Data: 2019-01-24 15:29:13 | |
Autor: ToMasz | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
W dniu 24.01.2019 o 12:10, TOJA pisze:
Uwa¿am, ¿e powinna byæ obowi±zkowa, natychmiastowa Bo rz±d, nie zezwoli³, na spalanie w silnikach diesla oleju jadalnego. Zastanów siê o ile ¶rodowisko by³oby czystsze? Z drugiej strony, w³a¶ciciel auta na LPG, mo¿e to samo napisaæ o benzynowcach. z trzecie strony, czy to diesel, czy benzyniak spe³niaj±ce normê euro4, truj± mniej ni¿ 20letnie cokolwiek, ale niema rz±dowych programów wsparcia - wymieñ starego z³oma na nowe auto. albo jeszcze inaczej. c³o vat i inne narzuty na katalizatory - obni¿yæ do zero procent. przestali by wycinaæ. da³o by siê w imiê poprawy zdrowia spo³eczeñstwa? da³o by siê. ale to nie o zdrowie spo³eczeñstwa i planety siê rozchodzi. to gra o pozory. ToMasz |
|
Data: 2019-01-24 21:14:25 | |
Autor: Poldek | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
W dniu 2019-01-24 o 15:29, ToMasz pisze:
W dniu 24.01.2019 o 12:10, TOJA pisze: Nie mam pojêcia. Zdradzisz o ile? w³a¶ciciel auta na LPG, mo¿e to samo napisaæ o benzynowcach. z trzecie strony, czy to diesel, czy benzyniak spe³niaj±ce normê euro4, truj± mniej ni¿ 20letnie cokolwiek, ale niema rz±dowych programów wsparcia - wymieñ starego z³oma na nowe auto. albo jeszcze inaczej. c³o vat i inne Podobnie, jak nie ma rz±dowych programów wsparcia wymieñ stare meble na nowe, wymieñ star± ¿onê na now±. Gdyby rz±d wprowadzi³ takie programy, to by³by lament, ¿e ¶ci±ga z ludzi podatki, ¿eby finansowaæ wspomaganie bogatych, którzy potrzebuj± zmieniæ auto na nowe. narzuty na katalizatory - obni¿yæ do zero procent. przestali by wycinaæ. da³o by siê w imiê poprawy zdrowia spo³eczeñstwa? da³o by siê. ale to nie o zdrowie spo³eczeñstwa i planety siê rozchodzi. to gra o pozory. A jest w ogóle c³o na katalizatory? |
|
Data: 2019-01-24 20:30:44 | |
Autor: Mateusz Viste | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
On Thu, 24 Jan 2019 21:14:25 +0100, Poldek wrote:
W dniu 2019-01-24 o 15:29, ToMasz pisze: A jednak na zachodzie takie programy istniej±... "Zez³omuj swój 15-letni samochód i kup nowy - niewa¿ne czy benzyna czy diesel czy elektryk - a dostaniesz do 4000 euro z programu". 4000 euro to 50% nowego, oszczêdnego samochodu. Bardzo nie podoba mi siê socjalny aspekt tego programu (biedni dostaj± wiêksz± pomoc, bogaci mniejsz± lub w ogóle), ale sam pomys³ dotowania nowych aut jest spoko. Mniej dymu na ulicach, mniej wypadków, no i przemys³ samochodowy dostaje zastrzyk zamówieñ. Mateusz |
|
Data: 2019-01-24 23:21:19 | |
Autor: Poldek | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
W dniu 2019-01-24 o 21:30, Mateusz Viste pisze:
A jednak na zachodzie takie programy istniej±... "Zez³omuj swój 15-letni Na mitycznym zachodzie dziej± siê ró¿ne rzeczy. Np. rolnicy dostaj± pieni±dze na niewytwarzanie ¿ywno¶ci. Im wiêcej nie wytwarzaj±, tym wiêksze dostaj± przelewy. Sk±d zachód bierze te pieni±dze? No jak to, przecie¿ to s± bogate pañstwa zachodu...
