Obowi您kowe winiety na rower!

Data: 2010-08-30 10:53:34
Autor: Alfer_z_pracy
Obowi您kowe winiety na rower!
Obowi您kowe winiety za korzystanie z roweru! Dacie wiar?

No dobra, nie u nas. Szwajcaria. Natkn掖em si przypadkowo, wklejam tu bo mo瞠 to Was zaciekawi a mo瞠 nawet si kiedy przyda:

"Winietka kosztuje kilka frank闚 (zwykle oko這 4-7 frank闚). Mo積a j kupi na ka盥ej poczcie i na wi瘯szo軼i stacji benzynowych.
Je郵i b璠zie Pan w Szwajcarii niemieckoj瞛ycznej to nazywa si to "Velovignette", w kantonach fracuskich "Vignette pour cycles", a w Ticino "Vignette per biciclette".

Wa積a informacja: to nie jest op豉ta za korzystanie z drogi! Winietka jest 鈍iadectwem ubezpieczenia odpowiedzialno軼i cywilnej (OC) rowerzysty. Wraz z winietk (najklejk) otrzymuje Pan informacje, kt鏎a firma ubezpieczeniowa wyda豉 winietk. Velovignette nale篡 naklei na rowerze (widoczne miejsce ramy lub b這tnika).

W razie wyrz康zenia szkody innemu rowerzy軼ie, kierowcy lub pieszemu odzszkodowanie wyp豉ca ubezpieczyciel.
Z polskiej perspektywy mo瞠 si to wydawa chorobliwym asekuranctwem. Jednak瞠 prosz zwr鏂i uwag, 瞠 nawet stosunkowo niewielkie kolizje mog w Szwajcarii spowodowa kosmiczne koszty. Ponadto policjanci ch皻nie sprawdzaj posiadanie winietek.

Konkluduj帷 trzeba kupi winietk nawet je郵i b璠zie Pan je寮zi wy陰cznie po drogach dla rower闚."
http://www.helwecja.com/CH/najczesciej_zadawane_pytania.htm

Tak to wygl康a:
http://www.fahrradmonteur.de/pixel/velovignette-2005.jpg
http://www.tcs-schwyz.ch/cms/images/stories/Bilder_Artikel/velovignette_abschaffung_taonline.jpg

Pzdr
A.

Data: 2010-08-30 11:24:11
Autor: reme.k
Obowi您kowe winiety na rower!
Jednak瞠 prosz zwr鏂i uwag, 瞠 nawet stosunkowo niewielkie kolizje mog w Szwajcarii spowodowa kosmiczne koszty.
To normalne, im wi璚ej ubezpiecze tym bardziej kosmiczne koszty - tak dzia豉j
ubezpieczenia :)
Ale to taka uwaga na marginesie.
Og鏊nie pomys dobry pod warunkiem 瞠 jest to dobrowolne.
I raczej u nas bym tego nie reklamowa bo nasz nierz康 od razu wymy郵i jakby
tymi winietkami zapcha dziur bud瞠tow.

Data: 2010-08-30 02:31:50
Autor: tadek
> [...]
> .
I raczej u nas bym tego nie reklamowa bo nasz nierz康 od razu wymy郵i jakby

Wys豉no z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

winietki sprzedaj towarzystwa ubezpiecze a nie RZ.. Nie widz
mo磧iwo軼i zapchania dziury bud瞠towej a sam pomys jest b. dobry.
Z ch璚i wykupi豚ym co takiego w Polsce za takie pieni康ze jak w
Szwajcarii.

Data: 2010-08-30 11:38:28
Autor: Bartosz
Obowi您kowe winiety na rower!

U篡tkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo軼i news:2b5be3a4-600f-4cd0-9f9d-702080e99fbad8g2000yqf.googlegroups.com...
.
[...]

-- -- -- -- -

Jest kilka sposob闚 zapchania dziury winietkami - cho熲y jeden, kt鏎y pad za rz康闚 PiS - cz窷 sk豉dki OC mia豉 i嗆 na pokrycie koszt闚 leczenia os鏏/ofiar wypadk闚, czyli de facto finansowania NFZ. Ilu mamy w PL rowerzyst闚? Obowi您kowe "OC" dla ka盥ego po kilkana軼ie z這tych na rok i cho熲y po這wa z tego na NFZ - to masz to co pierwotnie postulowano jako dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne. Ot tak na szybko wymyslone.

Data: 2010-08-31 15:54:56
Autor: Dariusz K. ζdziak
Obowi您kowe winiety na rower!
U篡tkownik Bartosz napisa:

Jest kilka sposob闚 zapchania dziury winietkami - cho熲y jeden, kt鏎y pad
za rz康闚 PiS - cz窷 sk豉dki OC mia豉 i嗆 na pokrycie koszt闚 leczenia
os鏏/ofiar wypadk闚, czyli de facto finansowania NFZ.

Ale leczenie poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych powinno by op豉cane w豉郾ie z ubezpieczenia OC sprawcy a nie ze skadek wszystkich pracuj帷ych. Tyle 瞠 nie tak jak to sobie 酥. Religa umy郵i tylko normalnie - czy szpital czy NFZ podliczaj indywidualnie koszty ka盥ego przypadku i wystawiaj not ksi璕ow ubezpieczycielowi sprawcy.

--
Darek

Data: 2010-08-31 16:01:17
Autor: Micha蛄
Obowi您kowe winiety na rower!
Dariusz K. ζdziak pisze:
U篡tkownik Bartosz napisa:

[...]

瞠by cokolwiek mogli wystawi, powinni mie jeszcze niezerowe pojecie o w豉snych kosztach pojedynczych procedur, inaczej polegn w pierwszym z brzegu s康zie rejonowym, po pozwie TU...

Micha

Data: 2010-08-31 20:56:22
Autor: Norbert
Obowi您kowe winiety na rower!
瞠by cokolwiek mogli wystawi, powinni mie jeszcze niezerowe pojecie o
w豉snych kosztach pojedynczych procedur, inaczej polegn w pierwszym z
brzegu s康zie rejonowym, po pozwie TU...

To juz akurat wiadomo. W szpitalach teraz jest wszystko rozliczane, punktowane, biurokracji co nie miara.

Norbert

Data: 2010-08-31 22:00:50
Autor: Micha蛄
W dniu 2010-08-31 20:56, Norbert pisze:
[...]

a ma sie to do rzeczywistych koszt闚 jak... [cenzura]... ;)

Micha

Data: 2010-08-31 23:35:32
Autor: Norbert
Obowi您kowe winiety na rower!
a ma sie to do rzeczywistych koszt闚 jak... [cenzura]... ;)

Jedno sie oplaca, a drugie nie, fakt ze jest to troche nielogiczne, bo przeciez medycyna to nie matematyka, danego pacjenta trzeba podciagnac pod jakas chorobe, i w zasadzie trzeba wybrac ta najbardziej punktowana. Jest to czasem tak nielogiczne ze w wysokospecjalistycznym oddziale pacjent moze lezec kilka dni, miec mase badan i drogie leczenie, ale akurat za ta jednostke nie ma pieniedzy ktore by pokryly jego leczenie, a sie okazuje ze przy okazji ma cos innego jeszcze i lepiej to wpisac. Bzdety sa czasami lepiej punktowane od na prawde drogiego leczenia i tutaj trzeba z tym zrobic porzadek. Jeszcze dochodzi do takich idotyzmow, ze aby leczyc cos i za to dostac pieniadze dla szpitala to pacjent musi lezec X dni na to cos, jak mniej to nie bedzie pieniedzy, ale co zrobic jak juz nie potrzebuje hospitalizacji, a lezal wlasnie z tego powodu. Przedluzyc pobyt na sile, czy zrobic straty szpitalowi?
Masakra

Norbert

Data: 2010-09-01 09:28:23
Autor: Micha蛄
Norbert pisze:
[...]

mniej wiecej tak to wygl康a. Ale s逝瘺a zdrowia jest tak samo 'reformowalna inaczej' jak PKP, kopalnie, biurokracja centralna, telewizory pa雟twowe i kilka innych r闚nie fajnych instytucji s逝膨cych do marnowania ka盥ych pieni璠zy, kt鏎e dostan ... niejeden rz康 jeszcze sie na tym wy這zy...
ale NTG

Micha

Data: 2010-09-01 04:18:45
Autor: Dariusz K. ζdziak
Obowi您kowe winiety na rower!
U篡tkownik Micha蛄 napisa:

瞠by cokolwiek mogli wystawi, powinni mie jeszcze niezerowe pojecie o
w豉snych kosztach pojedynczych procedur, inaczej polegn w pierwszym z
brzegu s康zie rejonowym, po pozwie TU...

A to ju osobna sprawa - musia豚y w tym NFZ kto urz璠owa a nie tylko urz璠oli jak obecnie.

--
Darek

Data: 2010-08-30 12:13:08
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Obowi您kowe winiety na rower!
tadek bredzi/鹵e/gada/be趾ocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skre郵i):
winietki sprzedaj towarzystwa ubezpiecze a nie RZ.. Nie widz
mo磧iwo軼i zapchania dziury bud瞠towej

Jeste po prostu 郵epy.

--
Pozdrowienia,                            | Pr騜no repliki si spodziewa
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ci j***,

Data: 2010-08-30 18:09:18
Autor: reme.k
> [...]
>
> --
> Wys豉no z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

winietki sprzedaj towarzystwa ubezpiecze a nie RZ..
Tak jak emerytury w II filarze :)

Data: 2010-08-30 12:12:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Obowi您kowe winiety na rower!
reme.k@vp.pl bredzi/鹵e/gada/be趾ocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skre郵i):
Og鏊nie pomys dobry pod warunkiem 瞠 jest to dobrowolne.
I raczej u nas bym tego nie reklamowa bo nasz nierz康 od razu wymy郵i jakby
tymi winietkami zapcha dziur bud瞠tow.

A kto Ci broni kupi sobie OC?

/me ubezpieczony od odpowiedzialno軼i cywilnej.

Data: 2010-08-30 18:11:31
Autor: reme.k
> [...]
> Og鏊nie pomys dobry pod warunkiem 瞠 jest to dobrowolne.
> I raczej u nas bym tego nie reklamowa bo nasz nierz康 od razu wymy郵i jakby

Chodzi mi o to 瞠 u nas to trzeba co podpisywa, wp豉ca itp. a winietk
kupujesz w jakim kiosku, naklejasz i OC masz - chodzi mi o prostot rozwi您ania.

Data: 2010-08-30 11:53:20
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower!

U篡tkownik "Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> napisa w wiadomo軼i news:4c7b7192$0$20988$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wcale nie taki g逝pi pomys IMO. W Polska coraz wi璚ej ludzi kupuje OC "na siebie" 瞠by mie jakie zabezpieczenie w razie wyrz康zenia szkody.

kml
12/08/2010 1 cz窷 tesu lampy Stork.

