Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Obowiązek wywieszenia regulaminu przez spółdzielnie mieszkaniowe/ informowania spółdzielni o wymianie drzwi wejściowych

Obowiązek wywieszenia regulaminu przez spółdzielnie mieszkaniowe/ informowania spółdzielni o wymianie drzwi wejściowych

Data: 2012-02-14 09:11:21
Autor: Sebastian Malysa
Obowiązek wywieszenia regulaminu przez spółdzielnie mieszkaniowe/ informowania spółdzielni o wymianie drzwi wejściowych
Witam,

Mam takie szybkie pytanie, ponieważ zostałem posądzony o bezprawną
wymiane drzwi wejściowych w mieszkaniu własnościowym, chciałbym
ustosunkować się do tych zarzutów i chciałbym mieć jakieś konkretne
paragrafy w związku z tym że nie otrzymałem/nie został mi
przedstawiony/nie jest wywieszony regulamin ani jakiekolwiek przepisy,
nie ma nawet gabloty z  ustawami itp w związku z czym nie miałem
pojęcia o konieczności uzyskania zgody na remont we własnym
mieszkaniu..

Interesuje mnie więc czy jest obowiązek wywieszenia przez spółdzielnie
statutu/regulaminu w obrębie budynku mieszkalnego lub konieczność
zapoznania lokatora podczas przejmowania lokalu.

Być może są jakieś inne przepisy które mogę mu przedstawić a które
znoszą ze mnie obowiązek zgłaszania faktu wymiany drzwi?

Pozdrawiam I dziękuję za informacje

Sebastian M.

Data: 2012-02-14 18:25:52
Autor: gacek
On 2012-02-14 18:11, Sebastian Malysa wrote:
pojęcia o konieczności uzyskania zgody na remont we własnym
mieszkaniu..

Jakby był tylko w twoim mieszkaniu, to by pewnie nikt pretensji nie miał...

gacek

Data: 2012-02-14 19:15:03
Autor: news
Obowiązek wywieszenia regulaminu przez spółdzielnie mieszkaniowe/ informowania spółdzielni o wymianie drzwi wejściowych
Jakby był tylko w twoim mieszkaniu, to by pewnie nikt pretensji nie miał...

pewnie trzeba by mu na czole wydrukować, że mieszkanie jest spułdzielni a nie jego, ale pewnie woli by mu na dzrzwiach regulamin wywiesić "bo ja panie Władzo nie wiedziałem"

Leila

Data: 2012-02-14 10:23:38
Autor: Sebastian Malysa
On 14 Lut, 19:15, "news" <sorg...@mail.com> wrote:
> [...]

nie jego, ale pewnie woli by mu na dzrzwiach regulamin wywiesić "bo ja panie

Spółdzielni a nie SPUŁDZIELNI a drzwiach RZ bo widzę niezdecydowanie;)
Gdyby ktoś w wieku powyżej 18 lat chciał się konstruktywnie
wypowiedzieć to jeszcze raz proszę o informację.

PS. dziękuję też staruszkom którzy wolą żyć w skansenie niż remontować
bo to przecież hałas więc z zasady będą krytykować.

A skoro mieszkanie jest spółdzielni jak twierdzisz to co jest w takim
razie moje? co obejmuje umowa kupna?

Data: 2012-02-14 12:29:45
Autor: witek
On 2/14/2012 12:23 PM, Sebastian Malysa wrote:
A skoro mieszkanie jest spółdzielni jak twierdzisz to co jest w takim
razie moje? co obejmuje umowa kupna?

to się nazywa ograniczone prawo rzeczowe.
Ot taki utwór nieznany w innych systemach.

Dokładnie kupiłeś prawo pomieszkiwania w lokalu będącym własnością spółdzielni z prawem sprzedazy tego prawa i prawem jego  dziedziczenia.

Zrozumiesz kiedy spółdzielnie zaczną bankrutować i nagle się okaże, że "twoje" mieszkanie też zbankrutowało.

Data: 2012-02-14 10:38:01
Autor: Sebastian Malysa
On 14 Lut, 19:29, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
> [...]

Ot taki utwór nieznany w innych systemach.

Dokładnie kupiłeś prawo pomieszkiwania w lokalu będącym własnością
spółdzielni z prawem sprzedaży tego prawa i prawem jego  dziedziczenia.

