Obowiązki zakładu ubezpieczeń

Data: 2011-06-01 19:44:57
Autor: Pawel
Obowiązki zakładu ubezpieczeń
Witam serdecznie

15 marca miałem stłuczkę, sprawca nie miał OC. Szkodę zgłosiłem do PTU (na stronie UFG było napisane że można taką szkodę zgłosić u dowolnego ubezpieczyciela, więc zgłosiłem do "mojego")
Pod koniec kwietnia dotałęm z PTU pismo mówiące o tym że przekazują dokumentację do UFG, ponieważ sprawca nie był u nich ubezpieczony.
30 maja udało mi się dodzwonić do UFG i okazało się że dokumenty dotyczące mojej sprawy nie zostały przekazane. Od poniedziałku PTU próbuje wyjaśnić dlaczego.
Zgodnie z ustawą TU ma obowiązek wypłacić w ciągu 30 dni odszkodowanie (może być przedłużone do 90), a jeżeli w ciągu tych 30 dni nie ustali ważności OC to sprawę przekazuje do UFG.
A skoro UFG nie dostał dokumentów od PTU, to czy można wystąpić przeciwko PTU na drogę sądową?
Czy może skierować sprawę do rzecznika ubezpieczonych?

Paweł
Your mouse has moved. Windows must be restarted for the change to take effect.

Obowiązki zakładu ubezpieczeń