Data: 2010-08-30 12:08:24
Autor: Ktotek (K.P.)
kml wrote:

Wcale nie taki g逝pi pomys IMO. W Polska coraz wi璚ej ludzi kupuje OC "na siebie" 瞠by mie jakie zabezpieczenie w razie wyrz康zenia szkody.

Niby tak, ale jest przecie ubezpieczenie dobrowolne - OC rowerzysty, chocia nie wiem ile kosztuje i jak to w praktyce wygl康a. Z tego co rozumiem to w Szwajcarii jak kto ma kilka rower闚 musi mie kilka winiet? Czy w Polsce wykupuj帷 ubezpieczenie OC rowerzysty jest ono przypisane do konkretnego roweru, czy maj帷 kilka rower闚 mog jecha tylko na jednym ubezpieczeniu?

--
Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

Data: 2010-08-30 10:13:03
Autor: Jan Srzednicki
Obowizkowe winiety na rower!
On 2010-08-30, Ktotek (K.P.) wrote:
kml wrote:

Wcale nie taki gupi pomys IMO. W Polska coraz wicej ludzi kupuje OC "na siebie" 髒eby mie jakie zabezpieczenie w razie wyrzdzenia szkody.

Niby tak, ale jest przecie髒 ubezpieczenie dobrowolne - OC rowerzysty, chocia髒 nie wiem ile kosztuje i jak to w praktyce wyglda. Z tego co rozumiem to w Szwajcarii jak kto ma kilka rower籀w musi mie kilka winiet?

Teoretycznie nie, ale trzeba wykombinowa sobie przepinalne co, na czym
by si nakleio winietk. Naklejka jest "zoliwa", wic przeklejanie
nie bardzo wchodzi w rachub.

Data: 2010-08-30 10:32:02
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-08-30, Ktotek (K.P.) wrote:
kml wrote:

[...]

Jeszcze ciekawostka: w Szwajcarii mo髒na mie jeden zestaw tablic i jedno
ubezpieczenie na wiele samochod籀w (oczywicie niewykorzystywanych na
raz), w tym celu s nawet specjalne magnesowe ramki na tablice. :)

Data: 2010-08-30 15:22:01
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Obowizkowe winiety na rower!
Jan Srzednicki bredzi/鹵e/gada/be趾ocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skre郵i):
Jeszcze ciekawostka: w Szwajcarii mo積a mie jeden zestaw tablic i jedno
ubezpieczenie na wiele samochod闚 (oczywi軼ie niewykorzystywanych na
raz), w tym celu s nawet specjalne magnesowe ramki na tablice. :)

Tylko trzeba pami皻a o zmianie.
Znajomy (w Austrii) zapomnia jad帷 firmowym samochodem, szcz窷liwie trafi
na wyrozumia造ch policjant闚, kt鏎ych go eskortowali do firmy, a nie
wpieprzyli mandatu. Tam (przy policji) wsadzi tablice i pojecha. :-)

Data: 2010-08-30 12:26:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Obowi您kowe winiety na rower!
Ktotek (K.P.) bredzi/鹵e/gada/be趾ocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skre郵i):
Niby tak, ale jest przecie ubezpieczenie dobrowolne - OC rowerzysty, chocia nie wiem ile kosztuje i jak to w praktyce wygl康a.

Kosztuje niewiele: oko這 35z za 10kPLN OC i jakie NNW (nie pami皻am na
ile), obejmuje ca造 鈍iat poza USA i Kanad. Jak wygl康a 軼i庵anie z niego
czegokolwiek mam nadziej si nigdy nie dowiedzie. ;-)
W PZU, ku jasno軼i. Robi貫m rozpoznanie i z tego co mi powiedziano to jest
jedyny ubezpieczyciel, kt鏎y peda逝je.

Data: 2010-08-30 12:31:37
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower!

U篡tkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:f42tpmxudhk$.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

Dlatego lepsze by這 kupienie OC na cz這wieka a nie na rowerzyst :) Taka polisa obejmowa豉 te rower. By豉 dro窺za, ale kwota szk鏚 by豉 te du穎 wy窺za i nie by這 to zaw篹one do peda這wania li tylko :)

Data: 2010-08-30 12:35:03
Autor: Ktotek (K.P.)
Marek 'marcus075' Karweta wrote:

[...]

Dzi瘯uj! Wygl康a lepiej ni s康zi貫m, zainteresuj si tematem i pewnie    wykupi, co nie zmienia faktu, 瞠 IMHO takie ubezpieczenie powinno pozosta dobrowolne.

--
Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

Data: 2010-08-30 12:43:42
Autor: Micha Pysz
Obowi您kowe winiety na rower!
Kosztuje niewiele: oko這 35z za 10kPLN OC i jakie NNW (nie pami皻am na

No w豉郾ie kosztuje niewiele i niewiele daje.
Tzn kwota 10000 jest 鄉iesznie niska.

Polisy OC dla samochod闚 maj t kwot 200 razy wi瘯sz a wcale 200 razy tyle nie kosztuj.

Rowerem coprawda bezpo鈔ednio nie da si spowodowa strat w mieniu na np. 100tys z ale po鈔edni straty mog by dowolne.

mp.

Data: 2010-08-30 13:17:10
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Obowi您kowe winiety na rower!
Micha Pysz bredzi/鹵e/gada/be趾ocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skre郵i):
Kosztuje niewiele: oko這 35z za 10kPLN OC i jakie NNW (nie pami皻am na

No w豉郾ie kosztuje niewiele i niewiele daje.
Tzn kwota 10000 jest 鄉iesznie niska.

Kiedy ostatnio spowodowa貫 rowerem strat wi瘯sz ni 10 000z i kto broni
Ci ubezpieczy si na wi璚ej z這t闚ek, bo PZU nie.

Data: 2010-08-30 13:25:13
Autor: Micha Pysz
[...]

Pisa貫, 瞠 'kosztuje niewiele' a teraz ka瞠sz dop豉ca.

Powiedzmy, ze chce mie 100k, czyli 10x35=350z... wybacz ale OC mojego samochodu z gwarancj na jakie 2 miliony z kosztuje mnie mniej rocznie.

mp.

Data: 2010-08-30 22:58:56
Autor: Kazimierz Uromski
On 30.08.2010 13:25, Micha Pysz wrote:
[...]

To nie ubezpieczaj w PZU (: Mo瞠 OC na samo prowadzenie roweru inne firmy nie maj, ale og鏊ne - wraz z rowerem ju tak.
Np w mojej warcie ceny s takie:
OC do 10k - 20z/rok
OC do 50k - 40z/rok

Data: 2010-08-31 08:31:00
Autor: Fabian
W dniu 30.08.2010 22:58, Kazimierz Uromski pisze:
[...]

Ale z tego co czyta貫m OWU to wyp豉cana jest kwota od 400 z. Wi璚 mi
nie pasuje. A pzu p豉c 83 z/rocznie za OC 100k i to tylko na terenie
kraju.

Fabian.

Data: 2010-08-30 13:38:24
Autor: mt
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

Ja np. nigdy, zar闚no rowerem jak i samochodem, co nie zmienia faktu, 瞠 ta suma gwarantowana jest niska. Poza tym te 10 000 z jest sum gwarantowan w stosunku do szk鏚 w mieniu jak i szk鏚 na osobie? Bo w przypadku tych drugich bardzo 豉two przekroczy omawian kwot.

--
marcin

Data: 2010-08-31 01:31:16
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 30 Aug 2010, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

Kiedy ostatnio spowodowa貫 rowerem strat wi瘯sz ni 10 000z

  Nie przypominam sobie 瘸dnej.
  Ale nie stawiaj problemu na g這wie - ubezpieczamy si g堯wnie od
zdarze "rzadkich".

i kto broni Ci ubezpieczy si na wi璚ej z這t闚ek, bo PZU nie.

  Ubezpieczenie "proporcjonalne" r闚nie jest postawione na g這wie.
  S康z帷 z ogl康u byle osiedla, znacz帷 wi瘯szo嗆 obywateli *sta*
(kosztem sporych wyrzecze, to prawda) na zap豉cenie odszkodowania
w kwocie 10 000 czy 40 000 z.
  To, na co *powinno* si mie ubezpieczenie, to p馧 milina czy
milion ubezpieczenia "na rent" (dla potencjalnych poszkodowanych).
  Z bardzo ma造m prawdopodobie雟twem wyst徙ienia, wi璚 *statystycznie*
powinno by ta雟ze (lub znacznie ta雟ze) ni ubezepiczenie na
50 000 z szkody materialnej!
  Na podobnej zasadzie, na jakiej ubezpieczenie domu jest 10 do 50
razy ta雟ze od ubezpieczenia lokali w nim (bo obejmuje *inne*
elementy ryzyka, wyra幡ie mniej prawdopodobne).

  Zreszt ta sprawa w innym zastosowaniu by豉 ju na .samochody:
takie AC (a i OC na przyk豉d) mog這by by znacznie ta雟ze, jakby
dawa這 si wy陰czy "szkody parkingowe", dajmy na to do 5000 z
  Mimo 瞠 taka relatywnie drobna (w por闚naniu z ci瞛kim wypadkiem)
by豉by kwota "wy陰czenia", jej cz瘰to嗆 mocno podbija sk豉dk.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-30 12:30:03
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower!

U篡tkownik "Ktotek (K.P.)" <ktotek@op.pl> napisa w wiadomo軼i news:i5fvv1$5fv$1news.onet.pl...
kml wrote:

[...]

OC rowerzysty z PZU by這 na osob a nie na rower. Kilka winiet na kila rower闚 po 7 frank闚 to zaden problem co nie ;)

Data: 2010-08-30 18:08:24
Autor: reme.k
Obowi您kowe winiety na rower!

Z tego co rozumiem to w Szwajcarii jak kto ma kilka rower闚 musi mie kilka winiet?
Na jednym ze zdj耩 ta nalepka jest naklejona na tak tabliczk odkr璚an.

Data: 2010-08-30 12:15:30
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Obowi您kowe winiety na rower!
kml bredzi/鹵e/gada/be趾ocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skre郵i):
Wcale nie taki g逝pi pomys IMO. W Polska coraz wi璚ej ludzi kupuje OC "na siebie" 瞠by mie jakie zabezpieczenie w razie wyrz康zenia szkody.

A czy musi by od razu obowi您kowe? Skoro ludzie kupuj to dobrze,
m康rzej. Jakiekolwiek przymusowe ubezpieczenia do kretynizm.

Data: 2010-08-30 12:29:25
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower!

U篡tkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:82iqgn4byidr.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

Absolutnie si z tym nie zgadzam. Pierwszy przyk豉d OC na samoch鏚. Wyobra瘸sz sobie co by by這 gdyby ono nie by這 obowi您kowe. BTW: nadal nie jest obowi您kowe w Rosji.

