Obowi±zkowe winiety na rower!

Data: 2010-08-30 11:24:11
Autor: reme.k
Obowi±zkowe winiety na rower!
Jednak¿e proszê zwróciæ uwagê, ¿e nawet stosunkowo niewielkie kolizje mog± w Szwajcarii spowodowaæ kosmiczne koszty.
To normalne, im wiêcej ubezpieczeñ tym bardziej kosmiczne koszty - tak dzia³aj±
ubezpieczenia :)
Ale to taka uwaga na marginesie.
Ogólnie pomys³ dobry pod warunkiem ¿e jest to dobrowolne.
I raczej u nas bym tego nie reklamowa³ bo nasz nierz±d od razu wymy¶li jakby
tymi winietkami zapchaæ dziurê bud¿etow±.

Data: 2010-08-30 02:31:50
Autor: tadek
> [...]
I raczej u nas bym tego nie reklamowa³ bo nasz nierz±d od razu wymy¶li jakby
tymi winietkami zapchaæ dziurê bud¿etow±.

Wys³ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

winietki sprzedaj± towarzystwa ubezpieczeñ a nie RZ¡D. Nie widzê
mo¿liwo¶ci zapchania dziury bud¿etowej a sam pomys³ jest b. dobry.
Z chêci± wykupi³bym co¶ takiego w Polsce za takie pieni±dze jak w
Szwajcarii.

Data: 2010-08-30 11:38:28
Autor: Bartosz
Obowi±zkowe winiety na rower!

U¿ytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:2b5be3a4-600f-4cd0-9f9d-702080e99fbad8g2000yqf.googlegroups.com...
.
[...]

-- -- -- -- -

Jest kilka sposobów zapchania dziury winietkami - choæby jeden, który pad³ za rz±dów PiS - czê¶æ sk³adki OC mia³a i¶æ na pokrycie kosztów leczenia osób/ofiar wypadków, czyli de facto finansowania NFZ. Ilu mamy w PL rowerzystów? Obowi±zkowe "OC" dla ka¿dego po kilkana¶cie z³otych na rok i choæby po³owa z tego na NFZ - to masz to co pierwotnie postulowano jako dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne. Ot tak na szybko wymyslone.

Data: 2010-08-31 15:54:56
Autor: Dariusz K. £adziak
Obowi±zkowe winiety na rower!
U¿ytkownik Bartosz napisa³:

Jest kilka sposobów zapchania dziury winietkami - choæby jeden, który pad³
za rz±dów PiS - czê¶æ sk³adki OC mia³a i¶æ na pokrycie kosztów leczenia
osób/ofiar wypadków, czyli de facto finansowania NFZ.

Ale¿ leczenie poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych powinno byæ op³acane w³a¶nie z ubezpieczenia OC sprawcy a nie ze skadek wszystkich pracuj±cych. Tyle ¿e nie tak jak to sobie ¶p. Religa umy¶li³ tylko normalnie - czy szpital czy NFZ podliczaj± indywidualnie koszty ka¿dego przypadku i wystawiaj± notê ksiêgow± ubezpieczycielowi sprawcy.

--
Darek

Data: 2010-08-31 16:01:17
Autor: Micha³G
Obowi±zkowe winiety na rower!
Dariusz K. £adziak pisze:
U¿ytkownik Bartosz napisa³:

[...]

¿eby cokolwiek mogli wystawiæ, powinni mieæ jeszcze niezerowe pojecie o w³asnych kosztach pojedynczych procedur, inaczej polegn± w pierwszym z brzegu s±dzie rejonowym, po pozwie TU...

Micha³

Data: 2010-08-31 20:56:22
Autor: Norbert
[...]

To juz akurat wiadomo. W szpitalach teraz jest wszystko rozliczane, punktowane, biurokracji co nie miara.