W tym mechanizmie widzê raczej dotowanie bogatych. Biedni raczej nie kupuj± nowych samochodów od dealerów. Nowe samochody od dealerów kupuj± bogaci. Biedni je¿d¿± tramwajem lub starym samochodem. nowych aut jest spoko. Mniej dymu na ulicach, mniej wypadków, no i Mniej dymu na ulicach - tak, zgoda, ale w³a¶nie niedawno podano, ¿e emisja spalin w Niemczech jest taka sama jak w latach 90-tych. Na papierze samochody emituj± mniej, ale je¿d¿± wiêcej (tañsze paliwo, wiêcej dróg i miejsc do których mo¿na pojechaæ, mniej miejsc do których mo¿na dostaæ siê bez samochodu, mniej miejsc do których nie mo¿na dostaæ siê samochodem), je¿d¿± agresywniej, szybciej i w efekcie wydzielaj± tyle samo. Za to wiêcej z³omu, plastiku, truj±cych kwasów, lakierów, olejów, czynników ch³odz±cych. Przemys³ samochodowy, szczególnie niemiecki do najwiêkszy, najcwañszy, najbardziej wp³ywowe lobby, które robi z politykami niemieckimi co chce. Przemys³ samochodowy musi mieæ co kwarta³ wzrost liczby samochodów, warto¶ci samochodów wyprodukowanych, sprzedanych. Zalewa ¶wiat mas± ¶mierdz±cego, ha³asuj±cego ta³atajstwa, które po¿era przestrzeñ zajmuj±c gigantyczne po³acie na drogi, parkingi, myjnie, warsztaty. Negatywne oddzia³ywanie drogi jest na kilometry w ka¿d± stronê - ha³as, zanieczyszczenia. Nie ma ju¿ miejsc w Europie, gdzie przebywaj±c nie by³oby siê w oddzia³ywaniu ha³asu samochodowego i spalin. Nawet w ¶rodku lasu s³ychaæ z wielu kilometrów ha³as motorów pi³uj±cych i pierdz±cych na odleg³ej drodze. Ani na chwilê w ¿yciu cz³owieka nie ma momentu wolnego od warkotu silnika spalinowego. Co kwarta³ zalew ³adnie polakierowanych z³omów musi byæ wiêkszy i nie ma tu lito¶ci, ca³y czas musi byæ samochodów wiêcej. Kiedy¶ sukcesem by³ jeden samochód na rodzinê, potem jeden na osobê, teraz kilka pojazdów na osobê staje siê norm± - samochód sportowy (jak bardzo dalekie od sportu nie by³oby siedzenie na fotelu i gapienie siê przed siebie), samochód terenowy, motor, skuter wodny, awionetka, motorówka, kosiarka spalinowa, pi³a spalinowa, spalinowa dmuchawa do li¶ci, spalinowy sekator do ¿ywop³otu... |
|
Data: 2019-01-26 17:25:56 | |
Autor: ToMasz | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
W dniu 24.01.2019 o 21:14, Poldek pisze:
W dniu 2019-01-24 o 15:29, ToMasz pisze:1. niema szkodliwych zwi±zków 2. spalaj±c zu¿yjesz tyle tlenu, ile wytworzy³y przetworzone na paliwo ro¶liny ToMasz |
|
Data: 2019-01-26 17:29:59 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
Dnia Sat, 26 Jan 2019 17:25:56 +0100, ToMasz napisa³(a):
Nie mam pojêcia. Zdradzisz o ile?1. niema szkodliwych zwi±zków Z du¿± dok³adno¶ci± spalanie oleju ro¶linnego generuje tyle samo i takich samych zanieczyszczeñ. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2019-01-29 14:21:57 | |
Autor: Poldek | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
W dniu 2019-01-26 o 17:25, ToMasz pisze:
W dniu 24.01.2019 o 21:14, Poldek pisze: Spalanie diesla w silniku generuje NOx. Niezale¿nie od tego, jak bardzo czyste paliwo by nie by³o, to powstaje NOx. 2. spalaj±c zu¿yjesz tyle tlenu, ile wytworzy³y przetworzone na paliwo ro¶liny Po uprawy tych ro¶lin wycinano lasy, puszcze tropikalne, które odpowiadaj± za utrzymanie resztek równowagi klimatycznej na planecie. Uprawy przemys³owe ro¶lin w miejscu lasów, puszcz tropikalnych zmieniaj± klimat na skalê globaln±. |