Obowi您kowe na rower hmmm... to zale篡. Je瞠li to by si przek豉da這 na ni窺z cen to czemu nie czyli w polskiej rzeczywisto軼i pewnie by這by to do bani :|

Data: 2010-08-30 12:40:43
Autor: Mariusz Kruk
Obowizkowe winiety na rower!
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kml"
[...]

Owszem, wyobra瘸m sobie co mog這by by. Wiele zale篡 od:
a) sprawnego s康ownictwa umo磧iwiaj帷ego dochodzenie roszcze
w cywilizowany spos鏏
b) og鏊nego stosunku spo貫cze雟twa do kwestii odpowiedzialno軼i za swoje
czyny. (to problem szerszy ni tylko OC; popatrz np. na niemo積o嗆
eksmisji wielu niep豉c帷ych lokator闚).

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-08-30 12:11:29
Autor: tadek
> [...]
b) og鏊nego stosunku spo貫cze雟twa do kwestii odpowiedzialno軼i za swoje
czyny. (to problem szerszy ni tylko OC; popatrz np. na niemo積o嗆

\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
.\.K...@epsilon.eu.org.\.\.
\.http://epsilon.eu.org/\.\
.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

i co mi z wyroku s康u jak bezrobotny lub grosze zarabiaj帷y /z liczn
rodzin/ sprawca "maluchem" za 500 z uszkodzi mi np mercedesa  na
sum dajmy na to 30-40 tys z.

Data: 2010-08-31 09:16:13
Autor: Mariusz Kruk
Obowizkowe winiety na rower!
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "tadek"
> [...]
i co mi z wyroku s康u jak bezrobotny lub grosze zarabiaj帷y /z liczn
rodzin/ sprawca "maluchem" za 500 z uszkodzi mi np mercedesa  na

Ale wiesz, 瞠 taki bezrobotny mo瞠 ci uszkodzi tego twojego "mercedesa"
nawet bez samochodu? Obowi您kowo OC wszystkim!

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-08-31 14:07:28
Autor: Michoo
W dniu 31.08.2010 09:16, Mariusz Kruk pisze:
Ale wiesz, 瞠 taki bezrobotny mo瞠 ci uszkodzi tego twojego "mercedesa"
nawet bez samochodu? Obowi您kowo OC wszystkim!

A jakie jest prawdopodobie雟two, 瞠 bezrobotny pieszy uszkodzi powa積ie samoch鏚 a jakie, 瞠 zrobi to inny samoch鏚?

Michoo

Data: 2010-08-31 14:14:51
Autor: Mariusz Kruk
Obowizkowe winiety na rower!
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michoo"
[...]

疾 sam ze siebie inny samoch鏚? Znikome.
A powa積ie - zaczynasz zauwa瘸, 瞠 pewne rzeczy s bardziej
prawdopodobne ni inne. A teraz pomy郵 jakie jest prawdopodobnie雟two,
瞠 uszkodzi ci samoch鏚 bezrobotny, bez innego maj徠ku, ale za to
z samochodem.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-08-30 12:45:12
Autor: Micha Pysz
Obowi您kowe winiety na rower!
a) sprawnego s康ownictwa umo磧iwiaj帷ego dochodzenie roszcze
w cywilizowany spos鏏
bzdura... osoba poszkodowana ma otrzyma kas a nie mo磧iwo嗆 dochodzenia kasy.

mp.

Data: 2010-08-30 12:47:11
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower!

U篡tkownik "Micha Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisa w wiadomo軼i news:i5g1e8$id8$2srv.cyf-kr.edu.pl...
a) sprawnego s康ownictwa umo磧iwiaj帷ego dochodzenie roszcze
w cywilizowany spos鏏
bzdura... osoba poszkodowana ma otrzyma kas a nie mo磧iwo嗆 dochodzenia kasy.

Te tak uwa瘸m.

Data: 2010-08-30 13:13:29
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

A czy kto zabrania sprawcy zap豉ci dobrowolnie?

Data: 2010-08-30 13:37:47
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower!

U篡tkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:92e3ze25xujk$.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

Marek, a czy znasz tak osob co nie ma uzbezpieczenie i wyskoczy z np: 50 tys za szkod? Ja nie znam takich os鏏, a nawet gdyby by這 na to sta przeci皻nego mieszka鎍a naszego cudnego kraju to mog si za這篡, 瞠 pr璠zej by wyszed z siebie i stana obok ni zap豉ci dobrowolnie.

Tylko obowi您kowe OC dla pojazd闚 gwarantuje, 瞠 w razie szkody kto/ja otrzyma rekompensat (jak捷 tam) za poniesione szkody.

Data: 2010-08-30 13:42:47
Autor: Mariusz Kruk
Obowizkowe winiety na rower!
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kml"
Tylko obowi您kowe OC dla pojazd闚 gwarantuje, 瞠 w razie szkody kto/ja otrzyma rekompensat (jak捷 tam) za poniesione szkody.

Och, mo積a sobie wyobrazi inne modele.
Z niewolnictwem w陰cznie.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-08-30 15:14:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Poza sob: nie.

Ja nie znam takich os鏏, a nawet gdyby by這 na to sta przeci皻nego mieszka鎍a naszego cudnego kraju to mog si za這篡, 瞠 pr璠zej by wyszed z siebie i stana obok ni zap豉ci dobrowolnie.

IMO prosta kwestia: kilka spektakularnych spraw i wszyscy (bez obowi您ku)
si ubezpiecz.

Tylko obowi您kowe OC dla pojazd闚 gwarantuje, 瞠 w razie szkody kto/ja otrzyma rekompensat (jak捷 tam) za poniesione szkody.

Tak, tak. Gdy ubezpiecz si dobrowolnie to nigdy w 篡ciu ubezpieczyciel
nikomu, niczego nie wyp豉ci.

Data: 2010-08-30 15:23:21
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower!

U篡tkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:8ip0gfc0a1ag$.dlgpedaluje.ile.moze...

Marek, a czy znasz tak osob co nie ma uzbezpieczenie i wyskoczy z np: 50
tys za szkod?

Poza sob: nie.

Czyli mamy potencjalnie jedn osob, kt鏎e deklaruje, ze zachowa si ok.

[...]

字edni czas takiej sprawy s康owej w Polska - 5 do 10 lat...

[...]

Obowi您kowe w sensie POSIADANIA GO czyli masz samoch鏚, musisz go ubezpieczy bo inaczej nie wolno si porusza legalnie po drodze. Moim zdaniem tak jest ok.

Data: 2010-08-30 15:33:35
Autor: Micha Pysz
Obowi您kowe winiety na rower!
Czyli mamy potencjalnie jedn osob, kt鏎e deklaruje, ze zachowa si ok.
chyba 瘸rtujesz!!

Nie dalej jak miesi帷 temu pisa, 瞠 ma na koncie 50 groszy.
Wi璚 w jaki spos鏏 naprawi mi bryk jak na kolacj nawet nie ma???

:-P

mp.

Data: 2010-08-30 15:37:19
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower!

U篡tkownik "Micha Pysz" <pysz.michal@wp.pl> napisa w wiadomo軼i news:i5gb9v$tfb$2srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

POTENCJALNIE :) Nie chce podwa瘸 wiary w gatunek ludzki, tym bardziej odmian polsk, ale nie wierz, 瞠 kto "zaoszcz璠zi" przez 5 lat 600 zeta na w豉snym OC b康 6000 na OC/AC a potem bez chwili zawachania wyp豉ci 50 tys poszkodowanemu.

砰cie i do鈍iadczenie pokazuje, ze jak w Polska kto co zrobi (z貫go = szkod) to w pierwszym odruchu spier....la z miejsca zda瞠nia. Niestety :(

Data: 2010-08-30 16:43:12
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Czyli przyznajesz, 瞠 Ty by nie post徙i uczciwie. Super. I pewnie jak
kogo pod supermarketem zarysujesz to uciekasz w po酥iechu?
Druga sprawa, 瞠 ja nie doprowadz do sytuacji, w kt鏎ej nie mam
ubezpieczenia OC na rower czy samoch鏚. Ba! U mnie w domu to nawet psy s
obj皻e ubezpieczeniem OC (pe軟a powaga).

Data: 2010-08-30 16:57:33
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower!

U篡tkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:1eqgoatdna1xz$.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

Nie, ja nie bym nie wsiad do samochodu, kt鏎y nie ma policy OC. W tym roku zrobi貫m pierwsz w zyciu szkode samochodow i nie uciek貫m wi璚 prosz mi tutaj nie insynuowa. Jestem zwolennikiem ubezpiecze OC w zyciu prywatnym. Dla odmiany powiem Ci, 瞠 w t sam zim jeden .I. uj z UPS zarysowa mi samoch鏚 i gdyby nie postronny swiadek to bym nic nie by w stanie zrobi a tak czekam od kilku miesi璚y na info co si dzieje.

Data: 2010-08-30 17:01:51
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Ja te. Ale wy陰cznie dobrowolnych.

Data: 2010-08-30 17:21:34
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower!

U篡tkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:1uz3c518se8ye$.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

Owszem, ale szwajcarzy potrakowali rower jako komunikacyjne i nie jest to pozbawione sensu. Poza tym kwota tego ubezpieczenia jest 鄉iesznie ma豉 wi璚 problem jako taki nie istnieje.

Data: 2010-08-30 17:30:10
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Obowi您kowe winiety na rower!
kml bredzi/鹵e/gada/be趾ocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skre郵i):
Poza tym kwota tego ubezpieczenia jest 鄉iesznie ma豉 wi璚 problem jako taki nie istnieje.

Ziarnko do ziarnka... Tu dwa, tam pi耩 frank闚 i robi si p馧 wyp豉ty.

Data: 2010-08-30 17:34:31
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower!

U篡tkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:11d1liv4lhbjw.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

Baaaaaaaaardzo w徠pi :) Poza tym, oni za te swoje ziarka co dostaj i na pewno nie jest to podsypka dolomitowa wieloktronego zakopywania.

Data: 2010-08-30 18:18:20
Autor: reme.k
Obowi您kowe winiety na rower!
Obowi您kowe w sensie POSIADANIA GO czyli masz samoch鏚, musisz go ubezpieczy bo inaczej nie wolno si porusza legalnie po drodze. Moim zdaniem tak jest ok.
Ale to jest socjalizm a socjalizm jest z造.
W Montanie (USA) nie ma obowi您ku przeprowadzania corocznych przegl康闚
technicznych pojazd闚.
O co?
Samochody je盥膨, ludzie 篡j.