Zrozumiesz kiedy spółdzielnie zaczną bankrutować i nagle się okaże, że
"twoje" mieszkanie też zbankrutowało.

Dziękuję za konkretną informację, widzę że wiele nie zdziałam i nawet
jestem gotów zgodzić się z tym bezsensem ale zastanawiam się czy skoro
oni są na tyle bezczelni to czy ja mogę zagrać w drugą stronę tzn..
udowodnić im że nie ma jasno wystawionej informacji jakie mam
obowiązki a konkretnie że mieli obowiązek wystawić regulamin i od
zakupu mieszkania takowy nie wisiał? Reasumując czy wogole jest gdzieś
zapisane że jeśli jest regulamin to np. musi on wisieć?

Data: 2012-02-14 12:46:39
Autor: witek
On 2/14/2012 12:38 PM, Sebastian Malysa wrote:
[...]

nawet jak musi wisiec to jego brak nie oznacza, ze mozesz go zlac.
Bylo sie orientowac to mozesz zanim zaczales robote.
Teraz zastanow sie co mozesz zrobic, zeby jak najmniej na tym stracic.

Nie napisales o co im w zasadzie poszło.

Data: 2012-02-14 10:52:18
Autor: Sebastian Malysa
On 14 Lut, 19:46, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

> [...]
> jestem got w zgodzi si z tym bezsensem ale zastanawiam si czy skoro
> oni s na tyle bezczelni to czy ja mog zagra w drug stron tzn.
> udowodni im e nie ma jasno wystawionej informacji jakie mam
> obowi zki a konkretnie e mieli obowi zek wystawi regulamin i od
> zakupu mieszkania takowy nie wisia ? Reasumuj c czy wogole jest gdzie
> zapisane e je li jest regulamin to np. musi on wisie ?

nawet jak musi wisiec to jego brak nie oznacza, ze mozesz go zlac.
Bylo sie orientowac to mozesz zanim zaczales robote.
Teraz zastanow sie co mozesz zrobic, zeby jak najmniej na tym stracic.

Nie napisales o co im w zasadzie posz o.

W zasadzie przyleciał prezes i rozpoczął temat w stylu czy mam
zezwolenie na wymianę drzwi bo motywował to tym że blok może pęknąć
podczas skuwania futryn choć jak go podszedłem to okazało się że "jest
jedna firma która może wymieniać w tym bloku drzwi". Zapytałem go
skoro inni kują to jak mi udowodni że po mnie mogła by pęknąć gdzieś
ściana, podałem też za argument ubezpieczenie firmy bo nie jest to
jakiś kogucik i w sumie na tym się zakończyło on swoje a ja swoje....

Data: 2012-02-14 13:13:11
Autor: witek
Obowiązek wywieszenia regulaminu przez spółdzielnie mieszkaniowe/ informowania spółdzielni o wymianie drzwi wejściowych
On 2/14/2012 12:52 PM, Sebastian Malysa wrote:
przyleciał prezes

wez sobie cos na uspokojenie i po prostu przestan o tym myslec, bo cie prezesik psychicznie wykonczy.

Data: 2012-02-18 21:24:16
Autor: uid
W dniu 2012.02.14 19:52, Sebastian Malysa pisze:

[...]

1. Ochłoń.
2. Zapoznaj się z regulaminem swojej spółdzielni (czy faktycznie znajduję się tam zapis zabraniający wymiany drzwi wejściowych do mieszkania).
3. Jak to zrobisz - daj nam znać co znalazłeś. Będziemy wówczas dalej radzić.

--
Regards,
uid

Data: 2012-02-14 10:55:47
Autor: Sebastian Malysa
> [...]

Teraz zastanow sie co mozesz zrobic, zeby jak najmniej na tym stracic.

Nie napisales o co im w zasadzie posz o.

Ja wiem że nieznajomość prawa nie usprawiedliwia ale już nie
dopełnienie obowiązku wywieszenia do publicznej znajomości regulaminu
lub na przykład niedpełnienie obowiązku zaznajomienia z regulaminem
lokatora to już jest problem. Wydaje mi się że powinienem coś podpisać
że zostałem zaznajomiony gdy byłem zgłosić się do spółdzielni?

