnie zameldowac to co mozna zrobic?

Generalnie meldować się powinno tam gdzie się mieszka. Właściciel nie
ma nic do gadania. Nie ma też meldnek na nic żadnego wpływu.

Pozdr
Jaro

Data: 2009-04-06 14:22:35
Autor: Liwiusz
Obowiazek meldunkowy
przypadek pisze:

Czy moge byc niezameldowany?

zdaje się jest niemożliwe fizycznie(?) bo urzędy jakoś pilnują ale
niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

   A kto ma pilnować i w jaki sposób? Aby się gdzieś zameldować na pobyt stały, musisz się wcześniej wymeldować ze starego miejsca, a jak już się wymeldujesz, to przecież nikt nie sprawdzi, czy poszedłeś od razu do nowego urzędu.

Jesli obydwu wlascicieli nie chce mnie zameldowac to co mozna zrobic?

Generalnie meldować się powinno tam gdzie się mieszka. Właściciel nie
ma nic do gadania. Nie ma też meldnek na nic żadnego wpływu.

   Teoretycznie może i nie ma, ale spróbuj tylko założyć działalność gospodarczą, nie mając meldunku...

--
Liwiusz

Data: 2009-04-06 14:55:39
Autor: ąćęłńóśźż
Obowiazek meldunkowy
Meldunku pewnie można nie mieć, ale braku dowodu osobistego z wpisanym meldunkiem może nie przeskoczyć (ewentualnie paszportu z potwierdzeniem zameldowania nie starszym niż 2 miesiące)?
JaC

-- -- -