Data: 2010-08-30 16:24:47
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-08-30, reme.k@vp.pl wrote:
Obowizkowe w sensie POSIADANIA GO czyli masz samoch籀d, musisz go ubezpieczy bo inaczej nie wolno si porusza legalnie po drodze. Moim zdaniem tak jest ok.
Ale to jest socjalizm a socjalizm jest zy.

Jakie jeszcze dogmaty wyznajesz?

Data: 2010-08-30 20:52:46
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower!

U篡tkownik <reme.k@vp.pl> napisa w wiadomo軼i news:63df.000002fa.4c7bd9ccnewsgate.onet.pl...
[...]

Ta i spalin te nie sprawdzaj? W Rzeszy przegl康y s co dwa lata i nie wierze, 瞠 w kraju rozwinietym nie ma ustawowej konieczno軼i kontroli stanu samoch鏚w co jaki czas.

Data: 2010-08-30 21:04:19
Autor: Michoo
W dniu 30.08.2010 18:18, reme.k@vp.pl pisze:
Obowi您kowe w sensie POSIADANIA GO czyli masz samoch鏚, musisz go
ubezpieczy bo inaczej nie wolno si porusza legalnie po drodze. Moim
zdaniem tak jest ok.
Ale to jest socjalizm a socjalizm jest z造.
Mo瞠sz rozwin望?

W Montanie (USA) nie ma obowi您ku przeprowadzania corocznych przegl康闚
technicznych pojazd闚.
A co ile nale篡 je wykonywa?

Michoo

Data: 2010-08-30 22:39:42
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Obowi您kowe winiety na rower!
Michoo bredzi/鹵e/gada/be趾ocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skre郵i):
[...]

IMO deczko infantylny przekaz, ale generalna idea dobra, tzn: reme.k@vp.pl
chcia przekaza, 瞠 liberalizm zak豉da (ca趾iem s逝sznie w moim
przekonaniu), 瞠 ludzie sami wiedz co powinni, a czego im nie wolno zrobi
ze swoimi pieni璠zmi. A przeciwie雟twem liberalizmu jest... Zgadnij. ;-)

Data: 2010-08-30 13:34:33
Autor: Mariusz Kruk
Obowizkowe winiety na rower!
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Micha Pysz"
a) sprawnego s康ownictwa umo磧iwiaj帷ego dochodzenie roszcze
w cywilizowany spos鏏
bzdura... osoba poszkodowana ma otrzyma kas a nie mo磧iwo嗆 dochodzenia kasy.

Tak? Dlategoboponiewa?
I tak, to jest ca趾iem powa積ie pytanie.

Data: 2010-08-30 14:13:58
Autor: Michoo
W dniu 30.08.2010 13:34, Mariusz Kruk pisze:
[...]

Bo sytuacja w kt鏎ej cz這wiek jest zostawiony samemu sobie jest zar闚no przeze mnie jak i prawdopodobnie przez wi瘯szo嗆 "cywilizowanego" 鈍iata uznawana za nieakceptowaln m.i. k堯ci si to z poj璚iem "sprawiedliwo軼i" czy "moralno軼i".

I obowi您kowe OC oznacza "je瞠li je寮zisz po 'naszych' (publicznych) drogach to masz zapewni ochron finansow dla skutk闚 swoich dzia豉".

Michoo

Data: 2010-08-30 14:21:22
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Pi瘯nie szermujesz g鏎nolotnymi s這wy.
Co zatem z opiek medyczn dla obywateli? I kosztem tej瞠.

I obowi您kowe OC oznacza "je瞠li je寮zisz po 'naszych' (publicznych) drogach to masz zapewni ochron finansow dla skutk闚 swoich dzia豉".

Dawaj. Wjecha貫 po pijaku osob闚k tatusia w szkoln wycieczk na
przystanku autobusowym. Dziesi璚ioro dzieci nie 篡je, kolejne dziesi璚ioro
ma trwa貫 uszkodzenia cia豉, kilka jest "tylko" rannych.
Poka jak OC zapewnia co innego ni to, 瞠 podatnicy mo瞠 sfinansuj
odszkodowania z UFG (czy jak to si tam teraz nazywa).

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-08-30 14:46:35
Autor: Michoo
[OT]Obowi您kowe winiety na rower!

W dniu 30.08.2010 14:21, Mariusz Kruk pisze:
[...]

Imo "pa雟two" powinno zapewni podstawow opiek tak jak zapewnia "bezpiecze雟two" w osobach policji i stra篡 po瘸rnej. Chcesz szybciej/lepiej/wi璚ej to si ubezpieczasz. W ten spos鏏 nie zostaj na lodzie biedni a alternatyw otrzymuj 鈔edniozarabiaj帷y a nie tylko bogaci.

I obowi您kowe OC oznacza "je瞠li je寮zisz po 'naszych' (publicznych)
drogach to masz zapewni ochron finansow dla skutk闚 swoich dzia豉".

Dawaj. Wjecha貫 po pijaku osob闚k tatusia
Sytuacja nierealna z mojej strony.

[...]

Ubezpieczasz de facto pojazd - system _powinien_ tak dzia豉, 瞠 poszkodowani dostaj pieni康ze na leczenie od swojego ubezpieczyciela, a on 軼i庵a pieni康ze od ubezpieczyciela samochodu a potem on dochodzi swoich roszcze w stosunku do swojego klienta. W tej sytuacji ubezpieczyciel by pewnie wszed z komornikiem na pensj tatusia i raczej na tym przypadku ubezpieczenia straci - to ryzyko jest wpisane w bycie ubezpieczycielem.

Michoo

Data: 2010-08-30 14:59:01
Autor: Micha Pysz
[...]

Wed逝g mnie nie pojazd powinien mie ubezpieczenie a kierowca!
To nie pojazd powoduje szkody.

mp.

Data: 2010-08-30 15:05:34
Autor: Michoo
W dniu 30.08.2010 14:59, Micha Pysz pisze:
[...]

Ale 瞠by dokona szk鏚 pojazdem potrzebujesz pojazdu i kieruj帷ego (by mo瞠 bez uprawnie do prowadzenia pojazdu), sam kierowca bez pojazdu jest w tej materii nieszkodliwy.

Michoo

Data: 2010-08-30 15:17:07
Autor: johnkelly
Michoo pisze:
[...]

Prawid這wo pozostawiony pojazd te jest nieszkodliwy. 疾by dokona szk鏚 pojazdem musisz u篡wa pojazdu - szeroko rozumianego "u篡wa" bo mo瞠sz go te pozostawi w miejscu i w spos鏏 powoduj帷y zagro瞠nie dla innych. By kogo zastrzeli musisz u篡 pistoletu/karabinu a jednak to ty idziesz siedzie a nie bro.

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2010-08-30 15:23:42
Autor: Mariusz Kruk
[OT]Obowizkowe winiety na rower!
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "johnkelly"
Prawid這wo pozostawiony pojazd te jest nieszkodliwy. 疾by dokona szk鏚 pojazdem musisz u篡wa pojazdu - szeroko rozumianego "u篡wa" bo mo瞠sz go te pozostawi w miejscu i w spos鏏 powoduj帷y zagro瞠nie dla innych.

Niekoniecznie.
Mo瞠 si zdarzy co, co "stanie si samo". S to ma這 prawdopodobne
rzeczy, ale jednak mo磧iwe.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-08-30 15:40:15
Autor: johnkelly
Mariusz Kruk pisze:
[...]

To znaczy? Bo jako 瘸dna rzecz z tej kategorii nie przychodzi mi do g這wy.

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

Data: 2010-08-30 15:44:05
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Zdarza si np. samozap這n.

Data: 2010-08-30 15:52:15
Autor: johnkelly
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Ale to ju raczej wykracza poza OC samochodowe.

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

Data: 2010-08-30 15:58:47
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Dlaczego? P這n帷y samoch鏚 mo瞠 wyrz康zi szkody osobom trzecim.

Data: 2010-08-30 16:15:05
Autor: johnkelly
Mariusz Kruk pisze:

[...]

Mo瞠. Nie wiem a nie chc gada nie maj帷 wiedzy - nie mam czasu szuka, zw豉szcza orzecznictwa.

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

Data: 2010-08-30 16:30:20
Autor: Coaster
On 8/30/10 3:58 PM, Mariusz Kruk wrote:
[...]

Ciekawe jak duze. Nie wspominajac o tym, ze OC -> Obowi您kowe ubezpieczenie odpowiedzialno軼i cywilnej posiadacza pojazdu mechanicznego za szkody wyrz康zone w zwi您ku z *ruchem pojazdu*.
Byl tez tez kiedys (pewnie i teraz jest) ukryty bonus dla posiadaczy OC - minimalna kwota ponizej ktorej OC _nie dziala_. Pomimo posiadania OC pokrywa sie koszty z wlasnej kieszeni - sam kiedys to musialem przerobic. Tak, ze nie rozpedzal bym sie tak na Twoim miejscu ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-30 16:42:31
Autor: johnkelly
Coaster pisze:

Ale to ju raczej wykracza poza OC samochodowe.

Dlaczego? P這n帷y samoch鏚 mo瞠 wyrz康zi szkody osobom trzecim.

Ciekawe jak duze.

Cztery s御iednie gara瞠 wraz z zawarto軼i - znany mi przypadek.

Nie wspominajac o tym, ze OC -> Obowi您kowe ubezpieczenie odpowiedzialno軼i cywilnej posiadacza pojazdu mechanicznego za szkody wyrz康zone w zwi您ku z *ruchem pojazdu*.[...]

Znalaz貫m rozporz康zenie dotycz帷e OWU OC i jest w nim, i za "z ruchem pojazdu" uwa瘸 si r闚nie gara穎wanie. Nie znalaz貫m nic co by 鈍iadczy這, i dotyczy to r闚nie samozap這nu pojazdu.

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

Data: 2010-08-31 13:40:15
Autor: Mariusz Kruk
[OT]Obowizkowe winiety na rower!
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Coaster"
[...]

Nie chodzi這 mi o OC w sensie ubezpieczenia, tylko OC w sensie
odpowiedzialno軼i cywilnej. Powinno by這 wynika z kontekstu.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-08-30 17:27:12
Autor: Michoo
W dniu 30.08.2010 15:17, johnkelly pisze:
Prawid這wo pozostawiony pojazd te jest nieszkodliwy. 疾by dokona szk鏚
pojazdem musisz u篡wa pojazdu - szeroko rozumianego "u篡wa" bo mo瞠sz
go te pozostawi w miejscu i w spos鏏 powoduj帷y zagro瞠nie dla innych.
Stoj帷y pojazd nie musi by ubezpieczony. Po prostu nie wolno mu wje盥瘸 na drog publiczn.

