Data: 2019-01-24 16:49:16 | |
Autor: T. | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
W dniu 2019-01-24 o 12:10, TOJA pisze:
Uwa¿am, ¿e powinna byæ obowi±zkowa, natychmiastowaA na czym ta kontrola mia³aby polegaæ? Zosta³y dopuszczone do ruchu i tyle. Zwróæ proszê uwagê, ¿e normy z biegiem lat siê zmienia³y, wiêc stary diesel ma prawo do wiêkszego kopcenia ni¿ nowy. A swoj± drog± - CO2 wiêcej wydala samochód benzynowy. Najwiêcej smrodz± samochody ciê¿arowe - powinny byæ w ogóle zakazane. Tylko kolej + zaprzêgi konne. T. |
|
Data: 2019-01-24 08:50:56 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
Jaka kolej. Tam zadne normy z wyjatkiem maksymalnego zuzycia na godzine nie obowiazuja. Jest sporo filmow jak spalinowa lokomotyywa odpala albo pod gore ciagnie trzysta wagonow. Przez 5 minut da wiecej smrodu niz wszystkie dizle w stu tysiacznym miescie w dzien. Podobnie statki i duze samoloty pasazerskie. Wiekszosc dizli w duzych statkach to dwusuwy. Jest jeszcze sporo sprzetow typu koparki, spychacze, dzwigi.
|
|
Data: 2019-01-24 09:32:08 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
Prad do lokomotyw elektrycznych biora z glaskania kotow w mroz i zdejmowania bluz z polaru. Pewno nie wiesz ale parowozy z konca epoki wegla i pary w kolejnictwie byly niewiele mniej sprawne niz chujowa elektrownia z przesylem. Widziales kiedys osniezone linie trakcji nad szynami kolejowymi? Nie widziales albo nie zwracales uwagi. Zgadnij dlaczego nie sa osniezone.
|
|
Data: 2019-01-24 12:17:30 | |
Autor: dumanski | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 18:32:10 UTC+1 u¿ytkownik Zenek Kapelinder napisa³:
Prad do lokomotyw elektrycznych biora z glaskania kotow w mroz i zdejmowania bluz z polaru. Pewno nie wiesz ale parowozy z konca epoki wegla i pary w kolejnictwie byly niewiele mniej sprawne niz chujowa elektrownia z przesylem. Widziales kiedys osniezone linie trakcji nad szynami kolejowymi? Nie widziales albo nie zwracales uwagi. Zgadnij dlaczego nie sa osniezone. Bo ¶nieg, a raczej lód, nie zosta³ z drutu jezdnego zdjêty pantografem? Chyba niewiele widzia³e¶. http://regio-media.pl/2014/01/28/mega-korek-kolejowy-pociag-zamarzl/ Widzia³e¶ kiedy¶ unieruchomione poci±gi z powodu oblodzenia sieci trakcyjnej? Bo chyba nie my¶lisz, ¿e ¶nieg siê stopi³ od up³ywu pr±du BEZ JAZDY poci±gu? jarek d. |
|
Data: 2019-01-24 19:03:46 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
Dnia Thu, 24 Jan 2019 09:32:08 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisa³(a):
Pewno nie wiesz ale parowozy z konca epoki wegla i pary w kolejnictwie byly niewiele mniej sprawne niz chujowa elektrownia z przesylem. Zenek, doprawdy, unikaj zabierania g³osu na tematy techniczne. To ciê przerasta. A jak ju¿ paluchy ¶wierzbi± to choæ zajrzyj do wikipedi zanim naklepiesz g³upot. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2019-01-24 17:56:16 | |
Autor: T. | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
W dniu 2019-01-24 o 17:50, Zenek Kapelinder pisze:
Jaka kolej. Tam zadne normy z wyjatkiem maksymalnego zuzycia na godzine nie obowiazuja. Jest sporo filmow jak spalinowa lokomotyywa odpala albo pod gore ciagnie trzysta wagonow. Przez 5 minut da wiecej smrodu niz wszystkie dizle w stu tysiacznym miescie w dzien. Podobnie statki i duze samoloty pasazerskie. Wiekszosc dizli w duzych statkach to dwusuwy. Jest jeszcze sporo sprzetow typu koparki, spychacze, dzwigi.U nas wiêkszo¶æ g³ówny linii, po których takie ciê¿kie poci±gi jad±, jest zelektryfikowana. A na lokalnych takie ciê¿kie sk³ady nie je¿d¿±. A ju¿ nied³ugo pewnie bêd± w eksploatacji lokomotywy elektryczne - akumulatorowe. Hybrydowe ju¿ s±. T. |
|
Data: 2019-01-25 19:17:36 | |
Autor: J.F. | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
Dnia Thu, 24 Jan 2019 08:50:56 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisa³(a): Jaka kolej. Tam zadne normy z wyjatkiem maksymalnego zuzycia na Bo jest zle serwisowana ? Podobnie statki i duze samoloty pasazerskie. Wiekszosc dizli w A to cos zlego, ze dwusuw ? W przypadku diesli. No i statki daleko sa ... J. |