Data: 2012-02-14 13:01:55
Autor: witek
On 2/14/2012 12:55 PM, Sebastian Malysa wrote:

[...]

wytykanie ich błędów, żeby pomniejszyć własne, to nie jest dobra metoda na załatwianie spraw.

p.s.
gdzieś podpisywałeś, że znasz prawo o ruchu drogowym?
A mimo to cię obowiązuje. Nawet jak go nie znasz. I mandat za chodzenie środkiem ulicy możesz zarobić.

Data: 2012-02-14 11:06:20
Autor: Sebastian Malysa
On 14 Lut, 20:01, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
> [...]

gdzieś podpisywałeś, że znasz prawo o ruchu drogowym?
A mimo to cię obowiązuje. Nawet jak go nie znasz. I mandat za chodzenie

Okej uznajmy że dotarło do mnie że jestem lokatorem i mogę liczyć na
łaskę spółdzielni;)

Data: 2012-02-14 13:15:35
Autor: witek
On 2/14/2012 1:06 PM, Sebastian Malysa wrote:
[...]

z taką bojową postawą niczego nie załatwisz

EOT

Data: 2012-02-14 12:14:30
Autor: Sebastian Malysa
Obowiązek wywieszenia regulaminu przez spółdzielnie mieszkaniowe/ informowania spółdzielni o wymianie drzwi wejściowych
W sumie wyluzowałem zgodnie z radami ale zastanawia mnie jedna rzecz
bo Pan Mecenas po zasadniczej szkole zawodowej podaje za przykład
instrukcje ppoż a Witek który jest dużo bardziej konkretny kodeks
drogowy ale to są ustawy ogólno krajowe których ogłoszenie i miejsce
opublikowania też właśnie określa jakaś ustawa. A tu mówimy o
regulaminie który jest lokalny i indywidualny dla danego obszaru...
Jeśli ustawa jest ogłaszana po to żeby każdy mógł się z nią zapoznać a
tym samym żeby nie było wymówek i po to jest ustawa która określa jak
to ma być podane do publicznej wiadomości to jak jest właśnie z
regulaminem czy jest ustawa która mówi gdzie i jak ma być opublikowany
lub tak jak wcześniej pytałem czy nie powinni mieć właśnie "podkładki"
że mnie z nim zapoznali?

Data: 2012-02-15 05:42:06
Autor: news
Obowiązek wywieszenia regulaminu przez spółdzielnie mieszkaniowe/ informowania spółdzielni o wymianie drzwi wejściowych
bo Pan Mecenas po zasadniczej szkole zawodowej podaje za przykład

muwisz masz: Ustawy z dnia 16 września 1982 r. - Prawo spółdzielcze. Czy monitor rzondowy wystarczy czy chcesz by opublikowali w poraanej GW?

Jako Mecenas radzę ci, jeśli chcesz dowalić prezesowi, to donieś do nadzowu budowlanego o przeprowadzonych pracach budowlanych w budynku spółdzielni bez zgody nadzoru (przypadku futryny o kontrukcji stałej niezbędne jest zgłoszenie). Dobiorą się spółdzielnido piur i bedzie grzywna.

Mecenas

Data: 2012-02-15 12:52:00
Autor: _ąćęłńóśźż.
Obowiązek wywieszenia regulaminu przez spółdzielnie mieszkaniowe/ informowania spółdzielni o wymianie drzwi wejściowych
Kiedyś był ciekawy wyrok SN (ciekawy jak to wyroki SN ;)) że regulamin wspólnoty mieszkaniowej nie obejmuje osób trzecich, czyli osoba trzecia jak gość może walić w bębny na klatce przez całą noc, a właściciel nie może ;-))
A to pewnie Twoja Ciocia akurat goszcząca przejazdem zleciła wymianę drzwi :-)
A tak serio to między wierszami nie wymieniałeś drzwi lepszych na gorsze, albo znacznie odbiegające wyglądem. Dobrze też pogadać z sąsiadami z przynajmniej własnego pietra. Jakiś porządek powinien obowiązywać, a nie duch złotego szlacheckiego bezhołowia.

Data: 2012-02-15 16:03:21
Autor: news
Obowiązek wywieszenia regulaminu przez spółdzielnie mieszkaniowe/ informowania spółdzielni o wymianie drzwi wejściowych
wspólnoty mieszkaniowej nie obejmuje osób trzecich, czyli osoba trzecia jak

a co ma rozwarzanie o wspilnocie, gzidze locum jest właścicela do spoldzielczego bloku?
Może coś jeszcze dorzucisz o komunalnych lokalach?