By kogo zastrzeli musisz u篡 pistoletu/karabinu a jednak to ty
idziesz siedzie a nie bro.
Je瞠li kogo celowo rozjedziesz samochodem to ty idziesz do wi瞛ienia. Je瞠li kto ci u篡czy samochodu w tym celu to on za to odpowiada. Tak samo jak kto czyj broni dokonasz morderstwa.

Ilo嗆 WYPADK紟 z broni jest w Polsce na tyle niewielka, 瞠 nie pojawi豉 si potrzeba zabezpieczenia interesu ich ewentualnych ofiar.

Michoo

Data: 2010-08-30 18:19:44
Autor: johnkelly
Michoo pisze:

[...]

Stoj帷y na drodze publicznej te?

[...]

Obawiam si, 瞠 wywracasz kota ogonem. Dobrze wiesz czemu mia s逝篡 przyk豉d ale wywijasz spraw by by這 najtwojsze.

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

Data: 2010-08-31 09:17:33
Autor: Mariusz Kruk
[OT]Obowizkowe winiety na rower!
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michoo"
Ilo嗆 WYPADK紟 z broni jest w Polsce na tyle niewielka,

B豉gam, liczba!

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-08-30 15:18:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Czy jeden kierowca jest w stanie kierowa jednocze郾ie dwoma samochodami?
Je瞠li tak to ubezpieczenie _samochodu_ ma sens. Je瞠li nie - to nie.

Data: 2010-08-30 17:41:25
Autor: Michoo
W dniu 30.08.2010 15:18, Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Czy jeden kierowca jest w stanie kierowa jednocze郾ie dwoma samochodami?
Czy 4 kierowc闚 mo瞠 korzysta z jednego pojazdu? Czy stwarzaj 4 razy wi瘯sze zagro瞠nie?

Je瞠li tak to ubezpieczenie _samochodu_ ma sens. Je瞠li nie - to nie.
Je郵i tak to ten argument jest r闚nie dobry ;)

G堯wna przes豉nka za ubezpieczeniem samochodu a nie kierowcy to 豉two嗆 ustalenia kt鏎y samoch鏚 dokona szkody w po陰czeniu ze spor trudno軼i w ustaleniu kt鏎y kierowca m鏬 jej dokona. W przypadku ubezpieczenia pojazdu interes ofiary b璠zie zabezpieczony nawet gdy nie da si poci庵n望 kierowcy do odpowiedzialno軼i karnej. W przypadku ubezpieczenia kierowcy op豉calne b璠zie uciekanie z miejsca wypadku.

Michoo

Data: 2010-08-30 17:49:59
Autor: Coaster
On 8/30/10 5:41 PM, Michoo wrote:
[...]

Problem powstanie tez, kiedy na daleka - powiedzmy 4000 km wycieczke - wybiera sie jednym autem np. cztery osoby - kazda ma prawo jazdy. Zalozeniem jest zmienianie sie kierowcow co kilkaset km. W przypadku przypisania obowiazkowego ubezpieczenia do samochodu - nie ma zadnego problemu. W przypadku przypisania ubezpieczenia do kierowcy - powstaje bezsensowna sytuacja, kiedy do prowadzenia jednego auta potrzeba posiadania czterech waznych polis ubezpieczeniowych. A tylko dwoch z tych kierowcow posiada wlasny samochod - pozostali korzystaja z wypozyczalni. ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-08-30 18:18:34
Autor: johnkelly
Coaster pisze:

[...]

Problemu nie ma. Skoro wszyscy kieruj czy to swoim, czy to wypo篡czonym, wszyscy winni mie ubezpieczenie.

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

Data: 2010-08-30 22:16:03
Autor: Coaster
johnkelly wrote:
Coaster pisze:

[...]

Na jakich zasadach? Ci dwaj od wyporzyczalni mieszkaja za granica. ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2010-08-30 23:21:58
Autor: Coaster
[OT]Obowi您kowe winiety na rower!
Coaster wrote:
[...] wyporzyczalni [...]

Izvenite.

Data: 2010-08-30 15:12:28
Autor: johnkelly
Micha Pysz pisze:
[...]

Masz racj. K這pot w tym, 瞠 to jest nie do przeprowadzenia. Posiadacz kilku samochod闚 p豉ci kilka ubezpiecze - w twoim/naszym systemie p豉ci豚y tylko raz wi璚 albo by spad豉 zyskowno嗆 systemu dla ubezpieczycieli, albo ubezpieczaj帷y solidarnie ponie郵iby wzrost koszt闚 ubezpieczenia. Druga rzecz - co z tymi, co prawko b璠 posiada, ale nie b璠 je寮zi (znam wielu). Te winni p豉ci ubezpieczenie? Je郵i nie to jak ich filtrowa z systemu? Je郵i tak to dlaczego? Ubezpieczenie samochodu ma t przewag w tym kontek軼ie, i ci篹ko przyj望 permanentny post鎩 w gara簑 (nie znam nikogo, kto by posiada samoch鏚 dla trzymania go w gara簑 - 瞠 tacy bywaj wiem, ale s r闚nie cz窷ci co rowerzy軼i na monocyklu w ruchu ulicznym).

mp.

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

Data: 2010-08-30 15:27:13
Autor: mt
johnkelly pisze:

Wed逝g mnie nie pojazd powinien mie ubezpieczenie a kierowca!
To nie pojazd powoduje szkody.

Masz racj. K這pot w tym, 瞠 to jest nie do przeprowadzenia.

Oczywi軼ie, 瞠 jest to do przeprowadzenia, zreszt takie systemy funkcjonuj.

Posiadacz kilku samochod闚 p豉ci kilka ubezpiecze - w twoim/naszym systemie p豉ci豚y tylko raz wi璚 albo by spad豉 zyskowno嗆 systemu dla ubezpieczycieli, albo ubezpieczaj帷y solidarnie ponie郵iby wzrost koszt闚 ubezpieczenia.

A kilku u篡tkownik闚 tego samego samochodu p豉ci tylko raz, a tak p豉ci豉by kilka razy, ten wzrost koszt闚 o kt鏎ym wspomnia貫 nie jest taki oczywisty.

[...]

No ale w czym problem, chcesz je寮zi samochodem, wykupujesz ubezpieczenie, nie chcesz - nie wykupujesz, po co chcesz kogo filtrowa z systemu?

--
marcin

Data: 2010-08-30 15:46:08
Autor: johnkelly
mt pisze:
johnkelly pisze:

[...]

Pewnie funkcjonuj od dziesi徠k闚 lat?

[...]

Ile samochod闚, statystycznie, przypada na cz這wieka? W mojej miejscowo軼i przyjmuje si, i na jedno mieszkanie przypada 1,6 miejsca parkingowego - i nadal nie ma gdzie zaparkowa.

[...]

"Wi pan [mryg], jo tam nie je盥瞠 [mryg], a tyn samoch鏚 to ja te軼iowej kupi鹵em [mryg]. To co, ni musze kupic te OC [mryg]?"

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

Data: 2010-08-30 16:18:45
Autor: mt
johnkelly pisze:

Oczywi軼ie, 瞠 jest to do przeprowadzenia, zreszt takie systemy funkcjonuj.

Pewnie funkcjonuj od dziesi徠k闚 lat?

Nie wiem jak d逝go, 10 lat temu ju funkcjonowa造 i nie by造 wtedy nowo軼i, poza tym jakie to ma znaczenie od jak dawna?

Ile samochod闚, statystycznie, przypada na cz這wieka? W mojej miejscowo軼i przyjmuje si, i na jedno mieszkanie przypada 1,6 miejsca parkingowego - i nadal nie ma gdzie zaparkowa.

W Polsce nieca貫 p馧 samochodu na mieszka鎍a w 2009 r. A wska幡iki parkingowe o kt鏎ych piszesz nie s zwierciad貫m ilo軼i samochod闚 przypadaj帷ych na gospodarstwo domowe.

[...]

No i wci捫 nie widz, w czym problem, konsekwencje przy kontroli drogowej i braku ubezpieczenia s takie same, nie wa積e czy nieubezpieczony jest samoch鏚 czy kierowca.

--
marcin

Data: 2010-08-30 16:38:49
Autor: johnkelly
mt pisze:
johnkelly pisze:

[...]

To, 瞠 rewolucyjna zmiana systemu ubezpiecze komunikacyjnych jest trudniejsza ni幢i jego ewolucja trwaj帷a od zarania.

[...]

W takim razie problem kilku kierowc闚 do jednego pojazdu w praktyce nie istnieje.

[...]

Ostatni kontrol drogow mia貫m z pi耩 lat temu. Ten system jest mniej szczelny ni幢i obecny.

Pozdrawiam
Maciej R騜alski

Data: 2010-08-30 15:22:22
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Dlaczego "podstawow"? Znaczy, zostawiasz bez opieki tych, kt鏎ych nie
sta na leczenie prywatne i nie maj czasu czeka.
A niech zdychaj.

[...]

Pojazd nie robi niczego sam.

- system _powinien_ tak dzia豉,

Tak, tak. A wszyscy powinni by pi瘯ni i bogaci.

[...]

Synek jest pe軟oletni.

i raczej na tym przypadku ubezpieczenia straci - to ryzyko jest wpisane w bycie ubezpieczycielem.

Nie straci豚y, tylko zap豉ciliby za to inni klienci.
Tym si ko鎍zy przymusowo嗆.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2010-08-30 14:51:54
Autor: Micha Pysz
[...]

Mariusz... nie wyci庵aj kontrprzyk豉d闚 o pieszych czy pijaczkach. Jak wida wi瘯szo嗆 os鏏 tutaj akceptuje ten system, na 鈍iecie tez si go akceptuje a ty jakie kruczki wyci庵asz.

Fakty znalezienia jakiego przyk豉du nie znaczy, 瞠 sprawa jest do kosza.

mp.

Data: 2010-08-30 15:25:29
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Dlaczego? Pokazuj Ci tylko, dok康 prowadzi Twoja argumentacja.

Fakty znalezienia jakiego przyk豉du nie znaczy, 瞠 sprawa jest do kosza.

Pr鏏uj Ci sprowokowa do refleksji.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-08-30 15:32:15
Autor: Micha Pysz
Obowi您kowe winiety na rower!
Fakty znalezienia jakiego przyk豉du nie znaczy, 瞠 sprawa jest do kosza.
Pr鏏uj Ci sprowokowa do refleksji.

Wiesz, jeste mistrzem drobiazg闚, niuans闚 i dyskutowania o szczeg馧ach, kt鏎e nie s istotne w skali globalnej.

Tak wi璚 argumenty oczywi軼ie rozumiem ale nie uwa瘸m by mia造 znaczenie.

mp.

Data: 2010-08-30 15:46:06
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Twoja w豉sna hipokryzja jest dla ciebie nieistotna? OK.

Tak wi璚 argumenty oczywi軼ie rozumiem ale nie uwa瘸m by mia造 znaczenie.