|
Data: 2019-01-25 11:02:48 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
https://www.focus.pl/artykul/kontenerowce-truja
Pierwszy link po wpisaniu pytania o zanieczyszczanie atmosfery przez statki. Jak masz jeszcze jakies wydumane pytania i wnioski zapytaj w redakcji. |
|
Data: 2019-01-25 20:30:10 | |
Autor: J.F. | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
Dnia Fri, 25 Jan 2019 11:02:48 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
napisa³(a): https://www.focus.pl/artykul/kontenerowce-truja Na pewno jedna rzecz jest w tym nieprawdziwa - te 5200 ton SOx w ciagu jednego rejsu. Jesli reszta danych jest podobna ... Fakt, ze norm nie maja zadnych, ani katalizatorow, uzywaja ciezkiego oleju o duzej zawartosci siarki ... ale czy siarka taka zla ? Ale ja sie tylko tego dwusuwa czepialem - myslisz, ze to cos zlego ? I smierdzi jak Syrenka czy Trabant ? A statek nie zawsze dymi: https://www.youtube.com/watch?v=7xUebk06bEg J. |
|
Data: 2019-01-25 11:51:06 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
Spytaj w redakcji a potem sie podziel przemysleniami. Tutaj drugi link jaki wyskoczyl. http://oszczedzanie.biz/styl-zycia/wszystkie-samochody-na-swiecie-powoduja-lacznie-mniej-zanieczyszczen-niz-15-najwiekszych-statkow/
Jak bedziesz mial jakies watpliwosci to odpisz po tym jak wyjasnisz z redakcja. |
|
Data: 2019-01-27 22:30:19 | |
Autor: micol | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
W dniu 2019-01-25 o 20:51, Zenek Kapelinder pisze:
Spytaj w redakcji a potem sie podziel przemysleniami. Tutaj drugi link jaki wyskoczyl. Trzeba jeszcze policzyc efektywnosc energetyczna, tzn. ile trzeba zuzyc energii w postaci paliwa na 1 tono-kilometr pracy przewozowej. W tym kontekscie najlepsze sa statki, potem jest kolej, na koncu samochody. |
|
Data: 2019-01-27 22:32:36 | |
Autor: micol | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
W dniu 2019-01-27 o 22:30, micol pisze:
W dniu 2019-01-25 o 20:51, Zenek Kapelinder pisze: A przepraszam, na koncu sa samoloty. |
|
Data: 2019-01-28 02:49:47 | |
Autor: J.F. | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
Dnia Sun, 27 Jan 2019 22:32:36 +0100, micol napisa³(a):
W dniu 2019-01-27 o 22:30, micol pisze: https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft No, porownywalne do trzech osob w aucie ... Autobus za to jest dobry :-) J. |
|
Data: 2019-01-25 19:35:58 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
Dnia Fri, 25 Jan 2019 19:17:36 +0100, J.F. napisa³(a):
Jest sporo filmow jak spalinowa lokomotyywa Tak, ale to jest 5 min. Potem jedzie z górki z godzinê a ci±gnie tona¿u tyle co wszystkie bryki w stutysiêcznym mie¶cie ca³y bo¿y dzieñ. Zanim zabierze siê g³os w technicznej dyskusji warto sprawdziæ ile spala trakcja spalinowa na kolei w przeliczeniu na 1 km i 1 tonê w porównaniu do naszego codziennego cinqucento czy VW czy fordziaka którym wozimy nasz± 75-kilogramow± d.... . Którym w dodatku wcale nie musimy jechaæ bo s³onecznie, ciep³o i nic ciê¿kiego nie przewozimy i mogliby¶my jechaæ rowerem. Ty, kapelinder, odrób zadanie domowe i policz zu¿ycie na km i kg twojej d... w bryce i porównaj do analogicznych danych z trakcji kolejowo-spalinowej. Mo¿e odzyskasz czê¶æ wiarygodno¶ci. O ile kiedykolwiek j± mia³e¶. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2019-01-25 20:53:23 | |
Autor: J.F. | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
Dnia Fri, 25 Jan 2019 19:35:58 +0100, Jacek Maciejewski napisa³(a):
Dnia Fri, 25 Jan 2019 19:17:36 +0100, J.F. napisa³(a): https://youtu.be/8SwsqQYvRV0?t=70 IMO - to 50 tirow przez 500 km nie narobi tyle dymu, co ta lokomotywa w 5 minut :-( J. |
|
Data: 2019-01-25 21:11:14 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Obowi±zkowe badania DIESLI | |
Dnia Fri, 25 Jan 2019 20:53:23 +0100, J.F. napisa³(a):
https://youtu.be/8SwsqQYvRV0?t=70 Fajno. Ale to jest jedna lokomotywa. A reszta nie dymi. No, chyba ¿e udowodnisz ¿e jest inaczej. -- Jacek I hate haters. |
|