Mecenas

Data: 2012-02-15 16:07:28
Autor: _ąćęłńóśźż.
Obowiązek wywieszenia regulaminu przez spółdzielnie mieszkaniowe/ informowania spółdzielni o wymianie drzwi wejściowych
Mecenas

Jasne, od sztuki mięsa.

Data: 2012-02-15 17:33:32
Autor: news
Obowiązek wywieszenia regulaminu przez spółdzielnie mieszkaniowe/ informowania spółdzielni o wymianie drzwi wejściowych
Jasne, od sztuki mięsa.

lol, zazroscisz ze jestem czlonkie PLESTRY?

Mecenas

Data: 2012-02-16 11:05:00
Autor: Jacek S.
W dniu 2012-02-15 17:33, news pisze:
Jasne, od sztuki mięsa.

lol, zazroscisz ze jestem czlonkie PLESTRY?

Mecenas

Tak, Kolina, zapewne jesteś "czlonkie",i to urwanym... LOL
Kurwa, debil...

--
Jacek S.

Data: 2012-02-14 19:51:26
Autor: news
Obowiązek wywieszenia regulaminu przez spółdzielnie mieszkaniowe/ informowania spółdzielni o wymianie drzwi wejściowych
Bylo sie orientowac to mozesz zanim zaczales robote.

ten baran jak by nawet miał himpoteczne mieszkanie to by dalej był zdziwiony że na remont musiałby mieć zgodę wspólnoty (no ale przeciesz nie przybili na drzwiach regulaminu więc może wszystko).
Podpal se mieszkanie bo straż ci nie przybiła ppoż przepisów

Załamany

Mecenas

Data: 2012-02-14 10:57:07
Autor: Sebastian Malysa
On 14 Lut, 19:51, "news" <sorg...@mail.com> wrote:
> [...]

drzwiach regulaminu więc może wszystko).
Podpal se mieszkanie bo straż ci nie przybiła ppoż przepisów

Tak "przeciesz" jestem baranem:)

Data: 2012-02-15 12:44:15
Autor: _ąćęłńóśźż.
Obowiązek wywieszenia regulaminu przez spółdzielnie mieszkaniowe/ informowania spółdzielni o wymianie drzwi wejściowych
Tyle, że nic Ci nie zrobią poza uatrakcyjnianiem sobie emeryckiego żywota, bo musieliby uzyskać nakaz z PINB o przywrócenie do stanu poprzedniego, jakoś trudno mi to sobie wyobrazić, żeby PINB zażądał wymiany drzwi na drzwi (o zabytku raczej nie mówimy).
Zresztą przecież nieznani sprawcy uszkodzili Twoje drzwi tak, że groziły katastrofą budowlaną (np. zawaleniem nadproża), to natychmiast własnym nakładem zapobiegłeś tej katastrofie ;-)
Wezwij spółdzielnię na piśmie do zwrotu poniesionych przez Ciebie kosztów :-)

-- -- -
o bezprawna wymiane drzwi wejsciowych w mieszkaniu wlasnosciowym

Data: 2012-02-16 18:23:26
Autor: mauser50
W dniu 2012-02-14 18:11, Sebastian Malysa pisze:
[...]

Zgodnie z art.8 1. ust 3. ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych
Statut spółdzielni mieszkaniowej, regulaminy, uchwały i protokoły obrad organów spółdzielni, a także protokoły lustracji i roczne sprawozdanie finansowe powinny być udostępnione na stronie internetowej spółdzielni.

Nie ma natomiast przepisów, które by zobowiązywały spółdzielnie do wywieszania regulaminów w gablotach, chyba że są jakieś uregulowania wewnętrzne w danej spółdzielni zawarte w statucie lub jakimś regulaminie ale to już musisz sprawdzić sam. Wystąp do Zarządu Twojej Spółdzielni pisemnie o wskazanie gdzie są zamieszczane lub publikowane dla spółdzielców wyżej wymienione dokumenty w tym regulaminy.

Z poważaniem mauser50

Obowiązek wywieszenia regulaminu przez spółdzielnie mieszkaniowe/ informowania spółdzielni o wymianie drzwi wejściowych