Wiesz, przyjmowanie czego na zasadzie "bo wszyscy tak robi", nie jest
specjalnie rozwijaj帷e.

Data: 2010-08-30 12:47:44
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower!

U篡tkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisa w wiadomo軼i news:slrni7n2lb.na5.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...

[...]

Wszystkie wymienione przez Ciebie czynnki NIE wyst瘼uj w tym kraju.

Data: 2010-08-30 13:33:37
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Oczywi軼ie. Ale to kwestia cokolwiek ortogonalna do twojego pierwotnego
pytania.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-08-30 13:12:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Obowi您kowe winiety na rower! [ot]
kml bredzi/鹵e/gada/be趾ocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skre郵i):
Absolutnie si z tym nie zgadzam. Pierwszy przyk豉d OC na samoch鏚. Wyobra瘸sz sobie co by by這 gdyby ono nie by這 obowi您kowe.

Oczywi軼ie. Ci m康rzejsi si ubezpiecz, a ci g逝psi... No c騜, b璠
ci庵ani po s康ach i b璠zie ich nawiedza komornik, a w efekcie b璠zie to
kosztowa這 sprawc wi璚ej, ni ubezpieczenie.
Wybacz, ale je瞠li kto nie potrafi si ubezpieczy to mo瞠 nie powinien
mie samochodu?

Data: 2010-08-30 13:24:15
Autor: Wojciech Waga
[...]

Nie chodzi o zmieszanie z b這tem sprawcy a o wyp豉cenie kasy poszkodowanemu. Wyobra sobie, 瞠 pukn掖 Ci kole, zrobi szkod na 10tys. i go軼 nie ma niczego. Komornik zabierze mu 21" TV marki Funai i pozosta這嗆 po 22 letniej Jettcie kt鏎 to Ci by uderzy.

Dalej nie potrzeba przymusu?

pozdr.
w.

Data: 2010-08-30 05:12:25
Autor: AndrzejM
On 30 Sie, 13:24, Wojciech Waga <adun_wywal...@o2.pl> wrote:
> [...]

10tys. i go軼 nie ma niczego. Komornik zabierze mu 21" TV marki Funai i
pozosta這嗆 po 22 letniej Jettcie kt鏎 to Ci by uderzy.

A mo瞠 we odwrotna stron medalu. To kto wymusza pierwsze雟two i
samoch鏚 tego kokog uderza (wybacz, ale nie 篡cz) i co wtedy?
Obowi您kowa winieta rozwi您a這by problem wyrz康zenia szkody z winy
rowerzysty. Jestem za. Ostatnio w moim miasteczku by taki przypadek.
Starsza kobieta wyjecha豉 prosto pod ko豉. Niestety sprawczyni zmar豉..
Ubezpieczenia nie mia豉. Kierowca zosta sam na polu chwa造 z
pokiereszowanym samochodem. I dalej uwa瘸cie, 瞠 jest oki, bo trzeba
wyci庵n望 kilka z這ty raz na rok? Dlaczego kto ma p豉ci za czyj捷
g逝pot?

Data: 2010-08-30 05:27:55
Autor: t56
Obowi您kowe winiety na rower! [ot]
W Szwajcarii to rowerzy軼i nie maj lekko, fotka z tablicy og這sze
przed komisariatem Policji,

http://picasaweb.google.pl/cyklista/Zermatt2009?feat=directlink#5353409282465084770

Data: 2010-08-30 14:33:44
Autor: Micha蛄
t56 pisze:
W Szwajcarii to rowerzy軼i nie maj lekko, fotka z tablicy og這sze
przed komisariatem Policji,

http://picasaweb.google.pl/cyklista/Zermatt2009?feat=directlink#5353409282465084770

identyczne lub b. podobne (pod wzgl璠em pomys逝 i tresci) wisz w ka盥ej szkole w Polsce (lub powinny wisie).
I co? ano nic....

Micha

Data: 2010-08-30 14:35:03
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower! [ot]

U篡tkownik "t56" <cyklista@gmail.com> napisa w wiadomo軼i news:0c5e341c-6a6f-4225-aa7c-73027c9a49c0i31g2000yqm.googlegroups.com...
W Szwajcarii to rowerzy軼i nie maj lekko, fotka z tablicy og這sze
przed komisariatem Policji,

http://picasaweb.google.pl/cyklista/Zermatt2009?feat=directlink#5353409282465084770
===

A co tam jest rozpisane?

Data: 2010-08-31 03:32:08
Autor: Piotrpo
On 30 Sie, 14:35, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
U篡tkownik "t56" <cykli...@gmail.com> napisa w wiadomo軼inews:0c5e341c-6a6f-4225-aa7c-73027c9a49c0i31g2000yqm.googlegroups.com...
W Szwajcarii to rowerzy軼i nie maj lekko, fotka z tablicy og這sze
przed komisariatem Policji,

http://picasaweb.google.pl/cyklista/Zermatt2009?feat=directlink#53534....
==>
A co tam jest rozpisane?

Przepisy dotycz帷e roweru, na ile moja baaaardzo kaleka znajomo嗆 tego
j瞛yka pozwala to rozumie to np:
-rama musi mie numer seryjny
-bia貫 鈍iate趾o o powierzchni min 10cc
i inne takie - wi瘯szo軼i niestety nie jestem w stanie przet逝maczy

Data: 2010-08-31 18:35:24
Autor: Jarek
[...]

Tam jest wi璚ej ciekawych rzeczy:
- kierownica 40-70 cm szeroko軼i, ma nie utrudnia kierowania i peda這wania, i ma by odpowiednio wytrzyma豉 ;-),
- dzwonek obowi您kowy, chyba 瞠 rower wa篡 mniej ni 11 kg (kurcze, moje si nie za豉pi - chyba to g堯wnie z my郵 o kolarkach)
- dwa silne hamulce na przednie i tylne ko這
- opony pneumatyczne, oplot nie mo瞠 wy豉zi,
- rama z numerem seryjnym oraz niezmywalnym oznaczeniem producenta lub marki - ciekawe - nie mo積a sobie przemalowa?,
- winietka, kt鏎ej dotyczy w徠ek musi by dobrze widoczna,
- side趾o musi by odpowiednio wytrzyma貫 ;-)
- 鈍iate趾a przednie i tylne po 10 cm kwadratowych powierzchni - hmm, cz窷 diod闚ek si nie za豉pie i to tych mocnych, np. sigma powerled ma mniejsz powierzchni,
- rower powinien by zaopatrzony w zabezpieczenie antykradzie穎we - to ju chyba lekka przesada 瞠 tego wymagaj,
- peda造 musz mie odblaski z przodu i z ty逝 - min 5 cm^2 - nie dotyczy to peda堯w wy軼igowych i podobnych,

Pod obrazkiem jest jeszcze uwaga, 瞠 lampki mog by zamocowane na sta貫, albo zdejmowane (tzn. mo積a mie za dnia lampki w plecaku?). Maj by widoczne ze 100 m i nie powinny o郵epia.

Pozdrawiam
Jarek

Data: 2010-08-31 18:46:42
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower! [ot]

U篡tkownik "Jarek" <nie.ma@takiego.numeru> napisa w wiadomo軼i news:i5jb0j$rne$1inews.gazeta.pl...

[...]

Generalnie to nawet ok, ale czy nie tr帷i lekko USiA :) ?

Data: 2010-08-31 18:58:54
Autor: Jarek
Obowi您kowe winiety na rower! [ot]
USiA?

Pozdrawiam
Jarek

Data: 2010-08-31 20:04:34
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower! [ot]

U篡tkownik "Jarek" <nie.ma@takiego.numeru> napisa w wiadomo軼i news:i5jccl$3ju$1inews.gazeta.pl...
USiA?

Nop, to to samo co USA :)

Data: 2010-08-31 22:25:01
Autor: Coaster
kml wrote:

U篡tkownik "Jarek" <nie.ma@takiego.numeru> napisa w wiadomo軼i news:i5jccl$3ju$1inews.gazeta.pl...
USiA?

Nop, to to samo co USA :)

Nie calkiem - Romka jednak nie wydali ;-)

Data: 2010-08-31 20:53:22
Autor: Norbert
Obowi您kowe winiety na rower! [ot]
Tam jest wi璚ej ciekawych rzeczy:

Kurcze nie mam odblaskow na pedalach, moje lampki diodowe z przodu maja za mala powierzchnie i zwykle mam 2 na rogach, oslepiaja, zapiecia nie mam przy sobie zwykle...
W rowerze najlepsze jest wlasnie to ze nie ma regulacji, mozna sobie wyspawac dowolny ksztalt i jechac, o to w tym chodzi. Ubezpieczenia czy maja byc obowiazkowe, powiem tak zaplaca pewnie je ci co i tak maja, a reszta i tak nie kupi (w koncu rowerow sie nie rejestruje jak samochody i kto to sprawdzi?) wiec menele i tak dalej nie beda ich posiadac. Stad przymus jest bez sensu, bo osobnicy niewyplacalni i tak ich nie beda mieli i moga dostac 100 mandatow.
Jesli dojdzie do takiej sytuacji ze kiedys rower bedzie musial jezdzic z rejestracja, miec obowiazkowe przeglady w stacji serwisowej i bedzie trzeba uiscic 100 oplat roznych to ja dziekuje, zaczne jezdzic samochodem.

Data: 2010-08-31 22:26:07
Autor: Coaster
Norbert wrote:
[...]

Rejestracje rowerow funkcjonowaly do lat 60-tych.

Data: 2010-08-31 22:59:02
Autor: Norbert
Obowi您kowe winiety na rower! [ot]

Rejestracje rowerow funkcjonowaly do lat 60-tych.

Oby nie wrocily. Niedlugo pieszy na butach bedzie musial miec winietke, w koncu porusza sie po chodnikach i przechodzi przez jezdnie po pasach.
Co jeszcze panstwo moze opodatkowac, pojemnosc pluc? W swietle dzisiejszych rewelacji sredniowieczny podatek od liczby okien przestaje juz tak bardzo dziwic i smieszyc.

Norbert

Data: 2010-09-04 11:08:35
Autor: Jacek_P
Obowizkowe winiety na rower! [ot]
Norbert napisal:
[...]

He, he, dorzu podatek od liczby komin籀w (podymne) oraz od szerokoci
fasad funkcjonujcy niegdy (?) w Holandii.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-09-01 01:14:47
Autor: Piotrpo
On 31 Sie, 18:35, "Jarek" <nie...@takiego.numeru> wrote:

> [...]

Pod obrazkiem jest jeszcze uwaga, 瞠 lampki mog by zamocowane na sta貫,
albo zdejmowane (tzn. mo積a mie za dnia lampki w plecaku?). Maj by

O, dzi瘯i - mi wiedzy nie starczy這 na to :)
Co do niezmywalnego oznaczenia - podejrzewam, 瞠 chodzi o stemplem
nabite cyferki po prostu.
A wymagania z jednej strony "faszystowskie" z drugiej ca趾iem sensowne
(np. wy陰czenia z obowi您kowego wyposa瞠nia dla rower闚 sportowych).