Norbert

Data: 2010-08-31 22:00:50
Autor: Micha³G
W dniu 2010-08-31 20:56, Norbert pisze:
[...]

a ma sie to do rzeczywistych kosztów jak... [cenzura]... ;)

Micha³

Data: 2010-08-31 23:35:32
Autor: Norbert
Obowi±zkowe winiety na rower!
a ma sie to do rzeczywistych kosztów jak... [cenzura]... ;)

Jedno sie oplaca, a drugie nie, fakt ze jest to troche nielogiczne, bo przeciez medycyna to nie matematyka, danego pacjenta trzeba podciagnac pod jakas chorobe, i w zasadzie trzeba wybrac ta najbardziej punktowana. Jest to czasem tak nielogiczne ze w wysokospecjalistycznym oddziale pacjent moze lezec kilka dni, miec mase badan i drogie leczenie, ale akurat za ta jednostke nie ma pieniedzy ktore by pokryly jego leczenie, a sie okazuje ze przy okazji ma cos innego jeszcze i lepiej to wpisac. Bzdety sa czasami lepiej punktowane od na prawde drogiego leczenia i tutaj trzeba z tym zrobic porzadek. Jeszcze dochodzi do takich idotyzmow, ze aby leczyc cos i za to dostac pieniadze dla szpitala to pacjent musi lezec X dni na to cos, jak mniej to nie bedzie pieniedzy, ale co zrobic jak juz nie potrzebuje hospitalizacji, a lezal wlasnie z tego powodu. Przedluzyc pobyt na sile, czy zrobic straty szpitalowi?
Masakra

Norbert

Data: 2010-09-01 09:28:23
Autor: Micha³G
Norbert pisze:
[...]

mniej wiecej tak to wygl±da. Ale s³u¿ba zdrowia jest tak samo 'reformowalna inaczej' jak PKP, kopalnie, biurokracja centralna, telewizory pañstwowe i kilka innych równie fajnych instytucji s³u¿±cych do marnowania ka¿dych pieniêdzy, które dostan± ... niejeden rz±d jeszcze sie na tym wy³ozy...
ale NTG

Micha³

Data: 2010-09-01 04:18:45
Autor: Dariusz K. £adziak
Obowi±zkowe winiety na rower!
U¿ytkownik Micha³G napisa³:

¿eby cokolwiek mogli wystawiæ, powinni mieæ jeszcze niezerowe pojecie o
w³asnych kosztach pojedynczych procedur, inaczej polegn± w pierwszym z
brzegu s±dzie rejonowym, po pozwie TU...

A to ju¿ osobna sprawa - musia³by w tym NFZ kto¶ urzêdowaæ a nie tylko urzêdoliæ jak obecnie.

--
Darek

Data: 2010-08-30 12:13:08
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Obowi±zkowe winiety na rower!
tadek bredzi/³¿e/gada/be³kocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skre¶liæ):
winietki sprzedaj± towarzystwa ubezpieczeñ a nie RZ¡D. Nie widzê
mo¿liwo¶ci zapchania dziury bud¿etowej

Jeste¶ po prostu ¶lepy.

--
Pozdrowienia,                            | Pró¿no¶ repliki siê spodziewa³
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ciê j***³,

Data: 2010-08-30 18:09:18
Autor: reme.k
> [...]
>
> --
> Wys³ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

winietki sprzedaj± towarzystwa ubezpieczeñ a nie RZ¡D.
Tak jak emerytury w II filarze :)

Data: 2010-08-30 12:12:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Obowi±zkowe winiety na rower!
reme.k@vp.pl bredzi/³¿e/gada/be³kocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skre¶liæ):
Ogólnie pomys³ dobry pod warunkiem ¿e jest to dobrowolne.
I raczej u nas bym tego nie reklamowa³ bo nasz nierz±d od razu wymy¶li jakby
tymi winietkami zapchaæ dziurê bud¿etow±.

A kto¶ Ci broni kupiæ sobie OC?

/me ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej.

Data: 2010-08-30 18:11:31
Autor: reme.k
> [...]
> I raczej u nas bym tego nie reklamowa³ bo nasz nierz±d od razu wymy¶li jakby
> tymi winietkami zapchaæ dziurê bud¿etow±.

Chodzi mi o to ¿e u nas to trzeba co¶ podpisywaæ, wp³acaæ itp. a winietkê
kupujesz w jakim kiosku, naklejasz i OC masz - chodzi mi o prostotê rozwi±zania.

--

Obowi±zkowe winiety na rower!