Data: 2010-09-01 08:55:36
Autor: Wojtek Paszkowski
Obowi您kowe winiety na rower! [ot]
- 鈍iate趾a przednie i tylne po 10 cm kwadratowych powierzchni - hmm, cz窷 diod闚ek si nie za豉pie i to tych mocnych, np. sigma powerled ma mniejsz powierzchni,

dla porz康ku - nie 鈍iate趾a, ale odblaski.

Generalnie przepisy i tak wygl康aj na liberalniejsze ni cho熲y w Niemczech - gdzie jest chyba nadal (cho mia這 co si w tym temacie zmieni) formalny obowi您ek posiadania lampek przymocowanych na sta貫 i zasilanych z instalacji dynamowej (jedyny wyj徠ek to rowery szosowe/terenowe l瞠jsze od 11/13kg), odblaski na peda造 bez wyj徠k闚 (dla Time takowe mam, ale dla spd itp chyba nawet czego takiego nie ma?), do tego mo積a u篡wa o鈍ietlenia tylko homologowanego.

- rower powinien by zaopatrzony w zabezpieczenie antykradzie穎we - to ju chyba lekka przesada 瞠 tego wymagaj,

a to ju rzeczywi軼ie troch dziwne i uci捫liwe.

pozdr

Data: 2010-09-01 13:13:29
Autor: Jarek
"Wojtek Paszkowski" <wo_paWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:63df.000003bc.4c7df8e8newsgate.onet.pl...
[...]

A rzeczywi軼ie.
Jako wydawa這 mi si 瞠 rckstrahler to po prostu reflektor w znaczeniu lampka. Ale google images na to has這 pokazuje prawie same odblaski ;-)

Pozdrawiam
Jarek

Data: 2010-09-01 05:39:55
Autor: Piotrpo
On 1 Wrz, 13:13, "Jarek" <nie...@takiego.numeru> wrote:
"Wojtek Paszkowski" <wo_paWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]

Jako wydawa這 mi si 瞠 rckstrahler to po prostu reflektor w znaczeniu
lampka. Ale google images na to has這 pokazuje prawie same odblaski ;-)

na niemieckim si nie znam, ale po polsku, 軼i郵e trzymaj帷 si
definicji reflektor to w豉郾ie odblask jest - ew. lampa z odblaskiem
ze zwierciad貫m

Data: 2010-08-30 13:40:52
Autor: Mariusz Kruk
Obowizkowe winiety na rower! [ot]
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Wojciech Waga"
[...]

Wyobra sobie, 瞠 bezdomny zepchn掖 z wiaduktu cz這wieka. Ten spad na
tras szybkiego ruchu, gdzie spowodowa karambol.

Dalej nie potrzeba przymusu w zakresie OC dla pieszych?!?

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-08-30 13:55:11
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower! [ot]

U篡tkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisa w wiadomo軼i news:slrni7n664.na5.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

Nie pieszych a ludzi :)

Data: 2010-08-30 13:29:14
Autor: Micha Pysz
[...]

Chyba nie rozumiesz o co biega.
Poruszanie si samochodami z natury obarczone jest ryzykiem st逝czki/wypadku itp.
Osoba poszkodowana chce i powinna m鏂 odzyska pieni康ze na napraw szkody. Odzyskiwanie w s康ach mo瞠 by:
a) d逝gotrwa貫
b) kosztowne
c) niemo磧iwe

St康 konieczno嗆 stosowania ubezpiecze obowi您kowych.
Mo積a si spiera nad ich kszta速em ale (wed逝g mnie) nie nad samym istnieniem.

mp.

Data: 2010-08-30 15:09:22
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[...]

Chyba nie rozumiesz o co bieda.
Poruszanie si czymkolwiek i gdziekolwiek[1] z natury obarczone jest
ryzykiem wypadku itp.
[...]

[1] wyobra sobie, 瞠 przypadkiem nadepn掖e na pomidory le膨ce na pod這dze
ruszaj帷ego autobusu, starsza pani (w豉軼icielka, obecnie, keczapu a kiedy
pomidor闚) chce od Ciebie 8z plus pieni璠zy za bilet, plus za stracowny
czas. W sumie: st闚a. Uwa瘸sz, 瞠 obowi您kowe ubezpieczenia OC s zb璠ne?
Ku jasno軼i: owszem, drwi.

Data: 2010-09-01 19:51:50
Autor: Kosu
On 2010-08-30 12:29, kml wrote:
Absolutnie si z tym nie zgadzam. Pierwszy przyk豉d OC na samoch鏚.
Wyobra瘸sz sobie co by by這 gdyby ono nie by這 obowi您kowe. BTW: nadal
nie jest obowi您kowe w Rosji.

To proste. Odpowiedni urz康 przekazuje pieni康ze na odszkodowanie dla pokrzywdzonego, a winnemu wchodz na konta, wyp豉ty, renty, ruchomo軼i, nieruchomo軼i, z這te z瑿y i cokolwiek innego si da. A jak si nie da, to praca spo貫czna. Praca spo貫czna to nie tylko koszenie trawy i zbieranie 鄉ieci. Informatycy i graficy te maj wypadki, a popatrz ile kosztuj np strony internetowe. Na pewno jaki cywilizowany kraj wpad ju na taki system. Np w Austrii w wi瞛ieniu wykorzystuje si ludzi optymalnie, a nie zagania profesor闚 do warsztatu samochodowego :]

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2010-09-01 21:24:04
Autor: Leszek Karlik
Obowizkowe winiety na rower!
On Wed, 01 Sep 2010 19:51:50 +0200, Kosu <665@epf.pl> wrote:

[...]
To proste. Odpowiedni urzd przekazuje pienidze na odszkodowanie dla  pokrzywdzonego, a winnemu wchodz na konta, wypaty, renty, ruchomoci,  nieruchomoci, zote zby i cokolwiek innego si da. A jak si nie da,  to praca spoeczna. Praca spoeczna to nie tylko koszenie trawy i  zbieranie mieci. Informatycy i graficy te髒 maj wypadki, a popatrz ile  kosztuj np strony internetowe. Na pewno jaki cywilizowany kraj wpad  ju髒 na taki system.

O, tak, na przykad w Indiach chcieli zoutsource'owa do wizienia wsparcie
informatyczne dla banku. Same plusy, wi驕niowie s dostpni 24 h na dob,
na pewno nigdzie nie p籀jd, a przy okazji troch sobie zarobi. Hr hr hr.

Problem z jakkolwiek bardziej skomplikowan prac wykonywan przez
niewolnik籀w/wi驕ni籀w/robotnik籀w przymusowych jest fakt, 髒e jej nadzorowanie
i kontrola czy ma odpowiedni jako jest mocno kosztowne.

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2010-09-01 22:47:33
Autor: Kosu
On 2010-09-01 21:24, Leszek Karlik wrote:
[...]

Jasne. Ale jeli masz w wizieniu specjalist, kt籀ry na wolnoci m籀gby wzi 200 z za godzin? atwo go skusi do pracy - np oddajc mu cz wyrobionej kwoty. Na pewno bdzie wola solidnie robi to co umie ni髒 ama sobie palce przy pracy fizycznej. No a wpis w CV taki sam jak ka髒dy inny. Wizienie nie ma przecie髒 izolowa ludzi od wiata. Kara polega tylko na tym, 髒e nie mo髒esz fizycznie opuszcza mur籀w. Wi驕niowie maj normalny dostp do medi籀w, internetu, pracy na odlego itp. Przynajmniej tak ma u nas by, bo jeszcze kilka lat temu biblioteki przerabiano na dodatkowe cele.

No ale my tu nie o wizieniu tylko o du髒nikach. Du髒nika na pewno atwo zmusi do pracy. Chyba ka髒dy woli po pracy wyj na spacer do parku ni髒 po spacerniaku :D

pozdrawiam,
PK

Data: 2010-09-02 00:53:58
Autor: Piotrpo
On 2010-09-01 21:24, Leszek Karlik wrote:

> O, tak, na przyk豉d w Indiach chcieli zoutsource'owa do wi瞛ienia wsparcie
> informatyczne dla banku. Same plusy, wi篥niowie s dost瘼ni 24 h na dob,
> na pewno nigdzie nie p鎩d, a przy okazji troch sobie zarobi. Hr hr hr.

> Problem z jak彗olwiek bardziej skomplikowan prac wykonywan przez
> niewolnik闚/wi篥ni闚/robotnik闚 przymusowych jest fakt, 瞠 jej nadzorowanie
> i kontrola czy ma odpowiedni jako嗆 jest mocno kosztowne.

Jasne. Ale je郵i masz w wi瞛ieniu specjalist, kt鏎y na wolno軼i m鏬豚y
wzi望 200 z za godzin? ζtwo go skusi do pracy - np oddaj帷 mu cz窷
wyrobionej kwoty. Na pewno b璠zie wola solidnie robi to co umie ni
豉ma sobie palce przy pracy fizycznej. No a wpis w CV taki sam jak
ka盥y inny. Wi瞛ienie nie ma przecie izolowa ludzi od 鈍iata. Kara
polega tylko na tym, 瞠 nie mo瞠sz fizycznie opuszcza mur闚. Wi篥niowie
maj normalny dost瘼 do medi闚, internetu, pracy na odleg這嗆 itp.
Przynajmniej tak ma u nas by, bo jeszcze kilka lat temu biblioteki
przerabiano na dodatkowe cele.

No ale my tu nie o wi瞛ieniu tylko o d逝積ikach. D逝積ika na pewno 豉two
zmusi do pracy. Chyba ka盥y woli po pracy wyj嗆 na spacer do parku ni
po spacerniaku :D

pozdrawiam,
PK

1. Za d逝gi si u nas do wi瞛ienia nie idzie - co najwy瞠j za spos鏏 w
jaki si tych d逝g闚 dorobi貫
2. Praca przymusowa w wi瞛ieniu nie istnieje - id do tej pracy, co by
sobie zarobi na fajki w kantynie
3. Zmuszenie d逝積ika do pracy w wi瘯szo軼i wypadk闚 jest niemo磧iwe -
przynajmniej w polskich warunkach je瞠li mo瞠 nie robi nic, dosta
zasi貫k w OS i spokojnie czeka na przedawnienie nale積o軼i, to
p鎩軼ie do pracy, oddanie po這wy wynagrodzenia komornikowi i zostanie
z t sam kwot co w przypadku zasi趾u jest z jego punktu widzenia
absurdalne.

Data: 2010-09-02 11:09:00
Autor: Fabian
W dniu 02.09.2010 09:53, Piotrpo pisze:
przynajmniej w polskich warunkach je瞠li mo瞠 nie robi nic, dosta
zasi貫k w OS i spokojnie czeka na przedawnienie nale積o軼i, to

To d逝gi si jako przedawniaj? M鏬豚y rozwin望? By貫m przekonany, 瞠
jak jest wyrok s康owy to nie ma zmi逝j si.

Fabian.

Data: 2010-09-02 08:52:55
Autor: Mariusz Kruk
Obowizkowe winiety na rower!
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Kosu"
[...]

Acha. A sk康 wiesz jaka jest jako嗆 tej pracy? Albo, 瞠 nie dzia豉 na
szkod zleceniodawcy?
Zatrudnisz trzech specjalist闚 po 200z/h 瞠by go kontrolowali?

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-09-02 09:14:26
Autor: Fabian
W dniu 02.09.2010 08:52, Mariusz Kruk pisze:
[...]

A je瞠li zatrudniasz osob niekaran to jak masz gwarancj, 瞠 nie
wa趾uje? Przecie osob osadzon dalej obowi您uj te same zasady, wi璚
je瞠li z豉mie prawo to znowu mo瞠 zosta skazana. Poza osobie osadzonej
zale篡 na dobrej opinii aby jak najszybciej wyj嗆 z wi瞛ienia.

S r騜ne sytuacje. Np. osoby skazanej za np. pobicie, jazd po pijaku
czy posiadanie nielegalnych 鈔. odurzaj帷ych nie ma co podejrzewa, 瞠
zacznie robi pracodawce w konia. Mo積a by si zastanowi, je瞠li kto
zosta skazany za jakie przekr皻y w pracy ;)

Fabian.

Data: 2010-09-02 09:30:37
Autor: Mariusz Kruk
Obowizkowe winiety na rower!
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Fabian"
[...]

Gwarancji nigdy nie ma. Bywa wi瘯sze i mniejsze prawdopodobie雟two.

S r騜ne sytuacje. Np. osoby skazanej za np. pobicie, jazd po pijaku
czy posiadanie nielegalnych 鈔. odurzaj帷ych nie ma co podejrzewa, 瞠
zacznie robi pracodawce w konia.

Oczywi軼ie, przecie b璠zie zap.*a jak ma豉 mr闚eczka. Nie 瘸rtuj.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-09-02 10:45:53
Autor: Kosu
On 2010-09-02 09:30, Mariusz Kruk wrote:
Oczywi軼ie, przecie b璠zie zap.*a jak ma豉 mr闚eczka. Nie 瘸rtuj.

No a czemu nie? Masz strasznie krzywdz帷e podej軼ie. Traktujesz wi篥ni闚 jak jakich koszmarnych degenerat闚. Nie ka盥y jest morderc, z這dziejem, handlarzem dzie熤i czy gwa販icielem. Zauwa, 瞠 w Polsce za powa積e pobicie w samoobronie mo積a i嗆 do pierdla, a za regularne je盥瞠nie 200km/h po mie軼ie p豉ci si tylko mandaty. Kogo wola豚y zatrudni?

Nie m闚i帷 ju o tym, 瞠 wi瞛ie - czy pechowiec po samoobronie czy gwa販iciel - spokojem i dobr prac mo瞠 zapracowa na wcze郾iejsze zwolnienie, przepustki i tego typu przywileje. Poza tym wi篥niowie mog w ten spos鏏 zarabia, a to pewnie nic przyjemnego wyj嗆 z wi瞛ienia i mie tylko na autobus do domu. Czyli motywacja jest.

pozdrawiam,
PK

Data: 2010-09-02 10:56:49
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Jasne. Bo jak nie b璠zie pracowa to... zamkniesz go?

Nie m闚i帷 ju o tym, 瞠 wi瞛ie - czy pechowiec po samoobronie czy gwa販iciel - spokojem i dobr prac mo瞠 zapracowa na wcze郾iejsze zwolnienie, przepustki i tego typu przywileje.

Jasne. Tylko jeszcze wymy郵 dobry taryfikator. A potem wyt逝macz
dlaczego pozwalasz na wykupienie si od kary.

Poza tym wi篥niowie mog w ten spos鏏 zarabia, a to pewnie nic przyjemnego wyj嗆 z wi瞛ienia i mie tylko na autobus do domu. Czyli motywacja jest.

Zajefajnie. Ludzie, kt鏎zy na wolno軼i nie maj pracy powinni zatem
kogo zabi, albo przynajmniej okra嗆 瞠by mogli dosta wikt, opierunek
i mo磧iwo嗆 zarobienia kasy g鏎k?
Wiesz, masz mo瞠 i fajne pomys造, ale mocno nieprzystaj帷e do
rzeczywisto軼i.

--
  Kruk@ -\                   |           }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2010-09-02 11:29:52
Autor: Kosu
On 2010-09-02 10:56, Mariusz Kruk wrote:
Jasne. Bo jak nie b璠zie pracowa to... zamkniesz go?

Znowu jakie krzywdz帷e uog鏊nienie. Za du穎 ogl康asz ameryka雟kich seriali o wi瞛ieniach :]

To wcale nie jest tak, 瞠 jak kto trafi do wi瞛ienia, to ju wraca do niego do 鄉ierci. Wiele os鏏 siedzi kilka miesi璚y, wychodzi i normalnie 篡je dalej. Wyroki typu 20-30 lat, to naprawd straszna rzadko嗆. W Polsce jest prawie 100 tysi璚y wi篥ni闚. Takie wyroki ma naprawd w御ka grupa. Reszta siedzi najwy瞠j kilka lat, cz瘰to wychodzi przed czasem.

Jasne. Tylko jeszcze wymy郵 dobry taryfikator. A potem wyt逝macz
dlaczego pozwalasz na wykupienie si od kary.

To nie jest wykupienie od kary. Wyrok s康u zawiera informacj o mo磧iwym zwolnieniu przed terminem.

Zajefajnie. Ludzie, kt鏎zy na wolno軼i nie maj pracy powinni zatem
kogo zabi, albo przynajmniej okra嗆 瞠by mogli dosta wikt, opierunek
i mo磧iwo嗆 zarobienia kasy g鏎k?

Ale przecie praca w wi瞛ieniu nie jest obowi您kowa. Je郵i kto jest bezrobotny, bo nic nie umie, to w wi瞛ieniu te nie b璠zie nic robi. A jak go zmusz do budowania wa堯w, to te nic nie dostanie. M闚imy o zupe軟ie innych rzeczach. Ja m闚i o ludziach, kt鏎zy chc pracowa (utrzyma ci庵這嗆 zatrudnienia). W wi瞛ieniu mo積a te uczy si, zrobi matur, studiowa itp.

Inn kwesti jest rzeczywi軼ie istniej帷y problem ludzi, kt鏎zy wol siedzie w areszcie czy wi瞛ieniu, bo maj dach i ogrzewanie. Ale to zupe軟ie inny problem. Jak pisa貫m wcze郾iej: nie zajmujemy si tu degeneratami tylko lud幟i, kt鏎zy prowadz normalne 篡cie, a w wi瞛ieniu l康uj po prostu dlatego, 瞠 pope軟ili jednorazowe przest瘼stwo, co mo瞠 si zdarzy ka盥emu.

Wiesz, masz mo瞠 i fajne pomys造, ale mocno nieprzystaj帷e do
rzeczywisto軼i.

Wr璚z przeciwnie. Po prostu opieram si o realia, a nie o wizj telewizyjn :] A ju na pewno nie traktuj wszystkich wi篥ni闚 jako marginesu i ment闚.

pozdrawiam,
PK

Data: 2010-09-02 11:05:18
Autor: Fabian
W dniu 02.09.2010 09:30, Mariusz Kruk pisze:
[...]

Dok豉dnie.

[...]

Zapierdala nie b璠zie, ale b璠zie pracowa jak ka盥y inny pracownik. Ja
pewnie b璠帷 osadzonym w wi瞛ieniu i maj帷 do wyboru prac w zawodzie
lub siedzenie w celi, zrobi bym pewnie wiele aby m鏂 pracowa.

Fabian.

Data: 2010-09-02 11:07:45
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Acha. I by豚y tak samo wydajny jak normalny pracownik? I tak samo
sk這nny do akceptacji durnot wymy郵onych przez szefostwo? Jako w徠pi.

Data: 2010-09-02 11:14:36
Autor: Fabian
W dniu 02.09.2010 11:07, Mariusz Kruk pisze:
[...]

Nie by貫m w takiej sytuacji wi璚 na 100% nie wiem. Ale jak sobie
wyobra輳, 瞠 siedz 1/2 roku w celi z mo磧iwo軼i przej軼ia
spacerniakiem przez 1/2h i jedyn rozrywk by這 by czytanie ksi捫ki czy
czasem pogapienie si w tv. I teraz przychodzi kole i proponuje mi
prac i nie b璠zie to uk豉danie kostki na DDR tylko co zwi您ane z moim
zawodem (i zainteresowaniami) to chyba tak, z przyjemno軼i bym
akceptowa durnoty szefostwa ;) Szczeg鏊nie, 瞠 jak bym zebra dobre
opinie to liczy這 by si to przy rozpatrywaniu zwolnienia warunkowego.

Fabian.

Data: 2010-08-30 18:17:03
Autor: Norbert
[...]

Ubezpieczenie w takiej cenie ok, ale po pierwsze nie obowiazkowe, a po drugie dlaczego przyklejane na rower, jak ktos jezdzi 3 rowerami, raz tym, a raz tym i nikt inny nimi nie jezdzi to po co mu 3 ubezpieczenia?!

Data: 2010-08-30 20:54:01
Autor: kml
Obowi您kowe winiety na rower!

U篡tkownik "Norbert" <i@hate.spam> napisa w wiadomo軼i news:i5glhv$pdn$1sunflower.man.poznan.pl...

Ubezpieczenie w takiej cenie ok, ale po pierwsze nie obowiazkowe, a po drugie dlaczego przyklejane na rower, jak ktos jezdzi 3 rowerami, raz tym, a raz tym i nikt inny nimi nie jezdzi to po co mu 3 ubezpieczenia?!

Poniewa 3x7 frank闚 to i tak taniej ni najtansze OC na osob w Szwajcarii i ma to gdzie tak naprawd ile musi naklejek przyklei?

Data: 2010-09-04 10:52:20
Autor: Jacek_P
Norbert napisal:
Ubezpieczenie w takiej cenie ok, ale po pierwsze nie obowiazkowe, a po drugie dlaczego przyklejane na rower, jak ktos jezdzi 3 rowerami, raz tym, a raz tym i nikt inny nimi nie jezdzi to po co mu 3 ubezpieczenia?!

A ile masz ubezpiecze na samochody? ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek